Parašė spekas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus šaligatviai ir pėsčiųjų takai
Collapse
X
-
Parašė R.D. Rodyti pranešimą
- 4 patinka
Komentuoti:
-
-
-
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Kreivumas galėjo užkliūt dėl tų išsukimų iš prospekto. Taip daro, kad mašina tilpų sustot ir netrukdytų likusiam eismui. Konkrečiai šiuo atveju galėjo būti tiesiog tiesus takas nekreivinant, t. y. per visą jo ilgį atitrauktas vienodai nuo prospekto. Gi užstatymas neplanuojamas, vietos daugiau negu reikia.
Vieni sakys, kad kreivina dar ir dėl saugumo sulėtinant dviračius. Visgi čia tik šaligatvis.
Be to, tiesių takų yra, pvz. Nemenčinės pl., tiek sovietmečiu tiesiant, tiek dabar rekonstravus rajone ir remondavus mieste atkarpas palikta tiesiai. Ten buvo dviračių takas, pavirto į dviračių ir pėsčiųjų, bet yra atkarpų paliktų, kaip tikro tako, tad saugumo argumentas, kaip ir atkrenta.
Komentuoti:
-
Parašė Kaid Rodyti pranešimąAtrodo, kad girti rangovai dirbo - kreiva, vingiuota, kampuota
Komentuoti:
-
-
Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimąĮdomiai kai kuriuose kampuose sudėjo kuoliukus, bet ne visuose. Pagal kokią logiką dėliojo?
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Įdomiai kai kuriuose kampuose sudėjo kuoliukus, bet ne visuose. Pagal kokią logiką dėliojo?
Komentuoti:
-
Veik baigtas naujo šaligatvio tiesimas Pašilaičių g. Jis sujungė Pašilaičių g. su Ukmergės plentu. Nors dėl šio projekto buvo įsitempęs, galutinis rezultatas funkciniu ir estetiniu požiūriu tikrai geras. Pražygiuokime nuo Pašilaičių g. iki Ukmergės ir pasižvalgykime:
Paskutinis taisė Knope; 2023.06.30, 20:44.
- 12 patinka
Komentuoti:
-
Parašė spekas Rodyti pranešimąĮvyko šiek tiek prasilenkimas su atsakymais ir klausimu. Kolega klausė apie plyteles, o atsakymai apie trinkeles : ). Bet atsakymai labai geri apie trinkeles - pilnai pritariu.
Šiaip, jau nemažai metų stebint kas vyksta su plytelėmis VIlniuje, skaitant šį forumą, man kilo tokia mintis - reikia nebenaudoti plytelių visai, o vien tik trinkeles ir jų storis turi būti pritaikytas sunkiasvoriam transportui. Berods nuo 10 cm storio prasideda tokios trinkelės (pataisykite jei klystu)?
Kodėl tik trinkeles? Pagrinde dėl to, kad jos elementariai nebebūtų laužomos užvažiavus transportui, neįdubtų (aišku tuomet reikia ir pagrindą atitinkamą daryti). Beje, tuomet būtų galima ramiai ir žiemą tokius šaligatvius valyti su technika.
O betoninius bordiūrus nustoti naudoti ir dėti granitinius.
Sudėjus granitinius bortus, padarius transportą atlaikantį pagrindą (jis nelabai skiriasi nuo standartinio šaligatvinio, tad šioje vietoje net nelabai papildomų darbų turėtų būti) ir sudėjus trinkeles - tokie šaligatviai būtų kapitaliniai. Net užvažiavus 20 tonų sunkvežimiui turėtų nieko nebūti. Kodėl nieko nebūti? Nes Pavasario gatvėje VIlniuje per tokį trinkelinį šaligatvį (beje su apvalainai nusklembtais betoniniais bortais), kuris buvo specialiai pritaikytas tokiems užvažiavimams, jau apie pora metų keliasdešimt kartų užvažiavus tiek pilniems betonvežiams, tiek pilniems žvyrvėžiams, šaligatviui nieko nenutiko.
Jeigu atitinkamą pagrindą padarysi, tai ir plytelės neįdubs ir mažiau lūš. Tiesiog ar tikrai reikia daryti 5 kartus brangesnį pagrindą nes kažkoks debilas sugalvojo pasivažinėti šaligatviu? Transportą atlaikantis pagrindas yra net kelis kartus gilesnis nei šaligatvio, tai apie panašias kainas gali pamiršti.
Tie specialus apvali bortai beveik visur išlaužyti šiaip.
Komentuoti:
-
Lenvąjam transportui užtenka ir 8cm trinkelių, 10cm kai važinėja sunkusis.
Po plytelėmis paprastai neįrenginėja skaldos sluoksnio, tik smėlį, tad kainoj skirtumas šioks toks visgi susidaro.
šiaip kažkuriuo momentu jau buvo pradėję visur įrenginėt trinkelių šaligatvius su pagrindais transportui, bet po kurio laiko vėl pradėta taupyti.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Įvyko šiek tiek prasilenkimas su atsakymais ir klausimu. Kolega klausė apie plyteles, o atsakymai apie trinkeles : ). Bet atsakymai labai geri apie trinkeles - pilnai pritariu.
Šiaip, jau nemažai metų stebint kas vyksta su plytelėmis VIlniuje, skaitant šį forumą, man kilo tokia mintis - reikia nebenaudoti plytelių visai, o vien tik trinkeles ir jų storis turi būti pritaikytas sunkiasvoriam transportui. Berods nuo 10 cm storio prasideda tokios trinkelės (pataisykite jei klystu)?
Kodėl tik trinkeles? Pagrinde dėl to, kad jos elementariai nebebūtų laužomos užvažiavus transportui, neįdubtų (aišku tuomet reikia ir pagrindą atitinkamą daryti). Beje, tuomet būtų galima ramiai ir žiemą tokius šaligatvius valyti su technika.
O betoninius bordiūrus nustoti naudoti ir dėti granitinius.
Sudėjus granitinius bortus, padarius transportą atlaikantį pagrindą (jis nelabai skiriasi nuo standartinio šaligatvinio, tad šioje vietoje net nelabai papildomų darbų turėtų būti) ir sudėjus trinkeles - tokie šaligatviai būtų kapitaliniai. Net užvažiavus 20 tonų sunkvežimiui turėtų nieko nebūti. Kodėl nieko nebūti? Nes Pavasario gatvėje VIlniuje per tokį trinkelinį šaligatvį (beje su apvalainai nusklembtais betoniniais bortais), kuris buvo specialiai pritaikytas tokiems užvažiavimams, jau apie pora metų keliasdešimt kartų užvažiavus tiek pilniems betonvežiams, tiek pilniems žvyrvėžiams, šaligatviui nieko nenutiko.
Komentuoti:
-
Parašė viiiiivi Rodyti pranešimąMan visuomet kildavo klausimas, kodėl Lietuvos miestuose šaligatviai yra klojami iš plytelių. Jos pastoviai išdaužytos, suskilusios, o kai kur šaligatvio būklė tokia, jog jis atrodo išbombarduotas. Net ir ant naujo šaligatvio užvažiavus bet kokiam transportui tos plytelės tampa nebelygios, o dar jeigu kas statybinį konteinerį pastato ir tampo…
Žodžiu, gal kas žino, kodėl plytelės yra pasirenkamos vietoje, pavyzdžiui, asfalto ar kitos panašios dangos? Ar šaligatvis iš plytelių yra pigesnis, nei asfaltinis? Žiūrint, kaip nenašiai yra klojamos tos plytelės, tai asfaltinio šaligatvio alternatyva man atrodo kaip tik pigesnė, nes galima turbūt ir per pusę valandos gana didelį šaligatvio plotą išasfaltuoti. Plytelės tai nebent Gedimino pr. tinka, kur niekas jų išraust negali, o visur kitur tai galima ir nustot tas plyteles klot.
Problema ne "trinkelės vs asfaltas" pasirinkime, o visiškos piguvos naudojimas ir šūdarankiai, kurie kloja tas trinkeles... Jeigu pasižiūrėsit į civilizuotas šalis iš kurių mums reikia imti pavyzdį (Skandinavija, Vokietija, Olandija), ten nėra tokių problemų su išdaužytom ir suskilusiom trinkelėm, nors per šaligatvius gan laisvai važinėja aptarnaujantis transportas. Kodėl? Nes kokybiškos medžiagos ir kokybiškai atlikti darbai. Na o pas mus Vilniuje absoliučioje daugumoje naujų objektų dar nepasibaigus darbams jau yra broko, kuris paskui 2 ar 3 metus kosmetiškai taisomas, o pasibaigus garantiniam laikotarpiui išvis pamirštamas.
- 5 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: