Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Rail Baltica II

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė John Rodyti pranešimą
    Dabar Lietuvai absoliučiai core ir neatidėliotini bei svarbiausi dalykai, dėl kurių šiuo metu turėtų viešumoje skambėti visi įmanomi raudoni aliarmas, turėtų būti Kaunas-Lenkija ir Kaunas-Vilnius ruožų kuo grietesnės statybos. Ir, surprise surprise, apie tai beveik nekalbama arba kalbama labai aptakiai.
    Projekto paruošto statyboms šiuo momentu nei vienam, nei kitam minimam ruožui nėra. Tai ką darom, stabdom statybas ten kur turim projektą tam kad galėtumes fokusuotis į ruožus kuriuose statybų reikės dar metus palaukti? Ir kokie jūsų siūlomi atsakymai EU kai jie paklaus "tai kaip jums sękasi su įsipareigojimu pajungti Latvijos sieną su europine vėže?"

    Kažkaip atsiranda žmonių kuriems nesuprantami nei projektavimo laikai, nei tarptautiniai įsipareigojimai.

    Comment


      O ko gi nepasakė? Man pasirodė, kad abiejuose puslapiuose viską piešia rožine spalva.
      Pradžiai reiktų neslėpti viso projekto kaštų - 23,5 mlrd. EUR, o tai dabar kaštus įvardijam tik pirmam etapus, tuo tarpu kai naudą visam projektui... Jau nekalbu, kad tiesiai-šviesiai pasakyti, kad pirmame etape Kaunas-Vilnius nebus.

      Comment


        Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

        Projekto paruošto statyboms šiuo momentu nei vienam, nei kitam minimam ruožui nėra. Tai ką darom, stabdom statybas ten kur turim projektą tam kad galėtumes fokusuotis į ruožus kuriuose statybų reikės dar metus palaukti? Ir kokie jūsų siūlomi atsakymai EU kai jie paklaus "tai kaip jums sękasi su įsipareigojimu pajungti Latvijos sieną su europine vėže?"

        Kažkaip atsiranda žmonių kuriems nesuprantami nei projektavimo laikai, nei tarptautiniai įsipareigojimai.
        Atsakymas paprastas: forsuoti paruošimo darbus, kaip buvo praforsuota Rheinmetall gamykla ar kiti svarbūs objektai, kaip pasienio tvora su Baltarusija. Tai strateginės reikšmės objektas Lietuvai ir pezalai ir buki biurokratiniai atsimušinėjimai neturėtų imti viršaus.

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą
          Dabar Lietuvai absoliučiai core ir neatidėliotini bei svarbiausi dalykai, dėl kurių šiuo metu turėtų viešumoje skambėti visi įmanomi raudoni aliarmas, turėtų būti Kaunas-Lenkija ir Kaunas-Vilnius ruožų kuo grietesnės statybos. Ir, surprise surprise, apie tai beveik nekalbama arba kalbama labai aptakiai.
          Pirma turbūt norima sujungti Baltijos šalis kartu brolius latvius ir seses estus, o Baltijos šalių prijungimas prie Europos (Lenkijos) tinklo turbūt jau antras etapas, kaip ir trečias tunelio statyba į Suomiją.
          Flickr

          Comment


            Skuodis nori jog RB greičiau pajudėtų https://sumin.lrv.lt/lt/naujienos/m-...u-investiciju/

            Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovybė privalo rasti sprendimus, kaip kuo greičiau įgyvendinti ypatingos strateginės reikšmės projektą – europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ tiesimą. Dėl nepakankamos darbų spartos kylant rizikoms iki šių metų pabaigos nepanaudoti dalies projektui skirtų Europos Sąjungos lėšų, ministras nurodė „Lietuvos geležinkelių“ valdybai pateikti rizikų valdymo planą.

            Įmonės valdybai ir vadovams apie grėsmę nepanaudoti dalies ES lėšų, skirtų projektui, jau ne kartą indikuota. Būtinybė spartinti strateginius geležinkelių projektus šalyje ir iki 2024 m. būti užbaigus esminius europinės vėžės geležinkelio linijos tiesimo iki Panevėžio darbus aiškiai nurodyta ir „Lietuvos geležinkeliams“ skirtame Susisiekimo ministerijos lūkesčių rašte dar 2022 m.
            Mano supratimu pagrindinis reikalas kur ES lėšos būtų nepanaudotos yra tiltas per Nerį?

            Comment


              Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
              Skuodis nori jog RB greičiau pajudėtų https://sumin.lrv.lt/lt/naujienos/m-...u-investiciju/



              Mano supratimu pagrindinis reikalas kur ES lėšos būtų nepanaudotos yra tiltas per Nerį?
              Skuodis jau kelintą kartą "spartina" statybas liežuviu t.y. "paragina" spartinti statybas ir tada dingsta kokiam pusmečiui iki kito "paraginimo".

              Comment


                Parašė John Rodyti pranešimą

                Skuodis jau kelintą kartą "spartina" statybas liežuviu t.y. "paragina" spartinti statybas ir tada dingsta kokiam pusmečiui iki kito "paraginimo".
                Jeigu nori likti ministru, tai manau paraginimų neužteks, reiks parodyti realius rezultatus ar bent pradėtus darbus.
                Flickr

                Comment


                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                  Jeigu nori likti ministru, tai manau paraginimų neužteks, reiks parodyti realius rezultatus ar bent pradėtus darbus.
                  Raginti, imho, yra per vėlu, nes, jei ES nepratęs grafiko ir neskirs dar minimum papildomų ~10 mlrd Eur, visas RB projektas stos/užsilenks. Visgi mūsų vietiniai maušai ir apkiautėliai (galioja tiek Skuodžiui, tiek LTG), panašu, sugebėjo net ir esamo finansavimo neišnaudoti ir dabar Lietuva patirs milžiniškų nuostolių. Šitas glušas "ministras" seniai turėjo atsistatydinti, nes sufakapintas didžiausias Lietuvos istorijoje transporto projektas.

                  Comment


                    Parašė John Rodyti pranešimą

                    Raginti, imho, yra per vėlu, nes, jei ES nepratęs grafiko ir neskirs dar minimum papildomų ~10 mlrd Eur, visas RB projektas stos/užsilenks. Visgi mūsų vietiniai maušai ir apkiautėliai (galioja tiek Skuodžiui, tiek LTG), panašu, sugebėjo net ir esamo finansavimo neišnaudoti ir dabar Lietuva patirs milžiniškų nuostolių. Šitas glušas "ministras" seniai turėjo atsistatydinti, nes sufakapintas didžiausias Lietuvos istorijoje transporto projektas.
                    ES bandė su šaukštu sušerti šitą projektą čiabuviams praktiškai už dyką, bet tie ir to nesugebėjo sukramtyti ir nuryti. Panašu, kad tai yra sunkiau nei remontuoti kelius ir tiesti neaiškaus reikalingumo aplinkkelius su neaiškaus skaidrumo vietinėmis kompanijomis, turinčiomis milžinišką lobizmo galią Lietuvoje. Tai, panašu, sugeba net ir visiški kaušai.

                    Comment


                      Parašė VLR Rodyti pranešimą
                      Niekam neįdomu, ką tu atsimeni, nes kas antras tavo pranešimas yra tiesiog dozė vaflių ir netiesų.
                      O tavo su John verkimas dėl alia apgailėtinų lietuvių jau irgi pakankamai pabodęs. Nei jūsų sapalionės apie ES nesibaigiančius pinigų upelius pasitvirtino, nei teorija, kad stotys yra aukščiau už bėgius.

                      Comment


                        Parašė Effka Rodyti pranešimą

                        O tavo su John verkimas dėl alia apgailėtinų lietuvių jau irgi pakankamai pabodęs. Nei jūsų sapalionės apie ES nesibaigiančius pinigų upelius pasitvirtino, nei teorija, kad stotys yra aukščiau už bėgius.
                        Nu kad pasitvirtino. Latvija ir Estija jau beveik pasistatė stotis. Lietuva, meanwhile, neturi nieko.

                        Comment


                          Anonsuotas Valstybės kontrolės išvadų pristatymas, iš anksto užpiltas Susisiekimo ministerijos susirūpinimo padażu.
                          Ministerija teigia nekart informavusi LTG vadovybę apie riziką nepanaudoti dalį „Rail Baltciai“ skirtų ES lėšų bei apie būtinybę iki šių metų pabaigos baigti tiesti europinę vėžę iki Panevėžio. (...)

                          Valstybės kontrolė trečiadienį ketina skelbti „Rail Baltica“ projekto vertinimo ataskaitą.

                          https://m.diena.lt/naujienos/verslas...oogle_vignette
                          Paskutinis taisė Romas; 2024.06.12, 06:56.

                          Comment


                            Parašė John Rodyti pranešimą
                            Nu kad pasitvirtino. Latvija ir Estija jau beveik pasistatė stotis. Lietuva, meanwhile, neturi nieko.
                            Bėgiai be stoties yra geležinkelis. Stotis be bėgių yra nulis.

                            Comment


                              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                              Bėgiai be stoties yra geležinkelis. Stotis be bėgių yra nulis.
                              Sakai Latvijoje ir Estijoje nėra bėgių? Tos latvių ir estų stotys (kaip ir Vilniaus Connect) puikiai tarnaus ir iki nutiesimo RB.

                              Comment


                                Parašė acetonas Rodyti pranešimą

                                Sakai Latvijoje ir Estijoje nėra bėgių? Tos latvių ir estų stotys (kaip ir Vilniaus Connect) puikiai tarnaus ir iki nutiesimo RB.
                                Per ju stotis nezinia kiek laiko neturesim normaliu greitu traukiniu. Kaip suprantu dabar jau be sansu tureti tuos 250km/h - vienur vienkelis, kitur 160km/h. Bet saunuoliai, tures stotis! O kad mes visi del to neturesim HSR, nesvarbu.

                                Comment


                                  Parašė vital7777 Rodyti pranešimą

                                  Per ju stotis nezinia kiek laiko neturesim normaliu greitu traukiniu. Kaip suprantu dabar jau be sansu tureti tuos 250km/h - vienur vienkelis, kitur 160km/h. Bet saunuoliai, tures stotis! O kad mes visi del to neturesim HSR, nesvarbu.
                                  Šiaip tai mes neturėsim HSR ne dėl latvių ar estų, o dėl to, kad prašikom kalną pinigų RB1 ir pastatėm visiškai niekam nereikalingą fake geležinkelį, už kurio kainą galėjom pasistatyti dvi Zahos stotis Vilniuje ir Kaune ir dar būtų likę pinigų. Dar bandom prašikti kalną pinigų dviems Panevėžio trasoms, kai visiškai užtenka vienos. Dar nesugebam net pradėti statyti Jonavos tilto per du metus, nors finansavimas yra paskirtas ir tiltas šiai dienai jau turėjo būti beveik užbaugtas. Taškom šimtus milijonų visiškoms nesąmonėms į kairę ir į dešinę, laginam ir dėl bbž kokių priežasčių tempiam gumą su svarbiais objektais. Nežinau, kas tiksliai vyksta ES ir dėl ko kerpamas (o gal tik gąsdinimas kirpimu?) finansavimas, bet nenustebčiau, jei tiesiog daknisom ES su tokiais savo išsidirbinėjimais ir dapbajobišku elgesiu. Nors vis dar turiu vilties, kad visgi ES duos finansavimą tiek Vilniaus atkarpai, tiek viskam kitam, nes projekto "brangimas" buvo visiškai akivaizdus or net arkliui turėjo būti aišku, kad jis kainuos tikrai ne 5.8 mlrd., o 15-20 mlrd. kaip ir bet kuris kitas panašaus ilgio naujas geležinkelis. Tiesiog ta 5.8 mlrd. suma buvo ištraukta iš šiknos ir visiškai nereali, net 2017 metų kainomis.

                                  Comment


                                    Išėjo visų trijų Baltijos šalių patikrinimo ataskaita, lietuvių, anglų kalbomis. Pinigo trūksta, kaip ir tam tikrų sprendimų. RB atsakymas irgi detalių turi, tikriausiai įdomiausia dalis apie apkarpymus pirmoje fazėje:

                                    It was recognized that phasing the Rail Baltica global project delivery until 2030 and beyond requires setting priorities in project implementation. The first phase is planned to be completed by 2030, in accordance with the schedule set by the TEN-T Regulation and aims to establish a high-speed line corridor between the Polish border and Tallinn by 2030. This corridor will connect the Polish border with a double-track and proceed north, featuring single-track sections constructed over a double-track embankment in Latvia and Estonia. The first phase is divided into operational sections, each capable of independent service introduction.The second phase of the project, envisioning the full project scope after 2030, is contingent upon available financing. This phase is essential to fully realize the socio-economic potential of the Rail Baltica corridor.
                                    Man konkrečiai įdomus pastebėjimas kad mažinimas iki vienkelio planuojamas tik Latvijoje ir Estijoje, bet ne Lietuvoje.
                                    Paskutinis taisė ignaloidas; 2024.06.12, 11:05.

                                    Comment


                                      Pagaliau ir mūsų žurnalistai kažką normalaus parašė - „Rail Baltica“ projektas: Lietuvai reikės ieškoti papildomų devynių milijardų eurų
                                      Trijų aukščiausiųjų audito institucijų vertinimu, norint visiškai užbaigti „Rail Baltica“ projektą, reikia papildomų 19 mlrd. eurų. Atsižvelgiant į naujausius kiekvienos šalies projektų biudžetus ir jau skirtus pinigus, Estijoje reikia 2,7 mlrd., Latvijoje – 7,6 mlrd., Lietuvoje – 8,7 mlrd. eurų. Siekdamos suvaldyti padidėjusias išlaidas ir laikytis griežto termino – iki 2030 m. turėti veikiantį geležinkelį, Estijos, Latvijos ir Lietuvos vyriausybės iki 2030 m. ruošiasi sumažinti atliekamų darbų apimtį ir ketina sutelkti dėmesį į geležinkelio pagrindinės linijos tiesimą. Apimties sumažinimas (pirmasis etapas) reiškia, kad vietinės stotys bus statomos minimalaus funkcionalumo arba vėliau, o vietoj dvikelės geležinkelio linijos kai kuriuose ruožuose bus tiesiama vienkelė.

                                      Ketinimai sumažinti projekto apimtį (pirmasis etapas) tikėtiną deficitą iki 2030 m. sumažintų beveik perpus. Pagal pirmojo etapo scenarijų bendras numatomas deficitas visoms trims šalims būtų 10,1 mlrd. eurų: 1,8 mlrd. Estijoje, 4,4 mlrd. Latvijoje ir 3,90 mlrd. Lietuvoje.
                                      Vis dėlto neaišku, kiek pinigų „Rail Baltica“ projektui bus skirta iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (pagrindinės projekto finansavimo priemonės) būsimuoju Europos Sąjungos finansavimo laikotarpiu nuo 2028 m., ir kokia bus bendro finansavimo dalis.
                                      Kyla rizika, kad finansavimas nebus gautas laiku ne tik dėl to, kad padidėjo numatomos išlaidos, bet ir todėl, kad dabartinis Europos Sąjungos finansavimo laikotarpis baigiasi 2027 m. Kadangi kitas finansavimo laikotarpis prasidės 2028 m., tikėtina, kad 2027–2028 m. finansavimo nepakaks, nes dotacijos įprastai neskiriamos pirmaisiais naujos ilgametės finansinės programos metais. Atsižvelgiant į tai, kad projektui įgyvendinti taikomi griežti laiko apribojimai, nes geležinkelis turi būti nutiestas ir pradėtas eksploatuoti iki 2030 m., o 2027–2028 m., kaip tikimasi, bus intensyvių statybos darbų metai, finansavimo spragą reikės užpildyti.
                                      Ir apie traukinius:
                                      Jei pirmasis geležinkelio statybos etapas bus baigtas iki 2030 m., kyla rizika, kad 2031 m. geležinkeliu nevažiuos nė vienas traukinys. Iš turimų vertinimų matyti, kad traukiniams įsigyti gali prireikti aštuonerių metų. Šiuo metu už transportą atsakingos ministerijos nėra nusprendusios, kaip turėtų būti gaunami tarptautiniai traukiniai – nuomojami, perkami ar vežėjai privalės turėti savo traukinius. Reikia pripažinti, kad traukinių įsigijimo, techninės priežiūros ir eksploatavimo išlaidos nėra įtrauktos į projekto biudžetą ir negali būti finansuojamos Europos Sąjungos pinigais.

                                      Comment


                                        Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą
                                        Man konkrečiai įdomus pastebėjimas kad mažinimas iki vienkelio planuojamas tik Latvijoje ir Estijoje, bet ne Lietuvoje.
                                        Taigi raso:
                                        One set of tracks instead of two in the section Panevėžys to Lithuania/Latvia border

                                        Comment


                                          O, žiūrėk, dėl traukinių kažkas atsibudo. Kaip čia taip dabar?
                                          Kaip ten kai kurie aiškino? Bus galima nusipirkti naudotų traukinių off the shelf? Ar kažkokie mistiniai privatūs vežėjai iš kažkur susiveiks traukinių?

                                          Visgi gerai, kad bent kažkokia žinutė dėl to viešumoje atsirado, nes jau visiškai akivaizdu, kad tai taps dar viena problema t.y. nebus kuo vežti keleivių. Šiaip LTG Link šiuo metu turėtų vykdyti labai intensyvias ir konkrečias fast track pirkimo procedūras keliasdešimčiai naujų 250km/h ir 160km/h traukinių. Kodėl jie to nedaro ir tyli kaip vandens į burną prisisėmę, žino nebent bb.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X