Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] "A" juostos Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Horn
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    O jeigu tiesti vien tik A+A be juostų kitiems automobiliams (ir turint galvoje gal greitąjį tramvajų tolimoje ateityje)?
    Kaip principo parodymas gal ir geras sprendimas būtų. Visgi realiai kažin kiek srautų būtų, jeigu vieną naują maršrutą Šiaurine gatve paleistų. 5G irgi nelabai galima būtų naikinti, nes susisiekimas su Akropoliu ir Ozu. Dabartinių maršrutų trasos sakyčiau patogesnės, nes eina per mikrojajonų centrus, o ne tarp mikrorajonų.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Click image for larger version Name:	Capture.JPG Views:	0 Size:	17,7 kB ID:	2015635

    Vėl užmečiau akį į Kosciuškos gatvės dalies nuo Olandų žiedo link senamiesčio rekonstrukcijos projektą ir man kyla kelios mintys:

    Click image for larger version Name:	Capture2.JPG Views:	0 Size:	283,0 kB ID:	2015636

    1. Numatyta palikti 4 juostas. Anksčiau stebėjausi tokiu neracionaliu sprendimu kol nepamačiau ,,Darnaus judumo plane iki 2024'' numatytų A juostų. Na, jei ten padarys A+1,1+A tai gal ir nieko sprendimas visu ilgiu palikti 4 juostas...

    2. Nematau nei vieno dvirtakio numatyto... Mano galva tai didžiulis nesusipratimas - bent vienas turėtų būtų. Jis turėtų būti švietimo įstaigų koncentracijos pusėje - kur dabartinė Čiurlionio menų gimnazija. Kai įsikurs ir LMTA, pasistatys daugiabučiai ir bendrai teritorijos, sakykime, stipriai susitvarkys - tuomet dviračio transporto priemonių susisiekimas tik dar labiau išaugs.

    3. Jei bus A juostos - mano galva nevertėtų daryti 3 nr pažymėtos viešojo transporto įvažos.
    Kosciuškos gatvėje eismas labai mažas, laisvai galima palikti po 1 juostą automobiliams, plius A juostą priešais žiedą.
    Paskutinis taisė Lettered; 2022.12.06, 08:54.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Horn Rodyti pranešimą
    Aš tik noriu priminti, jog Šiaurinė gatvė gi planuojama 2+2, be jokių A juostų. Ir tai visai geras sprendimas, jeigu padarytų tai, ką vienu postu aukščiau parašė taccido .
    O jeigu tiesti vien tik A+A be juostų kitiems automobiliams (ir turint galvoje gal greitąjį tramvajų tolimoje ateityje)?

    Komentuoti:


  • Horn
    replied
    Aš tik noriu priminti, jog Šiaurinė gatvė gi planuojama 2+2, be jokių A juostų. Ir tai visai geras sprendimas, jeigu padarytų tai, ką vienu postu aukščiau parašė taccido .

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą

    Pritariu.
    Sudėliokime akcentus. Susidarė absurdiška situacija, kad net 30 metų nenutiesiamos tokios gyvybiškai susisiekimui svarbios transporto gatvės kaip M. Lietuvio, neužbaigiama Ozo iki VA ir Šiaurinė. Bent dvejose, o tikėtina ir visose, būtų IR viešasis transportas, IR dvirtakiai. Tuomet pagaliau būtų suformuotas pagrindinis susisiekimo mieste infrastruktūros tinklas. Užbaigtas pagrindinis susisiekimo tinklas tolygiai po miestą paskirsto susisiekimo porekius. Neužbaigtas nulemia tokius dalykus kaip dėl viešojo transporto nebuvimo ar jo gero nefunkcionavimo metamasi į automobiius, automobiliai neturėdami alternatyvos perkrauna vieninteles/ę gatves, kurios/i tarnauja kaip vienintelis susisiekimo maršrutas (pvz susisiekimo ryšys vakarai-rytai) ir taip toliau ir panašiai.
    Kuo Šiaurinės gatvės nutiesimas automobiliams paskatins žmones persėsti į Šiaurine gatve važiuojantį autobusą?

    Čia prisimenu man galvoje įstrigusį pavyzdį iš dvirtakių tinklo: kai jis neužbaigtas, tai yra - užbaigtas tik apie 80-90%, juo naudojasi keli procentai gyventojų. Kai užbaigiama tiesti likę 20-10 procentų tinklo ir tokiu būdu suformuojamas vientisas tinklas - naudojimasis juo šoka apie 40-50 procentų. Tas pats principas turėtų įvykti ir užbaigus minėtas gatves - ne tik automobiių eismas turėtų stipriai pagerėti dėl jo vienodesnio išskirstymo po miestą, bet ir daugiau pereitų naudotis viešuoju dėl kardinaliai pagerėjusio fo funkcionavimo dėl A juostų nutiesimo minėtose gatvėse, dėl A juostų bendro tinklo užbaigimo ir dėl sumažėjusių kamščių (gal jie net netokie ir aktualūs būtų viešajam transportui kuomet būtų gerai funkcionuojantis A tinklas)..
    Ką reiškia automobilių eismas turėtų pagerėti, jeigu yra išsklaidytas? Tikslas ne išsklaidyti, o sumažinti automobilių eismą ir padidinti VT bei dviračių eismą.

    Suprasčiau, jeigu tiesdami Šiaurinę gatvę sakytumėm, kad:
    • Šeškinėje, Pašilaičiuose, Fabijoniškėse ir Viršuliškėse vidines gatves iškreiviname ir apribojame eismą iki 30 km/h IR
    • Justiniškių g., Laisvės pr., Ozo g., Ateities g., Ukmergės g., Buivydiškių gatvėse padarom ištisines A juostas atimdami jas iš automobilių.
    Tada gal būtų galima pateisinti Šiaurinės g. tiesimą automobiliams. Apsunkini gyvenimą automobilistams visose aplinkinėse 2+2 gatvėse (paversdamas jas į A+1+1+A), apsunkini gyvenimą gyv. rajonų viduje (sulėtindamas iki 30 km/h), o Šiaurinė g. norom nenorom sugeria dalį tų išstumtų srautų kaip A+2+2+A gatvė.

    Nes dabar truputį absurdiškai atrodo tas bandymas prakišti tokią Šiaurinę gatvę, kuri praktiškai nepagerins VT (nes ja važiuos koks vienas ar du nepatogūs autobusų maršrutai kas 40 min.), tačiau pagerins eismą automobilistams (papildoma gatvė/apylanka prasilėkti su vėjeliu).



    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Induced demand vilniuje neveikia. žiūrėti vakarinį aplinkelį ir laisvės prospektą.
    Norit pasakyt, kad prieš vakarinio aplinkkelio nutiesimą automobilių srautai Laisvės pr. buvo didesni negu dabar vakarinis+Laisvės pr. kartu sudėjus?

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Mazgas su aplinkkeliu yra ir jis funkcionuoja. Su Ukmergės g. nėra, bet apie ją čia niekas nekalbėjo.
    Reikia kad būtų su Ukmergės gatve (beje projektą parengė ir teismus laimėjo dar prieš pandemiją, ar taip ir numarino tą projektą?). Dabartinė jungtis per Gileikių gatvę neatlaiko srauto, piko metu užsikemša į abi puses. Be to gabalas Pavilnionių gatvės net šioje jungtyje yra netvarkingas, be nuotekų ir skęsta po liūties ir t.t. Savivaldybė man atsakė kad sutvarkys kartu su gatvės rekonstrukcija kuri jau tuoj tuoj bus. Atsakymą gavau 2018 metais. Laukiu tuoj tuoj. Taip pat ir su šaligatviu link skalvių žiedo, kur prieš 12 metų "tik trumpam laikinai" papylė skaldos. Na dabar per Rimi galima apeiti.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Pavilnionių g. taip pat nebaigta taigi mazgo nėra.
    Mazgas su aplinkkeliu yra ir jis funkcionuoja. Su Ukmergės g. nėra, bet apie ją čia niekas nekalbėjo.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Taip, Šiaurinė g. čia padėtų. Kita vertus yra mazgas Pavilnionių g. tiems, kas gyvena šiauriau.
    Pavilnionių g. taip pat nebaigta taigi mazgo nėra.
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Tas virš trečdalio amžiaus besitęsiantis ‘pirma pabaigiam gatvių tinklą tada statysime VT’ laikotarpis turi baigtis nedelsiant jei norime turėti kietą miestą. Jei ateisim į protą, dabar bent trečdalį amžiaus žaisime ‘pirma pastatykime pilnu prioritetu važiuojančio VT linijų tinklą, tada statysime kelius’.
    Tai gerai, pabaigiam tą laikotarpį - pastatom tas 3 trūkstamas gatves o ne 30 metų tampomės kaip mešlungio apimti vos paminėjus jų vardą. Jei būtume atėję į protą tas tinklas būtų baigtas dar 90taisiais ir dabar galėtime kalbėti apie ten važiuojantį VT, o ne "jums dviračiu per pievą netinka?"
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Yra koks 1000 vietų mieste, kur galima pagerinti VT kokybę prieš tai netiesiant šimtus milijonų kainuojančių gatvių (Stotis-Centras, Centras-Pašilaičiai, Centras-Santariškės ir kt.). Šiaurinė gatvė net nėra radialinė, o būtent prioriteto formavimas radialiniuose VT maršrutuose (iš/į centrą) dabar yra prioritetas.
    Tai kad būtent ne radialinių maršrutų ir trūksta.
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Taip taip, nes geriausia praktika nuiminėti automobilių srautus mieste yra naujų, didelių kelių statymas Ir tikrai nebūtų taip, kad pastačius naują, milžinišką tranzitinę gatvę gautume dar vieną didelę induced demand dozę ir užkištas sankryžas prie naujosios gatvės
    Induced demand vilniuje neveikia. žiūrėti vakarinį aplinkelį ir laisvės prospektą.
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    žymiai praktiškiau, pigiau ir darniau yra pastatyti P+R stoteles prie galutinių VT stotelių.
    Ir tada autobusu važiuoti per pievą? Nes gi gatvės nutiesti negalima.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Kalbant apie gatves, kurios manau turtėtų būti / išlikti greito eismo (jose neturi būti transporto susikirtimo viename lygyje), būtų šios:

    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	637
Size:	110,6 kB
ID:	2015886
    Užtektų tik Šiaurinės g. greito eismo gatvės (ne tik A juosta, gal net tramvajaus linija būtų liuks).
    Dar reiktų pertvarkyti G.V. gatvę kad neliktų apsisukimų ir perėjos. Gatvės turi atitikti savo kategorijos standartus kiek tai leidžia aplinka.
    Daugiau nereikia.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Kaip ten bebūtų, Lietuvio, Šiaurinę ir Ozo reikia užbaigti - naujai nutiesiamas atkarpas padarant bent A+1,1+A.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Kalbant apie gatves, kurios manau turtėtų būti / išlikti greito eismo (jose neturi būti transporto susikirtimo viename lygyje), būtų šios:

    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	637
Size:	110,6 kB
ID:	2015886

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Automobilis užima per daug vietos mieste: pvz. tramvajus gali talpinti ir iki 500 žmonių - tiek žmonių automobiliuose sukelia kelių kilometrų kamštį. Būtent dėl to kelių, skirtų dideliems srautams, statyti mieste tiesiog neapsimoka - žymiai praktiškiau, pigiau ir darniau yra pastatyti P+R stoteles prie galutinių VT stotelių. Konkrečiai Vilniaus atveju, mes turime situaciją, kur VT buvo apleistas dešimtmečiais, o keliai nuo sovietmečio buvo statomi itin dideli. Dėl kelių induced demand (ir atvirkštinio efekto VT) turime situaciją, kur neproporcingas skaičius žmonių naudoja automobilius, sukurdami mieste per didelius automobilių srautus, kurie užgrūdo ir taip labai plačius ir izoliuotus Vilniaus kelius. Statyti tų automobilių srautus neva nuimančias gatves dėl to būtų visiška kvailystė. Pirma reikia pastatyti rimtas radialines VT linijas su kietu VT hub'u bei sumažinti motyvaciją žmonėms važinėtis privačiais automobiliais mieste. Padarius tai, jokių srautų nuiminėti nebereikės, nes jie sumažės iki tokio lygio, kad ir dabartiniai keliai jiems taps per dideli.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Stops lt žemėlapis vizualiai sufleruoja kur trūksta viešojo:

    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	684
Size:	171,4 kB
ID:	2015855

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Tas virš trečdalio amžiaus besitęsiantis ‘pirma pabaigiam gatvių tinklą tada statysime VT’ laikotarpis turi baigtis nedelsiant jei norime turėti kietą miestą. Jei ateisim į protą, dabar bent trečdalį amžiaus žaisime ‘pirma pastatykime pilnu prioritetu važiuojančio VT linijų tinklą, tada statysime kelius’.
    Pritariu.
    Sudėliokime akcentus. Susidarė absurdiška situacija, kad net 30 metų nenutiesiamos tokios gyvybiškai susisiekimui svarbios transporto gatvės kaip M. Lietuvio, neužbaigiama Ozo iki VA ir Šiaurinė. Bent dvejose, o tikėtina ir visose, būtų IR viešasis transportas, IR dvirtakiai. Tuomet pagaliau būtų suformuotas pagrindinis susisiekimo mieste infrastruktūros tinklas. Užbaigtas pagrindinis susisiekimo tinklas tolygiai po miestą paskirsto susisiekimo porekius. Neužbaigtas nulemia tokius dalykus kaip dėl viešojo transporto nebuvimo ar jo gero nefunkcionavimo metamasi į automobiius, automobiliai neturėdami alternatyvos perkrauna vieninteles/ę gatves, kurios/i tarnauja kaip vienintelis susisiekimo maršrutas (pvz susisiekimo ryšys vakarai-rytai) ir taip toliau ir panašiai.

    Čia prisimenu man galvoje įstrigusį pavyzdį iš dvirtakių tinklo: kai jis neužbaigtas, tai yra - užbaigtas tik apie 80-90%, juo naudojasi keli procentai gyventojų. Kai užbaigiama tiesti likę 20-10 procentų tinklo ir tokiu būdu suformuojamas vientisas tinklas - naudojimasis juo šoka apie 40-50 procentų. Tas pats principas turėtų įvykti ir užbaigus minėtas gatves - ne tik automobiių eismas turėtų stipriai pagerėti dėl jo vienodesnio išskirstymo po miestą, bet ir daugiau pereitų naudotis viešuoju dėl kardinaliai pagerėjusio fo funkcionavimo dėl A juostų nutiesimo minėtose gatvėse, dėl A juostų bendro tinklo užbaigimo ir dėl sumažėjusių kamščių (gal jie net netokie ir aktualūs būtų viešajam transportui kuomet būtų gerai funkcionuojantis A tinklas)..

    Na, tokios kelios greitos mintys.

    Ir taip, aš pilnai už tai, kad nereikia laukti įrengti A juostų kur jas galima lengvai įrengti ir jau jos turėjo būti senai įrengtos. Aš pats esu už radikalų A juostų išplėtimą (beje, pats labai mėgstu automobilius). Yra visai nesveika situacija kuomet iki šiol ne tik sėdima ir nenubraižoma A juostos kur jų daug būtų galima pripaišyti, bet net kaip matome iš planų, tai numatoma daryti net iki 2030 metų. Tai yra absurdas. Lenkai pvz iki tų metų matomai visos šalies greitkelių tinklą gal net spės įrengti, o mes linijas paišysime tiek laiko?..

    Prie to dar pridėkime, kad šitam, ką aš vadinu linijų braižymu, tame plane yra numatyta apie 500 milijonų eurų. Mano minėtas gatvems nutiesti kiek reikėtų? Na, manau, tikrai ne daugiau nei 400 milijonų? Visų trijų ilgis yra ne daugiau kaip 10 km. Net jei 400 milijonų kainuotų, lieka dar apie 100 milijonų - negi to neužtenka kaip plane įvardinta viešojo transporto zonų įvedimas, skaitmenizacija ir panašiai? Aš suprantu, kad tas planas bandomas pakišti po visokiais darniais judumais, triukšmo, taršos mažinimais ir panašiai , bet būtent minėtų trijų gatvių užbaigimas IR normalaus A juostų tinklo po visą miestą išvystymas ir įgyvendintų tai ko siekiama dabartiniame plane. Net nieko nereikėtų machinuoti, pridenginėti ir panašiai, kad gauti finansavimą. Na bent iš principo taip turėtų būti. Biurokratams visko gali į galva šauti - jie problemų generavimo lygioje vietoje meistrai.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Taip taip, nes geriausia praktika nuiminėti automobilių srautus mieste yra naujų, didelių kelių statymas Ir tikrai nebūtų taip, kad pastačius naują, milžinišką tranzitinę gatvę gautume dar vieną didelę induced demand dozę ir užkištas sankryžas prie naujosios gatvės. Tada tikrai neprasidėtų pasiūlymai pirma pastatyti estakadas sankryžose ir tik tada investuoti į VT taip pratęsiant nesibaigiantį pinigų išmetinėjimą.

    Realybė yra ta, kad Vilniuje didelių, stroad tipo kelių skaičius ir taip yra smarkiai per didelis. Jau rašiau apie Londoną čia..
    https://www.miestai.net/forumas/foru...94#post1967994
    ...ir siūlyčiau pasidairyti tame mieste Streetview. Nekalbant jau apie panašesnio dydžio vakarų miestus.

    Šiaurinės gatvės reikia kaip perimetru suplanuotos pėsčiųjų (ar lėto eismo/dviračių) gatvės, kurios tikslas būtų sukurti rimtą komercinę gatvę šiaurėje ir atsvarą Akropoliui, Ozui ir kt. Idėjos ten mesti šimtus milijonų, skirtų 'nuimti srautus' turi grįžti ten, iš kur ir atėjo - 70-uosius.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Papildant, kad Šiaurinė būtų ne alternatyva, bet statmena GV gatvei, nukrautų Konstitucijos - Narbuto, Ozo, Ateities gatves ir aišku nuimant automobilių srautą nuo Justiniškių, Pašilaičių kiemų. Atlaisvinus tas gatves būtų ženkliai geresnės sąlygos ir VT.

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Dešimties juostų greitkelis, kertantis miestą, irgi pagerintų situaciją VT, tačiau tai tikrai nebūtų pats efektyviausias būdas siekti VT sąlygų pagerėjimo. Efektyviausias būdas tai daryti yra rimti tik VT skirti projektai, kurių Vilnius nuo nepriklausomybės atgavimo iki šiol nėra padaręs nei vieno. Jei norime gerinti sąlygas Pašilaičiai-Centras maršrute, tam yra daug variantų ir be naujos tangentinės gatvės tiesimo. Geriausia būtų pradėti įrenginėti A juostas viduryje gatvės, galima ir tiesiog statyti dviejų lygių sankryžas probleminėse vietose, yra ir kitų sprendimų. Naujos gatvės VT tikrai nereikia, reikia daugiau prioriteto, o darbo jam kurti ir be papildomų gatvių tiesimo yra dešimtmečiams.
    Šiaurinė privalo būti tranzitinė, alternatyva Geležinio vilko gatvei. Tuo pačiu nukraus vidinius miesto srautus, kurių tikslas yra centras, o ne tiesiog kerta centrą, nes nėra kitų variantų. Tokiu būdu padarant normalią tranzito ar arterinę alternatvyą, kitur galima laisviau daugiau dėmesio skirti VT. Jei bus tai tiesiog miesto gatvė, bus tiesiog dar viena gatvė, kuri nesprendžia iš esmės tranzitinių srautų ir tik sudaro dar vieną lėto eismo probleminę sritį.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

    Šiame konkrečiame maršrute kaip tik Šiaurinė gatvė pakeistų labai daug (pvz. maršrutas Skalvių žiedas - Šiaurinė g. - Ukmergės g. - Žaliasis tiltas). Dabar gali važiuoti nebent dažnai kamščiuose stringančiu 46. Nebent mes kalbame apie skirtingus Pašilaičius.
    Dešimties juostų greitkelis, kertantis miestą, irgi pagerintų situaciją VT, tačiau tai tikrai nebūtų pats efektyviausias būdas siekti VT sąlygų pagerėjimo. Efektyviausias būdas tai daryti yra rimti tik VT skirti projektai, kurių Vilnius nuo nepriklausomybės atgavimo iki šiol nėra padaręs nei vieno. Jei norime gerinti sąlygas Pašilaičiai-Centras maršrute, tam yra daug variantų ir be naujos tangentinės gatvės tiesimo. Geriausia būtų pradėti įrenginėti A juostas viduryje gatvės, galima ir tiesiog statyti dviejų lygių sankryžas probleminėse vietose, yra ir kitų sprendimų. Naujos gatvės VT tikrai nereikia, reikia daugiau prioriteto, o darbo jam kurti ir be papildomų gatvių tiesimo yra dešimtmečiams.
    Paskutinis taisė VLR; 2022.12.04, 17:26.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Yra koks 1000 vietų mieste, kur galima pagerinti VT kokybę prieš tai netiesiant šimtus milijonų kainuojančių gatvių (.... Centras-Pašilaičiai ....). .
    Šiame konkrečiame maršrute kaip tik Šiaurinė gatvė pakeistų labai daug (pvz. maršrutas Skalvių žiedas - Šiaurinė g. - Ukmergės g. - Žaliasis tiltas). Dabar gali važiuoti nebent dažnai kamščiuose stringančiu 46. Nebent mes kalbame apie skirtingus Pašilaičius.
    Paskutinis taisė Pilaitis; 2022.12.04, 17:11.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė acetonas Rodyti pranešimą
    Tas virš trečdalio amžiaus besitęsiantis ‘pirma pabaigiam gatvių tinklą tada statysime VT’ laikotarpis ir tesiasi, nes tų gatvių tiesimas yra beviltiškai įstrigęs. Nutiesus, bent Šiaurinę gatvę atsirastų galymybę rimtai pertvarkyti Kareivių, Ozo ir Ateities gatves. Kas, pasitarnautų tam pačiam VT. Svarbu, kad būtu nutiestos normalios miesto gatvės, o ne autostrados.
    Yra koks 1000 vietų mieste, kur galima pagerinti VT kokybę prieš tai netiesiant šimtus milijonų kainuojančių gatvių (Stotis-Centras, Centras-Pašilaičiai, Centras-Santariškės ir kt.). Šiaurinė gatvė net nėra radialinė, o būtent prioriteto formavimas radialiniuose VT maršrutuose (iš/į centrą) dabar yra prioritetas. Už Šiaurinės gatvės pinigus galima labai neblogai pasistūmėti į priekį, išeitų net visai padorus hub’as. Automobilistai gavo krūvą projektų: vakarinį aplinkkelį, Liepkalnio sankryžą, Goštauto estakadą ir tt. VT per tą laiką vegetavo ir buvo apleistas tad Šiaurinė gatvė palauks.

    Komentuoti:

Working...
X