Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Riedis
    replied
    Nelabai suprantu kodėl negalima įrengti sekcijos į dešinę, vietose, kur yra autobusų juosta vedanti tiesiai. Minėta, kad to neleidžia taisyklės.

    Tačiau Vilniuje Goštauto g. yra net 2 tokios vietos, tik su sekcija į kairę (jose galima važiuoti ir tiesiai, o šviesoforų signalai gali degti atskirai). Vietos yra šalia Žvėryno tilto ir šalia Vasario 16-osios g.

    Nejaugi nepavyktų suderinti atskiros sekcijos į dešinę kartu su naujuoju pralaidumu, kai pagrindinis žalias be rodyklių (siekiant sumažinti tikimybę, kad VT bluokuos posūkį, bei sukantys blokuos VT važiavimą tiesiai)

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Facebooke radau daugiau foto. Aiškėja Marijampolės šedevrai. Nors Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse aiškiai draudžiama įrengti papildomą sekciją į dešinę, kai yra bendra juosta tiesiai ir į dešinę, papildoma sekcija į dešinę yra įrengta.
    Priartinus nuotrauką matosi, kad ženkle rodyklė tiesiai užklijuota šviesesnės mėlynos spalvos, nei pats ženklas, lopu.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą
    Kiek pavyksta įžiūrėti, tai kitoje sankryžos pusėje tik 2 juostos, tad gal pamiršo pakeisti dešiniausią ženklą į "tik į dešinę" ? Ar gali būti tie 2 viduriniai šviesoforai tiesiai dubliuojami vienai juostai...

    Savivaldybės puslapyje šios nuotraukos neįdėjo
    Parašiau jiems komentarą po Facebook straipsniu.

    O čia dar vienas šedevras:

    Click image for larger version

Name:	FB_IMG_1582479324659.jpg
Views:	114
Size:	96,0 kB
ID:	1784682

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Kiek pavyksta įžiūrėti, tai kitoje sankryžos pusėje tik 2 juostos, tad gal pamiršo pakeisti dešiniausią ženklą į "tik į dešinę" ? Ar gali būti tie 2 viduriniai šviesoforai tiesiai dubliuojami vienai juostai...

    Savivaldybės puslapyje šios nuotraukos neįdėjo

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Facebooke radau daugiau foto. Aiškėja Marijampolės šedevrai. Nors Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse aiškiai draudžiama įrengti papildomą sekciją į dešinę, kai yra bendra juosta tiesiai ir į dešinę, papildoma sekcija į dešinę yra įrengta.

    Click image for larger version

Name:	FB_IMG_1582476893801.jpg
Views:	123
Size:	95,5 kB
ID:	1784674

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Naujojo šviesoforo pranašumas – 8 metrų aukštyje sumontuoti vaizdo davikliai, kurie fiksuoja artimas ir tolimas transporto priemones.

    <...>

    šviesoforus valdantis kompiuteris buvo užprogramuotas naudoti tris valdymo programas. Tiesa, šios programos gali būti perjungiamos tik ne piko metu. Piko metu visi šviesoforų signalų deriniai persijungia nuosekliai ir dega vienodą laiko tarpą. „Ne piko metu žalias signalas dega važiuojantiems Kauno ir V. Kudirkos gatvėmis. Šioms kryptims uždegamas raudonas signalas tik tuomet, kai šalutiniuose keliuose užfiksuojamos artėjančios transporto priemonės. Kalbant apie papildomas sekcijas, jos uždegamos tik tuo atveju, jei nėra aktyvuotas pėsčiųjų perėjos pareikalavimas. Tokiu būdu pirmiausia yra užtikrinamas pėsčiųjų saugumas.
    Šaltinis: https://www.marijampole.lt/

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą


    https://www.google.com/maps/@54.5603...7i13312!8i6656

    Kas ten yra pakeista / patobulinta ir kodėl kilo vairuotojų nepasitenkinimas
    Neteko važiuoti pro šią sankryžą. Gal marijampoliečiai galėtų pakomentuoti. Dėl "nelogiškai veikiančių papildomų sekcijų į dešinę" tai kyla mintys, kad marijampoliečiai dar nežino, kad nuo lapkričio 1 d. pasikeitė KET ir tiesiog nemoka važiuoti. Pas mus apskritai žmonės linkę pabumbėti, jei tik kažkas pasikeitė ir reikia keisti įpročius. Bet šiaip įdomu bus panagrinėti, ką ten įrengė Marijampolė.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Marijampolėje pirmas šviesoforas pagal nuo 2012 m. galiojančias šviesoforų taisykles!!!
    Marijampolėje jau veikia išmanusis šviesoforas

    https://www.delfi.lt/miestai/marijam....d?id=83586877

    https://www.google.com/maps/@54.5603...7i13312!8i6656

    Kas ten yra pakeista / patobulinta ir kodėl kilo vairuotojų nepasitenkinimas
    Gal tiksliau būtų pasakyti, kad įrengtas šviesoforas, bet ar jis tikrai veikia išmaniai, tai tikrai vairuotojai nepastebėjo. Bent jau papildomos sekcijos posūkiui į dešinę veikia visiškai ne logiškai

    Jei šis šviesaforas negali reguliuoti srautų piko metu, tai kam toks šviesaforas reikalingas, nebent taškyti biudžeto pinigams ir pasipuikuoti, kad kažkoks "gudruolis" įdiegė naujovę ir padarė bizniuką. Tai nors tylėtų ir nesigirtų savo nesąmone.

    sveikinam, kamščiai garantuoti !

    nu va dar viena smart-kamsti padare bent viena suderinkit a ?

    https://www.delfi.lt/miestai/marijam...83586877&com=1

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Marijampolėje pirmas šviesoforas pagal nuo 2012 m. galiojančias šviesoforų taisykles!!! Jei rimtai, tai visiška gėda ir parodo, kad mieste neskiriamas tinkamas dėmesys eismo organizavimui. Ne veltui Marijampolėj pirmieji nachališkai susikabino lenteles. Eismo organizavimas matomai toks, kad be lentelių neišsiverčiama

    Marijampolėje jau veikia išmanusis šviesoforas

    Marijampolės savivaldybės administracija informuoja, kad praėjusių metų pabaigoje pradėtas išmaniojo šviesoforo Dariaus ir Girėno bei V. Kudirkos gatvių sankryžoje įrengimas jau baigtas. Naujasis šviesoforas pasitarnaus didinant eismo saugumą ir užtikrinant tolygų transporto srautų paskirstymą ne piko metu.
    https://www.delfi.lt/miestai/marijam....d?id=83586877


    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

    Bet prilibdyta bilekaip, jokių proporcijų. Galėjo arba virš juostų pakabinti kaip ir ženklai arba proporcingais tarpais, dabar berods ir dydis skiriasi ir ryškumas...
    Sankryža įrengta pagal seną standartą, tai tiesiog vietoje papildomų sekcijų įrengė atskirus šviesoforus. Kai bus sankryžos rekonstrukcija, padarys viską naujai. Optinių elementų dydis tikrai nėra skirtingas ir visų šviesoforų yra 300 mm. Ryškumas irgi vienodas, tik šviesoforas su rodykle yra mažesnio intensyvumo, nes rodyklė užima mažiau ploto nei visas blynas. Dydžiai irgi yra vienodi, tik viršuje susidaro iliuzija, nes šviesoforui be rodyklių iš nugaros yra priešingos pusės dubliuojantis šviesoforas O kad šviesoforai viršuje yra suglausti, tai tikrai nėra įprasta pas mus, bet Graikijoje tai praktiškai norma:

    Click image for larger version  Name:	749O1176.JPG Views:	1 Size:	128,5 kB ID:	1784548

    Click image for larger version  Name:	749O1178.JPG Views:	1 Size:	61,2 kB ID:	1784549

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Aš kai ėjau pro ten, man pasirodė tvarkingai viskas, palyginus su tuo kas buvo. Ir spalvų ryškumas nesiskyrė, gal nuotraukoje toks įspūdis.

    Tiesa galima norėt proporcingo šviesoforų išdėstymo, etc., bet kaip senesnio standarto šviesoforui, labai nekenkia ir taip įrengt Šiokia tokia įvairovė kartais yra cool, nors šiaip mėgstu vienodumą (repetition/uniform).

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Kaune dar viena papildoma sekcija į kairę mažiau. Baršausko - Breslaujos g. sankryžoje vietoje papildomų sekcijų įrengti atskiri šviesoforai su rodyklėmis į kairę.

    Click image for larger version

Name:	20200221_103459(0).jpg
Views:	136
Size:	123,9 kB
ID:	1784522
    Bet prilibdyta bilekaip, jokių proporcijų. Galėjo arba virš juostų pakabinti kaip ir ženklai arba proporcingais tarpais, dabar berods ir dydis skiriasi ir ryškumas...

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Kaune dar viena papildoma sekcija į kairę mažiau. Baršausko - Breslaujos g. sankryžoje vietoje papildomų sekcijų įrengti atskiri šviesoforai su rodyklėmis į kairę.

    Click image for larger version

Name:	20200221_103459(0).jpg
Views:	136
Size:	123,9 kB
ID:	1784522

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Privažiuoju jau pačią Naugarduko - Žemaitės sankryžą. Skersai einantiems pėstiesiems dega žalia. Laikmatis rodo likusias keliolika sekundžių žalio. Žalias pradeda mirksėti, nors laikmatis rodo keliolika sekundžių.
    Toje sankryžoje ne kartą mačiau kaip "peršoka" sekundės. Smagu, kad sankryža turbūt adaptyvi, tačiau laikmatis pėstiesiems netenka praktinės reikšmės. Tikiuosi akliesiems garsinis signalas taip pat adaptyvus laiko pokyčiams, šalia aklųjų centras visgi.



    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą

    Pirmasis pavyzdys chronologine seka:




    Click image for larger version  Name:	116202018227.jpg Views:	1 Size:	304,5 kB ID:	1783579
    Mūsų šviesoforų įrengimo taisyklės draudžia tokią seką:

    50. Žalias signalas pėstiesiems negali užsidegti vėliau nei žalias signalas transporto priemonėms, kurios sankryžoje pasuka ir paskui kerta pėsčiųjų perėją. Priešingu atveju pėstiesiems sunkiau pasinaudoti savo pirmumo teise, o vairuotojams pėsčiųjų eismas gali būti netikėtas. Šis reikalavimas itin svarbus veikiant jutiklinei šviesoforų valdymo programai.

    51. Jeigu sankryžoje sukančioms transporto priemonėms ir pėstiesiems vienu metu leidžiamas eismas, pėsčiųjų šviesoforo žalias signalas turi būti uždegamas mažiausiai 1–2 s anksčiau nei sukančioms transporto priemonėms, kertančioms pėsčiųjų perėją.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Ačiū už išsamius komentarus.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kol kas aišku, kad nauja šviesoforų tvarka vienareikšmiškai naudinga gembių ir sviesoforų tiekėjams, bei sankryžų rekontrukcijų rangovams, projektuotojams ir.perprojektuojams.
    Lietuva perėmė vokiečių šviesoforų įrengimo praktiką. O Vokietijoje šviesoforai įrengiami ant gembių. Europoje nesame kažkuo išskirtiniai. Daugelyje Europos šalių šviesoforai įrengiami ant gembių.

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Didziaausias nepatogumas - ne gembės ir pertekliniai šviesoforai kiekvienoje juostoje , o tai kad nebėra už sankryžų dubliuojamų sviesoforų. Mašinos tapo atitraukos atgal per 1-2 mašinas nuo sankryžos.

    Dar toks retorinis klausimas. Jei už sankryžų dubliuojamų šviesoforai, buvo toks.blogis..
    Tiek dubliavimas, tiek nedubliavimas turi tiek privalumų, tiek trūkumų.

    2019 m. šviesoforų įrengimo taisyklėse rekomenduojamose šviesoforų išdėstymo schemose gembės nustumtos arčiau sankryžos. Atkreipkit dėmesį į paskutinius mano postus su sankryžų Vilniuje foto.

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    ...kodėl jie pėstiesiems vis dar dubliuojami uz perėjų.
    Normali pasaulinė praktika. Pėstiesiems šviesoforai įrengiami už konfliktinės zonos.

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Tipiniais atvejais tampa tokie absurdai kaip miške esanti Santaros-Molėtų pl. ar Kauno-Žemaitės -Naugarduko sankryža (galima vaziuoti tiesiai, bet negalima sukti į dešinę);pastarojoje sankryžoje panaikinti už sankryzos dubliuojantys sviesoforai, nors gatvė daro posūkį ir šviesoforo nesimato.

    Eismas stabdomas perteklinėmis sekcijomis bei perteklinėmis fazėmis ir tai vadinti "eismos didinimu" ir"darnaus judumo diegimu".
    Čia suplakate daugybę dalykų į vieną krūvą. Tiesiog sutapimas, kad po naujų šviesoforų įrengimo taisyklių įsigaliojimo Vilniaus eismo organizatoriai pakeitė nuomonę ir ėmė saugoti visus nuo visų. Pradėti masiškai įrenginėti atskiri šviesoforai į dešinę.

    Vakar važiavau pro Naugarduko - Žemaitės sankryžą nuo Tūkstantmečio g. Prieš šią sankryžą yra sankryžėlė su Maxima. Užsidegė žalias važiuoti tiesiai, o į dešinę liko degti raudonas. Užsidegė žalias pėstiesiems ir dviratininkams, nors jų nebuvo ir niekas nespaudė mygtukų (kam jie tada ten išvis įrengti). Ir kas kaltas? Šviesoforų taisyklės ar smegenys, kurios suprogramavo tokį absurdą, pabloginantį eismo sąlygas?

    Privažiuoju jau pačią Naugarduko - Žemaitės sankryžą. Skersai einantiems pėstiesiems dega žalia. Laikmatis rodo likusias keliolika sekundžių žalio. Žalias pradeda mirksėti, nors laikmatis rodo keliolika sekundžių. Žmonės nustebę paspartina žingsnius. Kaltos šviesoforų taisyklės?

    Atskirkite vieną dalyką. Net jei 2012 m. nebūtų buvę išleistos naujos šviesoforų įrengimo taisyklės, tas beprotiškas visų nuo visų saugojimas būtų daromas, tik ne atskirais šviesoforais, o tarybinio stiliaus papildomomis sekcijomis. Šviesoforų įrengimo taisyklės įvedė keletą naujų sąlygų, kurios Vilniaus neįpareigoja visur saugoti pėsčiuosius. Pora pagrindinių momentų šviesoforų įrengimo taisyklėse:

    1. Pėsčiuosius atskirai nuo transporto būtina leisti tuomet, kai į dešinę sukama iš dviejų eismo juostų.
    2. Pėstiesiems žalias signalas turi užsidegti 1-2 s anksčiau, kai jie leidžiami kartu transporto priemonėmis.

    Šie punktai neįpareigoja Vilniaus saugoti pėsčiuosius ten, kur dabar taip pridaryta.

    Atvažiuokite į Kauną, pas mus daugiau nei pusė sankryžų pagal naujas šviesoforų įrengimo taisykles. Bet apsaugotų dešiniųjų posūkių reiks paieškoti.

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Absoliutus geltono mirksinčio šviesoforo draudimas yra dar vienas perlenkimas.
    Nėra jokio draudimo.

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Ar yra pavyzdžių, kai nauja tvarka pagerino sankryžų pralaidumą labiau, nei tai būtų padaryta su senąja tvarka?
    Labai retorinis klausimas. Seno standarto ir šviesoforų įrengimo taisyklių skirtumų daug. Kiekviena sankryža skirtinga ir reiktų lyginti įrengimo skirtumus. Iš principo, naujos šviesoforų įrengimo taisyklės reglamentuoja daugelį saugumo aspektų, ko nebuvo sename standarte. Senas standartas rėmėsi principu - organizuok eismą, kaip nori. Aišku, kartais chaose gal ir pralaidžiau, bet kažin ar saugiau. Pažiūrėkit aukščiau diskutuojamą Baltarusijos reguliavimą, kai pėstiesiems apsunkinama galimybė įžengti į pėsčiųjų perėją. Baltarusijos standarte tai neaprašyta. Aišku, transporto priemonių pralaidumas padidėja, nes nestabdomas dešinysis posūkis, bet pėstiesiems yra labai nesaugu.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą

    Kaip suprantu keičiam tik tam kad kažka pakeist? Tik klausimas ar to reikia. Kaip parode praktika net toks variantas kaip yra Liepkalnio sankryžoje kur ir pagrindinis žalias su rodykle i dešine ir dar papildoma sekcija i dešine eismas vyksta sklandesnis nei sankryžose kur ivesta nauja tvarka. Tad nematau kažkokiu tai minusu Baltarusu varianto prieš EU.
    Dar kartą pabrėžiu, kad nauja (pas mus) tvarka su papildomomis sekcijomis į dešinę yra ne ES, net ne Europos, o absoliučios daugumos pasaulio šalių įprasta praktika.

    Kas padaryta Žirnių - Liepkalnio g. sankryžoje yra unikali pasaulyje nesąmonė. Ir ji kilo dėl to paties tarybinio KET punkto, kuris draudė sukti, jei nedega papildoma sekcija. Šioje sankryžoje įrengus papildomą sekciją į dešinę pagal naują tvarką, iškilo problema, kad pagrindiniame žaliame signale nelikus rodyklių, bus galima sukti ir į kairę degant pagrindiniam žaliam signalui, kai nedega papildoma sekcija į kairę. Dėl to tokioje hibridinėje sankryžoje laikinai įrengtos juodos rodyklės žaliame signale. Ir vėl pabrėžiu, kad juodos rodyklės žaliame signale nenaudojamos daugumoje pasaulio (ne ES ar Europos) šalių. Juodos rodyklės žaliame signale iš esmės naudojamos buvusiose tarybinėse šalyse.

    Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
    O del šito tai visada galima padaryti kad sekcija užgestu prieš užsidegant žaliai pestiesiems.
    Be abejo, galima. Ir pas mus daroma. O pagal Riedžio informaciją, baltarusiai to nedaro. Ir dar užvėlina pėsčiųjų žalią, kas yra labai nesaugu pėstiesiems.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą

    Kaip suprantu keičiam tik tam kad kažka pakeist? Tik klausimas ar to reikia.
    Kaip parode praktika net toks variantas kaip yra Liepkalnio sankryžoje kur ir pagrindinis žalias su rodykle i dešine ir dar papildoma sekcija i dešine eismas vyksta sklandesnis nei sankryžose kur ivesta nauja tvarka.
    Kol kas aišku, kad nauja šviesoforų tvarka vienareikšmiškai naudinga gembių ir sviesoforų tiekėjams, bei sankryžų rekontrukcijų rangovams, projektuotojams ir.perprojektuojams.
    Tipiniais atvejais tampa tokie absurdai kaip miške esanti Santaros-Molėtų pl. ar Kauno-Žemaitės -Naugarduko sankryža (galima vaziuoti tiesiai, bet negalima sukti į dešinę);pastarojoje sankryžoje panaikinti už sankryzos dubliuojantys sviesoforai, nors gatvė daro posūkį ir šviesoforo nesimato.

    Absoliutus geltono mirksinčio šviesoforo draudimas yra dar vienas perlenkimas.

    Eismas stabdomas perteklinėmis sekcijomis bei perteklinėmis fazėmis ir tai vadinti "eismos didinimu" ir"darnaus judumo diegimu".

    Didziaausias nepatogumas - ne gembės ir pertekliniai šviesoforai kiekvienoje juostoje , o tai kad nebėra už sankryžų dubliuojamų sviesoforų. Mašinos tapo atitraukos atgal per 1-2 mašinas nuo sankryžos.

    Dar toks retorinis klausimas. Jei už sankryžų dubliuojamų šviesoforai, buvo toks.blogis, kodėl jie pėstiesiems vis dar dubliuojami uz perėjų.
    ​​​​​​
    Ar yra pavyzdžių, kai nauja tvarka pagerino sankryžų pralaidumą labiau, nei tai būtų padaryta su senąja tvarka?

    Komentuoti:


  • Diim4iik
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Intuityvu, kai pripratęs prie tarybinių KET ir reikia persiorientuoti į pasaulyje įprastus šviesoforo signalus. Sunku, kai esi pripratęs, kad nedeganti rodyklė kažką draudžia.
    Kaip suprantu keičiam tik tam kad kažka pakeist? Tik klausimas ar to reikia. Kaip parode praktika net toks variantas kaip yra Liepkalnio sankryžoje kur ir pagrindinis žalias su rodykle i dešine ir dar papildoma sekcija i dešine eismas vyksta sklandesnis nei sankryžose kur ivesta nauja tvarka. Tad nematau kažkokiu tai minusu Baltarusu varianto prieš EU.

    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Beje, pagal foto matosi, kad papildoma sekcija greičiausiai degė su raudonu ir lieka toliau degti su žaliu. Žodžiu, nepertraukiamai. Pirmoje foto dega raudonas signalas pėstiesiems, nors posūkis į dešinę leidžiamas. Antroje jau žalias ir pėstiesiems. O tai reiškia, kad pėsčiajam nesuteikiama galimybė laisvai įžengti į pėsčiųjų perėją. Automobiliai suka be sustojimo.
    O del šito tai visada galima padaryti kad sekcija užgestu prieš užsidegant žaliai pestiesiems.

    Komentuoti:

Working...
X