Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • ifl
    replied
    Parašė taccido Rodyti pranešimą

    Nemokamas VT nokautas automobiliui nebūtų beveik jokiame mieste.

    Sakykime, turime vakarų Europos miestą su labai išvystytu VT ir staiga tas miestas susigalvos padaryti nemokamą VT. Tai visas viešasis tiesiog patirs paralyžių, persipildys (nes tokio tipo miestuose jau dabar jis neblogai užpildomas), reikės žymiai daugiau transporto priemonių, vairuotojų, eksploatacijos išlaidos tik kils. Nekalbu apie milžiniškas investicijas į stočių didinimą, dubliuojančių maršrutų/ruožų tiesimą, tunelių kasimą ir pan. Tuo tarpu keliavimo kokybė nukris, nes transporte bus mažai vietos, stotys bus perpildytos, dėl persotinto tinklo mažiausi nesklandumai išaugs į didžiulius vėlavimus.

    Pavyzdiniuose miestuose į VT investuojami milžiniški pinigai, ir nė vienas iš jų nesusigalvojo staiga atsisakyti visų pajamų iš bilietų mainais į galimą naujų keleivių antplūdį ir keliais kartais išaugusias išlaidas, kurias iš kažkur reikės padengti.

    Bet juk Vilniuje automobilinių kelionė procentas žymiai didesnis už miestus su geru VT. Tai užsibrėžęs pasiekti tokią pačią kelionių VT dalį modaliniame pasiskirstyme, Vilnius turės daug smarkiau plėsti VT apimtį nei tie V. Europos miestai. Bet pas juos jau yra kažkoks pagrindas, stuburiniai maršrutai, bėginis VT, o pas mus praktiškai nuo nulio reikia viską kurti (išskyrus troleibusus). Tai neįtikėtinos apimties uždavinys, kurį finansuoti vien tik iš mokesčių mokėtojų pinigų yra neįmanoma.

    Padarykime pirmiausia, kad visur būtų įmanomi mėnesiniai bilietai, kad būtų viena keleivio kortelė (ar bent jau 3) per visą Lietuvą nuo durų iki durų, kad vežėjai vieni su kitais konkuruotų savo kokybe ir netgi bandytų pritraukti žmones iš automobilių, kad būtų metinis apskrities/Lietuvos bilietas už X eurų, o tada jau bus galima kalbėti apie bilieto kainos mažinimą, o galų gale net ir panaikinimą. Bet garantuoju, kad net sumažinti metinio bilieto kainą 5 eurais yra nemenkas iššūkis (Vokietija už savo Deutschlandticket išlaidas skaičiuoja milijardais).
    Talinas kažkaip išgyvena, o 83% taliniečių yra patenkinti esamo VT kokybe.

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Sutinku. Prastai valdomoje sistemoje taip ir būtų.

    Jeigu žiūrėt globaliai, o ne lokaliai, tai nemaža "disposable income" likusi žmonėms persėdus iš mašinų į VT dalis būtų išleista vartojimui vietinių prekių ir paslaugų, kas ne tik keltų labai jau menką vidaus vartojimą ir kurtų darbo vietas, bet pinigai grįžtų i biudžetą mokesčių pavidalu ir galėtų dotuoti regionų transportą. Dabar miestiečių pinigui išleidžiami importinėms prekėms: degalams ir automobiliams. Tas nei praktiška, nei patvaru ir stimuliacija ekonomikai minimali. Miestuose važinėti su privačiu auto yra taip pat efektyvu kaip Lietuvoje auginti bananus šiltnamiuose. Bet dėl kultūrinių priežasčių tai patapę standartu.

    Nemokamas VT būtų nokautas visam automobilizmui miestuose. Ir nesvarbu, ar tai būtų autobusai, troleibusai ar tramvajai.
    Nemokamas VT nokautas automobiliui nebūtų beveik jokiame mieste.

    Sakykime, turime vakarų Europos miestą su labai išvystytu VT ir staiga tas miestas susigalvos padaryti nemokamą VT. Tai visas viešasis tiesiog patirs paralyžių, persipildys (nes tokio tipo miestuose jau dabar jis neblogai užpildomas), reikės žymiai daugiau transporto priemonių, vairuotojų, eksploatacijos išlaidos tik kils. Nekalbu apie milžiniškas investicijas į stočių didinimą, dubliuojančių maršrutų/ruožų tiesimą, tunelių kasimą ir pan. Tuo tarpu keliavimo kokybė nukris, nes transporte bus mažai vietos, stotys bus perpildytos, dėl persotinto tinklo mažiausi nesklandumai išaugs į didžiulius vėlavimus.

    Pavyzdiniuose miestuose į VT investuojami milžiniški pinigai, ir nė vienas iš jų nesusigalvojo staiga atsisakyti visų pajamų iš bilietų mainais į galimą naujų keleivių antplūdį ir keliais kartais išaugusias išlaidas, kurias iš kažkur reikės padengti.

    Bet juk Vilniuje automobilinių kelionė procentas žymiai didesnis už miestus su geru VT. Tai užsibrėžęs pasiekti tokią pačią kelionių VT dalį modaliniame pasiskirstyme, Vilnius turės daug smarkiau plėsti VT apimtį nei tie V. Europos miestai. Bet pas juos jau yra kažkoks pagrindas, stuburiniai maršrutai, bėginis VT, o pas mus praktiškai nuo nulio reikia viską kurti (išskyrus troleibusus). Tai neįtikėtinos apimties uždavinys, kurį finansuoti vien tik iš mokesčių mokėtojų pinigų yra neįmanoma.

    Padarykime pirmiausia, kad visur būtų įmanomi mėnesiniai bilietai, kad būtų viena keleivio kortelė (ar bent jau 3) per visą Lietuvą nuo durų iki durų, kad vežėjai vieni su kitais konkuruotų savo kokybe ir netgi bandytų pritraukti žmones iš automobilių, kad būtų metinis apskrities/Lietuvos bilietas už X eurų, o tada jau bus galima kalbėti apie bilieto kainos mažinimą, o galų gale net ir panaikinimą. Bet garantuoju, kad net sumažinti metinio bilieto kainą 5 eurais yra nemenkas iššūkis (Vokietija už savo Deutschlandticket išlaidas skaičiuoja milijardais).

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Paskutinį kartą atsakysiu.

    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

    O kodėl kontrolieriai gali rašydami protokolą matyti nusižengėlio adresą (kurį ANR jiems automatiškai išmeta), o aš protokolą surašiusio pareigūno namų jau ne?
    Dėl to kad kontrolierius neturi motyvo po darbo nuvažiuoti pas jus ir jums vienokia ar kitokia forma atkeršyti, o jūs turite. Negi neakivaizdu?
    Na, tarkime, jūs pats nevažiuosite (gal jūs čia toks ramus ir principingas), bet pilna visokių narkomanų, kurie nuvažiuotų.

    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

    Kai pažeidimų tiek daug, gal tikrai ne viską man paaiškino, tad kaip detaliau pasidomėti nusižengimo sudėtimi?
    Neprisimenu kaip yra dabar, bet bent anksčiau ant jums išrašyto lapuko buvo visi tam skirti oficialūs kontaktai susisiekti ir išsiaiškinti detales. Ten pat buvo galima apskųsti sprendimą. Nors ir nesuprantu, kokias detales čia dar reikia aiškintis, nepažymėjote bilieto, už tai ir nubaudė.

    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

    Antra, juk bilietuką pamiršti gali ir kontrolieriaus giminaitis, man būtent įdomu, kaip tokiu atveju jie elgiasi, kaip derina interesų konfliktus?
    Už interesų konfliktą baudžiama. Ir nors šansų susekti nedaug, bet tai niekaip nepateisina jūsų nepažymėto bilieto.
    O interesų konfliktai yra, deja, visur - ir policijoje, ir teisėsaugoje, ir biurokratijoje. Greičiausiai, jie taip ir nebus niekada išspręsti, kol žmonių nepakeis robotai or smth. Bet net tada juos kažkas programuos ir prižiūrės. Bet kokiu atveju, tai kad teoriškai policininkas/kontrolierius tokioje pačioje situacijoje nenubaustų savo giminaičio, jūsų pažeidimo niekaip nepateisina. Todėl prisiimkite už tai atsakomybę, goddamit, kaip suaugęs.

    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

    Man net sąžiningai žyminčiam bilietus kartais būna baisoka, kai jie įlipa
    Tai jau supratau - jums ir po servisus važinėti stresas, ir dėl galimų baudų vairuoti bijote. O aš asmeniškai (kaip ir dauguma žmonių) nebijau nei policijos, nei kontrolės. Nes nepažeidinėju. O jei netyčia pažeidžiu - ramiai susimoku baudą, tuos kelius eurus. Oh well.

    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

    Taip, kontrolė ir turi dirbti savo darbą, bet jie turi būti nepriekaištingos asmenybės, nes tikrai nėra normalu, kai kitus bausti įgaliotas pareigūnas praeityje pats yra turėjęs administracinių nuobaudų
    Jei tokie šioje žemėje ir yra, tai tikrai neis dirbti į kontrolierius už jų vergiškus atlyginimus. Nes neįsivaizduoju žmogaus, kuris per gyvenimą nėra turėjęs nei vienos smulkios nuobaudos. Čia reikia, ko gero, būti atsiskyrėliu ir gyventi Labanoro girioje, kad nei karto gyvenime nepadaryti klaidos. Čia juk mes kalbame ne apie BK, o apie administracinius teisės pažeidimus.

    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

    Aš saugau savo reputaciją, todėl vairuoti kategoriškai atsisakau, o keliavimą VT irgi apribojau. Man AN protokolas būtų pasaulio pabaiga, jaučiu pasikarčiau. Geriau pasėdėsiu teismo salėje už klasioko persekiojimą.
    Na, tai jūsų asmeninės psichologinės problemos, ačiū kad jomis pasidalinote. Daugiau apie jas diskutuoti nematau prasmės.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Na čia tai tikrai būtų viršūnė, gal davai dar visus pažeidimą nufilmavusio liudininko duomenis, įskaitant adresą, perduodam nusižengėjui, kad tas galėtų po darbo nuvažiuoti pas tą niekadėją namo ir ramiai pasikalbėti? Jūs čia f'cking rimtai? Tikrai manote kad tai gera idėja?
    O kodėl kontrolieriai gali rašydami protokolą matyti nusižengėlio adresą (kurį ANR jiems automatiškai išmeta), o aš protokolą surašiusio pareigūno namų jau ne? Kai pažeidimų tiek daug, gal tikrai ne viską man paaiškino, tad kaip detaliau pasidomėti nusižengimo sudėtimi? Aš jei būčiau kontrolierius, tai per dieną pasistengčiau atsiminti nors kelių gražiau atrodančių pažeidėjų adresus, kad po darbo nuvykčiau pas juos aptarti bylos (bet bijau, kad anas slapčia pokalbį įrašys ir mano karjera žlugs lygiai kaip to Kunigėlio). Antra, juk bilietuką pamiršti gali ir kontrolieriaus giminaitis, man būtent įdomu, kaip tokiu atveju jie elgiasi, kaip derina interesų konfliktus? Man net sąžiningai žyminčiam bilietus kartais būna baisoka, kai jie įlipa - kai žinai, kad tave tikrina asmuo (prilyginamas valstybės tarnautojui), kuris rūko elektroninę cigaretę - kuom jis geresnis už mane? Taip, kontrolė ir turi dirbti savo darbą, bet jie turi būti nepriekaištingos asmenybės, nes tikrai nėra normalu, kai kitus bausti įgaliotas pareigūnas praeityje pats yra turėjęs administracinių nuobaudų (gal net už tą patį pažeidimą!). Buvo per 15min., kur jumoristas Mantas Stonkus išbando įvarius darbus, tai jis sakė, kad pats kažkada yra buvęs pagautas, tačiau pasididžiuodamas pabrėžė, kad "Dabar būsiu kitoje pusėje", t.y. nebe kaip keleivis, bet kaip kontrolierius, medžiojantis prasikaltėlius. Aš saugau savo reputaciją, todėl vairuoti kategoriškai atsisakau, o keliavimą VT irgi apribojau. Man AN protokolas būtų pasaulio pabaiga, jaučiu pasikarčiau. Geriau pasėdėsiu teismo salėje už klasioko persekiojimą.
    Dar kai kurių keleivių nekultūra, jaunimas dabar pamėgo susikėlinėti kojas ant priešais esančios sėdynės - vos kelis kartus mačiau vairuotoją sudrausminant tokius paršus. Pats irgi vienam neištvėręs pasakiau, paskui kažkas sėsis ant tos supurvintos vietos, maži vaikai viską liečia rankomis, paskui kiša jas sau į burną.
    ...

    Dar 2 netobulumai apie ne miesto autobusus - negalėjimas sekti judėjimo realiu laiku. Pvz. net tokios solidžios, rimtos įmonės kaip TOKS ar Kautra savo autobusuose neturi įmontuotų siųstuvų realiu laiku kaip miesto autobusai, kad matytum, ar autobusas truputį vėluos, ar nėra trasoje išvis (sugedo). Lauki kokiame vienkiemyje ir žinok, ar visgi sulauksi, ar kažkas atsitiko ir teks nakvoti po atviru dangumi.
    Antras dalykas - nenormalu, kai paprastose stotelėse (kur nėra bilietų kasų) vairuotojai vis dar priversti krapštytis su centais, studentų/neįgaliųjų/pensininkų pažymėjimais. Gal būtų galima kiekvienoje stotelėje pastatyti po terminaliuką (nedidelį aparačiuką, išduodantį kvitus)? Panašiai kaip su parkomatais, kur įmeti centus/įkiši kortelę ir sumokėta. Nes pasitaiko rečiau keliaujančių keleivių, kuriems kone akys ant kaktos iššoka, kai vairuotojas pasako, kad pas jį nusipirkti bilietą galima tik grynais. XXI amžius ir nepriima kortele! Kur bėgti išsigryninti?
    Paskutinis taisė Kristupas0220; 2023.12.19, 21:19.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

    Bet tai man pikta tai, kad tie kontrolieriai yra kaip jokia kita institucija, kuri asocijuojasi išimtinai su baudimu. Lyg tai patys gyvenime nedaro jokių kitų pažeidimų.
    Aš rimtai nesuprantu jūsų pretenzijų. Ir jūsų emocijų taip pat. Taip, kontrolierių funkcija yra gaudyti pažeidėjus, tai su kuo daugiau galėtų asocijuotis jų veikla, su čiulpinukų dalinimu?
    Keleivių kontrolė yra daroma visose civilizuotuose pasaulio šalyse ir dauguma žmonių problemų su tuo nemato. Nes suprise, jei nenori turėti su jais reikalų, tiesiog pasižymite bilietą ir viskas, galite ramiai važiuoti.

    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

    Dar šlykštu tai, kad tie kontrolieriai baudžia tave asmeniškai tik todėl, kad nesi jų giminaitis.
    Ne, baudžia todėl, kad važiavote be bilieto. Gal užtenka infantilizmo ir bandymo suversti kaltę kažkam kitam? Suaugę žmonės turi patys prisiimti atsakomybę už savo veiksmus, be whataboutizmo.

    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

    <..> nepasakę adreso, kur patys gyvena, kad galėčiau smulkiau pasiaiškinti, ar mano veiksmai buvo tyčiniai
    Na čia tai tikrai būtų viršūnė, gal davai dar visus pažeidimą nufilmavusio liudininko duomenis, įskaitant adresą, perduodam nusižengėjui, kad tas galėtų po darbo nuvažiuoti pas tą niekadėją namo ir ramiai pasikalbėti? Jūs čia f'cking rimtai? Tikrai manote kad tai gera idėja?

    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

    T.y. kažkada tave, mokyklinuką per užmaršumą verkdamą išsitempę iš troleibuso, o dabar tu pats įsidarbini ir jau užimi dominuojančią rolę - anksčiau kažkas skriaudė tave - dabar jau tu virkdai kitus
    Armchair psychologist? Aš rimtai, tiesiog neturiu komentarų. Visas tekstas yra kažkokios nuoskaudos, traukimas iš piršto ir pyktis ant žmonių, kurie tiesiog dirba savo darbą ir neleidžia chaoso visuomenėje. Taip, darbas ne pats garbingiausias, bet jis reikalingas.

    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

    Siūlau šiuos dalykus smulkiau aptarti mano "Nesąmonių ir kliedesių" temoje.
    Ne, ačiū, nereikia. Nėra čia apie ką diskutuoti, nes sprendžiant iš jūsų minčių kratinio, turite rimtų problemų.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą

    Kažkaip jau labai sudėtingai žiūrite į tas problemas. Gal esate per jautrus? Nes negaliu sutikti nei su vienu punktu.

    - Štai ko jau ko niekada nesupratau, tai kontrolierių baimės. Kiek kartų mane buvo pagavę (daugiausiai studentavimo laikais, bet ir recently buvo kartų buvo pagavę, dėl mano žioplumo), tai niekada nebuvo jokio diskomforto - ramiai nueini į autobusiuką, surašo protokolą, po 15 min laisvas, namie per 5 min apmoki. Jokių antrankių nededa ​ Ir iš viso, nesuprantu to požiūrio, kur transliuoja kai kurie žmonės facebook'e/forume - "įeidami uždaro visas duris, tikrina". O kaip kitaip turėtų įeiti, palikti kad galima būtų išlipti?​ Jeigu ką, mane yra tikrinę Varšuvoje, tai iš principo negaliu pasakyti kad kuo skyrėsi nuo to kas pas mus Vilniuje. Taip pat daugiausiai stambūs vyrai su registratoriais, taip pat užblokuoja duris, kad neišliptum.

    Nebent čia kokia bendrai, bet kokių pareigūnų baimė, tada gal galėčiau suprasti. Bet su tokia paranoja gyventi tai nežinau, turėtų būti sunku.
    Bet tai man pikta tai, kad tie kontrolieriai yra kaip jokia kita institucija, kuri asocijuojasi išimtinai su baudimu. Lyg tai patys gyvenime nedaro jokių kitų pažeidimų. Ir kaip reikėtų jaustis man, grynakraujui lietuviui, kai tave, kad ir per neapdairumą, atspausdindamas protokolą, tarsi srutomis galvą apipila koks nors rusišku akcentu vapantis diedas ar bobelė, kuri pati dingus kieno nors kačiukui Fb parašo "Skelbimus klijuokit", t.y. pati skatina daryti nusižengimą iš nežinojimo. Dar baisu tai, kad ta programa, per kurią surašomi protokolai - aš nežinau kaip ji valdoma ir per kur atidaroma - ar per Internet Explorer, Google Chrome ir kt. - kiek bandžiau pats rasti kaip ten prisijungti ir pats ką nors nubausti - nu niekaip nepavyko, tikrai gerai apsaugota sistema. Dar šlykštu tai, kad tie kontrolieriai baudžia tave asmeniškai tik todėl, kad nesi jų giminaitis. Kiek teko girdėti, jie tik pasako, kaip sumokėti, bet niekada nepamini, kad jei jautiesi teisus, gali ginčyti protokolą teisme - praktikoje yra keleivių, kurie laimėjo prieš SĮSP`ą. Jei jie pagautų savo be bilieto važiuojančio pusbrolio anūką ar jo sugyventinę - tikrai paleistų be protokolo ir ašarų akyse. Taip išeina, reikia susigiminiauti su visais Lietuvos institucijų pareigūnais, turinčiais prieigą prie ANR, nes dabar tave baudžia tik todėl, kad nepažįsta tavęs asmeniškai iš anksčiau, tu jiems esi š vietoje - apipila tave pamazgomis ir išvaro lauk, nepasakę adreso, kur patys gyvena, kad galėčiau smulkiau pasiaiškinti, ar mano veiksmai buvo tyčiniai, ar bent pasiūlytų po darbo nuvažiuoti į sodybą pasikalbėti apie protokolą (™ - prokuroras Kunigėlis). Ir dar baisu tai, kad tu gali tapti kontrolieriumi, net jei pats kažkuomet, dar kaip keleivis esi baustas už važiavimą be bilieto. T.y. kažkada tave, mokyklinuką per užmaršumą verkdamą išsitempę iš troleibuso, o dabar tu pats įsidarbini ir jau užimi dominuojančią rolę - anksčiau kažkas skriaudė tave - dabar jau tu virkdai kitus, t.y. nemeilė gimdo nemeilę. Vis tiek įrašas apie tai lieka, ir, net jei neužkirs kelio gauti rimtesnių pareigų VSD, vis tiek jie yra tie, kurių dėka į tavo biografiją amžiams lieka įrėžtas įrašas apie tai, kad neva "neturėjai bilieto", nors realiai gal tikrai pamiršai, ar pasižymėjai, o sekančią stotelę privažiavome greitai ir jie galvoja, kad tu pasižymėjai, kai pamatei juos. galiausia, jau metų metus nė vienas kontrolės išrašytas protokolas nefigūruoja viešai prieinamame žemėlapyje https://maps.ird.lt/map/, pasirinkus "Administraciniai nusižengimai". Taip, suprantu, kad tas dokumentas automatiškai suformuotą numerį turi, tačiau aš laikau, kad jei man surašytas protokolas nefigūruoja šiame žemėlapyje, tai aš negaliu laikyti jo legitimiu - kodėl policijos, savivaldybės paskirtos baudos kone visada patenka į žemėlapį, o kontrolierių - nei vienos? Ir dar ciniška tai, kaip atrodo tas staliukas tame autobusiuke šalia spausdintuvo - pilnas šūsnis lapų, maždaug "Čia spausdinsim protokolus", paprasčiau - daužysim širdis nepažįstamiems, nedraugams, negiminėms ir t.t. Jei tas augalotas diedas pagautų savo žmoną, teoriškai jis turi nusišalinti, jei kyla įtarimų, kad jis gali būti šališkas, bet praktikoje taip gi nebus. galiausiai, jei sakėte, kad antrankių jie neuždeda, tai kodėl tuomet negali pasiųsti jų ir eiti savais keliais? Gaudys? Net policija ką nors padeda, išgelbėja, o šitie, kaip sakė liutass, dirba gyvenimo dugną pasiekę žmonės, kurie visą savo nesėkmingo gyvenimo pyktį išlieją ant per žioplumą pamiršusių ar tiesiog miesto svečių, užsieniečių, kurie nesuprato, kaip tinkamai viską pasižymėti. Ir, mano galva, visi kontrolieriai turėtų būti be žalingų įpročių - koks ne fasonas turėtų būti man, nė karto gyvenime nepabandžiusiam jokių rūkalų, jei man išlipti iš troleibuso palieptų jauna kontrolierė, kuri darbo vietoje, turėdama laisvą minutėlę, veipina? Pats mačiau, yra kažkokia jauna viena. Gerai, gal aš užmiršau prasitęsti bilietą, o jie naikina savo plaučius ir dar verčia tuo brudu kvėpuoti kitus. Kuris iš mūsų didesnis niekšas? Kas nubaus jį už tai, kad turi žalingą įprotį?

    P.S. Siūlau šiuos dalykus smulkiau aptarti mano "Nesąmonių ir kliedesių" temoje.
    Paskutinis taisė Kristupas0220; 2023.12.19, 20:22.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    Kodėl neįpirks, jei pinga ir dar atpigs?
    By 2025 Goldman thinks supply will more than triple from 2021 levels, outstripping demand by 23%. The oversupply, it forecasts, will push spot prices down from $53,982 a tonne, its estimate for this year’s average price, to $11,000.
    2025-aisiais, o po to?

    Click image for larger version

Name:	37628986-1602206626981885.png
Views:	304
Size:	30,2 kB
ID:	2097972

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Po miestą važinėjant kuro ne tiek daug susidegina. O važiuojant už miesto... Su dabartiniu VT pasirinkimas būtų tik tarp nevažiavimo ir važiavimo vistiek. Be to neretai važiuojant su pilnesniu ekipažu net ir su tokia kaina automobilis gali būti visai ekonomiška.

    Ne paskutinėj vietoj ir automobilio pasirinkimas. Jei visiems labai rūpėtų kuro sąnaudos - gatvėse nebūtų pilna didelių daug kuro valgančių automobilių. Yra daug kur taupyt ir nepersėdant į VT ar išvis atsisakant važiavimo kažkur.
    Su viskuo ką sakote sutinku, tik momentas - tie dideli automobiliai kartais ekonomiškumo prasme lenkia tuos senus kompaktiškus Kolega turi 2018-tų (ar tai vėlesnį, dabar tiksliai nepamenu) SUV'ą, tai sąnaudos mieste trečdaliu mažesnės nei mano 2014-tų sedane. Nieko keisto, kai variklis 1.1L.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Tuo metu kaip tik visokie pasaulio užkampiai irgi pradėjo kažkiek padoriau gyvent ir pajautė industrializacijos džiaugsmą. Neoliberalizmas susijęs nebent tuo, kad sparčiai iškėlinėjo gamybą kas labai prisidėjo prie besivystančio pasaulio gerovės.
    Iškėlinėjo į trečiąsias pasaulio šalis, kurios gamino/a pigų šlamštą su integruotu planned obsolence ir impossible to repair by design. Prisidėjo prie ekonominės gerovės aplinkos naikinimo kaina, taip, būtent. Lengva industrializuotis, kai external costs yra aplinka.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    O jei kuras taptų 4 - 6 eurai ir atspindėtų realią kuro kainą, vis dar nepagalvotumėte apie ekonomiškesnes alternatyvas?
    Po miestą važinėjant kuro ne tiek daug susidegina. O važiuojant už miesto... Su dabartiniu VT pasirinkimas būtų tik tarp nevažiavimo ir važiavimo vistiek. Be to neretai važiuojant su pilnesniu ekipažu net ir su tokia kaina automobilis gali būti visai ekonomiška.

    Ne paskutinėj vietoj ir automobilio pasirinkimas. Jei visiems labai rūpėtų kuro sąnaudos - gatvėse nebūtų pilna didelių daug kuro valgančių automobilių. Yra daug kur taupyt ir nepersėdant į VT ar išvis atsisakant važiavimo kažkur.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    O jei kuras taptų 4 - 6 eurai ir atspindėtų realią kuro kainą, vis dar nepagalvotumėte apie ekonomiškesnes alternatyvas?
    Aš - ne, nes gyvenu netoli darbo ir tai sudarytų nedidelę mano bendrų automobilio išlaidų dalį. Kaip jau minėjau, nemažai važinėju po Lietuvą su reikalais, vidutiniškai per metus nuvažiuoju kokia 15 tūkst. (kaip vidutinis Lietuvos gyventojas), tai ką man keistų tie 10 km iki darbo/atgal tris kartus į savaitę (pora kart per savaitę dirbu iš namų)? Net su kuro kainom €5 už litrą tai būtų viso labo papildomi €600 metams, kas tiesiog ištirpsta bendrų automobilio išlaidų fone (primečiau iš akies, tai su €5 sumokėčiau per metus kokius ~6 tūkst, degalams, padangoms, parkingui ir remontams). Vien mėnesinis man kainuotų papildomus 300, kas tą skirtumą sumažintų dar labiau. Jau nekalbant apie tai kad mėnesinis neliktų €300 pabrangus benzui iki €5.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Jei įpirks Litis irgi ribotas ir jo reikia viskam, ne vien mašinoms:
    Kodėl neįpirks, jei pinga ir dar atpigs?
    By 2025 Goldman thinks supply will more than triple from 2021 levels, outstripping demand by 23%. The oversupply, it forecasts, will push spot prices down from $53,982 a tonne, its estimate for this year’s average price, to $11,000.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą
    Taip, industrinė revoliucija sudarė prielaidas CO2 išmetimui atsirasti, tačiau tiek, kiek dabar išmetama CO2 yra besaikio vartojimo (kapitalistinės konsumeristinės visuomenės) padarinys..
    Tuo metu kaip tik visokie pasaulio užkampiai irgi pradėjo kažkiek padoriau gyvent ir pajautė industrializacijos džiaugsmą. Neoliberalizmas susijęs nebent tuo, kad sparčiai iškėlinėjo gamybą kas labai prisidėjo prie besivystančio pasaulio gerovės.

    Parašė ifl Rodyti pranešimą
    O jei kažkam susišviestų, jog šiukšlių išvežimo servisas ar centrinė kanalizacija nepernelyg kokybiška (nešt, rūšiuot, dar valyt, vandenį leist), todėl viską verčiu pro balkoną? CO2 beatodairiškas leidimas yra lygiai toks pat barbarizmas, tik mes nepribrendę to suprasti, nes tokio barbarizmo užkardymas mums kelia diskomfortą (mano teisė teršti!!!) ir todėl bus populistų išvadintas fašizmu. Reikia pasidomėti ar istoriškai nebuvo kokių nors riaušių už priverstinę kanalizaciją ir vandentiekio mokestį. Būtų puikus analogas.
    Greitų ir paprastų alternatyvų šiukšlių išvežimui ir kanalizacijai (centrinei ar vietinei) nėra. Tuo tarpu greita ir paprasta alternatyva VT egzistuoja. Tad VT turi arba perspjaut alternatyvas, arba alternatyvos turi būti užkardytos.

    Parašė ifl Rodyti pranešimą
    Aš esu už kokybišką VT, nes pats juo naudojuosi. 1G jau dabar ganėtinai gerai tenkina mano poreikius. O į VT persėsti reikia jau dabar, o ne laukti dar 20 metų ir toliau daryti neatitaisomą žalą aplinkiniams ir ateities kartoms. Fašistai verčia važiuoti VT ir nebeįleidžia į miestą mano Humvee, boohoo!
    Aš šiaip visai palaikyčiau ekofašistinę valdžią. Aš ir sakau, kad be rimtų priemonių nieko nebus. Tik neįleist reiks ne Humvio, o priusų, golfų ir fiestų. Ir net ne tik neįleist į miestą, bet ir priemiesčiuose neleist važinėt.

    Aš irgi už kokybišką VT. Tik kol kas nepanašu, kad toks egzistuotų. 1G vidury darbo dienos yra pusė velnio. Bet egzistuoja ne tos vietos kur priveža 1G.

    Parašė ifl Rodyti pranešimą
    Jau sakiau, kad nevažiuotų tik populiariausiu metu, nes būtų subsidijuojamas savivaldybių.(t.y. daroma taip, kaip ir dabar). Maršrutams būtų galima padaryti OA su fiksuota keleivio krepšelio kaina, taip numušant keleivio krepšelio kainą savivaldybėms dėl tiekėjų konkurencijos (rinkos liberalizavimas), o ne turėti monopolines neefektyvias įmones nei kainos, nei paslaugų prasme.
    Transrevis Vilniuje labai geras pavyzdys kaip privatus sektorius nesusitvarko.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

    Gyvenant Vilniuje, turbūt tėra 2 vietos, dėl kurių VT kritikuojamas - tai Šnipiškės ir Markučiai. Čia problema ta, kad juos statant nebuvo suprojektuoto kokybiško viešojo transporto, dabar tie rajonai tebesiplečia iki negalėjimo. Bet naujakuriai jau atvyko su mašinomis iš anksčiau, o ne įsigijo jas tada, kai pamatė, kad nėra visaverčių maršrutų. Nesuprantu kur problema. Senos statybos rajonai manau pakankamai gerai pasiekiami, tereikia nebijoti daryti persėdimų - kartais ir susikombinavus su 3-4 persėdimais gausis greičiau, negu 15 minučių laukti tiesioginio maršruto. Gal ne visi žmonės, ypač - atvykėliai iš kaimų, tikrai nežino galimybių, kurias atveria persėdimas. Man nesuprantama, kaip gyvenant vietose, kur maršrutų daug, ersikerta daug linijų (pvz. Spaudos rūmai, Antakalnis, Pašilaičiai) - kaip pro tas vietas kursuojantį VT galite vadinti "tragišku"? Taip, iš visur į visur nenuvyksi, Geležinio Vilko g. maršrutų nebuvimas - problema. Tobulinti yra ką.
    Aš tai automobiliu nesinaudočiau, nes labai bijau AN protokolų. Turbūt retas vairuojantis žmogus gyvenime nėra gavęs nė vieno jų - ar tai už greitį, ar pasistatymą draudžiamoje vietoje. Paskui dar pamirši apdrausti, ieškoti, kas ir kaip pakeis tau padangas. O kur dar techniniai dalykai - visokio tepalo lygio tikrinimas. Gerai, yra autoservisai, bet ten, jei mato, kad nieko nenusimanai apie techniką, tai naudodamiesi tuo, kad neišmanai kas ir kaip, specialiai pripaišys daugiau gedimų, kad numelžti daugiau pinigų.
    Bet kas dar atgraso važioti VT - keleivių kontrolė. Jei su mašina didžiausia tikimybė nusižengti - ANK 416, 417 straipsniai, tai keliaujant VT - kontrolierių "arkliukas" - 446 straipsnis "Važiavimas be bilieto...". T.y. aš, prasitesęs mėnesinį bilietėlį, pirmiausia patikrinu priešais esančią stotelę, ar ten nelaukia kontrolė, tada grįžtu atgal, pasižymiu, ir palaukiu kelias dienas nevažiuodamas, pakol duomenys apie bilieto galiojimą tampa matomi ne tik komposteryje, bet ir JUDU savitarnoje. Nes, girdėjau, jie gali prisiknisti, net jei bilietas pažymėtas per vėlai - nespėjai prasibrauti iki komposterio, ar praėjo mažiau nei 2 minutės iki nuvažiavimo iki stotelės, kur laukia jie. O dar sako, kad į kontrolieres priėmė ukrainiečių, kurios, sako, kažkokios nemandagios. Ir įsivaizduok, kaip tave nusižengimu apkaltinti teisę įgyja asmuo, neturintis lietuviško asmens kodo. Gerai, kad yra kontrolės bilietas, tad ne mažiau svarbu prie savęs turėti banko kortelę ir bent 8 eur likutį. Tiesa, jei tau pasakytų, kad tavo bilietas negalioja, nes neva pažymėjai per vėlai, vis tiek būtų gaila atiduoti tuos 8 eurus tam bilietui. Nes kitaip storas kaip 3 drabužių spinta kontrolierius uždės tau antrankius, nusives į raudonąjį autobusiuką ir paleis jau apsižliumbusį su protokolu rankoje, kuris tavo biografijoje išliks visą gyvenimą.
    Dėl kaimo vietovių, tikrai prastokai, pvz. Širvintų r. yra toks Mančiušėnų kaimas - į jį yra autobusas iš Širvintų 6:00 val. ir iš to kaimo atgal į rajono centrą, tačiau sugrįžti į tą kaimą tą pačią dieną įmanoma tik trečiadienį. Atsakymas iš jų savivaldybės pritrenkė - pasiūlė tenkintis maršrutu iki Gelvonų, nuo kurių dar ~5 km pėsčiomis.
    Kažkaip jau labai sudėtingai žiūrite į tas problemas. Gal esate per jautrus? Nes negaliu sutikti nei su vienu punktu.
    - Problemas su servisais pilnai išsprendžia mašinos aptarnavimas oficialioje atstovybėje (aš savo mašiną ten pirkau, ten ir tvarkau, nepaisant to kad ji dabar jau nebe nauja, 10 metų). Ten niekas neapgaus ir dar galima bus išgerti kavos nemokamai, kol ramiai dirbate su nešiojamu kompiuteriu laukimo salėje, kol jūsų automobilį taiso. Jokio diskomforto.
    - Su vairavimu susijusiom baudom taip pat jokių problemų nematau - gauni per e.paslaugas, ten pat ir apmoki. Sugaišti 10 minučių. Kelis kartus daryta, problemų nepastebėjau.
    - Bilieto galiojimas matosi per m.ticket. Nesuprantu kaip XXI a. nuolatinis Vilniaus gyventojas, o dar ir juolabiau, važinėjantis viešuoju transportu kasdien, juo nesinaudoja. Net jei telefonas išsikraus, kontrolė nešioja power bankus, kad juos įjungtų ir patikrintų mėnesinio galiojimą. Kas šiais laikais dar naudoja vilniečio korteles ar kitus anachronizmus (net mano pagyvenusi mama naudoja m.ticket be problemų), kur reikia eiti iki komposterio ir kaskart tikrinti, man nėra aišku.
    - Štai ko jau ko niekada nesupratau, tai kontrolierių baimės. Kiek kartų mane buvo pagavę (daugiausiai studentavimo laikais, bet ir recently buvo kartų buvo pagavę, dėl mano žioplumo), tai niekada nebuvo jokio diskomforto - ramiai nueini į autobusiuką, surašo protokolą, po 15 min laisvas, namie per 5 min apmoki. Jokių antrankių nededa ​ Ir iš viso, nesuprantu to požiūrio, kur transliuoja kai kurie žmonės facebook'e/forume - "įeidami uždaro visas duris, tikrina". O kaip kitaip turėtų įeiti, palikti kad galima būtų išlipti?​ Jeigu ką, mane yra tikrinę Varšuvoje, tai iš principo negaliu pasakyti kad kuo skyrėsi nuo to kas pas mus Vilniuje. Taip pat daugiausiai stambūs vyrai su registratoriais, taip pat užblokuoja duris, kad neišliptum.

    Nebent čia kokia bendrai, bet kokių pareigūnų baimė, tada gal galėčiau suprasti. Bet su tokia paranoja gyventi tai nežinau, turėtų būti sunku.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    Aš manau kad žmonės viešuoju transportu nemaža dalimi nevažinėja dėl užmiestinių kelionių. Nes jei nori nors kažkiek patogiau keliauti po Lietuvą ir artimiausią užmiestį (o lietuviai pagal mobilumą užima vienas iš aukščiausių pozicijų ES), privalai turėti automobilį. Faktiškai be alternatyvų. O tada jau, jei jau taip ar kitaip turi automobilį, keliausi su juo į darbą nes why not, didžiąją dalį jo išlaidų (paskola, techninis aptarnavimas pas autorizuotą dilerį, padangos, draudimas ir KASKO) vistiek esi jau susimokėjęs. Kas tie 15 km į darbą į abi puses (atmetus kitas automobilio išlaidas), tai viso labo kokia 1.8 eur degalams - beveik tiek pat kiek viešuoju transportu, kai komfortas/greitis nepalyginimas. Ir net pabrangęs kuras čia mažai ką pakeis. Čia principe pagal save sprendžiu - pats į darbą važinėju su mašina (žiemą, vasarą, kai geras oras, vis dėl to labiau vaikštau), nes why not, jau ir taip sumoku už mašinos priežiūrą, draudimą ir parkingą, tai ko nesinaudoti.
    O jei kuras taptų 4 - 6 eurai ir atspindėtų realią kuro kainą, vis dar nepagalvotumėte apie ekonomiškesnes alternatyvas?

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Dabartinė klimato kaita yra industrinės revoliucijos pasekmė.
    Taip, industrinė revoliucija sudarė prielaidas CO2 išmetimui atsirasti, tačiau tiek, kiek dabar išmetama CO2 yra besaikio vartojimo (kapitalistinės konsumeristinės visuomenės) padarinys.

    Click image for larger version  Name:	CO2_emissions_vs_concentrations_1751-2019_620.gif Views:	0 Size:	13,3 kB ID:	2097955
    Didžiausią sudedamąją dalį viso transporto sudaro, kaip visiems žinoma, lengvųjų automobilių transportas.

    Click image for larger version  Name:	transport-carbon-dioxide-emissions-breakdown.png Views:	0 Size:	67,1 kB ID:	2097956

    Todėl pereiti prie VT yra būtina ir kuo greičiau.


    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Galima būtų ilgai filosofuoti kas geriau. Bet kokiu atveju, tokio varianto neįvesi be totalitarinio ekofašistinio režimo. Einant per švietimą irgi pirma reikės tokio pačio režimo norint netrukdomai varyt atitinkamą propagandą.
    O jei kažkam susišviestų, jog šiukšlių išvežimo servisas ar centrinė kanalizacija nepernelyg kokybiška (nešt, rūšiuot, dar valyt, vandenį leist), todėl viską verčiu pro balkoną? CO2 beatodairiškas leidimas yra lygiai toks pat barbarizmas, tik mes nepribrendę to suprasti, nes tokio barbarizmo užkardymas mums kelia diskomfortą (mano teisė teršti!!!) ir todėl bus populistų išvadintas fašizmu. Reikia pasidomėti ar istoriškai nebuvo kokių nors riaušių už priverstinę kanalizaciją ir vandentiekio mokestį. Būtų puikus analogas.


    Parašė mantasm Rodyti pranešimą
    Nes tamstai buvo siūlyta pirma padaryt kokybišką VT, kuris perspjautų asmeninį transportą patogumu. Bet tas buvo nepakankamai dvasinga ar dar kas ir netiko.


    Tada VT važiuotų tik populiariausiu metu. Visada dalis maršrutų bus nepelningi. Ar geografiškai, ar laike. O pasiliekant tik juos didės poreikis kitokiems mobilumo sprendimams.


    Aš esu už kokybišką VT, nes pats juo naudojuosi. 1G jau dabar ganėtinai gerai tenkina mano poreikius. O į VT persėsti reikia jau dabar, o ne laukti dar 20 metų ir toliau daryti neatitaisomą žalą aplinkiniams ir ateities kartoms. Fašistai verčia važiuoti VT ir nebeįleidžia į miestą mano Humvee, boohoo!

    Jau sakiau, kad nevažiuotų tik populiariausiu metu, nes būtų subsidijuojamas savivaldybių.(t.y. daroma taip, kaip ir dabar). Maršrutams būtų galima padaryti OA su fiksuota keleivio krepšelio kaina, taip numušant keleivio krepšelio kainą savivaldybėms dėl tiekėjų konkurencijos (rinkos liberalizavimas), o ne turėti monopolines neefektyvias įmones nei kainos, nei paslaugų prasme.
    Paskutinis taisė ifl; 2023.12.19, 19:15.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
    Aš manau kad žmonės viešuoju transportu nemaža dalimi nevažinėja dėl užmiestinių kelionių. Nes jei nori nors kažkiek patogiau keliauti po Lietuvą ir artimiausią užmiestį (o lietuviai pagal mobilumą užima vienas iš aukščiausių pozicijų ES), privalai turėti automobilį. Faktiškai be alternatyvų. O tada jau, jei jau taip ar kitaip turi automobilį, keliausi su juo į darbą nes why not, didžiąją dalį jo išlaidų (paskola, techninis aptarnavimas pas autorizuotą dilerį, padangos, draudimas ir KASKO) vistiek esi jau susimokėjęs. Kas tie 15 km į darbą į abi puses (atmetus kitas automobilio išlaidas), tai viso labo kokia 1.8 eur degalams - beveik tiek pat kiek viešuoju transportu, kai komfortas/greitis nepalyginimas. Ir net pabrangęs kuras čia mažai ką pakeis. Čia principe pagal save sprendžiu - pats į darbą važinėju su mašina (žiemą, vasarą, kai geras oras, vis dėl to labiau vaikštau), nes why not, jau ir taip sumoku už mašinos priežiūrą, draudimą ir parkingą, tai ko nesinaudoti.
    Gyvenant Vilniuje, turbūt tėra 2 vietos, dėl kurių VT kritikuojamas - tai Šnipiškės ir Markučiai. Čia problema ta, kad juos statant nebuvo suprojektuoto kokybiško viešojo transporto, dabar tie rajonai tebesiplečia iki negalėjimo. Bet naujakuriai jau atvyko su mašinomis iš anksčiau, o ne įsigijo jas tada, kai pamatė, kad nėra visaverčių maršrutų. Nesuprantu kur problema. Senos statybos rajonai manau pakankamai gerai pasiekiami, tereikia nebijoti daryti persėdimų - kartais ir susikombinavus su 3-4 persėdimais gausis greičiau, negu 15 minučių laukti tiesioginio maršruto. Gal ne visi žmonės, ypač - atvykėliai iš kaimų, tikrai nežino galimybių, kurias atveria persėdimas. Man nesuprantama, kaip gyvenant vietose, kur maršrutų daug, ersikerta daug linijų (pvz. Spaudos rūmai, Antakalnis, Pašilaičiai) - kaip pro tas vietas kursuojantį VT galite vadinti "tragišku"? Taip, iš visur į visur nenuvyksi, Geležinio Vilko g. maršrutų nebuvimas - problema. Tobulinti yra ką.
    Aš tai automobiliu nesinaudočiau, nes labai bijau AN protokolų. Turbūt retas vairuojantis žmogus gyvenime nėra gavęs nė vieno jų - ar tai už greitį, ar pasistatymą draudžiamoje vietoje. Paskui dar pamirši apdrausti, ieškoti, kas ir kaip pakeis tau padangas. O kur dar techniniai dalykai - visokio tepalo lygio tikrinimas. Gerai, yra autoservisai, bet ten, jei mato, kad nieko nenusimanai apie techniką, tai naudodamiesi tuo, kad neišmanai kas ir kaip, specialiai pripaišys daugiau gedimų, kad numelžti daugiau pinigų.
    Bet kas dar atgraso važioti VT - keleivių kontrolė. Jei su mašina didžiausia tikimybė nusižengti - ANK 416, 417 straipsniai, tai keliaujant VT - kontrolierių "arkliukas" - 446 straipsnis "Važiavimas be bilieto...". T.y. aš, prasitesęs mėnesinį bilietėlį, pirmiausia patikrinu priešais esančią stotelę, ar ten nelaukia kontrolė, tada grįžtu atgal, pasižymiu, ir palaukiu kelias dienas nevažiuodamas, pakol duomenys apie bilieto galiojimą tampa matomi ne tik komposteryje, bet ir JUDU savitarnoje. Nes, girdėjau, jie gali prisiknisti, net jei bilietas pažymėtas per vėlai - nespėjai prasibrauti iki komposterio, ar praėjo mažiau nei 2 minutės iki nuvažiavimo iki stotelės, kur laukia jie. O dar sako, kad į kontrolieres priėmė ukrainiečių, kurios, sako, kažkokios nemandagios. Ir įsivaizduok, kaip tave nusižengimu apkaltinti teisę įgyja asmuo, neturintis lietuviško asmens kodo. Gerai, kad yra kontrolės bilietas, tad ne mažiau svarbu prie savęs turėti banko kortelę ir bent 8 eur likutį. Tiesa, jei tau pasakytų, kad tavo bilietas negalioja, nes neva pažymėjai per vėlai, vis tiek būtų gaila atiduoti tuos 8 eurus tam bilietui. Nes kitaip storas kaip 3 drabužių spinta kontrolierius uždės tau antrankius, nusives į raudonąjį autobusiuką ir paleis jau apsižliumbusį su protokolu rankoje, kuris tavo biografijoje išliks visą gyvenimą.
    Dėl kaimo vietovių, tikrai prastokai, pvz. Širvintų r. yra toks Mančiušėnų kaimas - į jį yra autobusas iš Širvintų 6:00 val. ir iš to kaimo atgal į rajono centrą, tačiau sugrįžti į tą kaimą tą pačią dieną įmanoma tik trečiadienį. Atsakymas iš jų savivaldybės pritrenkė - pasiūlė tenkintis maršrutu iki Gelvonų, nuo kurių dar ~5 km pėsčiomis.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą
    Vakarietiškos masės jau tą padarė ir dabartinė klimato kaita yra tų sprendimų (80'ujų neoliberalizmo) pasekmė.
    Dabartinė klimato kaita yra industrinės revoliucijos pasekmė.

    Parašė ifl Rodyti pranešimą
    "Valgyk šūdą vardan bendro gėrio" yra daug geriau nei "po manęs nors ir tvanas".
    Galima būtų ilgai filosofuoti kas geriau. Bet kokiu atveju, tokio varianto neįvesi be totalitarinio ekofašistinio režimo. Einant per švietimą irgi pirma reikės tokio pačio režimo norint netrukdomai varyt atitinkamą propagandą.

    Parašė ifl Rodyti pranešimą
    Labai įdomu, kodėl toks minties šuolis nuo mano minties apie nemokamą VT, skirtą perkelti kuo daugiau automobilistų, iki pelningo VT. Du skirtingi modeliai. Miestų VT neturėtų orientuotis į pelną, mano nuomone, nes jo tikslas numeris 1 yra ne pelno generavimas, o automobilių transporto mažinimas, kaip taršos šaltinio, atsakingo už 30% visų šiltnamio dujų.
    Nes tamstai buvo siūlyta pirma padaryt kokybišką VT, kuris perspjautų asmeninį transportą patogumu. Bet tas buvo nepakankamai dvasinga ar dar kas ir netiko.

    Parašė ifl Rodyti pranešimą
    Tuo tarpu tarpmiestinis VT (traukiniai), galėtų būti ir pelningas, ir ekonomiškesnis nei automobilis tuo pačiu metu.
    Dalis VT esamomis rinkos sąlygomis jau dabar galėtų būti/yra pelninga. Dalis nepelningumo kyla iš esamų transporto įmonių neefektyvaus valdymo, dar kita dalis iš to, kad maršrutai nebus pelningi apskritai niekada su esamais srautais ir veikia tik kaip public service iš dotacijų.
    Tada VT važiuotų tik populiariausiu metu. Visada dalis maršrutų bus nepelningi. Ar geografiškai, ar laike. O pasiliekant tik juos didės poreikis kitokiems mobilumo sprendimams.

    Komentuoti:


  • Maalinauskas
    replied
    Aš manau kad žmonės viešuoju transportu nemaža dalimi nevažinėja dėl užmiestinių kelionių. Nes jei nori nors kažkiek patogiau keliauti po Lietuvą ir artimiausią užmiestį (o lietuviai pagal mobilumą užima vienas iš aukščiausių pozicijų ES), privalai turėti automobilį. Faktiškai be alternatyvų. O tada jau, jei jau taip ar kitaip turi automobilį, keliausi su juo į darbą nes why not, didžiąją dalį jo išlaidų (paskola, techninis aptarnavimas pas autorizuotą dilerį, padangos, draudimas ir KASKO) vistiek esi jau susimokėjęs. Kas tie 15 km į darbą į abi puses (atmetus kitas automobilio išlaidas), tai viso labo kokia 1.8 eur degalams - beveik tiek pat kiek viešuoju transportu, kai komfortas/greitis nepalyginimas. Ir net pabrangęs kuras čia mažai ką pakeis. Čia principe pagal save sprendžiu - pats į darbą važinėju su mašina (žiemą, vasarą, kai geras oras, vis dėl to labiau vaikštau), nes why not, jau ir taip sumoku už mašinos priežiūrą, draudimą ir parkingą, tai ko nesinaudoti.
    Paskutinis taisė Maalinauskas; 2023.12.19, 17:57.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Vakarietiškos aktyvios individualistinės masės susiras sau sprendimus bei išrinks politikus, kurie netrukdys tiems sprendimams.

    Sprendimas „valgyk šūdą vardan bendro gėrio“ ir yra rusiškas variantas. Nuo senų laikų veikęs tiek jų kaimuose, tiek vėliau kolchozuose. Kartais ten valgantys šūdą nuverčia negerus bojarinus kaip tamsta svajoja. Bet kaip matom iš to nieko nesigauna. Ir ratas sukasi iš naujo.

    Kitas vakarietiškas variantas yra čia ir dabar pasiūlyti kokybiškesnę alternatyvą kuri perspjauna kitus sprendimo variantus. Nes kaip suprantu tamstos idėja yra, kad net nebelikus asmeninio transporto VT būtų „pelningas“, o ne patogus ir nuvežantis visur ir bet kada. T.y. gyvenk šūde vardan bendro gėrio, rink valdžią kuri kažką pakeis, tada toliau gyvenk šūde galvodamas apie bendrą gėrį. Toks dvasingos dūšios gyvenimas
    Vakarietiškos masės jau tą padarė ir dabartinė klimato kaita yra tų sprendimų (80'ujų neoliberalizmo) pasekmė. "Valgyk šūdą vardan bendro gėrio" yra daug geriau nei "po manęs nors ir tvanas".


    Labai įdomu, kodėl toks minties šuolis nuo mano minties apie nemokamą VT, skirtą perkelti kuo daugiau automobilistų, iki pelningo VT. Du skirtingi modeliai. Miestų VT neturėtų orientuotis į pelną, mano nuomone, nes jo tikslas numeris 1 yra ne pelno generavimas, o automobilių transporto mažinimas, kaip taršos šaltinio, atsakingo už 30% visų šiltnamio dujų.

    Tuo tarpu tarpmiestinis VT (traukiniai), galėtų būti ir pelningas, ir ekonomiškesnis nei automobilis tuo pačiu metu.

    Dalis VT esamomis rinkos sąlygomis jau dabar galėtų būti/yra pelninga. Dalis nepelningumo kyla iš esamų transporto įmonių neefektyvaus valdymo, dar kita dalis iš to, kad maršrutai nebus pelningi apskritai niekada su esamais srautais ir veikia tik kaip public service iš dotacijų.
    Paskutinis taisė ifl; 2023.12.19, 17:02.

    Komentuoti:

Working...
X