Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • bato_usai
    replied
    Kontrolės bilietą pagal taisykles galima įsigyti 1 kartą per metus:
    Jeigu pažeidimas padarytas pirmą kartą per metus, keleivis turi galimybę mokėti pusę minimalios baudos, t. y. 8 eurus. Tokia galimybė atsirado nuo 2022 m. rugpjūčio 1 dienos, Vilniaus miesto Tarybos sprendimu.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Kontrolės bilietas turi tapti Dažnas ir Nepatogus.
    Nepatogus jis gali būti pvz todėl, kad jis vardinis ir parduodams tik kontrolierių autobusėlyje. Nes Tokios Taisyklės.
    O asmens duomenis savivaldybė ir jos įmonės tvarko socialinės politikos įgyvendindinimo tikslais. Įsigijai tris kartus per metus kontrolės bilietą - socialinių išmokų teks palaukti kokį pusmetį ar daugiau.
    Tai tas pats gali būti ir prie įprastos baudos.
    Esmė kaip pats matai - kontrolės dažnume.
    Ir vis tiek prie to paties kontrolės dažnumo mažiau zuikių bus prie 20-30 EUR baudos nei prie 8 EUR kontrolės biliet.
    Ps: O baudos nepatogumas ir buvo prarastas su kontrolės bilietu.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą

    Kontrolės bilietas (ne bauda) skamba kaip legalus bilietas, nesvarbu, jei piariniame straipsnyje parašyta kažkas kito.
    Bet kokiu atveju tai, kad tu neskatini, nereiškia, kad žmonės nemoka skaičiuoti ir nebus išnaudojančių šitos kvailystės.
    Loophole tiesiog.
    Kontrolės bilietas turi tapti Dažnas ir Nepatogus.
    Nepatogus jis gali būti pvz todėl, kad jis vardinis ir parduodams tik kontrolierių autobusėlyje. Nes Tokios Taisyklės.
    O asmens duomenis savivaldybė ir jos įmonės tvarko socialinės politikos įgyvendindinimo tikslais. Įsigijai tris kartus per metus kontrolės bilietą - socialinių išmokų teks palaukti kokį pusmetį ar daugiau.
    Paskutinis taisė ejs-ejs; 2025.02.08, 20:57.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Mes neskatiname asocialaus elgesio.
    Kontrolės bilietas (ne bauda) skamba kaip legalus bilietas, nesvarbu, jei piariniame straipsnyje parašyta kažkas kito.
    Bet kokiu atveju tai, kad tu neskatini, nereiškia, kad žmonės nemoka skaičiuoti ir nebus išnaudojančių šitos kvailystės.
    Loophole tiesiog.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė dvaliusis Rodyti pranešimą
    Aš jau ketverius metus į darbą iš Markučių į Aukštuosius Panerius važinėju tik viešuoju transportu. Pirkdavau 30 dienų bilietą, pastaruosius metus iš principo tik Kontrolės bilietą.
    Mes neskatiname asocialaus elgesio.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė dvaliusis Rodyti pranešimą
    Dėl Kontrolės bilieto teisėtumo ir ydingos praktikos kreipiausi į savivaldybes. Apsigynė cituodamos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymo Nr. 3-223 „Dėl Keleivių ir bagažo vežimo taisyklių patvirtinimo“ 15 punktą: „Savivaldybių institucijos arba jų įgaliotos įstaigos vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo maršrutuose gali nustatyti kitą bilietų įsigijimo ir pateikimo kontrolei tvarką.“

    Panevėžio savivaldybė į atsakymą įtraukė ir šiek tiek statistikos: „Panevėžio mieste per 2024 m. kontrolės bilietą įsigijo 214 keleivių, o 1173 keleiviai buvo nubausti pagal ANK nuostatas.“

    Aš jau ketverius metus į darbą iš Markučių į Aukštuosius Panerius važinėju tik viešuoju transportu. Pirkdavau 30 dienų bilietą, pastaruosius metus iš principo tik Kontrolės bilietą. Va tokia statistika:

    2024-02 1 kartas
    2024-03 1 kartas
    2024-04 1 kartas
    2024-05 2 kartai
    2024-06 1 kartas
    2024-07 1 kartas
    2024-08 1 kartas
    2024-09 nė karto
    2024-10 1 kartas
    2024-11 3 kartai
    2024-12 4 kartai
    2024-01 1 kartas
    2024-02 1 kartas
    Puiki iliustracija ką kalbėjau, kad kontrolės bilietas yra idiotizmas, kuris mažina VT pajamas.
    Būtų bauda 30 EUR, pirktų žmogus mėnesinį.
    Kontrolės bilietas padarė taip, kad dabar normalaus bilieto pirkti paprasčiausiai neapsimoka.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    O dabar pabandom įsivaizduoti didžiulę parduotuvę, kur kasininkų nėra, o apsauga užsuka kartą į mėnesį. Kokios bus jos pajamos?
    Nesuoratau minties, nes pagal šitą pranešimą panašu, kad mes sutinkame, o ne prieštaraujam

    Komentuoti:


  • dvaliusis
    replied
    Dėl Kontrolės bilieto teisėtumo ir ydingos praktikos kreipiausi į savivaldybes. Apsigynė cituodamos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymo Nr. 3-223 „Dėl Keleivių ir bagažo vežimo taisyklių patvirtinimo“ 15 punktą: „Savivaldybių institucijos arba jų įgaliotos įstaigos vietinio (miesto ir priemiestinio) susisiekimo maršrutuose gali nustatyti kitą bilietų įsigijimo ir pateikimo kontrolei tvarką.“

    Panevėžio savivaldybė į atsakymą įtraukė ir šiek tiek statistikos: „Panevėžio mieste per 2024 m. kontrolės bilietą įsigijo 214 keleivių, o 1173 keleiviai buvo nubausti pagal ANK nuostatas.“

    Aš jau ketverius metus į darbą iš Markučių į Aukštuosius Panerius važinėju tik viešuoju transportu. Pirkdavau 30 dienų bilietą, pastaruosius metus iš principo tik Kontrolės bilietą. Va tokia statistika:
    2024-02 1 kartas
    2024-03 1 kartas
    2024-04 1 kartas
    2024-05 2 kartai
    2024-06 1 kartas
    2024-07 1 kartas
    2024-08 1 kartas
    2024-09 nė karto
    2024-10 1 kartas
    2024-11 3 kartai
    2024-12 4 kartai
    2025-01 1 kartas
    2025-02 1 kartas
    Paskutinis taisė dvaliusis; 2025.02.08, 17:55.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą

    Lyginame abu atvejus prie vienodo kontrolės įlipimo dažnio.
    Jei lyginsim, kad pirmu atveju kontrolė įlipa tau kartą per mėnesį, o kitu atveju 5 kartus per mėnesį tai aišku, kad nusveria. Bet nusveria ne kontrolės bilieto atsiradimas, o kontrolės dažnumas.
    O dabar pabandom įsivaizduoti didžiulę parduotuvę, kur kasininkų nėra, o apsauga užsuka kartą į mėnesį. Kokios bus jos pajamos?

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    O jei jis santykinai brangus ir reikia dažnai pirkti?
    Lyginame abu atvejus prie vienodo kontrolės įlipimo dažnio.
    Jei lyginsim, kad pirmu atveju kontrolė įlipa tau kartą per mėnesį, o kitu atveju 5 kartus per mėnesį tai aišku, kad nusveria. Bet nusveria ne kontrolės bilieto atsiradimas, o kontrolės dažnumas.

    Jei kontrolė būtų kiekviename autobuse, tai kontrolės bilietas galėtų ir vos 2 EUR kainuoti, visi pirktų įprastus bilietus ir būtų 0 zuikių.

    Kitaip sakant nėra jokio scenarijaus kontrolės dažniui būnant vienodu, kad daugiau žmonių pirktų bilietus prie 8 EUR kontrolės bilieto rizikos nenusipirkus, nei prie 16 EUR administracinės baudos rizikos.

    Arba vaizdžiai kalbant jei bauda yra 16 EUR ir zuikiu važiuoja 5proc, tai tą baudą pakeitus į 8 EUR kontrolės bilietą, zuikiu važiuotų 10 proc ar bet koks kita skaičius didesnis už 5.
    Mažesnis nuostolis už tą pačią pagavimo riziką.
    Paskutinis taisė Gator; 2025.02.08, 16:13.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą
    Jei Kaune įvestų zuikio bilietą tai akivaizdu, kad papildomai padaugėtų žmonių, kurie važiuotų be bilieto, nes taip labiau apsimokėtų.
    O jei jis santykinai brangus ir reikia dažnai pirkti?

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Kaip ji gali mažinti, jei važiuojančius be bilieto pagauna max 2 kartus per metus? Čia aišku būtų gerai žinoti kelionių skaičių, nes galbūt pagauna 100%.

    Kažkada teko per vieną dieną patekti į tris kontroles. Buvo mėnesio pabaiga, matyt zuikių planą reikėjo įvykdyti
    Mažina taip - jei bauda yra rimtesnė, tau yra didesnė paskata pirkti bilietą nei tada kai bauda yra menkesnė ir net ne bauda, o "kontrolės bilietas".
    Jei Kaune įvestų zuikio bilietą tai akivaizdu, kad papildomai padaugėtų žmonių, kurie važiuotų be bilieto, nes taip labiau apsimokėtų.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą

    Nėra tokios nesąmonės, kuri tiesioginė prasme mažina VT pajamas.
    Kaip ji gali mažinti, jei važiuojančius be bilieto pagauna max 2 kartus per metus? Čia aišku būtų gerai žinoti kelionių skaičių, nes galbūt pagauna 100%.

    Kažkada teko per vieną dieną patekti į tris kontroles. Buvo mėnesio pabaiga, matyt zuikių planą reikėjo įvykdyti

    Komentuoti:


  • Silber418
    replied
    Eurostat paskelbė, kaip ES (ir kelioms kitoms Europos) valstybėms sekasi pasiekti 2030 metų tikslą transporto sistemoje naudoti aplinką tausojančius energijos išteklius. Tarp lyderiaujančių rinkų - Švedija, Suomija ir Nyderlandai. Vienintelė Švedija pasiekė ir viršyjo 29% ribą, numatytą siektina ES valarybėms narėms. Lietuva ir Latvija šioje srityje kol kas nepasižymi, o bendrai energijos, gaunamos naudojant atsinaujinančius energijos šaltinius, dalis transporto sektoriuje didėjo visoje ES.


    Šaltinis

    Komentuoti:


  • Nikas
    replied
    Man patiko sistema Belgijoje (DeLijn). Pirmą kartą bauda nebaisi, gal 20 Eur. (užmirštuolio bauda, tarkim), bet antras ir trečias kartais jau auga drastiškai (tai buvo prieš daugiau kaip dešimt metų) auga iki poros šimtų eurų. Dabar matau baudos ten nuo 0 iki 400 Eur.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Prieš tai rašei apie kažkokias mistines tikimybes, kad pažymėjus VT kortelę (ir aparatui patvirtinus, kad pažymėta) paskui kontrolei įlipus rodys, kad nepažymėta, dabar apie kažkokias < 1% tikimybes, akd nesuveiks kreditinė.
    Čia jau tavo unikalios fobijos, o ne tai kas aktualu visiems kitiems. Kalbame apie mases, o ne tavo super unikalią asmenybę.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Bet vis tiek lieka nors ir menka tikimybė, kad banko kortelė nesuveiks ir tuomet būsi gėdingai išvesdintas. Jau vien dėl baimės gauti pirmą gyvenime administracinę nuobaudą (jei nesi jų turėjęs iki šiol) rizikuoti sąžiningai neperkant bilieto yra kvaila. Todėl sąžiningas bilieto pirkimas, jo aktyvavimas laiku + gyvenimas/važinėjimas mieste, kuriame jau yra kontrolės bilietas, yra kaip dviguba apsauga nuo administracinės baudos. Nors, man rodos, tą kontrolės bilietą gali įsigyti tik su bekontakte kortele, kur užtenka priliesti, o tos, kur reikia įkišti į skaitytuvą ir suvesti PIN kodą - gali ir nepaeiti. Gi esu pasakojęs ne kartą, kaip vienas keleivis užsiplepėjo telefonu, ir kaip tik įlipo kontrolė. Jam davė galimybę atsiskaityti kortele, tačiau dėl kažin kokių priežasčių, kontrolierės aparačiukas išmeta klaidą "Neaptarnauta". Tuomet bus bauda.

    p.s. Man atrodo Panevėžyje irgi jau yra kontrolės bilietas, tik kažkaip mažai iškomunikuota, tik šiandien pasižiūrėjau. Taigi Kaunas lieka vienintelis didmiestis be alternatyvos protokolui. Alytuje lyg tais irgi yra kažkokia VT kontrolė, bet apie šį miestą dar mažiau informacijos. Gal ten įlipant vairuotojui visuomet tenka parodyti bilietą...

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

    Kaunas, panašu, liks vienintelis didmiestis (kartu su Panevėžiu), kur pakliuvus be bilieto - jokio pasigailėjimo - ištempimas į autobusiuką - paleidimas su bauda rankoje.
    Būtų puiku, bet kadangi yra toks dalykas kaip bandos instinktas, gali visko būti.

    Įvedus tokį idiotizmą neliktų jokios priežasties žmonėms pikrti bilietus, apart garbės ar sąžiningumo.
    Deja visi žinome, kad daug žmonių rinksis daugiau pinigų pas sav kišenėje nei mokėti "valdžiai".
    Kas automatiškai reiškia ženkliai krisiančias pajamas.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Parašė Palpatine Rodyti pranešimą

    Taip, apsimoka, mano pažystami Vilniuje važinėja zuikiu nes pagauna kokį kartą į metus. 2 max.

    O kaip yra Kaune?
    Kaunas, panašu, liks vienintelis didmiestis (kartu su Panevėžiu), kur pakliuvus be bilieto - jokio pasigailėjimo - ištempimas į autobusiuką - paleidimas su bauda rankoje.
    Mano nuomone kontrolės bilietas yra gerai, kadangi kartais pasitaiko, kad rodos žmogus sąžiningai ir laiku atsižymėjo kortelę, tačiau sekančioje stotelėje įlipo kontrolė, kurių tikrinimo įrenginiai parodo, kad neva pažymėtas per vėlai (yra kokia tai 2-3 minučių paklaida, per kurią duomenys apie komposteryje pažymėtą bilietą nukeliauja tiek į kitos transporto priemonėse esančiu, tiek į kontrolierių naudojamus tikrinimo įrenginius).
    Kontrolės bilieto pardavimo įrenginiai galėtų fiksuoti atvejus, kuomet X banko kortele pernelyg dažnai įsigyjamas tas bilietas, ir tokiems gudručiams pradėti taikyti realiai baudas. Dėl to, kad Vilniuje atsirado tokia alternatyva, vertinu tik gerai, dėl to keliaudamas VT jaučiu mažiau baimės, kad pvz. man pažymėjus parodė, kad aktyvuotas ir galioja, tačiau įlipus kontrolei, jų tikrintuvai parodys, kad per vėlai pažymėtas arba dėl kokių ryšio sutrikimų apskritai kažkas nesuveiks ar pan. Bet tų, kurie atsiradus kontrolės bilietui tyčia nesipildo mėnesinio bilieto ir atsiskaito tik pričiupti, tokius tikrai galėtų fiksuoti, nes pernelyg dažnai "pamiršti" prasitęsti bilietą jau kvepia sukčiavimu.
    O dėl tokių atsitiktinių užmaršuolių, kurie šiaip jau sąžiningai perka, tačiau po bemiegės nakties ar kt. išsiblaškymo pamiršo pasižiūrėti, kad pasibaigė terminuoto bilieto galiojimas ir lyg tyčia užklumpami kontrolės, kuri gėdingai nusitempia į savo autobusiuką ir tuomet gali pasijusti toks blogas, tai įvedus alternatyvą baudai, keliauti tikrai tapo ramiau.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Viskas priklauso nuo to, kiek dažnai važinėji. Jei kasdien (bent darbo dienomis 2-4 reisai, tarkim su 1 persėdimu), tai papulti ant kontrolės tikimybė yra 1-2 kartus per mėnesį.
    Užsieniuose yra ne kontrolės bilietas, bet kažkas tai panašaus į netesybų mokestį. Kuris nėra mažas, bet jis mažesnis už administracinę baudą. Jei susimoki pagautas, tai adminisatracinės baudos nėra, jei ne, tai perduoda duomenis policijai ir ji išieško baudą.

    Komentuoti:

Working...
X