Kaune jau riedės tramvajus, kai Vilnius pagal dabartinius tempus pagaliau pabaigs 2020-2024 numatytus darbus. Anūkai galės džiaugtis iki 2027 metų suplanuotais šaligatviais ir dviračių takais, o kai jau bus pradėta kolonizuoti saulės sistema gal jau bus baigtas užvingio tiltas.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[VLN] Vilniaus infrastruktūros projektai
Collapse
X
-
Tai čia tie 6 kilometrai A juostų, kurie nebuvo įrengti pagal 2020-2024 veiksmų planą (padaryti 2-3km iš planuotų 9) bus įrengti po kelių metų
Kaune jau riedės tramvajus, kai Vilnius pagal dabartinius tempus pagaliau pabaigs 2020-2024 numatytus darbus. Anūkai galės džiaugtis iki 2027 metų suplanuotais šaligatviais ir dviračių takais, o kai jau bus pradėta kolonizuoti saulės sistema gal jau bus baigtas užvingio tiltas.
- 30 patinka
-
V. Benkunskas: metro idėja Vilniuje gali ir neveikti https://madeinvilnius.lt/transportas...i-ir-neveikti/
Jis priduria, kad numatyta ir A juostų plėtra, esą per ateinančius kelerius metus planuojama turėti papildomus 6 km A juostų judriose gatvėse. Kalbant apie sudėtingiausias sankryžas, kuriose pralaidumas visada kelia iššūkių, meras pabrėžia, kad ten reikalingos didelės investicijos, kad būtų statomi tuneliai ar viadukai, naikinant šviesoforines sankryžas.
Jis vardija, kad gatvių, kuriose planuojama imtis pokyčių, yra 20, tarp kurių – Geležinio Vilko g., Žalgirio g., Kareivių g. Tačiau realių projektų dar nėra.
„Reikia juos turėti, iš ko finansuoti, nes jie yra brangūs ir, turiu pasakyti, kad Vilniaus mieste visos investicijos infrastruktūros gerinimo arba keitimo, arba remonto yra daromos praktiškai miesto biudžeto pinigais. Deja, mes neturime valstybės pinigų. <…> Viską, ką darom, darom iš savų pinigų, bet iki pinigų išleidimo reikia padaryt nemažus darbus – susiprojektuoti, susikontraktuoti, ir tada tie darbai pasidarys“, – dėsto jis.
Meras tikina, kad artimiausiais metais žmonės pajus pagerėjimą išvažiavimo iš miesto sankryžose – esą prie Gariūnų sankryžos atsiras viadukas, kuris leis greičiau judėti į miestą ir iš miesto, taip pat Tarandės tunelis, Nemenčinės plentas bus 4 eismo juostų.
Komentuoti:
-
Naujoji gatvė Vilniuje netapo santarvės vieta – čia nuolat konfliktuoja dviračių ir automobilių vairuotojai
A. Dumalakas // https://www.lrytas.lt/auto/saugus-ei...tojai-35890006Įgriuvos foto paskutinė. Dviračių take (šiauriau dviračių gatvės) dar prieš kelis metus buvo didžiulė nuošliauža. Žadėjo lietaus vamzdžius platinti.Dviračių gatve pernai pavasarį tapusioje P.Vileišio gatvėje jau dukart užfiksuotos įgriuvos, vilniečiai pečiais gūžčioja dėl keistų atitvarų, o automobilių vairuotojams tramdyti reikia nuolat prašyti policijos pagalbos. <...>
Nors didelių liūčių nebuvo, prieš mėnesį joje užfiksuota įgriuva – dalis šaligatvio ir šlaito nugarmėjo žemyn.
Komentuoti:
-
Ar visu ilgiu vertės eismą naikinti nežinau - klausimas atviras. Būtų bent jau pvz galima ją įtraukti į kilpinių eismo arterijų tinklą taip nutraukiant keliones ištisiniu būdu per visą Pylimo g ilgį.Parašė liootas Rodyti pranešimą
Aš tą patį galvojau. Man rodos, kai (jei?) Pylimo gatvė taps tramvajaus gatve, reiktų joje visiškai naikinti automobilių eismą ir tada Tauro/Mindaugo paleisti abipusį
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Aš tą patį galvojau. Man rodos, kai (jei?) Pylimo gatvė taps tramvajaus gatve, reiktų joje visiškai naikinti automobilių eismą ir tada Tauro/Mindaugo paleisti abipusįParašė spekas Rodyti pranešimąO gal apsimokėtų šį ruožą padaryti dvipusio eismo? Ar nebūtų taip geriau, nes man kyla klausimas gal tada nusiimtų transporto nuo Pylimo ir kitų senamiesčio gatvių? Gal dalis ir Pylimo bei kitomis senamiesčio gatvėmis vykstančio tranzitinio eismo vyktų šia arterija? Dar ir aptarnaujantis transportas galėtų greičiau patekti prie objektų ne taip daug sukinėdamasis po kitas gatves?
Galbūt vertėtų ir 30 kmh ribojimą uždėtį jei dar neuždėta?
- 2 patinka
Komentuoti:
-
O gal apsimokėtų šį ruožą padaryti dvipusio eismo? Ar nebūtų taip geriau, nes man kyla klausimas gal tada nusiimtų transporto nuo Pylimo ir kitų senamiesčio gatvių? Gal dalis ir Pylimo bei kitomis senamiesčio gatvėmis vykstančio tranzitinio eismo vyktų šia arterija? Dar ir aptarnaujantis transportas galėtų greičiau patekti prie objektų ne taip daug sukinėdamasis po kitas gatves?
Galbūt vertėtų ir 30 kmh ribojimą uždėtį jei dar neuždėta?
Paskutinis taisė spekas; 2024.12.28, 20:20.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Algirdo g. lygiagrečiai į kitą pusę eina Mindaugo g., o su ja pralaidumo prasme viskas ok, nes dviem juostom eismas vyksta, dabar galės netgi labiau būti išnaudojama, nes plati šiaip gatvė.Parašė abruo Rodyti pranešimą
Pritarčiau, jei Švitrigailos g. būtų leidžiama sukti į kairę. Bet negalima, turi atvažiuoti iš Vytenio gatvės. Pavyzdžiui, atvažiuodamas nuo centro (tarkim, nuo Pylimo g.) ir norėdamas patekti į Algirdo g., turi važiuoti iki Vytenio g. ir tada suktis atgal per mano minėtas gatves. Tai kaži ar pėstiesiems saugiau, kai minėtose gatvėse dabar kur kas daugiau automobilių važiuoja. Algirdo g. gal kažkiek ir saugiau dėl vienpusio, nors, sakyčiau, saugumą visų pirma užtikrina gatvės parametrų pritaikymas joje leidžiamam greičiui.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Pritarčiau, jei Švitrigailos g. būtų leidžiama sukti į kairę. Bet negalima, turi atvažiuoti iš Vytenio gatvės. Pavyzdžiui, atvažiuodamas nuo centro (tarkim, nuo Pylimo g.) ir norėdamas patekti į Algirdo g., turi važiuoti iki Vytenio g. ir tada suktis atgal per mano minėtas gatves. Tai kaži ar pėstiesiems saugiau, kai minėtose gatvėse dabar kur kas daugiau automobilių važiuoja. Algirdo g. gal kažkiek ir saugiau dėl vienpusio, nors, sakyčiau, saugumą visų pirma užtikrina gatvės parametrų pritaikymas joje leidžiamam greičiui.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Manau vienpusio eismo gatvių centre turėtų būti kuo daugiau, tokias saugiau pėstiesiems kirsti ne ties šviesoforais. Ir iš parkavimo vietų gatvėje esančiai komercijai daugiau naudos nei iš antros eismo juostos.Paskutinis taisė abruo; 2024.12.27, 20:05.
Komentuoti:
-
Manau vienpusio eismo gatvių centre turėtų būti kuo daugiau, tokias saugiau pėstiesiems kirsti ne ties šviesoforais. Ir iš parkavimo vietų gatvėje esančiai komercijai daugiau naudos nei iš antros eismo juostos.Parašė abruo Rodyti pranešimą
Nuo pat pradžių Algirdo g. buvo suplanuotas dvipusis eismas ir viskas padaryta būtent jam, bet baigiant darbus vietiniai nusprendė, kad jiems valstybė privalo suteikti nemokamą parkavimą tiesiai priešais namo langus. Na, o savivaldybė emė ir nusileido. Turėjo šiaip nenusileisti, nes vienpusis eismas ten gana stipriai padidino kamščius Vivulskio, Ševčenkos ir Naugarduko gatvėse.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Nuo pat pradžių Algirdo g. buvo suplanuotas dvipusis eismas ir viskas padaryta būtent jam, bet baigiant darbus vietiniai nusprendė, kad jiems valstybė privalo suteikti nemokamą parkavimą tiesiai priešais namo langus. Na, o savivaldybė emė ir nusileido. Turėjo šiaip nenusileisti, nes vienpusis eismas ten gana stipriai padidino kamščius Vivulskio, Ševčenkos ir Naugarduko gatvėse.Parašė lanxtot Rodyti pranešimąTačiau visi kiti gatvių humanizavimo pavyzdžiai dar prastesni. Algirdo g. tapo labai patogi dviratininkams (na, sutinku, kad vieną gatvę dviratininkams ir galima „paaukoti“), tačiau kelio danga ir šaligatvis iš vienos pusės neatnaujintas. Paliktos dvi vienpusės „eismo juostos“, tačiau kairioji palaipsniui tapo parkavimo juosta, ir kadangi tam originaliai nebuvo pritaikyta, išvažiavimai iš kiemų ir pan. liko „nehumanizuoti“. Net ir sudubliuotas (ir iš esmės nereikalingas) šaligatvis tarp dvirtakio ir kelio tapo parkingu, o net praėjus tiek laiko po darbų pabaigos, vis dar likęs STOP juostos ženklinimas iš dvipusės gatvės laikų.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Tai ir vel nesamone. Todel kad is tokiu dvieju juostu bus daznai viena. Ir visi ir vel reks kad siaurina gatves ir zlugdo miesta. Jau skaiciuoju 3.2.1.Parašė Creatium Rodyti pranešimąNedideli, bet vis pokyčiai. Mindaugo g. nori palikti 2 juostas, kitą erdvę skirti parkavimui.
Daro apklausą: https://apklausa.lt/f/apklausa-del-g.../answers/new.f

O nesamone todel kad ten yra didelis automobiliu srautas ir parkuotis visiskai sustojus o paskui varant atbulomis bus super sudetinga. Visi parkuotojai ir desine ir kaire juosta stabdys likusi trafika labai stipriai. Uz ju stovintys iskart nores rikiuotis i laisva juosta, kas lems didesni chaosa ir ivykius.
Kazkas maciau pasiulymuose rase, kad padarytu parkavimo vietas po 7 metrus, kad galima butu ivaziuoti priekiu del sios priezasties. Na bet, manau forumo dalyviai sutiks kad tai neveiks.
Kodel viena, todel kad parkavimas is abieju pusiu gan daznai stabdys eisma, nes tai is kaires tai is desines kazkas nuspres vaziuoti pries eisma atbulomis kad prisiparkuoti. Viskas vardan turejimo daugiau stovejimo vietu.Paskutinis taisė SoulMulticast; 2024.12.27, 12:00.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Ar Šiaurinės gatvės projekto žlugdymas viešojo svarstymo VMS metu siūlant linijinį parką irgi iš tos pačios operos ir tegul srautas rytų - vakarų kryptimis šiaurinėje miesto dalyje sunkiasi pro gyventojų kiemus po balkonais nuo Viršuliškių iki Pašilaičių kaip yra iki šiol?Parašė KEdas Rodyti pranešimąP.P.S. Esu skaitęs, kad į derybas reikia eiti deklaruojant maksimalius siektinus tikslus, o ne tuos, iki kurių ketinama nusileisti, nes kitaip tai bus nebe derybos, o kapituliacija.
Ar tiesiog buvo Pakalnio trolinimas išliejant visas savo vaikiškas nuoskaudas?
- 5 patinka
Komentuoti:
-
John, ačiū, kad nemušate, Mokytojau. Bet gal galite pasidalinti savo perskaityta literatūra šiomis temomis? Turėčiau progos dar pasimokyti, kad neatrodyčiau kaip naivus idealistas
N.B. geriau teikti pastabas rengiamam Gatvių kategorijų spec. planui, nei dalyvauti šiose „dirbtuvėse“, nes spec. planas yra planavimo dokumentas, o dirbtuvės – švilpukas garui nuleisti.
P. S. Nors visiškai nesutinku, kad Pakėną galima vadinti eismo saugumo ekspertu, tačiau pritariu jo pozicijai dėl poreikio įvardinti ramaus eismo gatvių „projekto“ tikslus.
P.P.S. Esu skaitęs, kad į derybas reikia eiti deklaruojant maksimalius siektinus tikslus, o ne tuos, iki kurių ketinama nusileisti, nes kitaip tai bus nebe derybos, o kapituliacija.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Pakėnas (nors ir nieko bendro neturintis su eismo sauga) iš dalies yra teisus. Pats gatvių humanizavimas (toks, kokį matėme, nekalbant apie specializuotų dviračių gatvių tiesimą kaip P. Vileišio g.), nėra ir neturėtų būti laikomas problemų sprendimu. Tai iš esmės yra nudėvėtų ir duobėtų, sovietmečiu tiestų daugiausiai vidinių gyvenamųjų rajonų gatvių, kurios susideda iš 2+2 važiavimo ir parkavimo juostų, šiuolaikinio remonto metodas, „nutraukiant“ parkavimo juostas ties perėjomis, įvažiavimais, atnaujinant želdinius, idealiai, jei yra vietos, įrengiant ir dviračių takus. Vienas geresnių to pavyzdžių tikriausiai būtų Didlaukio g., bet ir tas neidealus. Viena tokia parkavimo vieta, nori prasilenkti du autobusai, ir visas gatvės gėris griūna (Street View vaizdai):
Man pačiam ir pjuvenos joks grožis, ypač kadangi jos neapsakomai lengvai išsibarsto. Dėl jų ir dėl kitose siaurinamų gatvių vietose naikinamo 1 plytelės „buferinio šaligatvio“ žiemą prikaišoma lentų – neatrodo, jog labai tvarus ir estetiškas sprendimas.
Tačiau visi kiti gatvių humanizavimo pavyzdžiai dar prastesni. Algirdo g. tapo labai patogi dviratininkams (na, sutinku, kad vieną gatvę dviratininkams ir galima „paaukoti“), tačiau kelio danga ir šaligatvis iš vienos pusės neatnaujintas. Paliktos dvi vienpusės „eismo juostos“, tačiau kairioji palaipsniui tapo parkavimo juosta, ir kadangi tam originaliai nebuvo pritaikyta, išvažiavimai iš kiemų ir pan. liko „nehumanizuoti“. Net ir sudubliuotas (ir iš esmės nereikalingas) šaligatvis tarp dvirtakio ir kelio tapo parkingu, o net praėjus tiek laiko po darbų pabaigos, vis dar likęs STOP juostos ženklinimas iš dvipusės gatvės laikų.
Humanizavimas kažkiek pakenkė ir viešajam transportui. Gerosios Vilties g. humanizavimas gal ir padėjo minimaliai sumažinti greitį, tačiau įrengta galybė parkavimo vietų, kurių ten niekada anksčiau nebūdavo, ir visiškai pažabotos bet kokios galimybės ten organizuoti viešojo transporto eismą (2,75 metrų eismo juostos ir dar su vingiais tam per mažai). Gal be viešojo transporto ten ir galima apsieiti, tačiau Aukštaičių ir Manufaktūrų g. tikrai jo reikėtų. Visgi ten ne tik nepadarytos įvažos, nepalikta joms vietos, bet ir posūkių kampai, ypač į Kaukysos g., absoliučiai neįveikiami niekieno didesnio už turkiškus midiautobusus (kur reikia dvigubų).
Tranzitinių gatvių humanizavimo daug nematėme, nebent patvarkyta Žirmūnų g. (kur panaikinti minėti „buferiniai“ šaligatviai), o Žirmūnų žiede (kaip ir planuojama padaryti su Operos žiedu) panaikinti pralindimai per brūkšniuotas vietas sukantiems į dešinę. Pažeidimų nebeįmanoma padaryti, tačiau vėlgi dėl to labiausiai kenčia ypač iš Šeimyniškių st. išsukantis viešasis transportas, kuriam A juostų pagailėta padaryti.
Tikrai pažėriau daug kritikos, bet tai nereiškia, kad esu už sovietinių gatvių eksvaldavimą. Humanizavimas turėtų būti vykdomas, bet kaip minėjau, ne reklamuojamas tarsi išsigelbėjimas iš kamščių ar pan. problemų. Skirtingi nei eksvaldavimas, tai turėtų būti racionalus ir apgalvotas modernus remontas, vengiant jau padarytų klaidų, o į miesto problemų sprendimą reikia žiūrėti rimčiau, fokusuotis ypač į viešąjį transportą, dviračių takus, kur juos logiška turėti (vėl paminėsiu P. Vileišio g. – ten ir reljefas, ir vietovė tobula dviračių gatvei, tačiau dviratis tik nedideliai daliai žmonių yra adekvati susisiekimo priemonė). Dar nepamirškim, kad apskritai nebaigtas Vilniaus tranzitinių gatvių tinklas. Kur Šiaurinė gatvė? Mykolo Lietuvio? 4 juostų Taurupės – kad ir dvi iš jų būtų A juostos, bet pirmiausiai pastatykim gatvę ir tada jau galvokim apie kitką. Net ir viešasis transportas negali važiuoti neegzistuojančiomis gatvėmis. Ir dar kalbant apie egzistuojančias gatves, kokios Ukmergės g. humanizavimas (bent jau padorių kelkraščių, šaligatvių prasme) būtų sveikintas, tačiau ar ne geriau pirmiausiai vidury jos nutiesti iš tiesų kamščius sumažinti galinčio tramvajaus bėgius? Visgi nenorėčiau sutikti su John , kuris jau pasidavė „vis geriau, nei buvo“ argumentacijos klaidai. Tikrai mes vilniečiai nusipelnėme geriau visose miesto infrastruktūros srityse.Paskutinis taisė lanxtot; 2024.12.26, 19:44.
- 11 patinka
Komentuoti:
-
-
Čia veikia iš seniau užsilikusi, LRT petrolheadų tebetampoma, nors jau nugaišusi, saugaus eismo samprata, kur eismo saugumas yra tik gebėjimas teisingai stabdyti, pasukti, ar kitaip valdyti mašiną avarinėse ar šiaip sudėtingose situacijose. Toks "ekspertas" turbūt galėtų visai neblogai išaiškinti, kodėl žieminės padangos geriau sukimba su keliu esant sniegingoms oro sąlygoms, kas yra ABS, arba kaip sukti vairą mašinai slystant ir t.t., bet kažin, ar galėtų daug pasakyti apie saugaus eismo praktikas ir elgesį, kurie realiai pagerina visų eismo dalyvių saugumą. Jokie pėstieji, dviračiai ar kitas "netransportas" toje "saugaus eismo" sampratoje apskritai nedalyvauja ir yra tik kažkokie neaiškūs artefaktai, kurie karts nuo karto netikėtai ir išskirtinai tik dėl savo pačių kaltės atsiduria po efektyvaus (=greito) ir saugaus vairavimo meną įvaldžiusių vairuotojų bolidų ratais.Parašė alga Rodyti pranešimąPakėnas yra vairavimo mokytojas ir autosporto treneris. Čia kaip medžiotojų būrelio vadovą vadinti aplinkosaugos specialistu.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Pakėnas yra vairavimo mokytojas ir autosporto treneris. Čia kaip medžiotojų būrelio vadovą vadinti aplinkosaugos specialistu.
- 12 patinka
Komentuoti:
-
Deja, tenka tenkintis tokiu standartu, nes geriau negalime, kuo įsitikinom tiek prie abiejų Šimašiaus, tiek prie dabartinės Benkunsko administracijos. Gatvių humanizavimas visgi buvo vienas iš nedaugelio gerų dalykų, kartu su dviračių takais, kurie buvo daromi per paskutines pustrečios kadencijos.Parašė digital Rodyti pranešimąŠiaip sutinku, bet kiek ironiška, kai panašiais atvejais John dažnai rašo "(C) geriau negu buvo", o dabar pats tą naudoja
Kitas dalykas, kad gatvių tranzito ribojimą galima nesunkiai įgyvendinti po to t.y. pakanka tiesiog pastatyti klombą gatvės gale ar vidury, jeigu kada nors ateityje atsiras tam politinės valios.
Komentuoti:
-
Šiaip sutinku, bet kiek ironiška, kai panašiais atvejais John dažnai rašo "(C) geriau negu buvo", o dabar pats tą naudojaParašė John Rodyti pranešimąKEdas tavo išaiškinimą, kuris teisingas, bet visiškai idealistinis ir maksimalistiškai juoda vs balta, LRT yra pateikiamas kaip argumentas prieš ko nors darymą ir pokyčius. Kitaip tariant, tai jokios problemos neišspręs, bus tik varnelė ir geriausia nieko nekeisti ir toliau minkyti gazą ir varinėti 80km/h. Imho, prasta ir nekonstruktyvi strategija. Kaip bebūtų, netgi pagal tave "blogai" padarytos Naugarduko, Gerosios Vilties ar kokia Ševčenkos gatvė yra belenkaip geriau, nei tai, kas buvo anksčiau, nors tranzitas ten ir nebuvo pažabotas. Bent jau nebeliko ant 80 skraidančių entitled debilų, kurie jautėsi absoliučiai nesutramdomi.
- 1 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: