Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus šaligatviai ir pėsčiųjų takai
Collapse
X
-
Kaip suprantu šįmet ruošiamasi remontuoti Vasaros g..
Pasidalinu užklausimu ir atsakymu. Ruošiuosi parengti sutvarkymo schemą ir pasidalinti ja su jumis įvertinimui prieš siunčiant savivaldybės atstovui.
Paklausimas:
Laba diena,
Ar yra naujienų dėl Vasaros g remonto?
Joje yra daugybė pėstiesiems pavojingų vietų ir kitų problemų, kurias būtina spręsti ir jei gatvė bus remontuojama, tas problemas palikti neišspręstas būtų didelis praradimas ir žala pėstiesiems (jais neapsiribojant, nes ir transportui pavojingų vietų yra). Galėsiu parengti brėžinius, kuriuose bus atvaizduota pasiūlymai kaip kur ką tvarkyti, kaip esu parengęs Paco gatvei.
Iš anksto dėkoju.
Sveiki,
Galite teikti savo siūlymus, tačiau atkreipiu dėmesį, kad yra numatytas Vasaros gatvės paprastasis remontas.
Kaip žinote pagal Statybos įstatymą, statinio paprastasis remontas (atitinka Lietuvos Respublikos civilinio kodekso sąvoką „einamasis remontas“) – statyba, kurios tikslas – atnaujinti statinį jo nerekonstruojant ar kapitališkai neremontuojant. Taigi, platinimai ar kitokio pobūdžio gatvės rekonstravimai negalimi.
Pagarbiai,
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė spekas Rodyti pranešimą
Grubiai, reikia apie 75 000 000 eur kad visame mieste turėti vientisą šiuolaikinius reikalavimus atitinkantį šaligatvių tinklą.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Geležiake, Kalvarkėse, visokiuose random nuvažiavimuose ir t.t., gal baiges? neliko babkiu po katamaranu Nerimi pirkimo?
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė DeSadas Rodyti pranešimąo kur granitas?
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Nelabai seniai rašiau apie jau suniokotą dar neužbaigtą statyti dviračių taką Žygimantų g. Pažiūrėkim, kaip atrodo šaligatvio dalis toje pačioje atkarpoje. Mind you, čia dar neužbaigtas projektas ir šaligatvio plytelės/bordiūrai jau trupa į šipulius. Medžiagų kokybė visiškai apgailėtina. Ir kas norėtų lažintis, kad visas šitas mėšlas bus VMS sėkmingai priimtas ir po juo padėtas parašas kaip už gerą?
- 23 patinka
Komentuoti:
-
Pamąstymui kiek galėtų kainuoti bent minimalius šiuolaikinius reikalavimus atitinkantis šaligatvių tinklas mieste.
Iš VMS puslapio:
1.11. Kiek iš viso yra gatvių Vilniuje?
Iš viso sostinėje yra daugiau kaip 1000 km asfaltuotų gatvių, apie 500 km žvyrkelių, taip pat nemažai akmenimis ir trinkelėmis grįstų gatvių. Miestas yra padalytas į 5 dalis: Centrinę, Pietinę, Vakarinę, Šiaurinę ir Rytinę.Paskutinė atnaujinimo data: 2025-02-11
2000 km sumažinu per pusę, nes atkrenta:
- jau egzistuoja dalis plius minus šiuolaikinius reikalavimus atitinkančių šaligatvių,
- ne visur reikia šaligatvių (gatvės palei rajonus ir panašiai),
- ne visur reikia abipus šaligatvių - užtenka, kad būtų bent vienoje pusėje.
Kiek maždaug kainuotų įrengti trūkstamus šaligatvius:
1000 km yra 1000 000 m šaligatvio.
Plotis turi būti bent 1,5 m, tad 1000 000 x 1,5 bus 1500 000 kvm šaligatvio.
Imkime, kad 1 kvm šaligatvio kainuoja 50 eur.
Tuomet 1500 000 x 50 gauname 75 000 000 eur.
Grubiai, reikia apie 75 000 000 eur kad visame mieste turėti vientisą šiuolaikinius reikalavimus atitinkantį šaligatvių tinklą.
Ar tokie pinigai to verti? Tvirtai sakau kad taip.
Ar tai didelė suma? Tvirtai sakau, kad tokiam darbui - ne.
Ar tai prioritetinis darbas? Tvirtai sakau kad taip, nes mes visi pirmiausia esame pėstieji, o tik tada dviratininkai, VT'istai, automobilistai etc.
Ar yra pinigų? Kasmet kelis pastaruosius metus Vilniaus biudžetas auga po apie 200 mln eur.. Matau puikias galimybes per pvz 3 metus iš biudžeto kasmet atidėti apie 25 mln eur ir pagaliau išspręsti tokį svarbų reikalą.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė DeSadas Rodyti pranešimą
visi tie medziai ten nudziuve (jau praeita vasara beveik buvo be lapu) o po saknu kirtimo tai ir neatsigaus, pavasari nukirs, ir perklos.
Komentuoti:
-
Parašė spekas Rodyti pranešimą
Komentuoti:
-
Parašė spekas Rodyti pranešimąNeseniai patiestas naujas šaligatvis ties Kosciuškos 36 Danijos ambasada. Buvo galima tarp medžio ir tvoros pašalinti krūmus ir įrengti šaligatvį, kad žmonės nors toje vietoje turėtų savo funkciją atliekantį šaligatvį. Deja - palikta kaip buvo:
visi tie medziai ten nudziuve (jau praeita vasara beveik buvo be lapu) o po saknu kirtimo tai ir neatsigaus, pavasari nukirs, ir perklos.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Ties Laisvės 121 buvo galima su reljefu sužaisti ir taip išvengti tiek laiptų, tiek pandusų:
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Neseniai patiestas naujas šaligatvis ties Kosciuškos 36 Danijos ambasada. Buvo galima tarp medžio ir tvoros pašalinti krūmus ir įrengti šaligatvį, kad žmonės nors toje vietoje turėtų savo funkciją atliekantį šaligatvį. Deja - palikta kaip buvo:
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Parašė digital Rodyti pranešimąŠiaip jau sūrus vanduo užšąla prie žemesnės temperatūros nei grynas. ChatGPT:
Todėl teoriškai druskingas vanduo turėtų mažiau ardyti tais atvejais, kai vanduo patenka į plyšius, užšąla ir išsiplečia (kadangi ledo tankis mažesnis už skysto vandens), didindamas tuos plyšius.
Komentuoti:
-
nezinau ar cia trolinimas ar siaip chat gpt nukvakimas, elementariai sakau isotinto tirpalo nepasieksi, praktiskai uzpylus druskos ant ledo pagal jusu grafika pasiekiama max 10 proc isotinimas.
galima naudot kalcio chlorida, bet jis yra Brangesnis, bel ledo tirpimo kreive yra daug statesne.
Calcium chloride is less common compared to sodium chloride. While it is slightly more expensive, it can cover a far larger area and melts ice almost three times quicker.[15] It has recently started rising in popularity since it is not as environmentally damaging as sodium chloride, and also because of its heightened effectiveness at clearing ice. - Wiki.
Kazin kazkas is savivaldybes konservu skaito? ideja nebloga bent jau senamiesty ir prie daingoraiziu, bei Gediminkej ir aplink? nereiketu ir juokingu medziu apsaugu det.
ps. smalsu ka matysim pavasary su medziais, kai nukapojosaknis visur tiesdami saligatvius, ir dabar druskos pripyle?
Paskutinis taisė DeSadas; 2025.02.17, 19:50.
Komentuoti:
-
Parašė DeSadas Rodyti pranešimą
tu man teorinius dalykus rasai, o as laboratorijoje ta naudojau ir ZINAU kaip praktiskai tai atrodo . Natrio chlorida uzpylus ant ledo gauni apie -5 -8, kalcio chlorida apie -18.
[...]
Taigi as TEISUS.
Grafikas lyg ir aiškiai rodo kada užšąla druskos tirpalas.
https://www.engineeringtoolbox.com/s...er-d_1187.html
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimąNa, bet čia nuotraukose matom druskos kristalus išaugusius iš tirpalo. Tai rodo, kad tirpalas buvo prisotintas ir negalėjo užšalt. Kad sausos druskos barstymas ant ledo kelyje efektyvus tik esant tam tikrai temperatūrai, čia nelabai aktualu.. (zinoma ne stalo druska o tiesiai is kasyklu, kristalai didesni) .. neistirpusia... ir del jos abrazyviskumo kencia prastos kokybes plyteles.
Komentuoti:
-
Na, bet čia nuotraukose matom druskos kristalus išaugusius iš tirpalo. Tai rodo, kad tirpalas buvo prisotintas ir negalėjo užšalt. Kad sausos druskos barstymas ant ledo kelyje efektyvus tik esant tam tikrai temperatūrai, čia nelabai aktualu.
- 1 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: