Parašė nnm
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Lietuvos ekonomikos aktualijos
Collapse
X
-
Gaila, kad nepilną sąrašą įkėlė, kur 13-oje vietoje Gajana, apie kurią, be abejo, dauguma turbūt jau esate girdėję kaip labai turtingą šalį.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Pasakyk kurie koncervų ekonominiai įstatymai/politikos tai lėmė?Parašė Ignalina Rodyti pranešimąDėve dėve kaip tie konservai šalį nuvarė...
- 1 patinka
Komentuoti:
-
https://www.linkedin.com/posts/andri...523811842-BdvY
In 2024, Lithuania achieved a remarkable milestone: surpassing Japan and New Zealand in GDP per capita (PPP-adjusted, per IMF data) to rank No. 35 globally. And the momentum continues—by 2025, we’re projected to overtake Israel and possibly Spain.
- 9 patinka
Komentuoti:
-
Tiksliau, netaško t.y. suplanuoja, bet nedaro.Parašė gerietis Rodyti pranešimąGalima CSV parsisiųsti.Pradedami įgyvendinti ne mažiau kaip septyni skaitmeniniai sprendimai, kuriais siekiama didinti įvairių sektorių skaitmenizavimą, praktiškai pritaikant susisiekimo inovacijas, tokias kaip
i) autonominis transportas,
ii) bepiločiai orlaiviai (dronai),
iii) daiktų internetas,
iv) virtuali realybė,
v) 5G ryšiu paremta robotizacija ar automatizacija, ir diegiant pažangius technologinius sprendimus, kaip antai
vi) transporto važtaraščių ir darnaus judumo duomenų valdymas bei
vii) vieningos bilietų sistemos ir transporto lengvatų skaitmenizavimo sprendimai. Įgyvendinant sprendimus, valstybės įstaigos bus supažindintos su 5G susisiekimo inovacijomis (autonominiu transportu, bepiločiais orlaiviais ir t. t.) ir joms bus padedama jas pritaikyti.
vienu žodžiu vietoje kad kastų prieštankinius griovius, taško pinigus nesąmonėms.
Komentuoti:
-
Galima CSV parsisiųsti.Pradedami įgyvendinti ne mažiau kaip septyni skaitmeniniai sprendimai, kuriais siekiama didinti įvairių sektorių skaitmenizavimą, praktiškai pritaikant susisiekimo inovacijas, tokias kaip
i) autonominis transportas,
ii) bepiločiai orlaiviai (dronai),
iii) daiktų internetas,
iv) virtuali realybė,
v) 5G ryšiu paremta robotizacija ar automatizacija, ir diegiant pažangius technologinius sprendimus, kaip antai
vi) transporto važtaraščių ir darnaus judumo duomenų valdymas bei
vii) vieningos bilietų sistemos ir transporto lengvatų skaitmenizavimo sprendimai. Įgyvendinant sprendimus, valstybės įstaigos bus supažindintos su 5G susisiekimo inovacijomis (autonominiu transportu, bepiločiais orlaiviais ir t. t.) ir joms bus padedama jas pritaikyti.
vienu žodžiu vietoje kad kastų prieštankinius griovius, taško pinigus nesąmonėms.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Panašu esinvesticijos.lt čia. Pačioje puslapio pabaigoje yra kokia tais interaktyvi diagrama, kur kažką maigant kažką galima sužinoti. Atrodo prabangiai, bet patogumas šiaip sauParašė Creatium Rodyti pranešimąO galit kas nors parodyt sąrašą to, kam nespėta skirti finansavimo/įgyvendinti?
- 1 patinka
Komentuoti:
-
O galit kas nors parodyt sąrašą to, kam nespėta skirti finansavimo/įgyvendinti?
Komentuoti:
-
Correction - Achema ir Orlen nebuvo prie RRF (lietuviškai - EGADP) lėšų, o kažkaip šventai tikėjau, labai persiprašau už klaidą. Bet užtat beiškodamas kas kur supratau, koks spalvingas tas RRF rodau pvz., uostas Kauno Marvelėje įsigis elektrinį kraną ir netgi bus nusipirkta kokių tais nulinės emisijos laivelių
Gal čia ir Vilnius savo pasiplaukiojimus Nerimi pasifinansuos? "Gerai" išleisti pinigai...
Ir daug priemonių yra apie nieką, visiškai atsitiktinis pavyzdys:
Competences for the green and digital transformation acquired in vocational education and training. Siekiama reikšmė: 12 394 students in initial and continuous vocational education and training who received a certificate on improving their practical skills in line with labour market needs, in particular supporting the green and digital transitions, at the Sectoral Practical Training Centre. At least 40% of participants shall improve their digital skills

Arba: Improving the quality of social and employment services – G.3.1.1. Increasing the integration of employment, social and other services. Siekiama reikšmė: At least 80% of the municipalities shall approve employment-promoting programmes.

O pagrįžtant apskritai prie Orlen ir Achemos reikalų tai Achema buvo planuota kaip ES fondų investicijų programos dalis. Achemai buvo parengta atskira valstybės pagalbos schema, pagal kurią 301 mln. eur projektui planuota skirti iki 122 mln. Eur (40 proc. negrąžinama subsidija) + Achema yra bilekokio dydžio CO2 šaltinis, kas būtų leidęs nušauti daug keliamų CO2 mažinimo rodiklių.
Tai štai - ekonomikos ir inovacijų ministerija 2024-07-15 gyrėsi, kad Achemos valstybės pagalbos schema patvirtinta, o 2024-09-04 ministerija jau liūdi dėl Achemos atsisakymo, bet sakosi turinti planą B. Kur tas planas B šiai dienai, tai neaišku.
Į klausimą kiek laiko tvirtinamos konkrečios valstybės pagalbos schemos atsako pati EIMIN 2024-09-04 pranešime neslepiamai liedama pagiežą:
Šiaip šitas laikas svarbus suprasti, kad finansavimas stambesniems ES projektams reikalauja žiauriai daug laiko vien susiderinant pagalbos schemą (nebent papultų atvejis tinkamas per GBER - Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą). Kaip seksis tokiame kontekte investicijų programos lėšas valgyti tai irgi nežinau.Ekonomikos ir inovacijų ministerija dėl finansavimo „Achemai“ derybas su Europos Komisija pradėjo dar nuo 2021 m., o nuo 2023 m. birželio mėn. vykdė intensyvias derybas su atsakingu Europos Komisijos padaliniu dėl individualios pagalbos teikimo).
P.s. keista, kad niekur viešai nepaskelbtas valstybės pagalbos schemos tekstas SA.108431, būtų įdomu pasiskaityti kas gi taip Achemai nepatiko - kad žaliasis vandenilis turi būti pagamintas iš žalios energijos?
Orlen matyt tada net iki ad hoc valstybės pagalbos schemos parengimo nebus priėjusi, nors faktas kad kaip vienam didžiausių teršėjų tikrai buvo siūlyta. Kokie motyvai - nežinau, painformuokit jei žinot, bet mano spėjimai išdėstyti aukščiau - vidutiniu, o labiau tikėtina ilguoju (ką rodo dabartinės investicijos) laikotarpiu tikisi tepti slides.
Tai va, ES investicijų fonde yra laisvų pinigų, ir jei neklystu, dabar būtent tas momentas, kai ministerijos gali persižiūrėti savo pasirinktas priemones, nes akivazdžiai kai kurios buvo visiškas nesusipratimas. Tai turit minčių kaip čia įsisavinti - belskit į ministerijų dureles
Bet bijau, kad visokie "Effective implementation of innovation policy, increased demand for innovation, developed start-up ecosystem and green innovation development - Fostering the development of the start-up ecosystem" jau greičiau nei Jūs atėjote
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Atsakas i palanga ir druskininkus reikia projektu, viesinimo , poveikio aplinkai analizes ir ttt apie 5 metus viskas uztruktu be statybu ir tai jei butu nacionalines svarbos projektas(kas abejoju ar bus) .Parašė John Rodyti pranešimąNe esmė, kur kokia boba ką sakė. Esmė, kad commitinom kažkam ir to kažko nepadarėm ir, tikėtina, dėl to negausim daug daug pinigų. Kas trukdė tuos pinigus išleisti, tarkim, nacionalinio lygio dviračių takų tinklui pasistatyti? O geležinkeliams negalima irgi nebuvo galima? Atšakai ir geležinkelio stočiai į Palangą? Druskininkus? Dalykų, kurių išties reikia ir kuriuos įgyvendinti realiai būtų galima. Vietoj to sugalvota kažkokia nesąmonė su EV krovimo stotelėmis ir nebuvo sugebėta net ir to įgyvendinti. Nuostolis valstybei.
dviraciu takai - reikia projektu, ispirkt zemes ir tt, reikia darnaus judumo planu(reikalavimas is es) kad miestai butu pasitvirtine, kiek zinau miestai gaus/ gavo pinigu dviraciu takams.
mano manymu buvo galima nuo vilniaus ir kauno po 20-30 km elektrifikuot gelezinkeli, su dvikelio nutiesimu kur tai imanoma.
Is vilniaus link varenos, salcininku ir ignalinos pusen. Butumem tureje priemestines elektryckas, galima statyt arba plest satelitinius miestus ir tt PVZ jasiunai.. dar tarpukariu buvo suplanuoti.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Ne esmė, kur kokia boba ką sakė. Esmė, kad commitinom kažkam ir to kažko nepadarėm ir, tikėtina, dėl to negausim daug daug pinigų. Kas trukdė tuos pinigus išleisti, tarkim, nacionalinio lygio dviračių takų tinklui pasistatyti? O geležinkeliams negalima irgi nebuvo galima? Atšakai ir geležinkelio stočiai į Palangą? Druskininkus? Dalykų, kurių išties reikia ir kuriuos įgyvendinti realiai būtų galima. Vietoj to sugalvota kažkokia nesąmonė su EV krovimo stotelėmis ir nebuvo sugebėta net ir to įgyvendinti. Nuostolis valstybei.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Ir ką turi bendro kažkoks iš piršto iščiulptas spėjimas kad galimai kažkada labai dar negreit kažkas GALBŪT keisis Mažeikiuose?Parašė Rijikas Rodyti pranešimąNa ir rašiau kad GALIMAI
Bet priminsiu, kad apie vidutinio ir ilgo laikotarpio perspektyvą sakiau, o ne kas laukia rytoj.
Rašymas vardan rašymo be jokio realaus pagrindimo? Tokiu pat būdu galiu spėti pagal iškrapštyto snarglio spalvą.
Komentuoti:
-
Na ir rašiau kad GALIMAI
Bet priminsiu, kad apie vidutinio ir ilgo laikotarpio perspektyvą sakiau, o ne kas laukia rytoj.
Pvz., Orlen Lietuva 2023 finansinėje atskaitomybėje va tokios ateities prielaidos (26 lapas):
Kurias šakas/padalinius koorporacija nukirs priklausys nuo daug faktorių, bet tikėtina, kad "naujasis reaktorius" jau tuo laiku bus pasidėvėjęs, o jei darbo jėgos kaštai bus aukštesni nei regione, tai jau tada tikrai reikės Mažeikiams "laikytis ten". Kita vertus, kai užsidaro durys dažnai atsiveria langas - jau įvykę bilekiek technologinių revoliucijų, bet vis tiek žmonijai darbo vietų nepritrūko.S&P Global numato, kad pasaulinė naftos paklausa ir toliau bus rekordiškai aukšta, tačiau Kinijos atsivėrimo poveikis silpnėja, o pasaulinės naftos paklausos augimas sulėtės.
Remiantis S&P Global, žaliavinė nafta ir toliau bus pagrindinis energijos gamybos šaltinis, o didžiausias jos suvartojimo lygis bus pasiektas maždaug 2030 m. Panašiai, 2030 m. bus pasiektas ir naftos perdirbimo produktų paklausos pikas. Tai lems šiuo metu vykstanti energetikos sistemos pertvarka (perėjimas prie alternatyvaus kuro, elektrinių pavarų inovacijos automobilių pramonėje, technologijų naujovės).
Vidutinės trukmės laikotarpiu numatomas laipsniškas pasiūlos naftos rinkoje smukimas, o žaliavinės naftos kainų lygį palaikys nuolatinis gamtinių dujų pasiūlos trūkumas.
Nauji perdirbimo pajėgumai bus plėtojami daugiausiai Azijoje ir Artimuosiuose Rytuose, 2025 m. numatoma paleisti naujas naftos perdirbimo gamyklas Afrikoje ir Lotynų Amerikoje
Komentuoti:
-
Manau tie gandai yra babos Janinos lygio, nes:Parašė Rijikas Rodyti pranešimąBet kas įvyko:
- Mažeikių nafta GALIMAI artėja link savo veiklos pabaigos, dėl ko jokių papildomų investicijų nenori vidutinėje ir juo labiau ilgojoje perspektyvoje - elektromobiliai pastebimai mažina naftos produktų paklausą, dėl ko GALIMAI Orlen atsitrauks į Lenkiją ir iš ten duos tiek kuro, kiek reikės.
- Achema dėjo skersą ant pagalbos schemos, nes tiesiog dėjo
Na tokias versijas girdėjau. Gal jos ir klaidingos, reikėtų patikimesnio šaltinio nei kad man kažkas į ausį pakuždėjęs.
1. Mažeikių nafta investavo ~970 mln į rekonstrukciją, prieš 1,5 metų atvežė 2200 tonų reaktorių, kad pagaminti daugiau šviesiųjų produktų iš blogesnės, sunkesnės naftos. Rekonstrukcija turėjo būti baigta pernai. Negi kas nors sveiko proto galvoja, kad tokios investicijos daromos dėl keleto metų?
https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...i-970-mln-euru
2. Buvo skelbta, kad Achema atsisakė gaminti žaliąjį vandenilį, nes ES pakeitė reikalavimus viduryje brastos. Jei teisingai atsimenu, buvo minėta, kad reikia naudoti išskirtinai žalią elektrą ir tavo problemos jei vėjas nepučia, saulė nešviečia ir ne pavasaris hidrolektrinėms.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Tarpmiestinės infrastruktūros ar tarkim naujų VT rūšių per vieną kadenciją neįdiegsi. O va nupirkti EV stotelių, pastatyti ir kažkiek pasifotkinti šalia - įmanoma.Parašė John Rodyti pranešimą
Ar tikrai ne ministerijos ir jų agentūros sprendė ką rems? Pamenu, netgi čia stebėjomės, kad, skirtingai nei kitos ES šalys, Lietuva tuo metu susigalvojo "investuoti" į EV infrą valstybės lygiu, o ne, pavyzdžiui, tarpmiestinę dviračių infrastruktūrą. Panašu, kad būtent LRV sprendė, kokioms sritims bus skirti tie pinigai.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
John visiškai teisus - ne RRF liepia kam paskirti lėšas, o mūsų vyriausybė su ministerijomis planuojasi kur padėti pinigus. Europinių reglamentų yra n+k, pagal kuriuos nederinant atskiros valstybės pagalbos schemos būtų buvę galima panaudoti pinigus miestų viešajam transportui modernizuoti ir žalintis. O jei labai norėtų, tai susiderintų ir atskirą pagalbos schemą konkrečiam reikalui. Deja deja... ES reglamentų išmanymo stoka + fantazijos stoka ministerijose (+ nulis intereso iš savivaldos) manau buvo esminės kliūtys nueiti tinkama kryptimi.
Beje kiek tekę girdėti, tai RRF lėšas planuota suvalgyti didžiąja dalimi (kartu ir paprastai) padalinant dviems didžiausiems teršėjams - Achemai ir Mažeikių naftai - kad savo CO2 susimažintų. Bet kas įvyko:
- Mažeikių nafta GALIMAI artėja link savo veiklos pabaigos, dėl ko jokių papildomų investicijų nenori vidutinėje ir juo labiau ilgojoje perspektyvoje - elektromobiliai pastebimai mažina naftos produktų paklausą, dėl ko GALIMAI Orlen atsitrauks į Lenkiją ir iš ten duos tiek kuro, kiek reikės.
- Achema dėjo skersą ant pagalbos schemos, nes tiesiog dėjo
Na tokias versijas girdėjau. Gal jos ir klaidingos, reikėtų patikimesnio šaltinio nei kad man kažkas į ausį pakuždėjęs.
Kita vertus, man lyg paaiškina, kodėl lėšos taip stipriai nepanaudotos - dabar atitinkamos ministerijos ant smūgio ieško ir neranda būdo, kur tuos pinigus padėti, jau nekalbant kad nebėra laiko pradėti ir dar pabaigti įgyvendinimą.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Ar tikrai ne ministerijos ir jų agentūros sprendė ką rems? Pamenu, netgi čia stebėjomės, kad, skirtingai nei kitos ES šalys, Lietuva tuo metu susigalvojo "investuoti" į EV infrą valstybės lygiu, o ne, pavyzdžiui, tarpmiestinę dviračių infrastruktūrą. Panašu, kad būtent LRV sprendė, kokioms sritims bus skirti tie pinigai.Parašė Palpatine Rodyti pranešimą
Ministrai nerengia projektų, gali skatinti. Matome kaip su darnaus judumo planais, visi miestai juos daro, papiešia linijų ir dvirtakių ir tiek. Ministras pirštu nerodys kur kasti pamatus įkrovimo stotelėm ar troleibusų stulpam
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Ministrai nerengia projektų, gali skatinti. Matome kaip su darnaus judumo planais, visi miestai juos daro, papiešia linijų ir dvirtakių ir tiek. Ministras pirštu nerodys kur kasti pamatus įkrovimo stotelėm ar troleibusų stulpamParašė John Rodyti pranešimą
O tai kas nusprendė daryti būtent EV infrastruktūrą?
Komentuoti:
-
O tai kas nusprendė daryti būtent EV infrastruktūrą?Parašė Palpatine Rodyti pranešimą
Ekonomikos ministras lieps miestam tramvajų statyti?
Be to, tuoj Kaunas pradės statytis ir ištaškys bapkes, win-win 
- 1 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: