Parašė Ignalina
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Šitas visas pokytis prasidėjo dar kai socdemais nesivaideno, ir tik dabar buvo užbaigtas https://rail-baltica.lt/rail-baltica...ldymo-modelis/Parašė VLR Rodyti pranešimąNa, Estijoje lyg ir suveikė, tai problema, turbūt, ne RB Rail. Spėčiau socdemai grįžę nori saldesnio kąsnio ir korumpuotų kontraktų, bet sunku pasakyti.
Bet nu žinai, reikia prikišinėt visada kaip socdemai korumpuoti visiškai pasitaikius kiekvienai progai.
- 2 patinka
Comment
-
Paaiškina - https://ltg.lt/naujienos/2025/pakeit...tarti-su-idom/Parašė John Rodyti pranešimą
O kas buvo blogai, nepaaiškina. Taip išeina, kad bendra RB Rail iš esmės pafeilino.
Taip nori paspartinti projektavimo darbus, nes tarpininkas komunikacijoje tarp užsakovo ir vykdytojo įneša papildomo delsimo, o ir nacionaliniai reglamentai tarp 3 valstybių skiriasi, todėl sudėtinga tam tikrus darbus atlikti bendrai.
- 2 patinka
Comment
-
O ką darė estai kitaip, kad palyginus taip toli pasistūmėjo visame RB projekte, lyginant su Lietuva?Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
Šitas visas pokytis prasidėjo dar kai socdemais nesivaideno, ir tik dabar buvo užbaigtas https://rail-baltica.lt/rail-baltica...ldymo-modelis/
Bet nu žinai, reikia prikišinėt visada kaip socdemai korumpuoti visiškai pasitaikius kiekvienai progai.
Comment
-
Tai kad nelabai paaiškina. Tik bendromis generinėmis frazėmis kaip "vietinė specifika". Tai kokia ta vietinė specifika ir kokie tie specifiniai blokeriai, kurie neleido projektui judėti greičiau?Parašė Perfect Rodyti pranešimą
Paaiškina - https://ltg.lt/naujienos/2025/pakeit...tarti-su-idom/
Taip nori paspartinti projektavimo darbus, nes tarpininkas komunikacijoje tarp užsakovo ir vykdytojo įneša papildomo delsimo, o ir nacionaliniai reglamentai tarp 3 valstybių skiriasi, todėl sudėtinga tam tikrus darbus atlikti bendrai.
Comment
-
Parodyk satelito nuotraukoje, kur yra pasistūmėję estai.Parašė John Rodyti pranešimą
O ką darė estai kitaip, kad palyginus taip toli pasistūmėjo visame RB projekte, lyginant su Lietuva?It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Kitokie įstatymai dėl žemės paįmimo, projektavimo ir pan. Žmonės kiekvienoje šalyje su patirtimi žinos geriau kaip valdyti projektą būtent toje šalyje, palyginus su bandymu pritaikyti vieną metodą visoms šalims. Žinau kad bent jau iš Lietuvos pusės tai kad visiems projektavimo reikalams reikėjo eiti per centrinę organizaciją gana stipriai sulėtino kada užbaigiami darbų pirkimai.Parašė John Rodyti pranešimą
Tai kad nelabai paaiškina. Tik bendromis generinėmis frazėmis kaip "vietinė specifika". Tai kokia ta vietinė specifika ir kokie tie specifiniai blokeriai, kurie neleido projektui judėti greičiau?
- 2 patinka
Comment
-
Nesakyčiau kad estai vienareikšmiškai daugiau pasistūmėję - ten projektavimo ir statybų organizavimas truputi kitaip vyko, visų pirmą darant sudėtingesnius statinius kaip viadukus, tunelius ir pan., ir tik prieš kelis mėnesius pradėjo pačios sankasos statybas. Lietuvoje tolimesniems darbams mano supratimu kažką panašaus bus bandoma daryti - susitvarkytas įstatymas kad jei pavyksta su žemės valdytoju susitarti greičiau, galima paprastuoju būdu nupirkti reikalingą žemę, neeinant per visas žemės paįmimo procedūras, ir kad tą žemę galima įskaityti kaip žemės paįmimo apimtyje paimta žemę. Ir tokiu būdu kai išeina pagreitinti viadukų ir pan. projektavimą ir statybą, ir tas jau yra daroma, pvz. Kauno mazge https://rail-baltica.lt/spartinant-r...ypu-ispirkimo/Parašė John Rodyti pranešimą
O ką darė estai kitaip, kad palyginus taip toli pasistūmėjo visame RB projekte, lyginant su Lietuva?
- 4 patinka
Comment
-
Please, not again. Jau prišnekėjai vėjų apie Lenkijos sienos-Kauno "paralelines" statybas, kur, kaip jau žinom, net RB1 nebus paruošta be 2033. Lietuva dar net nepradėjo žemės išpirkimo daugumoje RB trasos, darbus vykdo ~30 km mažiausiai reikšmingoje atkarpoje. Kaunas-Vilnius statusas išvis neaiškus, nekalbant apie stotis. Estija statosi Talino stotį ir, panašu, be didesnių trukdžių ir vėlavimo pastatys visą trasą. Pro kur tu "nesakytum", kad estai vienareikšmiškai daugiau pasistūmėję, kai jie yra akivaizdžiai ne tik toliau pasistūmėję, bet beviltiškai mus palikę 5 ar daugiau metų.Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
Nesakyčiau kad estai vienareikšmiškai daugiau pasistūmėję - ten projektavimo ir statybų organizavimas truputi kitaip vyko, visų pirmą darant sudėtingesnius statinius kaip viadukus, tunelius ir pan., ir tik prieš kelis mėnesius pradėjo pačios sankasos statybas. Lietuvoje tolimesniems darbams mano supratimu kažką panašaus bus bandoma daryti - susitvarkytas įstatymas kad jei pavyksta su žemės valdytoju susitarti greičiau, galima paprastuoju būdu nupirkti reikalingą žemę, neeinant per visas žemės paįmimo procedūras, ir kad tą žemę galima įskaityti kaip žemės paįmimo apimtyje paimta žemę. Ir tokiu būdu kai išeina pagreitinti viadukų ir pan. projektavimą ir statybą, ir tas jau yra daroma, pvz. Kauno mazge https://rail-baltica.lt/spartinant-r...ypu-ispirkimo/
- 3 patinka
Comment
-
Lenkų planai: paskutinė „Rail Balticos“ atkarpa turės du intermodalinius terminalus https://www.vz.lt
Ketvirtąją iš penkių „Rail Balticos“ atkarpų savo pusėje šiuo metu modernizuojantys lenkai netoli Lietuvos nori įrengti dvi dideles kroviniams skirtas stotis. Kaip jau rašėme, nuo 2027 m. tikimasi pradėti „Rail Balticos“ atkarpos, per Suvalkus sujungsiančios Lenkijos Elko miestą su Lietuvos pasieniu, statybas. Šiandieniniais skaičiavimais, tokios atkarpos tiesimas galėtų kainuoti daugiau nei 8 mlrd. PLN (1,93 mlrd. Eur).
Skirtingai nei likusios keturios atkarpos, iš kurių trys jau modernizuotos, daugiau nei 90% geležinkelio Elkas–Traškiškiai (Lietuvos siena) bus tiesiamas iš naujo. Nors vėžės iki Lietuvos sienos projektui dar nėra užtikrintas visas finansavimas, planuojama visus darbus užbaigti iki 2030–2031 m.
Pirmoji minėta intermodalinė stotis Papiernioje yra Suvalkų miesto pietinėje dalyje. „Numatomas bėgių ilgis Papiernios stotyje – 20,3 km. Šioje stotyje priimamų traukinių ilgis – iki 1.050 metrų. Šiuo metu vykdomi statybos projekto darbai, o statybos leidimą planuojama gauti 2027 m.“, – nurodoma VŽ raštu gautame atsakyme.
Antroji, šalia Elko miesto esanti Kijewo Towarowe, veiks ir kaip dvi atkarpas jungianti stotis – joje kroviniai galės tęsti kelionę „Rail Balticos“ vėže tarp Elko iki Lietuvos sienos arba važiuoti iki netoliese esančio Alėckos (Olecko) miesto.
„Pasikeitusi geopolitinė situacija išryškino geležinkelių svarbą užtikrinant karinio mobilumo jungtis. Šiuo metu karinės technikos krovai yra pritaikytos 8 „LTG Infra“ krovos aikštelės, o iki 2027 m. planuojama įrengti dar 4.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
- 5 patinka
Comment
-
Paaiškinimas iš kur Latviai gavo daugiau pinigų stoties užbaigimui. Paprasčiausiai atėmė iš kitų projektų.
https://www.delfi.lt/verslo-poziuris...tica-120090980Tačiau pirminis AF(Atkūrimo Fondo) lėšų paskirstymas nėra akmeninis. Šalys gali perskirstyti skirtas lėšas kitiems projektams, jei tam pritaria ES Ekonomikos ir finansų reikalų taryba. Latvija taip pat pasinaudojo šia galimybe. Vasario mėnesį Taryba patvirtino 114 mln. eurų AF lėšų perskirstymą Rygos centrinės stoties pietinės dalies statybai pagal projektą „Rail Baltica“. Tuo pačiu metu Latvija atsisako 40 mln. eurų vertės projekto, skirto viešojo transporto infrastruktūrai (greitaeigio viešojo transporto linijai) Rygoje statyti, taip pat 74 mln. eurų vertės projekto, skirto netaršių traukinių įkrovimo infrastruktūrai kurti.
- 1 patinka
Comment
-
Norint ką nors paimti iš kitų projektų, reikia turėti kitų projektų.Parašė B.S. Rodyti pranešimąPaaiškinimas iš kur Latviai gavo daugiau pinigų stoties užbaigimui. Paprasčiausiai atėmė iš kitų projektų.
- 3 patinka
Comment
-
Jūs bandot mums pasakyti kad Lietuva neturi kitų projektų? Kam rašinėti nesąmones ir gaišinti kitų žmonių laiką? Jūs bent patį straipsnį skaitėte?Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimąNorint ką nors paimti iš kitų projektų, reikia turėti kitų projektų.
Tačiau Latvijoje išmokėtų lėšų dalis nuo visų įgyvendinimo laikotarpiu skirtų lėšų yra mažiausia tarp Baltijos šalių – tik 12 proc. Lietuvoje ir Estijoje ji siekia atitinkamai 29 proc. ir 30 proc.
Iš viso iš 1,97 mlrd. eurų AF asignavimų, skirtų Latvijai, iki šiol iš EK gauta 801 mln. eurų mokėjimų.
Lietuva yra pasirašiusi plano finansavimo susitarimą su Europos Komisija ir iš viso kartu su avansais yra gavusi 1,819 mlrd. eurų lėšų iš Europos Komisijos.Paskutinis taisė B.S.; 2025.03.07, 08:58.
- 1 patinka
Comment
-
Įdėmiai. Ypač tą vietą apie LTG Infra projektus.Parašė B.S. Rodyti pranešimąJūs bandot mums pasakyti kad Lietuva neturi kitų projektų? Kam rašinėti nesąmones ir gaišinti kitų žmonių laiką? Jūs bent patį straipsnį skaitėte?
- 1 patinka
Comment
-
Varge vargeli. Gal pas psichologą apsilankykite jei vargina saviplakos sindromas. Lietuva ir gavo daugiau pinigų, ir juos greičiau įveiklina nei Latvija, ir turi daugiau projektų. Tai kad Latviai viską sumerkė į geležinkelius, o po to atėmė iš jų ir atidavė stočiai kad ji nesupūtų, tai čia problema, o ne pasiekimas. Nu bet Lietuvoje tikrai viskas blogiau, nors ir gavome daugiau nei dvigubai lėšų nei Latviai.Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Įdėmiai. Ypač tą vietą apie LTG Infra projektus.
- 4 patinka
Comment
-
Ne saviplakos sindromas, o ministerijos požiūris lengvai stebina.Parašė B.S. Rodyti pranešimąVarge vargeli. Gal pas psichologą apsilankykite jei vargina saviplakos sindromas. Lietuva ir gavo daugiau pinigų, ir juos greičiau įveiklina nei Latvija, ir turi daugiau projektų. Tai kad Latviai viską sumerkė į geležinkelius, o po to atėmė iš jų ir atidavė stočiai kad ji nesupūtų, tai čia problema, o ne pasiekimas. Nu bet Lietuvoje tikrai viskas blogiau, nors ir gavome daugiau nei dvigubai lėšų nei Latviai.
Bet užtai mokiniai galės naudoti korteles valgykloje. Tokiu tempu neužilgo kviesime Prezidentą į lauko tualeto atidarymą.
- 2 patinka
Comment
-
Haha, kiek pavydo ir pagiežos
Ne, 'mastermaindai' yra lietuviai, kurie pirmoje fazėje:Parašė Ignalina Rodyti pranešimąLatviai mastermaindai.
- svarbiausiame geopolitiškai ruože (Kaunas - Lenkija) Rail Baltica traukinius tampys dyzeliuku cariniu šunkeliu, nenutiesę nei kilometro naujų bėgių
- atšaukė antrą pagal svarbumą ruožą (Vilnius - Kaunas), kuriame jokių darbų daroma nebus, darbai vyksta tik prie mažiausiai svarbaus šaliai ruožo
- neturi pinigų net gerokai paprastesnio mazgo nei Rygoje suprojektavimui, nekalbant jau apie kažkokius darbus - jokie darbai (net projektavimo) nevyksta
- stovi tris metus užstrigę prie vienintelio sudėtingesnio objekto
- didžiausi ir brangiausi darbai, kuriuos padarė per tą laiką, kol latviai perstatė savo centrą, yra darbai centras - Palemonas ruože, kuriuos vis tiek reikės perdaryti
- pirma ties visiškai nereikalingą Panevėžio 'aplinkkelį' (iš esmės neprijungdami Panevėžio prie projekto) ir tik po to tą ruožą arčiau Panevėžio, kuris kainuos apie pusę milijardo
- KUN integraciją darys pastatant autobusų stotelę, nepaisant to, kad tarp oro uosto ir geležinkelio tėra kažkokie laukai
Lietuva yra visiška šio projekto liūzerė, be jokios konkurencijos, nuo projektavimo iki vykdymo. Apie Lietuvos projekto valdymą ir progresą geriausia skaityti ir žiūrėti pasileidus Benny Hill Theme. Latviams pradėjus tiesti bėgius nuo Lietuvos sienos iki Rygos šiais metais (aišku latviai pradėjo nuo sau svarbiausio geopolitiškai ruožo) tai matysis vis labiau ir labiau, kol galų gale visi pamatysim tai, ką sakiau nuo pat pradžių ir kas buvo akivaizdu visiems, kas realiai domisi projektu.
Tie projektai yra atidėti, o ne atšaukti. Latvijoje VT projektų neatšauktų ir neatidėtų yra pakankamai daug. Vien Daugpilio nauja tramvajaus linija kainuos daugiau nei bet kas, ką VT yra padaręs Vilnius nuo Stalino laikų. Investuojami šimtai milijonų į multimodalinę infrastruktūrą, perdaromos priemiesčio stotys (įskaitant platformų aukščių kėlimą), neseniai buvo pranešta apie tramvajaus linijos pratęsimą ir tt. Taigi taip, latviai turi iš ko rinktis ir laikinai atidėjo mažiausiai svarbius darbus.Parašė Ignalina Rodyti pranešimąkam reikia VT ir krovimo infros.
Gali gal man papasakoti tiksliai, kiek tų milijonų bus investuojama į stoties gražumą, turint omeny, kad stoties arkos jau yra pastatytos? Samdys kokius nors labai brangius lipdinių ir skulptūrų meistrus, ar tiesiog įrengs modernią stotį, nes tiek modernios stoties įrengimas kainuoja? Ką ir pamatė mūsų kaimietukai, pabandę užsakyti projektą Zaha Hadid ir supratę, kad vien projektas kainuoja keliasdešimt milijonų. Tokią stotį įkalti tai ne daržinę ar lauko tualetą pastatyti.Parašė Ignalina Rodyti pranešimąSvarbu graži stotis
Už tuos šimtą kažkiek milijonų, Latvija ne 'pastatys gražią stotį', o:
- Sukurs naują keliavimo ir srautų valdymo patirtį pastatant naują erdvę virš platformų (apie tai jau rašiau čia: https://www.miestai.net/forumas/foru...93#post2178993 )
- Įveiklins naująją estakadą ir oro uosto atšaką leidžiant Rail Baltica stoties dalies darbus daryti visiškai netrukdant jų priemiesčių keleiviams, kas yra milžiniškas pliusas. Vis tik latviai turi keturis kartus daugiau keleivių nei yra visoje Lietuvoje, o visi maršrutai eina pro Rygą. Vilniuje galima leisti žmones pro tunelius, kurie nelabai skiriasi nuo esamų Naujojoje Vilnioje, ar net leisti maknoti per purvus. Tikrų miesto stočių (kokių Lietuvoje nėra) aplinkose tokie dalykai nėra įprasti.
- 3 patinka
Comment
Comment