Parašė Sula
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Ir estams. Ir bet kam, kas statė HSR šalies sostinėje. Išskyrus, aišku, Lietuvą (na nes gruntas ir reljefas).Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
Latviams ir VLR'ui papasakokit.
Comment
-
Dar PR - Įsibėgėjantis „Rail Baltica“ projektas sukurs tūkstančius darbo vietų: štai kokių specialistų ieškos
Įsibėgėjantis „Rail Baltica“ projektas suteiks darbo šimtams įmonių Lietuvoje bei tūkstančiams jose dirbančių specialistų. Vertinant Europos (Austrijos, Jungtinės Karalystės) projektų lyginamuosius rodiklius, skaičiuojama, kad vystant projektą bus sukuriama nuo 20 tūkst. darbo vietų.
Šiuo metu „Rail Baltica“ sankasos darbai vykdomi 29,2 km atkarpoje. Šiemet planuojama pasirašyti sutartis dėl naujų geležinkelio sankasos ruožų ir aktyvių darbų ruožą išplėsti papildomais 36 km. Kitąmet sankasos įrengimo darbus planuojama didinti dar 49 km darbų atkarpa Panevėžio link. Strateginė infrastruktūros plėtra ir toliau užtikrintai finansuojama Europos Sąjungos (ES). Tai reiškia, kad tiek projektavimo veiklų, tiek statybų apimtys Lietuvoje ir toliau augs.
Subrangovai – lietuviai
Šiuo metu lietuviškojoje „Rail Baltica“ dalyje dirba dvi užsienio rangovų įmonės – italų ir latvių kompanijos. Skaičiuojama, kad per pastaruosius dvejus metus apie 95 proc. „Rail Baltica“ statybos darbų aikštelėse dirbo Lietuvos subrangovų įmonės. Užsienio rangovai dažniausiai ieško partnerių vietinėje rinkoje ir samdo vietos įmones, moka atlyginimus ir mokesčius, taigi investicijos į infrastruktūros statybas grįžta į bendrą biudžetą.
„Siekiant „Rail Baltica“ veiklas įgyvendinti iki 2030 m. pabaigos, planuojama, kad statybos darbų apimtys eksponentiškai didės kiekvienais metais iki maždaug 2028 m. pabaigos ir tuomet stabilizuosis. Pavyzdžiui, tarp 2024 m. ir 2025 m. suplanuotų darbų apimtys skirsis preliminariai 3 kartus. Atitinkamai turės didėti ir rangovų, atliekančių statybos darbus resursai, reikalingos technikos kiekiai. Galima išskirti tai, kad greitojo geležinkelio statybos yra sudėtingos, joms taikomi tarptautiniai standartai bei reikalavimai, tad aukšta kvalifikacija privaloma visiems statybos dalyviams“, – kalbėjo „Rail Baltica“ ruožo Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena programos vadovas Vytautas Tilinskas.
Comment
-
Latvijos spaudoje vėl eilinis sujudimas. Susisiekimo ministerija pusę metų visaip bandė išspausti finansavimą nors daliai kilpos per RIX ir Rigos centrinę stotį, tačiau kai iš CEF nė vienas objektas ne pagrindinėje trasoje negavo nė cento, teko nusileisti ant žemės.
Latviai stabdo praktiškai visus EU finansuojamus projektus susijusius su transportu ir visą finansavimą permeta RIX ir centrinės stoties pietinės dalies užbaigimui. Vizija tokia, kad iki RIX bus nutiesta 1520 atšaka nuo Jurmalos linijos ir paleistos ką tik nupirktos Škodos. Tiesiant pagrindinę Rail Baltica liniją būtų padarytas persėdimo taškas į 1520 traukinius einančius link centrinės Rygos stoties ir oro uosto ties Salaspiliu.
Tarp sustabdytų projektų BEMU pirkimas ir BRT linija Rygoje. Po tokių sprendimų turėtų būti užbaigta RIX stotis. Rygos stoties neaišku kokį laiką užbaigta bus tik pusė. Neaišku taip pat kurį laiką vietoj tilto per Dauguvą, Rygoje stovės labai brangi apžvalgos aikštelė su viena atrama vandenyje.
Tarp kitko, sprendimas dėl šios atramos statybos buvo priimtas ne taip ir senai - maždaug prieš metus.
Vienas iš straisnių čia:
https://rus.delfi.lv/57860/latvia/12...-iz-salaspilsa
Bet jų pilna visuose Latvių spaudos portalų
- 11 patinka
Comment
-
Neriboti EU pinigai, tiesiog latviai nemoka prašyti, tegu samdo vietinius forumo ekspertus!Parašė DKL Rodyti pranešimąLatvijos spaudoje vėl eilinis sujudimas. Susisiekimo ministerija pusę metų visaip bandė išspausti finansavimą nors daliai kilpos per RIX ir Rigos centrinę stotį, tačiau kai iš CEF nė vienas objektas ne pagrindinėje trasoje negavo nė cento, teko nusileisti ant žemės.
Latviai stabdo praktiškai visus EU finansuojamus projektus susijusius su transportu ir visą finansavimą permeta RIX ir centrinės stoties pietinės dalies užbaigimui. Vizija tokia, kad iki RIX bus nutiesta 1520 atšaka nuo Jurmalos linijos ir paleistos ką tik nupirktos Škodos. Tiesiant pagrindinę Rail Baltica liniją būtų padarytas persėdimo taškas į 1520 traukinius einančius link centrinės Rygos stoties ir oro uosto ties Salaspiliu.
Tarp sustabdytų projektų BEMU pirkimas ir BRT linija Rygoje. Po tokių sprendimų turėtų būti užbaigta RIX stotis. Rygos stoties neaišku kokį laiką užbaigta bus tik pusė. Neaišku taip pat kurį laiką vietoj tilto per Dauguvą, Rygoje stovės labai brangi apžvalgos aikštelė su viena atrama vandenyje.
Tarp kitko, sprendimas dėl šios atramos statybos buvo priimtas ne taip ir senai - maždaug prieš metus.
Vienas iš straisnių čia:
https://rus.delfi.lv/57860/latvia/12...-iz-salaspilsa
Bet jų pilna visuose Latvių spaudos portalų
Geriausia tai, kad į RIX persėsti reikės. Sveiki atvykę į Salaspilį, persėskite į traukinį į Rygos centrinę, o iš ten į RIX. LololololPaskutinis taisė ifl; 2024.09.04, 11:46.
- 15 patinka
Comment
-
Latviai tokie protingi, o lietuviai visiški lochai. Tiek čia skambių frazių skambėjo.
O dabar sėdi šūde, nes per kiauras kelnes sukrito menami pinigai pro lauko tualeto skylę žemyn. Kas lips ištraukti?Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
- 8 patinka
Comment
-
Absurdas, negu iš savų negali tos mažos kilpos per Rygą pabaigti?Parašė ifl Rodyti pranešimą
Neriboti EU pinigai, tiesiog latviai nemoka prašyti, tegu samdo vietinius forumo ekspertus!
Geriausia tai, kad į RIX persėsti reikės. Sveiki atvykę į Salaspilį, persėskite į traukinį į Rygos centrinę, o iš ten į RIX. Lolololol
Comment
-
A iš ko pentzijas moketi?Parašė Lettered Rodyti pranešimąAbsurdas, negu iš savų negali tos mažos kilpos per Rygą pabaigti?
Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
Čia tos pažymėtos raudonai? Grubiai įvertinus, turbūt tos raudonos kilpos statyba sudarys apie 1/2 sumos, kokios reikėtų visai kitai linijai per LV teritoriją nutiesti. Urbanizuotose teritorijose statyba labai brangi, nes reikia daug inžinerinių statinių. Todėl sunku įsivaizduoti kaip latviai tik iš savo biudžeto sugebėtų tuos milijardus skirti.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
Absurdas, negu iš savų negali tos mažos kilpos per Rygą pabaigti?
- 7 patinka
Comment
-
Jie galvojo kad katilas begalinis, o atidarius dangtį pamatė vidurinį pirštą.Parašė Kecal Rodyti pranešimąTai jie pradėjo statyti tiltus ir stotį, o tada suprato, kad neužteks pinigų? WTF
Laukiame išsamaus forumo ekspertų situacijos išaiškinimo.Paskutinis taisė Arunasx; 2024.09.04, 12:27.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
- 8 patinka
Comment
-
Iš vienos pusės, gaila, kad kaimynams nepaėjo korta iškart padaryt "kaip pas žmones", iš kitos pusės, malonu suvokt, kad pas mus, panašu, projektą valdo geriau situacijoj besiorientuojantys specialistai. Juk mūsiškiai irgi galėjo pradėt nuo požeminio intermodalinio keleivių hubo po KUN.
<s>Bėgių nebus, užtat Ryga turės šiuolaikišką transporto hubą!</s>
- 15 patinka
Comment
-
Kiek man yra tekę ten važiuoti, beveik visur suplanuota esama trasuote. Nematau didelės problemos nutiesti sudvigubintą vėžę. Net ir per esamą tiltą. Nuo Liepojos linijos iki RIX reiks papildomos atkarpos. Tiesa, pietinės dalies iki RIX nėra, bet pajungus Jelgavos liniją problemą galima išspręsti mažu kraujuParašė Lettered Rodyti pranešimą
Absurdas, negu iš savų negali tos mažos kilpos per Rygą pabaigti?

Comment
-
Deja turiu jus eilinį kartą nuvilti, nes nieko naujo iš šio straipsnio nesužinojome:
- Rail Baltica finansavimas buvo suskaldytas į du etapus, apie ką jau ne vieną kartą kalbėjome
- Pirmame etape bus koncentruojamasi į Varšuva - Talinas pagrindinę liniją, taigi nebus finansuojamas Rygos loop ar jungtis į Vilnių, apie ką irgi jau ne vieną kartą kalbėjome
- Latviai bandė gauti finansavimą savo loop ir pirmajame etape, bet (kaip jau rašiau anksčiau) jo jie negalėjo gauti dėl suskaldymo į etapus ir niekas jo rimtai nesitikėjo
- Jei Lietuva dabar prašytų finansavimo kokiam nors Kaišiadorys - Vievis ruožui, jo irgi lygiai taip pat negautų
- Tai, kad Latvijos spauda trimituoja apie keliolikos kilometrų jungties perkėlimą į kitą etapą, o Lietuvos spauda tyli apie nevykstančius darbus Vilnius - Kaunas jungtyje, nereiškia, kad Lietuvoje situacija yra geresnė, tai tiesiog parodo situaciją su spaudos supratimu apie šio projekto reikšmę
Bendrai, dabar turime šią situaciją:
Lietuva
- Pasikrapštė vos 7% trasos šalyje ilgyje
- Nepastatė nei vieno rimto objekto
- Kontraktams nėra paruošta daugiau nei pusė ruožo šalyje
Latvija
- Padarė sunkiausius darbus miesto centre, įskaitant ne tik 'taškinius' objektus, bet ir prioriteto formavimą griaunant didelius supermarketus ir Kultūros pavelde esančius pastatus
- Įpusėjo statybose tokių objektų, kurių pavydėtų ir tokio dydžio Vokietijos ar Prancūzijos miestai
- Įsisavino (šių dienų eurais skaičiuojant) gerokai virš milijardo ES eurų - ypatingai pasiteisino tai, kad darbai buvo pradėti anksti, dar prieš masinę infliaciją
- Paruošė kontraktams visą pagrindinės linijos ruožą, kuriame jau prasideda darbai
Kad Rygos objektai nebus pajungti ilgalaikėje perspektyvoje gali galvoti tik visiškai situacijoje nesigaudantis žmogus. Nuo Rail Baltica pagrindinės trasos iki šių objektų jau yra nutiestas elektrifikuotas geležinkelis. Iš didelės bėdos, jį būtų galima panaudoti padarant jį dviejų vėžių, ką latvių biudžetas ramiai pavežtų ir toks pajungimas vis tiek būtų geresnis, nei Kauno pajungimas pro tunelį. Estiškame straipsnyje buvo rašoma, kad Rygos prijungimas iš vienos pusės kainuotų 300m, kai Vilniaus pajungimas - apie 2,5 milijardo (spėčiau reiktų dauginti šiuos skaičius bent iš dviejų). Taigi, taip, lietuviai yra visiški liūzeriai šiame projekte, nes nieko gero be iškirstų medžių parodyti kol kas negali, kai latviai apsižiojo daug, bet kol kas dirba labai greitai, net jei ir didžiausio VT užkampio Europoje nacionalistėliams atrodo kitaip.Paskutinis taisė VLR; 2024.09.04, 13:21.
- 6 patinka
Comment
-
Tiek kiek suprantu latvių reikalus (ką ten parašė spaudoje), tai dvi priežastys juos apribojo:
1) Laikas - akivaizdu kad trūksta. Ir šituo atžvilgiu nežinau ar pas mus labai jau geriau su laiko valdymu.
2) Finansai - pernelyg optimistiškai skaičiavosi, kaip kad ir pas mus blogai susiskaičiavo. Bet pas mus tema prieš rinkimus kažkodėl neeskaluojama, bet po rinkimų manau sulauksime "o iš kur dabar reikia užkamšyti finansavimo skyles".
Tai dėl viso šito kenčia projekto apimtis (scope). Beje dėl apimties dar iki galo nepasisakė kaip tiksliais darys, nes arba Rygos rytuose, arba Rygos vakaruose (oro uoste) bus laikinoji RB linijos pabaiga, bet išleis savaitės bėgyje studiją, kur galutinai susidėlios ką darys.
Taip pat rašo straispnyje, kad derybose dėl 2028-2035 ES biudžeto planuotų derėtis dėl to, kas dabar bus nebaigta. Tai mums lygiai taip pat reikia ruoštis namų darbus naujam finansavimo laikotarpiui, nes tikrai bus ką užbaiginėti naujame etape.
Beje tokiame kontekste apie atšaką į Vilnių galime net nesvajoti, nebent iš naujo ES biudžeto
Tai džiūgaukite, kad latviai negavo babkių (aka kaimyno tvartas dega), bet mums ta pati šikna
Paskutinis taisė Rijikas; 2024.09.04, 13:35.
- 1 patinka
Comment
Tiltas visgi ne pagrindinė problema, ir jis, tikriausiai, bus pastatytas ir stovės dar ilgokai tuščias be realaus eismo iki, optimistiškai, 2030 m.
Comment