Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Gator
    replied
    Po beveik 20 metų pertraukos iš Vilniaus į Rygą išvykus pirmajam traukiniui, Seimo narys Tomas Tomilinas sako negalįs tuo pilnavertiškai džiaugtis, nes kasmet regionuose mažėja traukinių maršrutų ir reisų skaičius.
    „Nuo 2018 iki 2023 metų per pusę sumažėjo tolimojo keleivių vežimo reisų skaičius ir buvo panaikinta trečdalis maršrutų. Iki COVID-19 pandemijos turėjome 364 maršrutus ir daugiau nei 1200 reisų. Nuo šių metų liepos 1 d. maršrutų skaičius sumažėjo iki 230, o reisų – iki 615“, – sako T. Tomilinas.

    Pasak jo, autobusų maršrutai ir reisai regionuose miršta tyliai, bet nesustabdomai, o drauge su jais dingsta ir gyventojų galimybė pasiekti gydymo įstaigas, valstybės institucijas regionų centruose, keliauti į darbą ar į popamokinius užsiėmimus.
    Seimo nario T. Tomilino nuomone, viešojo transporto atgaivinimas ir susisiekimo gerinimas turėtų būti plataus politinio susitarimo tema, nes esama situacija stumia į atskirtį regionų gyventojus, mažina žmonių mobilumą ir apsunkina galimybę gauti būtiniausias paslaugas
    https://kauno.diena.lt/naujienos/lie...ampana-1154475
    Paskutinis taisė Gator; 2023.12.29, 10:53.

    Komentuoti:


  • Horn
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Man visada buvo įdomu, ar šitie savivaldybės žmogeliai yra (a) tikrai tiek sukišę galvas į smėlį, kad iš tikro galvoja, kad tie iki 2030 numatyti (ir pagrinde ignoruojami) kosmetiniai darbeliai pakeis situaciją su kamščiais iš esmės, ar (b) ciniškai meluoja, žinodami tikrąją situaciją, nes yra automarozai kaip ir visas likęs miestas. Kauno dydžio Cluj Rumunijoje iki 2031 paleis 9km. visiškai naują light metro liniją, investuos ir į tramvajaus tinklo plėtrą, riedmenis ir prioriteto didinimą. Ir jie su kamščiais, greičiausiai, susitvarkys tik dalinai. Čia gauja nesusipratėlių turtingesniame, didesniame ir sostinės statusą turinčiame mieste A juostų centre nesugeba nupiešti, o šneka apie balanso pasiekimą, nes ‘galima vaikščioti daugiau’. Tragikomedija. Su dabartine ‘strategija’, situacija mieste 2030-aisiais bus dar blogesnė nei yra šiandien, tai - daugiau nei akivaizdu.
    Viskas priklauso nuo politikų, kokią kryptį jie mato ir kiek jie "įrankių" suteiks. Patys darbuotojai iš to ką gali turėti bando padaryti geriausia. Vistiek darbas yra įdomus, nes nors ir pokyčiai žaisliniai, bet kažką bandai išspausti max. O būsimus rezultatus puikiai realistiškai supranta, bet yra kaip yra. Pasiguoti kompanijoje kaip čia forume ir varai toliau.

    Komentuoti:


  • Rijikas
    replied
    Apie autobusų privatizaciją... ne Lietuvoje, o UK Na bent man paaiškėjo, iš kur laisvosios rinkos institutas (ir konkrečios personos, pvz Vilniaus exmeras) pasiėmė idėjų, kurias per atitinkamas politines partijas padovanojo Lietuvai

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Tai tada ir VT turėtų nemažai kainuot. Ir elektra. Raukiam industrinę revoliuciją. Tik malkom šildomą krosnį irgi reiks atitinkamai apmokestinti.
    Tai industrinė revoliuzcija jau kurį laiką užraukta, dabar judame prie industry 4.0 ir žalios ekonomikos. Malkomis šildantis yra didžiuliai dalelių kiekiai šiaip.

    Kai autobusas sukeliantis taršos kaip 2 autombiliai ir pervežantis 50+ kartų tiek gynvetojų, tai ką geriau jūsų manimu propaguoti?
    Parašė ifl Rodyti pranešimą
    Bollards and ‘superblocks’: how Europe’s cities are turning on the car | Cities | The Guardian

    Due in part to her policies and those of her predecessor, Bertrand Delanoë, driving within Paris city limits has fallen by about 45% since the early 1990s, while public transport use has risen by 30% and cycle use by about 1,000%.
    Tai bloginant salygas būtent vairtuotojams pasiekiami rezultatai?
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Man visada buvo įdomu, ar šitie savivaldybės žmogeliai yra (a) tikrai tiek sukišę galvas į smėlį, kad iš tikro galvoja, kad tie iki 2030 numatyti (ir pagrinde ignoruojami) kosmetiniai darbeliai pakeis situaciją su kamščiais iš esmės, ar (b) ciniškai meluoja, žinodami tikrąją situaciją, nes yra automarozai kaip ir visas likęs miestas. Kauno dydžio Cluj Rumunijoje iki 2031 paleis 9km. visiškai naują light metro liniją, investuos ir į tramvajaus tinklo plėtrą, riedmenis ir prioriteto didinimą. Ir jie su kamščiais, greičiausiai, susitvarkys tik dalinai. Čia gauja nesusipratėlių turtingesniame, didesniame ir sostinės statusą turinčiame mieste A juostų centre nesugeba nupiešti, o šneka apie balanso pasiekimą, nes ‘galima vaikščioti daugiau’. Tragikomedija. Su dabartine ‘strategija’, situacija mieste 2030-aisiais bus dar blogesnė nei yra šiandien, tai - daugiau nei akivaizdu.
    Atsakymas yra b), nes strategija yra iki 2025 m., o ne iki 2030m., bet sakyti kad iki 25 bus tvarka jau nebegalim - kitos valdžios išrinkimu negalėsi apkaltinti.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Man visada buvo įdomu, ar šitie savivaldybės žmogeliai yra (a) tikrai tiek sukišę galvas į smėlį, kad iš tikro galvoja, kad tie iki 2030 numatyti (ir pagrinde ignoruojami) kosmetiniai darbeliai pakeis situaciją su kamščiais iš esmės, ar (b) ciniškai meluoja, žinodami tikrąją situaciją, nes yra automarozai kaip ir visas likęs miestas. Kauno dydžio Cluj Rumunijoje iki 2031 paleis 9km. visiškai naują light metro liniją, investuos ir į tramvajaus tinklo plėtrą, riedmenis ir prioriteto didinimą. Ir jie su kamščiais, greičiausiai, susitvarkys tik dalinai. Čia gauja nesusipratėlių turtingesniame, didesniame ir sostinės statusą turinčiame mieste A juostų centre nesugeba nupiešti, o šneka apie balanso pasiekimą, nes ‘galima vaikščioti daugiau’. Tragikomedija. Su dabartine ‘strategija’, situacija mieste 2030-aisiais bus dar blogesnė nei yra šiandien, tai - daugiau nei akivaizdu.
    Tik pažiūrėkite kas valdo miestą:
    • Zuoko laikais Lietuva buvo turbūt dar per mažai turtinga ir pažengusi įgyvendinti tokius projektus, o jo taksi, oro linijos ir nepamatuoti svaičiojimai apie metro kuriam laikui atbaidė visuomenę ir politikus;
    • Šimašiaus pirmos kadencijos tikslas buvo "ištraukti Vilnių iš skolų" ir kaip įmanoma labiau mažinti išlaidas, antroje kadencijoje infrastruktūros srityje daug dėmesio dvirtakiams ir humanizacijai, tuo metu gatvių būklė ir VT kokybė degradavo;
    • Benkunskas kadenciją pradėjo nuo lengvų politinių taškų remontuojant gatves (ir to tikrai reikėjo, tik ne taip bukai kaip dabar daroma), bet, bent jau iš retorikos, jis ir vėliau turi mažai ambicijų nuveikti kažką daugiau nei einamieji miesto higienos darbai.
    Galima valdininkus kaltinti kiek norime, bet ne jie kalti kad VT situacija tokia tragiška: kryptį užduoda politikai, kurie arba a) patiria pakankamai spaudimo iš visuomenės; b) yra lyderiai ir, matydami problemas, iniciatyvos imasi patys. Bet kol kas neturime nei visuomenės spaudimo, nei politinių lyderių.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Man visada buvo įdomu, ar šitie savivaldybės žmogeliai yra (a) tikrai tiek sukišę galvas į smėlį, kad iš tikro galvoja, kad tie iki 2030 numatyti (ir pagrinde ignoruojami) kosmetiniai darbeliai pakeis situaciją su kamščiais iš esmės, ar (b) ciniškai meluoja, žinodami tikrąją situaciją, nes yra automarozai kaip ir visas likęs miestas. Kauno dydžio Cluj Rumunijoje iki 2031 paleis 9km. visiškai naują light metro liniją, investuos ir į tramvajaus tinklo plėtrą, riedmenis ir prioriteto didinimą. Ir jie su kamščiais, greičiausiai, susitvarkys tik dalinai. Čia gauja nesusipratėlių turtingesniame, didesniame ir sostinės statusą turinčiame mieste A juostų centre nesugeba nupiešti, o šneka apie balanso pasiekimą, nes ‘galima vaikščioti daugiau’. Tragikomedija. Su dabartine ‘strategija’, situacija mieste 2030-aisiais bus dar blogesnė nei yra šiandien, tai - daugiau nei akivaizdu.
    Occam's razor: jiems dzin, svarbu, kad alga mokama. Yra sakoma tai, ką kiti nori girdėti ir tiek.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Ta strategija yra, tad tikimės, kad ji iki 2030 metų padės suvaldyti chaosą ir atrasti balansą mieste, kelionėse.
    Man visada buvo įdomu, ar šitie savivaldybės žmogeliai yra (a) tikrai tiek sukišę galvas į smėlį, kad iš tikro galvoja, kad tie iki 2030 numatyti (ir pagrinde ignoruojami) kosmetiniai darbeliai pakeis situaciją su kamščiais iš esmės, ar (b) ciniškai meluoja, žinodami tikrąją situaciją, nes yra automarozai kaip ir visas likęs miestas. Kauno dydžio Cluj Rumunijoje iki 2031 paleis 9km. visiškai naują light metro liniją, investuos ir į tramvajaus tinklo plėtrą, riedmenis ir prioriteto didinimą. Ir jie su kamščiais, greičiausiai, susitvarkys tik dalinai. Čia gauja nesusipratėlių turtingesniame, didesniame ir sostinės statusą turinčiame mieste A juostų centre nesugeba nupiešti, o šneka apie balanso pasiekimą, nes ‘galima vaikščioti daugiau’. Tragikomedija. Su dabartine ‘strategija’, situacija mieste 2030-aisiais bus dar blogesnė nei yra šiandien, tai - daugiau nei akivaizdu.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Aha. Visgi mes lyginami su Londonu ir Berlynu:
    VILNIAUS ANTIREKORDAI: LENKIAME NET BERLYNĄ IR LONDONĄ
    2023-05-31 https://m.diena.lt/naujienos/vilnius...ondona-1127223



    P. S. 3-ias komentaras smagus ir apie VT.
    Čia, matyt, kažkas iš šito forumo VT nemėgėjų pasireiškė

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Aha. Visgi mes lyginami su Londonu ir Berlynu:
    VILNIAUS ANTIREKORDAI: LENKIAME NET BERLYNĄ IR LONDONĄ
    2023-05-31 https://m.diena.lt/naujienos/vilnius...ondona-1127223

    Vilniuje 1000-čiui gyventojų tenka po daugiau nei 400 automobilių. Ir tai didesni skaičiai nei Europos didmiesčiuose – Berlyne ar Londone. <...> Daugiausiai automobilių – maždaug trečdalis – įvažiuoja iš gretimų rajonų. Čia gyventojai naudojasi sostinės paslaugomis ir dirba Vilniuje. Tačiau ekspertai nemano, kad automobilių skaičių pavyks sumažinti.
    P. S. 3-ias komentaras smagus ir apie VT.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Bollards and ‘superblocks’: how Europe’s cities are turning on the car | Cities | The Guardian

    Due in part to her policies and those of her predecessor, Bertrand Delanoë, driving within Paris city limits has fallen by about 45% since the early 1990s, while public transport use has risen by 30% and cycle use by about 1,000%.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Dėmesį pagavo Europos investicijų banko pranešimas apie skirtą finansavimą metro linijai Briuselyje. Čia visiems sakantiems, kad Vilniuje situacija su VT, taigi ir valdžios požiūris, yra neblogi.

    Belgija, žinoma, nėra geriausias pavyzdys efekyviai įgyvendinant infrastruktūros projektus, bet apie priežasties (automobilizmas), pasekmės (kamščiai, tarša) ir sprendimo (geresnis VT) supratimą yra ko pasimokyti. Investicijos ir nauji esminiai projektai skatina žmones naudotis VT, o ne nauji autobusai sulūžusioje sistemoje.


    Belgium: Brussels gets north-south metro line with backing from EIB

    <...>

    Brussels has long suffered economic losses due to traffic jams and the medical consequences of air pollution. Now, the regional government is attempting to tackle these problems by implementing the Good Move mobility plan, a cornerstone of which is increasing the public transportation offer. Once operational, the new M3 line will make public transport services more reliable, regular, frequent and accommodating. The ultimate aim is to make public transport more attractive than driving.

    <...>

    https://www.eib.org/en/press/all/202...nvestment-bank

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    French city of Montpellier makes public transport free for all residents | France | The Guardian

    Before the initiative to make public transport free in Montpellier, just 86,000 people had paid subscriptions to use it, according to figures obtained by AFP. But that figure has tripled to 260,000 subscribers in recent days running up to the launch of the free pass, either in card or smartphone app form.


    Paskutinis taisė ifl; 2023.12.22, 09:10.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Daugiau nei šimto šios seniūnijos gyventojų pasirašytame rašte teigiama, kad Linkaučių, Butrimonių, Rabikių, Grąžčių ir kitų aplinkinių kaimų gyventojai ryte gali nuvažiuoti į rajono centrą ar Krekenavos seniūniją, ambulatoriją, tačiau sugrįžti į namus nebėra kuo. Autobusai veža tik iki Krekenavos, o galintis parvežti iš jos į atokius kaimus tekursuoja pirmadienį ir trečiadienį.

    https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/...ziuoti-namo-2/

    Dar gerai, kad vienkryptis maršrutas į miestą, o ne su galine stotele "Kapinės"

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Verčiantys kitus pasyviai rukyti nesupranta.


    Baikit juokus. Registurojant mokamas mokestis padengtu gal vienos dienos taršos kaštus jeigu būtų įvertinami tokie dalykai kaip papildomi kaštai sveikatos apsaugai dėl taršos sukeltų negalavimų ir pan.
    Tai tada ir VT turėtų nemažai kainuot. Ir elektra. Raukiam industrinę revoliuciją. Tik malkom šildomą krosnį irgi reiks atitinkamai apmokestinti.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Nes automobilis neapmokestintas pagal tai, kiek jis kenkia kitiems. Dabar visi supranta, kad pasyvus rūkymas daro žalą, bet kad va automobilis daro žalą priimti sunku.
    Verčiantys kitus pasyviai rukyti nesupranta.
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Ane?

    Registruojant mokamas mokestis pagal taršą. Be to kuro akcizas faktiškai irgi yra pagal taršą. Kuo daugiau ir kuo netaupiau važinėji - tuo daugiau sumoki.
    Baikit juokus. Registurojant mokamas mokestis padengtu gal vienos dienos taršos kaštus jeigu būtų įvertinami tokie dalykai kaip papildomi kaštai sveikatos apsaugai dėl taršos sukeltų negalavimų ir pan.

    Komentuoti:


  • eigh
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Čia kam kritika? Miestiečiams, kuriems jau dabar patinka VT? Ar valdžiai, kuri padarė, kad tas VT, kuris yra dabar, pasirodo, būtų patrauklus juo besinaudojantiems?

    Man labai džiugu, kad 80% žmonių, besinaudojančiu VT, juo džiaugiasi. Fenomenalus ir mane patį stebinantis rezultatas, sakyčiau.
    Ši statistika yra puiki galimybė savivaldybei sakyti, kad viskas yra gerai ir atmazas nieko nedaryti. Neseniai feisbuke mažiau vieno žmogaus pagyrimą Vilniaus VT, skambėjo jis maždaug taip: "Pirmą kartą po n metų pertraukos įsėdau į autobusą, nes automobilis buvo sugedęs. Ir ką jūs manot: atvažiavo (!) šiltas, naujas autobusas ir nuvežė mane į reikiamą vietą! Nesuprantu, kodėl žmonės skundžiasi Vilniaus VT." Kaip manote, koks būtų šio žmogaus vertinimas paskambinus apklausų bendrovei? Žinoma 10/10.

    Tuo metu realybėje, kaip Kecal pastebėjo, beveik nėra atvėjų, kai VT patogiau nei nuosavas automobilis. Pamenu, gyvenau Pašilaičiuose ir dirbau prie Lukiškių kalėjimo, kontora negalėjo suteikti parkingo visiems. Ir net tokiomis aplinkybėmis buvo patogiau vykti automobiliu ir medžioti vietas žvyro aikštelėje prie Seimo, nes 1) infrastruktūra nueiti iki stotelės Pašilaičiuose buvo netinkama; 2) autobusai važiavo rečiau nei turėtų; 3) važiuojant iš darbo autobusas Goštauto g. stringa į juodą kamštį. Kai net tokiame, sakyčiau, elementariame marštute VT susiduria su tokiomis problemomis - problema.
    Paskutinis taisė eigh; 2023.12.20, 21:41.

    Komentuoti:


  • abruo
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Jau rašiau, kad mokestis per mažas pagal sukeliamą taršą. Realiai valstybės subsidijuoja iškastinį kurą vartojančias transporto priemones, ypač automobilius.
    O koks mokestis būtų teisingas? Ar neribotai keltume jį tiek, kol realiai pradėtų mažėti kelionių automobiliu skaičius? Automobiliu važiuoti man apsimokėtų labiau net jei kuras būtų 3 kartus brangesnis nei dabar. Gaunantiems didesnes pajamas turbūt ir 5 kartai nebūtų riba. Tai kiek reiktų kelti kuro akcizą, kad gatvėse liktų tik pavieniai pačių turtingiausiųjų automobiliai? Smalsu, iki kiek eitumėte.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Ane?

    Registruojant mokamas mokestis pagal taršą. Be to kuro akcizas faktiškai irgi yra pagal taršą. Kuo daugiau ir kuo netaupiau važinėji - tuo daugiau sumoki.
    Jau rašiau, kad mokestis per mažas pagal sukeliamą taršą. Realiai valstybės subsidijuoja iškastinį kurą vartojančias transporto priemones, ypač automobilius.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Nes automobilis neapmokestintas pagal tai, kiek jis kenkia kitiems. Dabar visi supranta, kad pasyvus rūkymas daro žalą, bet kad va automobilis daro žalą priimti sunku.
    Ane?

    Registruojant mokamas mokestis pagal taršą. Be to kuro akcizas faktiškai irgi yra pagal taršą. Kuo daugiau ir kuo netaupiau važinėji - tuo daugiau sumoki.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
    + Ir mažas pajamas gaunantys žmonės Lietuvoje gali turėti ir išlaikyti privatų automobilį ir skųstis, kad su VT jiem nepatogu
    Nes automobilis neapmokestintas pagal tai, kiek jis kenkia kitiems. Dabar visi supranta, kad pasyvus rūkymas daro žalą, bet kad va automobilis daro žalą priimti sunku.

    Komentuoti:

Working...
X