Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • dsanto
    replied
    Jonavos - Nuokalnės g. sankryža.

    Naujos papildomos sekcijos į dešinę vietoje lentelių su žaliomis rodyklėmis.

    Jonavos. g nuo centro pusės. Pėstiesiems žalias signalas užsidega kiekviename cikle, 1 s anksčiau nei transportui.

    Kai kurie vairuotojai dar abejoja, ar važiuoti. Užfiksavau keletą, kurie apvažiuoja stovinčius iš antros eilės:



    Kiti važiuoja lyg tai būtų įprasta:



    Iš Nuokalnės g. pėstiesiems žalias signalas uždegamas tik paspaudus mygtuką.

    Jei mygtukas nenuspaudžiamas, papildoma sekcija dega ir su žaliu, ir su raudonu signalu:



    Jei mygtukas nuspaudžiamas, papildoma sekcija dega tik su raudonu signalu:

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Jonavos - Nuokalnės g. sankryžoje panaikinti vieninteliai Kaune šviesoforai su papildomomis sekcijomis į kairę, kurių pagrindiniame žaliame signale nebuvo rodyklių. Vietoje jų įrengtas antras kairiojo posūkio šviesoforas.

    Prieš tai:



    Dabar:

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Tave tai stebina? Jeigu net kelių policija nežino KET, kur kažkada per TV aiškino kaip važiuoti per žiedą ne taip kaip nurodoma taisyklėse. Tai ką čia tie instruktoriai žinos? Kai atsinaujins klausimai Regitros testuose ir tada mokiniai nebemokės teisingai atsakyti, tuomet visi ir pasiaiškins kaip čia kas. O kol "testuku" programos neatsinaujino, tai ir klausimai nekyla.
    Prieš porą savaičių vedžiau seminarą vairavimo instruktoriams ir mokytojams. Nepasirodė kažkokia tamsi liaudis Jau buvo pasiskaitę straipsnius, kaip važiuoti per sankryžas nuo lapkričio 1 d., tai tik aptarėm

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Net instruktoriai nežino KET...
    Tave tai stebina? Jeigu net kelių policija nežino KET, kur kažkada per TV aiškino kaip važiuoti per žiedą ne taip kaip nurodoma taisyklėse. Tai ką čia tie instruktoriai žinos? Kai atsinaujins klausimai Regitros testuose ir tada mokiniai nebemokės teisingai atsakyti, tuomet visi ir pasiaiškins kaip čia kas. O kol "testuku" programos neatsinaujino, tai ir klausimai nekyla.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Profesionaliais vairuotojais pasitikėti lengviau (turiu omeny autobuso vairuotojus)
    Šiandien važiavau per Neries kr. - Varnių g. prietilčio sankryžą. Laukiau žalio signalo iš prietilčio pusės. Iš Neries kr. degė žalias signalas. Pirmoje juostoje stovėjo mokomasis sunkiasvoris. Stovėjo per visą žalią, kol nedegė papildoma sekcija. Kai man užsidegė žalias važiuoti į kairę, o jam užsidegė papildoma sekcija, tuomet jis pasuko. Net instruktoriai nežino KET...

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Profesionaliais vairuotojais pasitikėti lengviau (turiu omeny autobuso vairuotojus)

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Kaune šiuo metu veikia 7 naujos papildomos sekcijos į dešinę. Dvi iš jų, nuo pirmadienio - Karaliaus Mindaugo pr. - Kaunakiemio g. sankryžoje.

    Iš Kaunakiemio g. vaizdas vakar (trečią veikimo dieną). Dalis važiuoja per žalią:



    Dalis užstabdo visą srautą, nors iš galo ir pypina (žr. su garsu )



    Bet kai papypina autobusas, tenka važiuot (žr. su garsu):



    Na čia tik kelios situacijos. Bendrai vaizdas gerėja. Reikia laiko, kad visi sužinotų, suprastų.
    Paskutinis taisė dsanto; 2019.11.07, 17:17.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Tai vis tiek nepaaškina fakto, kodėl šviesoforai du, o sekcija viena. Logikos nėra.

    Bet dabar išplaukia dar vienas klausimas. Jeigu galima šviesoforus įrengti virš kiekvienos eismo juostos, nors neprivaloma, tai gal tuomet galima virš dešiniojo posūkio įrengti tik sekciją, be šviesoforo?
    Vokiečiai kartais įrengia tik papildomas sekcijas. Lietuvoje tokios praktikos nėra.

    Parašė Diim4iik Rodyti pranešimą

    Man tai keista atrodo: trys juostos su skiriamaja juosta - šviesoforas iš kaires būtinas. Trys juostos be skiriamos - nereikia. Kur logika?
    Logikos reikia klausti vokiečių, kurie rengė šviesoforų dokumentą, kurį mes iš esmės perėmėme. Mano nuomone, skiriamojoje juostoje ar salelėje šviesoforus visada yra galimybė įrengti ir šviesoforai jose gerai matosi, nes yra šalia eismo juostos. Kairėje kelio pusėje šviesoforus ne visuomet yra galimybė įrengti, be to jie ne visuomet gali būti gerai matomi (užstoja kiti objektai ar pan.), galbūt dėl to kelio savininkui paliekama spręsti, ar jį tikslinga įrengti.
    Paskutinis taisė dsanto; 2019.11.07, 17:34.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Šioje sankryžoje visos kryptys reguliuojamos bendrais šviesoforais. Tiesiog dėl aiškumo šviesoforai įrengti virš kiekvienos juostos, nors neprivaloma. Pagal šviesoforų taisykles čia užtektų vieno šviesoforo viršuje. Taisyklėse yra tokia schema:

    Tai vis tiek nepaaškina fakto, kodėl šviesoforai du, o sekcija viena. Logikos nėra.
    Bet dabar išplaukia dar vienas klausimas. Jeigu galima šviesoforus įrengti virš kiekvienos eismo juostos, nors neprivaloma, tai gal tuomet galima virš dešiniojo posūkio įrengti tik sekciją, be šviesoforo?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Gavau šviežias foto iš dar dviejų sankryžų Kaune, kur vietoje lentelių su žaliomis rodyklėmis įjungtos papildomos sekcijos į dešinę pagal naują tvarką.

    Jonavos - Šiaurės pr. sankryža iš Jonavos g.:

    Click image for larger version

Name:	20191107_103102.jpg
Views:	103
Size:	205,9 kB
ID:	1760511

    Jonavos - Nuokalnės g. sankryža Iš Nuokalnės g.:

    Click image for larger version

Name:	IMG-130f231a556e332afa346bcfd7d3a532-V.jpg
Views:	111
Size:	151,5 kB
ID:	1760512

    Iš Jonavos g. (nuo centro):

    Click image for larger version

Name:	IMG-4cb4f7e8b82141e402bae80659b8e64f-V.jpg
Views:	102
Size:	119,7 kB
ID:	1760513

    Iš Jonavos g. (link centro) panaikinta papildoma sekcija į kairę. Čia buvo toks hibridinis variantas (sankryža įrengta pagal seną standartą). Buvo dvi papildomos sekcijos į kairę ir vienas šviesoforas į kairę. Užgesus papildomoms sekcijoms, degdavo raudonas signalas į kairę, o pagrindinis žalias buvo be rodyklių:



    Dabar, kad nebūtų nesusipratimų, papildomas sekcijas nuėmė ir įrengė dar vieną šviesoforą į kairę ant gembės už sankryžos:

    Click image for larger version

Name:	20191107_101704.jpg
Views:	100
Size:	121,7 kB
ID:	1760514

    Click image for larger version

Name:	IMG-67297d2fd78a7c9873ef9635095b16ab-Vjhjghjghj.jpg
Views:	99
Size:	135,9 kB
ID:	1760515




    Komentuoti:


  • Diim4iik
    replied
    Man tai keista atrodo: trys juostos su skiriamaja juosta - šviesoforas iš kaires būtinas. Trys juostos be skiriamos - nereikia. Kur logika?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Arba neatidžiai skaičiau taisykles, arba neradau tokio punkto. Du šviesoforai reikalingi, jeigu posūkis dešinėn apsaugotas. Nuotraukose matomas posūkis yra neapsaugotas (šviesoforuose nėra rodyklių):

    Net jei neteisingai supratau taisykles, tai vis tiek prasilenkia su elementaria logika. Jeigu abu šviesoforai skirti tik dešiniajam posūkiui, tai prie abiejų ir turi tvirtintis papildoma sekcija. Jei ne, tai turi būti ir logiškas paaiškinimas, kodėl reikalingi būtinai du šviesoforai, bet sekcijos užtenka tik vienos.
    Šioje sankryžoje visos kryptys reguliuojamos bendrais šviesoforais. Tiesiog dėl aiškumo šviesoforai įrengti virš kiekvienos juostos, nors neprivaloma. Pagal šviesoforų taisykles čia užtektų vieno šviesoforo viršuje. Taisyklėse yra tokia schema:

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą

    Na va, tai šie skirtumai ir yra atsakymas, kodėl Vokietijoj nėra problemų su šviesoforo matymu. Šviesoforas dešinėje yra arčiau stop juostos, kas leidžia pasukus galvą į dešinę be problemų matyti jį. Pas mus gi šviesoforo signalas gaunasi aukščiau ir toliau nuo stop juostos taip, kad sustojus prie jos, šviesoforo žiūrėjimo kryptimi atsiduria galinio vaizdo veidrodėlis ir šviesoforo nesimato.
    Iš tiesų, gerai sakote. Pagal šviesoforų taisykles atstumas turi būti 3,50 m nuo šviesoforų iki Stop linijos, bet, siekiant įtikti vairuotojams, kurie žūtbūt nori matyti šviesoforus viršuje, Stop linijos atitraukiamos. O rezultate dažnai ir viršutinių nesimato, ir apatinių... Nuo lapkričio 1 d. šviesoforų taisyklių schemose atsirado kitoks rekomenduojamas šviesoforų įrengimo būdas. Šviesoforai šonuose yra arčiau Stop linijos, šviesoforai virš važiuojamosios dalies - toliau. Gal tai kažkiek pagerins šviesoforų šonuose matomumą.



    Bet faktas tas, kad vokiečiai naudoja 3,00 m, ir turbūt tas metražas ne iš galvos laužtas.

    Komentuoti:


  • MikasRidikas
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Vokietijoje minimalus šviesoforų virš važiuojamosios dalies įrengimo aukštis 4,50 m. Lietuvoje iki dabar buvo 5,00 m, nuo lapkričio 1 d. 4,50 m.

    Vokietija (200 mm šone, 300 mm viršuje):

    Ir atstumas. Vokiečiams pas mus būtų rojus. Pas juos laikomasi kuo labiau minimalaus Stop linijų atstumo iki šviesoforų (3,00 m). Pas mus minimalus atstumas 3,50 m (išimtinais atvejais 2,50 m), bet žymima gerokai toliau. Vilniuje iki 10 m, Kaune 12 m.
    Na va, tai šie skirtumai ir yra atsakymas, kodėl Vokietijoj nėra problemų su šviesoforo matymu. Šviesoforas dešinėje yra arčiau stop juostos, kas leidžia pasukus galvą į dešinę be problemų matyti jį. Pas mus gi šviesoforo signalas gaunasi aukščiau ir toliau nuo stop juostos taip, kad sustojus prie jos, šviesoforo žiūrėjimo kryptimi atsiduria galinio vaizdo veidrodėlis ir šviesoforo nesimato.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Dėl draudžiamo signalo šviesoforai dubliuojami. Kadangi papildoma sekcija neturi draudžiamos funkcijos, dubliavimas nėra būtinas. Be abejo, sutinku, kad dar viena sekcija viršuje būtų dar geriau. Bet suprantu ir savivaldybes. Šios sekcijos įrengiamos esamose sankryžose. Jau ir taip atsiranda papildomi kabeliavimo, programavimo darbai. Kai kur galbūt net reikia keisti valdiklį. Tai geriau tegu papildomas sekcijas įrengia pagal reikalavimus tik dešinėje, bet kuo daugiau sankryžų.
    Arba neatidžiai skaičiau taisykles, arba neradau tokio punkto. Du šviesoforai reikalingi, jeigu posūkis dešinėn apsaugotas. Nuotraukose matomas posūkis yra neapsaugotas (šviesoforuose nėra rodyklių):
    91. Jeigu privažiavus sankryžą ne visomis eismo juostomis tuo pačiu metu leidžiamas eismas, būtini:
    <...>
    91.2. ne mažiau kaip du transporto šviesoforai (su krypties rodyklėmis) apsaugotam dešiniajam posūkiui arba ne mažiau kaip viena papildoma sekcija (su krypties rodykle) prie pagrindinio transporto šviesoforo (be krypties rodyklių) dalį laiko apsaugotam dešiniajam posūkiui;
    <...>
    92. Posūkius reguliuojantys transporto šviesoforai įrengiami toje važiuojamosios dalies pusėje, į kurią sukama. Antrą transporto šviesoforą apsaugotam kairiajam ir apsaugotam dešiniajam posūkiui būtina įrengti virš važiuojamosios dalies.
    Net jei neteisingai supratau taisykles, tai vis tiek prasilenkia su elementaria logika. Jeigu abu šviesoforai skirti tik dešiniajam posūkiui, tai prie abiejų ir turi tvirtintis papildoma sekcija. Jei ne, tai turi būti ir logiškas paaiškinimas, kodėl reikalingi būtinai du šviesoforai, bet sekcijos užtenka tik vienos.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Vairuotojams nerimą kelia ne tik lentelės su žaliomis rodyklėmis: visiškas chaosas ir dėl to, kaip sukti į kairę.

    Nuo lapkričio 1 dienos panaikintas Kelių eismo taisyklių (KET) 75 punktas, kuris nurodo: „Jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.“

    Tokiu atveju reikia vadovautis KET 73.1 punktu, kuriame teigiama, kad „žalias skritulio formos signalas leidžia eismą.“ Vadinasi, jei prie šviesoforo yra sekcija į kairę, o pagrindinis žalias šviesoforo signalas neturi kryptį nurodančių rodyklių, užsidegus žaliai šviesai galima sukti į kairę ir nelaukiant, kol įsijungs rodyklė sekcijoje. Tiesa, svarbu įsidėmėti, kad tokiu atveju privaloma duoti kelią priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę, taip pat pėstiesiems ir dviratininkams (KET punktas 157 ir 158).

    V. Pumpučio teigimu, nors tokiais atvejais sukdami į kairę vairuotojai iš tiesų nepažeistų taisyklių, sankryžų su tokiais šviesoforais neturėtų būti iš viso: „Tai yra savivaldybės aplaidumas, jeigu kažkur liko tokios sankryžos, kad pagrindinis šviesoforas yra be krypčių, o kairysis posūkis yra su sekcija.

    Čia savivaldybės pažeidžia šviesoforų įrengimo taisykles ir tokios sankryžos kelia tam tikrą nesusipratimą tarp vairuotojų. Jeigu yra kairysis posūkis, turi būti ir aiškios pagrindinio žalio šviesoforo kryptys.“

    Specialistas patikina, kad didmiesčiuose vairuotojams su šia problema susidurti neteks. „Vilniaus mieste, Kauno mieste tokių situacijų lyg ir nėra, o kažkokiuose mažesniuose miesteliuose, kur nėra eismo organizavimo specialistų, galbūt gali atsirasti tokių situacijų.

    Savivaldybės turi susiimti ir išspręsti tas kylančias problemas. Avarinės situacijos metu, jeigu būtų nesusipratimų, tai savivaldybė turėtų už tai atsakyti“, – komentuoja V. Pumputis.
    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...-sukti-i-kaire

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Manau, logiška, kad papildomos sekcijos įrengiamos prie abiejų dešiniajam posūkiui skirtų šviesoforų. Jei įrengiama tik prie vieno (apačioje) ir teigiama, kad to užtenka, kad sekcija būtų pastebėta, tada atitinkamai kyla klausimas, o kam reikalingas šviesoforas viršuje?
    Dėl draudžiamo signalo šviesoforai dubliuojami. Kadangi papildoma sekcija neturi draudžiamos funkcijos, dubliavimas nėra būtinas. Be abejo, sutinku, kad dar viena sekcija viršuje būtų dar geriau. Bet suprantu ir savivaldybes. Šios sekcijos įrengiamos esamose sankryžose. Jau ir taip atsiranda papildomi kabeliavimo, programavimo darbai. Kai kur galbūt net reikia keisti valdiklį. Tai geriau tegu papildomas sekcijas įrengia pagal reikalavimus tik dešinėje, bet kuo daugiau sankryžų.
    Paskutinis taisė dsanto; 2019.11.07, 00:15.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Manau, logiška, kad papildomos sekcijos įrengiamos prie abiejų dešiniajam posūkiui skirtų šviesoforų. Jei įrengiama tik prie vieno (apačioje) ir teigiama, kad to užtenka, kad sekcija būtų pastebėta, tada atitinkamai kyla klausimas, o kam reikalingas šviesoforas viršuje?

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Papildomų sekcijų kiekis. Vokietijoje paprastai papildomos sekcijos įrengiamos tik dešinėje:

    Click image for larger version

Name:	P1060120.JPG
Views:	95
Size:	214,6 kB
ID:	1760306

    Kartais įrengiamos ir virš pirmos eismo juostos:

    Click image for larger version

Name:	WP_20150123_12_19_57_Pro.jpg
Views:	100
Size:	162,4 kB
ID:	1760307

    Lenkijoje praktiškai visuomet papildomos sekcijos įrengiamos dešinėje. Be to, jų papildoma sekcija 200 mm, kai pagrindinis šviesoforas 300 mm:

    Click image for larger version

Name:	WP_20141226_14_48_12_Pro__highres.jpg
Views:	97
Size:	182,9 kB
ID:	1760308

    Lietuvoje irgi užtenka įrengti vieną papildomą sekciją:

    Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	101
Size:	115,7 kB
ID:	1760309

    Bet kartais įrengiamos ir dvi:

    Click image for larger version

Name:	IMG_0032.jpg
Views:	101
Size:	191,3 kB
ID:	1760310

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Austras Rodyti pranešimą

    Vadovaujuosi šviesoforu kairėje. Stovėdamas I juostoje turiu pasilenkti, kad matyčiau dešinį.
    Na, nesu tas bambeklis, kuriam viskas naujoje tvarkoje blogai, bet kai kuriose sankryžose išties sunkiau matosi šviesoforai dešinėje ir viršuje .
    Sunkiau gali būti, bet matyt galima

    Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą
    Taip. Tik tokiu atveju tą daryti reikia kiekvieną kartą. Švelniai tariant, nepatogu. Ir iš tiesų užsieny niekur nesu atkreipęs dėmesio, kad tokia problema būtų. Jūs mėgstate šviesoforus, gal galima būtų palyginti jų įrengimo standartus, t.y. kokiame aukštyje ir kokiu atstumu jie kabinami pvz. Vokietijoje?
    Vokietijoje minimalus šviesoforų virš važiuojamosios dalies įrengimo aukštis 4,50 m. Lietuvoje iki dabar buvo 5,00 m, nuo lapkričio 1 d. 4,50 m.

    Tačiau yra kitų niuansų. Vokiečiai įrenginėja 200 mm šviesoforus. Jie yra žemesnio aukščio ir jų raudonas signalas yra žemiau, todėl dažnai lengviau matomas stovint pirmam prieš Stop liniją. Pas mus kaip ir norima padaryti geriau, tai naudojami 300 mm šviesoforai. O vokiečiai 300 mm šviesoforus naudoja išskirtinais ir pagrįstais atvejais. Ir juos iš esmės įrenginėja tik viršuje, o šonuose vis tiek naudoja 200 mm šviesoforus. Vilniuje, nesuvokiu, dėl ko, daroma atvirkščiai.

    Vokietija (200 mm šone, 300 mm viršuje):

    Click image for larger version  Name:	Vokietija121.jpg Views:	2 Size:	127,7 kB ID:	1760290



    Click image for larger version  Name:	Vokietija201.jpg Views:	2 Size:	157,7 kB ID:	1760291

    Click image for larger version  Name:	Vokietija340.jpg Views:	2 Size:	121,4 kB ID:	1760292

    Click image for larger version  Name:	Vokietija344.jpg Views:	2 Size:	192,2 kB ID:	1760293

    Kaunas (300 mm):

    Click image for larger version  Name:	IMG_20190422_113139.jpg Views:	2 Size:	199,3 kB ID:	1760294

    Vilnius (300 mm šone, 200 mm viršuje):

    Click image for larger version

Name:	IMG_20190810_182048.jpg
Views:	99
Size:	155,1 kB
ID:	1760303

    Ir atstumas. Vokiečiams pas mus būtų rojus. Pas juos laikomasi kuo labiau minimalaus Stop linijų atstumo iki šviesoforų (3,00 m). Pas mus minimalus atstumas 3,50 m (išimtinais atvejais 2,50 m), bet žymima gerokai toliau. Vilniuje iki 10 m, Kaune 12 m.

    Vokietija:

    Click image for larger version  Name:	WP_20150118_12_39_37_Pro__highres.jpg Views:	2 Size:	134,5 kB ID:	1760296

    Click image for larger version  Name:	102.JPG Views:	2 Size:	207,1 kB ID:	1760297


    Click image for larger version  Name:	196.JPG Views:	2 Size:	181,9 kB ID:	1760298


    Click image for larger version  Name:	WP_20150118_13_44_16_Pro__highres.jpg Views:	2 Size:	123,9 kB ID:	1760299

    Kaunas:

    Click image for larger version  Name:	749O0175.JPG Views:	2 Size:	119,8 kB ID:	1760300

    Vilnius:

    Click image for larger version  Name:	WP_20160513_20_38_22_Pro.jpg Views:	2 Size:	195,6 kB ID:	1760301

    Komentuoti:

Working...
X