Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • MikasRidikas
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą

    P.S. Kam ženklo sekcijoje yra rodyklė?
    Čia yra kosmosas

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Praėjo pusė metų, kol susivokė, kad pakeitus eismo reguliavimą verta įrengti informacinius ženklus.

    Praeis dar pusė metų, kol supras, kad vairuotojai į ženklus nežiūri. Kaip stovėjo žiopliai taip ir stovi.

    Click image for larger version  Name:	382020163740.jpg Views:	1 Size:	252,9 kB ID:	1794827

    P.S. Kam ženklo sekcijoje yra rodyklė?
    Paskutinis taisė Riedis; 2020.04.08, 16:52.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Klaipėdoje, dešiniajame posūkyje iš Vingio g. į Smiltelės g. (vakarų kryptimi) sumontuota papildoma sekcija. Kol kas užvyniota juodu šiukšlių maišu, todėl galima paspėlioti, kokie pokyčiai nusimato artimiausiu metu. Šiuo metu sankryžos situacija tokia:



    Yra 3 fazės


    Akivaizdu, kad pirmoji Vingio g. juosta bus skirta tik posūkiui dešinėn. Tikėtina (esu įsitikinęs), kad esamą 1-ąją fazę padalins į dvi - bus 4 fazės. Taip atsiras galimybė dešinį posūkį iš Vingio g. leisti pagal papildomą sekciją, taip pat kairieji posūkiai į Vingio g. taps apsaugoti. Tačiau visoms kryptims (įskaitant pėsčiuosius) išaugs prastovos laikas prie raudono šviesoforo signalo.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Reikėtų pamatyti tą Rygos variantą. Nelabai įsivaizduoju, kaip įmanoma tokios pačios krypties šviesoforus junginėti skirtingai virš kelių eismo juostų. Tam ir skirti VT šviesoforai. Su paprastais šviesoforais galima nebent tuo atveju, kai juostos atskirtos salele, kaip PoDV pvz.
    Kažkaip nutilo planai dėl VT šviesoforų. Įdomu, ar artimiausiu metu įves tokius šviesoforus, ar reiks laukt bent 10 m.?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Rygoje mačiau gana paprastą, bet ko gero efektyvų sprendimą:

    Atskirta (tiesiog balta linija) VT juosta su tradiciniu šviesoforu, kuris galioja tik tai juostai. Panašiai, kaip šviesoforai, galiojantys tik posūkiui į dešinę ir pan. Kažin, ar tai įmanoma Lietuvoje?
    Reikėtų pamatyti tą Rygos variantą. Nelabai įsivaizduoju, kaip įmanoma tokios pačios krypties šviesoforus junginėti skirtingai virš kelių eismo juostų. Tam ir skirti VT šviesoforai. Su paprastais šviesoforais galima nebent tuo atveju, kai juostos atskirtos salele, kaip PoDV pvz.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Rygoje mačiau gana paprastą, bet ko gero efektyvų sprendimą:

    Atskirta (tiesiog balta linija) VT juosta su tradiciniu šviesoforu, kuris galioja tik tai juostai. Panašiai, kaip šviesoforai, galiojantys tik posūkiui į dešinę ir pan. Kažin, ar tai įmanoma Lietuvoje?
    dsanto patikslintų.

    Gal ir įmanomas, bet kiek domėjausi Taisyklėmis, turi būti prieš sankryžą tokia juosta atskirta salele ir valdoma tarsi būtų atskira sankryža. Ant salelės du šviesoforai vienas šalia kito, vienas skirtas paprastam eismui, kitas A juostai. Klausimas ar galima taip įrengti, ir ar tilptų salelė Kęstučio g. Salelę pažymėjau rausvai. Žalia galėtų reaguoti pagal atvažiuojantį autobusą, taip pareguliuotų fazes. Kęstučio g. nėra intensyvi, todėl fazes neturėtų būti sunku priderinti individualiai pagal situaciją.

    Planuoja Kęstučio g. padaryti taip, kad žalia degtų pėstiesiems iš visų pusių. Galėtų tos fazės metu pareguliuot taip, kad VT tuo metu galėtų pravažiuot, o perėjoms per Kęstučio g. degtų raudona. Kai nėra VT visoms pusėms dega žalias. Dar viena sąlyga - tam, kad pereiti Kęstučio g. nereiktų laukti ilgiau 60 sec

    Click image for larger version  Name:	A_juosta.jpg Views:	1 Size:	22,2 kB ID:	1786246

    Įdomu būtų pamatyti Google Street View vaizdą iš Rygos.
    Paskutinis taisė PoDV; 2020.02.29, 16:01.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Tikrai taip. Įdomu, kiek reiks jų laukti, nors girdėjau, kad nori įvesti juos.
    Rygoje mačiau gana paprastą, bet ko gero efektyvų sprendimą:

    Atskirta (tiesiog balta linija) VT juosta su tradiciniu šviesoforu, kuris galioja tik tai juostai. Panašiai, kaip šviesoforai, galiojantys tik posūkiui į dešinę ir pan. Kažin, ar tai įmanoma Lietuvoje?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė disident Rodyti pranešimą

    Galėtų būti ne tik fiziškai atskirta VT juosta, bet ir atskiri VT (kaip užsienyje tramvajaus) šviesoforai. Taip būtų išspręsta persirikiavimo į VT juostą atliekant dešinį posūkį problema. Šiuo metu sukantys į dešinę sustabdo VT, nes dar labai dažnai turi praleisti pėsčiuosius.
    Tikrai taip. Įdomu, kiek reiks jų laukti, nors girdėjau, kad nori įvesti juos.
    Paskutinis taisė PoDV; 2020.02.29, 13:11.

    Komentuoti:


  • disident
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Kęstučio g. projektas pasiekiamas citify.eu svetainėje https://citify.eu/kestucio-g-rekonstrukcija/

    Kas bus padaryta:
    • Panašu, kad prie Muzikinio teatro padarys normalų šaligatvį, nereikės eiti per chaotišką parkavimo aikštelę.
    • Jei neapsigalvos, A juosta bus atskirta ištisine linija, panašiai kaip daroma Vilniuje. Duodu 50%, kad braižys ištisinę, nes visos A juostos Kaune yra atskiros punktyros. Yra savų privalumų ištisinės A juostos, taip traktuojant A juostas tarsi kokias nors neliečiamas traukinio/tramvajų linijas, dar galėtų atskirti gumbeliais ir kuoleliais panašiai kaip Vilniaus miesto magistralinėje Ukmergės gatvėje. Judėjimas A juosta galbūt taptų sklandesnis, nes nebūtų persirikiuojančių.
    • Išlaikoma panaši ženklinimo tvarka kaip dabar: dviračių juosta dešinėje, tik A juosta praplečiama iki Vytauto pr., o kairėje nuo pernai metų pažymėtos lygiagretaus parkavimo vietos. Statmeno parkavimo galimybė į šaligatvį turėtų būti panaikinta.
    • Irgi, kaip ir dėl ištisinės A juostos linijos, jeigu neapsigalvos (-ojo), siaura vienpusė dviračių juosta atsiras ant Kęstučio g. šaligatvio, priešingoje gatvės pusėje nei vienpusio eismo dviračių juosta važiuojamoje dalyje. Visai pritarčiau minčiai 1,2 m pločio juostai ant šaligatvio. Vietos turėtų būti, berods ir pėsčiųjų ten mažiau vaikšto nei priešingoje pusėje.

    Ko trūksta miesto Centrui:
    • Daugiau dviračių juostų K. Donelaičio g. atkarpoje. Šiuo metu yra dviračių juosta tik tarp L. Sapiegos g. ir S. Daukanto g. Pačioje S. Daukanto g. pagal ženklinimą dviračių eismas draudžiamas (tiksliau - nukreiptas "pėsčiųjų tako" ženklu). Pagal S. Daukanto g. atnaujinimo projektus, neturėtų likti dviračių juostų, o gal net dviračių eismo apskritai.
    • Galbūt išeitų kaip nors pažymėt dviračių juostas gatvei lygiagrečioje S. Daukanto g., pvz. Maironio, Mickevičiaus arba Gedimino g. Atsisakytų posūkių juostų ties Kęstučio ir K. Donelaičio g., pažymėti dviračių juostas, greitį padaryti 30 km/h, apsunkinti galimybės viršyti greitį
    Galėtų būti ne tik fiziškai atskirta VT juosta, bet ir atskiri VT (kaip užsienyje tramvajaus) šviesoforai. Taip būtų išspręsta persirikiavimo į VT juostą atliekant dešinį posūkį problema. Šiuo metu sukantys į dešinę sustabdo VT, nes dar labai dažnai turi praleisti pėsčiuosius.

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Nelabai suprantu kodėl negalima įrengti sekcijos į dešinę, vietose, kur yra autobusų juosta vedanti tiesiai. Minėta, kad to neleidžia taisyklės.

    Tačiau Vilniuje Goštauto g. yra net 2 tokios vietos, tik su sekcija į kairę (jose galima važiuoti ir tiesiai, o šviesoforų signalai gali degti atskirai). Vietos yra šalia Žvėryno tilto ir šalia Vasario 16-osios g.

    Nejaugi nepavyktų suderinti atskiros sekcijos į dešinę kartu su naujuoju pralaidumu, kai pagrindinis žalias be rodyklių (siekiant sumažinti tikimybę, kad VT bluokuos posūkį, bei sukantys blokuos VT važiavimą tiesiai)

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Facebooke radau daugiau foto. Aiškėja Marijampolės šedevrai. Nors Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse aiškiai draudžiama įrengti papildomą sekciją į dešinę, kai yra bendra juosta tiesiai ir į dešinę, papildoma sekcija į dešinę yra įrengta.
    Priartinus nuotrauką matosi, kad ženkle rodyklė tiesiai užklijuota šviesesnės mėlynos spalvos, nei pats ženklas, lopu.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą
    Kiek pavyksta įžiūrėti, tai kitoje sankryžos pusėje tik 2 juostos, tad gal pamiršo pakeisti dešiniausią ženklą į "tik į dešinę" ? Ar gali būti tie 2 viduriniai šviesoforai tiesiai dubliuojami vienai juostai...

    Savivaldybės puslapyje šios nuotraukos neįdėjo
    Parašiau jiems komentarą po Facebook straipsniu.

    O čia dar vienas šedevras:

    Click image for larger version

Name:	FB_IMG_1582479324659.jpg
Views:	125
Size:	96,0 kB
ID:	1784682

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Kiek pavyksta įžiūrėti, tai kitoje sankryžos pusėje tik 2 juostos, tad gal pamiršo pakeisti dešiniausią ženklą į "tik į dešinę" ? Ar gali būti tie 2 viduriniai šviesoforai tiesiai dubliuojami vienai juostai...

    Savivaldybės puslapyje šios nuotraukos neįdėjo

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Facebooke radau daugiau foto. Aiškėja Marijampolės šedevrai. Nors Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse aiškiai draudžiama įrengti papildomą sekciją į dešinę, kai yra bendra juosta tiesiai ir į dešinę, papildoma sekcija į dešinę yra įrengta.

    Click image for larger version

Name:	FB_IMG_1582476893801.jpg
Views:	135
Size:	95,5 kB
ID:	1784674

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Naujojo šviesoforo pranašumas – 8 metrų aukštyje sumontuoti vaizdo davikliai, kurie fiksuoja artimas ir tolimas transporto priemones.

    <...>

    šviesoforus valdantis kompiuteris buvo užprogramuotas naudoti tris valdymo programas. Tiesa, šios programos gali būti perjungiamos tik ne piko metu. Piko metu visi šviesoforų signalų deriniai persijungia nuosekliai ir dega vienodą laiko tarpą. „Ne piko metu žalias signalas dega važiuojantiems Kauno ir V. Kudirkos gatvėmis. Šioms kryptims uždegamas raudonas signalas tik tuomet, kai šalutiniuose keliuose užfiksuojamos artėjančios transporto priemonės. Kalbant apie papildomas sekcijas, jos uždegamos tik tuo atveju, jei nėra aktyvuotas pėsčiųjų perėjos pareikalavimas. Tokiu būdu pirmiausia yra užtikrinamas pėsčiųjų saugumas.
    Šaltinis: https://www.marijampole.lt/

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą


    https://www.google.com/maps/@54.5603...7i13312!8i6656

    Kas ten yra pakeista / patobulinta ir kodėl kilo vairuotojų nepasitenkinimas
    Neteko važiuoti pro šią sankryžą. Gal marijampoliečiai galėtų pakomentuoti. Dėl "nelogiškai veikiančių papildomų sekcijų į dešinę" tai kyla mintys, kad marijampoliečiai dar nežino, kad nuo lapkričio 1 d. pasikeitė KET ir tiesiog nemoka važiuoti. Pas mus apskritai žmonės linkę pabumbėti, jei tik kažkas pasikeitė ir reikia keisti įpročius. Bet šiaip įdomu bus panagrinėti, ką ten įrengė Marijampolė.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Marijampolėje pirmas šviesoforas pagal nuo 2012 m. galiojančias šviesoforų taisykles!!!
    Marijampolėje jau veikia išmanusis šviesoforas

    https://www.delfi.lt/miestai/marijam....d?id=83586877

    https://www.google.com/maps/@54.5603...7i13312!8i6656

    Kas ten yra pakeista / patobulinta ir kodėl kilo vairuotojų nepasitenkinimas
    Gal tiksliau būtų pasakyti, kad įrengtas šviesoforas, bet ar jis tikrai veikia išmaniai, tai tikrai vairuotojai nepastebėjo. Bent jau papildomos sekcijos posūkiui į dešinę veikia visiškai ne logiškai

    Jei šis šviesaforas negali reguliuoti srautų piko metu, tai kam toks šviesaforas reikalingas, nebent taškyti biudžeto pinigams ir pasipuikuoti, kad kažkoks "gudruolis" įdiegė naujovę ir padarė bizniuką. Tai nors tylėtų ir nesigirtų savo nesąmone.

    sveikinam, kamščiai garantuoti !

    nu va dar viena smart-kamsti padare bent viena suderinkit a ?

    https://www.delfi.lt/miestai/marijam...83586877&com=1

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Marijampolėje pirmas šviesoforas pagal nuo 2012 m. galiojančias šviesoforų taisykles!!! Jei rimtai, tai visiška gėda ir parodo, kad mieste neskiriamas tinkamas dėmesys eismo organizavimui. Ne veltui Marijampolėj pirmieji nachališkai susikabino lenteles. Eismo organizavimas matomai toks, kad be lentelių neišsiverčiama

    Marijampolėje jau veikia išmanusis šviesoforas

    Marijampolės savivaldybės administracija informuoja, kad praėjusių metų pabaigoje pradėtas išmaniojo šviesoforo Dariaus ir Girėno bei V. Kudirkos gatvių sankryžoje įrengimas jau baigtas. Naujasis šviesoforas pasitarnaus didinant eismo saugumą ir užtikrinant tolygų transporto srautų paskirstymą ne piko metu.
    https://www.delfi.lt/miestai/marijam....d?id=83586877


    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

    Bet prilibdyta bilekaip, jokių proporcijų. Galėjo arba virš juostų pakabinti kaip ir ženklai arba proporcingais tarpais, dabar berods ir dydis skiriasi ir ryškumas...
    Sankryža įrengta pagal seną standartą, tai tiesiog vietoje papildomų sekcijų įrengė atskirus šviesoforus. Kai bus sankryžos rekonstrukcija, padarys viską naujai. Optinių elementų dydis tikrai nėra skirtingas ir visų šviesoforų yra 300 mm. Ryškumas irgi vienodas, tik šviesoforas su rodykle yra mažesnio intensyvumo, nes rodyklė užima mažiau ploto nei visas blynas. Dydžiai irgi yra vienodi, tik viršuje susidaro iliuzija, nes šviesoforui be rodyklių iš nugaros yra priešingos pusės dubliuojantis šviesoforas O kad šviesoforai viršuje yra suglausti, tai tikrai nėra įprasta pas mus, bet Graikijoje tai praktiškai norma:

    Click image for larger version  Name:	749O1176.JPG Views:	1 Size:	128,5 kB ID:	1784548

    Click image for larger version  Name:	749O1178.JPG Views:	1 Size:	61,2 kB ID:	1784549

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Aš kai ėjau pro ten, man pasirodė tvarkingai viskas, palyginus su tuo kas buvo. Ir spalvų ryškumas nesiskyrė, gal nuotraukoje toks įspūdis.

    Tiesa galima norėt proporcingo šviesoforų išdėstymo, etc., bet kaip senesnio standarto šviesoforui, labai nekenkia ir taip įrengt Šiokia tokia įvairovė kartais yra cool, nors šiaip mėgstu vienodumą (repetition/uniform).

    Komentuoti:

Working...
X