Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • sleader
    replied
    Parašė Shernas Rodyti pranešimą
    Ir jokių vilčių dėl jutiklių entelekto - šiandien ~11:00 pabandžiau įveikti dešinį posūkį iš Spaudos g. į Pilaitės pr. - su žalia lentele į visiškai tuščią prospektą būtų įsukę dvigubas kiekis automobilių.
    Dvigubas kiekis įsuktų, jei vairuotojai važiuotų ir šviečiant sekcijai, bei šviečiant pagrindiniam žaliam "blynui". Bet 2/3 ten degant žaliai stovi ir "šaudo varnas".

    Komentuoti:


  • Shernas
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Skirtumas nuo lentelės, kad sukant į dešinę degant raudonam signalui nereikės sustoti. Be to, tuo metu eismas Justiniškių g. iš kairės bus draudžiamas.
    Skirtumas nuo sekcijos, kad su rodykle dar buvo galima pasukti ir degant raudonai, dabar reikės laukti kol prasisuks programa.

    Ir jokių vilčių dėl jutiklių entelekto - šiandien ~11:00 pabandžiau įveikti dešinį posūkį iš Spaudos g. į Pilaitės pr. - su žalia lentele į visiškai tuščią prospektą būtų įsukę dvigubas kiekis automobilių.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Resutas Rodyti pranešimą

    Bet tai visgi yra žadama tokias visas vietas pakeisti artimaiusiu metu?
    Taip, visam Vilniuje.

    Komentuoti:


  • Resutas
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Senas standartas, pagal kurį įrengti šviesoforai, leido šviesoforų, kurie be papildomų sekcijų, žalius signalus įrengti be rodyklių. Šiai dienai tai gali kelti neaiškumų. Vilniaus savivaldybė turėjo visose sankryžose, kuriose yra šviesoforai su papildomomis sekcijomis, įrengti juodas rodykles visuose šviesoforuose. Bet kaip esu minėjęs, konkursas suvėlavo ir darbai nusikėlė.
    Bet tai visgi yra žadama tokias visas vietas pakeisti artimaiusiu metu?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Resutas Rodyti pranešimą

    Prisegiau foto iš oro uosto pusės važiuojant. Analogiškai važiuojant ir iš Lytagros pusės. Esmė, kad žalias signalas į kairę rodomas tik ant vieno šviesoforo. Vidurinis šviesoforas ciklus dubliuoja, bet yra be rodyklių, t.y. pagal naujas taisykles jam degant turiu teisę važiuoti į visas puses, nors akivaizdžiai sankryžą sureguliuota ne tam.
    Senas standartas, pagal kurį įrengti šviesoforai, leido šviesoforų, kurie be papildomų sekcijų, žalius signalus įrengti be rodyklių. Šiai dienai tai gali kelti neaiškumų. Vilniaus savivaldybė turėjo visose sankryžose, kuriose yra šviesoforai su papildomomis sekcijomis, įrengti juodas rodykles visuose šviesoforuose. Bet kaip esu minėjęs, konkursas suvėlavo ir darbai nusikėlė.

    Komentuoti:


  • Diim4iik
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Kiek nesusijęs pvz.: Ukmergės g. Vilniuje važiuojant link Centro ir norint išsukti į nuovažą link Ozo g., prieš nusukimą kabo (net sudubliuoti) kelio ženklai, kad į dešinę sukama iš pirmos (dešiniausios juostos). 80 proc. vairuotojų į dešinę kažkodėl ten suka iš antros juostos. Kodėl? Man tai nesuprantama. Nors kabo aiškūs kelio ženklai, o horizontalaus ženklinimo iš kurios juostos reikia važiuoti į dešinę - nėra. Juo labiau, kad ten niekas nepasikeitė, o į dešinę visada buvo važiuojama iš dešiniausios juostos. Tik anksčiau visi važiuodavo taip kaip rodo ženklai, dabar dauguma susigalvojo, kad reikia važiuoti kažkaip kitaip.
    Turbut del kad toje juostoje prie pat posukio yra autobusu stotelė be ivažos, todel dažnai tenka sukt iš antros juostos kad nesirikiot prie pat autobuso nosies, o kai autobusu nera ipratimo klausimas.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Bėda tame, kad KET neparašyti algoritmai. Jeigu net sprendžiant keblesnius KET klausimus valandomis diskutuoja specialistai, tai kaip elgtis eismo dalyviui, kai reikia priimti sprendimus sekundžių bėgyje.

    Kurioziškiausias mano matytas atvejis. "Beretė", retkarčiais vairuojantis automobilį mieste, sukant į kairę sustodavo prieš raudoną šviesoforą, nes "nu gi negalima važiuot per raudoną"
    Pagrindinė problema, kad dauguma yra išmokę situacijas ir pagal tai bando suprasti kokia taisykle vadovautis. O ne moka taisykles ir atitinkamoje situacijoje geba jas taikyti. Tikrai žinau ne vieną, kuris laikydamas egzaminus mokėsi tik spręsdamas testus, todėl tokiems susidūrus su situacija, kuri nėra įprasta ir dar nematyta testukuose yra problema suprasti kaip ir ką daryti.

    Taip ir didžioji dauguma yra įsikalę, kad "jeigu yra sekcija, tai sukti atitinkama kryptimi galima kai tik joje šviečia žalias signalas". Ir jie visiškai nežino nei kodėl būtent tai, nei koks punktas (jau nebegaliojantis) tą nusako. Todėl sakyti, kad čia blogi kažkokie taisyklių kurėjai, kurių niekas nesupranta yra labai netikslu ir klaidinga. Kadangi jokia nauja taisyklė neatsidaro, jokia nauja tvarka, sistema ar "algoritmas" nebuvo įvestas į taisykles. Tiesiog panaikintas vienas taisyklių punktas ir viskas.

    O dėl eismo dalyvių priimamų sprendimų ir logikos juos priimant tai čia labai plati ir didelė tema diskusijoms. Kiek nesusijęs pvz.: Ukmergės g. Vilniuje važiuojant link Centro ir norint išsukti į nuovažą link Ozo g., prieš nusukimą kabo (net sudubliuoti) kelio ženklai, kad į dešinę sukama iš pirmos (dešiniausios juostos). 80 proc. vairuotojų į dešinę kažkodėl ten suka iš antros juostos. Kodėl? Man tai nesuprantama. Nors kabo aiškūs kelio ženklai, o horizontalaus ženklinimo iš kurios juostos reikia važiuoti į dešinę - nėra. Juo labiau, kad ten niekas nepasikeitė, o į dešinę visada buvo važiuojama iš dešiniausios juostos. Tik anksčiau visi važiuodavo taip kaip rodo ženklai, dabar dauguma susigalvojo, kad reikia važiuoti kažkaip kitaip.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    JAV šviesoforai montuojami tik už sankryžos (kiek man teko matyti) ir jie nemato problemos.
    Bet kuriuo atveju stato VIENĄ šviesoforą ir be reikalo nedubliuoja ir prieš ir už.

    Komentuoti:


  • booraz
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    a) Jeigu šviečia kartu ir raudonas su rodykle norima važiuoti kryptimi - važiuoti ta kryptimi draudžiama (tą turbūt visi supranta);
    Deja ne visi irgi, teko Kaune muravos sankryžoje matyti, kaip priekyje stovintis padvejojęs nusuko į dešinę per raudoną rodyklę. Tuo tarpu degė pagrindinis žalias blynas.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
    Tai taip neretai pasielgia ir moteriškės, ypač jei ne nuolat ten važinėja, o sankryžos konfigūracija tokia, kad skiriamoji juosta platesnė už važiuojamą dalį. Tai irgi viena iš priežasčių, kodėl nereikalingi šviesoforai už sankryžos.
    JAV šviesoforai montuojami tik už sankryžos (kiek man teko matyti) ir jie nemato problemos.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Bėda tame, kad KET neparašyti algoritmai. Jeigu net sprendžiant keblesnius KET klausimus valandomis diskutuoja specialistai, tai kaip elgtis eismo dalyviui, kai reikia priimti sprendimus sekundžių bėgyje.

    Kurioziškiausias mano matytas atvejis. "Beretė", retkarčiais vairuojantis automobilį mieste, sukant į kairę sustodavo prieš raudoną šviesoforą, nes "nu gi negalima važiuot per raudoną"
    Tai taip neretai pasielgia ir moteriškės, ypač jei ne nuolat ten važinėja, o sankryžos konfigūracija tokia, kad skiriamoji juosta platesnė už važiuojamą dalį. Tai irgi viena iš priežasčių, kodėl nereikalingi šviesoforai už sankryžos.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Tai, kad tie naudotojai masto kažkokiu labai sudėtingu "algoritmu" ir jiems kyla neaiškumai pačiose paprasčiausiose situacijose.
    Bėda tame, kad KET neparašyti algoritmai. Jeigu net sprendžiant keblesnius KET klausimus valandomis diskutuoja specialistai, tai kaip elgtis eismo dalyviui, kai reikia priimti sprendimus sekundžių bėgyje.

    Kurioziškiausias mano matytas atvejis. "Beretė", retkarčiais vairuojantis automobilį mieste, sukant į kairę sustodavo prieš raudoną šviesoforą, nes "nu gi negalima važiuot per raudoną"

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Jau praėjo beveik trys mėnesiai, o vis dar reikia aiškinti su paaiškinimų paaiškinimais, jo esant žaliam blynui galima sukti.
    Problema, kad didelė dalis eismo dalyvių ir, deja šviesoforų statytojų, nesupranta tų šviesoforinių abrakadabrų.
    Jei taisyklės parašytos taip, kad jas supranta tik baigę kelis aukštuosius ir besipuikuojantys savo IQ, tai kažkas ne taip ne su taisyklių naudotojais, o su taisyklių rašytojais.
    Tai, kad tie naudotojai masto kažkokiu labai sudėtingu "algoritmu" ir jiems kyla neaiškumai pačiose paprasčiausiose situacijose.

    Žalias signalas leidžia eisma. Tai dalykas, kurį tikriausiai visi supranta. Anksčiau buvo nelogiška taisyklė, kad nešviečianti sekcija kažką draudžia (čia buvo didžiausias nonsensas), bet jos tokios nebeliko. Ir tai nėra kažkokios naujos taisyklės atsiradimas, kad būtų galima apkaltinti jos rašytojus. Tiesiog nėra jokios taisyklės, kuri apibrėžtu tokią situaciją (kaip galima kaltinti, kad bloga taisyklė, kurios tiesiog nėra). Todėl problema naudotojuose, kad jie prisikūrę nebūtų "taisyklių" ar savo "sistemų" jomis vadovaujasi.

    Visiška analogija yra su važiavimu per žiedines sankryžas. Dauguma yra prisigalvoję, kad žiedinėje sankryžoje, jeigu yra daugiau nei viena eismo juosta, tai iš pirmos juostos galima važiuoti į artimiausią išvažiavimą, o žiedu galima važiuoti tik iš antros. Nors tokios taisyklės nėra ir niekada nebuvo. Apskritai nėra jokios taisyklės skirtos išskirtinai žiedinėms sankryžos. Viską reguliuoja ženklai. Jeigu ženklų nėra, tai važiuojama kaip paprastoje sankryžoje. Bet vat daugybė žmonių įsikalę sau į galvas, kad jau kai sankryža žiedinė, tai reikia "važiuoti kažkaip kitaip" ir jau tada važiuoja taip, kaip įprasta kitose sankryžose, nors jose ta tvarka nustatyta kelio ženklais.

    Man tai nesuprantama kaip neįmanoma įsisavinti tokio elementaraus dalyko, kaip "Šviečia žalias, todėl galiu važiuoti".
    Tik šiam dalykui yra pora išimčių:
    a) Jeigu šviečia kartu ir raudonas su rodykle norima važiuoti kryptimi - važiuoti ta kryptimi draudžiama (tą turbūt visi supranta);
    b) Jeigu žaliame signale yra rodyklės, kuriose neparodyta tavo kryptis - važiuoti ta kryptimi "žalio" signalo nėra. Toks elementarus dalykas, jeigu yra rodyklės, tai žalias tik tiems, kurie važiuoja tų rodyklių kryptimis.
    Vat ir viskas. Visiškai nesvarbu ar yra ten sekcija, ar jos nėra, ar stulpas rudas, ar pilkas, ar kabo vazonas su gėlėmis ant stulpo ar nekabo, tai visiškai neturi jokios įtakos.
    Paskutinis taisė sleader; 2020.01.22, 06:39.

    Komentuoti:


  • Resutas
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Reikėtų konkrečiau, kokios kryptys sankryžoje ir kokie šviesoforai.
    Prisegiau foto iš oro uosto pusės važiuojant. Analogiškai važiuojant ir iš Lytagros pusės. Esmė, kad žalias signalas į kairę rodomas tik ant vieno šviesoforo. Vidurinis šviesoforas ciklus dubliuoja, bet yra be rodyklių, t.y. pagal naujas taisykles jam degant turiu teisę važiuoti į visas puses, nors akivaizdžiai sankryžą sureguliuota ne tam.
    Paskutinis taisė Resutas; 2020.01.22, 06:35.

    Komentuoti:


  • myhorsegallery
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Jei taisyklės parašytos taip, kad jas supranta tik baigę kelis aukštuosius ir besipuikuojantys savo IQ, tai kažkas ne taip ne su taisyklių naudotojais, o su taisyklių rašytojais.
    Va čia tai kaip pirštu į akį. Tik įdomu ar tie super-IQ turėtojai suprato šią pamoką, kaip lengva sukelti visišką chaosą (gatvėse, valstybėje etc.), visgi jie greičiausiai ir toliau aiškins, kad "runkeliai" nieko nesupranta, ir jiems reikia perlaikyti teises....

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Iš bėdos situacija "sueitų" bent jau sumontavus šviesoforus pėstiesiems ir dviratininkams...
    Atsakymas, deja, teisingas.

    Click image for larger version

Name:	IMG-f999d1a0a972a9909ee4fa601eb7c479-V.jpg
Views:	58
Size:	208,2 kB
ID:	1777235

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Iš bėdos situacija "sueitų" bent jau sumontavus šviesoforus pėstiesiems ir dviratininkams...

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė evil Rodyti pranešimą

    O neturėtų "žaliam" šviesofore nurodytos kokios nors kryptys?
    Ne, nebūtinos, nes posūkis į dešinę neapsaugotas. Klaida ne tame

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Čia kaltos ne taisyklės, o žmonių konservatyvumas. Žalias blynas net ir Zimbabvėj leidžia važiuoti visomis kryptimis. Esmė ne žaliam blyne, o KET 75 punkte, kurio nebeliko ir kuris neišeina žmonėms iš galvų.

    Manau, kad trūksta normalaus informavimo. Pats geriausias dalykas būtų informaciniai skydai prie šviesoforų. Gaila, kad jų neleidžia montuoti.

    Komentuoti:


  • evil
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Ką tik gavau foto iš Klaipėdos. "Šedevras"-mįslė. Kas čia ne taip?
    O neturėtų "žaliam" šviesofore nurodytos kokios nors kryptys?

    Komentuoti:

Working...
X