Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • dsanto
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Ačiū už paaiškinimą.
    Kaip vis dėlto sugebama iš parastų dalykų padaryti sudėtingus. Aišku, kad niekas neaišku.
    Bandau orientuotis - jei matai blyną (nesvarbu, ar spėsi pastebėti skaidrią ar su lipduku prilipintą rodyklę) - tuomet reikia saugotis pesčiųjų, o jei juodas blynas su rodykle, tuomet sukant sankryžoje teoriškai neturėtų būti pėsčiųjų.
    Ar teisingai?
    Taip, žalios rodyklės juodame fone garantuoja saugų posūkį be pėsčiųjų. Bet kertantis apsisukančių ir sukančių į dešinę trajektorijoms, reikia vadovautis KET ir neturintis pirmumo turi duoti kelią kitai transporto priemonei.

    Jeigu dega žalias blynas be ar su juodomis rodyklėmis, teks praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus, jei jų bus.
    Paskutinis taisė dsanto; 2020.01.18, 23:38.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Ačiū už paaiškinimą.
    Kaip vis dėlto sugebama iš parastų dalykų padaryti sudėtingus. Aišku, kad niekas neaišku.
    Bandau orientuotis - jei matai blyną (nesvarbu, ar spėsi pastebėti skaidrią ar su lipduku prilipintą rodyklę) - tuomet reikia saugotis pesčiųjų, o jei juodas blynas su rodykle, tuomet sukant sankryžoje teoriškai neturėtų būti pėsčiųjų.
    Ar teisingai?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kas gali paprastai paaiškinti, kuo skiriasi:
    1) Žalias šviesoforo blynas be jokių rodyklių
    2) Žalias fonas (blynas) su skaidriomis rodyklėmis
    3) Žalias blynas su juodomis rodyklėmis
    4) Juodas blynas su žaliomis rodyklėmis
    1) Žalias šviesoforo blynas be jokių rodyklių
    Galima važiuoti visomis kryptimis praleidžiant pėsčiuosius ir dviratininkus. Kryptis gali riboti kelio ženklai arba atskiri šviesoforai su rodyklėmis

    2) Žalias fonas (blynas) su skaidriomis rodyklėmis
    Galima važiuoti rodyklių kryptimis praleidžiant pėsčiuosius ir dviratininkus (tokių signalų su laiku turi nelikti)

    3) Žalias blynas su juodomis rodyklėmis
    Galima važiuoti rodyklių kryptimis praleidžiant pėsčiuosius ir dviratininkus (tokių signalų su laiku turi nelikti)

    4) Juodas blynas su žaliomis rodyklėmis
    Galima važiuoti rodyklių kryptimis. Gali kirstis apsisukančių ir sukančių į dešinę trajektorijos. Pirmumas pagal KET.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kas gali paprastai paaiškinti, kuo skiriasi:
    1) Žalias šviesoforo blynas be jokių rodyklių
    2) Žalias fonas (blynas) su skaidriomis rodyklėmis
    3) Žalias blynas su juodomis rodyklėmis
    4) Juodas blynas su žaliomis rodyklėmis

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą
    Pasakykit gal klystu, kai dega žalia pagrindiniame šviesofore, galiu visada sukti į dešinę, net nedegant papildomai dešinės rodyklei.

    Papildoma žalia užsidega-kuomet yra papildomas laikas sukti į dešinę?

    Jei taip, kodėl, kad visiem būtų aišku ta žalia rodyklė negali degti abiem atvejais?
    Kai eina pėstieji, sekcija nedega.

    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Pasakykit gal klystu, kai dega žalia pagrindiniame šviesofore, galiu visada sukti į dešinę, net nedegant papildomai dešinės rodyklei.

    Papildoma žalia užsidega-kuomet yra papildomas laikas sukti į dešinę?

    Jei taip, kodėl, kad visiem būtų aišku ta žalia rodyklė negali degti abiem atvejais?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė AudriusV Rodyti pranešimą

    Vienos konvenciją pasirašė ir galioja matyt visuose buv. sovietinėse šalyse, tik bėda gali būti interpretacijose. O dėl nedraudžia ar draudžia, tai Jūs įsitikinęs, kad Vokietijoje, Latvijoje ir kitur
    pagrindiniame šviesoforo degant žaliam apskritimų ir nesant papildomos sekcijos, leidžiama sukti dešinėn arba kairėn?
    Latvijoje ir Estijoje, kaip minėjau, yra kaip tarybiniais laikais. Nedega sekcija, sukti draudžiama. Visose kitose Europos šalyse degant žaliam apskritimui ir nedegant papildomai sekcijai, galima sukti.

    Komentuoti:


  • AudriusV
    replied
    I
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Eismo reguliavimas su papildomomis sekcijomis dabar atitinka Vienos kelio ženklų ir signalų konvenciją ir naudojamas visose Europos šalyse, išskyrus buv. sovietines šalis. Konvencijoje nėra punkto, kuris nurodytų, jog nedeganti papildoma sekcija draudžia eismą rodyklės kryptimi, nepaisant to, ką rodo trijų sekcijų šviesoforas. Konvencijoje yra tik nurodyta, kad deganti papildoma sekcija leidžia eismą, nepaisant to, ką tuo metu rodo trijų sekcijų šviesoforas. Rusai buvo sugalvoję unikalią eismo reguliavimo sistemą, kai norėdami sutaupyti trijų sekcijų šviesoforus posūkiams, ėmė naudoti šviesoforus su papildomomis sekcijomis, o papildomoms sekcijoms suteikė draudžiamąją funkciją, kai jos nedega.
    Vienos konvenciją pasirašė ir galioja matyt visuose buv. sovietinėse šalyse, tik bėda gali būti interpretacijose. O dėl nedraudžia ar draudžia, tai Jūs įsitikinęs, kad Vokietijoje, Latvijoje ir kitur
    pagrindiniame šviesofore degant žaliam apskritimui ir nedegant papildomai sekcijai, leidžiama sukti dešinėn arba kairėn?
    Paskutinis taisė AudriusV; 2019.12.30, 13:54.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė AudriusV Rodyti pranešimą
    Vienas iš argumentų atsisakyti lentelių, tai panaikinti skirtumus su Vienoje ir Ženevoje priimtomis konvecinėmis taisyklėmis. Bet dabar, ar ne įveda vėl gi kažkokių išimčių su šviesoforais, kurios galios tik Lietuvoje? Ar kas žino ar prisimena, kaip yra kitur su tomis papildomomis sekcijomis? Jau senai praėjo laikai, kai žmonės keliauja tik po Lietuvą.
    Eismo reguliavimas su papildomomis sekcijomis dabar atitinka Vienos kelio ženklų ir signalų konvenciją ir naudojamas visose Europos šalyse, išskyrus buv. sovietines šalis. Konvencijoje nėra punkto, kuris nurodytų, jog nedeganti papildoma sekcija draudžia eismą rodyklės kryptimi, nepaisant to, ką rodo trijų sekcijų šviesoforas. Konvencijoje yra tik nurodyta, kad deganti papildoma sekcija leidžia eismą, nepaisant to, ką tuo metu rodo trijų sekcijų šviesoforas. Rusai buvo sugalvoję unikalią eismo reguliavimo sistemą, kai norėdami sutaupyti trijų sekcijų šviesoforus posūkiams, ėmė naudoti šviesoforus su papildomomis sekcijomis, o papildomoms sekcijoms suteikė draudžiamąją funkciją, kai jos nedega.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Dėl posūkių nieko konkretaus nepasakysiu, bet papildomų sekcijų nėra.

    Iš įdomybių, tai maži dviračių šviesoforai akių lygyje, va tokie panašūs:

    Ar dar kur nors Lietuvoje yra kas nors panašaus?
    Panašu, kad tada jau atsižvelgė į atnaujintas šviesoforų taisykles. Tai skydai greičiausiai neatsitiktinai viršuje. Dviračių šviesoforai irgi numatyti naujose taisyklėse. Vilniuje tokie buvo panaudoti anksčiau kaip bandomasis projektas Gedimino pr.:

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Klaipėdoje skydai naudojami nuo senų laikų. Tai sunku pasakyti, ar jie sumontuoti dėl taisyklių pakeitimo.

    O kaip šioje sankryžose reguliuojami dešinieji posūkiai?
    Dėl posūkių nieko konkretaus nepasakysiu, bet papildomų sekcijų nėra.

    Iš įdomybių, tai maži dviračių šviesoforai akių lygyje, va tokie panašūs:
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Lankiausi liepą Vokietijoje, Potsdame. Pirmą kartą mačiau tokius šviesoforiukus dviračiams



    Ir apskritai matosi, kad ten dviratininkams skiriama daug dėmesio.
    Ar Lietuvos šviesoforų įrengimo taisyklėse yra tokie numatyti?
    Ar dar kur nors Lietuvoje yra kas nors panašaus?
    Paskutinis taisė Briedis; 2019.12.29, 19:32.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Šią ar praėjusią savaitę įjungti nauji šviesoforai Klaipėdoje, Tilžės gatvėje ties turgumi. Virš važiuojamosios dalies šviesoforai su skydais, apačioje be skydų.
    Klaipėdoje skydai naudojami nuo senų laikų. Tai sunku pasakyti, ar jie sumontuoti dėl taisyklių pakeitimo.

    O kaip šioje sankryžose reguliuojami dešinieji posūkiai?

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Privalomi skydai numatyti šviesoforų taisyklėse nuo lapkričio 1 d. Tik nuo šios dienos rengiamiems projektams galioja šis reikalavimas. Tad skydus išvysime geriausiu atveju po kelių mėnesių.
    Šią ar praėjusią savaitę įjungti nauji šviesoforai Klaipėdoje, Tilžės gatvėje ties turgumi. Virš važiuojamosios dalies šviesoforai su skydais, apačioje be skydų.

    Komentuoti:


  • AudriusV
    replied
    Vienas iš argumentų atsisakyti lentelių, tai panaikinti skirtumus su Vienoje ir Ženevoje priimtomis konvecinėmis taisyklėmis. Bet dabar, ar ne įveda vėl gi kažkokių išimčių su šviesoforais, kurios galios tik Lietuvoje? Ar kas žino ar prisimena, kaip yra kitur su tomis papildomomis sekcijomis? Jau senai praėjo laikai, kai žmonės keliauja tik po Lietuvą.
    Paskutinis taisė AudriusV; 2019.12.29, 11:38.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Sviesoforų įrengimo taisyklėse yra punktas:

    Kiek teko matyti video is Kauno, taip pat foto is Konstitucijos pr. Vilniuje irenginejamos sankryžos, jie nėra dedami. Kodėl?
    Privalomi skydai numatyti šviesoforų taisyklėse nuo lapkričio 1 d. Tik nuo šios dienos rengiamiems projektams galioja šis reikalavimas. Tad skydus išvysime geriausiu atveju po kelių mėnesių.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Sviesoforų įrengimo taisyklėse yra punktas:
    Pagalbinius skydus privaloma įrengti šviesoforams, įrengiamiems virš važiuojamosios dalies.
    Kiek teko matyti video is Kauno, taip pat foto is Konstitucijos pr. Vilniuje irenginejamos sankryžos, jie nėra dedami. Kodėl?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Na, mums tokia garbė pasitaikė, kad naudojami du labai skirtingi (gal net polar-opposite) šviesoforų standartai, tai nereikia labai nustebti, kad kažkas neišmanys kaip reikia sudėt.

    Na jei dega raudona tiesiai, o kairiam posūkiui nėra signalo į kairę, tai man atrodo galėsi policijai aiškinti, kad šviesoforas visada leidžia sukti į kairę Tiesa tikriausiai reiktų praleisti eismą, važiuojantį labai neįprasta šviesoforinei sankryžai trajektorija, kai gali važiuoti. Visai kas kita, kai yra apskritas blynas, kuris draudžia eismą visomis kryptimis ir jau policijai nelabai ką paaiškinsi

    Nebent ant dienų nupirktų raudonų ir geltonų lempų kairiajam posūkiui
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.12.20, 22:51.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Žinoma ne. Turbūt tiksliau turėjau parašyti "kaip nenurodė, taip sudėjo".
    Nu bet žinai, kas gali nuspėti, kas savivaldybei šaus į galvą

    O dėl pilno šviesoforo, tai rekonstruojant sankryžas jie yra įrengiami. Nurodyti pertvarkyti esamas sankryžas būtų per daug drastiška, nes tai kainuoja didelius pinigus. Lenteles nuimti tiek nekainuoja

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Nejaugi manai, kad ministerija galėjo nurodyti nesamonę - sudėti rodykles į geltoną ir raudoną signalus? Net minties tokios neturiu.
    Žinoma ne. Turbūt tiksliau turėjau parašyti "kaip nenurodė, taip sudėjo".

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Tai turbūt kaip nurodė, taip sudėjo. Stovėti už nugaros nebūtų reikėję, jeigu būtų nurodyta ne tik ką, bet ir kaip atlikti

    Ko gero tokia situacija susidarė todėl, kad rodykles sudėjo pagal dabar galiojančias taisykles, nors turėjo atsižvelgti į negaliojantį standartą.

    Čia vėlgi drįsčiau teigti, kad reikia tobulinti naująsias taisykles. Kaip griežtai buvo pasielgta su lentelėmis, taip reikia pasielgti ir su sovietiniu šviesoforų palikimu. Tokioje situacijoje vietoj sekcijos turi būti pilnavertis 3 spalvų šviesoforas, skirtas tik kairiajam posūkiui. O sekcija turėtų būti naudojama tik "iš dalies apsaugotam kairiajam posūkiui", kuris, deja, dar nėra įteisintas.
    Nejaugi manai, kad ministerija galėjo nurodyti nesamonę - sudėti rodykles į geltoną ir raudoną signalus? Net minties tokios neturiu. Va kad savivaldybėje tuščios galvos sėdi, tai matosi.

    Komentuoti:

Working...
X