Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių eismo taisyklės

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • sleader
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą

    1. Esama tvarka.
    2. Būsima tvarka.
    Puikiai iliustruotas blogai suprojektuotos sankryžos pavyzdys.
    Kaip ir minėjau, jeigu viena kryptimi sankryžoje ribotas greitis, tai tas pats greitis turi būti iš visų pusių įvažiuojant/pravažiuojant šią sankryžą. T.y. turėtų būti 30 km/h ribojimas visomis kryptimis artėjant prie sankryžos. Nes dabartiniu atveju (kas realiai dažnai yra praktikoje pas mus), viena kryptimi greitis prieš sankryžą ribotas iki 30 km/h, o kažkodėl iš šalutinio kelio šią sankryžą galima kirsti 50/90 km/h ar kitokiu greičiu.

    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Geriausiai mano aptartą eismo tvarką parodo šie ženklai, kai nereikia įrengti už sankryžos ribojančių ženklų. Austrija: https://maps.app.goo.gl/MAovVdfsRv6oAfJD6
    Vat čia pvz. kaip turėtų būti teisingai daroma. Sankryžų zonose ribotas greitis iki 70 km/h ir jis apribotas iš visų pusių atvažiuojantiems. Norint taip padaryti dabar pas mus, reikėtų vos ne 2x daugiau 70 km/h ženklų prismaigstyti, nes reikėtų ribojimo ženklą pradubliuoti ir už sankryžos.

    Komentuoti:


  • Savitarnos kasa
    replied
    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Tiesa, ženklo įrengimo taisyklės gali būti lankstesnės nei Zona x km/h ženklas, pvz. ženklus galima pakartoti, įrengti už sankryžos, priminti vairuotojams apie galiojantį greitį. Žodžiu, nebėgam nuo humanistinio požiūrio KET
    negali, nes jeigu vienur bus ženklas, o kitur nebus, tai bus jovalas ir visi važiuos kaip norės. panašiai kaip su perėjomis gyvrnamosiose zonose.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Kaip suprantu Švedijos atveju tu nesvarbu kur būtum esi by default Zona 30 galiojime, nors pats ženklas paprastas 30.
    Kitose šalyse gali būti suktesnė tvarka, pvz. tau greičio ribojimas galioja tik kol važiuoji pagr. keliu, tokiu atveju ženklas pagr. kelio pabaiga gali būti svarbus. Berods Estijoje užmiesčio keliuose tokia tvarka. Ne veltui pamatysi ženklą Pagrindinis kelias už sankryžos, ko kaimyninėse mūsų jūros pusės šalyse nepamatysi.

    Primenu, kad man švediška tvarka atrodo aiški be kažkokių papildomų išvežiojimų. Važiuoji kol nepamatai kito ženklo atšaukiančio greičio ribojimą arba naujas greičio ribojimas. Tą mes jau turime Zona 30 ir pan. ženklais.

    Esu skaitęs tiek Tomas, tiek skyscrapercity.com forume, kad ne tik Švedijoje, bet ir Vokietijoje tokia tvarka, nors jie turi atskirus zona 30 ženklus, tai nesu įstikinęs, ar atkartoja švedišką tvarką. Švedijoje nėra Zona 30 ženklų, užtenka paprasto 30 ženklo.


    Gal kas gali gluminti su nauja tvarka tai lenkus ir berods latvius, kad atvažiavus į Lietuvą keičiasi greičio ribojimo zonos galiojimo taisyklės. Nors atplaukus iš Švedijos keltu taisyklės būtų identiškos.

    Tiesa, ženklo įrengimo taisyklės gali būti lankstesnės nei Zona x km/h ženklas, pvz. ženklus galima pakartoti, įrengti už sankryžos, priminti vairuotojams apie galiojantį greitį. Žodžiu, nebėgam nuo humanistinio požiūrio KET
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.09.05, 00:41.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą

    1. Esama tvarka.
    2. Būsima tvarka.




    Kelio ženklų, vėjo elektrinių ir elektros stulpų - daugiau nei Lietuvoje
    Tokią pačią situaciją padaryti galima jau dabar, netvarkingai sudėjus Zona 30 ženklus.

    Man lieka įdomios dvi situacijos pagal naują tvarką?
    Jeigu sankryžoje iš pagrindinio kelio išsuki į šalutinį, ar toliau tau galioja 30 km/h ribojimas? Ar ribojimas (jeigu mieste) tampa 50 km/h?
    Jeigu prieš sankryžą yra 30 km/h galiojimas ir tau reikia duoti kelią trišalėje sankryžoje, ar už posūkio tau toliau galios 30 km/h ribojimas? Ar jau ribojimas nebegalioja, važiuoji (jeigu mieste) 50 km/h?
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.09.05, 00:35.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
    Pats ką tik rašei, kad reikalingas. Apsispręsk!
    1. Esama tvarka.
    2. Būsima tvarka.



    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Geriausiai mano aptartą eismo tvarką parodo šie ženklai, kai nereikia įrengti už sankryžos ribojančių ženklų. Austrija: https://maps.app.goo.gl/MAovVdfsRv6oAfJD6
    Kelio ženklų, vėjo elektrinių ir elektros stulpų - daugiau nei Lietuvoje

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Pagal būsimą tvarką - nereikalingas.
    Pats ką tik rašei, kad reikalingas. Apsispręsk!

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Geriausiai mano aptartą eismo tvarką parodo šie ženklai, kai nereikia įrengti už sankryžos ribojančių ženklų. Austrija: https://maps.app.goo.gl/MAovVdfsRv6oAfJD6

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
    Jei ribojimas prasideda prieš sankryžą ir turi tęstis toliau, tai ženklas reikalingas vienodai pagal abi tvarkas
    Pagal būsimą tvarką - nereikalingas.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Jeigu ribojimas prasideda prieš sankryžą, tai reikia papildomų ženklų, kad sankryžose informuoti įvažiuojančius iš šalutinių kelių apie pagrindinėje gatvėje esantį greičio ribojimą.
    Jei ribojimas prasideda prieš sankryžą ir turi tęstis toliau, tai ženklas reikalingas vienodai pagal abi tvarkas

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Išdėsčiau tvarką kokia yra Švedijoje, pamatei ženklą 50 ar 70, tai jis tau galios tol kol nepamatysi kito ženklo pvz. 30, nesvarbu kur pasuksi.
    Ji man kažkaip labiausiai patiktų, nereikia komplikuoti taisyklių. Ribojimus nustatai pagal kelio svarbą ir zoniškumą.

    Tiesa, nežinau kokia tvarka gali būti Lietuvoje. Jei pagrindinis kelias pasibaigia, pvz. stovi ženklas Duoti kelią, ar Pagrindinio kelio pabaiga, tai pasibaigtų ir draudžiančio ženklo galiojimas?
    Esmė, kad norima, kad važiuojant pagrindiniu keliu nesibaigtų galiojimas, neįrengiant ženklo?
    Tokiu atveju ženklai Zona 30 ir panašūs turės išlikti.

    Pasigilinau, kad taikant švedišką draudžiamųjų ženklų zoniškumo tvarką, su stovėjimo ženklais nebūtų taip paprasta, nes ženklas galioja tik vienai pusei, ženklas gali galioti kairiai kelio pusei, tai pvz. sankryžoje pasukus į kairę ar dešinę, tau toliau galios parkavimo ribojimai kairėje? Nebent būtų 2+2 ar 3+3 gatvė su ištisine linija, tada paprasčiau ir galima taikyt panašius švediško tipo ribojimus kaip greičio ženklams, nes esmė koks galiojimas galioja dešinei pusei, o kairė pusė nėra aktuali. Taisyklės leidžia parkavimą kairėje pusėje jei gatvė yra 1+1 profilio.
    Kas gal gerai, kad ženklai daug kur ir taip sudėti, kad pasukus jau matai kažkurį ženklą, problema išlieka jei nėra ženklo apie draudimo stovėti/sustoti pabaigą, o prasideda parkavimas, kuris šiandien būtų legalus, nes už sankryžos su pirmumo ženklais.
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.09.04, 18:22.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Jeigu gatvės ribotas greitis prasideda už sankryžos, tai bet kokiu atveju turės būti ženklas. O jeigu visa gatvė su apribotu greičiu, tai ir sankryžoje su šia gatve greitis turėtų būti apribotas iki tokio, koks šioje gatvėje, vadinasi jau prieš sankryžą bus ženklas ribojantis greitį.
    Jeigu ribojimas prasideda prieš sankryžą, tai reikia papildomų ženklų, kad sankryžose informuoti įvažiuojančius iš šalutinių kelių apie pagrindinėje gatvėje esantį greičio ribojimą.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Nieko gero. Reikės dar daugiau ženklų, o jei jų nebus, įvažiavęs į gatvę su apribotu greičiu to nežinodamas tapsi taisyklių pažeidėju.
    Jeigu gatvės ribotas greitis prasideda už sankryžos, tai bet kokiu atveju turės būti ženklas. O jeigu visa gatvė su apribotu greičiu, tai ir sankryžoje su šia gatve greitis turėtų būti apribotas iki tokio, koks šioje gatvėje, vadinasi jau prieš sankryžą bus ženklas ribojantis greitį.

    Komentuoti:


  • uzdvidesimt
    replied
    Pakeitimas vardan pakeitimo. Kuo negera esama tvarka, kad ją reikia keisti ir ką šiuo pakeitimu pagerinsime/pasieksime?

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Estas skyscrapercity.com forume rašė, kad Estijoje gyvenvietėje galioja iki artimiausios sankryžos, ne gyvenvietėje kol nesibaigia pagr. kelias.
    Lenkijoje, kaip dabar Lietuvoje, visur galioja iki artimiausios sankryžos. Daug kur susmaigtyti ženklai "Pagrindinis kelias" gyvenvietėse, tik jie šiek tiek mažesnio dydžio, todėl sunkiau pastebimi nei Lietuvoje.

    Kaip vertinu keistiną tvarką?
    Kaip suprantu paprasti greičio ar stovėjimo ribojimo ženklai perima ženklų "Zona x" funkciją.
    Nieko labai blogo nematau, tik reikia atidžiai peržiūrėt ženklų įrengimo vietas.

    Su greičio ribojimais atrodo nebūtų labai sunku.

    Galima būtų atsisakyti Zona 30 ženklų, tiesiog užkabint 30 ir galiotų taip kaip ženklas Zona 30, tik nepamiršti paskui sudėti ženklų, kur 30 baigia galioti.
    Tokius ženklus "Zona 30", tiesiog pakeiti paprastais ženklais "greičio ribojimas 30"
    https://maps.app.goo.gl/NzopBVV3cc69SkqH7

    Zona 30 nėra labai patogaus dizaino, o cialas ženklas 30 neužimtų tiek vietos ir būtų šiek tiek labiau matomas.
    Ne gyvenvietėse ženklintų sankryžos zoną, kur reikia ribot iki 70 km/h.

    Greito eismo gatvėse, ženklus 80 ar 90 reiktų kabint kaip dabar autostrados ar greitkelio ženklus. Tik išsukimuose reiktų matyt papildomos lentelės į dešinę, kad vairuotojas būtų iš anksčiau informuotas apie naują ribojimą, nebent skirtumas tarp ženklų verčių neviršys 30 km/h.
    Netgi B kategorijos gatvėse, kur sugalvotų būtų įrengti didesnio greičio ženklus, juos reiktų vertinti kaip dabar įrengiami autostrados ar greitkelio ženklai, negali nebūti ženklo užbaigiančio ribojimą:
    https://maps.app.goo.gl/S5C2ycuEAvcTUpZKA

    Tas pats atsitiktų su stovėjimo ženklais. Tik su šiais būtų daugiau darbo peržiūrėt, kad nesimaltų niekas.

    Dėl kitų draudžiamųjų ženklų, tai turbūt nieks nesikeičia, realiai atliks plytos funkciją tik specifinei tr. priemonei.

    Dar vienas įdomus klausimas dėl ženklo Pagr. kelias naudojimas. Gal ženklo tikrai nereikia visur smaigstyti, užtektų tik ten kur važ. dalių pločių sutampa ir nėra intuityviai aišku kur pagr. kelias. Ženklas "Pagrindinio kelio pabaiga" iš vis kelia klausimų ar reikalingas, kai yra Duoti kelią ar Stop informavimas prieš 100 m tam tikrais atvejais.
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.09.04, 00:10.

    Komentuoti:


  • Bmweda
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Reikės dar daugiau ženklų, o jei jų nebus, įvažiavęs į gatvę su apribotu greičiu to nežinodamas tapsi taisyklių pažeidėju.
    Negali pažeisti ženklo, kurio neturėjai galimybės pammatyti

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Idėja ir pakeitimas iš esmės geras (tokia tvarka galioja nemažoje dalyje ES valstybių), tačiau bandoma labai durnai jį prastumi ir įgyvendinti. Tam reikėtų kaip minimum metų pasiruošimo termino, nes reikėtų perkabinti nemažą dalį draudžiamųjų žeklų. Taip pat, reikėtų įrengti naujų ženklų. Jeigu dar ir buvo kalbėta apie pačių ženklų dizaino keitimus, tai tokie rimtesni pokyčiai turėtų būti subendrinti ir daromi vienu metu, pagal aiškų grafiką užtikrinant tinkamą pereinamąjį laikotarpį.
    Nieko gero. Reikės dar daugiau ženklų, o jei jų nebus, įvažiavęs į gatvę su apribotu greičiu to nežinodamas tapsi taisyklių pažeidėju.

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Kaip aplinkinėse šalyse ? Lenkijoj, Latvijoj, Estijoj ? Nes važinėdamas masčiau, ar Waze grybauja po sankryžų neparodydamas naujo leistino greičio, ar aš ko nesuprantu ?

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Idėja ir pakeitimas iš esmės geras (tokia tvarka galioja nemažoje dalyje ES valstybių), tačiau bandoma labai durnai jį prastumi ir įgyvendinti. Tam reikėtų kaip minimum metų pasiruošimo termino, nes reikėtų perkabinti nemažą dalį draudžiamųjų žeklų. Taip pat, reikėtų įrengti naujų ženklų. Jeigu dar ir buvo kalbėta apie pačių ženklų dizaino keitimus, tai tokie rimtesni pokyčiai turėtų būti subendrinti ir daromi vienu metu, pagal aiškų grafiką užtikrinant tinkamą pereinamąjį laikotarpį.

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Susisiekimo ministerija siūlo šią tvarką keisti ir numatyti, kad jei prieš kelių sankirtą ar sankryžą nėra papildomų ženklų, tai anksčiau numatyti ribojimai nesibaigia ir pravažiavus minėtą kelių sankirtą ar sankryžą

    "susisiekus su Susisiekimo ministerija, jos atstovai nurodė, kad siūlomi Kelių eismo taisyklių pakeitimai nesukuria pokyčio vairuotojams ir yra tikslinamojo pobūdžio"

    Siūlom pakeitimus, kurie nesukuria pokyčio?

    https://www.delfi.lt/auto/autonaujie...0K6f2k5oGYJ07w

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    Užmiesčio kelias, traktorius pjauna kelkraštį. Ištisinė. Net ir naujoje redakcijoje KET neleis kirsti ištisinės, nes kliūtis nestacionari.
    Važiuosi pėsčiojo greičiu paskui traktorių ar 1 km atbulas kur galėsi apsisukti ir važiuoti priešinga savo tikslui kryptimi?
    (gali neatsakinėti).
    Jei yra ženklas Nr. 325, kas dažnai pasitaiko su ištisine užmiestyje, tai ženklas turi viršenybę prieš linijas (vertikalus prieš horizontalų) ir ženklas lenkti leidžia

    Komentuoti:

Working...
X