Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • John
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Prieš gerus metus teko porą kartų per 1/2 Lietuvos pervežti ligonį, kuris prastai jautėsi kratomas važiuojant didesniu greičiu, tai teko riedėti panašiai ant 70. Kelis kartus stabtelėjau tai autobusų stotelėj, tai kelkraštyje, praleidau važiuojančius. Net savigarba beveik nenukentėjo.
    Esi labai kantrus ir šaltų nervų vairuotojas. Dažnas lietuvis vairuotojas labai įsižeidžia, kai net stovintį kamštyje, be prošvaisčių pajudėti iš vietos artimiausią pusvalandį, aplenkia koks dviratininkas per tarpą tarp juostų. Yra tekę būti net visaip išvadintam už tokį nepagarbų elgesį gerbiamųjų kamštininkų atžvilgiu

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    "Pasitraukti iš kelio" nereikalauja. Grovyje važiuoti 60 km/h nesaugu
    Prieš gerus metus teko porą kartų per 1/2 Lietuvos pervežti ligonį, kuris prastai jautėsi kratomas važiuojant didesniu greičiu, tai teko riedėti panašiai ant 70. Kelis kartus stabtelėjau tai autobusų stotelėj, tai kelkraštyje, praleidau važiuojančius. Net savigarba beveik nenukentėjo.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą
    Ar tikrai tikrai tikrai avarijos kyla dėl tų, kurie važiuoja pvz. ant 60, kur galima važiuoti 90? Ar tikrai tokių vairuotojų tiek daug matote kelyje?

    O gal avarijos kyla, kai važiuoji beveik leistinu arba net juo, o tave amžinai skubantys automarozai deda per ištisinę?

    Nėra argumentų - neištraukinėkit kažkokių KET punktų, kurie čia visiškai netinka. Niekas neprivalo važiuoti su srautu (kas, anot dažno lietuvio, reiškia +20 km/h nuo leistino).
    Didžioji dalis tragiškų autoįvykių kyla dėl priešpriešinių susidūrimų. Važiavimas "ant 60" didina bereikalingų lenkimų, (išvažiavimų į priešpriešinę) skaičių (net ir apsiribojant leistinomis vietomis), formuojamas traukinukas, atsiranda bijančių lenkti ir nebepaliekančių saugaus tarpo lenkiantiesiems ir t.t.... o tuo pačiu ir didėja bendra įvykių rizika...
    Taip, kad važiavimas ne laukais "ant 60" tikrai tikrai tikimybę įvykiui padidina.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Reikia taip pat atsižvelgti į aplinkos sąlygas.
    O šiap tai iš patirties, niekas Lietuvoje per daug ir neskraido, ir nesivelka. Bet kelių gaidelių ir neadekvatų, aišku, pasitaiko.

    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    T.y. KET nedraudžia važiuoti tau patogiu ir saugiu 60 km/h greičiu, bet nurodo pasitraukti iš kelio ir praleisti važiuojančius greičiau. Jei to nedarai - esi kelių gaidelis ir tiek.
    "Pasitraukti iš kelio" nereikalauja. Grovyje važiuoti 60 km/h nesaugu
    Paskutinis taisė Sula; 2025.10.20, 15:28.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą
    Ar tikrai tikrai tikrai avarijos kyla dėl tų, kurie važiuoja pvz. ant 60, kur galima važiuoti 90? Ar tikrai tokių vairuotojų tiek daug matote kelyje?
    Ant 60 rečiau, bet ant 70 - beveik kiekvieną kartą išvažiavus į tolimesnį kelią, ir ne po vieną. Intensyvaus eismo keliuose, kur nėra daug galimybių lenkti, tokie sau patogiu tempu riedantys sukuria niekam nereikalingas įtampas.

    O gal avarijos kyla, kai važiuoji beveik leistinu arba net juo, o tave amžinai skubantys automarozai deda per ištisinę?
    Tai yra dvi visiškai atskiros problemos, nereikia plakti jų krūvon.

    Nėra argumentų - neištraukinėkit kažkokių KET punktų, kurie čia visiškai netinka. Niekas neprivalo važiuoti su srautu (kas, anot dažno lietuvio, reiškia +20 km/h nuo leistino).
    KET aiškiai sako, kad važiuojantys "kur kas lėčiau už leidžiamą didžiausią greitį" (ko gero reikėtų tikslinti taisykles ir skaičiais apibrėžti kas tai yra, nes toks apibrėžimas ne visiems suprantamas) "privalo praleisti paskui jį greičiau važiuojančias transporto priemones, pasitraukdamas kuo labiau į dešinę".

    T.y. KET nedraudžia važiuoti tau patogiu ir saugiu 60 km/h greičiu, bet nurodo pasitraukti iš kelio ir praleisti važiuojančius greičiau. Jei to nedarai - esi kelių gaidelis ir tiek.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Trumpai: Regitros egzamino metu gi privalu važiuoti ne lėčiau nei 15 km/h (ar 15 %) nei nurodyta ženkle. Tai realiai arba reikia palaikyti tą kelio ženklo greitį, arba sėst į traukinį / autobusą. Aišku, viršyti tikrai nebūtina.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Ar tikrai tikrai tikrai avarijos kyla dėl tų, kurie važiuoja pvz. ant 60, kur galima važiuoti 90? Ar tikrai tokių vairuotojų tiek daug matote kelyje?

    O gal avarijos kyla, kai važiuoji beveik leistinu arba net juo, o tave amžinai skubantys automarozai deda per ištisinę?

    Nėra argumentų - neištraukinėkit kažkokių KET punktų, kurie čia visiškai netinka. Niekas neprivalo važiuoti su srautu (kas, anot dažno lietuvio, reiškia +20 km/h nuo leistino).

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Vakar A2 važiavau 98, trys fūros aplenkė. Beje remonto zonoje kur 70 tai aš vienintelis važiavau 75, visi kiti 90+.
    Siūlyčiau pasitikrinti kiek rodo spidometras, o koks realus greitis.
    Važiuodamas 95-97 lenkiu visas fūras be išimčių. Ir nepamenu, kad tokiu greičiu kažkoks sunkiasvoris būtų mane aplenkęs. Na nebent kažkur nuo kalniuko būna jie ir kiek daugiau įsibėgėja.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Lietuvoje neteko matyti, bet Vokietijos autobane yra pasitaike kad važiuojant 130 km/h mane aplenkė kelios fūros. Matyt ten važiuoja be ribotuvo.
    Lietuvoje vienintėlis toks atvejis man pasitaikė. Bet aplenklė tik "galva", vilkikas be priekabos, visiškai naujas.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą

    5. Išmokyti automarozus, kad blogai daro ne tie, kurie vairuoja jiems saugiu atrodančiu greičiu, o tie, kurie lenkia per ištisinę.
    Pavakarys ViaBaltika, eismo intensyvumas minimalus E67 – „Google“ žemėlapiai ... prisiveju traktorių, greitis 35-40km/h, paskui jį lengvoji (ne automarozas, juk gi nelenkia), prisijungiu ir aš į "sraigių traukinuką". Iš paskos "pareina" dvi fūros, mirksnis šviesomis, nervingas garsinis signalas "sraigių traukinukui" ir sau ramiausiai be jokių pavojų apsilenkę nutolsta.
    Taip iki pat ištisinės linijos pabaigos už 500m ir matomumas puikus buvo, ir nei vieno priešpriešinio srauto automobilio...
    Taip ir kyla mintys, o ko mes visą laiką už to traktoriaus šliaužiame, nuo kokio blogio čia mus pagal KET bando apsaugoti?

    Tingiu pats skaičiuoti (ChatGPT): Automobilis, važiuodamas 90 km/h, aplenktų traktorių (40 km/h) per apie 3,5–4 sekundes, ir per tą laiką pats nuvažiuotų apie 90 metrų.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Bet būna, kad aplenkia, važiuojant net 106 km/h pagal spidometrą, ~100 pagal GPS.
    Beje, net Grigiškėse, kur 100 km/h riba.
    Dažniausiai nelietuviškos, lenkiškos arba C.Azijos.
    Kalbėjau su fūristais, sakė, kad lengvai paturbintu ribotuvu gali važiuoti 110-120 km/h. Jeigu visai be ribotuvo, tai gali lėkti ir 180-200.
    Lietuvoje neteko matyti, bet Vokietijos autobane yra pasitaike kad važiuojant 130 km/h mane aplenkė kelios fūros. Matyt ten važiuoja be ribotuvo.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

    Išstenėk greitkelyje bent 95 km/h, ir jokia fūra tau prilipusi prie galo nesivilks...
    Bet būna, kad aplenkia, važiuojant net 106 km/h pagal spidometrą, ~100 pagal GPS.
    Beje, net Grigiškėse, kur 100 km/h riba.
    Dažniausiai nelietuviškos, lenkiškos arba C.Azijos.
    Kalbėjau su fūristais, sakė, kad lengvai paturbintu ribotuvu gali važiuoti 110-120 km/h. Jeigu visai be ribotuvo, tai gali lėkti ir 180-200.
    Paskutinis taisė Sula; 2025.10.20, 10:54.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

    Išstenėk greitkelyje bent 95 km/h, ir jokia fūra tau prilipusi prie galo nesivilks...
    Vakar A2 važiavau 98, trys fūros aplenkė. Beje remonto zonoje kur 70 tai aš vienintelis važiavau 75, visi kiti 90+.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    Yra toks išsireiškimas: you are not wrong, just an ass.ole. Tai adaptuojant šiai situacijai - neturi, tačiau jei važiuosi antra juosta ženkliai lėčiau už srautą, tai tuomet you are the problem
    Eilinė automarozinė nesąmonė. Antra juosta galima važiuoti apvažiuojant pirma juosta važiuojančius ir vis tie važiuoti lėčiau nei nori lakstantys automarozai ir būtent tie lakstytojai yra problema.

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą



    Važiuodamas 90 km/h tave aplenks 9 iš 10 fūrų ir 10 nelenks ne todėl kad negali o todėl kad tiesiog tingi lysti į antrą juostą ir sėdės prilipus prie galo.
    Išstenėk greitkelyje bent 95 km/h, ir jokia fūra tau prilipusi prie galo nesivilks...

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą

    5. Išmokyti automarozus, kad blogai daro ne tie, kurie vairuoja jiems saugiu atrodančiu greičiu, o tie, kurie lenkia per ištisinę.


    Kas čia per sapalionės, kad jeigu leidžia 90, turi tiek ir važiuoti?
    Yra toks išsireiškimas: you are not wrong, just an ass.ole. Tai adaptuojant šiai situacijai - neturi, tačiau jei važiuosi antra juosta ženkliai lėčiau už srautą, tai tuomet you are the problem

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Perfect Rodyti pranešimą
    Iš vairavimo kursų man labiausiai įstrigo toks epizodas.
    Važiuoju su instruktoriumi mieste. Laikausi standartinio leidžiamo greičio 50 km/h. Prieš mane važiuojantis automobilis nutolo, o iš paskos susidarė eilė. Tada instruktorius trumpai ir aiškiai pasakė: "Visada reikia stengtis važiuoti su srautu, nes kitaip išauga avarinės situacijos tikimybė". Pagreitėjau iki 55-60. Formaliai pažeidžiau kelių eismo taisykles, bet sumažinau tikimybę, kad nekantrus ar skubantis vairuotojas sugalvos atlikti lenkimo manevrą pavojingoje atkarpoje.
    Tokią insturktorė tiesiai į šiukšlių dėžę.


    Parašė goolfietis Rodyti pranešimą
    Ir jei vasarą, šviesiu paros metu, ęsant sausai dangai, važiuojant A1, tave lenkia fūros - problema esi tu, o ne aplinkiniai. Jei tokiom sąlygom nesugebi važiuoti bent 90km/h, gal rinkis rajoninius kelius arba vieškelius.
    Važiuodamas 90 km/h tave aplenks 9 iš 10 fūrų ir 10 nelenks ne todėl kad negali o todėl kad tiesiog tingi lysti į antrą juostą ir sėdės prilipus prie galo.
    Paskutinis taisė MedinisStrazdas; 2025.10.20, 10:02.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą
    5. Išmokyti automarozus, kad blogai daro ne tie, kurie vairuoja jiems saugiu atrodančiu greičiu, o tie, kurie lenkia per ištisinę.

    Kas čia per sapalionės, kad jeigu leidžia 90, turi tiek ir važiuoti?
    Situacija aprašyta KET:
    113. Kur kas lėčiau už leidžiamą didžiausią greitį važiuojantis vairuotojas (išskyrus tuos atvejus, kai jis suka į kairę arba apsisuka) privalo praleisti paskui jį greičiau važiuojančias transporto priemones, pasitraukdamas kuo labiau į dešinę. Lėtaeigės ar didelių gabaritų transporto priemonės vairuotojas prireikus privalo sustoti ir praleisti už jos susikaupusias transporto priemones.

    Deja šito punkto kartais laikosi tik traktoristai ir kombainininkai.

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą

    5. Išmokyti automarozus, kad blogai daro ne tie, kurie vairuoja jiems saugiu atrodančiu greičiu, o tie, kurie lenkia per ištisinę.


    Kas čia per sapalionės, kad jeigu leidžia 90, turi tiek ir važiuoti?
    Vienas iš didžiausių briedų yra minimalus greitis greitkelyje - 60km/h, kas yra 70km/h mažiau, nei maksimalus leistinas.

    Ir minimalaus greičio ribojimas reiškia, kad važiuodamas tuo keliu, tu turi turėti tam tikrą kvalifikaciją gebėti važiuoti ir orientuotis aplinkoje važiuodamas tokiu greičiu.

    Ir jei vasarą, šviesiu paros metu, ęsant sausai dangai, važiuojant A1, tave lenkia fūros - problema esi tu, o ne aplinkiniai. Jei tokiom sąlygom nesugebi važiuoti bent 90km/h, gal rinkis rajoninius kelius arba vieškelius.

    Komentuoti:


  • Perfect
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą

    5. Išmokyti automarozus, kad blogai daro ne tie, kurie vairuoja jiems saugiu atrodančiu greičiu, o tie, kurie lenkia per ištisinę.


    Kas čia per sapalionės, kad jeigu leidžia 90, turi tiek ir važiuoti?
    Jeigu kelias būtų privati valda tai galima būtų važiuoti kokiu tik nori greičiu, bet tai yra bendra erdvė ir reikia gerbti vieni kitus. Jeigu tamsta neskubi ar tau atrodo, kad tavo saugus greitis yra mažesnis nei leidžiama, tai būk mielas praleisk kitus. Nes kiti gali turėti kitą požiūrį, kuris priklauso tiek nuo įgūdžių, tiek nuo technikos kokybės.

    Iš vairavimo kursų man labiausiai įstrigo toks epizodas.
    Važiuoju su instruktoriumi mieste. Laikausi standartinio leidžiamo greičio 50 km/h. Prieš mane važiuojantis automobilis nutolo, o iš paskos susidarė eilė. Tada instruktorius trumpai ir aiškiai pasakė: "Visada reikia stengtis važiuoti su srautu, nes kitaip išauga avarinės situacijos tikimybė". Pagreitėjau iki 55-60. Formaliai pažeidžiau kelių eismo taisykles, bet sumažinau tikimybę, kad nekantrus ar skubantis vairuotojas sugalvos atlikti lenkimo manevrą pavojingoje atkarpoje.

    Komentuoti:

Working...
X