Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • sleader
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Vakar A2 važiavau 98, trys fūros aplenkė. Beje remonto zonoje kur 70 tai aš vienintelis važiavau 75, visi kiti 90+.
    Siūlyčiau pasitikrinti kiek rodo spidometras, o koks realus greitis.
    Važiuodamas 95-97 lenkiu visas fūras be išimčių. Ir nepamenu, kad tokiu greičiu kažkoks sunkiasvoris būtų mane aplenkęs. Na nebent kažkur nuo kalniuko būna jie ir kiek daugiau įsibėgėja.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Lietuvoje neteko matyti, bet Vokietijos autobane yra pasitaike kad važiuojant 130 km/h mane aplenkė kelios fūros. Matyt ten važiuoja be ribotuvo.
    Lietuvoje vienintėlis toks atvejis man pasitaikė. Bet aplenklė tik "galva", vilkikas be priekabos, visiškai naujas.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą

    5. Išmokyti automarozus, kad blogai daro ne tie, kurie vairuoja jiems saugiu atrodančiu greičiu, o tie, kurie lenkia per ištisinę.
    Pavakarys ViaBaltika, eismo intensyvumas minimalus E67 – „Google“ žemėlapiai ... prisiveju traktorių, greitis 35-40km/h, paskui jį lengvoji (ne automarozas, juk gi nelenkia), prisijungiu ir aš į "sraigių traukinuką". Iš paskos "pareina" dvi fūros, mirksnis šviesomis, nervingas garsinis signalas "sraigių traukinukui" ir sau ramiausiai be jokių pavojų apsilenkę nutolsta.
    Taip iki pat ištisinės linijos pabaigos už 500m ir matomumas puikus buvo, ir nei vieno priešpriešinio srauto automobilio...
    Taip ir kyla mintys, o ko mes visą laiką už to traktoriaus šliaužiame, nuo kokio blogio čia mus pagal KET bando apsaugoti?

    Tingiu pats skaičiuoti (ChatGPT): Automobilis, važiuodamas 90 km/h, aplenktų traktorių (40 km/h) per apie 3,5–4 sekundes, ir per tą laiką pats nuvažiuotų apie 90 metrų.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Bet būna, kad aplenkia, važiuojant net 106 km/h pagal spidometrą, ~100 pagal GPS.
    Beje, net Grigiškėse, kur 100 km/h riba.
    Dažniausiai nelietuviškos, lenkiškos arba C.Azijos.
    Kalbėjau su fūristais, sakė, kad lengvai paturbintu ribotuvu gali važiuoti 110-120 km/h. Jeigu visai be ribotuvo, tai gali lėkti ir 180-200.
    Lietuvoje neteko matyti, bet Vokietijos autobane yra pasitaike kad važiuojant 130 km/h mane aplenkė kelios fūros. Matyt ten važiuoja be ribotuvo.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

    Išstenėk greitkelyje bent 95 km/h, ir jokia fūra tau prilipusi prie galo nesivilks...
    Bet būna, kad aplenkia, važiuojant net 106 km/h pagal spidometrą, ~100 pagal GPS.
    Beje, net Grigiškėse, kur 100 km/h riba.
    Dažniausiai nelietuviškos, lenkiškos arba C.Azijos.
    Kalbėjau su fūristais, sakė, kad lengvai paturbintu ribotuvu gali važiuoti 110-120 km/h. Jeigu visai be ribotuvo, tai gali lėkti ir 180-200.
    Paskutinis taisė Sula; 2025.10.20, 10:54.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė goolfietis Rodyti pranešimą

    Išstenėk greitkelyje bent 95 km/h, ir jokia fūra tau prilipusi prie galo nesivilks...
    Vakar A2 važiavau 98, trys fūros aplenkė. Beje remonto zonoje kur 70 tai aš vienintelis važiavau 75, visi kiti 90+.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    Yra toks išsireiškimas: you are not wrong, just an ass.ole. Tai adaptuojant šiai situacijai - neturi, tačiau jei važiuosi antra juosta ženkliai lėčiau už srautą, tai tuomet you are the problem
    Eilinė automarozinė nesąmonė. Antra juosta galima važiuoti apvažiuojant pirma juosta važiuojančius ir vis tie važiuoti lėčiau nei nori lakstantys automarozai ir būtent tie lakstytojai yra problema.

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą



    Važiuodamas 90 km/h tave aplenks 9 iš 10 fūrų ir 10 nelenks ne todėl kad negali o todėl kad tiesiog tingi lysti į antrą juostą ir sėdės prilipus prie galo.
    Išstenėk greitkelyje bent 95 km/h, ir jokia fūra tau prilipusi prie galo nesivilks...

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą

    5. Išmokyti automarozus, kad blogai daro ne tie, kurie vairuoja jiems saugiu atrodančiu greičiu, o tie, kurie lenkia per ištisinę.


    Kas čia per sapalionės, kad jeigu leidžia 90, turi tiek ir važiuoti?
    Yra toks išsireiškimas: you are not wrong, just an ass.ole. Tai adaptuojant šiai situacijai - neturi, tačiau jei važiuosi antra juosta ženkliai lėčiau už srautą, tai tuomet you are the problem

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Perfect Rodyti pranešimą
    Iš vairavimo kursų man labiausiai įstrigo toks epizodas.
    Važiuoju su instruktoriumi mieste. Laikausi standartinio leidžiamo greičio 50 km/h. Prieš mane važiuojantis automobilis nutolo, o iš paskos susidarė eilė. Tada instruktorius trumpai ir aiškiai pasakė: "Visada reikia stengtis važiuoti su srautu, nes kitaip išauga avarinės situacijos tikimybė". Pagreitėjau iki 55-60. Formaliai pažeidžiau kelių eismo taisykles, bet sumažinau tikimybę, kad nekantrus ar skubantis vairuotojas sugalvos atlikti lenkimo manevrą pavojingoje atkarpoje.
    Tokią insturktorė tiesiai į šiukšlių dėžę.


    Parašė goolfietis Rodyti pranešimą
    Ir jei vasarą, šviesiu paros metu, ęsant sausai dangai, važiuojant A1, tave lenkia fūros - problema esi tu, o ne aplinkiniai. Jei tokiom sąlygom nesugebi važiuoti bent 90km/h, gal rinkis rajoninius kelius arba vieškelius.
    Važiuodamas 90 km/h tave aplenks 9 iš 10 fūrų ir 10 nelenks ne todėl kad negali o todėl kad tiesiog tingi lysti į antrą juostą ir sėdės prilipus prie galo.
    Paskutinis taisė MedinisStrazdas; 2025.10.20, 10:02.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą
    5. Išmokyti automarozus, kad blogai daro ne tie, kurie vairuoja jiems saugiu atrodančiu greičiu, o tie, kurie lenkia per ištisinę.

    Kas čia per sapalionės, kad jeigu leidžia 90, turi tiek ir važiuoti?
    Situacija aprašyta KET:
    113. Kur kas lėčiau už leidžiamą didžiausią greitį važiuojantis vairuotojas (išskyrus tuos atvejus, kai jis suka į kairę arba apsisuka) privalo praleisti paskui jį greičiau važiuojančias transporto priemones, pasitraukdamas kuo labiau į dešinę. Lėtaeigės ar didelių gabaritų transporto priemonės vairuotojas prireikus privalo sustoti ir praleisti už jos susikaupusias transporto priemones.

    Deja šito punkto kartais laikosi tik traktoristai ir kombainininkai.

    Komentuoti:


  • goolfietis
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą

    5. Išmokyti automarozus, kad blogai daro ne tie, kurie vairuoja jiems saugiu atrodančiu greičiu, o tie, kurie lenkia per ištisinę.


    Kas čia per sapalionės, kad jeigu leidžia 90, turi tiek ir važiuoti?
    Vienas iš didžiausių briedų yra minimalus greitis greitkelyje - 60km/h, kas yra 70km/h mažiau, nei maksimalus leistinas.

    Ir minimalaus greičio ribojimas reiškia, kad važiuodamas tuo keliu, tu turi turėti tam tikrą kvalifikaciją gebėti važiuoti ir orientuotis aplinkoje važiuodamas tokiu greičiu.

    Ir jei vasarą, šviesiu paros metu, ęsant sausai dangai, važiuojant A1, tave lenkia fūros - problema esi tu, o ne aplinkiniai. Jei tokiom sąlygom nesugebi važiuoti bent 90km/h, gal rinkis rajoninius kelius arba vieškelius.

    Komentuoti:


  • Perfect
    replied
    Parašė eigh Rodyti pranešimą

    5. Išmokyti automarozus, kad blogai daro ne tie, kurie vairuoja jiems saugiu atrodančiu greičiu, o tie, kurie lenkia per ištisinę.


    Kas čia per sapalionės, kad jeigu leidžia 90, turi tiek ir važiuoti?
    Jeigu kelias būtų privati valda tai galima būtų važiuoti kokiu tik nori greičiu, bet tai yra bendra erdvė ir reikia gerbti vieni kitus. Jeigu tamsta neskubi ar tau atrodo, kad tavo saugus greitis yra mažesnis nei leidžiama, tai būk mielas praleisk kitus. Nes kiti gali turėti kitą požiūrį, kuris priklauso tiek nuo įgūdžių, tiek nuo technikos kokybės.

    Iš vairavimo kursų man labiausiai įstrigo toks epizodas.
    Važiuoju su instruktoriumi mieste. Laikausi standartinio leidžiamo greičio 50 km/h. Prieš mane važiuojantis automobilis nutolo, o iš paskos susidarė eilė. Tada instruktorius trumpai ir aiškiai pasakė: "Visada reikia stengtis važiuoti su srautu, nes kitaip išauga avarinės situacijos tikimybė". Pagreitėjau iki 55-60. Formaliai pažeidžiau kelių eismo taisykles, bet sumažinau tikimybę, kad nekantrus ar skubantis vairuotojas sugalvos atlikti lenkimo manevrą pavojingoje atkarpoje.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
    3. Vairavimo mokyklų indėlio. Turi išmokinti važiuoti su srautu. Jei galima 90, tai 90. Jei 80, tai 80. O ne man patinka 67 km/h tiek ir važiuoju. Tada kiti pradeda lankstyti, prasideda priešpriešiniai.
    4. Socialinės reklamos - "važiuok su srautu (80 tai 80)"…
    5. Išmokyti automarozus, kad blogai daro ne tie, kurie vairuoja jiems saugiu atrodančiu greičiu, o tie, kurie lenkia per ištisinę.


    Kas čia per sapalionės, kad jeigu leidžia 90, turi tiek ir važiuoti?

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Modernios dienos šviesos tik priekyje. Teoriškai esant blogam matomumui reiktų įsijungt trumpas, kad ir gale užsidegtų. Praktiškai pas ką yra automatinės šviesos su šviesos davikliais - užsidega. O pas ką ne - gali išvažiavę šviesoj iš Klaipėdos iki Vilniaus atvažiuot tamsoj su dienos šviesom priekyje.

    Kita kategorija išvis be šviesų. Šitų padaugėjimas bent iš akies sutapo su, pavadinkim, rusų kalbos padaugėjimu.
    Tai vadinas modernios dienos šviesos yra saugumo skylė. Paskaičiau dabar KET, tai ten tiek spragų, kad jei programinė įranga būtų pagal tai kuriama, viskas lūžtų Turėtų tiksliau aprašyti minimalų reikalaujamą apšvietimo lygį. Nes "esant blogam matomumui" frazė būna išnaudojama necenzūriniais būdais.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Praktiškai kas vairuoja japoniškas ir korėjietiškas mašinas - niekada nevažiuos su šviesomis per lietų, nesvarbu ar turi automatines ar ne. O iš tų kurie neturi automatinių, tai tik su dieninėmis ir naktį važinėja, nes spidometras šviečia ir su išjungtomis.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė RamasN Rodyti pranešimą
    Pastaruoju metu daugiau pastebiu lengvųjų, kurios važiuoja be šviesų. Įvairios variacijos - pravažiavus/aplenkus pasimato, kad priekinės visgi šviečia, o kartais ir ne. Kartais ir naktį Vilniuje buvo tokių visai be šviesų. Pažįstami minėjo, kad "Aš tiesiog nepastebiu", nes naujos mašinos esant geram apšvietimui pritemdo šviesas, ir kad gabaritai nebūtinai įsijungia, jei įsijungi trumpasias.

    Galvoju, WTF, ar aš jau pasenau su žiniom/taisyklėm ir naujom technologijom ? Čia į temą komentarai, ir ar apskritai tas "dinaminis šviesos valdymas" leidžiamas ?

    Kartą per smarkų lietų (prastą matomumą) važiuojant A1 nuo Klaipėdos, buvo linksma staiga privažiuot auto, kurio galas nešviečia, tik priekis, o važiavo žymiai lėčiau
    Modernios dienos šviesos tik priekyje. Teoriškai esant blogam matomumui reiktų įsijungt trumpas, kad ir gale užsidegtų. Praktiškai pas ką yra automatinės šviesos su šviesos davikliais - užsidega. O pas ką ne - gali išvažiavę šviesoj iš Klaipėdos iki Vilniaus atvažiuot tamsoj su dienos šviesom priekyje.

    Kita kategorija išvis be šviesų. Šitų padaugėjimas bent iš akies sutapo su, pavadinkim, rusų kalbos padaugėjimu.

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Pastaruoju metu daugiau pastebiu lengvųjų, kurios važiuoja be šviesų. Įvairios variacijos - pravažiavus/aplenkus pasimato, kad priekinės visgi šviečia, o kartais ir ne. Kartais ir naktį Vilniuje buvo tokių visai be šviesų. Pažįstami minėjo, kad "Aš tiesiog nepastebiu", nes naujos mašinos esant geram apšvietimui pritemdo šviesas, ir kad gabaritai nebūtinai įsijungia, jei įsijungi trumpasias.

    Galvoju, WTF, ar aš jau pasenau su žiniom/taisyklėm ir naujom technologijom ? Čia į temą komentarai, ir ar apskritai tas "dinaminis šviesos valdymas" leidžiamas ?

    Kartą per smarkų lietų (prastą matomumą) važiuojant A1 nuo Klaipėdos, buvo linksma staiga privažiuot auto, kurio galas nešviečia, tik priekis, o važiavo žymiai lėčiau

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Kaip numatyti kada bus spūstis? Reagavimas realiu laiku turėtų būti privalumas.

    jei automobilis AI/DI ir kamerų pagalba “susikalba” su kelio ženklais - reikia tam padėti.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

    Kas administruotų tą žemėlapį realiu laiku? Ar tik bus atnaujinamas kaip navigacijoje 1-2 kartus per metus?
    Tas, kas kabina ženklus ir tvarko kelius.

    Komentuoti:

Working...
X