Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

„Akropolis Vingis“ (buv. gamykla „Velga“)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Creatium
    replied
    Mindaugas Pakalnis apie teritoriją:

    Paprastai nerašau apie atskirus projektus. Na nebent kažkuo išskirtinius. Tai šitas tikrai toks. Neeilinis tiek dydžiu, tiek ir sprendimais. Penktadienį pritarėme naujojo "Akropolio" prie Vingio parko architektūriniams projektiniams pasiūlymams.

    Projektas nuėjo ilgą evoliucijos kelią. Kiek architektų komandų, kiek užsakovą atstovaujančių projektų vadovų pasikeitė.... Kiek architektūrinių konkursų, atvirų ir uždarų, įvyko. Ir ko tik nebuvo - ir 250 000 kv.m. (2 senieji Akropoliai !!!) prekybos centras, ir Media tipo parduotuvė su dideliu gyvenamuoju kvartalu, ir dangoraižiai, ir viadukai, žiedai ir tiltai. 2010 netgi statybos leidimas buvo išduotas. Keletą savo archyvo paveikslėlių pridedu prisiminimams. Kokie naivūs tie pirmieji 2003, 2007 metų eskizai.... . Koks pilkas 2010 metų projektas.... Dabar galim džiaugtis - kaip gerai, kad nepastatė....

    Šis projektas brendo kartu su mūsų supratimu apie tai, koks turėtų būti gyvas miestas ir kokio tipo paslaugos ir prekyba turėtų būti jame. Visados, nuo pat projekto pradžios supratome, kad tai turi būti daugiafunkcis projektas, kad jo privaloma dalis ne tik prekyba ir pramogos, bet ir darbo vietos, kultūra, biurai. Ir, būtinai, gyventojai. Tai nuolat kartodavom vystytojams. Kartais klausė, o kartais ir nelabai .

    Laikui bėgant nuo projekto buvo atskirta gyvenamoji dalis palei Nerį, ten suprojektuoti ir jau dabar statomi keli gyvenamieji kvartalėliai. Liko klausimas, kas bus su ta pagrindine sklypo dalimi, kurioje buvo numatytas prekybos centras. Kai prieš keletą metų susitikau su statytojo atstovais, atvykusiais pristatyti savo minčių apie tolesnį teritorijos vystymą, tai pirmiausia juos pagyriau, kad nerealizuoja senojo, į praeitį žiūrinčio 2010 metų projekto. Ir skatinau galvoti apie tai, kad šis projektas yra puikiojo Naujamiesčio tęsinys, dar keletas jo kvartalų greta parko ir upės. Iki šiol atsimenu, kad jų tuo metu atsineštus projektinius siūlymus palyginau su plyta salotų lėkštėje. Vis skatinau smulkinti mastelį, įvairinti, "sumiestinti" architektūrinę raišką, dar labiau maišyti funkcijas. Nebijoti sprendimų, kad naujamiestiški kvartalai užsiliptų ant parkingo ir PC tūrio, kurdami miestietišką erdvių ir ryšių sistemą. Ieškoti būdų, kaip paversti vidines PC erdves miestietiškais fasadais, o stogus - kiemais ir aikštėmis. Ir štai po pauzės karantino metu tai staiga tapo įmanoma. Atsinaujinusi statytojo komanda ir naujos projektuotojų pajėgos nepabijojo pasižiūrėti geriausių ir naujausių pavyzdžių Europoje ir pasaulyje, nepabijojo eksperimentuoti ir ieškoti drąsių ir novatoriškų sprendimų. Daug ginčijomės, diskutavome, vartėme 3D ir pjaustėme maketus. Galutiniai PP tikrai geriausia, ką esame čia turėję ir sakyčiau net brėžia gaires ateities projektams. Turėsime naują Naujamiesčio gabalėlį, kartu kuriantį ir fizines bei funkcines jungtis tarp istorinio Naujamiesčio, Vingio parko ir Neries. Nebedominuoja didžiuliai parkingo ir paties PC tūriai. Juos suskaidė ir paslėpė teisingo mastelio kvartalų ir gatvelių sistema, per kelis lygius išsidėstančios viešos erdvės išorėje ir pastato viduje. Pastato viduje taip pat turėtume jaustis tarsi miesto gatvelėje, o ne tradicinėje PC "alėjoje". Pastatų architektūra taip pat tapo šilta, naujamiestiška. Tarsi kokioje Algirdo ar Mindaugo gatvėje. Po Geležinio Vilko gatve numatyta požeminė perėja, kuria naudosis tiek kvartalo lankytojai, tiek miestiečiai, nuo Savanorių prospekto einantys į Vingio parką ar, kai pastatysim Užvingio pėsčiųjų tiltą, ir į Litexpo teritoriją, ir į Lazdynus.

    Akivaizdu, kad tokio dydžio objekto techninio projekto rengimo metu dar bus pokyčių detalėse ir sprendimuose. Todėl beveik neišvengiamai turėsime dar vieną projektinių sprendimų viešinimą ir dar vieną pritarimą. Taip pat dar liko pasirengti galutinius infrastruktūros sprendinius. Jie bus viešinami ir vertinami atskirai. Principinius eismo organizavimo dalykus esame sutarę. Liko juos detalizuoti, pasidaryti skaičiavimus ir srautų vertinimus. Jei labai trumpai, tai jie labiau pritaikyti žmogui ir funkcionalūs automobiliui. Nebeliks estakados per Geležinio Vilko gatvę - jos vietoje bus įrengta požeminė jungtis. Dar ieškome tinkamiausio maršruto viešajam transportui - tai ypač svarbu, kad šis kvartalas būtų pilnai integruotas į miesto gyvenimą ir gyventojai neliktų priklausomi nuo individualaus automobilio.

    Šaunuoliai DO architektų komanda .

    Projektiniai pasiūlymai, kuriems pritarėme, čia:
    https://vilnius.lt/.../prekybos-paskirties-7-3-pastato.../

    Komentuoti:


  • Nitro
    replied
    Antrojo daugiabučių kvartalo Park Space rangos sutartis pasirašyta.

    https://galio.lt/lt/naujienos/praded...-rezervacijas/

    Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Galio Group“ didžiausiame jos plėtojamame daugiabučių projekte „reVingis“ pradeda antrojo kvartalo „Park Space“ statybas. Antruoju etapu 2025 m. pirmame ketvirtyje šalia Vilniaus Vingio parko bus pastatyti 155 įvairaus dydžio bei planavimo butai bei 7 kitos paskirties patalpos.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Netyčia atradau 7 metų senumo detalųjį planą. Pasirodo, VT tiltas jau buvo gana pažengęs projektavimo stadijoje. Labai gaila, kad visa tai greičiausiai nebus įgyvendinta, nors tai stipriai padidintų viso kvartalo vertę. Paspaudus nuotraukos pasididina. Nuoroda į planą savivaldybės puslapyje jau neveikia, bet gerai, kad visa tai buvo išsaugota; iš nuotraukų daugmaž viskas suprantama. Atkreipkite dėmėsį, kad prie Litexpo turėjo būti visiškai nauja stotelė.
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Daug labai keistų dalykų atsimerkęs pamatai.
    http://dainutekstai.lt/r228/gytis-pa...isko-buna.html

    Pasiimame trasą ir bandome galvoti, kokios bus jungtys su keliais
    Jei ta trasa ir tiltas išilgai upės bus kada nors pastatyti, tai šis projektas turėtų pagerinti susisiekimą tarp miesto centro ir Lazdynų bei Litexpo.

    http://www.vilnius.lt/get_file.php?f...1odWNRJTNEJTNE


    1. Sankryža su Laisvės pr.
    Numatytas tik pėsčiųjų viadukas
    Srautas ryte bus nuo Lazdynų į kairę pusę. Viaduko nenumatyta.
    Nesinori tikėti, kad ten ryte nėra eismo į Lazdynų pusę. Šviesoforinė sankryža tik pertraukia nenutrūkstamą eismą



    2. Litexpo parkingo prieigos
    Įdomu, kaip bus organizuojamas eismas kokios nors rimtesnės konferencijos ar Knygų mugės metu
    Neaišku, ką reiškia tamsiai pilkas plotas, kur dabar yra Litexpo "purvynas-parkingas"



    3. Detalus planas neapima jungties su Geležinio Vilko ar Gerosios Vilties gatvėmis
    Susirandame senesnį tos vietos planą.



    Neaišku:
    - kaip bus atliekamas posūkis į kairę link centro
    - ar bus ištisinis eismas, ar reikės važiuoti per "Akropolio" parkingą

    Komentuoti:


  • JuliusVNO
    replied
    Rygoj antrą akropolį pavadino Akropole „Alfa“, kur nusipirko egzistuojantį prekybos centrą. Tai manau čia irgi bus „Akropolis Vingis“

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Kadangi pas mus mėgsta durnus pavadinimus, tai geriausia būtų vadinti Akropolio vingis.

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Parašė Alfas Vingys Rodyti pranešimą
    Galėtų nuimti tą pavadinimą "Akropolis" ir paliktų "Vingis"
    Tai manau liaudyje visi taip ir vadins, kaip ir visą rajoną.

    Komentuoti:


  • Alfas Vingys
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Čia dėl to, kad beveik sutampa su tamstos nicku?
    jo

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Alfas Vingys Rodyti pranešimą
    Galėtų nuimti tą pavadinimą "Akropolis" ir paliktų "Vingis"
    Čia dėl to, kad beveik sutampa su tamstos nicku?

    Komentuoti:


  • Horn
    replied
    2G sakyčiau turėtų važiuoti pro tokį kvartalą, bet tada tiesiai tiltu į Lazdynus. Čia bus didelis kvartalo minusas.

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Parašė Edd Rodyti pranešimą
    Bėginis transportas jei bus tai greičiausiai atliks miesto VT "stuburo" vaidmenį o ne užsukinės į kiekvieną kiemą kad ir kokia graži ten būtų architektūra. Ok, šitas kvartaliukas yra kiek stambesnis, ne visai "kiemas" bet jei nebus kokių nors rimtų tiltų ir analogiškos plėtros kitoje upės pusėje, pro jį niekur nepateksi, jis izoliuotas, o pats savaime gerokai per mažas kalboms apie labai rimtą VT.
    Jeigu pažiūrėt į kitą upės krantą, matom, kad ten yra vietos, potencialo ir planų dar didesnio nei šis rajono atsiradimui, tai mąstant į apie ateitį (čia yra iš fantastikos srities dabartinei VMS, bet still, įsivaizduokim, kad ten dirba kompetetingi profesionalai), tas "stuburas" galėtų nedaryt beprasmško vingio per Oslo tiltą ir Tūkstantmečio žiedą, kur nėra jokių gyventojų, komercijos, gamyklų ar dar bent kažkokios prasmės tramvajaus linijai, o eit iš Lazdynų tiesiai per tuos 2 naujus rajonus ir toliau į Naujamiestį.

    Komentuoti:


  • Alfas Vingys
    replied
    Galėtų nuimti tą pavadinimą "Akropolis" ir paliktų "Vingis"

    Komentuoti:


  • evvt
    replied
    Parašė Tikras architektas Rodyti pranešimą
    Labai gražios vizualizacijos ir gan įdomi architektūra. Net seilė varva.

    BET žinant tą faktą, kad tai bus nuo paprastų mirtingųjų greitkeliais, upe ir mišku atitverta MAX gentrifikuota sala, apima nusivylimas. Teoriškai tai galėtų būti miesto centras, o turim dar vieną uždarą mikrorajoną miesto vidury. Prie viso to, ir svečiai bus laukiami tik ratuoti ir tik palikti pinigėlius Akropolyje. Ilgainiui turbūt ir ratuotiems ne pyragai ten bus. Tos eismo schemos neįtikina.

    Iš esmės, tokio kvartalo viduje turėtų kursuoti VT. Galbūt netgi būti kažkoks požeminis terminalas kaip Viru Taline. Labai pasistengus, pastenėjus galima būtų netgi apie tą mistišką bėginį transportą galvoti, vistik geležinkelis netoliese pareina. Dviračių jungtis irgi kažkokie čiuptuvai kažkur belekur abstrakčiai "įsikabinę" į parko teritoriją.

    Todėl vistik tai trumparegiškas, vakarykštis dizainas su minimaliu žiūrėjimu į ateitį, įvilktas į gražų "trendinį" popieriuką.
    Galėtų kvartale būt siauros lėto eismo gatvelės kaip kad "šiaurės miestely" nes gi nebūtinai, jei visą laik iki šiol skriaudžiami buvo dviratininkai ir pėstieji, reiktų tuomet nuskriaust ratuotus?

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    Kažkoks vidinis autobusinis VT čia vis dėl to yra numatomas, gatvelėje skiriančioje ReVingį ir Akropolį yra numatyta stotelė ir buvo numatomas (Akropolio pasiūlymuose... jo siūloma atsisakyti) apsisukimo žiedas. Kitas reikalas, kad čia nebus joks stuburinis (=labai dažnai kursuojantis) maršrutas ir dėl to vargu, ar tas VT bus populiarus.

    Komentuoti:


  • Edd
    replied
    Dėl VT trūkumo sutinku tik gal nelabai įsivaizduoju čia kažkokio labai rimto terminalo ar net bėginio transporto. Bėginis transportas jei bus tai greičiausiai atliks miesto VT "stuburo" vaidmenį o ne užsukinės į kiekvieną kiemą kad ir kokia graži ten būtų architektūra. Ok, šitas kvartaliukas yra kiek stambesnis, ne visai "kiemas" bet jei nebus kokių nors rimtų tiltų ir analogiškos plėtros kitoje upės pusėje, pro jį niekur nepateksi, jis izoliuotas, o pats savaime gerokai per mažas kalboms apie labai rimtą VT. Autobusų maršrutai prasukantys pro kvartaliuką - pilnai įsivaizduoju ir tikrai reikėtų. Bėginis transportas - nelabai įsivaizduoju. Iš pačio pačio tolimiausio kampuko iki VT stotelės Geležinio Vilko gatvėje kur jau galėtų būti bėginis transportas yra mažiau nei 500m ir tai tik kampukas, didžioji dalis pastatų masės iki 400m nuo VT stotelės GV.

    Komentuoti:


  • MindesAcc
    replied
    O gal kazkas dalyvavo tam virtualiam susirinkime? Gal buvo kas uzsimine VT trukuma kvartalo teritorijoje?

    Komentuoti:


  • Tikras architektas
    replied
    Labai gražios vizualizacijos ir gan įdomi architektūra. Net seilė varva.

    BET žinant tą faktą, kad tai bus nuo paprastų mirtingųjų greitkeliais, upe ir mišku atitverta MAX gentrifikuota sala, apima nusivylimas. Teoriškai tai galėtų būti miesto centras, o turim dar vieną uždarą mikrorajoną miesto vidury. Prie viso to, ir svečiai bus laukiami tik ratuoti ir tik palikti pinigėlius Akropolyje. Ilgainiui turbūt ir ratuotiems ne pyragai ten bus. Tos eismo schemos neįtikina.

    Iš esmės, tokio kvartalo viduje turėtų kursuoti VT. Galbūt netgi būti kažkoks požeminis terminalas kaip Viru Taline. Labai pasistengus, pastenėjus galima būtų netgi apie tą mistišką bėginį transportą galvoti, vistik geležinkelis netoliese pareina. Dviračių jungtis irgi kažkokie čiuptuvai kažkur belekur abstrakčiai "įsikabinę" į parko teritoriją.

    Todėl vistik tai trumparegiškas, vakarykštis dizainas su minimaliu žiūrėjimu į ateitį, įvilktas į gražų "trendinį" popieriuką.
    Paskutinis taisė Tikras architektas; 2022.07.22, 15:55.

    Komentuoti:


  • Edd
    replied
    Iškrapščiau šiek tiek vizualizacijų iš DO Architects:

















    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Reklamos padavė apie Structum. Laukiu apie akrinines vonias ir keramzitinius blokelius.

    Komentuoti:


  • stat
    replied
    Ilgai laukti „Akropolis Vingis“ projektiniai pasiūlymai pristatyti visuomenei. STRUCTUM - portalas apie architektūrą, urbanistiką, dizainą, inžineriją, pramonę, statybą, infrastruktūrą.

    Komentuoti:


  • Bmweda
    replied
    esamos viešojo transporto stotelės nuo teritorijos nutolusios iki 500 m. atstumais sukuria pakankamą teritorijos pasiekiamumą viešuoju transportu

    Kosmonautai

    Komentuoti:

Working...
X