Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Dviračių takai Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • mayro
    replied
    Netrolinu. Nesuprantu kodel cia uzsisuko toks sudu malunas, mano mintis buvo paklausti kodel piktinamasi, kad viena diena renginio metu neva kazkas blogai kad pestieji prasieis dviraciu taku, kai tuo tarpu gatvese vyksta maratonai/pusmaratoniai, velo maratonai, kaziukai etc., mums normalu, tai ir su dviraciu taku tas pats turetu buti, tiek tiek.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Man rodos, akivaizdžiai pademonstravau, kad "carriageway" yra "važiuojamoji kelio dalis", o ne "gatvė".
    "Carriageway" (paveiksliuke "calzada") tiesiog pavaizduota gatvė, o gatvė savaime visu savo pločiu yra važiuojamoji kelio dalis.

    Tik kelias (konvencijoje nurodoma, kaip road) turi papildomus elementus / plotus, įskaitant ir atskirus dviračių takus, bet niekur nenurodyta, kad neturi atskirų važiuoujamųjų kelio dalių (pvz. šone dviračių take).

    Dėl paties pateikto konvencijos apibrėžimo: "„Važiuojamoji dalis“ – kelio dalis, kuria paprastai vyksta transporto priemonių eismas.", – niekaip neužginčija, kad dviračių takas esantis šone neturi važiuojamosios dalies, nes apibrėžime minimas ne būtent "motorinių transporto priemonių eismas" (kas pavaizduota paveiksliuke ir turi atskirą sąvoką LT įstatymuose), o bendrai "transporto priemonių eismas".

    Įstatymai rašomi ne paveiksliukais, o tekstu.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą

    Tai aišku, buitiškai galim vadint kaip norim, bet įstatymų bendrai ir KET konkrečiai prasme "važiuojamoji kelio dalis" yra sąvoka, kuri negali prieštaraut ratifikuotom tarptautinėm konvencijom.
    <...>
    Pagal Saugaus eismo įstatymo 2 str. "11. Kelias – eismui skirta ir naudojama žemės paviršiaus juosta per visą jos plotį, įskaitant važiuojamąją dalį, sankryžas, šaligatvius, kelkraščius, pėsčiųjų ir dviračių takus, skiriamąsias juostas. Į šią sąvoką taip pat įeina gatvės, viadukai, tiltai ir kiti kelio statiniai." Jei dvirtakis nebūtų kelias, tai jame negaliotų KET, ir nebūtų prasmės bandyt per KET neleisti ten šmirinėti pėstiesiems.
    <...>
    Ar yra kažkoks skirtumas tarp tiltų ir viadukų KET prasme?
    Aš ir nesakiau, kad dviračių takas yra "važiuojamoji kelio dalis". Aš sakiau, kad reikia žmonėms įsisamoninti, kad dviračių takas yra važiuojamoji dalis. T.y. čia ne nuoroda į KET, bet tiesiog suvokimas, kad dviračiu taku važiuoja transporto priemonės (dviračiai, paspirtukai) ir jos juda greitai, turi kažkokią masę, bei pėsčiųjų šmirinėjimas ar besiblaškymas dviračių takuose yra ganėtinai pavojingas ir netoleruotinas dalykas.
    Juo labiau, kad pagal KET iš esmės niekas nepasikeičia dėl dviračių tako pavadinimo važiuojamąja dalimi ar nepavadinimo. Lygiai kaip ir dėl tiltų ar viadukų
    Viską keičia atitinkami ženklai. Gali būti kažkokio profilio gatvė (važiuojamoji dalis su šaligatviais), tik kažkurioje jos dalyje stovės ženklas, kad tai "dviračių takas". Ar nuo to, ta važiuojamoji dalis nebebus važiuojamoji dalis, jeigu joje galės važiuoti tik dviračiai? Turbūt, kad ne.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Tas "road" ir "carriageway" iš esmės yra lietuviškai "kelias" ir "gatvė".
    Man rodos, akivaizdžiai pademonstravau, kad "carriageway" yra "važiuojamoji kelio dalis", o ne "gatvė".

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Ir čia taikomo apibrėžimo klausimas, o ne tarptautinės teisės ar konvencijų klausimas, kaip mes tą tako dangą vadinsime. Šiek tiek keistoka, kad norint kažkokį daiktą pavadinti jo paskirtį atitinkančiu apibūdinimu, referuojama į konvencijas.
    Tai aišku, buitiškai galim vadint kaip norim, bet įstatymų bendrai ir KET konkrečiai prasme "važiuojamoji kelio dalis" yra sąvoka, kuri negali prieštaraut ratifikuotom tarptautinėm konvencijom.

    Juo labiau konvencijoje apibrėžta tik "važiuojamoji kelio dalis", bet nieko nėra apie važiuojamąją kitų elementų dalį.
    Pagal Saugaus eismo įstatymo 2 str. "11. Kelias – eismui skirta ir naudojama žemės paviršiaus juosta per visą jos plotį, įskaitant važiuojamąją dalį, sankryžas, šaligatvius, kelkraščius, pėsčiųjų ir dviračių takus, skiriamąsias juostas. Į šią sąvoką taip pat įeina gatvės, viadukai, tiltai ir kiti kelio statiniai." Jei dvirtakis nebūtų kelias, tai jame negaliotų KET, ir nebūtų prasmės bandyt per KET neleisti ten šmirinėti pėstiesiems.

    Nes jeigu remtis tarptautinių dokumentų apibrėžimais, negalime naudoti ir termino viadukas taip kaip jį naudojame. Turėtume beveik visur sakyti tiltas, o pvz. Lyduvėnų geležinkelio tiltą kaip tik vadinti viaduku, nes būtent jis toks ir yra.
    Ar yra kažkoks skirtumas tarp tiltų ir viadukų KET prasme?

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Tas "road" ir "carriageway" iš esmės yra lietuviškai "kelias" ir "gatvė". Tiek originaliame tekste, tiek teisingai išverstame, rašoma, jog gatve ("carriageway") paprastai vyksta transporto priemonių eismas. Tik tiek.

    Pvz, tai jog gatve (kai kelias yra tik gatvė, t. y. nėra šaligatvių ir kelkraščių) eina pėstieji, tai nepanaikina "važiuojamosios dalies" toje gatvėje – taip pat, jeigu dviračių take nevažiuoja mašinos, tai automatiškai nepanaikina važiuojamosios dalies dviračių take (nes važiuoja kitos transporto priemonės – dviračiai).

    Trumpai tariant, viena neprieštarauja kitam.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Važiuojamoji dalis yra ta, kuria vyksta transporto priemonių eismas. Dviratis yra transporto priemonė, todėl jiems dedikuota kelio/gatvės dalis ar bet koks specifinis takas yra važiuojamoji dalis.
    Ir čia taikomo apibrėžimo klausimas, o ne tarptautinės teisės ar konvencijų klausimas, kaip mes tą tako dangą vadinsime. Šiek tiek keistoka, kad norint kažkokį daiktą pavadinti jo paskirtį atitinkančiu apibūdinimu, referuojama į konvencijas. Juo labiau konvencijoje apibrėžta tik "važiuojamoji kelio dalis", bet nieko nėra apie važiuojamąją kitų elementų dalį.

    Nes jeigu remtis tarptautinių dokumentų apibrėžimais, negalime naudoti ir termino viadukas taip kaip jį naudojame. Turėtume beveik visur sakyti tiltas, o pvz. Lyduvėnų geležinkelio tiltą kaip tik vadinti viaduku, nes būtent jis toks ir yra.

    P.S. ir reikėtų nepamiršti, kad nuo 1968 m., kai buvo surašyta ši konvencija, daug kas pasikeitė. Nesu tikras kiek tais metais buvo įrengtų dviračių takų pasirašiusiose šalyse.
    Paskutinis taisė sleader; 2025.10.02, 09:42.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Aš pasisakau, kad dviračių takas yra važiuojamoji kelio dalis.

    Savo teiginį turėtum pagrįsti įstatymu.
    Lietuva yra ratifikavus 1968 m. Kelių eismo konvenciją, taigi ji turi LR įstatymo galią. Joje apibrėžimas toks pats:

    > „Važiuojamoji dalis“ – kelio dalis, kuria paprastai vyksta transporto priemonių eismas.

    Konvencijos lietuviškas tekstas: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legal...1ef395f41d6fbc

    Ten pat yra nuroda "Skenuoti originalai", kur kaip angliškas pateiktas išties trikalbis tekstas:


    Click image for larger version  Name:	Screenshot from 2025-10-01 22-06-47.png Views:	0 Size:	256,8 kB ID:	2222858

    Bet negalima tiesiog vartyti "dviračiai tai transporto priemonės, vadinasi dviračių takas yra važiuojamoji dalis". Nes konvencijoje "važiuojamoji dalis" reiškia tą pagrindinę kelio dalį, kuria važiuoja mašinos, o dvirtakiai nėra ta kelio dalis.

    Click image for larger version  Name:	Screenshot from 2025-10-01 22-11-27.png Views:	0 Size:	26,3 kB ID:	2222859

    Jei netiki, gali padiskutuoti su ChatGPT (arba, geriau, artimiausiu tarptautinės teisės žinovu), bent man jis sako, kad fiziškai atskirti dvirtakiai nėra važiuojamoji dalis (carriageway).
    Paskutinis taisė alga; 2025.10.01, 22:35.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Aš pasisakau, kad dviračių takas yra važiuojamoji kelio dalis.

    SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS
    ĮSTATYMAS
    https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...AIS.111999/asr
    96. Važiuojamoji kelio dalis – kelio dalis važiuoti transporto priemonėms.

    12. Dviratis – ne mažiau kaip du ratus turinti transporto priemonė, varoma ja važiuojančio asmens raumenų jėga, naudojant pedalus ar rankenas. Neįgaliųjų vežimėliai prie dviračių nepriskiriami.
    Savo teiginį turėtum pagrįsti įstatymu.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Reikėtų pagaliau kažkaip suprasti, kad dviračių takas yra važiuojamoji dalis skirta transporto priemonėms, o ne kažkoks šaligatvio gabalas skirtas dviračiams.
    "Važiuojamoji dalis" yra terminas iš Vienos Kelių eismo konvencijos, turintis tam tikrą specifinę reikšmę. Kitom kalbom carriageway, chaussée, проезжая часть, calzada. Dviračių takas nėra važiuojamoji dalis, nebent dviračių gatvėj.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė mayro Rodyti pranešimą

    tai ka ir sakau, per Ejimo regngini dviraciu takas buvo skirtas renginiui, laikinai, tai kam piktinaisi?
    Kokiu būdu dviračių takas buvo "paverstas" į pėsčiųjų taką? Užtveriant eismą dviratininkams ir ženklais suorganizuojant apylanką? Ar tiesiog.
    Gal tada galima ir prie gatvės ant stulpo kažkokį kringelį užkabinti ir taip "laikinai" gatvės eismo juostą paversti pėsčiųjų taku (be jokių užtvėrimų, ženklinimų ir pan.). Reikėtų pagaliau kažkaip suprasti, kad dviračių takas yra važiuojamoji dalis skirta transporto priemonėms, o ne kažkoks šaligatvio gabalas skirtas dviračiams.

    Komentuoti:


  • Nitro
    replied
    Parašė mayro Rodyti pranešimą

    tai ka ir sakau, per Ejimo regngini dviraciu takas buvo skirtas renginiui, laikinai, tai kam piktinaisi?

    Tu čia rimtai ar trolini?

    Komentuoti:


  • mayro
    replied
    Parašė Nitro Rodyti pranešimą

    per velomaratoną visa trasa yra uždaroma bet kokiam eismui.
    tai ka ir sakau, per Ejimo regngini dviraciu takas buvo skirtas renginiui, laikinai, tai kam piktinaisi?

    Komentuoti:


  • mayro
    replied
    čia buvo mano sarkazmas į prieš tartą nesamonę:


    Panašu organizatoriai nežino, kad dviračių takas yra skirtas dviračiams, o ne ėjikams.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Architektų g. ties vakariniu viaduku, visiškai ant dienų padaryta.
    Prieš:
    Click image for larger version  Name:	x.jpeg Views:	0 Size:	4,66 MB ID:	2222670
    Po: dingo stop juosta ties trikampiu (stop ženklo niekada nebuvo, tai šiaip juostos negalėjo būti), trinkeles salelėje pakeitė asfaltas, atsirado normalūs laiptai su turėklais, perstumti oranžiniai kuoliukai, atnaujintas šaligatvis, nežinia ar pervažą dažys dar, bet ta tolimesnė net naujai nudažius buvo iškart nusitrynus. Minusas – pakėlė bortą salelėje, kuris buvo nuleistas. Keisčiausia, kad tokioj vietoj nėra perėjų, nors pėsčiųjų pirmumas:
    Click image for larger version  Name:	IMG_20250929_112938.jpg Views:	0 Size:	1,71 MB ID:	2222671

    Sėlių/Narbuto g. perasfaltavo kiemą pagaliau, ten šaligatviu uždrausta dviračiu mint, bet net fotografavimo dieną moteris pravažiavo juo:
    Click image for larger version  Name:	IMG_20250929_124338.jpg Views:	0 Size:	2,03 MB ID:	2222673
    Click image for larger version  Name:	IMG_20250929_124401.jpg Views:	0 Size:	1,88 MB ID:	2222672

    Komentuoti:


  • Nitro
    replied
    Parašė mayro Rodyti pranešimą

    panasu.
    per velomaratona, dviratininkai nezino kad gatves skirtos masinoms, o ne aptemtariusikiams..
    per velomaratoną visa trasa yra uždaroma bet kokiam eismui.

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą

    Gal tau reikia pirma suprasti kas yra miesto gatve, pries pradedant komentuoti nesamones. Miesto gatves sudaro ne tik automobiliu juostos, bet ir pesciuju ir dviratininku infrastruktura, apsvietimas ir zeldiniai.
    Galiu patvirtinti, jog per velomaratoną masės velomaratoninkų TIKRAI nevažiuoja "pesciuju ir dviratininku infrastruktura", o važiuoja automobilių eismui skirta gatvės dalimi.

    Komentuoti:


  • Red Neck
    replied
    Parašė mayro Rodyti pranešimą

    panasu.
    per velomaratona, dviratininkai nezino kad gatves skirtos masinoms, o ne aptemtariusikiams..
    Ir nusiimk mano avatarą.

    Komentuoti:


  • MindesAcc
    replied
    Parašė mayro Rodyti pranešimą

    panasu.
    per velomaratona, dviratininkai nezino kad gatves skirtos masinoms, o ne aptemtariusikiams..
    Gal tau reikia pirma suprasti kas yra miesto gatve, pries pradedant komentuoti nesamones. Miesto gatves sudaro ne tik automobiliu juostos, bet ir pesciuju ir dviratininku infrastruktura, apsvietimas ir zeldiniai.

    Komentuoti:


  • mayro
    replied
    Parašė Nitro Rodyti pranešimą
    Panašu organizatoriai nežino, kad dviračių takas yra skirtas dviračiams, o ne ėjikams.
    panasu.
    per velomaratona, dviratininkai nezino kad gatves skirtos masinoms, o ne aptemtariusikiams..

    Komentuoti:

Working...
X