Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomas321
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Šviesoforai turi būti su adaptyviu valdymu, mirksinti žalia gaišina laiką. Nėra situacijų, kai sankryža tuščia, kurioziškos situacijos, kai eiti per raudoną faktiškai saugu. Mirksinti žalia bent jau virš 2 sec gaišina laiką, trukdo adaptyviam valdymui.

    https://www.youtube.com/watch?v=ELC-k4ZD8is
    Kaunas turi VIENĄ šviesaforą kuris panašus į tai - Užnemunės / Marvelės sankryža prie degalinės. Tikriausiai vienintelis šviesaforas kur beveik iškart užsidega žalias atvažiavus marvelės g. Bei vienas iš kelių kurie sugeba uždegti žalia tik reikalingom kryptim VISA DIENA (kitas prie Petrašiūnu Lidl). Visi like nors ir turi mygtukus, daviklius, kameras veikia pastoviu ciklu ir davikliai, mygtukai dienos metu nieko nepagreitina. Naktį kai kurie sugeba praleisti fazes, bet tik kai pasibaigia degančios žalios fazė, jokiu "žalios karpymų".

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Šviesoforai turi būti su adaptyviu valdymu, mirksinti žalia gaišina laiką. Nėra situacijų, kai sankryža tuščia, kurioziškos situacijos, kai eiti per raudoną faktiškai saugu. Mirksinti žalia bent jau virš 2 sec gaišina laiką, trukdo adaptyviam valdymui.
    O gal pradžiai tegu kas nors pabando tą adaptyvų valdymą padaryti Lietuvoje? Koks skirtumas ta mirksinti žalia šviesa jei net pėstieji vidury ciklo negali sau pasidaryt žalios šviesos su mygtuku?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Šviesoforai turi būti su adaptyviu valdymu, mirksinti žalia gaišina laiką. Nėra situacijų, kai sankryža tuščia, kurioziškos situacijos, kai eiti per raudoną faktiškai saugu. Mirksinti žalia bent jau virš 2 sec gaišina laiką, trukdo adaptyviam valdymui.


    https://www.youtube.com/watch?v=ELC-k4ZD8is

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Ministerija siūlo atsisakyti žaliojo mirksinčio šviesoforo signalo

    Registruotame Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių pakeitimo projekte, kuriuos ministras tvirtintų įsakymu, siūloma, jog „bendruoju atveju transporto priemonių šviesoforų žalias mirksintis signalas nenaudotinas“. Vis dėlto liktų ankstesnė nuostata, kad esant išimtims toks mirksintis signalas dar galėtų veikti, o jo mažiausia mirksėjimo trukmė automobiliams galėtų būti 5 sekundės.
    https://madeinvilnius.lt/naujienos/l...oforo-signalo/

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Visai įdomios iliustracijos (pavyzdžiai) siūlomam maršrutinio transporto šviesoforų pritaikyme. Paimta iš siūlomo Šviesoforų įrengimo taisyklių pakeitimo projekto.

    1071. Maršrutiniam transportui skirti šviesoforai gali būti naudojami siekiant suteikti prioritetą maršrutinio transporto eismui. Bendruoju atveju maršrutiniam transportui skirti šviesoforai gali būti įrengiami kelio (gatvės) ruože, pažymėtame nurodomuoju kelio ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ arba „Kelias su eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir horizontaliuoju ženklinimu – raide „A“.
    1072. Maršrutiniam transportui skirti trijų sekcijų šviesoforai naudojami, kai maršrutinio transporto eismą reikia reguliuoti atskirai nuo kitų transporto priemonių eismo. Šiuo atveju maršrutiniam transportui skirtoje eismo juostoje turi būti negalimas kitų transporto priemonių eismas. Toks reguliavimo būdas naudojamas:
    1072.1. kai maršrutiniam transportui norima suteikti prioritetą kitų transporto priemonių atžvilgiu (12 pav.);

    Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	528
Size:	127,6 kB
ID:	1967594
    12 pav. Maršrutiniam transportui skirtų trijų sekcijų šviesoforų naudojimo pavyzdys, kai maršrutiniam transportui norima suteikti prioritetą kitų transporto priemonių atžvilgiu

    1072.2. kai kartu leisti maršrutinį ir kitą transportą nėra saugu dėl pavojingai susikertančių trajektorijų arba bendras reguliavimas su kitomis transporto priemonėmis nėra galimas dėl vietos trūkumo (13 pav.);

    Click image for larger version

Name:	13.jpg
Views:	530
Size:	117,3 kB
ID:	1967593
    13 pav. Maršrutiniam transportui skirtų trijų sekcijų šviesoforų naudojimo pavyzdys, kai bendras reguliavimas su kitomis transporto priemonėmis nėra galimas dėl vietos trūkumo

    1072.3. kitais, individualiai sprendžiamais atvejais, kai to reikia eismo saugumui užtikrinti ar maršrutinio transporto eismo kokybės lygiui pagerinti.

    1073. Maršrutiniam transportui skirti vienos sekcijos šviesoforai naudojami, kai maršrutiniam transportui norima suteikti prioritetą kitų transporto priemonių atžvilgiu ir nereikalingi maršrutiniam transportui skirti draudžiami šviesoforo signalai. Toks reguliavimo būdas naudojamas:
    1073.1. kai maršrutinio transporto eismą norima paleisti anksčiau nei kitų transporto priemonių eismą, o vėliau maršrutinio transporto eismas reguliuojamas įprastais transporto šviesoforais (14 pav.);
    1073.2. kai iš pradžių maršrutinio transporto eismas reguliuojamas transporto šviesoforais, o vėliau maršrutinio transporto eismą norima leisti ilgiau nei kitų transporto priemonių eismą (baigus degti žaliam transporto šviesoforo signalui) (14 pav.);

    Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	534
Size:	146,3 kB
ID:	1967592
    14 pav. Maršrutiniam transportui skirtų vienos sekcijos šviesoforų naudojimo pavyzdys, kai maršrutinio transporto eismą norima paleisti anksčiau nei kitų transporto priemonių eismą arba (ir) kai maršrutinio transporto eismą norima leisti ilgiau nei kitų transporto priemonių eismą

    1073.3. kai maršrutinio transporto eismą norima paleisti kartu su iš šoninio kelio sukančių transporto priemonių eismu (15 pav.);

    Click image for larger version

Name:	15.jpg
Views:	527
Size:	127,7 kB
ID:	1967595
    15 pav. Maršrutiniam transportui skirtų vienos sekcijos šviesoforų naudojimo pavyzdys, kai maršrutinio transporto eismą norima paleisti kartu su iš šoninio kelio sukančių transporto priemonių eismu

    1073.4. kitais individualiai sprendžiamais atvejais, kai to reikia eismo saugumui užtikrinti ar maršrutinio transporto eismo kokybės lygiui pagerinti.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    apie tai, jog prie vienokios spalvos rodyklės reikia praleisti pėsčiuosius, o prie inversinio varianto jau nereikia.
    Pėsčiuosius reikia visuomet praleisti, kai jiems dega žalias signalas. Tiesiog degant žalioms rodyklėms pėstiesiems tuo metu dega raudonas signalas.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    apie tai, jog prie vienokios spalvos rodyklės reikia praleisti pėsčiuosius, o prie inversinio varianto jau nereikia.
    Prie žalios rodyklės juodame fone posūkis yra apsaugotas, ir pėsčiajam turi degti raudona (nebent padarytas toks kuriozas, kaip Raseiniuose).

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    Buvo kalbėta apie skirtumus tarp dviejų sankryžų. Tema taip pat apie šviesoforų įrengimo tvarką. Dar kart paklausiu, prie ko čia KET?
    apie tai, jog prie vienokios spalvos rodyklės reikia praleisti pėsčiuosius, o prie inversinio varianto jau nereikia.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimą

    Skaityti reikia ne kažkokias šviesoforų įrengimo taisykles, o KET.
    Buvo kalbėta apie skirtumus tarp dviejų sankryžų. Tema taip pat apie šviesoforų įrengimo tvarką. Dar kart paklausiu, prie ko čia KET?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Į kelių direkciją dėl Raseinių sankryžos kreipiausi dėl šviesoforų neatitikimo Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėms. Tai, kad KET nėra aprašyta, kad žalios rodyklės reiškia apsaugotą posūkį, ne esmė. Esmė, kad sankryža atitiktų šviesoforų įrengimo taisykles. Be to, daugelis eismo dalyvių įpratę ir žino, kad sukant pagal žalią rodyklę turi pirmumą.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą

    Teisės čia ne prie ko. Žalia rodyklė juodame fone reiškia pilnai apsaugotą posūkį, t. y. raudoną pėstiesiems ir kitiems, su kuriais kertasi trajektorija. Atvirkštinis variantas, juoda rodyklė žaliame fone, tiesiog nurodo kryptis, kuriomis galima važiuoti degant žaliam, tačiau šiuo atveju žalia gali degti ir pėstiesiems. Pastarasis variantas yra tik dėl to, kad turim seno standarto sekcijų į kairę.

    Citata iš šviesoforų įrengimo taisyklių:
    Skaityti reikia ne kažkokias šviesoforų įrengimo taisykles, o KET.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Šitas taisykles rašė neišsilavinę bukagalviai dundukai.
    Jei pats kažko nesupranti, nereikia dėl to įžeidinėti kitų.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Teisės čia ne prie ko.
    Prie to.
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Citata iš šviesoforų įrengimo taisyklių:
    Šitas taisykles rašė neišsilavinę bukagalviai dundukai.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Reikšmė yra vienoda. O jeigu tu manai kitaip - tu nupirkai teises už bulvių maišą.
    Teisės čia ne prie ko. Žalia rodyklė juodame fone reiškia pilnai apsaugotą posūkį, t. y. raudoną pėstiesiems ir kitiems, su kuriais kertasi trajektorija. Atvirkštinis variantas, juoda rodyklė žaliame fone, tiesiog nurodo kryptis, kuriomis galima važiuoti degant žaliam, tačiau šiuo atveju žalia gali degti ir pėstiesiems. Pastarasis variantas yra tik dėl to, kad turim seno standarto sekcijų į kairę.

    Citata iš šviesoforų įrengimo taisyklių:
    1. Jeigu šviesoforas reguliuoja konkrečią transporto priemonių eismo kryptį (-is), ta eismo kryptis (-ys) turi būti nurodyta (-os) rodyklėmis visose šviesoforo sekcijose. Rodyklės, nukreiptos į kairę ir (arba) į dešinę, gali būti įrengtos tik tuomet, jeigu posūkis (-iai) yra apsaugotas (-i). Tai turi būti taikoma visiems rodyklių deriniams (1, 2, 8, 9 pav.).
    2. Tamsiame fone šviečiančios rodyklės signalas pastebimas geriau, tačiau tokio signalo šviesos intensyvumas mažesnis nei šviečiančio signalo su juoda rodykle. Todėl geltoname ir raudoname signaluose turi būti juodos rodyklės (1, 8 pav.). Žaliame signale turi būti šviečiančios rodyklės tamsiame fone (2, 9 pav.).
    Paskutinis taisė Ignalina; 2021.12.20, 18:56.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Juoda rodyklė žaliame fone ir žalia rodyklė juodame fone turi dvi skirtingas reikšmės.
    Reikšmė yra vienoda. O jeigu tu manai kitaip - tu nupirkai teises už bulvių maišą.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Auerswald Rodyti pranešimą

    Prašau paaiškinkit kuo skiriasi Laisvės pr. Buivydiškių atvejis nuo anksčiau jūsų įkelto "neteisingo" Raseiniai, Vilniaus - Maironio g. šviesoforai laiko bėgyje (5) Traffic lights over time
    Juoda rodyklė žaliame fone ir žalia rodyklė juodame fone turi dvi skirtingas reikšmės.

    Komentuoti:


  • Auerswald
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Juodos informacinės rodyklės senos tvarkos šviesoforų žaliame signale (dėl kitos krypties papildomų sekcijų) šiuo atveju nėra laikomos apsaugoto posūkio rodyklėmis.
    Prašau paaiškinkit kuo skiriasi Laisvės pr. Buivydiškių atvejis nuo anksčiau jūsų įkelto "neteisingo" Raseiniai, Vilniaus - Maironio g. šviesoforai laiko bėgyje (5) Traffic lights over time

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Ukmergės pagrindinės sankryžos metamorfozės laike. Galiausiai dešiniajam posūkiui dėl sklandesnio eismo palikta papildoma sekcija į dešinę.



    Gal ir Vilniuje kažkada supras, kad vienu laikotarpiu masiškai įrenginėti apsaugoti dešinieji posūkiai yra nereikalingi ir net priešingai - kartais žalingi, nes pailgina tiek sukančiųjų į dešinę, tiek pėsčiųjų raudono signalo trukmę ir trumpina žalio signalo trukmę, kas kartais pėsčiuosius skatina pažeidinėti taisykles ir eiti per raudoną.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą

    Jeigu taip negali būti, tai tikrai taip (ne pirma klaida šioje sankryžoje). Tik ten sprendimas turi būti kitaip fazes perdaryt dėl sekcijos į kairę. Bet jau paaiškino aukščiau kodėl gali.

    Click image for larger version Name:	Screenshot_20211219-114930_Chrome.jpg Views:	0 Size:	78,2 kB ID:	1937545
    Mažėjant sovietino standarto šviesoforų, norėtųsi labai nedidelės instrukcijų, gal net be teksto, kaip elgtis prieš kiekvieną tokią sankryžą. Čia gal aktualiau užsieniečiams ateičiai.

    Tačiau kas liečia dešinį posūkio sekciją, kur kartais , tai aiškumo dėlei, įrengiant visur juodo žalio signalo rodykles čia manau pridėtų aiškumo, dar įrengiant geltoną mirksintį signalą, įspėjantį apie žalią signalą pėstiesiems. Išimtis būtų, kai žalia sekcija dega tik tada kai pagrindinis šviesoforas raudonas. Tada pagrindinis žalias degtų kartu su sekcija.

    Kai tokių sovietinių šviesoforų tokiam Vilniuje liks mažiau kaip 5-10%, ir ypač jei neliks šviesoforų su dešine sekcija, kuri draudžia sukt į dešinę, tai tų perteklinių rodyklių jau nebereikės. Tada jau galios bendros KET
    Paskutinis taisė PoDV; 2021.12.19, 14:18.

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Parašė Auerswald Rodyti pranešimą
    Važiuojant Laisvės pr. ir sukant į dešinę Buivydiškių gatve Vilniuje ta pati klaida.
    Jeigu taip negali būti, tai tikrai taip (ne pirma klaida šioje sankryžoje). Tik ten sprendimas turi būti kitaip fazes perdaryt dėl sekcijos į kairę. Bet jau paaiškino aukščiau kodėl gali.

    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20211219-114930_Chrome.jpg Views:	0 Size:	78,2 kB ID:	1937545

    Komentuoti:

Working...
X