Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • sleader
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Jau praėjo beveik trys mėnesiai, o vis dar reikia aiškinti su paaiškinimų paaiškinimais, jo esant žaliam blynui galima sukti.
    Problema, kad didelė dalis eismo dalyvių ir, deja šviesoforų statytojų, nesupranta tų šviesoforinių abrakadabrų.
    Jei taisyklės parašytos taip, kad jas supranta tik baigę kelis aukštuosius ir besipuikuojantys savo IQ, tai kažkas ne taip ne su taisyklių naudotojais, o su taisyklių rašytojais.
    Tai, kad tie naudotojai masto kažkokiu labai sudėtingu "algoritmu" ir jiems kyla neaiškumai pačiose paprasčiausiose situacijose.

    Žalias signalas leidžia eisma. Tai dalykas, kurį tikriausiai visi supranta. Anksčiau buvo nelogiška taisyklė, kad nešviečianti sekcija kažką draudžia (čia buvo didžiausias nonsensas), bet jos tokios nebeliko. Ir tai nėra kažkokios naujos taisyklės atsiradimas, kad būtų galima apkaltinti jos rašytojus. Tiesiog nėra jokios taisyklės, kuri apibrėžtu tokią situaciją (kaip galima kaltinti, kad bloga taisyklė, kurios tiesiog nėra). Todėl problema naudotojuose, kad jie prisikūrę nebūtų "taisyklių" ar savo "sistemų" jomis vadovaujasi.

    Visiška analogija yra su važiavimu per žiedines sankryžas. Dauguma yra prisigalvoję, kad žiedinėje sankryžoje, jeigu yra daugiau nei viena eismo juosta, tai iš pirmos juostos galima važiuoti į artimiausią išvažiavimą, o žiedu galima važiuoti tik iš antros. Nors tokios taisyklės nėra ir niekada nebuvo. Apskritai nėra jokios taisyklės skirtos išskirtinai žiedinėms sankryžos. Viską reguliuoja ženklai. Jeigu ženklų nėra, tai važiuojama kaip paprastoje sankryžoje. Bet vat daugybė žmonių įsikalę sau į galvas, kad jau kai sankryža žiedinė, tai reikia "važiuoti kažkaip kitaip" ir jau tada važiuoja taip, kaip įprasta kitose sankryžose, nors jose ta tvarka nustatyta kelio ženklais.

    Man tai nesuprantama kaip neįmanoma įsisavinti tokio elementaraus dalyko, kaip "Šviečia žalias, todėl galiu važiuoti".
    Tik šiam dalykui yra pora išimčių:
    a) Jeigu šviečia kartu ir raudonas su rodykle norima važiuoti kryptimi - važiuoti ta kryptimi draudžiama (tą turbūt visi supranta);
    b) Jeigu žaliame signale yra rodyklės, kuriose neparodyta tavo kryptis - važiuoti ta kryptimi "žalio" signalo nėra. Toks elementarus dalykas, jeigu yra rodyklės, tai žalias tik tiems, kurie važiuoja tų rodyklių kryptimis.
    Vat ir viskas. Visiškai nesvarbu ar yra ten sekcija, ar jos nėra, ar stulpas rudas, ar pilkas, ar kabo vazonas su gėlėmis ant stulpo ar nekabo, tai visiškai neturi jokios įtakos.
    Paskutinis taisė sleader; 2020.01.22, 06:39.

    Komentuoti:


  • Resutas
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Reikėtų konkrečiau, kokios kryptys sankryžoje ir kokie šviesoforai.
    Prisegiau foto iš oro uosto pusės važiuojant. Analogiškai važiuojant ir iš Lytagros pusės. Esmė, kad žalias signalas į kairę rodomas tik ant vieno šviesoforo. Vidurinis šviesoforas ciklus dubliuoja, bet yra be rodyklių, t.y. pagal naujas taisykles jam degant turiu teisę važiuoti į visas puses, nors akivaizdžiai sankryžą sureguliuota ne tam.
    Paskutinis taisė Resutas; 2020.01.22, 06:35.

    Komentuoti:


  • myhorsegallery
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Jei taisyklės parašytos taip, kad jas supranta tik baigę kelis aukštuosius ir besipuikuojantys savo IQ, tai kažkas ne taip ne su taisyklių naudotojais, o su taisyklių rašytojais.
    Va čia tai kaip pirštu į akį. Tik įdomu ar tie super-IQ turėtojai suprato šią pamoką, kaip lengva sukelti visišką chaosą (gatvėse, valstybėje etc.), visgi jie greičiausiai ir toliau aiškins, kad "runkeliai" nieko nesupranta, ir jiems reikia perlaikyti teises....

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Iš bėdos situacija "sueitų" bent jau sumontavus šviesoforus pėstiesiems ir dviratininkams...
    Atsakymas, deja, teisingas.

    Click image for larger version

Name:	IMG-f999d1a0a972a9909ee4fa601eb7c479-V.jpg
Views:	84
Size:	208,2 kB
ID:	1777235

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Iš bėdos situacija "sueitų" bent jau sumontavus šviesoforus pėstiesiems ir dviratininkams...

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė evil Rodyti pranešimą

    O neturėtų "žaliam" šviesofore nurodytos kokios nors kryptys?
    Ne, nebūtinos, nes posūkis į dešinę neapsaugotas. Klaida ne tame

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Čia kaltos ne taisyklės, o žmonių konservatyvumas. Žalias blynas net ir Zimbabvėj leidžia važiuoti visomis kryptimis. Esmė ne žaliam blyne, o KET 75 punkte, kurio nebeliko ir kuris neišeina žmonėms iš galvų.

    Manau, kad trūksta normalaus informavimo. Pats geriausias dalykas būtų informaciniai skydai prie šviesoforų. Gaila, kad jų neleidžia montuoti.

    Komentuoti:


  • evil
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Ką tik gavau foto iš Klaipėdos. "Šedevras"-mįslė. Kas čia ne taip?
    O neturėtų "žaliam" šviesofore nurodytos kokios nors kryptys?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Gan išsamus straipsnis, kaip važiuoti per sankryžas.
    Nebegaliojant vienai KET taisyklei vairuotojai toliau kelia chaosą – nevažiuoja net degant žaliai šviesai
    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...zaliai-sviesai
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Liko nesuprantamas dviem kategorijoms vairuotojų:
    a) Tie kurie vairavimo teisęs išsilaikė dar TSRS laikais ir lietuviškas KET yra pavartę rankose ir pažiūrėję viršelį ar max porą puslapių;
    b) Tie kurie teisęs išsilaikė jau nepriklausomos Lietuvos laikais, tačiau KET irgi tik pavartė ieškodamį paveiksliukų, o teorijos egzaminams ruošėsi (pačias taisykles mokėsi), tik iš instruktoriaus perduotos informacijos ir spręsdami visokius KET testukus.
    (...)Visiems tiems, kurie KET buvo ne tik vartę, o skaitę ir supratę kas ten parašyta, nebuvo problemų susigaudyti. Nes kai žinai, kad yra punktas, kuris draudžia važiuoti kol nedega papildoma sekcija, o po to sužinai, kad tokio punkto nebėra. Tai veikiausiai nereikia didelio IQ, kad suprasti kada galima atlikti posūkį, o kada - ne.
    Po keleto dsanto paaiškinimų pasidarė kaip ir aišku, kaip elgtis standartinėse situacijose, bet 2012 metų gembinių šviesoforų taisyklių interpretavimas neturi ribų. Aišku, tik, kad iš to uždirbo gembių, šviesoforų tiekėjai, montuotojai ir permontuotojai.
    Sudėtingiau visiems vienodai suprasti, kaip važiuoti.

    Jau praėjo beveik trys mėnesiai, o vis dar reikia aiškinti su paaiškinimų paaiškinimais, jo esant žaliam blynui galima sukti.
    Problema, kad didelė dalis eismo dalyvių ir, deja šviesoforų statytojų, nesupranta tų šviesoforinių abrakadabrų.
    Jei taisyklės parašytos taip, kad jas supranta tik baigę kelis aukštuosius ir besipuikuojantys savo IQ, tai kažkas ne taip ne su taisyklių naudotojais, o su taisyklių rašytojais.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Viskas ne taip Pradedant šviesoforų trūkumu ir netinkamu išdėstymu, ir baigiant šviesoforo veikimo šioje sankryžoje poreikiu.
    Prašom konkrečiau

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Ką tik gavau foto iš Klaipėdos. "Šedevras"-mįslė. Kas čia ne taip?
    Viskas ne taip Pradedant šviesoforų trūkumu ir netinkamu išdėstymu, ir baigiant šviesoforo veikimo šioje sankryžoje poreikiu.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Ką tik gavau foto iš Klaipėdos. "Šedevras"-mįslė. Kas čia ne taip?

    Click image for larger version

Name:	IMG-93b35c92e91ebcb901e874cd3881b11c-V.jpg
Views:	84
Size:	142,1 kB
ID:	1777222

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Gan išsamus straipsnis, kaip važiuoti per sankryžas.

    Nebegaliojant vienai KET taisyklei vairuotojai toliau kelia chaosą – nevažiuoja net degant žaliai šviesai

    Nors prieš porą savaičių ir pranešta, kad žaliosios rodyklės grįš į sankryžas, tačiau dalis vairuotojų su eismo pakeitimais sankryžose nesusidoroja iki šių dienų. Vietoje lentelės su žalia rodykle atsiradus papildomoms šviesoforo sekcijoms, dalis vairuotojų nesupranta, kaip važiuoti tokia sankryža, dėl to driekiasi spūstys.

    Nuo 2019-ųjų lapkričio nebegalioja Kelių eismo taisyklių (KET) 75 punktas, kuris skambėjo taip:

    Jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.
    https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...zaliai-sviesai

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Kaune toliau atsisakoma papildomų sekcijų į kairę. Žemaičių pl. - Šarkuvos g. sankryža.

    Prieš tai:

    ​​​​​​​Click image for larger version  Name:	Kaunas, Žemaičių pl. - Šarkuvos1.jpg Views:	1 Size:	178,3 kB ID:	1777213

    Click image for larger version

Name:	Kaunas, Žemaičių pl. - Šarkuvos2.jpg
Views:	93
Size:	65,2 kB
ID:	1777220

    Šiandien:

    Click image for larger version  Name:	IMG-0904fb995e09631677ee46a273c86d7c-V.jpg Views:	1 Size:	94,7 kB ID:	1777211

    Click image for larger version  Name:	IMG-8f84f64d5175a55ff3d021e6d2ae13ab-V.jpg Views:	1 Size:	87,7 kB ID:	1777212
    Paskutinis taisė dsanto; 2020.01.21, 22:24.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Resutas Rodyti pranešimą
    O kaip elgtis jeigu sankryžoje dešineje yra žalias su rodykle tik tiesiai, o sankryžos viduryje stovi šviesoforas be rodyklių visai. Pagal naujas taisykles vienas kitam prieštarauja juk, ar aš klystu?

    Vieksmas vyksta Dariaus ir Girėno ir F. Vaitkaus sankryžoje (prie oro uosto) važiuojant nuo Lytagros pusės tiesiai.
    Reikėtų konkrečiau, kokios kryptys sankryžoje ir kokie šviesoforai.

    Komentuoti:


  • Resutas
    replied
    O kaip elgtis jeigu sankryžoje dešineje yra žalias su rodykle tik tiesiai, o sankryžos viduryje stovi šviesoforas be rodyklių visai. Pagal naujas taisykles vienas kitam prieštarauja juk, ar aš klystu?

    Vieksmas vyksta Dariaus ir Girėno ir F. Vaitkaus sankryžoje (prie oro uosto) važiuojant nuo Lytagros pusės tiesiai.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą

    Deja, taisyklių keitimas buvo suveltas ir daugumai vairuotojų liko nesuprantamas. Per porą mėnesių po daugybės paaiškinimų (ir papypsenimų) gal trečdalis ar pusė vairuotojų jau suka esant žaliam blynui kai užgesta sekcija.

    Lapkričio pradžioje ėjo straipsniai tik apie žiemines padangas ir apie mažesnį greitų autostrados. Išaiškinimai su schemutėmis pasirodė jau prsidėjsu ilgajam savaitgaliui.
    Gal būtų padėjusi kelias savaites trukusi socialinė reklama per TV ir internetą; ar galų gale bent prie svarbesnių prie pakeistų sankryžų reikėtų pakabinti plakatą "Suk nelaukdamas rodyklės" ar panašiai.
    Liko nesuprantamas dviems kategorijoms vairuotojų:
    a) Tie kurie vairavimo teisęs išsilaikė dar TSRS laikais ir lietuviškas KET yra pavartę rankose ir pažiūrėję viršelį ar max porą puslapių;
    b) Tie kurie teisęs išsilaikė jau nepriklausomos Lietuvos laikais, tačiau KET irgi tik pavartė ieškodamį paveiksliukų, o teorijos egzaminams ruošėsi (pačias taisykles mokėsi), tik iš instruktoriaus perduotos informacijos ir spręsdami visokius KET testukus.
    O pastarųjų labai daug, ką parodo visa egzaminų išlaikymo statistika. Kaip galima egzaminus perlaikinėti 3 ir daugiau kartų?

    Visiems tiems, kurie KET buvo ne tik vartę, o skaitę ir supratę kas ten parašyta, nebuvo problemų susigaudyti. Nes kai žinai, kad yra punktas, kuris draudžia važiuoti kol nedega papildoma sekcija, o po to sužinai, kad tokio punkto nebėra. Tai veikiausiai nereikia didelio IQ, kad suprasti kada galima atlikti posūkį, o kada - ne.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Yra dar toks KET punktas:

    Bet aišku, geriausia, kai visi šviesoforai su rodyklėmis. Vilniuje planuojama sudėti rodykles į visus šviesoforus, jei bent vienas šviesoforas yra su papildoma sekcija.
    Abu šviesoforai yra įrengti judėjimo kryptimi ir skirti ta kryptimi važiuojantiems.

    Galėtų būti visi su rodyklėmis, bet dar geriau kad vietoj kairinių sekcijų būtų pilnaverčiai 3 spalvų šviesoforai (kol nėra įteisintas papildoma sekcija reguliuojamas dalį laiko apsaugotas kairysis posūkis).

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą

    Deja, taisyklių keitimas buvo suveltas ir daugumai vairuotojų liko nesuprantamas. Per porą mėnesių po daugybės paaiškinimų (ir papypsenimų) gal trečdalis ar pusė vairuotojų jau suka esant žaliam blynui kai užgesta sekcija.

    Lapkričio pradžioje ėjo straipsniai tik apie žiemines padangas ir apie mažesnį greitų autostrados. Išaiškinimai su schemutėmis pasirodė jau prsidėjsu ilgajam savaitgaliui.
    Gal būtų padėjusi kelias savaites trukusi socialinė reklama per TV ir internetą; ar galų gale bent prie svarbesnių prie pakeistų sankryžų reikėtų pakabinti plakatą "Suk nelaukdamas rodyklės" ar panašiai.
    Stendus prie sankryžų siūliau, bet laikomasi nuomonės, kad gatvėse nebūtų ženklų, kurie nenumatyti KET. Be abejo, tv ir internetas turėtų apie tai informuoti, bet to labai trūksta - apart pavienių žurnalistų reportažų ir straipsnių nieko nėra.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    video matosi, kaip pats nevažiuoja per žalią ir laukia papildomos sekcijos
    https://facebook.com/story.php?sto...00006022777812
    Deja, taisyklių keitimas buvo suveltas ir daugumai vairuotojų liko nesuprantamas. Per porą mėnesių po daugybės paaiškinimų (ir papypsenimų) gal trečdalis ar pusė vairuotojų jau suka esant žaliam blynui kai užgesta sekcija.

    Lapkričio pradžioje ėjo straipsniai tik apie žiemines padangas ir apie mažesnį greitų autostrados. Išaiškinimai su schemutėmis pasirodė jau prsidėjsu ilgajam savaitgaliui.
    Gal būtų padėjusi kelias savaites trukusi socialinė reklama per TV ir internetą; ar galų gale bent prie svarbesnių prie pakeistų sankryžų reikėtų pakabinti plakatą "Suk nelaukdamas rodyklės" ar panašiai.

    Komentuoti:

Working...
X