Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Lietuvos ekonomikos aktualijos
Collapse
X
-
Turbūt reikėtų žiūrėti ne į tai, ką padarė, o ko nepadarė. O nepadarė debiliškų sprendimų kaip estai, po kurių mokesčių kėlimų ekonomika pradėjo dar labiau buksuoti.
- 2 patinka
-
Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
Tai visi. Šalis juk nuvaryta.Paskutinis taisė Wintautas; 2025.01.20, 22:14.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Wintautas Rodyti pranešimąPasakyk kurie koncervų ekonominiai įstatymai/politikos tai lėmė?
Komentuoti:
-
Parašė Arunasx Rodyti pranešimąĮkelk pilną jei suradai
Vikipedijoje IMF duomenys GDP (PPP) lentelėje paremti šia duombaze.
Komentuoti:
-
Parašė nnm Rodyti pranešimą
Gaila, kad nepilną sąrašą įkėlė, kur 13-oje vietoje Gajana, apie kurią, be abejo, dauguma turbūt jau esate girdėję kaip labai turtingą šalį.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė nnm Rodyti pranešimąGaila, kad nepilną sąrašą įkėlė, kur 13-oje vietoje Gajana, apie kurią, be abejo, dauguma turbūt jau esate girdėję kaip labai turtingą šalį.
Komentuoti:
-
Gaila, kad nepilną sąrašą įkėlė, kur 13-oje vietoje Gajana, apie kurią, be abejo, dauguma turbūt jau esate girdėję kaip labai turtingą šalį.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Ignalina Rodyti pranešimąDėve dėve kaip tie konservai šalį nuvarė...
- 1 patinka
Komentuoti:
-
https://www.linkedin.com/posts/andri...523811842-BdvY
In 2024, Lithuania achieved a remarkable milestone: surpassing Japan and New Zealand in GDP per capita (PPP-adjusted, per IMF data) to rank No. 35 globally. And the momentum continues—by 2025, we’re projected to overtake Israel and possibly Spain.
- 9 patinka
Komentuoti:
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimąGalima CSV parsisiųsti.Pradedami įgyvendinti ne mažiau kaip septyni skaitmeniniai sprendimai, kuriais siekiama didinti įvairių sektorių skaitmenizavimą, praktiškai pritaikant susisiekimo inovacijas, tokias kaip
i) autonominis transportas,
ii) bepiločiai orlaiviai (dronai),
iii) daiktų internetas,
iv) virtuali realybė,
v) 5G ryšiu paremta robotizacija ar automatizacija, ir diegiant pažangius technologinius sprendimus, kaip antai
vi) transporto važtaraščių ir darnaus judumo duomenų valdymas bei
vii) vieningos bilietų sistemos ir transporto lengvatų skaitmenizavimo sprendimai. Įgyvendinant sprendimus, valstybės įstaigos bus supažindintos su 5G susisiekimo inovacijomis (autonominiu transportu, bepiločiais orlaiviais ir t. t.) ir joms bus padedama jas pritaikyti.
vienu žodžiu vietoje kad kastų prieštankinius griovius, taško pinigus nesąmonėms.
Komentuoti:
-
Galima CSV parsisiųsti.Pradedami įgyvendinti ne mažiau kaip septyni skaitmeniniai sprendimai, kuriais siekiama didinti įvairių sektorių skaitmenizavimą, praktiškai pritaikant susisiekimo inovacijas, tokias kaip
i) autonominis transportas,
ii) bepiločiai orlaiviai (dronai),
iii) daiktų internetas,
iv) virtuali realybė,
v) 5G ryšiu paremta robotizacija ar automatizacija, ir diegiant pažangius technologinius sprendimus, kaip antai
vi) transporto važtaraščių ir darnaus judumo duomenų valdymas bei
vii) vieningos bilietų sistemos ir transporto lengvatų skaitmenizavimo sprendimai. Įgyvendinant sprendimus, valstybės įstaigos bus supažindintos su 5G susisiekimo inovacijomis (autonominiu transportu, bepiločiais orlaiviais ir t. t.) ir joms bus padedama jas pritaikyti.
vienu žodžiu vietoje kad kastų prieštankinius griovius, taško pinigus nesąmonėms.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąO galit kas nors parodyt sąrašą to, kam nespėta skirti finansavimo/įgyvendinti?
- 1 patinka
Komentuoti:
-
O galit kas nors parodyt sąrašą to, kam nespėta skirti finansavimo/įgyvendinti?
Komentuoti:
-
Correction - Achema ir Orlen nebuvo prie RRF (lietuviškai - EGADP) lėšų, o kažkaip šventai tikėjau, labai persiprašau už klaidą. Bet užtat beiškodamas kas kur supratau, koks spalvingas tas RRF rodau pvz., uostas Kauno Marvelėje įsigis elektrinį kraną ir netgi bus nusipirkta kokių tais nulinės emisijos laiveliųGal čia ir Vilnius savo pasiplaukiojimus Nerimi pasifinansuos? "Gerai" išleisti pinigai...
Ir daug priemonių yra apie nieką, visiškai atsitiktinis pavyzdys:
Competences for the green and digital transformation acquired in vocational education and training. Siekiama reikšmė: 12 394 students in initial and continuous vocational education and training who received a certificate on improving their practical skills in line with labour market needs, in particular supporting the green and digital transitions, at the Sectoral Practical Training Centre. At least 40% of participants shall improve their digital skills
Arba: Improving the quality of social and employment services – G.3.1.1. Increasing the integration of employment, social and other services. Siekiama reikšmė: At least 80% of the municipalities shall approve employment-promoting programmes.
O pagrįžtant apskritai prie Orlen ir Achemos reikalų tai Achema buvo planuota kaip ES fondų investicijų programos dalis. Achemai buvo parengta atskira valstybės pagalbos schema, pagal kurią 301 mln. eur projektui planuota skirti iki 122 mln. Eur (40 proc. negrąžinama subsidija) + Achema yra bilekokio dydžio CO2 šaltinis, kas būtų leidęs nušauti daug keliamų CO2 mažinimo rodiklių.
Tai štai - ekonomikos ir inovacijų ministerija 2024-07-15 gyrėsi, kad Achemos valstybės pagalbos schema patvirtinta, o 2024-09-04 ministerija jau liūdi dėl Achemos atsisakymo, bet sakosi turinti planą B. Kur tas planas B šiai dienai, tai neaišku.
Į klausimą kiek laiko tvirtinamos konkrečios valstybės pagalbos schemos atsako pati EIMIN 2024-09-04 pranešime neslepiamai liedama pagiežą:
Ekonomikos ir inovacijų ministerija dėl finansavimo „Achemai“ derybas su Europos Komisija pradėjo dar nuo 2021 m., o nuo 2023 m. birželio mėn. vykdė intensyvias derybas su atsakingu Europos Komisijos padaliniu dėl individualios pagalbos teikimo).
P.s. keista, kad niekur viešai nepaskelbtas valstybės pagalbos schemos tekstas SA.108431, būtų įdomu pasiskaityti kas gi taip Achemai nepatiko - kad žaliasis vandenilis turi būti pagamintas iš žalios energijos?
Orlen matyt tada net iki ad hoc valstybės pagalbos schemos parengimo nebus priėjusi, nors faktas kad kaip vienam didžiausių teršėjų tikrai buvo siūlyta. Kokie motyvai - nežinau, painformuokit jei žinot, bet mano spėjimai išdėstyti aukščiau - vidutiniu, o labiau tikėtina ilguoju (ką rodo dabartinės investicijos) laikotarpiu tikisi tepti slides.
Tai va, ES investicijų fonde yra laisvų pinigų, ir jei neklystu, dabar būtent tas momentas, kai ministerijos gali persižiūrėti savo pasirinktas priemones, nes akivazdžiai kai kurios buvo visiškas nesusipratimas. Tai turit minčių kaip čia įsisavinti - belskit į ministerijų durelesBet bijau, kad visokie "Effective implementation of innovation policy, increased demand for innovation, developed start-up ecosystem and green innovation development - Fostering the development of the start-up ecosystem" jau greičiau nei Jūs atėjote
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimąNe esmė, kur kokia boba ką sakė. Esmė, kad commitinom kažkam ir to kažko nepadarėm ir, tikėtina, dėl to negausim daug daug pinigų. Kas trukdė tuos pinigus išleisti, tarkim, nacionalinio lygio dviračių takų tinklui pasistatyti? O geležinkeliams negalima irgi nebuvo galima? Atšakai ir geležinkelio stočiai į Palangą? Druskininkus? Dalykų, kurių išties reikia ir kuriuos įgyvendinti realiai būtų galima. Vietoj to sugalvota kažkokia nesąmonė su EV krovimo stotelėmis ir nebuvo sugebėta net ir to įgyvendinti. Nuostolis valstybei.
dviraciu takai - reikia projektu, ispirkt zemes ir tt, reikia darnaus judumo planu(reikalavimas is es) kad miestai butu pasitvirtine, kiek zinau miestai gaus/ gavo pinigu dviraciu takams.
mano manymu buvo galima nuo vilniaus ir kauno po 20-30 km elektrifikuot gelezinkeli, su dvikelio nutiesimu kur tai imanoma.
Is vilniaus link varenos, salcininku ir ignalinos pusen. Butumem tureje priemestines elektryckas, galima statyt arba plest satelitinius miestus ir tt PVZ jasiunai.. dar tarpukariu buvo suplanuoti.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Ne esmė, kur kokia boba ką sakė. Esmė, kad commitinom kažkam ir to kažko nepadarėm ir, tikėtina, dėl to negausim daug daug pinigų. Kas trukdė tuos pinigus išleisti, tarkim, nacionalinio lygio dviračių takų tinklui pasistatyti? O geležinkeliams negalima irgi nebuvo galima? Atšakai ir geležinkelio stočiai į Palangą? Druskininkus? Dalykų, kurių išties reikia ir kuriuos įgyvendinti realiai būtų galima. Vietoj to sugalvota kažkokia nesąmonė su EV krovimo stotelėmis ir nebuvo sugebėta net ir to įgyvendinti. Nuostolis valstybei.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Rijikas Rodyti pranešimąNa ir rašiau kad GALIMAIBet priminsiu, kad apie vidutinio ir ilgo laikotarpio perspektyvą sakiau, o ne kas laukia rytoj.
Rašymas vardan rašymo be jokio realaus pagrindimo? Tokiu pat būdu galiu spėti pagal iškrapštyto snarglio spalvą.
Komentuoti:
-
Na ir rašiau kad GALIMAIBet priminsiu, kad apie vidutinio ir ilgo laikotarpio perspektyvą sakiau, o ne kas laukia rytoj.
Pvz., Orlen Lietuva 2023 finansinėje atskaitomybėje va tokios ateities prielaidos (26 lapas):
S&P Global numato, kad pasaulinė naftos paklausa ir toliau bus rekordiškai aukšta, tačiau Kinijos atsivėrimo poveikis silpnėja, o pasaulinės naftos paklausos augimas sulėtės.
Remiantis S&P Global, žaliavinė nafta ir toliau bus pagrindinis energijos gamybos šaltinis, o didžiausias jos suvartojimo lygis bus pasiektas maždaug 2030 m. Panašiai, 2030 m. bus pasiektas ir naftos perdirbimo produktų paklausos pikas. Tai lems šiuo metu vykstanti energetikos sistemos pertvarka (perėjimas prie alternatyvaus kuro, elektrinių pavarų inovacijos automobilių pramonėje, technologijų naujovės).
Vidutinės trukmės laikotarpiu numatomas laipsniškas pasiūlos naftos rinkoje smukimas, o žaliavinės naftos kainų lygį palaikys nuolatinis gamtinių dujų pasiūlos trūkumas.
Nauji perdirbimo pajėgumai bus plėtojami daugiausiai Azijoje ir Artimuosiuose Rytuose, 2025 m. numatoma paleisti naujas naftos perdirbimo gamyklas Afrikoje ir Lotynų Amerikoje
Komentuoti:
-
Parašė Rijikas Rodyti pranešimąBet kas įvyko:
- Mažeikių nafta GALIMAI artėja link savo veiklos pabaigos, dėl ko jokių papildomų investicijų nenori vidutinėje ir juo labiau ilgojoje perspektyvoje - elektromobiliai pastebimai mažina naftos produktų paklausą, dėl ko GALIMAI Orlen atsitrauks į Lenkiją ir iš ten duos tiek kuro, kiek reikės.
- Achema dėjo skersą ant pagalbos schemos, nes tiesiog dėjo
Na tokias versijas girdėjau. Gal jos ir klaidingos, reikėtų patikimesnio šaltinio nei kad man kažkas į ausį pakuždėjęs.
1. Mažeikių nafta investavo ~970 mln į rekonstrukciją, prieš 1,5 metų atvežė 2200 tonų reaktorių, kad pagaminti daugiau šviesiųjų produktų iš blogesnės, sunkesnės naftos. Rekonstrukcija turėjo būti baigta pernai. Negi kas nors sveiko proto galvoja, kad tokios investicijos daromos dėl keleto metų?
https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...i-970-mln-euru
2. Buvo skelbta, kad Achema atsisakė gaminti žaliąjį vandenilį, nes ES pakeitė reikalavimus viduryje brastos. Jei teisingai atsimenu, buvo minėta, kad reikia naudoti išskirtinai žalią elektrą ir tavo problemos jei vėjas nepučia, saulė nešviečia ir ne pavasaris hidrolektrinėms.
- 2 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: