Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ignalina
    replied
    Tai ir yra - už sankryžos. Savotiškas naujų ir senų įrengimo taisyklių mixas

    Komentuoti:


  • Diim4iik
    replied
    Ar čia neprivalo but dubliojantis šviesoforas i kaire?

    Click image for larger version

Name:	FB_IMG_1701089621834.jpg
Views:	171
Size:	108,6 kB
ID:	2092911

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    O ten ne atskira fazė pėstiesiems? Tada visai nesąmonė.
    Lidl šviesoforo dažniausiai atskira, bet lygtais esu matęs kad leidžia kitomis kryptimis jei nepaspaustas mygtukas visur.
    Tačiau fazė per trumpa kampu pereiti gatvę (jeigu iš viso užsidega žalia antroje dalyje, o ne tik toje kurioje laukei), o laukti tenka ilgai ir nuobodžiai. Dar bajeris kad net jeigu dega raudona, vis tiek po apačia yra skaičiuojamas žalias (kitos perėjos) laikas (matyt suprogramavo blogai ir rodo ne to šviesoforo laiką ar pan.).
    Paskutinis taisė Savitarnos kasa; 2023.11.23, 16:30.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą
    Nauji šviesoforai Žukausko g. ir Lukšio g. yra tragedija, momentais automobilių iš viso nėra bet pėstiesiems ciklai kas kokias dvi minutes. Žinoma niekas tiek nelaukia ir per raudoną praeina, o po to vairuotojai stovi prie tuščios perėjos. Visiems buvo geriau, kai perėjos buvo nereguliuojamos.
    O ten ne atskira fazė pėstiesiems? Tada visai nesąmonė.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Nauji šviesoforai Žukausko g. ir Lukšio g. yra tragedija, momentais automobilių iš viso nėra bet pėstiesiems ciklai kas kokias dvi minutes. Žinoma niekas tiek nelaukia ir per raudoną praeina, o po to vairuotojai stovi prie tuščios perėjos. Visiems buvo geriau, kai perėjos buvo nereguliuojamos.

    Lidlo šviesoforas iš viso pasaka, neužtenka laiko kad pėstiesiems pereiti kampu, tai visi įžengia per mirksintį o išeina jau seniai degant raudonai. Žinoma automobiliai privalo praleisti baigiančius ėjimą pėsčiuosius, bet iš saugumo pusės atrodo jog programavo žmogus, kuris nėra gyvenime vaikščiojęs pėsčiomis.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Rimas_OK Rodyti pranešimą
    Naujas šviesoforas Kaune Žukausko g. prie Lidlo. Jutikliai matyt tradiciškai neveikia, gatvė tuščia, o keli automobiliai stovi ir laukia kelias min. Tiesiog provokuoja vienąsyk prarast teises
    Matomai koordinuotas su Savanorių pr., tai negali junginėtis kaip kalėdinė eglutė Tikrai kelių minučių nelauki

    Komentuoti:


  • Rimas_OK
    replied
    Naujas šviesoforas Kaune Žukausko g. prie Lidlo. Jutikliai matyt tradiciškai neveikia, gatvė tuščia, o keli automobiliai stovi ir laukia kelias min. Tiesiog provokuoja vienąsyk prarast teises
    Paskutinis taisė Rimas_OK; 2023.11.23, 12:21.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Kaunas, Raudindvario pl ir Seredžiaus g. sankryžą.
    Suprantama, kad šviesaforas įsijungia kai pėstysis paspaudžia ten mygtuką.
    Bet kokio velnio jis yra įsijungiantis ir šiaip sau pastoviai kai ten net nėra sankryžos, o tik kažkoks įvažiavimas, kuriame dar nei karto nemačiau išvažiuojančios mašinos.
    Pagal kokią čia tvarką tokia nesąmonė vyksta ir dėl nieko stabdomas eismas Raudondvario pl (kai joks pėsčiasis nėra paspaudęs mygtuko)?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Jei kažkas tuščioje perėjoje laukia 3-5 minutes kol užsidegs žalia, tai yra galvos, o ne šviesoforo sureguliavimo problema.
    Kam laukti ir visada pažeidinėti KET, jei galima sureguliuoti. Nebent fiziniai dėsniai neleistų, bet su šiuolaikinėm tech. man taip neatrodo

    Mirksinčios žalios atsisakymas leistų dar greičiau reguliuoti srautus. Iškvietus signalą, ne 7 sec laukt, o priklausomai nuo srauto gal net dvigubai trumpiau.
    Taip per visą miestą suderinant šviesoforus, lankstumo atsiranda daugiau. Iš eilės einantys šviesoforai neužsigaišta, greičiau reaguoja į pravažiuojančią mašiną. Neblogas būtų sprendimas.

    ---
    Aišku, gaila, kad pas mus adaptyvus valdymas palyginti prastas, ypač pėsčiųjų atžvilgiu, tai su tuo mirksinčios žalios atsisakymu gali nepasijausti eismo judėjimo kokybė, nebent iš karto kartu paleisti ir high tech adaptyvinių šviesoforų technologijas ir atsisakyti žalio mirksinčio. Sistemą diegti po truputį savivaldybė po savivaldybės, tik turi būti iškelti tikslai, kad visoje šalyje šviesoforai bus adaptyvūs po pvz. kokio 5-10 m. laikotarpio.
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.05.11, 13:50.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Kaune šviesoforai padaryti taip, kad žalias pėstiesiems yra tik kantriausiems, išlaukus kartais tuščioje perėjoje po 120-180 sec. (girdėjau, kad yra laukusių ir po 5 min)
    Jei kažkas tuščioje perėjoje laukia 3-5 minutes kol užsidegs žalia, tai yra galvos, o ne šviesoforo sureguliavimo problema.

    Komentuoti:


  • Shernas
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Šviesoforai turi būti su adaptyviu valdymu, mirksinti žalia gaišina laiką. Nėra situacijų, kai sankryža tuščia, kurioziškos situacijos, kai eiti per raudoną faktiškai saugu. Mirksinti žalia bent jau virš 2 sec gaišina laiką, trukdo adaptyviam valdymui.


    https://www.youtube.com/watch?v=ELC-k4ZD8is
    1. Reformatoriai, BLT, pirma padarykit asfaltą kaip filmuke rodo, pilna gatvių kur vairo laikyti nereikia - auto provėžom kaip tramas bėgiais rieda.
    2. Mirksintis ŽALIAS pakeistas mirksinčiu GELTONU.

    Per nuimtas žalias lenteles kelionė pailgėjo >2 min, taupys kelias sekundes už kosmodromo kainą.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Tomas321 Rodyti pranešimą
    Kaunas turi VIENĄ šviesaforą kuris panašus į tai - Užnemunės / Marvelės sankryža prie degalinės. Tikriausiai vienintelis šviesaforas kur beveik iškart užsidega žalias atvažiavus marvelės g. Bei vienas iš kelių kurie sugeba uždegti žalia tik reikalingom kryptim VISA DIENA (kitas prie Petrašiūnu Lidl). Visi like nors ir turi mygtukus, daviklius, kameras veikia pastoviu ciklu ir davikliai, mygtukai dienos metu nieko nepagreitina. Naktį kai kurie sugeba praleisti fazes, bet tik kai pasibaigia degančios žalios fazė, jokiu "žalios karpymų".
    Kaune labai ydinga šviesoforų valdymo sistema, per daug tuščių laikymų, mygtukai tiesiog signalizuoti vairuotojams, kad čia pėstysis nori praeiti, kas manau, padaryta nesąmonė. Kaune šviesoforai padaryti taip, kad žalias pėstiesiems yra tik kantriausiems, išlaukus kartais tuščioje perėjoje po 120-180 sec. (girdėjau, kad yra laukusių ir po 5 min) Parodo Vieningo Kauno xebros požiūrį į pėsčiuosius (vargu tikėtis, kad BBD feraris ir pėsčiųjų saugumas derintųsi)...
    Paskutinis taisė PoDV; 2022.05.10, 18:46.

    Komentuoti:


  • Tomas321
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Šviesoforai turi būti su adaptyviu valdymu, mirksinti žalia gaišina laiką. Nėra situacijų, kai sankryža tuščia, kurioziškos situacijos, kai eiti per raudoną faktiškai saugu. Mirksinti žalia bent jau virš 2 sec gaišina laiką, trukdo adaptyviam valdymui.

    https://www.youtube.com/watch?v=ELC-k4ZD8is
    Kaunas turi VIENĄ šviesaforą kuris panašus į tai - Užnemunės / Marvelės sankryža prie degalinės. Tikriausiai vienintelis šviesaforas kur beveik iškart užsidega žalias atvažiavus marvelės g. Bei vienas iš kelių kurie sugeba uždegti žalia tik reikalingom kryptim VISA DIENA (kitas prie Petrašiūnu Lidl). Visi like nors ir turi mygtukus, daviklius, kameras veikia pastoviu ciklu ir davikliai, mygtukai dienos metu nieko nepagreitina. Naktį kai kurie sugeba praleisti fazes, bet tik kai pasibaigia degančios žalios fazė, jokiu "žalios karpymų".

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Šviesoforai turi būti su adaptyviu valdymu, mirksinti žalia gaišina laiką. Nėra situacijų, kai sankryža tuščia, kurioziškos situacijos, kai eiti per raudoną faktiškai saugu. Mirksinti žalia bent jau virš 2 sec gaišina laiką, trukdo adaptyviam valdymui.
    O gal pradžiai tegu kas nors pabando tą adaptyvų valdymą padaryti Lietuvoje? Koks skirtumas ta mirksinti žalia šviesa jei net pėstieji vidury ciklo negali sau pasidaryt žalios šviesos su mygtuku?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Šviesoforai turi būti su adaptyviu valdymu, mirksinti žalia gaišina laiką. Nėra situacijų, kai sankryža tuščia, kurioziškos situacijos, kai eiti per raudoną faktiškai saugu. Mirksinti žalia bent jau virš 2 sec gaišina laiką, trukdo adaptyviam valdymui.


    https://www.youtube.com/watch?v=ELC-k4ZD8is

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Ministerija siūlo atsisakyti žaliojo mirksinčio šviesoforo signalo

    Registruotame Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių pakeitimo projekte, kuriuos ministras tvirtintų įsakymu, siūloma, jog „bendruoju atveju transporto priemonių šviesoforų žalias mirksintis signalas nenaudotinas“. Vis dėlto liktų ankstesnė nuostata, kad esant išimtims toks mirksintis signalas dar galėtų veikti, o jo mažiausia mirksėjimo trukmė automobiliams galėtų būti 5 sekundės.
    https://madeinvilnius.lt/naujienos/l...oforo-signalo/

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Visai įdomios iliustracijos (pavyzdžiai) siūlomam maršrutinio transporto šviesoforų pritaikyme. Paimta iš siūlomo Šviesoforų įrengimo taisyklių pakeitimo projekto.

    1071. Maršrutiniam transportui skirti šviesoforai gali būti naudojami siekiant suteikti prioritetą maršrutinio transporto eismui. Bendruoju atveju maršrutiniam transportui skirti šviesoforai gali būti įrengiami kelio (gatvės) ruože, pažymėtame nurodomuoju kelio ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ arba „Kelias su eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir horizontaliuoju ženklinimu – raide „A“.
    1072. Maršrutiniam transportui skirti trijų sekcijų šviesoforai naudojami, kai maršrutinio transporto eismą reikia reguliuoti atskirai nuo kitų transporto priemonių eismo. Šiuo atveju maršrutiniam transportui skirtoje eismo juostoje turi būti negalimas kitų transporto priemonių eismas. Toks reguliavimo būdas naudojamas:
    1072.1. kai maršrutiniam transportui norima suteikti prioritetą kitų transporto priemonių atžvilgiu (12 pav.);

    Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	439
Size:	127,6 kB
ID:	1967594
    12 pav. Maršrutiniam transportui skirtų trijų sekcijų šviesoforų naudojimo pavyzdys, kai maršrutiniam transportui norima suteikti prioritetą kitų transporto priemonių atžvilgiu

    1072.2. kai kartu leisti maršrutinį ir kitą transportą nėra saugu dėl pavojingai susikertančių trajektorijų arba bendras reguliavimas su kitomis transporto priemonėmis nėra galimas dėl vietos trūkumo (13 pav.);

    Click image for larger version

Name:	13.jpg
Views:	441
Size:	117,3 kB
ID:	1967593
    13 pav. Maršrutiniam transportui skirtų trijų sekcijų šviesoforų naudojimo pavyzdys, kai bendras reguliavimas su kitomis transporto priemonėmis nėra galimas dėl vietos trūkumo

    1072.3. kitais, individualiai sprendžiamais atvejais, kai to reikia eismo saugumui užtikrinti ar maršrutinio transporto eismo kokybės lygiui pagerinti.

    1073. Maršrutiniam transportui skirti vienos sekcijos šviesoforai naudojami, kai maršrutiniam transportui norima suteikti prioritetą kitų transporto priemonių atžvilgiu ir nereikalingi maršrutiniam transportui skirti draudžiami šviesoforo signalai. Toks reguliavimo būdas naudojamas:
    1073.1. kai maršrutinio transporto eismą norima paleisti anksčiau nei kitų transporto priemonių eismą, o vėliau maršrutinio transporto eismas reguliuojamas įprastais transporto šviesoforais (14 pav.);
    1073.2. kai iš pradžių maršrutinio transporto eismas reguliuojamas transporto šviesoforais, o vėliau maršrutinio transporto eismą norima leisti ilgiau nei kitų transporto priemonių eismą (baigus degti žaliam transporto šviesoforo signalui) (14 pav.);

    Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	443
Size:	146,3 kB
ID:	1967592
    14 pav. Maršrutiniam transportui skirtų vienos sekcijos šviesoforų naudojimo pavyzdys, kai maršrutinio transporto eismą norima paleisti anksčiau nei kitų transporto priemonių eismą arba (ir) kai maršrutinio transporto eismą norima leisti ilgiau nei kitų transporto priemonių eismą

    1073.3. kai maršrutinio transporto eismą norima paleisti kartu su iš šoninio kelio sukančių transporto priemonių eismu (15 pav.);

    Click image for larger version

Name:	15.jpg
Views:	439
Size:	127,7 kB
ID:	1967595
    15 pav. Maršrutiniam transportui skirtų vienos sekcijos šviesoforų naudojimo pavyzdys, kai maršrutinio transporto eismą norima paleisti kartu su iš šoninio kelio sukančių transporto priemonių eismu

    1073.4. kitais individualiai sprendžiamais atvejais, kai to reikia eismo saugumui užtikrinti ar maršrutinio transporto eismo kokybės lygiui pagerinti.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    apie tai, jog prie vienokios spalvos rodyklės reikia praleisti pėsčiuosius, o prie inversinio varianto jau nereikia.
    Pėsčiuosius reikia visuomet praleisti, kai jiems dega žalias signalas. Tiesiog degant žalioms rodyklėms pėstiesiems tuo metu dega raudonas signalas.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    apie tai, jog prie vienokios spalvos rodyklės reikia praleisti pėsčiuosius, o prie inversinio varianto jau nereikia.
    Prie žalios rodyklės juodame fone posūkis yra apsaugotas, ir pėsčiajam turi degti raudona (nebent padarytas toks kuriozas, kaip Raseiniuose).

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    Buvo kalbėta apie skirtumus tarp dviejų sankryžų. Tema taip pat apie šviesoforų įrengimo tvarką. Dar kart paklausiu, prie ko čia KET?
    apie tai, jog prie vienokios spalvos rodyklės reikia praleisti pėsčiuosius, o prie inversinio varianto jau nereikia.

    Komentuoti:

Working...
X