Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Gelžk. Vilnius - Turmantas - Daugpilis (>Utena)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • digital
    replied
    Miestas Lietuvos pasienyje turi planų išjudinti geležinkelį į Daugpilį – svajoja prisivilioti dirbti latvius
    Visagino savivaldybėje klaidžioja idėja atgaivinti susisiekimą geležinkeliu su Daugpiliu Latvijoje. Iki karantino traukinys dukart per parą šia kryptimi važiuodavo, tačiau tik savaitgaliais. Miestas norėtų, kad traukiniai kursuotų ir darbo dienomis. Tam, kad latviai galėtų atvažiuoti į Visaginą dirbti. Mat dabar, kai tokio susisiekimo geležinkeliais nėra, kelionė automobiliu trunka nepilną valandą vietoj pusvalandžio, kurio pakanka traukiniu iš vieno miesto atvykti į kitą.

    „Bravo savivaldybei. Sakytume ačiū, jei taip ir nutiktų. Esame Lietuvos pakraštyje, sienos čia pat. Daugpilis būtų galimybė ieškant darbuotojų“, – sakė baldų fabriko „Visagino linija“ vadovas Raimondas Bakšys.

    Ši gamykla – vienas didžiausių darbdavių regione: turinčią 830 darbuotojų baldų gamintoją lenkia tik Ignalinos atominė elektrinė. Tačiau darbo jėgos vietoje trūksta, todėl darbuotojus vežasi iš Zarasų.

    Tokia idėja domina ir Daugpilį. „Susisiekimas geležinkeliu tarp miestų darbo dienomis ir per atostogas paskatintų tiek turistų, tiek ir darbuotojų judėjimą. Tačiau Latvijoje geležinkelio klausimai – valstybinis, o ne savivaldybės klausimas“, – portalui lrytas.lt perdavė Daugpilio savivaldybės atstovė Liga Korsaka.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Vieną 2019 balandžio vakarą valanda anksčiau atvykau į Visagino stotį važiuoti link Vilniaus. Kadangi stotyje laukti buvo gan nuobodoka, pasitaikė puiki galimybė susiorganizuoti trumpą kelionę Visaginas-Turmantas-Visaginas.
    Iš Visagino išvykau 17:21, Turmante buvau 17:31 ir turėjau netgi... 22 minutes, kadangi atgalinis (ir, beje, paskutinis) traukinys buvo 17:53.
    Per tas 22 minutes spėjau pasivaikščioti po stoties lyginį kelyną, patekti į Latvijos teritoriją bei padaryti kelias telefonines nuotraukas.

    Įleidžiamasis nelyginis šviesoforas, kuris yra Latvijoje:


    Iš kitos pusės:


    Jau Turmanto stoties teritorijoje, tačiau iki kelyno sudėlioti latviški piketo ženklai:


    Atsisukus atgal link Latvijos taip pat pamačiau latvišką greičio ribojimo ženklą. 100km/h keleiviniams ir 80km/h prekiniams:


    Priartėjus prie iešmyno pradeda matytis Turmanto apendikso kontūrai:


    Būtent tokia kvadratinė forma susitarus su Latvija atiteko mums, tačiau to neužteko, kad įleidžiamasis būtų mūsų teritorijoje (paspaudus - didesnis):


    Ir grįžtant į stotį pasitinka LR ženklas:


    Kiek kažkur teko skaityti, mes už šį gabaliuką latviams atidavėme kažkokį savo žemės gabaliuką, tačiau dabar neatgaminu. Gal kažkas žino?

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    Turmante su latviais apsikeista teritorijomis dėl geležinkelio.


    maps.lt

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Kiek matau pagal street view'ą ir palydovą, dar Lietuvoje.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    O Kybartuose irgi šviesoforai už sienos? Ar ne?

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Turmanto stotis yra bene vienintelė, kurios įleidžiamasis šviesoforas yra kitoje valstybėje. Taip pat ir sienos riba patraukta, kad iešmas jos nekirstų

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Turmantas (Turmont). Lenkijos - Latvijos pasienio stotis.
    Apie 1930-1939 m.

    https://fotopolska.eu/foto/1614/1614298.jpg

    Komentuoti:


  • marius_
    replied
    Saldutiškyje sutiktas kažkoks veikėjas tvirtino, kad įsigijo stoties pastatą ir planuoja kažką jame veikti. Kol kas dar sena forma

    Komentuoti:


  • marius_
    replied
    O ji tebestovi dar vis

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Abejotina. Tie, kas keliaus vietoje, važiuos automobiliu. Gatvės jau beveik vėl pilnos automobilių kaip iki karantino, o VT pustuštis.
    Šeštadienį 15:10 traukinys į Turmantą buvo užpildytas ~80%, daug keliaujančių, su dviračiais, kuprinėmis ir t.t. Daugpilio traukiniai irgi turėtų užsipildyti.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Abejotina. Tie, kas keliaus vietoje, važiuos automobiliu. Gatvės jau beveik vėl pilnos automobilių kaip iki karantino, o VT pustuštis.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Kol kas dar ir vietiniai traukiniai pustuščiai. Tai kam gainioti orą į Daugpilį? Galiausiai yra gera proga užraukti visam laikui, nes ir taip mažai keleivių buvo... RB tai atnaujins, nes ten politika, bet irgi tikriausiai dar kurį laiką palauks, net kai Lenkija pilnai atidarys sienas.
    Šiais metais vyraujant baimėms keliauti į tolimas šalis, tokie sąlyginai vietiniai maršrutai kaip tik turėtų sulaukti pagausėjimo.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Kol kas dar ir vietiniai traukiniai pustuščiai. Tai kam gainioti orą į Daugpilį? Galiausiai yra gera proga užraukti visam laikui, nes ir taip mažai keleivių buvo... RB tai atnaujins, nes ten politika, bet irgi tikriausiai dar kurį laiką palauks, net kai Lenkija pilnai atidarys sienas.
    Daugpilis kaip tik šeštadienio ir sekmadienio rytinius oro vežiojimo reisus padarė išeinančius "ant nulio", tad jo tikrai neužrauks. Nuo Birželio yra planų atnaujinti, traukiniobiliete jau matosi vienas reisas.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Kol kas dar ir vietiniai traukiniai pustuščiai. Tai kam gainioti orą į Daugpilį? Galiausiai yra gera proga užraukti visam laikui, nes ir taip mažai keleivių buvo... RB tai atnaujins, nes ten politika, bet irgi tikriausiai dar kurį laiką palauks, net kai Lenkija pilnai atidarys sienas.

    Komentuoti:


  • Vilnietizz
    replied
    Kažin, ar yra planų atnaujinti maršrutą Vilnius-Daugpilis?

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Tik tiek, kad kaip supratau pagal projektą, iešmai valdosi tik iš būdelės šalia bėgių, tad konduktorius turi išlipti iš traukinio ir nueiti į ją. Prie EVC šie iešmai neprijungti.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Būtent, magistraliniame kelyje esančių iešmų mašinistas negali perjunginėti, jei neklystu. Arba iešmininkas, kas brangu, nes ne stotis, turi atvažiuoti prieš traukiniui važiuojant, nes užkampis, į kurį problematiška atvažiuoti, nes keliai tik miško (o žiemą dar ir gali būti nenuvalyti), nes iešmas naudojamas gal kartą ar du per mėnesį.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė angelswing Rodyti pranešimą
    Pasidarė įdomu, o kodėl dar įrengiami rankiniai iešmų perjunginėjimai?
    Ir pastebėjau vienose stotyse rankiniai (pvz. Švenčionėliuose), kitose valdomi iš kitur (nežinau iš kur) (žalios dėžutės ). Ar neturėtų būti visur vienodai?
    Pagrindinis skirtumas - kaina. Automatinį iešmą valdo stotyje dirbantis budėtojas, jeigu jo nėra - eismo tvarkdarys, dirbantis Vilniuje, EVC. Anksčiau visose stotyse dirbdavo budėtojai, dabar mažesnėse stotyse budėtojai dirba tik tada, kada stotyje dirba manevrinis lokomotyvas.

    Taip pat įrengus rankinį iešmą tokioje vietoje, nereikalingas budėtojas - iešmus gali perjunginėti traukinio konduktorius.
    Paskutinis taisė Ignalina; 2020.05.29, 10:50.

    Komentuoti:


  • angelswing
    replied
    Jau šiandien kaip ir oficialiai pristatoma:

    https://www.15min.lt/verslas/naujien...ka-667-1325112

    Pasidarė įdomu, o kodėl dar įrengiami rankiniai iešmų perjunginėjimai?
    Ir pastebėjau vienose stotyse rankiniai (pvz. Švenčionėliuose), kitose valdomi iš kitur (nežinau iš kur) (žalios dėžutės ). Ar neturėtų būti visur vienodai?

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Jau naudojamas karinės technikos gabenimui ar dar tik kokie bandymai?
    Tai iešmas iš magistralinio kelio ne iš Pabradės pusės, jei teisingai supratau? Kodėl, juk traukiniui reikia papildomai važiuoti į Švenčionėlius ir grįžti arba sustoti tarpstotyje ir važiuoti atgal?
    USA kariai fotografavino metu bandė skirtingą techniką užvarinėt, tikriausiai ant dienų krausis jau normaliai. Iešmas nuo Pabradės, tačiau norint jį perjungti, reikia Švenčionėlių stoties budėtojos leidimo.

    Komentuoti:

Working...
X