Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus pėsčiųjų perėjos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • sleader
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą

    Remiatės pakalniška prielaida, kad automobilių ir pėsčiųjų bei dviračių trasos turi sutapti. Neturi. Ne be reikalo yra E ir F gatvių kategorijos, kurios turėtų būti numatytos rengiant BP.
    Kai tai suvoksite, tai suprasite, kad ir mieste be vargo gali būti patogios skirtingo lygio perėjos, kurių eidamas, o tuo labiau važiuodamas dviračiu, net nepastebėsite.
    Jei nesate matęs ar pamiršote, pažiūrėkite bent šį video
    .
    Faktas, kad tinkamos ir patogios požeminės perėjos GALI BŪTI. Tačiau atsižvelkime į realybę, kad pas mus nei vienos tokios nėra ir nei viena tokia neplanuojama. Net naujausiuose projektiniuose pasiūlymuose visur kur buvo įpieštos požeminės perėjos, tai įpiešiamos šabloninės su stačiais laiptais abiejose pusėse, lygiagrečiais važiuojamąjai daliai, niekaip neatsižvelgiant į reljefą, pagrindinius pėsčiųjų srautus ir pan.
    Kai sugebėsime nors vieną tinkamą pasistatyti, tuomet bus galima kalbėti, kad galima vienur ar kitur jas įrengti. Bet kol nesugebame ir tikriausiai greit nesugebėsime, turėtū būti banas joms.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą

    Pasensi, sunkiau vaikščioti pasidarys, ar šiaip kokia nelaimė gyvenime ištiks, ar vaikų susilauksi, tada gal aiškiau susidarys. Požeminės perėjos šiaip beveik visada blogis, bet Vilniuje jos dar labiau blogis, nes tiesiog piktybiškai nėra pritaikomos visiems žmonėms, arba pritaikomos chaltūriškai (pvz., įrengiant liftus, kurie niekada neveikė ir neveiks).

    Tiesa, aš Niko siūlymui dėl „reguliuojamos sankryžos su mygtukais“ taip pat nenorėčiau pritarti, nes pėstieji turi būti laikomi lygiaverčiais eismo dalyviais. Automobiliams kažkodėl niekas „mygtukų“ neįrenginėja (išskyrus sensorius, reaguojančius į svorį, bet jie nereikalauja vairuotojo valios išraiškos). Bet kad tai mažesnės blogybė, lyginant su požeminėmis perėjomis, sutinku.
    Jeigu požeminėse perėjose būtų įrengiami liftai (su sąlyga jog veikiantys), tai būtų visai neblogai. Tačiau dažnai pas mus įrengiami net ne liftai, o neįgaliųjų keltuvai, kurie iš esmės nepritaikyti dažnam naudojimui ir kitoms grupėms asmenų nėra patogūs.

    Pėrėjos su mygtukais yra gerai, jeigu mygtukas funkcionaliai veikia ir suteikia kažkokią pirmenybę laiko atžvilgiu. Tikrai yra sankryžų, kur nuspaudus mygtuką, bent jau ne piko metu, žalia įsijungia pakankamai greitai. Tai tikrai patogiau ir funkcionaliau (visų eismo dalyvių atžvilgiu), nei fiksuoto ilgio ir trukmės ciklai.

    Komentuoti:


  • Agas
    replied
    Parašė Nikas Rodyti pranešimą

    Visada vengiu asmeniškumų, bet kolega ir jūsų bendraminčiai - jus durni ar kaip? Nieko po žemė kišti nereikia, nei pesčiųjų, nei automobilių - tai progresyvių pasaulio šalių kaip Nyderlandai ar Skandinavijos šalys prerogatyva ir prioritetai. Vilniui gi, kad bent per žingsnelį būti toliau sovietinio brūdo ar ruskyno, užtektų padaryti tiesiog... drum roll...paprastą reguliuojamą perėją su mygtukais ir salele pėstiesiems. Bet toliau darom požemines perėjas kaip Minske, tik dar ir su šūdina darbų kokybe.
    Panašu ponas pats būsite ne pilno proto, jei sugebate situaciją matyti tik iš vienų eismo dalyvių perspektyvos. O ir kišti gatvę po žeme buvo ne mano pasiūlymas...

    O neįgaliesiems bei tėvams su vežimėliais REALIAI pritaikyta požeminė perėja (kol kas retas atvejis Vilniuje) visada nugali vieno lygio šviesoforinę perėją per B (nors realiai A) kategorijos gatvę.
    Paskutinis taisė Agas; 2024.02.09, 09:56.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Problema su tokiomis skirtingo lygio perėjomis/pervažomis/sankryžomis, kad norint jas įrengti, reikia galvoti ir planuoti. O Vilniuje tai yra problema. Aš tik priminsiu, kad Vilniuje dar nėra išmokta sujungti fakin ŠALIGATVIŲ į vieną lygį, kai viskas daroma pagal egzistuojantį PROJEKTĄ ir NUO NULIO. Net ir tokiais idealiais atvejais, kai viskas iš esmės padėta ant lėkštutės ir kažko sugadinti tiesiog fiziškai nėra įmanoma, kažkokiais protu nesuvokiamais ir fenomenalių anti-sugebėjimų reikalaujančiais antgamtiniais būdais, yra sugebama viską kolosaliai supisti ir padaryti taip, kad ta miesto vieta būtų nepritaikyta žmonėms. Tai dar ilgas ilgas kelias iki bent kažkokių užuomazgų ir supratimo, kaip reikia tuos dalykus daryti teisingai.

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Parašė Kecal Rodyti pranešimą

    Pasensi, sunkiau vaikščioti pasidarys, ar šiaip kokia nelaimė gyvenime ištiks, ar vaikų susilauksi, tada gal aiškiau susidarys. Požeminės perėjos šiaip beveik visada blogis, bet Vilniuje jos dar labiau blogis, nes tiesiog piktybiškai nėra pritaikomos visiems žmonėms, arba pritaikomos chaltūriškai (pvz., įrengiant liftus, kurie niekada neveikė ir neveiks).
    .
    Remiatės pakalniška prielaida, kad automobilių ir pėsčiųjų bei dviračių trasos turi sutapti. Neturi. Ne be reikalo yra E ir F gatvių kategorijos, kurios turėtų būti numatytos rengiant BP.
    Kai tai suvoksite, tai suprasite, kad ir mieste be vargo gali būti patogios skirtingo lygio perėjos, kurių eidamas, o tuo labiau važiuodamas dviračiu, net nepastebėsite.
    Jei nesate matęs ar pamiršote, pažiūrėkite bent šį video
    .

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Varšuva sugebėjo net atokesnėse vietose įsirengti sensorinius pėsčiųjų jutiklius, kurie aktyvuojasi vos priėjus prie perėjos. Pas mus, deja, tokia prabanga tik mašinytėms.

    Komentuoti:


  • Kecal
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Nu matyt tikrai durnas esu jeigu man patinka eiti nesustojant ir nekertant važiuojamosios dalies, be jokių šviesaforų ir pan. Nu bet matyt aš čia vienas toks durnas ir reikai kad būtų pėstiesiens nepatogesnės ir nesaugesnės vieno lygio sankryžos.
    Pasensi, sunkiau vaikščioti pasidarys, ar šiaip kokia nelaimė gyvenime ištiks, ar vaikų susilauksi, tada gal aiškiau susidarys. Požeminės perėjos šiaip beveik visada blogis, bet Vilniuje jos dar labiau blogis, nes tiesiog piktybiškai nėra pritaikomos visiems žmonėms, arba pritaikomos chaltūriškai (pvz., įrengiant liftus, kurie niekada neveikė ir neveiks).

    Tiesa, aš Niko siūlymui dėl „reguliuojamos sankryžos su mygtukais“ taip pat nenorėčiau pritarti, nes pėstieji turi būti laikomi lygiaverčiais eismo dalyviais. Automobiliams kažkodėl niekas „mygtukų“ neįrenginėja (išskyrus sensorius, reaguojančius į svorį, bet jie nereikalauja vairuotojo valios išraiškos). Bet kad tai mažesnės blogybė, lyginant su požeminėmis perėjomis, sutinku.
    Paskutinis taisė Kecal; 2024.02.08, 15:06.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Nikas Rodyti pranešimą

    Visada vengiu asmeniškumų, bet kolega ir jūsų bendraminčiai - jus durni ar kaip? Nieko po žemė kišti nereikia, nei pesčiųjų, nei automobilių - tai progresyvių pasaulio šalių kaip Nyderlandai ar Skandinavijos šalys prerogatyva ir prioritetai. Vilniui gi, kad bent per žingsnelį būti toliau sovietinio brūdo ar ruskyno, užtektų padaryti tiesiog... drum roll...paprastą reguliuojamą perėją su mygtukais ir salele pėstiesiems. Bet toliau darom požemines perėjas kaip Minske, tik dar ir su šūdina darbų kokybe.
    Nu matyt tikrai durnas esu jeigu man patinka eiti nesustojant ir nekertant važiuojamosios dalies, be jokių šviesaforų ir pan. Nu bet matyt aš čia vienas toks durnas ir reikai kad būtų pėstiesiens nepatogesnės ir nesaugesnės vieno lygio sankryžos.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Nikas Rodyti pranešimą

    Visada vengiu asmeniškumų, bet kolega ir jūsų bendraminčiai - jus durni ar kaip? Nieko po žemė kišti nereikia, nei pesčiųjų, nei automobilių - tai progresyvių pasaulio šalių kaip Nyderlandai ar Skandinavijos šalys prerogatyva ir prioritetai. Vilniui gi, kad bent per žingsnelį būti toliau sovietinio brūdo ar ruskyno, užtektų padaryti tiesiog... drum roll...paprastą reguliuojamą perėją su mygtukais ir salele pėstiesiems. Bet toliau darom požimines perjėas kaip Minske, tik dar ir šūdina darbų kokybe.
    Kad kiša po žeme tiek olandijose, tiek skandinavijose. Tik dažniau kiša mašinas. Nors metro tam tikra prasme irgi žmonių kišimas po žeme.

    Komentuoti:


  • Nikas
    replied
    Parašė Agas Rodyti pranešimą
    Diskusija prasidėjo nuo to, jog ta požeminė perėja bus modernizuojama ir pritaikoma neįgaliesiems. Bet žinoma, atsiranda žmonių, kurie ir tuo nepatenkinti, nes iš kart nori milijoninių investicijų į gatvės pakišimą po žeme. Gal jau grįžkime į realybę? Progresas daromas mažais žingsniukais, o ne papezėjimais apie idealų miestą ir kaip iš kart čia ir dabar reikia viską keisti 180 laipsnių kampu
    Visada vengiu asmeniškumų, bet kolega ir jūsų bendraminčiai - jus durni ar kaip? Nieko po žemė kišti nereikia, nei pesčiųjų, nei automobilių - tai progresyvių pasaulio šalių kaip Nyderlandai ar Skandinavijos šalys prerogatyva ir prioritetai. Vilniui gi, kad bent per žingsnelį būti toliau sovietinio brūdo ar ruskyno, užtektų padaryti tiesiog... drum roll...paprastą reguliuojamą perėją su mygtukais ir salele pėstiesiems. Bet toliau darom požemines perėjas kaip Minske, tik dar ir su šūdina darbų kokybe.
    Paskutinis taisė Nikas; 2024.02.08, 10:10.

    Komentuoti:


  • tukastu
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą


    Tai atsidarykite tą žemėlapį ir pasižiūrekite, kad ten yra trupantys laiptai ir taip, tikrai pėsčiojo mąstymas paremtas eiti ilgesniais ir nepatogesnais maršrutais. Renkasi geriausią blogybė iš visų blogybių.

    Perėja, kuri patenkina pėsčiajį:
    Click image for larger version

Name:	2.JPG
Views:	752
Size:	155,6 kB
ID:	2109436
    Čia gal VMS šita perėja patenkina, o ne pėsčiajį

    O šiaip pagal tokią logiką galima sakyti, kad ir šaligatvių mums nereikia, nes
    Šaligatvis, kuri patenkina pėsčiajį:
    Click image for larger version

Name:	415525014_678173644512253_2522426269161285672_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg&_nc_cat=107&ccb=1-7&_nc_sid=c42490&_nc_ohc=hIYVOT_A6KIAX-IvG2B&_nc_ht=z-p3-scontent.fvno1-1.fna&oh=00_AfDks_gUsbPOjcFX7ikaJ5IzEx1qRXJi89WY-WKT90p_YQ&oe=65C9AB8
Views:	690
Size:	969,8 kB
ID:	2109598

    Komentuoti:


  • Agas
    replied
    Diskusija prasidėjo nuo to, jog ta požeminė perėja bus modernizuojama ir pritaikoma neįgaliesiems. Bet žinoma, atsiranda žmonių, kurie ir tuo nepatenkinti, nes iš kart nori milijoninių investicijų į gatvės pakišimą po žeme. Gal jau grįžkime į realybę? Progresas daromas mažais žingsniukais, o ne papezėjimais apie idealų miestą ir kaip iš kart čia ir dabar reikia viską keisti 180 laipsnių kampu

    Parašė Kaid Rodyti pranešimą


    Tai atsidarykite tą žemėlapį ir pasižiūrekite, kad ten yra trupantys laiptai ir taip, tikrai pėsčiojo mąstymas paremtas eiti ilgesniais ir nepatogesnais maršrutais. Renkasi geriausią blogybė iš visų blogybių.

    Perėja, kuri patenkina pėsčiajį:
    Click image for larger version  Name:	2.JPG Views:	40 Size:	155,6 kB ID:	2109436
    Laiptų kokybė niekaip nepakeičia fakto, kad jūs nusišnekėjote sakydamas, jog1 km spinduliu nėra kaip kitaip kirsti gatvės, tik požemine perėja. Kartais tiesiog reik pripažint suklydus...
    Paskutinis taisė Agas; 2024.02.07, 17:08.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Kitas Rodyti pranešimą

    Prie poliklinikos yra kiti laiptai, kitoje viaduko pusėje - ilga rampa be laiptų... Ai, viskas blogai, ne už tokią Lietuvą mes kovojome!
    Yra, bet iki jų eiti reikia kažkur per aplinkui, jeigu eitume nuo stotelės, iš kurios susidaro nemažas pėsčiųjų srautas. Tą labai puikiai parodo berods net keli išmindžioti takai per tą šlaitą tap vieno šaligatvio/laiptų ir kito.

    Dėl "ne už tokią Lietuvą kovojome", tai galėčiau pasakyti, kad galbūt kaip tik dabar dar kovojame, kad ne sovietinio miestų planavimo "šedevras" kaip požeminė perėja su laiptais būtų etalonas ir toliau tiražiuojamas visur bei visada. O, kad būtų pasiremta įrodyta ir pagrįsta vakarų šalių praktika, bei požeminės perėjos (ypač tokio tipo) būtų traktuojamos kaip atgyvena, kurios reikia atsisakyti.
    Gaila, kad tik sarkazmas naudojamas visiškai ne vietoje, nes tie, kurie kovojo, turbūt ir kovojo už progresyvumą, modernumą ir patogumą pirminiams naudotojams - pėstiesiems.

    Komentuoti:


  • Kitas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    O šiaip tas geras pėsčiųjų priėjimas, tai yra šitie baigiantys sutrupėti laiptai?
    Ukmergės g. - Google Maps
    Prie poliklinikos yra kiti laiptai, kitoje viaduko pusėje - ilga rampa be laiptų... Ai, viskas blogai, ne už tokią Lietuvą mes kovojome!

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą
    Perėja, kuri patenkina pėsčiajį:
    Pagal diskusiją, tai perėja, ne kuri patenkina pėsčiajį, o labiausiai mėgstama perėja Vilniuje

    Parašė Kitas Rodyti pranešimą

    Netiesa, už ~100 m yra viadukas su geru pėsčiųjų priėjimu.
    https://www.google.com/maps/@54.7158...er=0&entry=ttu
    100 metrų iki viaduko, dar 100 metrų nuo jo. Niekas nevaiksčios papildomų 200 metrų ir nelips ilgesniais laiptais (visada ant viadukų užlipti bus daugiau laiptų pakopų, nei nusileisti į požeminę perėją), kad užtruktų ilgiau ir prasieitų toliau. Kaip ir buvo parašyta - visada renkamasi mažesnė blogybė iš keletos. Tačiau tai nereiškia, kad tokia perėja yra priimtina ir toks sprendimas - labai geras. Jeigu ten būtų vieno lygio reguliuojama pėsčiųjų perėja, kad ir to viaduko vietoje (100 m paėjus į šoną), tai didelis klausimas kiek žmonių leistųsi į tą apspjaudytą siaurą koridoriuką po gatve.

    O šiaip tas geras pėsčiųjų priėjimas, tai yra šitie baigiantys sutrupėti laiptai?
    Ukmergės g. - Google Maps

    Komentuoti:


  • Kitas
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą

    2. Ta pereja tokia populiari, nes, matyt, kilometro spinduliu nėra alternatyvos, kaip kirsti "stroad'ą".
    Netiesa, už ~100 m yra viadukas su geru pėsčiųjų priėjimu.
    https://www.google.com/maps/@54.7158...er=0&entry=ttu

    Nenoriu leistis į beprasmes diskusijas, aš irgi visomis keturiomis už patogų judėjimą pėsčiomis, bet mane nervina sapalionės, apie tai, kaip jau funkcionuojančią 6 juostų eismo gatvę reikia pakišti po žeme, o pėsčiųjų taką padaryti nuliniame lygyje. Mano kartos žmonės to nesulauks.

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė Agas Rodyti pranešimą

    Vietoj spėliojimo būtų gerai jei atsidarytumėte žemėlapį ir patikrintumėt prieš rašydamas tokią nesąmonę. Tereikia paeiti 100m į šoną ir lengvai kirsti Ukmergės gatvę plačiu viaduko pėsčiųjų taku. Akivaizdu, jog dauguma yra patenkinti požemine perėja, jei nesirenka eiti tų papildomų 100 metrų į šoną.

    Tai atsidarykite tą žemėlapį ir pasižiūrekite, kad ten yra trupantys laiptai ir taip, tikrai pėsčiojo mąstymas paremtas eiti ilgesniais ir nepatogesnais maršrutais. Renkasi geriausią blogybė iš visų blogybių.

    Perėja, kuri patenkina pėsčiajį:
    Click image for larger version

Name:	2.JPG
Views:	752
Size:	155,6 kB
ID:	2109436

    Komentuoti:


  • Agas
    replied
    Parašė Kaid Rodyti pranešimą
    2. Ta pereja tokia populiari, nes, matyt, kilometro spinduliu nėra alternatyvos, kaip kirsti "stroad'ą".
    Vietoj spėliojimo būtų gerai jei atsidarytumėte žemėlapį ir patikrintumėt prieš rašydamas tokią nesąmonę. Tereikia paeiti 100m į šoną ir lengvai kirsti Ukmergės gatvę plačiu viaduko pėsčiųjų taku. Akivaizdu, jog dauguma yra patenkinti požemine perėja, jei nesirenka eiti tų papildomų 100 metrų į šoną.


    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Globalus Rodyti pranešimą
    Kad požeminė perėja būtų pritaikyta neįgaliesiams, ją reikia susprogdinti ir užkasti.
    Jūs gal kokią fobiją turit tuneliams ar kodėl parašėte tokia absoliučią nesąmonę?

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Globalus Rodyti pranešimą
    Jokio sarkazmo. Intensyviai naudojasi nes neturi kitos išeities, o ne dėl to, kad naudingas objektas.
    Užkasti būtinai reikia. Nieko tokio, palauks automobilistai, kol pestieji pereina gatvę, nenumirs
    Realiai ten vienintelis geras sprendimas - pakast eismą tunelyje ir paleist pėsčiuosius viršuje. Nebūtų smagu perėja toj vietoj. Ir kiek pamenu požeminė ten ne pati siauriausia ir liūdniausia. Tai gal bet požeminė geriau nei eilinė perėja.

    Aišku visada galima tikėtis, kad tuoj sumažės eismas perpus ir konvertuosim Ukmergės gatvę į siaurą jaukią gatvelę.
    Paskutinis taisė mantasm; 2024.02.07, 09:50.

    Komentuoti:

Working...
X