Kol tokie remontai bus leidžiami, tol ir turėsim daugybę skirtingų standartų. Taip pat kaip ir Vilniuje iki šiol įrengiamos sekcijos į kairę.
Čia bent signalai pagal naujas šviesoforų taisykles. O Vilniuje papildomos sekcijos vis dar įrengiamos pagal nuo 2012 m. birželio negaliojantį standartą
2019 pakeisti šviesoforai, o jų išdėstymas paliktas kaip sovietmečiu.. Nu nejau taip sunku tvarkant esamus šviesoforus tuo pačiu ir sudėlioti juos pagal galiojančias taisykles?
Sunku nėra, bet kainuoja pinigus. Čia pasirinktas paprastasis remontas pakeičiant šviesoforus.
Vienintelė Šakiuose reguliuojama Kęstučio - Kudirkos g. sankryža. Šviesoforai pakeisti naujais 2019 m. viduryje, o pernai metų gale įrengti šviesoforai ir papildomos sekcijos dešiniesiems posūkiams. Taip Šakiai tapo vieninteliu Suvalkijos miestu, kuriame nereikėjo grąžinti lentelių 2020 metais. Vienintelė reguliuojama sankryža mieste, o yra ir apsaugotas kairysis, ir apsaugotas dešinysis, ir dalį laiko apsaugotas ankstintasis dešinysis posūkiai
2019 pakeisti šviesoforai, o jų išdėstymas paliktas kaip sovietmečiu.. Nu nejau taip sunku tvarkant esamus šviesoforus tuo pačiu ir sudėlioti juos pagal galiojančias taisykles?
2020 m. vasario mėn. Marijampolėje rekonstruota pirmoji sankryža pagal naujas šviesoforų įrengimo taisykles. Nors valdžia žiniasklaidoje gyrė, kad sankryža išmani, bestebint eismą didelio išmanumo nepastebėjau.
Kudirkos g. nuo pietų pusės prieš rekonstrukciją atrodė taip:
Panašu, kad santvaros ir kelio ženklai palikti esami, atnaujinti tik šviesoforai:
Tik iš pirmos juostos padaryta į dešinę:
Kas labai įdomu, abiejose Kudirkos g. pusėje kairiesiems posūkiams virš važiuojamosios dalies įrengti šviesoforai su lenkiško dizaino rodyklėmis. Visgi Lenkijos įtaka daro savo
Tačiau pats šviesoforų veikimas labai keistas. Visos kryptys (į kairę, tiesiai ir į dešinę) leidžiamos vienu metu. Iš pradžių iš vienos Kudirkos g. pusės, vėliau iš kitos. Papildoma sekcija su raudonu nedega. Su žaliu ji dega, jei neina pėstieji. Jei eina pėstieji, tada ji nedega:
Iš šiaurės pusės Kudirkos g. buvo taip:
Dabar atnaujinta analogiškai kaip pietinėje pusėje. Tik nesupratau, kam tie geltoni skydai:
Jei neina pėstieji, papildoma sekcija dega su žaliu:
Jei eina pėstieji, ji nedega:
Papildomos sekcijos įrengtos su atskirais laikikliais:
Iš Dariaus ir Girėno abiejų pusių eismas leidžiamas vienu metu. Kairieji posūkiai neapsaugoti:
Vienintelė Šakiuose reguliuojama Kęstučio - Kudirkos g. sankryža. Šviesoforai pakeisti naujais 2019 m. viduryje, o pernai metų gale įrengti šviesoforai ir papildomos sekcijos dešiniesiems posūkiams. Taip Šakiai tapo vieninteliu Suvalkijos miestu, kuriame nereikėjo grąžinti lentelių 2020 metais. Vienintelė reguliuojama sankryža mieste, o yra ir apsaugotas kairysis, ir apsaugotas dešinysis, ir dalį laiko apsaugotas ankstintasis dešinysis posūkiai
Atvažiavus nuo Kauno posūkis iš Kudirkos g. į kairę, į Kęstučio g., būdavo apsaugotas papildoma sekcija. Google street view:
2019 m. buvo pakeisti šviesoforai ir vietoje papildomos sekcijos įrengtas atskiras šviesoforas į kairę:
Paprastai šviesoforas į kairę žaliai užsidega kartu su važiavimu tiesiai:
Bet jei yra pėstieji, norintys kirsti Kudirkos g., kol sukama į kairę, sustabdomas važiavimas tiesiai:
Iš Kęstučio g. anksčiau buvo šviesoforas su lentele su žalia rodykle:
Po remonto ji buvo pašalinta, bet 2019-ųjų pabaigoje buvo įrengtas atskiras šviesoforas į dešinę:
Iš kitos Kudirkos g. pusės seni šviesoforai buvo su lentele su žalia rodykle:
Po remonto lentelė buvo pašalinta:
Visgi artėjant 2020-iesiems miesto valdžia nusprendė įrengti papildomą sekciją į dešinę pagal naują tvarką:
Jeigu nėra pėsčiųjų (nenuspaustas mygtukas), papildoma sekcija lieka degti su žaliu pagrindiniu signalu:
Jeigu pėstieji yra, papildoma sekcija užgęsta prieš užsidegant žaliam signalui:
Dubliuojantis šviesoforas su papildoma sekcija įrengtas kairėje sankryžos pusėje:
Skiriasi abiejų sekcijų įrengimas. Kairėje pusėje sekcija įrengta su atskirais laikikliais.
Dešinėje pusėje dėl vietos trūkumo (ant stulpo įrengta daug šviesoforų), sekcija primontuota prie pagrindinio šviesoforo:
Neesu tikras ar ženklas klaidina, ar žmonės dėjo ant taisyklių. Mokslininkų - Geležinio Vilko g. važiuoja per raudoną, tarsi būtų prisukta lentelė.
Ten kabo šis variantas:
Taigi parašyta - sukti praleidus... Ir dar simboliais atkartota: šviedoforas su sekcija (posūkis), pėstysis, dviratis. Norit pasakyti čia kažką apie signalus norėjo paaiškinti?
Dalyje Vilniaus sankryžų – informaciniai skydai atliekantiems posūkius į dešinę
Informaciniai skydai yra dviejų tipų. Pirmieji – kai vairuotojai kerta pėsčiųjų perėją, todėl jiems leidžiama sukti į dešinę tik praleidus pėsčiuosius ir dviratininkus.
Taip pat visose nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose - "toliau važiuokite tik praleidę pėsčiuosius", ties kiekvienu išvažiavimu iš kiemo - "toliau važiuokite tik praleidę kitus eismo dalyvius". Ir apskritai prie kiekvieno kelio ženklo po paaiškinamąją lentelę, nes maža ką...
Na bet Vilniuje dabar tikrai mišrainė. Tiek visokių skirtingų šviesoforų su rodyklėm, be rodyklių, kad žmonėms jau sunku susigaudyti, kas kur kaip
Taip pat visose nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose - "toliau važiuokite tik praleidę pėsčiuosius", ties kiekvienu išvažiavimu iš kiemo - "toliau važiuokite tik praleidę kitus eismo dalyvius". Ir apskritai prie kiekvieno kelio ženklo po paaiškinamąją lentelę, nes maža ką...
Buvo nepatentintų, jog rodyklės visai nereikėjo vaizduot info lentelėje, o man dabar dar taip pat kliūna žodis bei – derėtų keisti į trumpesnį ir, kad greičiau ir aiškiau persiskaitytų.
Oi nusišnekėjau. Taip, Geležinio Vilko-Gerosios Vilties gatvių sankryža. Vilniuje berods jau 8 tokios sankryžos. Kol kas vos kelios su pėsčiųju eismu.
Apsigalvojau dėl buvusių baimių dėl vairuotojų nepastabumo. Ties Spaudos g. yra pervaža, tai gan adekvačiai vairuotojai praleidžia - daug kartų išsibandżiau. Gal tai susiję su geru matomumu sankryžoje, bus matyt, kai įrengs daugiau. Bet kuriuo atveju be žalių lentelių ženkliai ramiau minti greičiau.
Įdomu kaip atrodo infolentelės pramoniniuose rajonuose, kiek tenka prasukti, tai labai varijuoja vairuotojų žinios. Mačiau net latvius ir lenkus naudojantis pralaidumu.
Pasirodo ne visos lentelės vienodos. Pirma buvo Baltupio-Ateities g., o ši Geležinio Vilko - Naugarduko g. sankryžoje
Tokia galėtų visose neapsaugotose sankryžose būti
Čia Geležinio Vilko - Gerosios Vilties g. sankryža? Dar buvau pagalvojęs, kad čia galėtų būti dalį laiko apsaugotas dešinysis posūkis, nors projekte buvo numatyta rodyklė pagrindiniame žaliame signale. Juk čia mažai pėsčiųjų. Kam tas atskiras reguliavimas.
Kaip jau buvo skelbta šiame forume, Vilniuje tokių vietų atsiras žymiai daugiau. Pagaliau suprasta, kad atskiras reguliavimas nemažai atvejų nebūtinas.
Kai sekcija nešviečia, tai matosi kaip juodas blynas, todėl ir ženkle turėjo taip atrodyti. Nes nesuprasi kas ten žalia, o kas ten pilka ir ką tai turi reikšti.
Ties Spaudos g. ir Pilaitės pr. sankryžą tokį irgi pakabino, tai pamačiau kas jame parodyta tik eidamas pro ten pėsčiomis. Nes kabo pačiame viršuje ir sustojus prie šviesoforo tos vietos nesimato. Jeigu ir matosi, tai stovint kokiam 4-5 eilėje, bet tada neįmanoma nieko ten suprasti ir įžiūrėti.
Komentuoti: