Parašė taccido
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Viešasis transportas
Collapse
X
-
Parašė ifl Rodyti pranešimą
Sutinku. Prastai valdomoje sistemoje taip ir būtų.
Jeigu žiūrėt globaliai, o ne lokaliai, tai nemaža "disposable income" likusi žmonėms persėdus iš mašinų į VT dalis būtų išleista vartojimui vietinių prekių ir paslaugų, kas ne tik keltų labai jau menką vidaus vartojimą ir kurtų darbo vietas, bet pinigai grįžtų i biudžetą mokesčių pavidalu ir galėtų dotuoti regionų transportą. Dabar miestiečių pinigui išleidžiami importinėms prekėms: degalams ir automobiliams. Tas nei praktiška, nei patvaru ir stimuliacija ekonomikai minimali. Miestuose važinėti su privačiu auto yra taip pat efektyvu kaip Lietuvoje auginti bananus šiltnamiuose. Bet dėl kultūrinių priežasčių tai patapę standartu.
Nemokamas VT būtų nokautas visam automobilizmui miestuose. Ir nesvarbu, ar tai būtų autobusai, troleibusai ar tramvajai.
Sakykime, turime vakarų Europos miestą su labai išvystytu VT ir staiga tas miestas susigalvos padaryti nemokamą VT. Tai visas viešasis tiesiog patirs paralyžių, persipildys (nes tokio tipo miestuose jau dabar jis neblogai užpildomas), reikės žymiai daugiau transporto priemonių, vairuotojų, eksploatacijos išlaidos tik kils. Nekalbu apie milžiniškas investicijas į stočių didinimą, dubliuojančių maršrutų/ruožų tiesimą, tunelių kasimą ir pan. Tuo tarpu keliavimo kokybė nukris, nes transporte bus mažai vietos, stotys bus perpildytos, dėl persotinto tinklo mažiausi nesklandumai išaugs į didžiulius vėlavimus.
Pavyzdiniuose miestuose į VT investuojami milžiniški pinigai, ir nė vienas iš jų nesusigalvojo staiga atsisakyti visų pajamų iš bilietų mainais į galimą naujų keleivių antplūdį ir keliais kartais išaugusias išlaidas, kurias iš kažkur reikės padengti.
Bet juk Vilniuje automobilinių kelionė procentas žymiai didesnis už miestus su geru VT. Tai užsibrėžęs pasiekti tokią pačią kelionių VT dalį modaliniame pasiskirstyme, Vilnius turės daug smarkiau plėsti VT apimtį nei tie V. Europos miestai. Bet pas juos jau yra kažkoks pagrindas, stuburiniai maršrutai, bėginis VT, o pas mus praktiškai nuo nulio reikia viską kurti (išskyrus troleibusus). Tai neįtikėtinos apimties uždavinys, kurį finansuoti vien tik iš mokesčių mokėtojų pinigų yra neįmanoma.
Padarykime pirmiausia, kad visur būtų įmanomi mėnesiniai bilietai, kad būtų viena keleivio kortelė (ar bent jau 3) per visą Lietuvą nuo durų iki durų, kad vežėjai vieni su kitais konkuruotų savo kokybe ir netgi bandytų pritraukti žmones iš automobilių, kad būtų metinis apskrities/Lietuvos bilietas už X eurų, o tada jau bus galima kalbėti apie bilieto kainos mažinimą, o galų gale net ir panaikinimą. Bet garantuoju, kad net sumažinti metinio bilieto kainą 5 eurais yra nemenkas iššūkis (Vokietija už savo Deutschlandticket išlaidas skaičiuoja milijardais).
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Paskutinį kartą atsakysiu.
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
O kodėl kontrolieriai gali rašydami protokolą matyti nusižengėlio adresą (kurį ANR jiems automatiškai išmeta), o aš protokolą surašiusio pareigūno namų jau ne?
Na, tarkime, jūs pats nevažiuosite (gal jūs čia toks ramus ir principingas), bet pilna visokių narkomanų, kurie nuvažiuotų.
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Kai pažeidimų tiek daug, gal tikrai ne viską man paaiškino, tad kaip detaliau pasidomėti nusižengimo sudėtimi?
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Antra, juk bilietuką pamiršti gali ir kontrolieriaus giminaitis, man būtent įdomu, kaip tokiu atveju jie elgiasi, kaip derina interesų konfliktus?
O interesų konfliktai yra, deja, visur - ir policijoje, ir teisėsaugoje, ir biurokratijoje. Greičiausiai, jie taip ir nebus niekada išspręsti, kol žmonių nepakeis robotai or smth. Bet net tada juos kažkas programuos ir prižiūrės. Bet kokiu atveju, tai kad teoriškai policininkas/kontrolierius tokioje pačioje situacijoje nenubaustų savo giminaičio, jūsų pažeidimo niekaip nepateisina. Todėl prisiimkite už tai atsakomybę, goddamit, kaip suaugęs.
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Man net sąžiningai žyminčiam bilietus kartais būna baisoka, kai jie įlipa
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Taip, kontrolė ir turi dirbti savo darbą, bet jie turi būti nepriekaištingos asmenybės, nes tikrai nėra normalu, kai kitus bausti įgaliotas pareigūnas praeityje pats yra turėjęs administracinių nuobaudų
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Aš saugau savo reputaciją, todėl vairuoti kategoriškai atsisakau, o keliavimą VT irgi apribojau. Man AN protokolas būtų pasaulio pabaiga, jaučiu pasikarčiau. Geriau pasėdėsiu teismo salėje už klasioko persekiojimą.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Na čia tai tikrai būtų viršūnė, gal davai dar visus pažeidimą nufilmavusio liudininko duomenis, įskaitant adresą, perduodam nusižengėjui, kad tas galėtų po darbo nuvažiuoti pas tą niekadėją namo ir ramiai pasikalbėti? Jūs čia f'cking rimtai? Tikrai manote kad tai gera idėja?
Dar kai kurių keleivių nekultūra, jaunimas dabar pamėgo susikėlinėti kojas ant priešais esančios sėdynės - vos kelis kartus mačiau vairuotoją sudrausminant tokius paršus. Pats irgi vienam neištvėręs pasakiau, paskui kažkas sėsis ant tos supurvintos vietos, maži vaikai viską liečia rankomis, paskui kiša jas sau į burną.
...
Dar 2 netobulumai apie ne miesto autobusus - negalėjimas sekti judėjimo realiu laiku. Pvz. net tokios solidžios, rimtos įmonės kaip TOKS ar Kautra savo autobusuose neturi įmontuotų siųstuvų realiu laiku kaip miesto autobusai, kad matytum, ar autobusas truputį vėluos, ar nėra trasoje išvis (sugedo). Lauki kokiame vienkiemyje ir žinok, ar visgi sulauksi, ar kažkas atsitiko ir teks nakvoti po atviru dangumi.
Antras dalykas - nenormalu, kai paprastose stotelėse (kur nėra bilietų kasų) vairuotojai vis dar priversti krapštytis su centais, studentų/neįgaliųjų/pensininkų pažymėjimais. Gal būtų galima kiekvienoje stotelėje pastatyti po terminaliuką (nedidelį aparačiuką, išduodantį kvitus)? Panašiai kaip su parkomatais, kur įmeti centus/įkiši kortelę ir sumokėta. Nes pasitaiko rečiau keliaujančių keleivių, kuriems kone akys ant kaktos iššoka, kai vairuotojas pasako, kad pas jį nusipirkti bilietą galima tik grynais. XXI amžius ir nepriima kortele! Kur bėgti išsigryninti?Paskutinis taisė Kristupas0220; 2023.12.19, 21:19.
Komentuoti:
-
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Bet tai man pikta tai, kad tie kontrolieriai yra kaip jokia kita institucija, kuri asocijuojasi išimtinai su baudimu. Lyg tai patys gyvenime nedaro jokių kitų pažeidimų.
Keleivių kontrolė yra daroma visose civilizuotuose pasaulio šalyse ir dauguma žmonių problemų su tuo nemato. Nes suprise, jei nenori turėti su jais reikalų, tiesiog pasižymite bilietą ir viskas, galite ramiai važiuoti.
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Dar šlykštu tai, kad tie kontrolieriai baudžia tave asmeniškai tik todėl, kad nesi jų giminaitis.
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
<..> nepasakę adreso, kur patys gyvena, kad galėčiau smulkiau pasiaiškinti, ar mano veiksmai buvo tyčiniai
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
T.y. kažkada tave, mokyklinuką per užmaršumą verkdamą išsitempę iš troleibuso, o dabar tu pats įsidarbini ir jau užimi dominuojančią rolę - anksčiau kažkas skriaudė tave - dabar jau tu virkdai kitus
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Siūlau šiuos dalykus smulkiau aptarti mano "Nesąmonių ir kliedesių" temoje.
Komentuoti:
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Kažkaip jau labai sudėtingai žiūrite į tas problemas. Gal esate per jautrus? Nes negaliu sutikti nei su vienu punktu.
- Štai ko jau ko niekada nesupratau, tai kontrolierių baimės. Kiek kartų mane buvo pagavę (daugiausiai studentavimo laikais, bet ir recently buvo kartų buvo pagavę, dėl mano žioplumo), tai niekada nebuvo jokio diskomforto - ramiai nueini į autobusiuką, surašo protokolą, po 15 min laisvas, namie per 5 min apmoki. Jokių antrankių nededa Ir iš viso, nesuprantu to požiūrio, kur transliuoja kai kurie žmonės facebook'e/forume - "įeidami uždaro visas duris, tikrina". O kaip kitaip turėtų įeiti, palikti kad galima būtų išlipti?
Jeigu ką, mane yra tikrinę Varšuvoje, tai iš principo negaliu pasakyti kad kuo skyrėsi nuo to kas pas mus Vilniuje. Taip pat daugiausiai stambūs vyrai su registratoriais, taip pat užblokuoja duris, kad neišliptum.
Nebent čia kokia bendrai, bet kokių pareigūnų baimė, tada gal galėčiau suprasti. Bet su tokia paranoja gyventi tai nežinau, turėtų būti sunku.
P.S. Siūlau šiuos dalykus smulkiau aptarti mano "Nesąmonių ir kliedesių" temoje.Paskutinis taisė Kristupas0220; 2023.12.19, 20:22.
Komentuoti:
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimą
Kodėl neįpirks, jei pinga ir dar atpigs?
By 2025 Goldman thinks supply will more than triple from 2021 levels, outstripping demand by 23%. The oversupply, it forecasts, will push spot prices down from $53,982 a tonne, its estimate for this year’s average price, to $11,000.
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Po miestą važinėjant kuro ne tiek daug susidegina. O važiuojant už miesto... Su dabartiniu VT pasirinkimas būtų tik tarp nevažiavimo ir važiavimo vistiek. Be to neretai važiuojant su pilnesniu ekipažu net ir su tokia kaina automobilis gali būti visai ekonomiška.
Ne paskutinėj vietoj ir automobilio pasirinkimas. Jei visiems labai rūpėtų kuro sąnaudos - gatvėse nebūtų pilna didelių daug kuro valgančių automobilių. Yra daug kur taupyt ir nepersėdant į VT ar išvis atsisakant važiavimo kažkur.Kolega turi 2018-tų (ar tai vėlesnį, dabar tiksliai nepamenu) SUV'ą, tai sąnaudos mieste trečdaliu mažesnės nei mano 2014-tų sedane. Nieko keisto, kai variklis 1.1L.
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Tuo metu kaip tik visokie pasaulio užkampiai irgi pradėjo kažkiek padoriau gyvent ir pajautė industrializacijos džiaugsmą. Neoliberalizmas susijęs nebent tuo, kad sparčiai iškėlinėjo gamybą kas labai prisidėjo prie besivystančio pasaulio gerovės.
Komentuoti:
-
Parašė ifl Rodyti pranešimą
O jei kuras taptų 4 - 6 eurai ir atspindėtų realią kuro kainą, vis dar nepagalvotumėte apie ekonomiškesnes alternatyvas?
Ne paskutinėj vietoj ir automobilio pasirinkimas. Jei visiems labai rūpėtų kuro sąnaudos - gatvėse nebūtų pilna didelių daug kuro valgančių automobilių. Yra daug kur taupyt ir nepersėdant į VT ar išvis atsisakant važiavimo kažkur.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė ifl Rodyti pranešimą
O jei kuras taptų 4 - 6 eurai ir atspindėtų realią kuro kainą, vis dar nepagalvotumėte apie ekonomiškesnes alternatyvas?
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė ifl Rodyti pranešimą
Jei įpirksLitis irgi ribotas ir jo reikia viskam, ne vien mašinoms:
By 2025 Goldman thinks supply will more than triple from 2021 levels, outstripping demand by 23%. The oversupply, it forecasts, will push spot prices down from $53,982 a tonne, its estimate for this year’s average price, to $11,000.
Komentuoti:
-
Parašė ifl Rodyti pranešimąTaip, industrinė revoliucija sudarė prielaidas CO2 išmetimui atsirasti, tačiau tiek, kiek dabar išmetama CO2 yra besaikio vartojimo (kapitalistinės konsumeristinės visuomenės) padarinys..
Parašė ifl Rodyti pranešimąO jei kažkam susišviestų, jog šiukšlių išvežimo servisas ar centrinė kanalizacija nepernelyg kokybiška (nešt, rūšiuot, dar valyt, vandenį leist), todėl viską verčiu pro balkoną? CO2 beatodairiškas leidimas yra lygiai toks pat barbarizmas, tik mes nepribrendę to suprasti, nes tokio barbarizmo užkardymas mums kelia diskomfortą (mano teisė teršti!!!) ir todėl bus populistų išvadintas fašizmu. Reikia pasidomėti ar istoriškai nebuvo kokių nors riaušių už priverstinę kanalizaciją ir vandentiekio mokestį. Būtų puikus analogas.
Parašė ifl Rodyti pranešimąAš esu už kokybišką VT, nes pats juo naudojuosi. 1G jau dabar ganėtinai gerai tenkina mano poreikius. O į VT persėsti reikia jau dabar, o ne laukti dar 20 metų ir toliau daryti neatitaisomą žalą aplinkiniams ir ateities kartoms. Fašistai verčia važiuoti VT ir nebeįleidžia į miestą mano Humvee, boohoo!
Aš irgi už kokybišką VT. Tik kol kas nepanašu, kad toks egzistuotų. 1G vidury darbo dienos yra pusė velnio. Bet egzistuoja ne tos vietos kur priveža 1G.
Parašė ifl Rodyti pranešimąJau sakiau, kad nevažiuotų tik populiariausiu metu, nes būtų subsidijuojamas savivaldybių.(t.y. daroma taip, kaip ir dabar). Maršrutams būtų galima padaryti OA su fiksuota keleivio krepšelio kaina, taip numušant keleivio krepšelio kainą savivaldybėms dėl tiekėjų konkurencijos (rinkos liberalizavimas), o ne turėti monopolines neefektyvias įmones nei kainos, nei paslaugų prasme.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą
Gyvenant Vilniuje, turbūt tėra 2 vietos, dėl kurių VT kritikuojamas - tai Šnipiškės ir Markučiai. Čia problema ta, kad juos statant nebuvo suprojektuoto kokybiško viešojo transporto, dabar tie rajonai tebesiplečia iki negalėjimo. Bet naujakuriai jau atvyko su mašinomis iš anksčiau, o ne įsigijo jas tada, kai pamatė, kad nėra visaverčių maršrutų. Nesuprantu kur problema. Senos statybos rajonai manau pakankamai gerai pasiekiami, tereikia nebijoti daryti persėdimų - kartais ir susikombinavus su 3-4 persėdimais gausis greičiau, negu 15 minučių laukti tiesioginio maršruto. Gal ne visi žmonės, ypač - atvykėliai iš kaimų, tikrai nežino galimybių, kurias atveria persėdimas. Man nesuprantama, kaip gyvenant vietose, kur maršrutų daug, ersikerta daug linijų (pvz. Spaudos rūmai, Antakalnis, Pašilaičiai) - kaip pro tas vietas kursuojantį VT galite vadinti "tragišku"? Taip, iš visur į visur nenuvyksi, Geležinio Vilko g. maršrutų nebuvimas - problema. Tobulinti yra ką.
Aš tai automobiliu nesinaudočiau, nes labai bijau AN protokolų. Turbūt retas vairuojantis žmogus gyvenime nėra gavęs nė vieno jų - ar tai už greitį, ar pasistatymą draudžiamoje vietoje. Paskui dar pamirši apdrausti, ieškoti, kas ir kaip pakeis tau padangas. O kur dar techniniai dalykai - visokio tepalo lygio tikrinimas. Gerai, yra autoservisai, bet ten, jei mato, kad nieko nenusimanai apie techniką, tai naudodamiesi tuo, kad neišmanai kas ir kaip, specialiai pripaišys daugiau gedimų, kad numelžti daugiau pinigų.
Bet kas dar atgraso važioti VT - keleivių kontrolė. Jei su mašina didžiausia tikimybė nusižengti - ANK 416, 417 straipsniai, tai keliaujant VT - kontrolierių "arkliukas" - 446 straipsnis "Važiavimas be bilieto...". T.y. aš, prasitesęs mėnesinį bilietėlį, pirmiausia patikrinu priešais esančią stotelę, ar ten nelaukia kontrolė, tada grįžtu atgal, pasižymiu, ir palaukiu kelias dienas nevažiuodamas, pakol duomenys apie bilieto galiojimą tampa matomi ne tik komposteryje, bet ir JUDU savitarnoje. Nes, girdėjau, jie gali prisiknisti, net jei bilietas pažymėtas per vėlai - nespėjai prasibrauti iki komposterio, ar praėjo mažiau nei 2 minutės iki nuvažiavimo iki stotelės, kur laukia jie. O dar sako, kad į kontrolieres priėmė ukrainiečių, kurios, sako, kažkokios nemandagios. Ir įsivaizduok, kaip tave nusižengimu apkaltinti teisę įgyja asmuo, neturintis lietuviško asmens kodo. Gerai, kad yra kontrolės bilietas, tad ne mažiau svarbu prie savęs turėti banko kortelę ir bent 8 eur likutį. Tiesa, jei tau pasakytų, kad tavo bilietas negalioja, nes neva pažymėjai per vėlai, vis tiek būtų gaila atiduoti tuos 8 eurus tam bilietui. Nes kitaip storas kaip 3 drabužių spinta kontrolierius uždės tau antrankius, nusives į raudonąjį autobusiuką ir paleis jau apsižliumbusį su protokolu rankoje, kuris tavo biografijoje išliks visą gyvenimą.
Dėl kaimo vietovių, tikrai prastokai, pvz. Širvintų r. yra toks Mančiušėnų kaimas - į jį yra autobusas iš Širvintų 6:00 val. ir iš to kaimo atgal į rajono centrą, tačiau sugrįžti į tą kaimą tą pačią dieną įmanoma tik trečiadienį. Atsakymas iš jų savivaldybės pritrenkė - pasiūlė tenkintis maršrutu iki Gelvonų, nuo kurių dar ~5 km pėsčiomis.
- Problemas su servisais pilnai išsprendžia mašinos aptarnavimas oficialioje atstovybėje (aš savo mašiną ten pirkau, ten ir tvarkau, nepaisant to kad ji dabar jau nebe nauja, 10 metų). Ten niekas neapgaus ir dar galima bus išgerti kavos nemokamai, kol ramiai dirbate su nešiojamu kompiuteriu laukimo salėje, kol jūsų automobilį taiso. Jokio diskomforto.
- Su vairavimu susijusiom baudom taip pat jokių problemų nematau - gauni per e.paslaugas, ten pat ir apmoki. Sugaišti 10 minučių. Kelis kartus daryta, problemų nepastebėjau.
- Bilieto galiojimas matosi per m.ticket. Nesuprantu kaip XXI a. nuolatinis Vilniaus gyventojas, o dar ir juolabiau, važinėjantis viešuoju transportu kasdien, juo nesinaudoja. Net jei telefonas išsikraus, kontrolė nešioja power bankus, kad juos įjungtų ir patikrintų mėnesinio galiojimą. Kas šiais laikais dar naudoja vilniečio korteles ar kitus anachronizmus (net mano pagyvenusi mama naudoja m.ticket be problemų), kur reikia eiti iki komposterio ir kaskart tikrinti, man nėra aišku.
- Štai ko jau ko niekada nesupratau, tai kontrolierių baimės. Kiek kartų mane buvo pagavę (daugiausiai studentavimo laikais, bet ir recently buvo kartų buvo pagavę, dėl mano žioplumo), tai niekada nebuvo jokio diskomforto - ramiai nueini į autobusiuką, surašo protokolą, po 15 min laisvas, namie per 5 min apmoki. Jokių antrankių nededa Ir iš viso, nesuprantu to požiūrio, kur transliuoja kai kurie žmonės facebook'e/forume - "įeidami uždaro visas duris, tikrina". O kaip kitaip turėtų įeiti, palikti kad galima būtų išlipti?
Jeigu ką, mane yra tikrinę Varšuvoje, tai iš principo negaliu pasakyti kad kuo skyrėsi nuo to kas pas mus Vilniuje. Taip pat daugiausiai stambūs vyrai su registratoriais, taip pat užblokuoja duris, kad neišliptum.
Nebent čia kokia bendrai, bet kokių pareigūnų baimė, tada gal galėčiau suprasti. Bet su tokia paranoja gyventi tai nežinau, turėtų būti sunku.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimąAš manau kad žmonės viešuoju transportu nemaža dalimi nevažinėja dėl užmiestinių kelionių. Nes jei nori nors kažkiek patogiau keliauti po Lietuvą ir artimiausią užmiestį (o lietuviai pagal mobilumą užima vienas iš aukščiausių pozicijų ES), privalai turėti automobilį. Faktiškai be alternatyvų. O tada jau, jei jau taip ar kitaip turi automobilį, keliausi su juo į darbą nes why not, didžiąją dalį jo išlaidų (paskola, techninis aptarnavimas pas autorizuotą dilerį, padangos, draudimas ir KASKO) vistiek esi jau susimokėjęs. Kas tie 15 km į darbą į abi puses (atmetus kitas automobilio išlaidas), tai viso labo kokia 1.8 eur degalams - beveik tiek pat kiek viešuoju transportu, kai komfortas/greitis nepalyginimas. Ir net pabrangęs kuras čia mažai ką pakeis. Čia principe pagal save sprendžiu - pats į darbą važinėju su mašina (žiemą, vasarą, kai geras oras, vis dėl to labiau vaikštau), nes why not, jau ir taip sumoku už mašinos priežiūrą, draudimą ir parkingą, tai ko nesinaudoti.
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Dabartinė klimato kaita yra industrinės revoliucijos pasekmė.
Didžiausią sudedamąją dalį viso transporto sudaro, kaip visiems žinoma, lengvųjų automobilių transportas.
Todėl pereiti prie VT yra būtina ir kuo greičiau.
Parašė mantasm Rodyti pranešimąGalima būtų ilgai filosofuoti kas geriau. Bet kokiu atveju, tokio varianto neįvesi be totalitarinio ekofašistinio režimo. Einant per švietimą irgi pirma reikės tokio pačio režimo norint netrukdomai varyt atitinkamą propagandą.
Parašė mantasm Rodyti pranešimąNes tamstai buvo siūlyta pirma padaryt kokybišką VT, kuris perspjautų asmeninį transportą patogumu. Bet tas buvo nepakankamai dvasinga ar dar kas ir netiko.
Tada VT važiuotų tik populiariausiu metu. Visada dalis maršrutų bus nepelningi. Ar geografiškai, ar laike. O pasiliekant tik juos didės poreikis kitokiems mobilumo sprendimams.
Aš esu už kokybišką VT, nes pats juo naudojuosi. 1G jau dabar ganėtinai gerai tenkina mano poreikius. O į VT persėsti reikia jau dabar, o ne laukti dar 20 metų ir toliau daryti neatitaisomą žalą aplinkiniams ir ateities kartoms. Fašistai verčia važiuoti VT ir nebeįleidžia į miestą mano Humvee, boohoo!
Jau sakiau, kad nevažiuotų tik populiariausiu metu, nes būtų subsidijuojamas savivaldybių.(t.y. daroma taip, kaip ir dabar). Maršrutams būtų galima padaryti OA su fiksuota keleivio krepšelio kaina, taip numušant keleivio krepšelio kainą savivaldybėms dėl tiekėjų konkurencijos (rinkos liberalizavimas), o ne turėti monopolines neefektyvias įmones nei kainos, nei paslaugų prasme.Paskutinis taisė ifl; 2023.12.19, 19:15.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimąAš manau kad žmonės viešuoju transportu nemaža dalimi nevažinėja dėl užmiestinių kelionių. Nes jei nori nors kažkiek patogiau keliauti po Lietuvą ir artimiausią užmiestį (o lietuviai pagal mobilumą užima vienas iš aukščiausių pozicijų ES), privalai turėti automobilį. Faktiškai be alternatyvų. O tada jau, jei jau taip ar kitaip turi automobilį, keliausi su juo į darbą nes why not, didžiąją dalį jo išlaidų (paskola, techninis aptarnavimas pas autorizuotą dilerį, padangos, draudimas ir KASKO) vistiek esi jau susimokėjęs. Kas tie 15 km į darbą į abi puses (atmetus kitas automobilio išlaidas), tai viso labo kokia 1.8 eur degalams - beveik tiek pat kiek viešuoju transportu, kai komfortas/greitis nepalyginimas. Ir net pabrangęs kuras čia mažai ką pakeis. Čia principe pagal save sprendžiu - pats į darbą važinėju su mašina (žiemą, vasarą, kai geras oras, vis dėl to labiau vaikštau), nes why not, jau ir taip sumoku už mašinos priežiūrą, draudimą ir parkingą, tai ko nesinaudoti.
Aš tai automobiliu nesinaudočiau, nes labai bijau AN protokolų. Turbūt retas vairuojantis žmogus gyvenime nėra gavęs nė vieno jų - ar tai už greitį, ar pasistatymą draudžiamoje vietoje. Paskui dar pamirši apdrausti, ieškoti, kas ir kaip pakeis tau padangas. O kur dar techniniai dalykai - visokio tepalo lygio tikrinimas. Gerai, yra autoservisai, bet ten, jei mato, kad nieko nenusimanai apie techniką, tai naudodamiesi tuo, kad neišmanai kas ir kaip, specialiai pripaišys daugiau gedimų, kad numelžti daugiau pinigų.
Bet kas dar atgraso važioti VT - keleivių kontrolė. Jei su mašina didžiausia tikimybė nusižengti - ANK 416, 417 straipsniai, tai keliaujant VT - kontrolierių "arkliukas" - 446 straipsnis "Važiavimas be bilieto...". T.y. aš, prasitesęs mėnesinį bilietėlį, pirmiausia patikrinu priešais esančią stotelę, ar ten nelaukia kontrolė, tada grįžtu atgal, pasižymiu, ir palaukiu kelias dienas nevažiuodamas, pakol duomenys apie bilieto galiojimą tampa matomi ne tik komposteryje, bet ir JUDU savitarnoje. Nes, girdėjau, jie gali prisiknisti, net jei bilietas pažymėtas per vėlai - nespėjai prasibrauti iki komposterio, ar praėjo mažiau nei 2 minutės iki nuvažiavimo iki stotelės, kur laukia jie. O dar sako, kad į kontrolieres priėmė ukrainiečių, kurios, sako, kažkokios nemandagios. Ir įsivaizduok, kaip tave nusižengimu apkaltinti teisę įgyja asmuo, neturintis lietuviško asmens kodo. Gerai, kad yra kontrolės bilietas, tad ne mažiau svarbu prie savęs turėti banko kortelę ir bent 8 eur likutį. Tiesa, jei tau pasakytų, kad tavo bilietas negalioja, nes neva pažymėjai per vėlai, vis tiek būtų gaila atiduoti tuos 8 eurus tam bilietui. Nes kitaip storas kaip 3 drabužių spinta kontrolierius uždės tau antrankius, nusives į raudonąjį autobusiuką ir paleis jau apsižliumbusį su protokolu rankoje, kuris tavo biografijoje išliks visą gyvenimą.
Dėl kaimo vietovių, tikrai prastokai, pvz. Širvintų r. yra toks Mančiušėnų kaimas - į jį yra autobusas iš Širvintų 6:00 val. ir iš to kaimo atgal į rajono centrą, tačiau sugrįžti į tą kaimą tą pačią dieną įmanoma tik trečiadienį. Atsakymas iš jų savivaldybės pritrenkė - pasiūlė tenkintis maršrutu iki Gelvonų, nuo kurių dar ~5 km pėsčiomis.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė ifl Rodyti pranešimąVakarietiškos masės jau tą padarė ir dabartinė klimato kaita yra tų sprendimų (80'ujų neoliberalizmo) pasekmė.
Parašė ifl Rodyti pranešimą"Valgyk šūdą vardan bendro gėrio" yra daug geriau nei "po manęs nors ir tvanas".
Parašė ifl Rodyti pranešimąLabai įdomu, kodėl toks minties šuolis nuo mano minties apie nemokamą VT, skirtą perkelti kuo daugiau automobilistų, iki pelningo VT. Du skirtingi modeliai. Miestų VT neturėtų orientuotis į pelną, mano nuomone, nes jo tikslas numeris 1 yra ne pelno generavimas, o automobilių transporto mažinimas, kaip taršos šaltinio, atsakingo už 30% visų šiltnamio dujų.
Parašė ifl Rodyti pranešimąTuo tarpu tarpmiestinis VT (traukiniai), galėtų būti ir pelningas, ir ekonomiškesnis nei automobilis tuo pačiu metu.
Dalis VT esamomis rinkos sąlygomis jau dabar galėtų būti/yra pelninga. Dalis nepelningumo kyla iš esamų transporto įmonių neefektyvaus valdymo, dar kita dalis iš to, kad maršrutai nebus pelningi apskritai niekada su esamais srautais ir veikia tik kaip public service iš dotacijų.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Aš manau kad žmonės viešuoju transportu nemaža dalimi nevažinėja dėl užmiestinių kelionių. Nes jei nori nors kažkiek patogiau keliauti po Lietuvą ir artimiausią užmiestį (o lietuviai pagal mobilumą užima vienas iš aukščiausių pozicijų ES), privalai turėti automobilį. Faktiškai be alternatyvų. O tada jau, jei jau taip ar kitaip turi automobilį, keliausi su juo į darbą nes why not, didžiąją dalį jo išlaidų (paskola, techninis aptarnavimas pas autorizuotą dilerį, padangos, draudimas ir KASKO) vistiek esi jau susimokėjęs. Kas tie 15 km į darbą į abi puses (atmetus kitas automobilio išlaidas), tai viso labo kokia 1.8 eur degalams - beveik tiek pat kiek viešuoju transportu, kai komfortas/greitis nepalyginimas. Ir net pabrangęs kuras čia mažai ką pakeis. Čia principe pagal save sprendžiu - pats į darbą važinėju su mašina (žiemą, vasarą, kai geras oras, vis dėl to labiau vaikštau), nes why not, jau ir taip sumoku už mašinos priežiūrą, draudimą ir parkingą, tai ko nesinaudoti.Paskutinis taisė Maalinauskas; 2023.12.19, 17:57.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą
Vakarietiškos aktyvios individualistinės masės susiras sau sprendimus bei išrinks politikus, kurie netrukdys tiems sprendimams.
Sprendimas „valgyk šūdą vardan bendro gėrio“ ir yra rusiškas variantas. Nuo senų laikų veikęs tiek jų kaimuose, tiek vėliau kolchozuose. Kartais ten valgantys šūdą nuverčia negerus bojarinus kaip tamsta svajoja. Bet kaip matom iš to nieko nesigauna. Ir ratas sukasi iš naujo.
Kitas vakarietiškas variantas yra čia ir dabar pasiūlyti kokybiškesnę alternatyvą kuri perspjauna kitus sprendimo variantus. Nes kaip suprantu tamstos idėja yra, kad net nebelikus asmeninio transporto VT būtų „pelningas“, o ne patogus ir nuvežantis visur ir bet kada. T.y. gyvenk šūde vardan bendro gėrio, rink valdžią kuri kažką pakeis, tada toliau gyvenk šūde galvodamas apie bendrą gėrį. Toks dvasingos dūšios gyvenimas
Labai įdomu, kodėl toks minties šuolis nuo mano minties apie nemokamą VT, skirtą perkelti kuo daugiau automobilistų, iki pelningo VT. Du skirtingi modeliai. Miestų VT neturėtų orientuotis į pelną, mano nuomone, nes jo tikslas numeris 1 yra ne pelno generavimas, o automobilių transporto mažinimas, kaip taršos šaltinio, atsakingo už 30% visų šiltnamio dujų.
Tuo tarpu tarpmiestinis VT (traukiniai), galėtų būti ir pelningas, ir ekonomiškesnis nei automobilis tuo pačiu metu.
Dalis VT esamomis rinkos sąlygomis jau dabar galėtų būti/yra pelninga. Dalis nepelningumo kyla iš esamų transporto įmonių neefektyvaus valdymo, dar kita dalis iš to, kad maršrutai nebus pelningi apskritai niekada su esamais srautais ir veikia tik kaip public service iš dotacijų.Paskutinis taisė ifl; 2023.12.19, 17:02.
Komentuoti:
Komentuoti: