Osle paskutinėm dienom VT chaosas nes nauji elektriniai autobusai nesusitvarko su -12°C.
Visi 320 nauji Solaris autobusai, kol šalta, išimti iš eismo.
Šveicarija po šiai dienai perka naujus dyzelinius autobusus miestam, nes tiek dujiniai, jau nekalbant apie elektrinius, smarkiai brangesni. Kažkaip išgyvena žmonės.
Paskutinį kartą Ciurichas pirko dyzelinius busus 2015 metais. Dabar visi eina hibridiniai arba bateriniai. Netgi šveicarų tarpmiestiniai PostBusai kitamet turės 100 elektrobusų, o iki 2040 iškeltas tikslas visiškai atsisakyt iškastinio kuro busų.
Ciuriche, Bazelyje ar Ženevoje nevažinėja jokie dyzeliai miesto centre, viskas beveik ant bėgių arba elektriniai, hibridiniai arba bateriniai troleibusai. Dyzeliai tik periferijose.
Šveicarija po šiai dienai perka naujus dyzelinius autobusus miestam, nes tiek dujiniai, jau nekalbant apie elektrinius, smarkiai brangesni. Kažkaip išgyvena žmonės.
Su ES parama labiau apsimokėtų troleibusai. Arba tramvajus.
Be abejo, tik čia daug sudėtingesnė situacija. Dėl troleibusų kažkoks įsikalimas kad jie blogis, o dėl tramvajų, gal ir bus kažkas vizijose iki 2040-2050 metų, o gal ir ne. Net jei nusileis iš dangaus Kalėdų senelis ir padovanos Vilniui tramvajų (tai neabejotinai realiausias tramvajaus atsiradimo Vilniuje scenarijus), autobusų vis tiek reikės.
Vandenilinių autobusų žadama 16 vnt, be termino, kada jie gali atsirasti. VVT šiuo metu naudoja 350 dyzelinių autobusų. Pažiūrėkite ir į senus troleibusus ir sugrįžkite ant žemės.
Įtariu kad ir šis projektas toli gražu nebus užbaigtas per metus, net jei po jo užbaigimo keletą metų būtų daugiau dyzelinių autobusų šioje vietoje nei yra dabar, nemanau kad tai labai rimtas argumentas kad tokios plėtros šioje vietoje tik būtent dėl šios priežasties nereikia. Dyzelinių autobusų spėčiau neišvengiamai mažės, jei ne po kelių, tai kad ir po 5+ metų. Keli metai su daugiau dyzelinių autobusų šioje vietoje (jei taip bus) nėra labai rimtas argumentas, tik tiek. O šiaip neįsigilinęs, gal tikrai geriau padaryti kažkokią konversiją ir iškelti kažkur kitur, dėl to nesiginčysiu.
Nors nauji autobusai ir dyzeliniai, bet jų tiek taršos, tiek triukšmo lygio su prieš tai buvusiais autobusais lyginti net nereikėtų. <...> protinga strategija, prioritetą teikiant atnaujinti visą autobusų parką, kad ir dyzeliniais atuobusais, o ne perkant kokius nors elektrobusus atnaujinti trečdalį parko, o likusius du trečdalius paliekant 30 metų senumo itin taršius ir itin triukšmingus autobusus.
Tai kad šiuo metu autobusų pirkimo numatyta, nei dyzelinių, nei kitokių ir didelę parko dalį sudaro 2004-2007 metų Volvo autobusai. Gal žinote tiksliau, kiek santykinai naujų (iki 5 metų senumo) autobusų VVT turi?
Vos prieš 5 metus tose pačiose Viršuliškėse dar bazavosi tokie autobusai:
Nors nauji autobusai ir dyzeliniai, bet jų tiek taršos, tiek triukšmo lygio su prieš tai buvusiais autobusais lyginti net nereikėtų. Deja, Lietuva nėra Kataras ir neturi lyčnų milijardų, dėl to turint limituotą biudžetą buvo pasirinkta, mano supratimu, protinga strategija, prioritetą teikiant atnaujinti visą autobusų parką, kad ir dyzeliniais atuobusais, o ne perkant kokius nors elektrobusus atnaujinti trečdalį parko, o likusius du trečdalius paliekant 30 metų senumo itin taršius ir itin triukšmingus autobusus. Kai tie nauji autobusai atitarnaus, po kokių 5 metų ar pan., jau ir elektrobusų technologijos bus pažengusios ir juos galima bus pirkti už protingą kainą, o ne kaip prabangos prekę. Dėl to dar 5 metus reikėtų 'pakentėti', nors prisimenant kokie autobusai Vilniaus gatvėmis važinėjo dar ne taip seniai, tai aš nežinau ar tie nauji autobusai yra jau tokia didelė kančia.
Ar tikrai ilgai? Kinijoje kai kuriuose miestuose jau 5 metai kaip važinėja tik elektriniai autobusai...
Osle paskutinėm dienom VT chaosas nes nauji elektriniai autobusai nesusitvarko su -12°C.
Visi 320 nauji Solaris autobusai, kol šalta, išimti iš eismo.
Su ES parama vis tiek neapsimoka? Jei ne elektriniai, tai hibridai, Benkunsko dujom (vandenilis)?
Vandenilinių autobusų žadama 16 vnt, be termino, kada jie gali atsirasti. VVT šiuo metu naudoja 350 dyzelinių autobusų. Pažiūrėkite ir į senus troleibusus ir sugrįžkite ant žemės.
Ar tikrai ilgai? Kinijoje kai kuriuose miestuose jau 5 metai kaip važinėja tik elektriniai autobusai...
Kinija gali sau leist finansiškai neapsimokančius sprendimus norint subsidijuoti vietinę pramonę. Mūsų atveju pirkti techniškai prastą gaminį už brangiai ir šerti kitas ekonomikas neapsimoka.
Nuostabu! Tiesiog nuostabu, viduryje gyvenamųjų rajonų, vietoje pėsčiųjų promenados, kavinių ir parduotuvėlių, autobusų parkas. Sveikinu ir ploju atsistojęs! Tai net geriau, nei prišikti viduryje svetainės, kai visa šeima susirinko vakarieniauti.
Blogai yra ne parkas (jis vis tiek kažkur turi būti), o tai, kad vis dar važinėjame dyzeliniais autobusais.
Komentuoti: