Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • mantasm
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Mes gyvename demokratijoje, tik masės, jų švietimas ir tiesioginis aktyvus dalyvavimas spaudžiant politikus bei pavyzdžio rodymas gali padėti kažką išspręsti. Nesant aktyvių masių vyrauja politinis feudalizmas aka Rusija.
    Vakarietiškos aktyvios individualistinės masės susiras sau sprendimus bei išrinks politikus, kurie netrukdys tiems sprendimams.

    Sprendimas „valgyk šūdą vardan bendro gėrio“ ir yra rusiškas variantas. Nuo senų laikų veikęs tiek jų kaimuose, tiek vėliau kolchozuose. Kartais ten valgantys šūdą nuverčia negerus bojarinus kaip tamsta svajoja. Bet kaip matom iš to nieko nesigauna. Ir ratas sukasi iš naujo.

    Kitas vakarietiškas variantas yra čia ir dabar pasiūlyti kokybiškesnę alternatyvą kuri perspjauna kitus sprendimo variantus. Nes kaip suprantu tamstos idėja yra, kad net nebelikus asmeninio transporto VT būtų „pelningas“, o ne patogus ir nuvežantis visur ir bet kada. T.y. gyvenk šūde vardan bendro gėrio, rink valdžią kuri kažką pakeis, tada toliau gyvenk šūde galvodamas apie bendrą gėrį. Toks dvasingos dūšios gyvenimas

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Gal ir vaiką leidi iš idėjos į valstybinį darželį, nes supranti, kad visuomenės burbulizacija nėra sveika? Dar galima iš idėjos pastovėt eilėj laukiant gydytojo konsultacijos kokį pusmetį

    Dėkoju už tamstos auką. Bet įtariu, kad su tokiu požiūriu visos šitos problemos ir liks neišspręstos. Kai vietoj produktyvaus problemos sprendimo tiesiog laukiama kol masės privers kažką aukščiau išspręsti bėdas. Biški liūdna kai žmonės vengia savo darbo ir ieško kol aplinkiniai jį padarys.
    Mes gyvename demokratijoje, tik masės, jų švietimas ir tiesioginis aktyvus dalyvavimas spaudžiant politikus bei pavyzdžio rodymas gali padėti kažką išspręsti. Nesant aktyvių masių vyrauja politinis feudalizmas aka Rusija.

    Iš jūsų ir kitų komentarų, no offense, dabar sklinda toks vaikiškas užsispyrimas: kol nebus idealu, tol nevažinėsiu. Idealu yra subjektyvu ir tobula nebus niekad. Kai kur galima savo reikalavimus stipriai apmažinti ir išmokti pasitenkinti esama situacija. Laikui bėgant ir vis daugiau žmonių pradedant naudotis VT, situacija tik gėrės.
    Paskutinis taisė ifl; 2023.12.19, 16:35.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Dalis važinės toliau (nes degalai yra tik dalis automobilio išlaikymo kaštų), kita dalis persės į elektromobilius.
    Jei įpirks Litis irgi ribotas ir jo reikia viskam, ne vien mašinoms: Electric vehicle demand – has the world got enough lithium? | World Economic Forum (weforum.org) Be to, litis irgi nėra holy grail, jo external costs yra labai ir labai didelės: The Paradox of Lithium (columbia.edu) Todėl VT yra vienintelis ilgalaikis sustainable sprendimas miestams.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Naudosis, jei degalai pabrangs 3x - 6x (įskaičiuojant jų external costs): The social cost of carbon dioxide under climate-economy feedbacks and temperature variability - IOPscience
    Dalis važinės toliau (nes degalai yra tik dalis automobilio išlaikymo kaštų), kita dalis persės į elektromobilius.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą
    Važinėju autobusu, nes suprantu external costs.

    O aš nuėjau, nes jei nieks neis, tai ir bus šūdina forever. Lengviausia yra nusikratyti atsakomybės ir tikėtis, kad pabalsuoti pakaks, o kažkas kitas ims ir sutvarkys. Nuo savęs reik pradėti.
    Gal ir vaiką leidi iš idėjos į valstybinį darželį, nes supranti, kad visuomenės burbulizacija nėra sveika? Dar galima iš idėjos pastovėt eilėj laukiant gydytojo konsultacijos kokį pusmetį

    Dėkoju už tamstos auką. Bet įtariu, kad su tokiu požiūriu visos šitos problemos ir liks neišspręstos. Kai vietoj produktyvaus problemos sprendimo tiesiog laukiama kol masės privers kažką aukščiau išspręsti bėdas. Biški liūdna kai žmonės vengia savo darbo ir ieško kol aplinkiniai jį padarys.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Norint taikyti carrot and stick principą, reikia turėti paruoštą morką, o ne tik mojuoti lazda. Kitaip niekas niekur neveikė ir neveiks. Kai VT yra toks šūdinas, koks yra dabar, žmonės juo nesinaudos fair and square.
    Naudosis, jei degalai pabrangs 3x - 6x (įskaičiuojant jų external costs): The social cost of carbon dioxide under climate-economy feedbacks and temperature variability - IOPscience

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Dar yra variantas visus nenorinčius važiuoti šūdinu VT išprievartauti ir nužudyti, arba nužudyti ir po to išprievartauti. Nežinau, kaip ten su žydais darė tavo mylimi Gazos ruožo gyventojai.
    Tą patį, ką daro tavo mylimi žydai su Gazos ruožo gyventojais (ar jau ir su savais dabar).

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Tiksliau važiuoju su mašina ir kartais pablevyzgoju forumiuke. Ar man reikia eit su šakėm prie Seimo ir maldaut gero VT? Tuo tarpu sukandus dantis naudojantis šūdinu VT vardan Tėvynės? Balsuojant rinkimuose tai irgi viena iš n+k svarbių problemų. O sprendimas yra čia ir dabar, stovi kieme po langu.

    Tas pats taikytina visoms kitoms panašioms sritims. Pavyzdžiui valstybinė švietimo sistema yra komoje. Bet dėl to nevaizduoju didvyrio, o naudojuos privačiu sektorium. Nors per kitus Seimo rinkimus valstybinės švietimo sistemos gaivinimas man bus vienas iš prioritetų. Bet dėl to nemetu savo darbo ir neeinu dirbt į mokyklą ar ŠMM.
    Važinėju autobusu, nes suprantu external costs.

    O aš nuėjau, nes jei nieks neis, tai ir bus šūdina forever. Lengviausia yra nusikratyti atsakomybės ir tikėtis, kad pabalsuoti pakaks, o kažkas kitas ims ir sutvarkys. Nuo savęs reik pradėti.

    Komentuoti:


  • rmss
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Tomas kažkiek hiperbolizuoja ir šmaikštauja, bet jis yra spot on dėl šito. VT neturi būti austere ir matomas tik kaip kažkas, ką galima maksimaliai užpildyti, lyg keleiviai būtų kažkokie statiški bejausmiai objektai. Taip yra dabar ir todėl didelė dalis žmonių nenori juo naudotis, nes jis kelia pernelyg daug problemų ir neaiškumų. Dėl to Lietuva yra viena mažiausiai VT naudojančių šalių ES.
    Kai VT yra "pertkelinis" t.y. beveik visada turi šiek tiek perteklinio capacity tiek dažnumo, tiek vietos transporto priemonėse prasme, keleiviai jaučiasi užtikrinčiau ir saugiau psichologiškai, nes neturi stresuiti dėl tokių dalykų kaip susigrūdimas kaip silkės, neužtikrintumas, ar išvis pavyks patekti į VT priemonę ar iš jos išlipti reikiamoje stotelėje ir t.t. Daugelis (įskaitant mane), išvis numoja ranka į tokį VT or ieško alternatyvų. Dauguma atveju alternatyva yra asmeninis automobilis.
    Vilnius net su savo išklerusiais "naujais" autobusais ir perpuvusiais troleibusais galėtų sukurti žymiai geresnį VT, jei elementariai padidintų VT dažnius. Bet kažkodėl nedaro ir to ir toliau teikia žmonių orumą žeminantį apgailėtiną servisą.
    Sutartys su vežėjais jau pasirašytos, tai nieko nebegalima keisti. Beje ir reljefas nelabai tinkamas, kad autobusai kursuotų kas 5 min.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Norint taikyti carrot and stick principą, reikia turėti paruoštą morką, o ne tik mojuoti lazda. Kitaip niekas niekur neveikė ir neveiks. Kai VT yra toks šūdinas, koks yra dabar, žmonės juo nesinaudos fair and square.
    Man rodos prelegantas labiau taiko lazdos ir šūdo kibiro principą. Kai tikimasi, kad visuomenė vienu metu ir valgys iš kibiro, ir pati plaksis ta lazda save.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Idealiai netarnaujantis VT sąmoningoje visuomenėje kurs spaudimą padaryti jį geresnį, o ne sakyti, velniop viską, važiuoju su SUV'u, mano teisė (teršti)! Kažkada buvo teisė šiukšles ir išmatas išpilti po langais, bet išaugom.
    Dar yra variantas visus nenorinčius važiuoti šūdinu VT išprievartauti ir nužudyti, arba nužudyti ir po to išprievartauti. Nežinau, kaip ten su žydais darė tavo mylimi Gazos ruožo gyventojai.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Idealiai netarnaujantis VT sąmoningoje visuomenėje kurs spaudimą padaryti jį geresnį, o ne sakyti, velniop viską, važiuoju su SUV'u, mano teisė (teršti)! Kažkada buvo teisė šiukšles ir išmatas išpilti po langais, bet išaugom.
    Tiksliau važiuoju su mašina ir kartais pablevyzgoju forumiuke. Ar man reikia eit su šakėm prie Seimo ir maldaut gero VT? Tuo tarpu sukandus dantis naudojantis šūdinu VT vardan Tėvynės? Balsuojant rinkimuose tai irgi viena iš n+k svarbių problemų. O sprendimas yra čia ir dabar, stovi kieme po langu.

    Tas pats taikytina visoms kitoms panašioms sritims. Pavyzdžiui valstybinė švietimo sistema yra komoje. Bet dėl to nevaizduoju didvyrio, o naudojuos privačiu sektorium. Nors per kitus Seimo rinkimus valstybinės švietimo sistemos gaivinimas man bus vienas iš prioritetų. Bet dėl to nemetu savo darbo ir neeinu dirbt į mokyklą ar ŠMM.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Idealiai netarnaujantis VT sąmoningoje visuomenėje kurs spaudimą padaryti jį geresnį, o ne sakyti, velniop viską, važiuoju su SUV'u, mano teisė (teršti)! Kažkada buvo teisė šiukšles ir išmatas išpilti po langais, bet išaugom.
    Norint taikyti carrot and stick principą, reikia turėti paruoštą morką, o ne tik mojuoti lazda. Kitaip niekas niekur neveikė ir neveiks. Kai VT yra toks šūdinas, koks yra dabar, žmonės juo nesinaudos fair and square.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Idealiai netarnaujantis VT kurs didelį spaudimą ieškoti alternatyvų. Ir atitinkamus politinius sprendimus, kurie netrukdytų alternatyvoms. Nebent įvest totalitarinį režimą kuriam nesvarbu visokie rinkimai ir panašios populistinės nesąmonės.
    Idealiai netarnaujantis VT sąmoningoje visuomenėje kurs spaudimą padaryti jį geresnį, o ne sakyti, velniop viską, važiuoju su SUV'u, mano teisė (teršti)! Kažkada buvo teisė šiukšles ir išmatas išpilti po langais, bet išaugom.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą
    Idealiai netarnaujantis VT nėra teisė automobilizuoti miestus external costs perkeliant ant gyventojų ar ateities žmonijos. Gana tokios boomer'ių ekonomikos. Jau dabar turim rezultatus. Žmonės greitai suliptų į VT, jei external costs būtų apmokestinti pagal daromą žalą (10% žmonijos išmeta 49% šiltnamio efektą sukeliančių dujų).
    Idealiai netarnaujantis VT kurs didelį spaudimą ieškoti alternatyvų. Ir atitinkamus politinius sprendimus, kurie netrukdytų alternatyvoms. Nebent įvest totalitarinį režimą kuriam nesvarbu visokie rinkimai ir panašios populistinės nesąmonės.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Jei nori žmones sukišti į jiems netarnaujantį VT - teks ribot alternatyvas. O ne verkti kaip čia žmonės sąmoningai nevalgo iš šiukšliadėžės kaip sakė vienas korifėjus kitoje temoje.

    Su tokiu požiūriu gal VT reiktų išvis panaikinti. Mažiau priterš
    Idealiai netarnaujantis VT nėra teisė automobilizuoti miestus external costs perkeliant ant gyventojų ar ateities žmonijos. Gana tokios boomer'ių ekonomikos. Jau dabar turim rezultatus. Žmonės greitai suliptų į VT, jei external costs būtų apmokestinti pagal daromą žalą (10% žmonijos išmeta 49% šiltnamio efektą sukeliančių dujų).

    Click image for larger version

Name:	figure1.png
Views:	241
Size:	107,3 kB
ID:	2097901
    Paskutinis taisė ifl; 2023.12.19, 15:14.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Jūs matote tik 2 tarpusavyje saveikaujančius agentus, kai iš tikro yra trečias - external costs, ant kurio visi "dėję" jau kelis šimtus metų. Žmonės tarnauja VT, kuris tarnauja tų pačių žmonių išlikimui, kuris yra svarbesnis tikslas nei jaučiuosi nejaukiai arba su vargetomis nevažiuosiu.
    Jei nori žmones sukišti į jiems netarnaujantį VT - teks ribot alternatyvas. O ne verkti kaip čia žmonės sąmoningai nevalgo iš šiukšliadėžės kaip sakė vienas korifėjus kitoje temoje.

    Su tokiu požiūriu gal VT reiktų išvis panaikinti. Mažiau priterš

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Keista, kad nepaminėjai žydiškojo sionizmo.
    Žydiškasis sionizmas yra Gazos problema, o ne čia. Žydai, kaip bebūtų, yra daug labiau sociali bendruomenė nei lietuviai.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė ifl Rodyti pranešimą

    Žmonių "kultūrinis išlepimas" (problemos ir neaiškumai) ir kapitalistinės individualistinės vartotojiškos kultūros suformuotas asocialumas
    Keista, kad nepaminėjai žydiškojo sionizmo.

    Komentuoti:


  • ifl
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    VT tarnauja žmonėms ar žmonės tarnauja VT? Iš principo tas pats klausimas kaip ir su kitom visuomeninėm paslaugom.
    Jūs matote tik 2 tarpusavyje saveikaujančius agentus, kai iš tikro yra trečias - external costs, ant kurio visi "dėję" jau kelis šimtus metų. Žmonės tarnauja VT, kuris tarnauja tų pačių žmonių išlikimui, kuris yra svarbesnis tikslas nei jaučiuosi nejaukiai arba su vargetomis nevažiuosiu.

    Komentuoti:

Working...
X