Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] "A" juostos Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • VLR
    replied
    Automobilis užima per daug vietos mieste: pvz. tramvajus gali talpinti ir iki 500 žmonių - tiek žmonių automobiliuose sukelia kelių kilometrų kamštį. Būtent dėl to kelių, skirtų dideliems srautams, statyti mieste tiesiog neapsimoka - žymiai praktiškiau, pigiau ir darniau yra pastatyti P+R stoteles prie galutinių VT stotelių. Konkrečiai Vilniaus atveju, mes turime situaciją, kur VT buvo apleistas dešimtmečiais, o keliai nuo sovietmečio buvo statomi itin dideli. Dėl kelių induced demand (ir atvirkštinio efekto VT) turime situaciją, kur neproporcingas skaičius žmonių naudoja automobilius, sukurdami mieste per didelius automobilių srautus, kurie užgrūdo ir taip labai plačius ir izoliuotus Vilniaus kelius. Statyti tų automobilių srautus neva nuimančias gatves dėl to būtų visiška kvailystė. Pirma reikia pastatyti rimtas radialines VT linijas su kietu VT hub'u bei sumažinti motyvaciją žmonėms važinėtis privačiais automobiliais mieste. Padarius tai, jokių srautų nuiminėti nebereikės, nes jie sumažės iki tokio lygio, kad ir dabartiniai keliai jiems taps per dideli.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Stops lt žemėlapis vizualiai sufleruoja kur trūksta viešojo:

    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	660
Size:	171,4 kB
ID:	2015855

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Tas virš trečdalio amžiaus besitęsiantis ‘pirma pabaigiam gatvių tinklą tada statysime VT’ laikotarpis turi baigtis nedelsiant jei norime turėti kietą miestą. Jei ateisim į protą, dabar bent trečdalį amžiaus žaisime ‘pirma pastatykime pilnu prioritetu važiuojančio VT linijų tinklą, tada statysime kelius’.
    Pritariu.
    Sudėliokime akcentus. Susidarė absurdiška situacija, kad net 30 metų nenutiesiamos tokios gyvybiškai susisiekimui svarbios transporto gatvės kaip M. Lietuvio, neužbaigiama Ozo iki VA ir Šiaurinė. Bent dvejose, o tikėtina ir visose, būtų IR viešasis transportas, IR dvirtakiai. Tuomet pagaliau būtų suformuotas pagrindinis susisiekimo mieste infrastruktūros tinklas. Užbaigtas pagrindinis susisiekimo tinklas tolygiai po miestą paskirsto susisiekimo porekius. Neužbaigtas nulemia tokius dalykus kaip dėl viešojo transporto nebuvimo ar jo gero nefunkcionavimo metamasi į automobiius, automobiliai neturėdami alternatyvos perkrauna vieninteles/ę gatves, kurios/i tarnauja kaip vienintelis susisiekimo maršrutas (pvz susisiekimo ryšys vakarai-rytai) ir taip toliau ir panašiai.

    Čia prisimenu man galvoje įstrigusį pavyzdį iš dvirtakių tinklo: kai jis neužbaigtas, tai yra - užbaigtas tik apie 80-90%, juo naudojasi keli procentai gyventojų. Kai užbaigiama tiesti likę 20-10 procentų tinklo ir tokiu būdu suformuojamas vientisas tinklas - naudojimasis juo šoka apie 40-50 procentų. Tas pats principas turėtų įvykti ir užbaigus minėtas gatves - ne tik automobiių eismas turėtų stipriai pagerėti dėl jo vienodesnio išskirstymo po miestą, bet ir daugiau pereitų naudotis viešuoju dėl kardinaliai pagerėjusio fo funkcionavimo dėl A juostų nutiesimo minėtose gatvėse, dėl A juostų bendro tinklo užbaigimo ir dėl sumažėjusių kamščių (gal jie net netokie ir aktualūs būtų viešajam transportui kuomet būtų gerai funkcionuojantis A tinklas)..

    Na, tokios kelios greitos mintys.

    Ir taip, aš pilnai už tai, kad nereikia laukti įrengti A juostų kur jas galima lengvai įrengti ir jau jos turėjo būti senai įrengtos. Aš pats esu už radikalų A juostų išplėtimą (beje, pats labai mėgstu automobilius). Yra visai nesveika situacija kuomet iki šiol ne tik sėdima ir nenubraižoma A juostos kur jų daug būtų galima pripaišyti, bet net kaip matome iš planų, tai numatoma daryti net iki 2030 metų. Tai yra absurdas. Lenkai pvz iki tų metų matomai visos šalies greitkelių tinklą gal net spės įrengti, o mes linijas paišysime tiek laiko?..

    Prie to dar pridėkime, kad šitam, ką aš vadinu linijų braižymu, tame plane yra numatyta apie 500 milijonų eurų. Mano minėtas gatvems nutiesti kiek reikėtų? Na, manau, tikrai ne daugiau nei 400 milijonų? Visų trijų ilgis yra ne daugiau kaip 10 km. Net jei 400 milijonų kainuotų, lieka dar apie 100 milijonų - negi to neužtenka kaip plane įvardinta viešojo transporto zonų įvedimas, skaitmenizacija ir panašiai? Aš suprantu, kad tas planas bandomas pakišti po visokiais darniais judumais, triukšmo, taršos mažinimais ir panašiai , bet būtent minėtų trijų gatvių užbaigimas IR normalaus A juostų tinklo po visą miestą išvystymas ir įgyvendintų tai ko siekiama dabartiniame plane. Net nieko nereikėtų machinuoti, pridenginėti ir panašiai, kad gauti finansavimą. Na bent iš principo taip turėtų būti. Biurokratams visko gali į galva šauti - jie problemų generavimo lygioje vietoje meistrai.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Taip taip, nes geriausia praktika nuiminėti automobilių srautus mieste yra naujų, didelių kelių statymas Ir tikrai nebūtų taip, kad pastačius naują, milžinišką tranzitinę gatvę gautume dar vieną didelę induced demand dozę ir užkištas sankryžas prie naujosios gatvės. Tada tikrai neprasidėtų pasiūlymai pirma pastatyti estakadas sankryžose ir tik tada investuoti į VT taip pratęsiant nesibaigiantį pinigų išmetinėjimą.

    Realybė yra ta, kad Vilniuje didelių, stroad tipo kelių skaičius ir taip yra smarkiai per didelis. Jau rašiau apie Londoną čia..
    https://www.miestai.net/forumas/foru...94#post1967994
    ...ir siūlyčiau pasidairyti tame mieste Streetview. Nekalbant jau apie panašesnio dydžio vakarų miestus.

    Šiaurinės gatvės reikia kaip perimetru suplanuotos pėsčiųjų (ar lėto eismo/dviračių) gatvės, kurios tikslas būtų sukurti rimtą komercinę gatvę šiaurėje ir atsvarą Akropoliui, Ozui ir kt. Idėjos ten mesti šimtus milijonų, skirtų 'nuimti srautus' turi grįžti ten, iš kur ir atėjo - 70-uosius.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Papildant, kad Šiaurinė būtų ne alternatyva, bet statmena GV gatvei, nukrautų Konstitucijos - Narbuto, Ozo, Ateities gatves ir aišku nuimant automobilių srautą nuo Justiniškių, Pašilaičių kiemų. Atlaisvinus tas gatves būtų ženkliai geresnės sąlygos ir VT.

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Dešimties juostų greitkelis, kertantis miestą, irgi pagerintų situaciją VT, tačiau tai tikrai nebūtų pats efektyviausias būdas siekti VT sąlygų pagerėjimo. Efektyviausias būdas tai daryti yra rimti tik VT skirti projektai, kurių Vilnius nuo nepriklausomybės atgavimo iki šiol nėra padaręs nei vieno. Jei norime gerinti sąlygas Pašilaičiai-Centras maršrute, tam yra daug variantų ir be naujos tangentinės gatvės tiesimo. Geriausia būtų pradėti įrenginėti A juostas viduryje gatvės, galima ir tiesiog statyti dviejų lygių sankryžas probleminėse vietose, yra ir kitų sprendimų. Naujos gatvės VT tikrai nereikia, reikia daugiau prioriteto, o darbo jam kurti ir be papildomų gatvių tiesimo yra dešimtmečiams.
    Šiaurinė privalo būti tranzitinė, alternatyva Geležinio vilko gatvei. Tuo pačiu nukraus vidinius miesto srautus, kurių tikslas yra centras, o ne tiesiog kerta centrą, nes nėra kitų variantų. Tokiu būdu padarant normalią tranzito ar arterinę alternatvyą, kitur galima laisviau daugiau dėmesio skirti VT. Jei bus tai tiesiog miesto gatvė, bus tiesiog dar viena gatvė, kuri nesprendžia iš esmės tranzitinių srautų ir tik sudaro dar vieną lėto eismo probleminę sritį.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Šiame konkrečiame maršrute kaip tik Šiaurinė gatvė pakeistų labai daug (pvz. maršrutas Skalvių žiedas - Šiaurinė g. - Ukmergės g. - Žaliasis tiltas). Dabar gali važiuoti nebent dažnai kamščiuose stringančiu 46. Nebent mes kalbame apie skirtingus Pašilaičius.
    Dešimties juostų greitkelis, kertantis miestą, irgi pagerintų situaciją VT, tačiau tai tikrai nebūtų pats efektyviausias būdas siekti VT sąlygų pagerėjimo. Efektyviausias būdas tai daryti yra rimti tik VT skirti projektai, kurių Vilnius nuo nepriklausomybės atgavimo iki šiol nėra padaręs nei vieno. Jei norime gerinti sąlygas Pašilaičiai-Centras maršrute, tam yra daug variantų ir be naujos tangentinės gatvės tiesimo. Geriausia būtų pradėti įrenginėti A juostas viduryje gatvės, galima ir tiesiog statyti dviejų lygių sankryžas probleminėse vietose, yra ir kitų sprendimų. Naujos gatvės VT tikrai nereikia, reikia daugiau prioriteto, o darbo jam kurti ir be papildomų gatvių tiesimo yra dešimtmečiams.
    Paskutinis taisė VLR; 2022.12.04, 16:26.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Yra koks 1000 vietų mieste, kur galima pagerinti VT kokybę prieš tai netiesiant šimtus milijonų kainuojančių gatvių (.... Centras-Pašilaičiai ....). .
    Šiame konkrečiame maršrute kaip tik Šiaurinė gatvė pakeistų labai daug (pvz. maršrutas Skalvių žiedas - Šiaurinė g. - Ukmergės g. - Žaliasis tiltas). Dabar gali važiuoti nebent dažnai kamščiuose stringančiu 46. Nebent mes kalbame apie skirtingus Pašilaičius.
    Paskutinis taisė Pilaitis; 2022.12.04, 16:11.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė acetonas Rodyti pranešimą
    Tas virš trečdalio amžiaus besitęsiantis ‘pirma pabaigiam gatvių tinklą tada statysime VT’ laikotarpis ir tesiasi, nes tų gatvių tiesimas yra beviltiškai įstrigęs. Nutiesus, bent Šiaurinę gatvę atsirastų galymybę rimtai pertvarkyti Kareivių, Ozo ir Ateities gatves. Kas, pasitarnautų tam pačiam VT. Svarbu, kad būtu nutiestos normalios miesto gatvės, o ne autostrados.
    Yra koks 1000 vietų mieste, kur galima pagerinti VT kokybę prieš tai netiesiant šimtus milijonų kainuojančių gatvių (Stotis-Centras, Centras-Pašilaičiai, Centras-Santariškės ir kt.). Šiaurinė gatvė net nėra radialinė, o būtent prioriteto formavimas radialiniuose VT maršrutuose (iš/į centrą) dabar yra prioritetas. Už Šiaurinės gatvės pinigus galima labai neblogai pasistūmėti į priekį, išeitų net visai padorus hub’as. Automobilistai gavo krūvą projektų: vakarinį aplinkkelį, Liepkalnio sankryžą, Goštauto estakadą ir tt. VT per tą laiką vegetavo ir buvo apleistas tad Šiaurinė gatvė palauks.

    Komentuoti:


  • acetonas
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Tas virš trečdalio amžiaus besitęsiantis ‘pirma pabaigiam gatvių tinklą tada statysime VT’ laikotarpis turi baigtis nedelsiant jei norime turėti kietą miestą. Jei ateisim į protą, dabar bent trečdalį amžiaus žaisime ‘pirma pastatykime pilnu prioritetu važiuojančio VT linijų tinklą, tada statysime kelius’.
    Tas virš trečdalio amžiaus besitęsiantis ‘pirma pabaigiam gatvių tinklą tada statysime VT’ laikotarpis ir tesiasi, nes tų gatvių tiesimas yra beviltiškai įstrigęs. Nutiesus, bent Šiaurinę gatvę atsirastų galymybę rimtai pertvarkyti Kareivių, Ozo ir Ateities gatves. Kas, pasitarnautų tam pačiam VT. Svarbu, kad būtu nutiestos normalios miesto gatvės, o ne autostrados.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Pirma kylanti mintis - ar racionalu daryti didesnes viešojo transporto linijų pertvarkas tol kol nėra užbaigtas bent pagrindinis gatvių tinklas? Tinklo užbaigimui trūksta:
    1. M Lietuvio g.
    2. Šiaurinės g.
    3. Ozo g. užbaigimo bent iki Vakarinio aplinkkelio
    Žinoma kažkokius nesudėtingus pakeitimus, naujų maršturų įvedimus verta daryti.

    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	412
Size:	70,6 kB
ID:	2015652
    Tas virš trečdalio amžiaus besitęsiantis ‘pirma pabaigiam gatvių tinklą tada statysime VT’ laikotarpis turi baigtis nedelsiant jei norime turėti kietą miestą. Jei ateisim į protą, dabar bent trečdalį amžiaus žaisime ‘pirma pastatykime pilnu prioritetu važiuojančio VT linijų tinklą, tada statysime kelius’.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Nu bet nevažiuoja iš karto, suprantat? Jūs kalbate apie tai, kaip turėtų būti teorijoje. Bet yra dar praktinis dalykas ir troleibusai dažnai ten pastovi 1-3 minutes, nes dažnai tiesiog atvažiuoja per anksti. Tada užsiblokuoja eismas ir viskas suletėja iki Matulaičio bažnyčios.
    Tai reikia tvarkyti grafikus (kas žymiai paprasčiau ir pigiau), negu "su garvežiu virinti arbatinuką".

    Komentuoti:


  • jan
    replied
    brundziniai visai išnaglėjo.
    iš biudžeto dalies skirtos gerinti susisiekimą automoblio alternatyvomis nori tiesti naujas gatves ir gerinti susisiekimą automobiliams.
    naujoms gatvėms pinigų ieškokite kitose biudžeto eilutėse

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Infrastruktūros prasme labai skurdu, didesnę dalį tų A juostų galima nupiešti per kelis mėnesius. Planuoti jas iki 2030 yra labai neambicinga. Tačiau kėlimas biudžeto dvigubai iki 150m. jau yra rimtas pareiškimas. Tokio dydžio miestui su tokio atsilikimo infrastruktūra tai yra nedaug, bet tai jau nėra taip absurdiškai gėdinga kaip šiuometiniai 73m. Ką gi - jei toks biudžetas bus patvirtintas, miestui tai bus geriausios naujienos per labai ilgą laiko tarpą ir gal pagaliu atsiras labai menka šviesa tunelio gale.

    Komentuoti:


  • Blaze
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Pirma kylanti mintis - ar racionalu daryti didesnes viešojo transporto linijų pertvarkas tol kol nėra užbaigtas bent pagrindinis gatvių tinklas? Tinklo užbaigimui trūksta:
    1. M Lietuvio g.
    2. Šiaurinės g.
    3. Ozo g. užbaigimo bent iki Vakarinio aplinkkelio
    Žinoma kažkokius nesudėtingus pakeitimus, naujų maršturų įvedimus verta daryti.

    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	412
Size:	70,6 kB
ID:	2015652
    Iš paminėtų gatvių realiai VT plėtrai aktuali tik Šiaurinė gatvė. Ozo gatve jau važiuoja 7 autobusas, jo trasos koreguoti nereikia. Bajoruose VT pagerintų jungtys link centro, o ne į Santariškes. Šitos jungtys labiau reikalingos ne VT, o automobilių tranzitui.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Neturėtų. Dabar troleibusas sustoja labai trumpam, nes stotelė nėra labai populiari, ir gali iš karto važiuoti - esant įvažai išvažiavimo iš stotelės laikas labai pailgėtų, nes reikėtų praleisti važiuojančius pirma eile.
    Nu bet nevažiuoja iš karto, suprantat? Jūs kalbate apie tai, kaip turėtų būti teorijoje. Bet yra dar praktinis dalykas ir troleibusai dažnai ten pastovi 1-3 minutes, nes dažnai tiesiog atvažiuoja per anksti. Tada užsiblokuoja eismas ir viskas suletėja iki Matulaičio bažnyčios.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Taip, Šiaurinė g. čia padėtų. Kita vertus yra mazgas Pavilnionių g. tiems, kas gyvena šiauriau.
    Iš dalies taip, bet tik gyvenantiems prie Gabijos gatvės arba Fabijoniškėse.

    Ta pati Pavilnionių gatvė irgi dabar atrodo ne ką geriau negu Talino gatvė.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Su kuriuo, deja, šiaurinėje miesto dalyje yra labai mažai jungčių. Gyvenant Pašilaičiuose/Justiniškėse/Viršuliškėse nori nenori reikės važiuoti arba iki Pilaitės pr. dobilo, arba suktis per D kategorijos Talino gatvę.
    Taip, Šiaurinė g. čia padėtų. Kita vertus yra mazgas Pavilnionių g. tiems, kas gyvena šiauriau.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    O kalbant apie konkrečiai Šaulių sąjungos stotelę, tai pilnai pritariu, kad turėtų būti įvaža, dabar tik nereikalingai 2G turi vingiuoti lenkiant sustojusius troleibusus.
    Neturėtų. Dabar troleibusas sustoja labai trumpam, nes stotelė nėra labai populiari, ir gali iš karto važiuoti - esant įvažai išvažiavimo iš stotelės laikas labai pailgėtų, nes reikėtų praleisti važiuojančius pirma eile.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
    A juostą įrengti nebent pirmos juostos sąskaita, bet ne platinant Laisvės pr. Jis turi čia pat greito eismo aplinkkelį 6 juostų.
    Su kuriuo, deja, šiaurinėje miesto dalyje yra labai mažai jungčių. Gyvenant Pašilaičiuose/Justiniškėse/Viršuliškėse nori nenori reikės važiuoti arba iki Pilaitės pr. dobilo, arba suktis per D kategorijos Talino gatvę.


    O kalbant apie konkrečiai Šaulių sąjungos stotelę, tai pilnai pritariu, kad turėtų būti įvaža, dabar tik nereikalingai 2G turi vingiuoti lenkiant sustojusius troleibusus.

    Komentuoti:

Working...
X