Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Aleksio
    replied
    Parašė Blaze Rodyti pranešimą
    Mano supratimu esama tvarka yra ydinga, nes eismo kultūra labai toli nuo tokios Lietuvos pozicijos išguldytos ant popieriaus. Vairuotojai dažniausiai ignoruoja pėsčiųjų pirmumą, o pastarieji nesijaučia saugiai, todėl praleidžia automobilius ir tik tada eina.
    Gal kaimuose taip ir yra, bet vairuotojai vilniečiai tikrai praleidžia pėsčiuosius.

    Komentuoti:


  • Blaze
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Lietuvoje laikomasi pozicijos, kad neveikiant šviesoforams arba jiems mirksint geltonai, pėsčiųjų perėja būtų nereguliuojama, t.y. vairuotojai turi praleisti pėsčiuosius. Jei ženklų nebūtų, pėstieji neturėtų pirmumo.
    Mano supratimu esama tvarka yra ydinga, nes eismo kultūra labai toli nuo tokios Lietuvos pozicijos išguldytos ant popieriaus. Vairuotojai dažniausiai ignoruoja pėsčiųjų pirmumą, o pastarieji nesijaučia saugiai, todėl praleidžia automobilius ir tik tada eina.

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Čia kur tokia sankryža? Pagrindiniame žaliame signale yra rodyklės tiesiai ir į kairę?
    šioje sankryžoje visomis kryptimis yra po atskirą rodyklę, čia tik bendrai, nenorėjau smulkintis, nes čia buvo teigiančių, kad sukantiems į dešinę niekaip neįtakoja pėsčiųjų mygtukas.
    Aš tą puikiai žinau nes esu turėjas ne vieną keleivį ir neįmanoma nediskutuoti apie šią sankryžą kai tu važiuoji ne piko metu ir stovi ten kelias minutes vienas sankryžoje ir lauki kol praeis visi ciklai. Tai vieni klausia kaip čia yra, kad kartais posūkis į dešinę užsidega kartu su srautu tiesiai, o kartais pirmiau tiesiai, o tik paskui į dešinę, tai aš jiems atsakau, kad čia įtakoja pėstieji, jeigu jie paspaudė mygtuką ir užsidegė jiems signalas, tada automobiliams neleidžia sukti į dešinę.
    Man dažniausiai tenka šią sankryžą įveikinėti iš Kauno pusės tiesiai link centro, tai jei matau, kad jau tiesiai dega raudona, o į dešinę dar žalia rodyklė, tai suku į dešinę už 50m apsisuku Kalniškės gatvėje ir jau į Naujają g. dega žalia rodyklė. Nereikia stovėti ir laikyti oro.
    Click image for larger version

Name:	gulbyne.JPG
Views:	1957
Size:	136,7 kB
ID:	1844307
    Attached Files

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Mano gyvenimo praktika rodo, kad dar nei vienoje sankryžoje nebuvau aptikęs mygtuko, kuris kaip nors įtakotų pėsčiojo šviesoforo įsijungimą. Todėl drąsiai teigiu, kad mygtukai veikia išimtinai tik perėjose, reguliuojamose šviesoforo. Neneigiu, kad yra ir kitokių sankryžų, kur mygtukai veikia, bet jų ant visos Lietuvos galima suskaičiuoti ant pirštų. Aš tokios nei vienos nesu matęs.
    aš mažiausiai tris galiu įvardinti: tai ši Alytuje prie autobusų stoties (gulbynės sankryža), Kaune Neries kr. ir Varnių g., Savanorių pr. Birželio 23-sios (Anūkėlio sankryža) tad drąsiai manau, kad tokių sankryžų yra daugiau nei pas tave pirštų.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė ttttt Rodyti pranešimą
    Turiu klausimą: kas čia per naujas VMS know-how, kad kai kur pėstiesiems žalia dega tik 10 sekundžių? Esu sveikas ir gerai fiziškai pasirengęs, todėl pvz Linkmenų/Žalgirio sankryžoje nebegant, bet einant greičiau spėju pereiti 30 metrų gatvės jau mirksint arba įsijungiant raudonai, bet kur tie genijai matė senukus-sprinterius? Senjorams tiesiog nepaliekama šansų, todėl pvz prie Rinktinės Lidlo jie jau patys tai puikiai supranta ir bando iš anksto praeit iki saugumo salelės per raudoną, kas dažnai būna labai pavojinga.
    Čia rimtai 10 s ar iš akies?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Blaze Rodyti pranešimą
    Turbūt forume nėra artimesnės temos, tad rašysiu čia. Lietuvoje nauji šviesoforai yra dubliuojami mėlynu perėjos ženklu. Kaip suprantu, idėja yra ta, kad jei šviesoforas neveikia, tai vairuotojas turi praleisti pėsčiuosius. Bet juk pėstieji ir taip turi būti praleidžiami nereguliuojamoje sankirtoje, kai mirksi geltona šviesa. Tai kokia to ženklo prasmė? Juk praktikoje vairuotojai tuos ženklus tiesiog ignoruoja.
    Lietuvoje laikomasi pozicijos, kad neveikiant šviesoforams arba jiems mirksint geltonai, pėsčiųjų perėja būtų nereguliuojama, t.y. vairuotojai turi praleisti pėsčiuosius. Jei ženklų nebūtų, pėstieji neturėtų pirmumo.

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Turiu klausimą: kas čia per naujas VMS know-how, kad kai kur pėstiesiems žalia dega tik 10 sekundžių? Esu sveikas ir gerai fiziškai pasirengęs, todėl pvz Linkmenų/Žalgirio sankryžoje nebegant, bet einant greičiau spėju pereiti 30 metrų gatvės jau mirksint arba įsijungiant raudonai, bet kur tie genijai matė senukus-sprinterius? Senjorams tiesiog nepaliekama šansų, todėl pvz prie Rinktinės Lidlo jie jau patys tai puikiai supranta ir bando iš anksto praeit iki saugumo salelės per raudoną, kas dažnai būna labai pavojinga.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Blaze Rodyti pranešimą

    Ar nebūtų protingiau tiesiog įrašyti į taisykles, kad neveikiant šviesoforui sankryžą reikia traktuoti kaip nereguliuojamą? Nereikėtų taškyti milijonų eurų visiems tiems kelio ženklams ir nebūtų vizualinės taršos.
    Suomijoj per Street View kažkada teko matyti miniatiūrinius perėjų ženklus. Manau yra logikos juos daryti bent jau mažesnius.

    Taip pat ne iš visų sankryžos pusių yra įrengiamos perėjos. Neveikiantis šviesoforas be pėsčiųjų šviesoforų neturėtų kurti nereguliuojamos perėjos.

    Komentuoti:


  • Blaze
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Kartais atsitinka taip, kad šviesoforas ne mirksi, o tiesiog neveikia. Todėl ir reguliuojamose sankryžose kabina ženklus "pagrindinis kelias", "duoti kelią".
    Ar nebūtų protingiau tiesiog įrašyti į taisykles, kad neveikiant šviesoforui sankryžą reikia traktuoti kaip nereguliuojamą? Nereikėtų taškyti milijonų eurų visiems tiems kelio ženklams ir nebūtų vizualinės taršos.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Kartais atsitinka taip, kad šviesoforas ne mirksi, o tiesiog neveikia. Todėl ir reguliuojamose sankryžose kabina ženklus "pagrindinis kelias", "duoti kelią".

    Komentuoti:


  • Blaze
    replied
    Turbūt forume nėra artimesnės temos, tad rašysiu čia. Lietuvoje nauji šviesoforai yra dubliuojami mėlynu perėjos ženklu. Kaip suprantu, idėja yra ta, kad jei šviesoforas neveikia, tai vairuotojas turi praleisti pėsčiuosius. Bet juk pėstieji ir taip turi būti praleidžiami nereguliuojamoje sankirtoje, kai mirksi geltona šviesa. Tai kokia to ženklo prasmė? Juk praktikoje vairuotojai tuos ženklus tiesiog ignoruoja.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Vairuoju jau arti dvim metų, per tuos dvim metų KET nesu atsivertęs ir nesijaučiu kažką praradęs.
    Tu nesijauti, aš nesijaučiu, bet stovintys prie "žalio blyno" - tikrai jaučiasi. Taip kad teorijos perlaikymas kas 5-10 metų tikrai būtų gerai.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Pvz. ar reikalingas tas adaptyvumas visą parą? Gal dalį paros galėtų žalias įsijungti automatiškai? Pvz. darbo dienos metu, piko metu ir tarp jų, o savaitgalių vakarais, naktį, būtų naudojamas mygtukas.
    Viskas galima, tik reikia protingai padaryti.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Taip, pėsčiajam nenaudinga, jeigu žalias įsijungia tik nuo mygtuko, bet neįsijungia, jei užsidega žalia automobiliams. Bet yra pliusas sankryžos adaptyvumui. Jeigu yra tik vienas automobilis, ir pėstieji nenuspaudė mygtuko, žalias iškart gęsta pravažiavus automobiliui. Jeigu žalias užsidegtų ir pėstiesiems, jis degtų ilgiau, plius pėsčiųjų saugos laikas ilgesnis. Tai kitai fazei žalias įsijungtų gerokai vėliau.
    Pvz. ar reikalingas tas adaptyvumas visą parą? Gal dalį paros galėtų žalias įsijungti automatiškai? Pvz. darbo dienos metu, piko metu ir tarp jų, o savaitgalių vakarais, naktį, būtų naudojamas mygtukas.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Tik kur nėra rodyklės į dešinę (žymi neapsaugotą posūkį), lygiagrečiai dešinėje pėstiesiems žalia galėtų įsijungti ir be mygtukų. Kaune, bent keliose sankryžose padaryta netinkamu metu ir nesant pėsčiųjų, turėsi laukti virš 100 sec, kai nesant būtino mygtuko paspaudimui, šviesoforas įsijungtų po laikotarpio iki 10 sec.
    Taip, pėsčiajam nenaudinga, jeigu žalias įsijungia tik nuo mygtuko, bet neįsijungia, jei užsidega žalia automobiliams. Bet yra pliusas sankryžos adaptyvumui. Jeigu yra tik vienas automobilis, ir pėstieji nenuspaudė mygtuko, žalias iškart gęsta pravažiavus automobiliui. Jeigu žalias užsidegtų ir pėstiesiems, jis degtų ilgiau, plius pėsčiųjų saugos laikas ilgesnis. Tai kitai fazei žalias įsijungtų gerokai vėliau.

    P.S. pranešimus reiktų iškelti į šviesoforų temą.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Kaune tikrai veikia. Negarantuoju, kad visur 100 proc.
    Tik kur nėra rodyklės į dešinę (žymi neapsaugotą posūkį), lygiagrečiai dešinėje pėstiesiems žalia galėtų įsijungti ir be mygtukų. Kaune, bent keliose sankryžose padaryta, kad netinkamu metu ir nesant pėsčiųjų, turėsi laukti virš 100 sec, kai nesant būtino mygtuko paspaudimui, šviesoforas įsijungtų po laikotarpio iki 10 sec.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Mano gyvenimo praktika rodo, kad dar nei vienoje sankryžoje nebuvau aptikęs mygtuko, kuris kaip nors įtakotų pėsčiojo šviesoforo įsijungimą. Todėl drąsiai teigiu, kad mygtukai veikia išimtinai tik perėjose, reguliuojamose šviesoforo. Neneigiu, kad yra ir kitokių sankryžų, kur mygtukai veikia, bet jų ant visos Lietuvos galima suskaičiuoti ant pirštų. Aš tokios nei vienos nesu matęs.
    Kaune tikrai veikia. Negarantuoju, kad visur 100 proc.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Mano gyvenimo praktika rodo, kad dar nei vienoje sankryžoje nebuvau aptikęs mygtuko, kuris kaip nors įtakotų pėsčiojo šviesoforo įsijungimą. Todėl drąsiai teigiu, kad mygtukai veikia išimtinai tik perėjose, reguliuojamose šviesoforo. Neneigiu, kad yra ir kitokių sankryžų, kur mygtukai veikia, bet jų ant visos Lietuvos galima suskaičiuoti ant pirštų. Aš tokios nei vienos nesu matęs.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Tai kad pėsčiųjų mygtukas veikia tik paprastose perėjose, ne sankryžoje. Sankryžoje esantys pėsčiųjų mygtukai 99 proc. yra įrengti tik kaip psichologinis dalykas, jie niekaip neįtakoja šviesoforų. Kad pėstieji nesugalvotų bėgti per gatvę (nes tenka ilgai laukti, kol praeis ilgas ciklas ir pagaliau užsidegs žalias pėstiesiems), o paspaudę mygtuką lauktų žalio signalo pereiti.
    Čia jūsų interpretacijos. Gal kai kur ir padaryta, kad nereaguojama į mygtukus. Taip pat žalias signalas pėstiesiems įjungiamas, jei gaunamas mygtuko gedimas. Priklausomai nuo programavimo, pėstiesiems žalias signalas gali būti įjungiamas, jei tos pačios krypties automobilius užfisavo automobilių detektoriai. Bet naktį, jei nespausi mygtuko ir nebus mašinų, tai ir stovėsi. Matai mygtuką - spausk, o ne išsigalvok

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą

    Ar tikrai? Po žalių lentelių nukabinimo, 99% sankryžų, kaip ir minima ši prie autobusų stoties, jeigu pėstysis nepaspaus mygtuko, tai vairuotojams užsidegs papildoma rodyklė leidžianti sukti į dešine. jeigu paspaus, tada vairuotojams bus galima važiuoti tiesiai ir į kairę, bet į dešinę ne kol degs pestiesiems žalias šviesoforas.
    Čia kur tokia sankryža? Pagrindiniame žaliame signale yra rodyklės tiesiai ir į kairę?

    Komentuoti:

Working...
X