Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • dsanto
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Ne užsidegti, bet pradėti signalo keitimo seką t. y. mašinoms mirksi žalia, tada geltona ir raudona. Užima kelias sekundes. Bent jau taip veikia kai kurie šviesoforai UK. Bet labai gali būti, kad Švedijoje ar kokiuose Nyderlanduose yra ir šviesoforų, kurie sensorių pagalba nustatę, kad tikrai nėra konkuruojančio eismo srauto, žalią signalą įjungia praktiškai iškart. Tas video apie NL šviesoforus keliais postais aukščiau rodo visokias panašias situacijas, kur gerai sudėlioti sensorial daro tikrus stebuklus.
    Sankryžos labai skirtingos ir nėra kažkokio tipinio algoritmo. Tai apie tai diskutuoti būtų labai per platu. Ką norėjau pasakyti, kad pas mus pėsčiasis yra antraeilis.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Na jau tą pačią sekundę visais atvejais negali užsidegti. Kartais gali pasisekti. Suprantu, kad turit omeny, jog žalio signalo nereikia laukti taip ilgai kaip Lietuvoje. Pas mus, deja visas prioritetas skirtas automobiliams. Dėl to pėstieji gauna tiek laiko, kiek jiems lieka nuo automobilių.
    Ne užsidegti, bet pradėti signalo keitimo seką t. y. mašinoms mirksi žalia, tada geltona ir raudona. Užima kelias sekundes. Bent jau taip veikia kai kurie šviesoforai UK. Bet labai gali būti, kad Švedijoje ar kokiuose Nyderlanduose yra ir šviesoforų, kurie sensorių pagalba nustatę, kad tikrai nėra konkuruojančio eismo srauto, žalią signalą įjungia praktiškai iškart. Tas video apie NL šviesoforus keliais postais aukščiau rodo visokias panašias situacijas, kur gerai sudėlioti sensorial daro tikrus stebuklus.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Blaze Rodyti pranešimą
    Stokholme, jei nėra eismo pėsčiajam paspaudus šviesoforo mygtuką žalia užsidega tą pačią sekundę. Gal kas nors galėtų paaiškinti kodėl Lietuvoje vis tiek tenka laukti kol praeis visas ciklas? Ar tai brangu technologiškai ar yra teisinių problemų, o gal tiesiog nemokam tinkamai valdyti savo įrangos?
    Na jau tą pačią sekundę visais atvejais negali užsidegti. Kartais gali pasisekti. Suprantu, kad turit omeny, jog žalio signalo nereikia laukti taip ilgai kaip Lietuvoje. Pas mus, deja visas prioritetas skirtas automobiliams. Dėl to pėstieji gauna tiek laiko, kiek jiems lieka nuo automobilių.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Blaze Rodyti pranešimą
    Stokholme, jei nėra eismo pėsčiajam paspaudus šviesoforo mygtuką žalia užsidega tą pačią sekundę. Gal kas nors galėtų paaiškinti kodėl Lietuvoje vis tiek tenka laukti kol praeis visas ciklas? Ar tai brangu technologiškai ar yra teisinių problemų, o gal tiesiog nemokam tinkamai valdyti savo įrangos?
    Mentaliteto skirtumai. Tiesiog pėstieji ir dviratininkai yra laikomi kaip trukdis "eismui" ir "pralaidumui", o ne kaip eismo dalis. Gerai yra tai, kad tas keičiasi. Net sukandus dantis ir per didelius skausmus kartais stengiamasi tas problemas spręsti. Aišku dažniausiai nepavyksta, bet kartais bent iš dalies pavyksta. Tiesiog reiktų, kad pokytis vyktų greičiau.

    Komentuoti:


  • Blaze
    replied
    Stokholme, jei nėra eismo pėsčiajam paspaudus šviesoforo mygtuką žalia užsidega tą pačią sekundę. Gal kas nors galėtų paaiškinti kodėl Lietuvoje vis tiek tenka laukti kol praeis visas ciklas? Ar tai brangu technologiškai ar yra teisinių problemų, o gal tiesiog nemokam tinkamai valdyti savo įrangos?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    O va tokių šviesoforų yra Vokietijoje. Ar Lietuvoje susigaudytų, kaip pagal juos važiuoti?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Man vienam gan keistokai atrodo šis šviesoforas Druskininkuose? Ar čia viskas pagal taisykles?
    Šviesoforas įrengtas vos įsigaliojus šviesoforų įrengimo taisyklėms. Šiaip nėra prie ko prikibti. Formaliai kaip ir įvykdyta 93 p. sąlyga, nes tarp šviesoforų yra tarpas.

    93. Kairiojo posūkio transporto šviesoforas turi būti pritvirtintas per atstumą nuo transporto šviesoforo, reguliuojančio važiavimą tiesiai, jeigu jie abu tvirtinami virš važiuojamosios dalies prie bendros laikančiosios konstrukcijos.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Man vienam gan keistokai atrodo šis šviesoforas Druskininkuose? Ar čia viskas pagal taisykles?

    Click image for larger version

Name:	119666445_319976832411089_290518456842294682_n.jpg
Views:	486
Size:	71,2 kB
ID:	1825680

    Komentuoti:


  • John
    replied
    O kaip viskas turėtų būti. Šviesoforai Nyderlanduose
    Šiaip galima pastebėti, kad ir Lietuvoje labai atsargiai ir labai iš lėto atsiranda kai kurie čia minimi geri pavyzdžiai, bet, deja, dažniau būna taip, kaip blogi pavyzdžiai Amerikoje

    Komentuoti:


  • kutas
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Dega žalia, bet automobiliai stovi: praėjus metams vairuotojai vis dar nežino, kaip elgtis sankryžose.


    Važiuoti per naujai pertvarkytas sankryžas į dešinę Vilniuje tikra loterija - kas antrą kartą užstringi už grybaujančio vairuotojo. Būtų nieko, jei visos rodyklės į dešinę veiktų ilgesnį laiką, bet pvz. Žemaitės - Savanorių. pr. sankryžoje rodyklė į dešinę sureguliuota taip, kad jai užsidegus spėja pravažiuoti vos 1-2 automobiliai, kai degant pagrindiniam žaliam signalui ir praleidus pėsčiuosius pravažiuotų 10. Paradoksalu, bet esant dabartiniam informuotumo lygiui, sekcijos mažina pralaidumą, o ne didina.
    Paskutinis taisė digital; 2020.08.15, 22:55. Priežastis: citavimas

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Dega žalia, bet automobiliai stovi: praėjus metams vairuotojai vis dar nežino, kaip elgtis sankryžose.

    Vilniuje iš sankryžų dingus žaliosioms rodyklėms, jų vietoje atsirado papildomos sekcijos posūkiui į dešinę. Atrodytų, kad mokydamiesi vairuoti visi susipažino su šviesoforo signalais, tačiau vis dar pasitaiko vairuotojų, kurie net ir degant žaliam šviesoforo signalui nebežino, kaip elgtis.

    Dalyje sostinės sankryžų prie šviesoforų atsirado paaiškinančios lentelės, kaip važiuoti degant žaliam šviesoforo signalui arba užsidegus sekcijai į kairę. Tačiau tokių sankryžų yra daugiau nei atsiradusių lentelių ir, pavyzdžiui, S. Konarskio ir V. Pietario gatvių sankryžoje vairuotojai nevažiuoja net ir degant žaliam šviesoforo signalui.

    LRT.lt primena, kad nuo 2019-ųjų lapkričio nebegalioja Kelių eismo taisyklių (KET) 75 punktas, kuris skambėjo taip:

    Jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.
    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...tis-sankryzose

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    Kol tokie remontai bus leidžiami, tol ir turėsim daugybę skirtingų standartų. Taip pat kaip ir Vilniuje iki šiol įrengiamos sekcijos į kairę.
    Čia bent signalai pagal naujas šviesoforų taisykles. O Vilniuje papildomos sekcijos vis dar įrengiamos pagal nuo 2012 m. birželio negaliojantį standartą

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Sunku nėra, bet kainuoja pinigus. Čia pasirinktas paprastasis remontas pakeičiant šviesoforus.
    Kol tokie remontai bus leidžiami, tol ir turėsim daugybę skirtingų standartų. Taip pat kaip ir Vilniuje iki šiol įrengiamos sekcijos į kairę.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    2019 pakeisti šviesoforai, o jų išdėstymas paliktas kaip sovietmečiu.. Nu nejau taip sunku tvarkant esamus šviesoforus tuo pačiu ir sudėlioti juos pagal galiojančias taisykles?
    Sunku nėra, bet kainuoja pinigus. Čia pasirinktas paprastasis remontas pakeičiant šviesoforus.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Vienintelė Šakiuose reguliuojama Kęstučio - Kudirkos g. sankryža. Šviesoforai pakeisti naujais 2019 m. viduryje, o pernai metų gale įrengti šviesoforai ir papildomos sekcijos dešiniesiems posūkiams. Taip Šakiai tapo vieninteliu Suvalkijos miestu, kuriame nereikėjo grąžinti lentelių 2020 metais. Vienintelė reguliuojama sankryža mieste, o yra ir apsaugotas kairysis, ir apsaugotas dešinysis, ir dalį laiko apsaugotas ankstintasis dešinysis posūkiai
    2019 pakeisti šviesoforai, o jų išdėstymas paliktas kaip sovietmečiu.. Nu nejau taip sunku tvarkant esamus šviesoforus tuo pačiu ir sudėlioti juos pagal galiojančias taisykles?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    2020 m. vasario mėn. Marijampolėje rekonstruota pirmoji sankryža pagal naujas šviesoforų įrengimo taisykles. Nors valdžia žiniasklaidoje gyrė, kad sankryža išmani, bestebint eismą didelio išmanumo nepastebėjau.

    Kudirkos g. nuo pietų pusės prieš rekonstrukciją atrodė taip:

    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	200
Size:	135,6 kB
ID:	1805302

    Panašu, kad santvaros ir kelio ženklai palikti esami, atnaujinti tik šviesoforai:

    Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	198
Size:	174,2 kB
ID:	1805303

    Tik iš pirmos juostos padaryta į dešinę:

    Click image for larger version

Name:	5.JPG
Views:	196
Size:	109,6 kB
ID:	1805307

    Kas labai įdomu, abiejose Kudirkos g. pusėje kairiesiems posūkiams virš važiuojamosios dalies įrengti šviesoforai su lenkiško dizaino rodyklėmis. Visgi Lenkijos įtaka daro savo

    Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	198
Size:	158,2 kB
ID:	1805304

    Tačiau pats šviesoforų veikimas labai keistas. Visos kryptys (į kairę, tiesiai ir į dešinę) leidžiamos vienu metu. Iš pradžių iš vienos Kudirkos g. pusės, vėliau iš kitos. Papildoma sekcija su raudonu nedega. Su žaliu ji dega, jei neina pėstieji. Jei eina pėstieji, tada ji nedega:



    Iš šiaurės pusės Kudirkos g. buvo taip:

    Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	200
Size:	144,4 kB
ID:	1805305

    Dabar atnaujinta analogiškai kaip pietinėje pusėje. Tik nesupratau, kam tie geltoni skydai:

    Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	199
Size:	193,3 kB
ID:	1805306

    Jei neina pėstieji, papildoma sekcija dega su žaliu:



    Jei eina pėstieji, ji nedega:



    Papildomos sekcijos įrengtos su atskirais laikikliais:

    Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	199
Size:	158,3 kB
ID:	1805308

    Click image for larger version

Name:	8.JPG
Views:	189
Size:	134,4 kB
ID:	1805309

    Click image for larger version

Name:	9.jpg
Views:	194
Size:	103,0 kB
ID:	1805310

    Iš Dariaus ir Girėno abiejų pusių eismas leidžiamas vienu metu. Kairieji posūkiai neapsaugoti:

    Click image for larger version

Name:	10.jpg
Views:	195
Size:	179,1 kB
ID:	1805311

    Click image for larger version

Name:	11.jpg
Views:	193
Size:	176,9 kB
ID:	1805312

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Vienintelė Šakiuose reguliuojama Kęstučio - Kudirkos g. sankryža. Šviesoforai pakeisti naujais 2019 m. viduryje, o pernai metų gale įrengti šviesoforai ir papildomos sekcijos dešiniesiems posūkiams. Taip Šakiai tapo vieninteliu Suvalkijos miestu, kuriame nereikėjo grąžinti lentelių 2020 metais. Vienintelė reguliuojama sankryža mieste, o yra ir apsaugotas kairysis, ir apsaugotas dešinysis, ir dalį laiko apsaugotas ankstintasis dešinysis posūkiai

    Atvažiavus nuo Kauno posūkis iš Kudirkos g. į kairę, į Kęstučio g., būdavo apsaugotas papildoma sekcija. Google street view:

    Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	35
Size:	116,6 kB
ID:	1805283

    2019 m. buvo pakeisti šviesoforai ir vietoje papildomos sekcijos įrengtas atskiras šviesoforas į kairę:

    Click image for larger version

Name:	1.JPG
Views:	157
Size:	122,9 kB
ID:	1805284

    Click image for larger version

Name:	2.JPG
Views:	171
Size:	134,5 kB
ID:	1805285

    Paprastai šviesoforas į kairę žaliai užsidega kartu su važiavimu tiesiai:



    Bet jei yra pėstieji, norintys kirsti Kudirkos g., kol sukama į kairę, sustabdomas važiavimas tiesiai:



    Iš Kęstučio g. anksčiau buvo šviesoforas su lentele su žalia rodykle:

    Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	39
Size:	165,6 kB
ID:	1805297

    Po remonto ji buvo pašalinta, bet 2019-ųjų pabaigoje buvo įrengtas atskiras šviesoforas į dešinę:

    Click image for larger version

Name:	20.jpg
Views:	37
Size:	207,4 kB
ID:	1805298

    Click image for larger version

Name:	21.jpg
Views:	36
Size:	193,5 kB
ID:	1805299

    Click image for larger version

Name:	22.JPG
Views:	34
Size:	191,7 kB
ID:	1805300



    Iš kitos Kudirkos g. pusės seni šviesoforai buvo su lentele su žalia rodykle:

    Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	37
Size:	145,6 kB
ID:	1805286

    Po remonto lentelė buvo pašalinta:

    Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	37
Size:	192,1 kB
ID:	1805287

    Visgi artėjant 2020-iesiems miesto valdžia nusprendė įrengti papildomą sekciją į dešinę pagal naują tvarką:

    Click image for larger version

Name:	12.JPG
Views:	34
Size:	199,2 kB
ID:	1805288

    Jeigu nėra pėsčiųjų (nenuspaustas mygtukas), papildoma sekcija lieka degti su žaliu pagrindiniu signalu:



    Jeigu pėstieji yra, papildoma sekcija užgęsta prieš užsidegant žaliam signalui:



    Dubliuojantis šviesoforas su papildoma sekcija įrengtas kairėje sankryžos pusėje:

    Click image for larger version

Name:	10.jpg
Views:	156
Size:	122,2 kB
ID:	1805289

    Click image for larger version

Name:	11.jpg
Views:	33
Size:	180,2 kB
ID:	1805290



    Skiriasi abiejų sekcijų įrengimas. Kairėje pusėje sekcija įrengta su atskirais laikikliais.

    Click image for larger version

Name:	17.JPG
Views:	38
Size:	133,2 kB
ID:	1805291

    Click image for larger version

Name:	18.JPG
Views:	57
Size:	170,5 kB
ID:	1805292



    Dešinėje pusėje dėl vietos trūkumo (ant stulpo įrengta daug šviesoforų), sekcija primontuota prie pagrindinio šviesoforo:

    Click image for larger version

Name:	16.jpg
Views:	40
Size:	142,3 kB
ID:	1805293

    Click image for larger version

Name:	15.jpg
Views:	34
Size:	123,6 kB
ID:	1805294

    Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	36
Size:	164,1 kB
ID:	1805295

    Click image for larger version

Name:	13.JPG
Views:	35
Size:	119,2 kB
ID:	1805296

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Manau reikia paaiškinamojo ženklo šiam paaiškinamajam ženklui

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą
    Neesu tikras ar ženklas klaidina, ar žmonės dėjo ant taisyklių. Mokslininkų - Geležinio Vilko g. važiuoja per raudoną, tarsi būtų prisukta lentelė.

    Ten kabo šis variantas:
    Click image for larger version

Name:	20200417_141444.jpg
Views:	35
Size:	49,7 kB
ID:	1796796
    Taigi parašyta - sukti praleidus... Ir dar simboliais atkartota: šviedoforas su sekcija (posūkis), pėstysis, dviratis. Norit pasakyti čia kažką apie signalus norėjo paaiškinti?

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Neesu tikras ar ženklas klaidina, ar žmonės dėjo ant taisyklių. Mokslininkų - Geležinio Vilko g. važiuoja per raudoną, tarsi būtų prisukta lentelė.

    Ten kabo šis variantas:
    Click image for larger version

Name:	20200417_141444.jpg
Views:	35
Size:	49,7 kB
ID:	1796796

    Komentuoti:

Working...
X