Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Pasivaikščiojimas po „Rail Baltica“ statybas: pirmoji stotelė – Neries tiltas

    Sveiki atvykę į pasivaikščiojimų po esminius „Rail Baltica“ objektus reportažų ciklą. Pirmojoje dalyje lankomės Jonavos rajone, prie Neries upės, kur kyla pirmosios būsimo Ilgiausio geležinkelio tilto visose Baltijos šalyse kolonos. Čia mus pasitinka „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas Justas Vyžintas ir plačiai atveria šio projekto užkulsius, dalinasi tiek džiaugsmais, tiek ir lydėjusiais iššūkiais.
    Yra video.

    Comment


      Parašė Tomas Rodyti pranešimą
      Važiuodamas darban nugirdau per radio, kad šiandien žadama pasirašyti sutartį su kažkokia Vokietijos įmone dėl RB nuo Lenkijos sienos iki Kauno projektavimo. Buvo paminėta ir tai, kad žemės toje RB trasos dalyje jau išpirktos iš savininkų.

      Jau paskelbta, projektuos „Deutsche Bahn Engineering & Consulting“:

      https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...-veze-39045588
      Nelabai didelis, bet svarbus žingsnis. Šiaip, dabar Lietuva turėtų iš visų jėgų forsuoti šitos atkarpos statybą, net jeugu nėra aiški ateitis dėl ES finansavimo.

      Comment


        Parašė John Rodyti pranešimą

        Nelabai didelis, bet svarbus žingsnis. Šiaip, dabar Lietuva turėtų iš visų jėgų forsuoti šitos atkarpos statybą, net jeugu nėra aiški ateitis dėl ES finansavimo.
        „Ruožas su kaimynine Lenkija mums yra didelis prioritetas, todėl glaudžiai bendradarbiaujame su kaimynų infrastruktūros valdytoju. Šios sutarties apimtyje jau numatyti prioritetiniai ruožai, kurie bus projektuojami pirmiausia. Ateityje planuojame rangos darbų konkursą skelbti iš anksto, taip užsitikrindami reikalingus resursus ir galėdami kuo skubiau pradėti vykdyti parengiamuosius statybų darbus“, – teigia E.Lazauskas.

        Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...-veze-39045588

        Nors gerb. Lazauskas iš veido atrodo visiškas laucius, šiuo atveju bent kalba teisingai.

        P.S. tikiuosi vokiečiams geležinkelius projektuoti sekasi geriau nei oro uostus.
        It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

        Comment


          Gana dažnai pravažiuoju A6 tarp Kauno ir Jonavos. Važiuodamas vis užmetu akį proskynon link Neries - deja per užžėlusius brūzgynus dar nieko gero nesimato.
          Bet tikiuosi (ir šiek tiek bijau, nes eismą turbūt gerokai sutrikdys) netrukus rangovai pradės geležinkelio viaduko virš A6 statybą
          It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

          Comment


            Parašė John Rodyti pranešimą

            Nelabai didelis, bet svarbus žingsnis. Šiaip, dabar Lietuva turėtų iš visų jėgų forsuoti šitos atkarpos statybą, net jeugu nėra aiški ateitis dėl ES finansavimo.
            10 metų per vėlai, na bet suknistai pagaliau. Tie, kas sugalvojo pradėti statybas ir projektavimą ne nuo šito ruožo, o nuo fucking ruožo į Latviją dabar turėtų sėdėti kalėjime. Šito ruožo vertė Lietuvai yra didesnė, nei viso likusio projekto.
            Paskutinis taisė VLR; 2025.08.11, 17:14.

            Comment


              Parašė VLR Rodyti pranešimą

              10 metų per vėlai, na bet suknistai pagaliau. Tie, kas sucalvojo pradėti statybas ir projektavimą ne nuo šito ruožo, o nuo fucking ruožo į Latviją dabar turėtų sėdėti kalėjime. Šito ruožo vertė Lietuvai yra didesnė, nei viso likusio projekto.
              Bet tam yra RB1? Kai daug kas aiškino, kam ji reikalinga, tai būtent ja ir juda karinis transportas ir kroviniai šiuo metu.

              Comment


                Parašė Sklansky Rodyti pranešimą

                Bet tam yra RB1? Kai daug kas aiškino, kam ji reikalinga, tai būtent ja ir juda karinis transportas ir kroviniai šiuo metu.
                Butent, kol lenkai nepastatys savo pusej RB (nuo Elk iki sienos su Lietuva), tol mums ta atkarpa nieko gero neduos. O esanti RB1 puikiai atitinka tai kas yra Lenkijoj siuo metu.

                Comment


                  Karinis transportas dažniausiai yra perkraunamas Mockavoje arba Šeštokuose. Jo privežimas iki Palemono nieko neduoda, nes vis tiek reikia perkrauti norint privežti vietiniu tinklu iki kelionės tikslo ir dar vežti pro Kauną ir pro tunelį. Geriau yra tiesiog persikrauti prie sienos ir važiuoti prie tikslo (neskaičiuojant parodomųjų kelių maršrutų). RB1 yra visiškai nereikalingas projektas nei keleiviams, nei kariniam transportui.

                  O Rail Baltica duos greitį ir modernių technologijų siūlomą patikimumą, kurio carinis vingiuotas keliukas nei iš tolo nesiūlo. Lyginti juos reikia rimtai nesigaudyti kontekste, kaip ir teigti, kad dabartinė situacija kažką puikiai atitinka.

                  https://www.15min.lt/m/id/verslas/tr...to-667-1496736

                  Comment


                    Lenkijos krypties problema, įtariu, kad lenkai smarkiai fokusavosi į savo pagr. miestų jungčių modernizavimą, o Lietuva pasiekiama per santykinai retai apgyvendintą Šiaurės Rytų Lenkiją, realiai reikia projektuoti specifiškai Lietuvai skirtą trasą. Tai matyt kompromisas liko bent jau pasistatyt greitkelį iki Kauno nuo Varšuvos, o geležinkelis atsirastų ateityje.

                    100% sutinku, kad (Vilnius-)Kaunas-Varšuva Rail Baltica yra gyvybiškai svarbi jungtis dėl kurios juokaut visai nesinori.

                    Latvijos jungtis deja tai kažkoks carinės Rusijos geležinkelių statybų istorijos Lietuvoje pakartojimas, kur vietinė populiacija kažkokį kosmodromą matė jungianti kažkokius tolimus mažai žinomus miestus ir ilgai vengė važiavimo traukiniais. Plius aišku ir tradiciniai iš tų laikų atėję stereotipai, kad valdžia š mala, atitrūkusi nuo žmonių ir korumpuota. Yra skirtumas, ne tai kad vengsim važiuot traukiniais, o tiesiog sunkiai pati linija statosi, ir neaišku ar neužsibaigs kaip su stadionu...

                    paprastas žmogelis sakytų "vietoje to kad statytų kažką neaiškaus, stringančio, pastatytų kažką paprastesnio, iš karto apčiuopiamo ir aktualesnio visuomenei pvz. greitkelių jungtys į tą pačią Latviją per Panevėžį ir Kėdainius, aktyvesnė daugiabučių renovacija, kelių perasfaltavimas".

                    Tiesiog geležinkelio užsimanė Ryga, bet deja įklimpo pati į problemas, nors sutinku kad kietą stotį statosi.
                    Paskutinis taisė PoDV; 2025.08.11, 20:22.

                    Comment


                      Beveik 100 km ilgio „Rail Baltica“ ruožą nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Kauno (Jiesios) projektuos Vokietijos įmonė „Deutsche Bahn Engineering & Consulting“, skelbia LTG grupė. Pirmadienį pasirašyta 38,3 mln. eurų (be PVM) vertės sutartis tarp bendros trijų Baltijos šalių įmonės „RB Rail AS“ ir projektą Lietuvoje įgyvendinančios įmonės „LTG Infra“.

                      https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...-veze-39045588

                      Comment


                        Ir niekur nerašo, kokia projektavimo trukmė, tik kaip papūgos kartoja kad 2030 bus baigta visa RB. Gal nesako kiek projektavimas truks kad nesubliūkštų piarinė 2030 data

                        Comment


                          Ir niekur nerašo, kokia projektavimo trukmė, tik kaip papūgos kartoja kad 2030 bus baigta visa RB. Gal nesako kiek projektavimas truks kad nesubliūkštų piarinė 2030 data
                          O kodėl viską turėtų pateikti ant lėkštutės? Sutartis išstatyta atvirai https://www.railbaltica.org/tenders/...-state-border/

                          Viso sutarties trukmė su projekto priežiūra - 8 metai

                          Comment


                            Parašė Palpatine Rodyti pranešimą
                            Ir niekur nerašo, kokia projektavimo trukmė, tik kaip papūgos kartoja kad 2030 bus baigta visa RB. Gal nesako kiek projektavimas truks kad nesubliūkštų piarinė 2030 data
                            Prašau...
                            https://lnk.lt/straipsniai/Lietuvoje...ausimas/329010

                            Nežinau kiek patikimas cituojamas straipsnis, nes jame yra akivaizdžių klaidų bet:
                            "Nors planuojama visą „Rail Baltica“ baigti per 5 metus, vien ruožo nuo Kauno Jiesios iki Lenkijos projektavimas užtruks trejus."
                            "Lietuva „Rail Baltica“ projektui turi 1,4 mlrd. eurų, tačiau vien 96 km ruožui nuo Kauno iki Lenkijos gali prireikti beveik milijardo eurų. Tolimesniems darbams lėšų nėra, bet tikimasi įtikinti Europos Komisiją jų skirti."


                            Comment


                              Parašė VLR Rodyti pranešimą
                              Karinis transportas dažniausiai yra perkraunamas Mockavoje arba Šeštokuose. Jo privežimas iki Palemono nieko neduoda, nes vis tiek reikia perkrauti norint privežti vietiniu tinklu iki kelionės tikslo ir dar vežti pro Kauną ir pro tunelį. Geriau yra tiesiog persikrauti prie sienos ir važiuoti prie tikslo (neskaičiuojant parodomųjų kelių maršrutų). RB1 yra visiškai nereikalingas projektas nei keleiviams, nei kariniam transportui.

                              O Rail Baltica duos greitį ir modernių technologijų siūlomą patikimumą, kurio carinis vingiuotas keliukas nei iš tolo nesiūlo. Lyginti juos reikia rimtai nesigaudyti kontekste, kaip ir teigti, kad dabartinė situacija kažką puikiai atitinka.

                              https://www.15min.lt/m/id/verslas/tr...to-667-1496736
                              Na, lifeline’as į vakarus yra ir jeigu, kaip čia sakoma, RB nebus iki 2035 (mininum), tai RB1 stovi ir stovės.

                              O, kodėl esama linija neduoda didesnio return of investment ir kas už tai atsakingas, sunku atsakyti.

                              Comment


                                Parašė Sklansky Rodyti pranešimą

                                Na, lifeline’as į vakarus yra ir jeigu, kaip čia sakoma, RB nebus iki 2035 (mininum), tai RB1 stovi ir stovės.

                                O, kodėl esama linija neduoda didesnio return of investment ir kas už tai atsakingas, sunku atsakyti.
                                Tas "stovi ir stovės" tai labai sąlyginis. Jis vis dar be signalizacijos. Tieda, signalizaciją ten lyg ir planuoja (~100 mln Eur?) iki 2030. Neaišku, kaip su elekteifikavimu, nes būtų keista, jei bus signalizacija, bet nebus elektrifikacijos. Tai toks tas RB "stovėjimas". Kaip ir gali pravažiuoti traukinys pilnos rankinės signalizacijos režimu, bet tai nėra pilnavertis geležinkelis.

                                Comment


                                  Parašė John Rodyti pranešimą
                                  Neaišku, kaip su elekteifikavimu, nes būtų keista, jei bus signalizacija, bet nebus elektrifikacijos. Tai toks tas RB "stovėjimas". Kaip ir gali pravažiuoti traukinys pilnos rankinės signalizacijos režimu, bet tai nėra pilnavertis geležinkelis.
                                  Šiemetiniame EK įgyvendinimo sprendime yra įtrauktas įpareigojimas Lietuvai elektrifikuoti šį ruožą. Kitaip RB sunkiai funkcionuotų, kai viduryje būtų gabalas be elektrifikacijos.

                                  (11) kad geležinkelio „Rail Baltica“ linija imtų veikti kuo anksčiau, Estija, Latvija ir Lietuva turėtų pirmuoju etapu ją tiesti kaip vieno kelio liniją nuo Talino iki Kauno. Kad pirmuoju etapu padidintų tarptautinio eismo apimtis geležinkelio „Rail Baltica“ koridoriumi, Lietuva turėtų įdiegti energijos, kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemius Europos standartinio nominalaus 1 435 mm pločio vėžės esamo kelio atkarpoje nuo Lenkijos iki Kauno;
                                  Energijos posistemis skaitant dokumentą suprantamas kaip geležinkelio elektrifikavimas.

                                  Comment


                                    Parašė sleader Rodyti pranešimą

                                    Šiemetiniame EK įgyvendinimo sprendime yra įtrauktas įpareigojimas Lietuvai elektrifikuoti šį ruožą. Kitaip RB sunkiai funkcionuotų, kai viduryje būtų gabalas be elektrifikacijos.


                                    Energijos posistemis skaitant dokumentą suprantamas kaip geležinkelio elektrifikavimas.
                                    Tas EK sprendimas yra kažkoks teisiškai įpareigojantis dokumentas su konkrečiomis sankcijomis už nevykdymą? Ar šiaip memorandumas ar paraginimas iš serijos kaip turėtų kažkas būti?

                                    Comment


                                      Parašė John Rodyti pranešimą

                                      Tas EK sprendimas yra kažkoks teisiškai įpareigojantis dokumentas su konkrečiomis sankcijomis už nevykdymą? Ar šiaip memorandumas ar paraginimas iš serijos kaip turėtų kažkas būti?
                                      Internetas sako, kad tai yra privalomas nurodymas. Dėl sankcijų jo nesilaikant nepasakysiu, bet kadangi dalis finansuojama ES per infrastruktūros programas, tikėtina jog sankcija būtų skirto finansavimo (jo dalies) grąžimimas, nes nebūtų įgyvendinta tai kam tas finansavimas buvo skirtas.

                                      Comment


                                        Na tai reikia tikėtis elektrifikacijos iki 2030. Tik kažko nelabai kas dėl to girdisi (finansavimas, konkursai, pirkimai ir t.t.). Savaime pati elektrifikacija, juo labiau už dyką, ten nepasidarys, o liko vis 4,5 metų, ar ne?

                                        Comment


                                          Kadangi "deadline" yra 2030 m. gruodžio 31 d., tai viskam kaip ir liko daugiau nei 5 metai.

                                          Visai RB numatytos tokios datos:
                                          i) elektros energijos posistemis turi būti suprojektuotas iki 2027 m. gruodžio 31 d.;
                                          ii) kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemis turi būti suprojektuotas iki 2028 m. vidurio;
                                          Esamam geležinkeliui signalizacijos ir elektrifikacijos projektavimas ilgiau metų neturėtų trukti. Tai iš esmės, jei kitų metų pradžioje paleidžia pirkimus projektavimui, viskas be didelio streso turėtų būti padaroma.
                                          O ir finansavimas, ten berods didenis padėliotas nuo 2028 m. (naujo laikotarpio programa), tai tikėtina, kad bet kokie elektrifikavimo ir signalizavimo rangos darbai bus pradėti ne anksčiau to laiko.
                                          Paskutinis taisė sleader; 2025.08.12, 14:34.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X