Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Dviračių takai Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Riedis
    replied
    Pasitaikė proga pakeliauti Vileišio dviračių gatve piko metu. Maloniai nustebino kaip kritinė išsibarsčiusių po 1, po 2, po 4 dviratininkų masė privertė važiuoti 9 iš 10 automobilių nelenkiant. Ir nieko. Ir važiavo ~20km/h. Ir nuvažiavo kur jiems reikėjo. Didžiausias kontrastas nuo gatvės įrengimo pradžios, kad didesnė dalis net nebandė rasti progų aplenkti ir ramiai važiavo per atstumą su "srautu". Gal čia tik sutapimas.

    Asociatyvi nuotrauka

    Click image for larger version

Name:	vlcsnap2.PNG
Views:	1162
Size:	1,16 MB
ID:	2203818

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Projektas yra, tik jis ne toks, kurį reikėtų pristatyti visuomenei. Viešinimas daromas rekostravimui arba naujai statybai.

    Gal vertėtų tiesiog paprašyti projekto sprendinių, nemanau, kad tai yra kažkokia paslaptis.

    Komentuoti:


  • gangstarr
    replied

    Nuo šiol ne tik gatves asvalduoja be projektų. Pasirodo, naujo dviračių tako tiesimas yra paprastasis kapitalinis remontas. Atsakymai iš VMS ir Vilniaus vystymo kompanijos (projektuotojas) dėl Šeimyniškių g. dviračių tako projektinių sprendinių.

    VMS:
    Laba diena, statinio projekto statybos rūšis yra gatvės kapitalinis remontas. Kapitalinio remonto projektams, pagal galiojančius statybos reglamentus, visuomenės informavimo procedūros neatliekamos. Projekto pateikimas viešajam svarstymui nenumatomas. JUDU komanda
    VVK
    Laba diena, dėl Šeimyniškių g. dviračių tako projektinių sprendinių prašome kreiptis į Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Infrastruktūros grupę. Mes tokios informacijos suteikti negalime. Atsakant į antrą klausimą – statinio kategorija yra kapitalinis remontas. Kapitalinio remonto projektams, pagal galiojančius statybos įstatymus, visuomenės informavimo procedūros neatliekamos.
    Taigi, projekto negavau, viešinimas nevyko. Taip ir nesuprantu, kaip vietoj pėsčiųjų tako tiesiamas naujas dviračių ir pėsčiųjų takas gali neturėti darbų projekto.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Nereiškia nieko, tik pabandžiau užstoti paties mintį, nes forumietis Košutas, jau bandė "užsipulti", kad tako pvz. Konstitucijos pr. nėra visiškai nei kiek vienoj gatvės pusėj, nes tą taką VMS oficialiai panaikino. Šiaip jis teisus. Pats Konstitucijos pr. važiuoju raudonomis trinkelėmis, apsimesdamas, kad takas vis dar yra.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Na alga, matosi chiuvakas prie reikalo ir žiūri iš esmės , matyt turi omeny, kad nors Konstitucijos panaikino ženklus, bet realiai "trinkeles galima pačiupinėt", tai "takas" tam tikra prasme yra, bent nežiūrint pretenzingai.
    Ką tai galėtų reikšti? Tik pastebėjau, kad kur nekur, pvz ties Outletu ar Hobiverse yra ruoželių, kur takai abiejose gatvės pusėse.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Parašė Sofa Rodyti pranešimą
    Sveiki,
    man įdomu, gal kas žinote, kodėl Vilniuje pasirinkta absoliučiai visus dviračių takus tiesti dvipusius ir tik prie vienos kelio pusės. Suprantu, kad dvipusius iš abiejų pusių tiesti turbūt per didelė prabanga, bet ar du vienpusiai iš abiejų pusių neturi savo vietos mieste? Jei turi, kuriose vietose? Ką manot? Būtų smagu išgirsti.
    Antonas dar, kai visiškai nieko neišmanė apie dvirtakius ir, dar prieš tiesiant 2018 m. tiestą taką Justiniškių g. buvo iš manęs gavęs siūlymą, dar prieš oficialiai skelbiant, kad ten iš vis planuoja tiesti. Siūliau ten pagal STR minimalaus 2 m pločio vienkrypčius takus tarp esamų medžių ir gatvės. Prašiau tik troleibusų stulpus patraukt per metrą toliau į vieną liniją su medžiais.

    Bendrai imant, tai dvipusiai takai yra geriau, nes universalesni ir sutaupo nuvažiuotą atstumą, patogesni. Visgi Justiniškių g. (kuri eina per 3 mikrorajonus), galėjo turėti tuos vienkrypčius takus, nes: jie būtų skirti greitam ir tolimam susisiekimui, t. y. mini kiek yra jėgų, važiuoji greitai, todėl toliau gyvenantys gali realiai naudoti dviratį tolimesniam susisiekimui, pvz. važiuot į centrą. Mikrorajonuose vis tiek ten nėra komercijos palei gatvę, tai nėra tokio poreikio dvipusiam takui, nes nebūtų kur nusukti, tik vieną kartą namo.

    Tokioje vietoje atkristų tas "važiavimas priešpriešiniu eismu vienkrypčiame", nes jis būtų tik 2 m pločio, nelabai patogus, o tas kas taip darytų, realiai bijotų, kad jį VT numuš su veidrodėliu, nes auto važiuotų priešprieša be jokios apsaugos zonos. Nesiūliau, bet vėliau supratau, kad tokioje vietoje būtų gerai 45° įvažiavimo bortai, kad ekstra atveju būtų galima į gatvę įšokt ir apsilenkt lengvai bobutę prieky, jei labai laviruotų į šonus dar.

    Click image for larger version

Name:	Screenshot (1).png
Views:	1359
Size:	2,45 MB
ID:	2203615

    Parašė Košutas Rodyti pranešimą

    tai, kad Pilaitės pr. dvirtakis tik vienoje pusėje, o antroje bendras takas (kurį gal jau ir panaikino? o priedo, kad šiaurinėje prospekto pusėje jungties tarp Pilaitės ir outleto nėra), Žalgirio g. dvirtakis vienoje, penkios trinkelės kitoje, o Konstitutitos prospekte dvirtakis kaip ir panaikintas?
    Na alga, matosi chiuvakas prie reikalo ir žiūri iš esmės , matyt turi omeny, kad nors Konstitucijos panaikino ženklus, bet realiai "trinkeles galima pačiupinėt", tai "takas" tam tikra prasme yra, bent nežiūrint pretenzingai.

    Dėl Pilainės, nieko naujo, kad naikino ir ženklų neliko, bet nepanaikino vieno ženklinimo, taip pat pervaža spėju likus, nebent va šiais metais dar prasiėjo naujai po "praeito naikinimo" prieš kelis metus.
    Pilaitės pr. – šioje senoje Spaudos rūmų atkarpoje – juokingiausia, kad kelio ženklinimas buvo abejose pusėse, tiek dvirtakio, kur transformatorinės ir stulpai sukalti, tiek šaligatvio vietoje, kur kitokios plytelės. Realiai nurinkus trinkeles su keliais stulpais ir perasfaltavus – net nekeičiant jokių bortų, ten būtų viskas labai gerai: tiek takas arčiau gatvės, tiek plotis geras, tiek net pasijungia labai gražiai į raudoną taką [žr. į trinkelių raštą]:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot.png
Views:	1354
Size:	1,65 MB
ID:	2203614

    Komentuoti:


  • Košutas
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Šiaip ir dabar kur nekur yra takai iš abiejų gatvės pusių prie labai plačių gatvių, kaip Pilaitės prospektas, Žalgirio g., Konstitucijos prospektas ir panašiai, idealioj ateity jų bus daugiau.
    tai, kad Pilaitės pr. dvirtakis tik vienoje pusėje, o antroje bendras takas (kurį gal jau ir panaikino? o priedo, kad šiaurinėje prospekto pusėje jungties tarp Pilaitės ir outleto nėra), Žalgirio g. dvirtakis vienoje, penkios trinkelės kitoje, o Konstitutitos prospekte dvirtakis kaip ir panaikintas?

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Sofa Rodyti pranešimą
    Sveiki,
    man įdomu, gal kas žinote, kodėl Vilniuje pasirinkta absoliučiai visus dviračių takus tiesti dvipusius ir tik prie vienos kelio pusės. Suprantu, kad dvipusius iš abiejų pusių tiesti turbūt per didelė prabanga, bet ar du vienpusiai iš abiejų pusių neturi savo vietos mieste? Jei turi, kuriose vietose? Ką manot? Būtų smagu išgirsti.
    Manau, viskas remiasi į kainą. Du takai, ar vienpusiai ar dvipusiai, yra brangiau už vieną, net jei ignoruosim gatvės pločio klausimus. Kol nebaigtas bent magistralinių takų tinklas, ne laikas galvoti apie dvigubinimą. Šiaip ir dabar kur nekur yra takai iš abiejų gatvės pusių prie labai plačių gatvių, kaip Pilaitės prospektas, Žalgirio g., Konstitucijos prospektas ir panašiai, idealioj ateity jų bus daugiau.

    Komentuoti:


  • MindesAcc
    replied
    Parašė Sofa Rodyti pranešimą
    Sveiki,
    man įdomu, gal kas žinote, kodėl Vilniuje pasirinkta absoliučiai visus dviračių takus tiesti dvipusius ir tik prie vienos kelio pusės. Suprantu, kad dvipusius iš abiejų pusių tiesti turbūt per didelė prabanga, bet ar du vienpusiai iš abiejų pusių neturi savo vietos mieste? Jei turi, kuriose vietose? Ką manot? Būtų smagu išgirsti.
    As ka pamaciau tai kaip yra vienpusis dvirtikis, Lietuvoje zmonem smegenyse tas neuzsiregistruoja ir toliau naudojasi ji kaip dvipusi/vaziuoja pries eisma.

    Komentuoti:


  • Sofa
    replied
    Sveiki,
    man įdomu, gal kas žinote, kodėl Vilniuje pasirinkta absoliučiai visus dviračių takus tiesti dvipusius ir tik prie vienos kelio pusės. Suprantu, kad dvipusius iš abiejų pusių tiesti turbūt per didelė prabanga, bet ar du vienpusiai iš abiejų pusių neturi savo vietos mieste? Jei turi, kuriose vietose? Ką manot? Būtų smagu išgirsti.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Toptelėjo mintis dėl tų trinamų trikampių skersai bendrų takų. Realiai gi dviračių transporto važiuojamoji dalis nepranyksta, net panaikinus dviračių pervažą. Sakykim trina pervažą, nes bendras takas (eiti legalu, bet tarsi ne feng shui), bet nafik trint trikampius? Eit netrukdo, mašina pirmumo vis tiek neturi.
    Paskutinis taisė dondc; 2025.06.01, 16:16. Priežastis: Ai, nebuvo trikampių ties "Depo" ir "Ikea".

    Komentuoti:


  • Gintė
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Koks čia "genijus" sugalvojo pakabinti du skirtingus greičio ribojimo ženklus ant vieno stulpo???
    Gyvenamoji zona -> greičio ribojimas iki 20 km/h.
    Tačiau kažkodėl kažkur beveik danguje kabo leidimas važiuoti iki 30 km/h....

    P.s. Ir pėsčiųjų perėja bei gyvenamoji zona kažkaip nekoreliuoja. Panašu, kad turėjo būti tiesiog 30 km/h teritorija, bet kažkas paskutinę minutę sugalvojo "idea fix", kad reikia čia padaryti gyvenamąją zoną.
    tai ten dauguma sprendimų tokie prie wtf. Nu bet užtat gražu gi

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Klausimas: kas žinot šiais metais panaikintus dvirtakius surašykit. Man žinomi ką tik panaikinti: 1. Konstitucijos pr., 2. Žirmūnų g., 3. M. Valančiaus (keliolika užslėptų ir užsilikusių metrų nuo pirminio naikinimo prieš kelis metus).
    Buivydiškių g. 2024 m. (net trikampiukai buvo):
    Click image for larger version  Name:	Screenshot (7).png Views:	0 Size:	1,56 MB ID:	2203223

    2025 m.:
    Click image for larger version  Name:	IMG_20250601_132551.jpg Views:	0 Size:	2,50 MB ID:	2203224

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Parašė Gintė Rodyti pranešimą
    Mane tai labiausiai stebina naujų projektų vystytojų sprendimai patiest dvirtakį vien tik jų statome projekte, kai artimiausias - už keleto km. Tai kokia nauda iš to puskilometrio tako, kai mažiausiai porą km vis tiek reikia važiuot gatve? Neįsivaizduoju, kaip tai spręsti, bet dabar viskas tarsi vien dėl papildomo bonuso būsimam pirkėjui. Tik kas iš to, kai tas dvirtakis ties tavo kvartalėliu ir užsibaigia? Dar gal suprasčiau, jei kiekvienas naujas projektas turėtų dviračių esimą užtikrinti, tai būtų bent teorinė tikimybė, kad kada nors jie susijungs.
    Čia ne vystytojo sprendimai, o savivaldybės planavimo neegzistavimas, bando gauti kažkokią naudą iš tų vystytojų, kuri realybėje neužtikrina gero susisiekimo.
    Savivaldybė leidžia susitvarkyti aplinką šalia vystomo projekto, vietoj to, kad pati savivaldybė įgyvendintų gatvių, viešų erdvių ar kitos infrastruktūros objektus, įskaitant socialinę, švietimo infrastruktūrą. O tuomet esant tinkamam susisiekimui bei kasdieniniam gyvenimui būtinų paslaugų pasiūla, gyventojai ar verslai galėtų keltis.

    Komentuoti:


  • Gintė
    replied
    Mane tai labiausiai stebina naujų projektų vystytojų sprendimai patiest dvirtakį vien tik jų statome projekte, kai artimiausias - už keleto km. Tai kokia nauda iš to puskilometrio tako, kai mažiausiai porą km vis tiek reikia važiuot gatve? Neįsivaizduoju, kaip tai spręsti, bet dabar viskas tarsi vien dėl papildomo bonuso būsimam pirkėjui. Tik kas iš to, kai tas dvirtakis ties tavo kvartalėliu ir užsibaigia? Dar gal suprasčiau, jei kiekvienas naujas projektas turėtų dviračių esimą užtikrinti, tai būtų bent teorinė tikimybė, kad kada nors jie susijungs.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Gyvenamoji zona, o greta jos dviračių ir pėsčiųjų takai. Ir greitis 30. Klounai.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Nuo Akropolio 2. Dvirtakio nėra → prasideda gyvenama zona → prasideda dvirtakis. Pagal įstatymą negali būti daugiau 3 kelio ženklų ant vienos atramos.
    Click image for larger version  Name:	IMG_20250530_120124.jpg Views:	20 Size:	988,3 kB ID:	2202978
    Koks čia "genijus" sugalvojo pakabinti du skirtingus greičio ribojimo ženklus ant vieno stulpo???
    Gyvenamoji zona -> greičio ribojimas iki 20 km/h.
    Tačiau kažkodėl kažkur beveik danguje kabo leidimas važiuoti iki 30 km/h....

    P.s. Ir pėsčiųjų perėja bei gyvenamoji zona kažkaip nekoreliuoja. Panašu, kad turėjo būti tiesiog 30 km/h teritorija, bet kažkas paskutinę minutę sugalvojo "idea fix", kad reikia čia padaryti gyvenamąją zoną.

    Komentuoti:


  • MantasMa
    replied
    Gyvenamosios zonos pradžia, pėsčiųjų perėja ir greičio padidinimas iki 30 km/h, dar tokio neadekvataus kelio ženklų sandėlio nesu matęs

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Savanorių pr. bendras takas. Darbai prasideda netoli Savanorių žiedo.
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_120717.jpg
Views:	785
Size:	1,58 MB
ID:	2202993

    Link Panerių
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_120757.jpg
Views:	772
Size:	1,70 MB
ID:	2202994
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_120828.jpg
Views:	783
Size:	1,60 MB
ID:	2202995
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_120840.jpg
Views:	772
Size:	1,42 MB
ID:	2202996
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_120904.jpg
Views:	766
Size:	1,33 MB
ID:	2202997
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_121003.jpg
Views:	777
Size:	1,24 MB
ID:	2202998
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_121031.jpg
Views:	769
Size:	1,11 MB
ID:	2202999
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_121117.jpg
Views:	771
Size:	1,33 MB
ID:	2203000
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_121217.jpg
Views:	772
Size:	1,38 MB
ID:	2203001

    Panašu, pagrindiniai darbai baigti iki Naujosios Riovonių g.
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_121341.jpg
Views:	769
Size:	1,27 MB
ID:	2203002

    Vaizdas tolyn, matyt, darbų tęsimas.
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_121337.jpg
Views:	761
Size:	1008,5 kB
ID:	2203003

    Naujoji Riovonių g. Jau pagal normalų atskirą projektą. Vos persikėlus per sankryžą. Dar bus raudonas sluoksnis.
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_121434.jpg
Views:	764
Size:	1,06 MB
ID:	2203004
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_121524.jpg
Views:	769
Size:	1,26 MB
ID:	2203005
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_121606.jpg
Views:	769
Size:	1,05 MB
ID:	2203006

    Vaizdas atgal. Praktiškai į vieną foto telpa visas tako ilgis.
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_121631.jpg
Views:	780
Size:	1,09 MB
ID:	2203007

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Paaugo krūmai Oslo g. Galima įvertint. Ten toliau skiriamojoj juostoj pirminis planas buvo sodinti medžius.
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_123306.jpg
Views:	768
Size:	1,20 MB
ID:	2202988
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_123120.jpg
Views:	779
Size:	1,41 MB
ID:	2202989
    Click image for larger version

Name:	IMG_20250530_122834.jpg
Views:	765
Size:	1,22 MB
ID:	2202990

    Komentuoti:

Working...
X