Parašė dsanto
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje
Collapse
X
-
Bet prilibdyta bilekaip, jokių proporcijų. Galėjo arba virš juostų pakabinti kaip ir ženklai arba proporcingais tarpais, dabar berods ir dydis skiriasi ir ryškumas...
- 4 patinka
-
Kaune dar viena papildoma sekcija į kairę mažiau. Baršausko - Breslaujos g. sankryžoje vietoje papildomų sekcijų įrengti atskiri šviesoforai su rodyklėmis į kairę.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Toje sankryžoje ne kartą mačiau kaip "peršoka" sekundės. Smagu, kad sankryža turbūt adaptyvi, tačiau laikmatis pėstiesiems netenka praktinės reikšmės. Tikiuosi akliesiems garsinis signalas taip pat adaptyvus laiko pokyčiams, šalia aklųjų centras visgi.Parašė dsanto Rodyti pranešimą
Privažiuoju jau pačią Naugarduko - Žemaitės sankryžą. Skersai einantiems pėstiesiems dega žalia. Laikmatis rodo likusias keliolika sekundžių žalio. Žalias pradeda mirksėti, nors laikmatis rodo keliolika sekundžių.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Mūsų šviesoforų įrengimo taisyklės draudžia tokią seką:Parašė Riedis Rodyti pranešimą
Pirmasis pavyzdys chronologine seka:
50. Žalias signalas pėstiesiems negali užsidegti vėliau nei žalias signalas transporto priemonėms, kurios sankryžoje pasuka ir paskui kerta pėsčiųjų perėją. Priešingu atveju pėstiesiems sunkiau pasinaudoti savo pirmumo teise, o vairuotojams pėsčiųjų eismas gali būti netikėtas. Šis reikalavimas itin svarbus veikiant jutiklinei šviesoforų valdymo programai.
51. Jeigu sankryžoje sukančioms transporto priemonėms ir pėstiesiems vienu metu leidžiamas eismas, pėsčiųjų šviesoforo žalias signalas turi būti uždegamas mažiausiai 1–2 s anksčiau nei sukančioms transporto priemonėms, kertančioms pėsčiųjų perėją.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Lietuva perėmė vokiečių šviesoforų įrengimo praktiką. O Vokietijoje šviesoforai įrengiami ant gembių. Europoje nesame kažkuo išskirtiniai. Daugelyje Europos šalių šviesoforai įrengiami ant gembių.Parašė Romas Rodyti pranešimąKol kas aišku, kad nauja šviesoforų tvarka vienareikšmiškai naudinga gembių ir sviesoforų tiekėjams, bei sankryžų rekontrukcijų rangovams, projektuotojams ir.perprojektuojams.
Tiek dubliavimas, tiek nedubliavimas turi tiek privalumų, tiek trūkumų.Parašė Romas Rodyti pranešimąDidziaausias nepatogumas - ne gembės ir pertekliniai šviesoforai kiekvienoje juostoje , o tai kad nebėra už sankryžų dubliuojamų sviesoforų. Mašinos tapo atitraukos atgal per 1-2 mašinas nuo sankryžos.
Dar toks retorinis klausimas. Jei už sankryžų dubliuojamų šviesoforai, buvo toks.blogis..
2019 m. šviesoforų įrengimo taisyklėse rekomenduojamose šviesoforų išdėstymo schemose gembės nustumtos arčiau sankryžos. Atkreipkit dėmesį į paskutinius mano postus su sankryžų Vilniuje foto.
Normali pasaulinė praktika. Pėstiesiems šviesoforai įrengiami už konfliktinės zonos.Parašė Romas Rodyti pranešimą...kodėl jie pėstiesiems vis dar dubliuojami uz perėjų.
Čia suplakate daugybę dalykų į vieną krūvą. Tiesiog sutapimas, kad po naujų šviesoforų įrengimo taisyklių įsigaliojimo Vilniaus eismo organizatoriai pakeitė nuomonę ir ėmė saugoti visus nuo visų. Pradėti masiškai įrenginėti atskiri šviesoforai į dešinę.Parašė Romas Rodyti pranešimąTipiniais atvejais tampa tokie absurdai kaip miške esanti Santaros-Molėtų pl. ar Kauno-Žemaitės -Naugarduko sankryža (galima vaziuoti tiesiai, bet negalima sukti į dešinę);pastarojoje sankryžoje panaikinti už sankryzos dubliuojantys sviesoforai, nors gatvė daro posūkį ir šviesoforo nesimato.
Eismas stabdomas perteklinėmis sekcijomis bei perteklinėmis fazėmis ir tai vadinti "eismos didinimu" ir"darnaus judumo diegimu".
Vakar važiavau pro Naugarduko - Žemaitės sankryžą nuo Tūkstantmečio g. Prieš šią sankryžą yra sankryžėlė su Maxima. Užsidegė žalias važiuoti tiesiai, o į dešinę liko degti raudonas. Užsidegė žalias pėstiesiems ir dviratininkams, nors jų nebuvo ir niekas nespaudė mygtukų (kam jie tada ten išvis įrengti). Ir kas kaltas? Šviesoforų taisyklės ar smegenys, kurios suprogramavo tokį absurdą, pabloginantį eismo sąlygas?
Privažiuoju jau pačią Naugarduko - Žemaitės sankryžą. Skersai einantiems pėstiesiems dega žalia. Laikmatis rodo likusias keliolika sekundžių žalio. Žalias pradeda mirksėti, nors laikmatis rodo keliolika sekundžių. Žmonės nustebę paspartina žingsnius. Kaltos šviesoforų taisyklės?
Atskirkite vieną dalyką. Net jei 2012 m. nebūtų buvę išleistos naujos šviesoforų įrengimo taisyklės, tas beprotiškas visų nuo visų saugojimas būtų daromas, tik ne atskirais šviesoforais, o tarybinio stiliaus papildomomis sekcijomis. Šviesoforų įrengimo taisyklės įvedė keletą naujų sąlygų, kurios Vilniaus neįpareigoja visur saugoti pėsčiuosius. Pora pagrindinių momentų šviesoforų įrengimo taisyklėse:
1. Pėsčiuosius atskirai nuo transporto būtina leisti tuomet, kai į dešinę sukama iš dviejų eismo juostų.
2. Pėstiesiems žalias signalas turi užsidegti 1-2 s anksčiau, kai jie leidžiami kartu transporto priemonėmis.
Šie punktai neįpareigoja Vilniaus saugoti pėsčiuosius ten, kur dabar taip pridaryta.
Atvažiuokite į Kauną, pas mus daugiau nei pusė sankryžų pagal naujas šviesoforų įrengimo taisykles. Bet apsaugotų dešiniųjų posūkių reiks paieškoti.
Nėra jokio draudimo.Parašė Romas Rodyti pranešimąAbsoliutus geltono mirksinčio šviesoforo draudimas yra dar vienas perlenkimas.
Labai retorinis klausimas. Seno standarto ir šviesoforų įrengimo taisyklių skirtumų daug. Kiekviena sankryža skirtinga ir reiktų lyginti įrengimo skirtumus. Iš principo, naujos šviesoforų įrengimo taisyklės reglamentuoja daugelį saugumo aspektų, ko nebuvo sename standarte. Senas standartas rėmėsi principu - organizuok eismą, kaip nori. Aišku, kartais chaose gal ir pralaidžiau, bet kažin ar saugiau. Pažiūrėkit aukščiau diskutuojamą Baltarusijos reguliavimą, kai pėstiesiems apsunkinama galimybė įžengti į pėsčiųjų perėją. Baltarusijos standarte tai neaprašyta. Aišku, transporto priemonių pralaidumas padidėja, nes nestabdomas dešinysis posūkis, bet pėstiesiems yra labai nesaugu.Parašė Romas Rodyti pranešimąAr yra pavyzdžių, kai nauja tvarka pagerino sankryžų pralaidumą labiau, nei tai būtų padaryta su senąja tvarka?
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Dar kartą pabrėžiu, kad nauja (pas mus) tvarka su papildomomis sekcijomis į dešinę yra ne ES, net ne Europos, o absoliučios daugumos pasaulio šalių įprasta praktika.Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
Kaip suprantu keičiam tik tam kad kažka pakeist? Tik klausimas ar to reikia. Kaip parode praktika net toks variantas kaip yra Liepkalnio sankryžoje kur ir pagrindinis žalias su rodykle i dešine ir dar papildoma sekcija i dešine eismas vyksta sklandesnis nei sankryžose kur ivesta nauja tvarka. Tad nematau kažkokiu tai minusu Baltarusu varianto prieš EU.
Kas padaryta Žirnių - Liepkalnio g. sankryžoje yra unikali pasaulyje nesąmonė. Ir ji kilo dėl to paties tarybinio KET punkto, kuris draudė sukti, jei nedega papildoma sekcija. Šioje sankryžoje įrengus papildomą sekciją į dešinę pagal naują tvarką, iškilo problema, kad pagrindiniame žaliame signale nelikus rodyklių, bus galima sukti ir į kairę degant pagrindiniam žaliam signalui, kai nedega papildoma sekcija į kairę. Dėl to tokioje hibridinėje sankryžoje laikinai įrengtos juodos rodyklės žaliame signale. Ir vėl pabrėžiu, kad juodos rodyklės žaliame signale nenaudojamos daugumoje pasaulio (ne ES ar Europos) šalių. Juodos rodyklės žaliame signale iš esmės naudojamos buvusiose tarybinėse šalyse.
Be abejo, galima. Ir pas mus daroma. O pagal Riedžio informaciją, baltarusiai to nedaro. Ir dar užvėlina pėsčiųjų žalią, kas yra labai nesaugu pėstiesiems.Parašė Diim4iik Rodyti pranešimąO del šito tai visada galima padaryti kad sekcija užgestu prieš užsidegant žaliai pestiesiems.
Komentuoti:
-
Kol kas aišku, kad nauja šviesoforų tvarka vienareikšmiškai naudinga gembių ir sviesoforų tiekėjams, bei sankryžų rekontrukcijų rangovams, projektuotojams ir.perprojektuojams.Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
Kaip suprantu keičiam tik tam kad kažka pakeist? Tik klausimas ar to reikia.
Kaip parode praktika net toks variantas kaip yra Liepkalnio sankryžoje kur ir pagrindinis žalias su rodykle i dešine ir dar papildoma sekcija i dešine eismas vyksta sklandesnis nei sankryžose kur ivesta nauja tvarka.
Tipiniais atvejais tampa tokie absurdai kaip miške esanti Santaros-Molėtų pl. ar Kauno-Žemaitės -Naugarduko sankryža (galima vaziuoti tiesiai, bet negalima sukti į dešinę);pastarojoje sankryžoje panaikinti už sankryzos dubliuojantys sviesoforai, nors gatvė daro posūkį ir šviesoforo nesimato.
Absoliutus geltono mirksinčio šviesoforo draudimas yra dar vienas perlenkimas.
Eismas stabdomas perteklinėmis sekcijomis bei perteklinėmis fazėmis ir tai vadinti "eismos didinimu" ir"darnaus judumo diegimu".
Didziaausias nepatogumas - ne gembės ir pertekliniai šviesoforai kiekvienoje juostoje , o tai kad nebėra už sankryžų dubliuojamų sviesoforų. Mašinos tapo atitraukos atgal per 1-2 mašinas nuo sankryžos.
Dar toks retorinis klausimas. Jei už sankryžų dubliuojamų šviesoforai, buvo toks.blogis, kodėl jie pėstiesiems vis dar dubliuojami uz perėjų.
Ar yra pavyzdžių, kai nauja tvarka pagerino sankryžų pralaidumą labiau, nei tai būtų padaryta su senąja tvarka?
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Kaip suprantu keičiam tik tam kad kažka pakeist? Tik klausimas ar to reikia. Kaip parode praktika net toks variantas kaip yra Liepkalnio sankryžoje kur ir pagrindinis žalias su rodykle i dešine ir dar papildoma sekcija i dešine eismas vyksta sklandesnis nei sankryžose kur ivesta nauja tvarka. Tad nematau kažkokiu tai minusu Baltarusu varianto prieš EU.Parašė dsanto Rodyti pranešimą
Intuityvu, kai pripratęs prie tarybinių KET ir reikia persiorientuoti į pasaulyje įprastus šviesoforo signalus. Sunku, kai esi pripratęs, kad nedeganti rodyklė kažką draudžia.
O del šito tai visada galima padaryti kad sekcija užgestu prieš užsidegant žaliai pestiesiems.Parašė dsanto Rodyti pranešimąBeje, pagal foto matosi, kad papildoma sekcija greičiausiai degė su raudonu ir lieka toliau degti su žaliu. Žodžiu, nepertraukiamai. Pirmoje foto dega raudonas signalas pėstiesiems, nors posūkis į dešinę leidžiamas. Antroje jau žalias ir pėstiesiems. O tai reiškia, kad pėsčiajam nesuteikiama galimybė laisvai įžengti į pėsčiųjų perėją. Automobiliai suka be sustojimo.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Reiks išbandyti, kai įrengsParašė dsanto Rodyti pranešimą
Tikrai taip. Rekonstruojamoje Kęstučio gatvėje bus ne tik tokie dviračių šviesoforai, bet ir unikalūs Lietuvoje (populiarūs Vokietijoje) dviračių eismo reguliavimo sprendiniai

Įdomu gal ir K. Donelaičio g. sugalvos panašiai pertvarkyt? Lyg skaičiau, kad planavo.
Komentuoti:
-
Tikrai taip. Rekonstruojamoje Kęstučio gatvėje bus ne tik tokie dviračių šviesoforai, bet ir unikalūs Lietuvoje (populiarūs Vokietijoje) dviračių eismo reguliavimo sprendiniaiParašė PoDV Rodyti pranešimą
Komentuoti:
-
Baltarusija man tokia neigiama egzotika su įdomiais šviesoforais. Ačiū už infoParašė Riedis Rodyti pranešimą
Šįkart specialiai progomis stebėjau kaip valdomos sankryžos, tai pamačiau fenomenalių pavyzdžių: tarkim išilgai eisiantiems pėstiesiems žalias uždegamas keliom sekundėm vėliau nei pagrindinis žalias automobiliams be sekcijų. Kad pėstieji sudvejotų žengti į judrią sankryžą
Taip pat pilna vakariniu bei nakties metu geltonai mirksinčių šviesoforų.
Jei yra daugiau foto ar net video, pasidalinkit palyginimui su mūsų sistema.
Komentuoti:
-
Šįkart specialiai progomis stebėjau kaip valdomos sankryžos, tai pamačiau fenomenalių pavyzdžių: tarkim išilgai eisiantiems pėstiesiems žalias uždegamas keliom sekundėm vėliau nei pagrindinis žalias automobiliams be sekcijų. Kad pėstieji sudvejotų žengti į judrią sankryžąParašė dsanto Rodyti pranešimąO tai reiškia, kad pėsčiajam nesuteikiama galimybė laisvai įžengti į pėsčiųjų perėją. Automobiliai suka be sustojimo.
Taip pat pilna vakariniu bei nakties metu geltonai mirksinčių šviesoforų.
Šaunus kadras! Net su vėliava link šventės tematikos.Parašė dsanto Rodyti pranešimą
O Linkmenų g. šviesoforas bene tik 4-tas Vilniuje su nauju reguliavimu. Nedrįsta daugiau jų įrengti kartu su pėsčiaisiais.
Nors nevažiuojančių ties žaliu be rodyklių vis dar pilna, bet jau pagaliau pasitaikė atvejis, kai iš Spaudos g. teko pasinaudoti nauju reguliavimu. Įvyko gan idealus scenarijus. Pradėjo judėti be raginimų, saugiai praleido pėsčiuosius ir virš 8 automobilių papildomai išvažiavo.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Konstitucijos pr. - Linkmenų g. sankryžoje šią savaitę įjungti nauji šviesoforai. Iš Linkmenų g. posūkiui į dešinę įrengta papildoma sekcija.
Skydai viršuje pagal naujas šviesoforų taisykles, papildoma sekcija turi atskirą skydą.
Bet papildomų sekcijų tvirtinimas niekaip nesikeičia nuo tarybinių laikų. Nors kiekviena sekcija yra modulinė, t.y. gali būti tvirtinama su atskirais laikikliais, niekaip neapsieinama be skardos juostų ir varžtų, sukamų į šviesoforų korpusus...
Čia vilniečiams reikėtų pasimokyti iš kauniečių, kad šviesoforų korpusų gadinti nereikia:
Na ir lietuviški vairavimo ypatumai. Per raudoną važiuoju, per žalią stoviu:
- 3 patinka
Komentuoti:
-
-
Intuityvu, kai pripratęs prie tarybinių KET ir reikia persiorientuoti į pasaulyje įprastus šviesoforo signalus. Sunku, kai esi pripratęs, kad nedeganti rodyklė kažką draudžia.Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą
Kad atvirkščiai viskas paprasta ir suprantama, dega rodykle - važiuoji, nedega stovi. O ne tai kad privažiaves dar turi nagrineti kokios ten kombinacijos dega, ar ten pagrindinis blinas paprastas ar stebuklingas. Už tai kad Baltarusijoj su šia tema gaunasi intuityvu dedu jiems pliusa.
Beje, pagal foto matosi, kad papildoma sekcija greičiausiai degė su raudonu ir lieka toliau degti su žaliu. Žodžiu, nepertraukiamai. Pirmoje foto dega raudonas signalas pėstiesiems, nors posūkis į dešinę leidžiamas. Antroje jau žalias ir pėstiesiems. O tai reiškia, kad pėsčiajam nesuteikiama galimybė laisvai įžengti į pėsčiųjų perėją. Automobiliai suka be sustojimo.
Komentuoti:
-
Kad atvirkščiai viskas paprasta ir suprantama, dega rodykle - važiuoji, nedega stovi. O ne tai kad privažiaves dar turi nagrineti kokios ten kombinacijos dega, ar ten pagrindinis blinas paprastas ar stebuklingas. Už tai kad Baltarusijoj su šia tema gaunasi intuityvu dedu jiems pliusa.Parašė dsanto Rodyti pranešimąsignalų valdymą padarė dar sudėtingesnį
Komentuoti:
-
Baltarusija suprato, kad tarybinis KET punktas, draudžiantis važiuoti papildomos sekcijos kryptimi, kol ji neįjungta, yra ydingas, nes neleidžia kartu naudoti ir apsaugoto, ir neapsaugoto posūkio. Tačiau vietoje to, kad šio punkto atsisakytų, signalų valdymą padarė dar sudėtingesnį. Tokie šviesoforai, beje, pradėti naudoti ir Rusijoje.Parašė Riedis Rodyti pranešimąBaltarusija, Minskas. Šviesoforų įrengimo tvarka.
Kitaip nei pas mus, ten kartu su papildoma sekcija gali būti leidžiamas pėsčiųjų eismas išilgai. Tuo pačiu vietomis tai pabrėžiama gan unikalia sekcija su žmogeliuku (mirksinti).
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Baltarusija, Minskas. Šviesoforų įrengimo tvarka.
Kitaip nei pas mus, ten kartu su papildoma sekcija gali būti leidžiamas pėsčiųjų eismas išilgai. Tuo pačiu vietomis tai pabrėžiama gan unikalia sekcija su žmogeliuku (mirksinti).
- 1 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: