Nukrypstant šiek tiek nuo A1 kelio - bet šnekant apie kelio plotį - labai įdomi situacija yra nuvažiavus nuo A1 link Jonavos. Tenais remontuojamas ruožas, ir paliktos dvi juostos. Na pirma dar dar telpama, nu bet antra tai nežinau kam skirta, nes tikrai labai siaura. Būtų net įdomu pamatuoti plotį, nes nepanašu, kad ten tilptų normaliai mašina. Visi visviena važiuoja praktiškai viena juosta.
Dažnai tenka važiuoti viena juosta ir dėl to, kad darbininkų ekskavatorius vistiek išlenda su šikna į vieną iš važiuojamųjų juostų. Kartais atrodo, kad specialiai daroma, kad žmones nervint su tokia darbų sauga.
Nukrypstant šiek tiek nuo A1 kelio - bet šnekant apie kelio plotį - labai įdomi situacija yra nuvažiavus nuo A1 link Jonavos. Tenais remontuojamas ruožas, ir paliktos dvi juostos. Na pirma dar dar telpama, nu bet antra tai nežinau kam skirta, nes tikrai labai siaura. Būtų net įdomu pamatuoti plotį, nes nepanašu, kad ten tilptų normaliai mašina. Visi visviena važiuoja praktiškai viena juosta.
Šįryt per LRT radarų direkcijos atstovas aiškino, kad viskas pagal teisės aktus, bet sprendžiam, analizuojam dėl avarijos ties Lazdėnais. Visi skambinę pasisakė neigiamai apie saugumą.
Per Žinių radijas ministras aiškino, kad nenori pasisakyti detaliau, net pats ten važiavo ir visi jį lenkė, leido suprasti, kad patys kalti. Ir jis teisus, ant 70 ten retas važiuoja.
Ar nėra taip, kad dabar, be fizinių atskyrimų, vos vos telpa juostos remonto ruože, ir pridėjus fizinius atitvarus, su jų apsaugų zonomis, tilptų tik 3 juostos?
Kokios apsaugos zonos? Vokietijoje dažnai antra juosta 1.8m. Ir važiuojant greta lengvosios atrodo, kad veidrodėlis kabo virš atitvaro. Kalbos apie tilpimą tarp fūros ir barjero išvis nėra.
Ar nėra taip, kad dabar, be fizinių atskyrimų, vos vos telpa juostos remonto ruože, ir pridėjus fizinius atitvarus, su jų apsaugų zonomis, tilptų tik 3 juostos?
Gali taip būti. Bet kodėl ten negali palikti 1+1 kaip kituose ruožuose? Tai savaime keleriopai padidintų saugumą.
Ar nėra taip, kad dabar, be fizinių atskyrimų, vos vos telpa juostos remonto ruože, ir pridėjus fizinius atitvarus, su jų apsaugų zonomis, tilptų tik 3 juostos?
Tačiau kai turime 2+2 situaciją, kaip A1 Vilnius-Kaunas. Fizinės kliūtys tarp priešpriešinių srautų yra būtinos. Vokietijoje naudoja betoninį barjerą. Mes irgi turėtume tokius naudoti.
Įdomu būtų išgirsti to LAKD veikėjo atsakymą, kodėl vokiečiai yra tokie durni ir naudoja betoninius atitvarus (nors greitis dažniausiai ribojamas iki tų pačių 70km/h). Ir tai turint omeny, kad Lietuvoj daugiau nei pusė vairuotojų - automarozai, o DE vairuotojų kultūra ir pareigingumas žymiai aukštesnio lygio...
Reikia kažkaip užsiundyti žurnalistus ant tos šaraškino kontoros.. Į paprastų žmonių laiškus jie, deja, nebeatsakinėja.
Dėl greičio ribojimų. Gal ir gražu, bet arba turi veikti aiškiai radarai, arba net nefantazuoti apie greičio laikymąsi.
Ir pats greičio ribojimas turi būti proto ribose. Vokietijoje dažnai susiaurintoje 2+2 atkarpoje stovi ženklas 80. Ir tai srautas esant mažiau eismo juda 90-100. Kai pas mus pastato 50, nenuostabu, kad jo nelabai laikomasi.
O kas nors žino pagal kokius standartus LAKD žymi tuos remontuojamus kelio ruožus? Nes jie visuomet turi atsakymą, ar tai apie radarų statymą kalba eitų, ar apie tiltus, ar remontuojamų ruožų žymėjimą, ir visuomet yra viskas pagal taisykles daroma, bet man kažkaip neteko matyti tų taisyklių, nei pacituojamų ištraukų iš jų.
Kai teko važiuot 2021 m. link Klaipėdos, ir remontavo, tai nesakyčiau, kad 1+1 atskyrimas buvo neaiškus. Tiesiog keistai atrodė, kad autostradoje neatskirti priešingi srautai.
Tačiau kai turime 2+2 situaciją, kaip A1 Vilnius-Kaunas. Fizinės kliūtys tarp priešpriešinių srautų yra būtinos. Vokietijoje naudoja betoninį barjerą. Mes irgi turėtume tokius naudoti.
Dėl greičio ribojimų. Gal ir gražu, bet arba turi veikti aiškiai radarai, arba net nefantazuoti apie greičio laikymąsi.
O kas nors žino pagal kokius standartus LAKD žymi tuos remontuojamus kelio ruožus? Nes jie visuomet turi atsakymą, ar tai apie radarų statymą kalba eitų, ar apie tiltus, ar remontuojamų ruožų žymėjimą, ir visuomet yra viskas pagal taisykles daroma, bet man kažkaip neteko matyti tų taisyklių, nei pacituojamų ištraukų iš jų.
„Šiandien visuose kelių ruožuose, kuriuose yra vykdomi kelio remonto darbai, tiek įmonėms, tiek nepriklausomos techninės priežiūros rangovams pavedėme dar kartą atlikti kelio ženklinimo patikrą suderintoms eismo organizavimo schemoms. (...)
Išvertus iš biurokratų kalbos: "kadangi mužikai bruzda, dėl vaizdo patikrinsim, kad žymėjimas atitinka mūsų pačių patvirtintoms debiliškoms taisyklėms. Vis tiek po savaitės - kitos viskas pasimirš ir nurims."
Kad LAKD šneka belenką parodė situacija su tiltais. LAKD į visus klausimus apie tiltų saugumą, atsakydavo standartiškai: "būklė tikrinama periodiškai, viskas saugu". Iki kol Kėdainiuose pusė tilto prigulė pailsėti į upę. Tada kažkaip staiga tiltų būklė suprastėjo, 2 ar 3 iki tol saugūs tiltai buvo išvis uždaryti, o keliolika kitų keliems metams į priekį susiaurinti iki 1 juostos.
Norėčiau padaryti esminį pastebėjimą.
Pats eismo organizavimo tikslas - išlaikyti 2+2 kur II juosta yra 2 m ir siauriau - yra sveikintinas.
Tą nekartą teko sutikti Vokietijos, Austrijos keliuose. Būna net ženklas - II juosta "1,9 ir siauriau". Tai mažina spūstis ir trukdžius.
PROBLEMA - netinkamas priešpriešinis atskyrimas ir nepakankamas ženklinimas.
LRT Panorama pranešė apie radarų direkcijos grybus šioje vietoje ir anonsavo rytdienos straipsnį LRT portale
LRT.lt 2023.11.15 Kelininkai įspėjimų apie bręstančią nelaimę kelyje Vilnius–Kaunas nepaisė
Tik po skaudžios avarijos ketina imtis pokyčių
Apie remonto darbus pagrindiniame šalies kelyje Vilnius–Kaunas ties Lazdėnų kaimu prieš kurį laiką įspėjimus dalijo ne tik vairuotojai, bet ir ekspertai. Jų teigimu, avarija čia – tiesiog užkoduota. Tačiau kelininkai, akivaizdu, raudono signalo neišgirdo ir išvadų nepadarė, kadangi praėjusį savaitgalį minėtoje eismo arterijoje įvyko skaudi kaktomuša. Ir kas dėl to liks atsakingas? (...)
Atnaujintą eismo tvarką čia žymi tik nudažytos geltonos linijos, o priešpriešais važiuojančių automobilių neskiria jokios fizinės kliūtys. Labai tikėtina, kad prieš avariją BMW vairuotojas tamsoje galėjo tiesiog nepastebėti geltonų linijų ir netikėtai jam pačiam atsidurti prieš eismą. (...)
„Pavojingai suorganizuoti tie kelių remontai. Pribraižyti geltonų juostų neužtenka. Ir pasiteisinimas, kad viskas padaryta pagal reglamentą, yra netinkamas.
Patyrę vairuotojai tą pavojų mato paprastuoju būdu – akimis ir skambina pavojaus varpais, bet niekas nereaguoja. Būkite atsargūs, nes panašu, kad skęstančiųjų gelbėjimas yra pačių skęstančiųjų reikalas“, – dėstė Vitoldas Milius. (...)
LAKD Infrastruktūros palaikymo ir vystymo grupės vadovo M.Gedaminsko teigimu, minėtu konkrečiu atveju, įvertinus kelio Vilnius–Kaunas strateginę reikšmę ir eismo intensyvumą, buvo numatyta netgi daugiau saugų eismą užtikrinančių priemonių, nei to reikalaujama. (...)
Imsis pokyčių
Nors apie kylantį pavojų eismo dalyviams viešojoje erdvėje buvo kalbama ne kartą, panašu, kad prireikė nelaimės, kuri paskatintų LAKD imtis veiksmų. Kaip dėstė M. Gedaminskas, vos sulaukę informacijos apie avariją, Kelių direkcijos specialistai ėmėsi papildomų veiksmų eismo organizavimui tvarkomuose ruožuose įvertinti.
„Šiandien visuose kelių ruožuose, kuriuose yra vykdomi kelio remonto darbai, tiek įmonėms, tiek nepriklausomos techninės priežiūros rangovams pavedėme dar kartą atlikti kelio ženklinimo patikrą suderintoms eismo organizavimo schemoms. (...)
Delfi.lt 2023.11.15 Po skaudžios nelaimės magistralėje – ekspertų kirtis: pavojus buvo matomas plika akimi
Sekmadienį magistralėje Vilnius - Kaunas įvykusi skaudi avarija sukėlė ekspertų diskusijas, kad kelio darbų zonose kelininkai į savo darbą žiūri pernelyg neatsakingai, būna nebaudžiami, o vairuotojai galiusiai patenka į pinkles.
Už kelius atsakinga LAKD su tuo nesutinka ir tikina, kad priežastis, kodlė įvyksta tokios nelaimės - visai kita.
Komentuoti: