Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • dsanto
    replied
    Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

    Nežinau ar visai į temą, bet tos salelės daug ką glumina. Viena labai užknisanti vieta - posūkis dešinėn iš Draugystės pr. į Senukus. Jis atskirtas tokia mikro salele https://www.google.com/maps/@54.9101...7i13312!8i6656 ir kažkodėl atvažiuojantys nuo "Bangos" pusės ir sukantys čia į kairę galvoja kad jų pirmumas prieš sukančius į dešinę nuo Pramonės pr. pusės. Visgi ta proga pasiteirausiu gal aš čia neteisingai galvoju ?
    Be abejo, kad pirmumą turi sukantis į dešinę. Jam gi nėra jokio kelio ženklo Duoti kelią. O sukantys į kairę suka pagal žalią skritulio formos signalą.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Tomas321 Rodyti pranešimą
    Kaune, Zukausko / Luksio g. Taip galima irengti papildoma sekcija, kai is pirmos galima ir tiesiai? (Rodykle jau veikia)
    Negalima. Tiesiog dėl didelio papildomų sekcijų paleidimo krūvio šviesoforininkai greičiau įjungė papildomą sekciją, nei spėjo pakeisti kelio ženklus. Rytoj ženklai turi būti pakeisti.

    Click image for larger version  Name:	20191120_171346.jpg Views:	1 Size:	158,8 kB ID:	1764132

    Click image for larger version  Name:	20191120_171359.jpg Views:	1 Size:	143,3 kB ID:	1764133

    Panaši situacija buvo Alytuje, Naujosios - Statybininkų g. sankryžoje. Naujosios g. iš pirmos juostos iš pradžių buvo tiesiai ir į dešinę, dabar užklijavo rodyklę tiesiai, o ant asfalto lyg ir bandyta uždažyt. Gavau tokias foto (sorry už kokybę):

    Click image for larger version  Name:	IMG_20191120_151538.jpg Views:	1 Size:	181,7 kB ID:	1764134

    Click image for larger version  Name:	IMG_20191120_151608.jpg Views:	1 Size:	181,8 kB ID:	1764135

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė Tomas321 Rodyti pranešimą
    Kaune, Zukausko / Luksio g. Taip galima irengti papildoma sekcija, kai is pirmos galima ir tiesiai? (Rodykle jau veikia)
    Pagal Kelių šviesoforų įrengimo taisykles, negalima:
    17. Skirtingos eismo kryptys privalo būti leidžiamos vienos šviesoforų fazės metu, jeigu jos nėra atskirtos, pavyzdžiui, transporto priemonės tiesiai ir į dešinę juda ta pačia eismo juosta. Skirtingos eismo kryptys gali būti leidžiamos skirtingų šviesoforų fazių metu tik tuomet, kai jos yra išskaidytos į atskiras eismo juostas, pavyzdžiui, važiuojančios tiesiai ir sukančios transporto priemonės juda atskiromis, joms skirtomis eismo juostomis.
    Bet galėtų ir įteisinti tokį variantą su sekcija, kai iš pirmos juostos galima važiuoti tiesiai arba į dešinę.

    Komentuoti:


  • Tomas321
    replied
    Kaune, Zukausko / Luksio g. Taip galima irengti papildoma sekcija, kai is pirmos galima ir tiesiai? (Rodykle jau veikia)

    Komentuoti:


  • Kukumalu
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Kaip sakė Einšteinas: "Yra du beribiai dalykai, visata ir žmonių kvailumas. Bet dėl visatos aš abejoju."
    Nežinau ar visai į temą, bet tos salelės daug ką glumina. Viena labai užknisanti vieta - posūkis dešinėn iš Draugystės pr. į Senukus. Jis atskirtas tokia mikro salele https://www.google.com/maps/@54.9101...7i13312!8i6656 ir kažkodėl atvažiuojantys nuo "Bangos" pusės ir sukantys čia į kairę galvoja kad jų pirmumas prieš sukančius į dešinę nuo Pramonės pr. pusės. Visgi ta proga pasiteirausiu gal aš čia neteisingai galvoju ?

    Komentuoti:


  • Kukumalu
    replied
    Parašė Auwris Rodyti pranešimą

    Supratau. Dėkui už patikslinimą Dabar tik reik laukt kol įpras žmonės, nes dažnai sustoja ir nevažiuoja į dešinę nes mato degantį raudoną (nors jame rodyklė tik tiesiai ir į kairę) ;/
    Jei neklystu tokia pati situacija ir sukant dešinėn iš Maironio g. Į Karaliaus Mindaugo, lyg jau įprato žmonės.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Auwris Rodyti pranešimą

    Supratau. Dėkui už patikslinimą Dabar tik reik laukt kol įpras žmonės, nes dažnai sustoja ir nevažiuoja į dešinę nes mato degantį raudoną (nors jame rodyklė tik tiesiai ir į kairę) ;/
    Kaip sakė Einšteinas: "Yra du beribiai dalykai, visata ir žmonių kvailumas. Bet dėl visatos aš abejoju."

    Komentuoti:


  • Auwris
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Taip, įrengtas naujas šviesoforas su rodyklėmis tiesiai ir į kairę. Į dešinę nebeliko lentelės su žalia rodykle, įrengta trikampė salelė ir kelio ženklas "Duoti kelią". Sukant į dešinę pėsčiuosius reikia praleisti nereguliuojamoje perėjoje (zebrą turėtų artimiausiu metu nubraižyti).

    Click image for larger version

Name:	20191112_085901.jpg
Views:	94
Size:	88,7 kB
ID:	1762833
    Supratau. Dėkui už patikslinimą Dabar tik reik laukt kol įpras žmonės, nes dažnai sustoja ir nevažiuoja į dešinę nes mato degantį raudoną (nors jame rodyklė tik tiesiai ir į kairę) ;/

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Europoje, išskyrus buvusias tarybines šalis ir Suomiją, mano žiniomis reguliuojamose perėjose kelio ženklai "Pėsčiųjų perėja" neįrengiami.
    Peržiūrėjau StreetView:
    bent jau vietomis įrengiami ir Lenkijoje, Rumunijoje, bei Slovakijoje. Kitur nerandu.

    Suomija net ir tuo požiūriu toks truputį posovietinis Honkongas, o Talinas Šenženas
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.16, 19:38.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Ar prasminga įrengti perėjų ženklus reguliuojamoms perėjoms? Gal tokiais atvejais kai nėra perėjų ženklų ties šviesoforais, jau ir skydų nereikėtų ten kur tarp reguliuojamų perėjų atsiranda nereguliuojama?
    Europoje, išskyrus buvusias tarybines šalis ir Suomiją, mano žiniomis reguliuojamose perėjose kelio ženklai "Pėsčiųjų perėja" neįrengiami.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Hmm, tokiose vietose, kur kelias daro lanką ir akivaizdžiai nesimato perėjos galėtų vis tik būti įrengiamos perėjos su skydais. Taip pat išskirtų perėją kaip nereguliuojamą. Tiesa, ne tokiais kaip šiuo metu Kaune visur pridėliojo, o užtektų tik apvadų. Kitur kur matomumas geras ir ypač ten kur yra salelės ir tik viena juosta važiavimo kryptimi, ten skydų, sakyčiau, nereikia. Skydai turėtų būti pritaikomi, išpildžius tam tikrus kriterijus.

    Kitas klausimas. Ar prasminga įrengti perėjų ženklus reguliuojamoms perėjoms? Gal tokiais atvejais kai nėra perėjų ženklų ties šviesoforais, jau ir skydų nereikėtų ten kur tarp reguliuojamų perėjų atsiranda nereguliuojama?
    Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.15, 23:36.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Auwris Rodyti pranešimą
    Klausimas kadangi susijęs su šviesaforais, tai rašau čia: ar aš nemačiau/nesupratau (dairiausi stovint kamštyj, nemačiau), bet ar Kaune atvažiavus nuo Kauno pilies tilto ir norint sukti į A. Kriščiukaičio g, po pertvarkymo nebeliko šviesaforo reguliuojančio dešinį nusukimą (paliko tik tiesiai ir į kairę). Taip išeina, kad važiuoti galima visada tik reikia praleisti atvažiuojančius nuo Brastos g. arba Jurbarko g.? Bet kaip tada su einančiais per perėją?
    Taip, įrengtas naujas šviesoforas su rodyklėmis tiesiai ir į kairę. Į dešinę nebeliko lentelės su žalia rodykle, įrengta trikampė salelė ir kelio ženklas "Duoti kelią". Sukant į dešinę pėsčiuosius reikia praleisti nereguliuojamoje perėjoje (zebrą turėtų artimiausiu metu nubraižyti).

    Click image for larger version

Name:	20191112_085901.jpg
Views:	94
Size:	88,7 kB
ID:	1762833

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą

    O kaip žinot koks ten šviesoforas yra? Gi sukančiam gaunasi kad jei ten apsisuka per pagrindini žalia (arba per papildoma sekcija kartu su pagrindiniu žaliu, arba per triju sekciju šviesofora su rodyklėm i kaire) jis turi praleist apsisukančius, bet jei apsisukantiem degtu papildoma sekcija su raudonu tai jau atvirkščiai gaunasi kad sukantis turi pirmenybe.
    Galimos šios situacijos:

    Click image for larger version

Name:	Susikertantys posukiai.jpg
Views:	343
Size:	94,5 kB
ID:	1762831

    Apsisukantysis niekada negali būti tikras, kad jam pirmumas, tai dėl saugumo reiktų visuomet praleisti sukantįjį į dešinę. Sukantysis į dešinę per raudoną su papildoma sekcija turi duoti kelią, nes jam tai nurodo KET 163 punktas. Tik 3 atveju sukantysis į dešinę turi 100 % pirmumą.

    Iš principo chaosą į visą šitą reikalą įneša KET 163 p. Pvz., Vokietija jo neturi. Pas vokiečius žalia rodyklė rodo pirmumą, tad sukantysis į dešinę visuomet turi pirmumą, o apsisukantysis pagal konkretų KET punktą turi duoti kelią visiems eismo dalyviams (analogiškai kaip pas mus taisyklė važiuojančiam atbulam).

    Komentuoti:


  • Auwris
    replied
    Klausimas kadangi susijęs su šviesaforais, tai rašau čia: ar aš nemačiau/nesupratau (dairiausi stovint kamštyj, nemačiau), bet ar Kaune atvažiavus nuo Kauno pilies tilto ir norint sukti į A. Kriščiukaičio g, po pertvarkymo nebeliko šviesaforo reguliuojančio dešinį nusukimą (paliko tik tiesiai ir į kairę). Taip išeina, kad važiuoti galima visada tik reikia praleisti atvažiuojančius nuo Brastos g. arba Jurbarko g.? Bet kaip tada su einančiais per perėją?

    Komentuoti:


  • Diim4iik
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Vadovaujantis KET:



    sukantis į dešinę turi praleisti apsisukantį.

    Atkreipiau dėmesį į šią situaciją. Manau, kad tie garsiniai signalai ten nebuvo reikalingi, nes visi gražiai susidėliojo. Bet gal sukantis į kairę galvojo, kad sukantis į dešinę suka pagal lentelę, tai labiau susinervino Sukančiam į kairę yra atskiras šviesoforas:

    O kaip žinot koks ten šviesoforas yra? Gi sukančiam gaunasi kad jei ten apsisuka per pagrindini žalia (arba per papildoma sekcija kartu su pagrindiniu žaliu, arba per triju sekciju šviesofora su rodyklėm i kaire) jis turi praleist apsisukančius, bet jei apsisukantiem degtu papildoma sekcija su raudonu tai jau atvirkščiai gaunasi kad sukantis turi pirmenybe.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė dinux Rodyti pranešimą

    O kaip ši situacija?



    Audi dega žalia (nepamenu ten lyg rodyklė), Citroen irgi dega rodyklė, tad apsisukantys turėtu praleist? Kliūtis iš dešinės.
    Bet net ir video girdėjosi (garsinis signalas), jei supratau teisingai, kad apsisukinėjantis nelabai patenkinti, kad jiems maišosi.
    Vadovaujantis KET:

    163. Važiuodamas kryptimi, kurią rodo rodyklė, įjungta papildomoje šviesoforo sekcijoje kartu su geltonu arba raudonu signalu, vairuotojas privalo duoti kelią iš kitų krypčių pagal leidžiamąjį šviesoforo signalą važiuojančioms transporto priemonėms.
    sukantis į dešinę turi praleisti apsisukantį.

    Atkreipiau dėmesį į šią situaciją. Manau, kad tie garsiniai signalai ten nebuvo reikalingi, nes visi gražiai susidėliojo. Bet gal sukantis į kairę galvojo, kad sukantis į dešinę suka pagal lentelę, tai labiau susinervino Sukančiam į kairę yra atskiras šviesoforas:

    Komentuoti:


  • dinux
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    O kaip ši situacija?



    Audi dega žalia (nepamenu ten lyg rodyklė), Citroen irgi dega rodyklė, tad apsisukantys turėtu praleist? Kliūtis iš dešinės.
    Bet net ir video girdėjosi (garsinis signalas), jei supratau teisingai, kad apsisukinėjantis nelabai patenkinti, kad jiems maišosi.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą
    Žiūrint pirmus video susidaro įspūdis, kad drąsiai važiuoja tik dėl dešiniausiojo šviesoforo viršuje prie lentelės "į dešinę" arba iš įpročio dėl ten kabėjusios žalios lentelės.

    Kažkaip skeptiškai žiūriu į idėją, kad daugelis girdėjo apie ar suvokia naują pakitimą. Tikiuosi klystu ir liaudis labiau informuota.
    Šiandien kaip tik buvau vienoj įmonėj, pro kurios langus matosi ši sankryža. Suka visi be problemų. Jei vienas kitas stabteli, tai pasižiūri, kad pagrindinis šviesoforas be rodyklių ir nuvažiuoja.
    Paskutinis taisė dsanto; 2019.11.12, 14:27.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Iš Jonavos gatvės ir anksčiau buvo leidžiama sukti į dešinę kartu su pėsčiaisiais. Čia jų ir mažai būna. Kas pasikeitė, tai, kad pėstieji dabar įgauna pirmumą, nes jiems žalias signalas uždegamas 1 s anksčiau nei transportui. Ir tai, kad į dešinę nebegalima sukti, kai iš priekio apsaugotai suka į kairę.
    Paskutinis taisė dsanto; 2019.11.11, 23:54.

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Žiūrint pirmus video susidaro įspūdis, kad drąsiai važiuoja tik dėl dešiniausiojo šviesoforo viršuje prie lentelės "į dešinę" arba iš įpročio dėl ten kabėjusios žalios lentelės.

    Kažkaip skeptiškai žiūriu į idėją, kad daugelis girdėjo apie ar suvokia naują pakitimą. Tikiuosi klystu ir liaudis labiau informuota.

    Greitis atrodo didelis posūkyje, gal ir gerai, kad neskuba visur tokių kabint. Įdomu bus pasižiūrėti vietą, kur pėsčiųjų eismas intensyvesnis ir reguliuojama nauja tvarka.

    Komentuoti:

Working...
X