Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] "A" juostos Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pilaitis
    replied
    Parašė Bluefox Rodyti pranešimą
    Ar teisingai suprantu, kad buvo nuspręsta atsisakyti A juostos Narbuto g. tarp Panoramos ir Sėlių g. Pilaitės kryptimi? Pagal tai, kaip statomi nauji apšvietimo stulpai, neatrodo, kad užteks vietos.
    Lyg ne tiek atsisakyta, kiek ''perkelta'' į kitą DJP etapą.

    Dėl projektų suderinimo tarpusavyje ten šiaip labai daug klausimų Prie Panoramos dėl panduso šviesoforinei perėjai naikinama ištisa juosta, kurią vėliau reikės vėl griauti, kai (jei) statys A juostą.

    Komentuoti:


  • Bluefox
    replied
    Ar teisingai suprantu, kad buvo nuspręsta atsisakyti A juostos Narbuto g. tarp Panoramos ir Sėlių g. Pilaitės kryptimi? Pagal tai, kaip statomi nauji apšvietimo stulpai, neatrodo, kad užteks vietos.

    Taip pat įdomu, kokios A juostos suplanuotos šiais metais, jei šios Narbuto g. A juostos įrengimos nukeliamos iš šių (taip anksčiau skelbė JUDU) į ateinančius metus. Yra planuojamas likusios Šeimyniškių g. dalies remontas šiemet, labai norėtųsi, kad po rekonstrukcijos būtų padarytos A juostos visoje gatvėje ir susijungtų su A juostomis Konstitucijos pr. ir Kalvarijų g. Nes būtent šios juostos numatytos 1 etape (iki 2025-ųjų) DJP.
    Attached Files

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Ten tas visas ruožas labai įdomus. Tiek šita vieta, tiek kiek "atgal" paėjus - A juostos gatvės centre.

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Ne Vilnius, bet pavyzdys, kad kartais VT prioritetą galima užtikrinti ir be „A“ juostų. Vietos tikrai netrūko. GSV iš Utrechto
    Click image for larger version  Name:	Clipboard01.jpg Views:	1 Size:	242,8 kB ID:	2019569

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    maps.vilnius.lt

    Viešojo transporto plėtra:

    Click image for larger version

Name:	Capture3.JPG
Views:	1223
Size:	253,6 kB
ID:	2017394
    Šitas žemėlapis yra neatnaujintas jau maždaug metus (neskaitant ''paraudonintų'' Kautros maršrutų), todėl nelabai aišku, kam jis čia yra įkeltas. Tikrojo viešumo VMS jau seniai nedaro.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    maps.vilnius.lt

    Viešojo transporto plėtra:

    Click image for larger version

Name:	Capture3.JPG
Views:	1223
Size:	253,6 kB
ID:	2017394

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Viešojo transporto eismo juostų plėtra Vilniaus mieste

    https://vilnius.lt/lt/miesto-ukis-tr...lniaus-mieste/

    ,,Vilniaus miesto savivaldybės administracija vykdo iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą „Viešojo transporto eismo juostų plėtra Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje“, kuriam įgyvendinti yra skirtos Europos regioninės plėtros fondo lėšos. Projekto įgyvendinančioji institucija – Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra.

    Projekto lėšomis bus įrengtos viešojo transporto juostos Ozo gatvės atkarpoje tarp Gelvonų ir Kernavės gatvių ir Kareivių gatvės atkarpoje tarp Verkių ir Kalvarijų gatvių.

    Projekto tikslas – vadovaujantis parengtu Vilniaus miesto darnaus judumo planu, kurti subalansuotas, efektyviu išteklių ir šiuolaikinių technologijų naudojimu grindžiamas darnaus judumo sistemas mieste. Projektas įgyvendins darnaus judumo priemonę užtikrinančią viešojo transporto priemonių greitį, punktualumą, nepriklausomumą nuo bendros eismo situacijos.

    Darbai pradėti 2022 m kovo mėnesį ir planuojami baigti – 2023 m pavasarį.

    Atliekant rekonstrukciją, Ozo gatvės atkarpa tarp Gelvonų ir Kernavės gatvių buvo praplatinta įrengiant joje papildomą viešojo transporto juostą. Papildomos eismo juostos įrengimas gatvėje padidino automobilių pralaidumą ir pagerino susiekimą su šia miesto dalimi viešuoju transportu.

    Šiuo metu apie 550 m Kareivių gatvės atkarpoje nuo Kalvarijų iki Verkių gatvių atliekami remonto darbai, įrengiant viešojo transporto eismo juostą, želdynus, skiriamąją juostą, dviračių ir pėsčiųjų takus.''

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    TIk noriu patikslinti kelis dalykus, nes, atrodo, pora žmonių arba nesuprato, arba neaiškiai iškomunikavau mintį:

    1. Esu už tai, kad Šiaurinė būtų A+1,1+A.
    2. Šiaurinėje, manau, viadukas turėtų būti tik vienoje vietoje - ties susikirtimu su GV, nes GV reikia išsaugoti ir pabaigti kaip greito eismo g..
    3. Esu už radikalų A juostų išplėtimą. Kai kur jų negalima nutiesti, nes tiesiog nėra asfalto: minėtos Lietuvio, Šiaurinės ir nenutiestos Ozo gatvių dalys.

    Komentuoti:


  • TIME
    replied
    Cia ar Londono pavyzdys yra teisingiausia urbanistai nesutaria - laikomosi nuomones, kad blogiausias gatves pavyzdys yra "stroad", kuomet bandoma suderinti gatve su plentu (google street view pavyzdziai is ju "aplinkkelio" yra panasus i tai). Ieskant kompromisu tarp norinciu kuo greiciau kirsti gatve ir uztikrinti galimybes ivaziuoti i komercines vietas, pasiekiama tai, kad nei gatve yra pralaidi, nei ja malonu vaikscioti (pvz.: Kareiviu gatve Vilniuje). Reiketu tokios klaidos nedaryti ir su Siaurines gatves tiesimu- siuo atveju abieju dalyku nepasieksi, ji arba turi buti 1+1+A+A su placiu saligatviu gatve, kurioje gana malonu vaikscioti arba normalus aplinkkelis. Tad, is milzinisku miestu geresnis pavyzdys butu Paryzius, kuriame stroads beveik nera - vaziuojantys i kitus miestus ar tolimesnius miestus gali pravaziuoti Peripherique apinkkeliu, o miesto viduje masina naudojies tik jei labai reikia - ten pirmenybe VT, pestiesiems, nuo COVID pradzios - ir dviratininkams, zmogisko dydzio Paryziaus gatvese zymiai maloniau vaikscioti nei Londono gatvese.

    Taciau, aplamai, reikia susitaikyti, kad Vilnius nera nei Londonas, nei Paryzius - jis gerokai mazesnis ir kitokios istorijos, kuri pastaraisiais metais pasukus ekstremaliu neoliberalizmo keliu. Viesaais transportas yra savotiska turto perskirstymo priemone - sekmingiausi jo pavyzdziai yra miestuose, supratusiuose, kad jis negali buti naudojamas pelno niesimui, jis atsiperka kitokiais budais - didejanciu socialiniu mobilumu, didesne interakcija tarp skirtingu visuomenes sluoksniu, mazinamu klimato kaita keliancia daleliu ismetimu ir geresne oro kokybe. Labiau socialiai teisingose Vakaru Europos valstybese jam skiriami didesni pinigai, daznai turtinguju saskaita. Tad, geriau butu lyginti su panasesnio dydzio ex.komunistiniais miestais - Bratislava, Brno, Praha, dauguma Lenkijos miestu gali buti geras pavyzdys. Deja, pastaraisiais metais Vilniu gerokai aplenke ir Sofija ar Rumunijos miestai, masiskai investave i metro ir tramvajaus sistemas. Net geru miesto planavimu negarsejanti Ryga kelia ambcija ir investuoja daugybe pinigu i beginio VT gerinima. Siuose miestuose butu galima surasti daugybe gery pavydziu.Jeigu Simasiui tai nors kiek rupetu (dauguma VT besinaudojanciu/potencialiai galesianciu pasinaudoti negyvena centre, jis aiskiai deklaravo, kad situ "skurdziu" problemos jam nerupi. Iveikti mazus atstumus centre gana komfortiska ir autobusu, vasara - dviraciu, turint laika ir pesciomis, o retkarciais vaziuojant i rajonus uz centro galima sau leisti pasinaudoti ir Bolt- ziurint is sios perspektyvos Simasiaus VT zlugdymo logika yra visiskai aiski, taciau "biedziai", gyvenantys tarybiniuose rajonuose ar Avuliskese kas diena iveikia labai didelius atstumus, tad nei vienas is situ budu jiems netinka- tam reikia beginio VT).Pradeti butu nesunku - pradziai uztektu pasikviesti diskusijai keleta kolegu, atsakingu uz mobiluma Bratislavoje, Brno ar neseniai tramvaju idiegusiame Olstyne -jie paaiskintu kodel beginis VT nera "kosmodromas", kaip jis greitai atsiperka, kodel idiegus pirmaja linija, pries tai skeptiski gyventojai pradeda reikalauti daugiau liniju, kolegu kituose Rytu Europos miestuose patirtis galetu buti ir ikvepimo saltinis susitavrkymui Vilniuje, deja iki siol net tas nebuvo padaryta, tai iskalbingiau uz tukstanti zodziu

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Talibanas pripažįsta tik nejudraus darnumo tezes nenorint matyti žemėlapio ir to, kad Vilnius turi labai ribotą aplinkkelių dalį bei nėra normalaus susiekimo su esančia aplinkkelių dalimi. Egzistuoja plytos ženklo sindromas.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą

    Pagal TomTom Traffic Index, Londonas yra 55-as pasaulyje pagal kamščius. Europoje yra tik du panašaus dydžio miestai į Londoną, kurie investavo į kelius ir aplinkkelius gerokai daugiau. Tie miestai yra Stambulas ir Maskva. Gal nori atspėti, kuriose vietose tie miestai yra tame indekse?

    https://www.tomtom.com/traffic-index/ranking/

    O šiaip tai keliavimo mieste kokybė nėra priklausoma nuo keliavimo automobiliu kokybės. Jei miestas turi gerą VT sistemą, jame yra lengva vaikščioti ir važinėti dviračiu, sąlygos privatiems automobiliams tampa visiškai nebeįdomios eiliniam gyventojui. To mes turėtumėme ir siekti.
    O, tomtomu dar kažkas naudojasi? Geras.

    Aš sutinku kad prioritetas yra VT ir pėstieji, bet nereikia virsti talibanu ir apsimesti kad trūkstamo gatvių tinklo (Kuris beje reikalingas ir VT) galima neužbaigti. Aš jau ne kartą rašiau kad eismo pvz senamiestyje išvis neturi būti (įskaitant ir gyventojų), bet susisiekimas tarp rajonų privalo egzistuoti. Pabandyk VT važiuoti ne į centrą o tarp rajonų, pvz į ligoninę santariškėse ar lazdynuose iš pašilaičių ir pamatysi kad VT net nelabai turi kur teoriškai važiuoti, ką jau kalbėti apie tikrus maršrutus.

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    Na, londonas ne be reikalo žinomas kaip blogiausias eismas europoje
    Pagal TomTom Traffic Index, Londonas yra 55-as pasaulyje pagal kamščius. Europoje yra tik du panašaus dydžio miestai į Londoną, kurie investavo į kelius ir aplinkkelius gerokai daugiau. Tie miestai yra Stambulas ir Maskva. Gal nori atspėti, kuriose vietose tie miestai yra tame indekse?

    https://www.tomtom.com/traffic-index/ranking/

    O šiaip tai keliavimo mieste kokybė nėra priklausoma nuo keliavimo automobiliu kokybės. Jei miestas turi gerą VT sistemą, jame yra lengva vaikščioti ir važinėti dviračiu, sąlygos privatiems automobiliams tampa visiškai nebeįdomios eiliniam gyventojui. To mes turėtumėme ir siekti.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
    Tiesą pasakius, kai kurių forumiečių mintys apie VT kaip kokių ekstermistų atrodo. Maždaug, "viską "nac*ui", svarbu A juosta kad būtų". Gerai, kad tokie tik ir tegali savo ideologiją žert forumuose, o ne realiai Savivaldybėje kažką pakeist.
    Labai jaučiasi, kai keli čia komentuojantys teikia savo popierinę (ir tikrai noriu pabrėžt - diletantišką) nuomonę, absoliučiai nesigaudantys, apie ką kalba eina. Tiesiog toks įspūdis, kad visų galų ekspertai su betoninėmis nuomonėmis ir įžvalgomis, iš karto žino visus M. Lietuvio gatvės reikalus, taip pat žino visus Viršuliškių, Pilaitės ir Panerių vietinius reikalus, žino, tikriausiai kelis kartus per metus pravažiavę vidury dienos, ir Valakampių tilto ypatumus. Čia, aišku, tikrai ne apie visus, o apie porą tokių.
    Čia reikėtu priminti visiems "ne ekspertams", kad jeigu eismas kemšasi dėl automobilių kiekio reikia ne A juostas naikinti, o automobilių kiekį mažinti.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
    Tiesą pasakius, kai kurių forumiečių mintys apie VT kaip kokių ekstermistų atrodo. Maždaug, "viską "nac*ui", svarbu A juosta kad būtų". Gerai, kad tokie tik ir tegali savo ideologiją žert forumuose, o ne realiai Savivaldybėje kažką pakeist.
    Šiaip jau VMS netgi BP užsibrėžusi sumažinti automobilių kelionių skaičių 40% iki 2030 m. LR SM irgi turi analogiškų planų. Nors nepateikia veiksmingų receptų, kokiais būdais tas bus pasiekta. Įtariu, kad nuo 2019 m. automobilių kelionių skaičius Vilniuje netgi išaugo. Mano nuomone, vien tik A juostomis ar kai kurių gatvių siaurinimu to tikslo niekaip nepasieks.

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Negirdėjote čia nuolat linksniuojamo tikslo drastiškai naikinti automobilių eismą Vilniuje?
    Tiesą pasakius, kai kurių forumiečių mintys apie VT kaip kokių ekstermistų atrodo. Maždaug, "viską "nac*ui", svarbu A juosta kad būtų". Gerai, kad tokie tik ir tegali savo ideologiją žert forumuose, o ne realiai Savivaldybėje kažką pakeist.
    Labai jaučiasi, kai keli čia komentuojantys teikia savo popierinę (ir tikrai noriu pabrėžt - diletantišką) nuomonę, absoliučiai nesigaudantys, apie ką kalba eina. Tiesiog toks įspūdis, kad visų galų ekspertai su betoninėmis nuomonėmis ir įžvalgomis, iš karto žino visus M. Lietuvio gatvės reikalus, taip pat žino visus Viršuliškių, Pilaitės ir Panerių vietinius reikalus, žino, tikriausiai kelis kartus per metus pravažiavę vidury dienos, ir Valakampių tilto ypatumus. Čia, aišku, tikrai ne apie visus, o apie porą tokių.
    Paskutinis taisė digital; 2022.12.07, 17:54. Priežastis: pranešimas išskaidytas į 2

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė VLR Rodyti pranešimą
    Dar greitai pažiūrime į Londoną - apie dvidešimt kartų didesnės populiacijos miestą nei Vilnius. Jis turi vieną tikrą aplinkkelį - M25, kuris yra naudojamas visos 70-ies milijonų žmonių šalies kaip pagrindinis kelias į/iš Europos. Londonas bandė statyti ir dar vieną, jau miestui skirtą aplinkkelį, esantį arčiau centro ir susidedantį iš dviejų dalių:

    (1) šiaurinis aplinkkelis (North Circular, A406)
    (2) pietinis aplinkkelis (South Circular, A205)

    Pasimokę iš svetimų klaidų, londoniečiai nusprendė, kad tai yra bloga idėja - nors North Circular nemaža dalis buvo pastatyta, bendras aplinkkelio projektas nebuvo tęsiamas ir didesnė dalis jo liko nepabaigta. Pietinis 'aplinkkelis' dabar daugiausia atrodo taip:

    https://goo.gl/maps/njQAnPcZBnT4PsEC8
    https://goo.gl/maps/wKYmzYwoMo3uWR6b9
    https://goo.gl/maps/wgGzPqFzRSoGFxSF9

    Vietoje projekto tęsimo, Londonas investavo 20 milijardų į Crossrail ir dar daug milijardų į mažesnius VT projektus. Keliams plėsti ten pinigų randama itin mažai - aptarnaujančiam transportui užtenka ir tokio tinklo, o privatus transportas mieste vis tiek yra nesąmonė, tad kam jam leisti pinigus.

    Grįžtant į Vilnių: mes turime Londono vieno rajono populiacijos dydžio miestą, kuris yra pilnai išraižytas milžiniškais keliais. Skaičiuojant asfalto, tenkančio vienam žmogui, kiekį, mes praktiškai jame skęstame. Tuo tarpu VT yra tokiame žemame lygyje, kad labiau primena trečio pasaulio, o ne Europos, sistemas. Ir vis tiek čia masės ant automobilizmo adatos pasodintų mikrorajoninių kaimiečių vis dar rėkia apie kažkokį kelių tinklo mistinį pabaigimą. 'Pabaigti' Vilniaus kelių tinklą yra tas pats, kas pabaigti komunizmą. Jei norime kieto miesto, apie kelių plėtrą turime pamiršti bent keliems dešimtmečiams, ir tai tik jei turėsime kietų VT projektų (žymiai ilgesniam laikui jei toliau lėtai kapstysimės savo mėšle su dešimtmečio tikslais kaip 'papildomi 7 km. A juostų').
    Dar galima paminėti, kad Londonas apart centrinės dalies yra užstatytas mažaaukšte statyba (kotedžai), tai tie argumentai neva Vilniaus retas ir dėl to bėginis VT neapsimoka yra nelogiški argumentai. Juk niekas nesiruošia tiesti bėgių kur nors Nemenčinės plento miškais, kur formaliai miestas, o imant Ukmergės, Kalvarijų g., Laisvės pr., tai tankumas ten dar didesnis nei prie kai kurių Londone einančių metro linijų.

    2

    Paskutinis taisė Lettered; 2022.12.07, 11:55.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Na, londonas ne be reikalo žinomas kaip blogiausias eismas europoje

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Dar greitai pažiūrime į Londoną - apie dvidešimt kartų didesnės populiacijos miestą nei Vilnius. Jis turi vieną tikrą aplinkkelį - M25, kuris yra naudojamas visos 70-ies milijonų žmonių šalies kaip pagrindinis kelias į/iš Europos. Londonas bandė statyti ir dar vieną, jau miestui skirtą aplinkkelį, esantį arčiau centro ir susidedantį iš dviejų dalių:

    (1) šiaurinis aplinkkelis (North Circular, A406)
    (2) pietinis aplinkkelis (South Circular, A205)

    Pasimokę iš svetimų klaidų, londoniečiai nusprendė, kad tai yra bloga idėja - nors North Circular nemaža dalis buvo pastatyta, bendras aplinkkelio projektas nebuvo tęsiamas ir didesnė dalis jo liko nepabaigta. Pietinis 'aplinkkelis' dabar daugiausia atrodo taip:

    https://goo.gl/maps/njQAnPcZBnT4PsEC8
    https://goo.gl/maps/wKYmzYwoMo3uWR6b9
    https://goo.gl/maps/wgGzPqFzRSoGFxSF9

    Vietoje projekto tęsimo, Londonas investavo 20 milijardų į Crossrail ir dar daug milijardų į mažesnius VT projektus. Keliams plėsti ten pinigų randama itin mažai - aptarnaujančiam transportui užtenka ir tokio tinklo, o privatus transportas mieste vis tiek yra nesąmonė, tad kam jam leisti pinigus.

    Grįžtant į Vilnių: mes turime Londono vieno rajono populiacijos dydžio miestą, kuris yra pilnai išraižytas milžiniškais keliais. Skaičiuojant asfalto, tenkančio vienam žmogui, kiekį, mes praktiškai jame skęstame. Tuo tarpu VT yra tokiame žemame lygyje, kad labiau primena trečio pasaulio, o ne Europos, sistemas. Ir vis tiek čia masės ant automobilizmo adatos pasodintų mikrorajoninių kaimiečių vis dar rėkia apie kažkokį kelių tinklo mistinį pabaigimą. 'Pabaigti' Vilniaus kelių tinklą yra tas pats, kas pabaigti komunizmą. Jei norime kieto miesto, apie kelių plėtrą turime pamiršti bent keliems dešimtmečiams, ir tai tik jei turėsime kietų VT projektų (žymiai ilgesniam laikui jei toliau lėtai kapstysimės savo mėšle su dešimtmečio tikslais kaip 'papildomi 7 km. A juostų').
    Paskutinis taisė VLR; 2022.12.06, 18:47.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Horn Rodyti pranešimą

    Kaip principo parodymas gal ir geras sprendimas būtų. Visgi realiai kažin kiek srautų būtų, jeigu vieną naują maršrutą Šiaurine gatve paleistų. 5G irgi nelabai galima būtų naikinti, nes susisiekimas su Akropoliu ir Ozu. Dabartinių maršrutų trasos sakyčiau patogesnės, nes eina per mikrojajonų centrus, o ne tarp mikrorajonų.
    Nuo kažko pradėti reikia. Nes, kaip rodo praktika. Vilniuje imtis kompleksinių sprendimų sudėtinga. Ir čia veiktų tas "induced demand" tik jau VT. Kažkur kitoje visatoje žmonės ieško būstų arčiau metro...
    IMHO vien A juostos VT problemų Vilniuje neišspręs. Ir nepersėdinės iš auto (arba vienetai) į VT dėl susiaurintų gatvių su 30 km/h ir viena justa.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė taccido Rodyti pranešimą
    Kuo Šiaurinės gatvės nutiesimas automobiliams paskatins žmones persėsti į Šiaurine gatve važiuojantį autobusą?
    Nes toks maršrutas iš vis taps įmanomas, ko dabar nėra?
    Ką reiškia automobilių eismas turėtų pagerėti, jeigu yra išsklaidytas? Tikslas ne išsklaidyti, o sumažinti automobilių eismą ir padidinti VT bei dviračių eismą.
    Net jei eismo ir nesumažės, nauda bus, nes tarša bus keliama laukuose esančioje magistrlianėje gatvėje, o dabar ji keliama kiemų gatvelėse kurios tikrai neturėtu būti daugiau nei 30 km/h.

    Justiniškių g., Laisvės pr., Ozo g., Ateities g., Ukmergės g., Buivydiškių gatvėse padarom ištisines A juostas atimdami jas iš automobilių.
    Šitai turėtu būti padaryta nepriklausomai nuo šiaurinės tiesimo ir tam užtenka butelio dažų. Kad to dar nėra yra visiškas savivaldybės apsileidimas.

    Norit pasakyt, kad prieš vakarinio aplinkkelio nutiesimą automobilių srautai Laisvės pr. buvo didesni negu dabar vakarinis+Laisvės pr. kartu sudėjus?
    Laisvės pr. + justiniškių gatvė buvo daugiau nei dabar laisvės pr. + justiniškių gatvė ir aplinkelis.

    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    O jeigu tiesti vien tik A+A be juostų kitiems automobiliams (ir turint galvoje gal greitąjį tramvajų tolimoje ateityje)?
    Būtų idomus kompromisas, bet dvi problemos - a juosta vistiem važiuoja kas trečias automobilis, o ir šaršalas būtų nemažas.

    Komentuoti:

Working...
X