Klausimas, kodėl atsiradus šviesoforinėms rodyklėms į dešinę, ant bendro žalio blyno negali nupiešti rodyklių, kurioms kryptims galioja žalias blynas? Suprantu, kad čia turi būti savaime suprantama, bet eismo reguliavimas neturi būti testu ir vairuotojų žinių tikrinimu, o turi būti kuo paprasčiau suvokiama.
Žalias blynas leidžia važiuoti visomis kryptimis. Vairuotojai turi pratintis prie normalios praktikos, kad nedeganti sekcija nedraudžia eismo. Pradėjus piešti rodykles dar ir ant pagrindinio žalio, būsim išvis unikalūs pasaulyje kaip rodyklininkai
Tokią idėją turėjau ir aš, pamatęs Liepkalnio sankryžą, kurioje sekcija į dešinę ir rodyklės žaliame signale tiesiai ir į dešinę. Būtų buvę gerai bent pereinamuoju laikotarpiu tokias sudėti visur.
Klausimas, kodėl atsiradus šviesoforinėms rodyklėms į dešinę, ant bendro žalio blyno negali nupiešti rodyklių, kurioms kryptims galioja žalias blynas? Suprantu, kad čia turi būti savaime suprantama, bet eismo reguliavimas neturi būti testu ir vairuotojų žinių tikrinimu, o turi būti kuo paprasčiau suvokiama.
Pastebėjau, kad kai kuriose vietose, bent jau Vilniuje, pakeistos baltos rodyklės žalio šviesoforo signalo fone į juodas, pvz., sukant į kairę iš Dariaus ir Girėno g. link oro uosto. Konkrečiai šiuo atveju keitėsi rodyklė „tiesiai“ pagrindiniame šviesoforo signale.
Tuščiavidures rodykles į juodas pakeis visur Vilniuje.
Šiandien lankiausi Alytuje. Tai ten irgi dar permatomos rodyklės, tik jų ten niekas ir nesiruošia keisti.
Dar užkliuvo pėsčiųjų šviesoforas Naujosios - Statybininkų g. sankryžoje. "Vilnietiškas" trijų spalvų pėsčiųjų šviesoforas, bet su lenkiškais žmogeliukais
Pastebėjau, kad kai kuriose vietose, bent jau Vilniuje, pakeistos baltos rodyklės žalio šviesoforo signalo fone į juodas, pvz., sukant į kairę iš Dariaus ir Girėno g. link oro uosto. Konkrečiai šiuo atveju keitėsi rodyklė „tiesiai“ pagrindiniame šviesoforo signale.
Žalioji banga. Kai mašinoj sėdi, tai norisi per visus žalius pravažiuoti.
Kaip vairuotojas džiaugiuosi tuo. Bet iš pėsčiųjų perspektyvos tai vietom tas mygtukas beprasmis gaunasi, ypač ne sankryžose, o ten kur šviesoforas įrengtas tik dėl perėjos. Žalia pėstiesiems užsidega neretai tada kai automobilių ir taip nebelikę nes jie stovi prie tolimesnių sankryžų.
Pagal kokias normas programuojamos mygtuku uždegamos perėjos? Vienose iškart užsidega žalias, kitose 90 sekundžių laikmatis įsijungia, kurio daug kas neištveria išlaukti ir eina per raudoną, o po to tuščiai dega žalia sustandanti eimą.
Kas yra genijus tų 90 sek?
90 sekundžių dar nieko, netoli mano namų yra kur užsidega 188sekundėms
Kaune, Raudondvario pl. - Brastos g. sankryžoje įjungti šviesoforai. Jie buvo įrengti prieš porą metų, bet visą laiką mirksėjo. Per tą laiką ir Brastos gatvę iki sankryžos privedė dviem juostom, nors šviesoforai buvo trims juostoms.
Dabar šviesoforai pakeisti. Kadangi nuo lapkričio mėnesio pasikeitė KET, atskiras šviesoforas į dešinę pakeistas papildoma sekcija. Tad į dešinę galima sukti tiek per pagrindinį žalią, praleidžiant pėsčiuosius, jei buvo nuspaustas pėsčiųjų mygtukas:
... arba per pagrindinį žalią su papildoma sekcija, jei nebuvo nuspaustas pėsčiųjų mygtukas:
Jau seniai teko matyti geltonai mirksintį šviesoforą. Vilniuje tokių man regis nebėra, paskutinį kart mačiau Utenoje - ten beveik visos sankryžos nakčiai tampa nereguliuojamos. Jau kuris laikas net ir Švenčionyse, kur yra dvi reguliuojamos sankryžos, ir viena iš jų be daviklių, jos taip pat abi su šviesoforais dirba visą parą.
Vis dėlto įdomu, ar "siekiant užtikrinti eismo saugą" kažkas net naktimis paprasčiausiai uždraudė geltonus mirksinčius šviesoforus.
Gerai, jei naktį veikia jutikliai ir davikliai, tačiau kartais tenka pastovėti tuščioje sankryžoje.
Jau seniai teko matyti geltonai mirksintį šviesoforą. Vilniuje tokių man regis nebėra, paskutinį kart mačiau Utenoje - ten beveik visos sankryžos nakčiai tampa nereguliuojamos. Jau kuris laikas net ir Švenčionyse, kur yra dvi reguliuojamos sankryžos, ir viena iš jų be daviklių, jos taip pat abi su šviesoforais dirba visą parą.
15. Siekiant užtikrinti eismo saugą, šviesoforai turi veikti nuolat (dieną ir naktį). Šviesoforai gali būti išjungti arba paliktas geltonas mirksintis režimas tik tuomet, jeigu reikia sumažinti išmetamųjų dujų kiekį bei važiavimo per sankryžą trukmę ir jeigu tuo metu jos reguliuoti nebūtina. Išjungus šviesoforus kelio savininkas (valdytojas) privalo užtikrinti saugias eismo sąlygas (Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės).
Geltono mirksinčio šviesoforo signalo režimas gali būti įjungtas per anksti, išjungtas per vėlai. Dalis vairuotojų nežino, kad tuo metu tokia nereguliuojama sankryža tampa paprasta pėsčiųjų perėja ir reikia praleisti pėsčiuosius, nes nemoka KET ir nemoka važiuoti per nereguliuojamas sankryžas. Kadangi kelio savininkas nesugebės užtikrinti saugias eismo sąlygas esant neveikiančiam šviesoforui, todėl jis ir veikia visą parą.
Vat irgi įdomu. Vilniuje, Kalvarijų g., naktį apie 2h paspaudus mygtuką teko laukti apie minutę, nors eismas buvo nulinis. Jau norėjosi nusispjauti ir eiti per raudoną, bet sąžinės balsas kažkaip neleido vis tiek, ir sulaukiau. Irgi naktį žalioji banga taikoma?
Pagal kokias normas programuojamos mygtuku uždegamos perėjos? Vienose iškart užsidega žalias, kitose 90 sekundžių laikmatis įsijungia, kurio daug kas neištveria išlaukti ir eina per raudoną, o po to tuščiai dega žalia sustandanti eimą.
Kas yra genijus tų 90 sek?
Vat irgi įdomu. Vilniuje, Kalvarijų g., naktį apie 2h paspaudus mygtuką teko laukti apie minutę, nors eismas buvo nulinis. Jau norėjosi nusispjauti ir eiti per raudoną, bet sąžinės balsas kažkaip neleido vis tiek, ir sulaukiau. Irgi naktį žalioji banga taikoma?
Komentuoti: