pakaktų parengti schemą, ją pagal tvarką paviešinti, ir atlikti kaip paprastą gatvės remontą, kuriam taikomos paprastintos procedūros, sutaupant laiką, kaštus.
Kalba apie Neries kratinės projektą tarp Žaliojo ir baltojo tiltų:
Laura Kairienė išsakė nuomonę, jog norint tęsti naujai užsakyto – Neries krantinės projekto rengimą, reikėtų patikslinti užduotį UAB „Urban Line“ projektuotojams, bei pasiūlė užfiksuoti gatvės važiuojamosios dalies eismo juostų plotį. Meras pabrėžė, kad užduotyje neturi būti prioriteto mažinti asfalto dangos plotį. Estetinis vaizdas turi būti kuriamas kitomis priemonėmis, Neries krantinės pusėje. Tikslas – turėti joje sutvarkytą dviračių ir pėsčiųjų taką, sukuriant tinkamą jungtį su kitomis miesto dviračių trasos atkarpomis. Kalbant apie kitą A. Goštauto gatvės pusę – svarbu įvertinti gatvės pločio keitimo galimybę bei tikslingumą ir suderinti dangas. Projektas turi parengtas, maksimaliai atsižvelgiant į viešojo transporto infrastuktūros poreikius.
Infrastruktūros grupės vadovas Ilja Karužis papildė: plėtojant projektą svarbu maksimaliai atsižvelgti ir į požeminę inžinerinių tinklų infrastuktūrą, kuri A. Goštauto gatvėje labai tanki. Dėl šios priežasties aktualus ir bortų perkėlimo klausimas – jų, kiek įmanoma, negalima judinti, kad būtų kuo mažiau intervencijos. Dėl gatvės: svarbiausia užduotis – dangų atnaujinimas ir želdinių atkūrimas. A. Goštauto gatvę išbraukus iš Neries krantinės projekto, šiai teritorijos daliai Savivaldybei pakaktų parengti schemą, ją pagal tvarką paviešinti, ir atlikti kaip paprastą gatvės remontą, kuriam taikomos paprastintos procedūros, sutaupant laiką, kaštus.
Dėl Nemenčinės plento dvirtakio paskirties, tai ten nemaža dalis srauto buvo vietiniai sodininkai minantysi ki Norfos ledų su alum, grybautojai, žvejai ir t.t. Kas sakyčiau yra grynai komūtacija.
Jis reikalingas išimtinai tik rekreaciniam mynimui, tame tarpe ir man, kai noriu prasimimt pem km. Visgi turėtų būti savaime suprantama, kad absoliutus prioritetas turėtų būti ne rekreaciniams, o realioms kelionėms mieste naudojamiems (t.y. commute) takams.
Jokie sprendimai tokiame konktekste nėra "either / or" tipo. Apie "geriau jau ten skirtų pinigus" net neverta diskutuoti, nes VMS vienu metu vykdo turbūt šimtus projektų, o ne vieną, du.
Papildysiu: ir net filosofiškai sakyčiau, prioritetas turėtų būti rekreacijos skatinimas naudojant alternatyvias transporto priemones (dviračiais iki ežero nuvažiuot palei Nemenčinės pl., vietoje auto, dviračiais nuvažiuoti iki miesto centro, pagerti kavos, suvalgyti kroiusantą, ir parminti namo, vietoje auto, ir t.t.). Žmonės magiškai neperlips iš auto į dviračius, jei iki tol bent kelis sezonus nebus komfortabiliai pravažinėję rekreaciškai ir supratę, kad visgi įmanoma ilgesnius atstumus nuvažiuoti be auto.
Žodžiu, visa ši beletristika: šiuo atveju, viena paskirtis (rekreacinė) kitos nepaneigia (transportacinė).
Prioritetai nevisai aiškūs, tik dėl paskutinės sentencijos nesutikčiau. Nemenčinės pl. dviračių takas tikrai reikalingas daug kam.
Jis reikalingas išimtinai tik rekreaciniam mynimui, tame tarpe ir man, kai noriu prasimimt pem km. Visgi turėtų būti savaime suprantama, kad absoliutus prioritetas turėtų būti ne rekreaciniams, o realioms kelionėms mieste naudojamiems (t.y. commute) takams.
Valakampių tiltas avarinės būklės, tačiau uždaromas Goštauto g. viadukas remontui.
Senamiestyje ir prie savivaldybės (Kalvarijų g.) takai apverktinos būklas, tačiau Grinda perkloja šaligatvius Gynėjų g. atkarpje nuo A. Goštauto g. iki Lukiškių g. bei salelėse.
Miestas visą dieną dūsta nuo kamščių išvažiavimuose (Gariūnai ir Tarandė/Avižieniai), tačiau rekonstruojama ne tokia strategiškai svarbi atkarpa Nemenčinės plente.
Miesto tikslas mažinti automobilinių kelionių skaičių, tačiau jokių projektų dviračių takams ar VT gerinimui nėra paskelbta, o rekonstruojama atkarpa, kuri skatins keliauti su automobiliu (Nemenčinės pl. dv. takas bus skirtas sportininkams arba trenktiems, kurie ilgai ir nuobodžiai mins iš vieno miesto į kitą).
Yra ir kitų keistenybių Panerių gatvėje. Štai tipinis pavyzdys kas pridaryta su įvažiavimais. Matosi ir seni spinduliai ir naujos įvažiavimo plokštės. Neužteks nei tos 5m pločio eismo juostos, kad užsisukt į tokį tarpelį.
Kai stačiausi namą buvau susidūręs su panašia situacija, kad kai architektas derino projektą jam buvo pasakyta, kad čia įvažiavimui į kiemą visai nereikia tokio plataus įvažiavimo ir neleisime tiek valstybinės žemės užkloti plytelėmis (nes tarp privataus sklypo ir gatvės yra valstybinė žemė). Tai taip ir sukiojuosi dabar pamažu labai pro siaurą įvažiavimą, nes platesnis įvažiavimas negalimas.
Yra ir kitų keistenybių Panerių gatvėje. Štai tipinis pavyzdys kas pridaryta su įvažiavimais. Matosi ir seni spinduliai ir naujos įvažiavimo plokštės. Neužteks nei tos 5m pločio eismo juostos, kad užsisukt į tokį tarpelį.
Dėl to ir eksvaldavo neilgalaikės kokybės mišiniais, tuoj atsiras duobės ir nebelakstys niekas. Nes sankryžos zonoje jau naujas asfaltas pradėjęs trupėti.
,,Per ateinančius kelerius metus Vilniaus miesto savivaldybė planuoja įgyvendinti dar 7 strateginius susisiekimo infrastruktūros projektus. Šiame sąraše:
1. Nemenčinės pl. rekonstrukcija, kuri bus pradėta jau šiemet,
2. Abiejų Tautų Respublikos plento rekonstrukcija,
3. Gariūnų–Jočionių sankryžos rekonstrukcija,
4. Tarandės g. rekonstrukcija,
5. Mykolo Lietuvio g. statybos, Mokslininkų g. ir
6. Mokslininkų–Geležinio Vilko g. sankryžos rekonstrukcija ir kt.
Šiuo metu rengiamasi ir 54 sostinės gatvių rekonstrukcijai, ruošiami rekonstrukcijų projektai. Didžioji dalis rekonstrukcijų projektų prasidės kitąmet.
Kartu dėmesys skiriamas ir 40-čiai intensyvaus eismo gyvenamųjų kvartalų gatvių, kurios ilgainiui taps ramaus eismo gatvėmis.
Ramaus eismo gatvės bus skirtos užtikrinti saugumą pėstiesiems ir mikrojudumo transporto naudotojams išnaudojant tą pačią gatvės erdvę ten, kur vyrauja vidiniai namų kvartalai, viešosios įstaigos, yra didelė gyventojų koncentracija. Projektuojant ramaus eismo gatves didelis dėmesys bus skirtas gyventojų įtraukimui į sprendimų priėmimą, vyks viešos konsultacijos, apklausos ir kūrybinės dirbtuvės.''
Kyla klausimai punktams:
2. Pajudės plento Trakai-Vilnius rekonstrukcija ir pagaliau turėsime 4 juostas ir du lygius?
3. Jočionių sankryža?.. Kuri čia tokia - turima mintyje Gariūnų šviesoforinę sankryžą, jos pertvarkymą į du lygius? Būtų labai gerai.
5. Visgi pajudės Lietuvio / Mokslininkų tiesimas?
6. GV/Mokslininkų reikia dviejų lygių.
O šiaip pažiūrėsime kiek čia eilinės propagandos, o kiek bus realiai daroma. Turint mintyje eksvaldavimo fetišą, gal jis visgi šiose vietose pasireikš naudingai ir pramuš bent kelių šių minimų darbų delsimą?
Nes ten buvo tik piarinė akcija sklypų vertei užkelti.
Man čia bus savotiškas lakmuso popierėlis, kaip išspręs su pertekliniais asfalto kvadratais perėjoje: a) sutrumpins perėją fiziškai; b) susuks stulpelius; c) paliks asfalto laukymę, kaip vaikystėje be cirkų
nejuokauk, koks dar lakmuso popierelis? Dejo jie ant jusu lakmusu, aisku paliks kaip yra dabar.
Kai Kalvarijų g. tai visi verkia kaip čia nesugebama pakeist trinkelių šaligatvyje, net jeigu po kelių metų bus visa gatvė tvarkoma. Čia, kai keičia asfaltą, dabar vėl visi verkia kaip čia negalima palaukti kelių metų iki projekto.
Vaikų darželis, ne kitaip.
Nu ir šiaip - laukiama nuo 2007 m., kiek pamenu. Jau šiai, antrai, iteracijai daugiau nei du metai. Tiesiog kantriųjų, laukiančiųjų tauta. Aš būsiu antras verkšlenantis . Kas kitas?
Subrendusiam jaunuoliui nekyla įtarimų, kad šaligatvius galima keisti po plytelę o eksvalduoti tokiais gabaliukais nėra pigu? Tuo labiau eksvalduoti plotą, kurį po to uždažys ir „papuoš“ kuoliukais.
Merui reikia rekordinių kiekių. 1000m2 asfalto ar 100m2 plytelių per dieną - kuris arčiau rekordo?
Kai Kalvarijų g. tai visi verkia kaip čia nesugebama pakeist trinkelių šaligatvyje, net jeigu po kelių metų bus visa gatvė tvarkoma. Čia, kai keičia asfaltą, dabar vėl visi verkia kaip čia negalima palaukti kelių metų iki projekto.
Vaikų darželis, ne kitaip.
Subrendusiam jaunuoliui nekyla įtarimų, kad šaligatvius galima keisti po plytelę o eksvalduoti tokiais gabaliukais nėra pigu? Tuo labiau eksvalduoti plotą, kurį po to uždažys ir „papuoš“ kuoliukais.
Komentuoti: