Parašė dsanto
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje
Collapse
X
-
Senas standartas, pagal kurį įrengti šviesoforai, leido šviesoforų, kurie be papildomų sekcijų, žalius signalus įrengti be rodyklių. Šiai dienai tai gali kelti neaiškumų. Vilniaus savivaldybė turėjo visose sankryžose, kuriose yra šviesoforai su papildomomis sekcijomis, įrengti juodas rodykles visuose šviesoforuose. Bet kaip esu minėjęs, konkursas suvėlavo ir darbai nusikėlė.Parašė Resutas Rodyti pranešimą
Prisegiau foto iš oro uosto pusės važiuojant. Analogiškai važiuojant ir iš Lytagros pusės. Esmė, kad žalias signalas į kairę rodomas tik ant vieno šviesoforo. Vidurinis šviesoforas ciklus dubliuoja, bet yra be rodyklių, t.y. pagal naujas taisykles jam degant turiu teisę važiuoti į visas puses, nors akivaizdžiai sankryžą sureguliuota ne tam.
Komentuoti:
-
Turbut del kad toje juostoje prie pat posukio yra autobusu stotelė be ivažos, todel dažnai tenka sukt iš antros juostos kad nesirikiot prie pat autobuso nosies, o kai autobusu nera ipratimo klausimas.Parašė sleader Rodyti pranešimą
Kiek nesusijęs pvz.: Ukmergės g. Vilniuje važiuojant link Centro ir norint išsukti į nuovažą link Ozo g., prieš nusukimą kabo (net sudubliuoti) kelio ženklai, kad į dešinę sukama iš pirmos (dešiniausios juostos). 80 proc. vairuotojų į dešinę kažkodėl ten suka iš antros juostos. Kodėl? Man tai nesuprantama. Nors kabo aiškūs kelio ženklai, o horizontalaus ženklinimo iš kurios juostos reikia važiuoti į dešinę - nėra. Juo labiau, kad ten niekas nepasikeitė, o į dešinę visada buvo važiuojama iš dešiniausios juostos. Tik anksčiau visi važiuodavo taip kaip rodo ženklai, dabar dauguma susigalvojo, kad reikia važiuoti kažkaip kitaip.
Komentuoti:
-
Pagrindinė problema, kad dauguma yra išmokę situacijas ir pagal tai bando suprasti kokia taisykle vadovautis. O ne moka taisykles ir atitinkamoje situacijoje geba jas taikyti. Tikrai žinau ne vieną, kuris laikydamas egzaminus mokėsi tik spręsdamas testus, todėl tokiems susidūrus su situacija, kuri nėra įprasta ir dar nematyta testukuose yra problema suprasti kaip ir ką daryti.Parašė Sula Rodyti pranešimą
Bėda tame, kad KET neparašyti algoritmai. Jeigu net sprendžiant keblesnius KET klausimus valandomis diskutuoja specialistai, tai kaip elgtis eismo dalyviui, kai reikia priimti sprendimus sekundžių bėgyje.
Kurioziškiausias mano matytas atvejis. "Beretė", retkarčiais vairuojantis automobilį mieste, sukant į kairę sustodavo prieš raudoną šviesoforą, nes "nu gi negalima važiuot per raudoną"
Taip ir didžioji dauguma yra įsikalę, kad "jeigu yra sekcija, tai sukti atitinkama kryptimi galima kai tik joje šviečia žalias signalas". Ir jie visiškai nežino nei kodėl būtent tai, nei koks punktas (jau nebegaliojantis) tą nusako. Todėl sakyti, kad čia blogi kažkokie taisyklių kurėjai, kurių niekas nesupranta yra labai netikslu ir klaidinga. Kadangi jokia nauja taisyklė neatsidaro, jokia nauja tvarka, sistema ar "algoritmas" nebuvo įvestas į taisykles. Tiesiog panaikintas vienas taisyklių punktas ir viskas.
O dėl eismo dalyvių priimamų sprendimų ir logikos juos priimant tai čia labai plati ir didelė tema diskusijoms. Kiek nesusijęs pvz.: Ukmergės g. Vilniuje važiuojant link Centro ir norint išsukti į nuovažą link Ozo g., prieš nusukimą kabo (net sudubliuoti) kelio ženklai, kad į dešinę sukama iš pirmos (dešiniausios juostos). 80 proc. vairuotojų į dešinę kažkodėl ten suka iš antros juostos. Kodėl? Man tai nesuprantama. Nors kabo aiškūs kelio ženklai, o horizontalaus ženklinimo iš kurios juostos reikia važiuoti į dešinę - nėra. Juo labiau, kad ten niekas nepasikeitė, o į dešinę visada buvo važiuojama iš dešiniausios juostos. Tik anksčiau visi važiuodavo taip kaip rodo ženklai, dabar dauguma susigalvojo, kad reikia važiuoti kažkaip kitaip.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Bet kuriuo atveju stato VIENĄ šviesoforą ir be reikalo nedubliuoja ir prieš ir už.Parašė Aleksio Rodyti pranešimąJAV šviesoforai montuojami tik už sankryžos (kiek man teko matyti) ir jie nemato problemos.
Komentuoti:
-
Deja ne visi irgi, teko Kaune muravos sankryžoje matyti, kaip priekyje stovintis padvejojęs nusuko į dešinę per raudoną rodyklę. Tuo tarpu degė pagrindinis žalias blynas.Parašė sleader Rodyti pranešimąa) Jeigu šviečia kartu ir raudonas su rodykle norima važiuoti kryptimi - važiuoti ta kryptimi draudžiama (tą turbūt visi supranta);
Komentuoti:
-
JAV šviesoforai montuojami tik už sankryžos (kiek man teko matyti) ir jie nemato problemos.Parašė Ginthus Rodyti pranešimąTai taip neretai pasielgia ir moteriškės, ypač jei ne nuolat ten važinėja, o sankryžos konfigūracija tokia, kad skiriamoji juosta platesnė už važiuojamą dalį. Tai irgi viena iš priežasčių, kodėl nereikalingi šviesoforai už sankryžos.
Komentuoti:
-
Tai taip neretai pasielgia ir moteriškės, ypač jei ne nuolat ten važinėja, o sankryžos konfigūracija tokia, kad skiriamoji juosta platesnė už važiuojamą dalį. Tai irgi viena iš priežasčių, kodėl nereikalingi šviesoforai už sankryžos.Parašė Sula Rodyti pranešimą
Bėda tame, kad KET neparašyti algoritmai. Jeigu net sprendžiant keblesnius KET klausimus valandomis diskutuoja specialistai, tai kaip elgtis eismo dalyviui, kai reikia priimti sprendimus sekundžių bėgyje.
Kurioziškiausias mano matytas atvejis. "Beretė", retkarčiais vairuojantis automobilį mieste, sukant į kairę sustodavo prieš raudoną šviesoforą, nes "nu gi negalima važiuot per raudoną"
Komentuoti:
-
Bėda tame, kad KET neparašyti algoritmai. Jeigu net sprendžiant keblesnius KET klausimus valandomis diskutuoja specialistai, tai kaip elgtis eismo dalyviui, kai reikia priimti sprendimus sekundžių bėgyje.Parašė sleader Rodyti pranešimąTai, kad tie naudotojai masto kažkokiu labai sudėtingu "algoritmu" ir jiems kyla neaiškumai pačiose paprasčiausiose situacijose.
Kurioziškiausias mano matytas atvejis. "Beretė", retkarčiais vairuojantis automobilį mieste, sukant į kairę sustodavo prieš raudoną šviesoforą, nes "nu gi negalima važiuot per raudoną"
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Tai, kad tie naudotojai masto kažkokiu labai sudėtingu "algoritmu" ir jiems kyla neaiškumai pačiose paprasčiausiose situacijose.Parašė Romas Rodyti pranešimąJau praėjo beveik trys mėnesiai, o vis dar reikia aiškinti su paaiškinimų paaiškinimais, jo esant žaliam blynui galima sukti.
Problema, kad didelė dalis eismo dalyvių ir, deja šviesoforų statytojų, nesupranta tų šviesoforinių abrakadabrų.
Jei taisyklės parašytos taip, kad jas supranta tik baigę kelis aukštuosius ir besipuikuojantys savo IQ, tai kažkas ne taip ne su taisyklių naudotojais, o su taisyklių rašytojais.
Žalias signalas leidžia eisma. Tai dalykas, kurį tikriausiai visi supranta. Anksčiau buvo nelogiška taisyklė, kad nešviečianti sekcija kažką draudžia (čia buvo didžiausias nonsensas), bet jos tokios nebeliko. Ir tai nėra kažkokios naujos taisyklės atsiradimas, kad būtų galima apkaltinti jos rašytojus. Tiesiog nėra jokios taisyklės, kuri apibrėžtu tokią situaciją (kaip galima kaltinti, kad bloga taisyklė, kurios tiesiog nėra). Todėl problema naudotojuose, kad jie prisikūrę nebūtų "taisyklių" ar savo "sistemų" jomis vadovaujasi.
Visiška analogija yra su važiavimu per žiedines sankryžas. Dauguma yra prisigalvoję, kad žiedinėje sankryžoje, jeigu yra daugiau nei viena eismo juosta, tai iš pirmos juostos galima važiuoti į artimiausią išvažiavimą, o žiedu galima važiuoti tik iš antros. Nors tokios taisyklės nėra ir niekada nebuvo. Apskritai nėra jokios taisyklės skirtos išskirtinai žiedinėms sankryžos. Viską reguliuoja ženklai. Jeigu ženklų nėra, tai važiuojama kaip paprastoje sankryžoje. Bet vat daugybė žmonių įsikalę sau į galvas, kad jau kai sankryža žiedinė, tai reikia "važiuoti kažkaip kitaip" ir jau tada važiuoja taip, kaip įprasta kitose sankryžose, nors jose ta tvarka nustatyta kelio ženklais.
Man tai nesuprantama kaip neįmanoma įsisavinti tokio elementaraus dalyko, kaip "Šviečia žalias, todėl galiu važiuoti".
Tik šiam dalykui yra pora išimčių:
a) Jeigu šviečia kartu ir raudonas su rodykle norima važiuoti kryptimi - važiuoti ta kryptimi draudžiama (tą turbūt visi supranta);
b) Jeigu žaliame signale yra rodyklės, kuriose neparodyta tavo kryptis - važiuoti ta kryptimi "žalio" signalo nėra. Toks elementarus dalykas, jeigu yra rodyklės, tai žalias tik tiems, kurie važiuoja tų rodyklių kryptimis.
Vat ir viskas. Visiškai nesvarbu ar yra ten sekcija, ar jos nėra, ar stulpas rudas, ar pilkas, ar kabo vazonas su gėlėmis ant stulpo ar nekabo, tai visiškai neturi jokios įtakos.Paskutinis taisė sleader; 2020.01.22, 07:39.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Prisegiau foto iš oro uosto pusės važiuojant. Analogiškai važiuojant ir iš Lytagros pusės. Esmė, kad žalias signalas į kairę rodomas tik ant vieno šviesoforo. Vidurinis šviesoforas ciklus dubliuoja, bet yra be rodyklių, t.y. pagal naujas taisykles jam degant turiu teisę važiuoti į visas puses, nors akivaizdžiai sankryžą sureguliuota ne tam.Parašė dsanto Rodyti pranešimą
Reikėtų konkrečiau, kokios kryptys sankryžoje ir kokie šviesoforai.Paskutinis taisė Resutas; 2020.01.22, 07:35.
Komentuoti:
-
Va čia tai kaip pirštu į akį. Tik įdomu ar tie super-IQ turėtojai suprato šią pamoką, kaip lengva sukelti visišką chaosą (gatvėse, valstybėje etc.), visgi jie greičiausiai ir toliau aiškins, kad "runkeliai" nieko nesupranta, ir jiems reikia perlaikyti teises....Parašė Romas Rodyti pranešimąJei taisyklės parašytos taip, kad jas supranta tik baigę kelis aukštuosius ir besipuikuojantys savo IQ, tai kažkas ne taip ne su taisyklių naudotojais, o su taisyklių rašytojais.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Atsakymas, deja, teisingas.Parašė Briedis Rodyti pranešimąIš bėdos situacija "sueitų" bent jau sumontavus šviesoforus pėstiesiems ir dviratininkams...
Komentuoti:
-
Iš bėdos situacija "sueitų" bent jau sumontavus šviesoforus pėstiesiems ir dviratininkams...
Komentuoti:
-
Ne, nebūtinos, nes posūkis į dešinę neapsaugotas. Klaida ne tameParašė evil Rodyti pranešimą
O neturėtų "žaliam" šviesofore nurodytos kokios nors kryptys?
Komentuoti:
-
Čia kaltos ne taisyklės, o žmonių konservatyvumas. Žalias blynas net ir Zimbabvėj leidžia važiuoti visomis kryptimis. Esmė ne žaliam blyne, o KET 75 punkte, kurio nebeliko ir kuris neišeina žmonėms iš galvų.
Manau, kad trūksta normalaus informavimo. Pats geriausias dalykas būtų informaciniai skydai prie šviesoforų. Gaila, kad jų neleidžia montuoti.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
O neturėtų "žaliam" šviesofore nurodytos kokios nors kryptys?Parašė dsanto Rodyti pranešimąKą tik gavau foto iš Klaipėdos. "Šedevras"-mįslė. Kas čia ne taip?
Komentuoti:
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąGan išsamus straipsnis, kaip važiuoti per sankryžas.
Nebegaliojant vienai KET taisyklei vairuotojai toliau kelia chaosą – nevažiuoja net degant žaliai šviesai
https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...zaliai-sviesaiPo keleto dsanto paaiškinimų pasidarė kaip ir aišku, kaip elgtis standartinėse situacijose, bet 2012 metų gembinių šviesoforų taisyklių interpretavimas neturi ribų. Aišku, tik, kad iš to uždirbo gembių, šviesoforų tiekėjai, montuotojai ir permontuotojai.Parašė sleader Rodyti pranešimąLiko nesuprantamas dviem kategorijoms vairuotojų:
a) Tie kurie vairavimo teisęs išsilaikė dar TSRS laikais ir lietuviškas KET yra pavartę rankose ir pažiūrėję viršelį ar max porą puslapių;
b) Tie kurie teisęs išsilaikė jau nepriklausomos Lietuvos laikais, tačiau KET irgi tik pavartė ieškodamį paveiksliukų, o teorijos egzaminams ruošėsi (pačias taisykles mokėsi), tik iš instruktoriaus perduotos informacijos ir spręsdami visokius KET testukus.
(...)Visiems tiems, kurie KET buvo ne tik vartę, o skaitę ir supratę kas ten parašyta, nebuvo problemų susigaudyti. Nes kai žinai, kad yra punktas, kuris draudžia važiuoti kol nedega papildoma sekcija, o po to sužinai, kad tokio punkto nebėra. Tai veikiausiai nereikia didelio IQ, kad suprasti kada galima atlikti posūkį, o kada - ne.
Sudėtingiau visiems vienodai suprasti, kaip važiuoti.
Jau praėjo beveik trys mėnesiai, o vis dar reikia aiškinti su paaiškinimų paaiškinimais, jo esant žaliam blynui galima sukti.
Problema, kad didelė dalis eismo dalyvių ir, deja šviesoforų statytojų, nesupranta tų šviesoforinių abrakadabrų.
Jei taisyklės parašytos taip, kad jas supranta tik baigę kelis aukštuosius ir besipuikuojantys savo IQ, tai kažkas ne taip ne su taisyklių naudotojais, o su taisyklių rašytojais.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Prašom konkrečiauParašė Briedis Rodyti pranešimąViskas ne taip
Pradedant šviesoforų trūkumu ir netinkamu išdėstymu, ir baigiant šviesoforo veikimo šioje sankryžoje poreikiu.
Komentuoti:
-
Viskas ne taipParašė dsanto Rodyti pranešimąKą tik gavau foto iš Klaipėdos. "Šedevras"-mįslė. Kas čia ne taip?
Pradedant šviesoforų trūkumu ir netinkamu išdėstymu, ir baigiant šviesoforo veikimo šioje sankryžoje poreikiu.
- 2 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: