Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT-PL] Maršrutas Vilnius-Šeštokai-Suvalkai-Varšuva

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Konstantin
    replied
    Dar viena trumpa apžvalga iš interneto platybių, tą dieną kai Pesa "pasibučiavo" su traktoriumi.






    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė TomasK Rodyti pranešimą
    Įdomu, kodėl tik nuo 2028?... Remiantis 2022 m. pranešimu, ruože Kaunas– LT/PL siena automatinė signalizacija turėtų būti įdiegta iki 2026. Klausimas, ar tokie darbai vis tik yra vykdomi šiuo metu...
    Nes sekantys Seimo rinkimai 2028 m. Per anksti padarysi, tai ne tik reikės dirbti, bet visi ir rezultatą pamirš iki rinkimų. Čia gi tokia koalicija, kurie pachillins porą metelių ir prieš rinkimus kažką padarys, kad galėtų pasireklamuoti

    Komentuoti:


  • TomasK
    replied
    2025-01-16 susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis Varšuvoje susitiko su Lenkijos infrastruktūros ministru Dariuszu Klimczaku aptarti galimybes dar labiau stiprinti dvišalį bendradarbiavimą transporto ir logistikos sektoriuje. Tuo pačiu buvo aptarta ir galimybė nuo 2028 m. paleisti keleivinį traukinį maršrutu Kaunas–Varšuva be persėdimo.

    Įdomu, kodėl tik nuo 2028?... Remiantis 2022 m. pranešimu, ruože Kaunas– LT/PL siena automatinė signalizacija turėtų būti įdiegta iki 2026. Klausimas, ar tokie darbai vis tik yra vykdomi šiuo metu...
    Paskutinis taisė TomasK; 2025.01.17, 14:57.

    Komentuoti:


  • Konstantin
    replied


    dar viena apžvalga Krokuva - Vilnius


    Komentuoti:


  • Konstantin
    replied
    Nežinau į kurią temą geriau dėt... Latvio kelionė iš Rygos į Lenkiją. Matosi kad trūksta dar vieno reiso, suderinto traukiniu į Mockavą. Jei būtu, gal ir atsirastu kad ir minimali paklausa iš Rygos.




    Paskutinis taisė Konstantin; 2024.10.13, 11:07.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Aš dėl to rašiau apie 1435 mm, kad šioje vėžėje yra reali konkurencija ir dirba visų šalių (neišskiriu valstybiniai, ar privatūs) vežėjai. Su kitomis vežėmis taip nėra. Toks DB dirba visoje Europoje. Taip kad galės vežti ir Lietuvoje. Berods jis (DB Cargo Polska) netgi turi licenciją Lietuvoje veikti (negarantuoju, bet lygtai vienu metu važinėjo iki Mockavos). Keleivių vežimas yra kas kita. Privatininkams tai visiškai neįdomu, jei tik valstybė neskelbia konkurso ir nemoka už keleivių kilometrus. Čia subsidijos nepadeda. Turi būti 100 proc. finansavimas iš valstybės ar vietinės valdžios. Tada privatininkai dirba. Turistiniai, istoriniai ir pan. traukiniai ne į temą. Apie juos kita kalba. Nors kai kuriuose segmentuose yra ir visiškai laisvos iniciatyvos ir veiklos - tas pats FlixTrain. Kadangi RB iš karto yra ir bus nuostoliga, keleivių pervežimams reikės ne subsidijų, o konkurso ir garantuoto finansavimo. Kaip tai bus daroma, neaišku. Faktas vienas, kad viso trys šalys - Lietuva, Latvija ir Estija (o gal ir Lenkija) turės susitarti, kokį modelį pasirinkti - bendros kompanijos-vežėjo steigimas ar bendras tarptautinio konkurso skelbimas vežėjui parinkti.
    Paskutinis taisė Al1; 2024.10.05, 08:00.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Kokie dar konkursai? Krovinių vežimas visoje ES 1435 mm vėže visiškai liberalizuotas - veža kas tik nori, kas atitinka minimalius reikalavimus (turi licenciją ir kitus reikiamus dokumentus toje šalyje, kurioje ketina vežti). Tam nereikia jokio konkurso. Su keleivių vežimu yra kitaip - jis dotuojamas, todėl arba konkursas, arba tiesioginė sutartis su vežėju (čia, žinoma, eina kalba tik apie valstybinius geležinkelius) be konkurso.
    Prieeigos prie daugumos geležinkelių ES, įskaitant ir rusišką 1520/1524, ir Iberijos 1668, ir Airijos 1000 vėžes yra liberalizuotos. Įskaitant ir keleivių vežimą. Tiesiog nedaug įmonių nori vežti keleivius prieš tai negavus kokios nors subsidijos garantijos, nes keleivių vežimas bendrai imant yra nuostolingas. Ar pavyks gauti norimus laikus vežimui ir t.t. tai jau kitas klausimas, bet nereikia jokio konkurso ar sutarties kad vežti keleivius, dėl to iš tos Čekų įmonės ir girdėjom apie planus naktiniam traukiniui - ten ta įmonė maždaug hobio lygio, ir jokių galimybių neturi gauti sutarties iš valstybės ar panašiai, bet vis dėl to vežimus planuoja ir daro.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    O matyti "kodėl ne", tai šiaip reiktų. Gera vieta pradėti matyti būtų kad ir visas ligšiolinis RB projekto track recordas Lietuvoje, kur absoliučiai visos iki vienos projekto dalys belenkaip vėlavo ir šiuo metu vėlavimai tik didėja. Negana to, net nepateikiami paaiškinimai, kodėl taip yra, nors viskas lyg ir savo vietose ir projektas turėtų judėti pilnbu greičiu be jokių trukdžių. Geras pavyzdys - Jonavos tiltas, kuriam dar net polių turbūt nebaigė kalti, nors šiuo metu tiltas jau turėjo būti praktiškai baigtas. Vis dar nematai, kodėl iki 2030 Kaunas-Lenkija neturi absoliučiai jokių šansų būti užbaigtas?
    "Absoliučiai visos iki vienos" vėluojančios projekto dalys yra pagrinde Kaunas-Latvijos siena atkarpa, nes kitur daugiau mažiau pagal planą eina. Ir aš esu išgirdęs gana patikimų kuždesių kad vėluoja didžiąja dalimi dėl to kad projektuotojas prisišiko tiek kad statytojai nenori imti kontrakto kol nepataisys. Kodėl neina viešai dėl šito tai nežinau, bet įtarimas toks kad nelabai ką pakeistų, nes projektavimą kaip ir bendra įmonė užsakė, ir jai reikėtų knistis, o ne lietuviams. Kitų sekcijų projektavimą kitos įmonės daro, dėl ko mano pasitikėjimas kad jos greičiau vyks gerokai stipresnis.

    Parašė John Rodyti pranešimą
    Ir čia net nekalbant apie riedmenų pirkimą, dėl kurio vis dar spengianti tyla
    Dėl riedmenų, tai nelabai manau kad kas nors konkretaus ir bus išgirsta iki kol nebus pirkimas paskelbtas. Žinau kad bent LTG Link kažką patys planuoja, bet kada paskelbs kažką konkrečiau tai nežinau.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Kokie dar konkursai? Krovinių vežimas visoje ES 1435 mm vėže visiškai liberalizuotas - veža kas tik nori, kas atitinka minimalius reikalavimus (turi licenciją ir kitus reikiamus dokumentus toje šalyje, kurioje ketina vežti). Tam nereikia jokio konkurso. Su keleivių vežimu yra kitaip - jis dotuojamas, todėl arba konkursas, arba tiesioginė sutartis su vežėju (čia, žinoma, eina kalba tik apie valstybinius geležinkelius) be konkurso.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Taigi dėl riedmenų pirkimo gali būti taip, kad nieko ir nepirks, o leis važiuoti visiems norintiems. Kas dėl krovinių, tai taip tikriausiai ir bus. Dėl keleivinių irgi gali būti, kas pasamdys kokį DB su savo riedmenimis (naudotais IC-E) ir tuo viskas pasibaigs...



    Ne. Yra pavyzdžių, kai nuo projektavimo iki statybos pabaigos praeidavo pora metų. Taip, žvalgyba, topografavimas vietoje gal dar metus iki tai užtrukdavo, bet ne daugiau. Paprastai būtent valstybė statė greitai. O privatininkai ilgiau. Taip kad fiziškai buvo įmanoma, o dabar net ir fiziškai neišeina, nepaisant milžiniškos techninės pažangos, tiksliau revoliucijos...
    O kas čia tie "visi norintys", kurie visur visus veš? Tokiu atveju, kaip minimum, reiktų skelbti vežėjų konkursus ir pradėti dalinti slotus, nes, kaip matom, DB, Trenitalia ir visi kiti "norintys" vežti jau beveik eilėje laukia prie SuMin

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Taigi dėl riedmenų pirkimo gali būti taip, kad nieko ir nepirks, o leis važiuoti visiems norintiems. Kas dėl krovinių, tai taip tikriausiai ir bus. Dėl keleivinių irgi gali būti, kas pasamdys kokį DB su savo riedmenimis (naudotais IC-E) ir tuo viskas pasibaigs...

    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

    Per pora metų statė. Finansavimas, projektavimas, etc. trūko gerokai ilgiau, bet niekas tokių dalykų į knygas nerašė
    Ne. Yra pavyzdžių, kai nuo projektavimo iki statybos pabaigos praeidavo pora metų. Taip, žvalgyba, topografavimas vietoje gal dar metus iki tai užtrukdavo, bet ne daugiau. Paprastai būtent valstybė statė greitai. O privatininkai ilgiau. Taip kad fiziškai buvo įmanoma, o dabar net ir fiziškai neišeina, nepaisant milžiniškos techninės pažangos, tiksliau revoliucijos...
    Paskutinis taisė Al1; 2024.10.04, 18:42.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    O matyti "kodėl ne", tai šiaip reiktų. Gera vieta pradėti matyti būtų kad ir visas ligšiolinis RB projekto track recordas Lietuvoje, kur absoliučiai visos iki vienos projekto dalys belenkaip vėlavo ir šiuo metu vėlavimai tik didėja. Negana to, net nepateikiami paaiškinimai, kodėl taip yra, nors viskas lyg ir savo vietose ir projektas turėtų judėti pilnbu greičiu be jokių trukdžių. Geras pavyzdys - Jonavos tiltas, kuriam dar net polių turbūt nebaigė kalti, nors šiuo metu tiltas jau turėjo būti praktiškai baigtas. ignaloidas Vis dar nematai, kodėl iki 2030 Kaunas-Lenkija neturi absoliučiai jokių šansų būti užbaigtas?
    Ir čia net nekalbant apie riedmenų pirkimą, dėl kurio vis dar spengianti tyla.

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    XIX a. per porą metų nutiesė ne tokio ilgio linijas. Ir be jokios technikos, tik kastuvais ir vežimais. Karo metais iš viso greitis dar didesnis buvo. Dabar viską stabdo biurokratinės procedūros. Todėl per 2-3 metus neįmanoma.
    Per pora metų statė. Finansavimas, projektavimas, etc. trūko gerokai ilgiau, bet niekas tokių dalykų į knygas nerašė

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Per kiek laiko įmanoma pastatyti naują tiltą per Nemuną?
    Tilto per Nemuną Lenkijos siena-Kaunas apimtyje nėra, o tuo tarpu Kauno mazgo apimtyje mano žiniomis planuojama jį statyti vėliau nes srautai į Lenkijos pusę iš pradžių nėra planuojami pakankami kad reikėtų dvikelio, ir ~200 metrų vienkelio keletą metų didėlės bėdos nedarys, Latvijoje ir Estijoje gerokai daugiau vienkelio gerokai ilgiau bus.
    Paskutinis taisė ignaloidas; 2024.10.04, 21:05.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    XIX a. per porą metų nutiesė ne tokio ilgio linijas. Ir be jokios technikos, tik kastuvais ir vežimais. Karo metais iš viso greitis dar didesnis buvo. Dabar viską stabdo biurokratinės procedūros. Todėl per 2-3 metus neįmanoma.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė ignaloidas Rodyti pranešimą

    Nelabai matau kodėl ne. Kiek matome šiuo metu vykstančiose statybose, sąnkasą per ~2 metus pastatyti galima, manau ant sankasos per ~2 metus bėgius ir susijusias sistemas įrengti irgi įmanoma. Žemės paįmimas planuojamas baigti iki 2026, tad 2030 įrengti iš laiko perspektyvos konkrečių problemų nematau. Žinoma tam reikės pinigų ir kad projektuotojai nepavestų, bet čia jau yra kitas reikalas, ir nematau kodėl teigiate jog net teorinių šansų nėra.
    Per kiek laiko įmanoma pastatyti naują tiltą per Nemuną?

    Komentuoti:


  • ignaloidas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Įdomu, ar dabartinė SuMin administracija iš tikrųjų nesupranta, kokia yra situacija su RB ir kad iki 2030 užbaigti atkarpos iki Lenkijos nėra absoliučiai jokių, net teorinių, šansų, ar jie tyčia skleidžia tokią false informacija dėl kažkokių specifinių motyvacijų?
    Nelabai matau kodėl ne. Kiek matome šiuo metu vykstančiose statybose, sąnkasą per ~2 metus pastatyti galima, manau ant sankasos per ~2 metus bėgius ir susijusias sistemas įrengti irgi įmanoma. Žemės paįmimas planuojamas baigti iki 2026, tad 2030 įrengti iš laiko perspektyvos konkrečių problemų nematau. Žinoma tam reikės pinigų ir kad projektuotojai nepavestų, bet čia jau yra kitas reikalas, ir nematau kodėl teigiate jog net teorinių šansų nėra.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė felar Rodyti pranešimą
    Lenkai kalba apie antro traukinio galimybę 2025/2026 tvarkaraščiui. Prieš dvi savaites užsiminta:
    https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadom...ch-120518.html
    Šita vieta skamba kaip prastas anekdotas:
    Wiceminister transportu i komunikacji Republiki Litewskiej Loreta Maskaliovienė przedstawiła planowany zakres prac pierwszego etapu inwestycji na Litwie i potwierdziła deklarację ukończenia do 2030 r. odcinka od Kowna do granicy z Polską.
    Įdomu, ar dabartinė SuMin administracija iš tikrųjų nesupranta, kokia yra situacija su RB ir kad iki 2030 užbaigti atkarpos iki Lenkijos nėra absoliučiai jokių, net teorinių, šansų, ar jie tyčia skleidžia tokią false informacija dėl kažkokių specifinių motyvacijų?

    Komentuoti:


  • felar
    replied
    Lenkai kalba apie antro traukinio galimybę 2025/2026 tvarkaraščiui. Prieš dvi savaites užsiminta:
    https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadom...ch-120518.html

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
    Arba 22:00 išvykimas ir 07:00 atvykimas. Būtų aktualiau.
    Norime to ar ne, bet Ryga yra kiek svarbiau nei Talinas ar Vilnius.
    Rygoje 03:00 tikrai nėra ką veikti, buvau viena kartą tokioje ekskursijoje

    Komentuoti:

Working...
X