Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilnius Connect - stoties rajono rekonstrukcija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • sleader
    replied
    Iš trumpos ištraukos kiek kitaip supratau, bet dabar viskas aišku.
    Na projektavimas už 30 mln. yra visiška nesąmonė, nes vietiniai architektai ir projektuotojai tokį projektą parengtų už kokius 5-7 mln. su plačia šypsena
    Keisčiausia, kad padarė architektūrinį konkursą ir niekaip neapibrėžė, neįformino galimo projekto parengimo kainos rėžių. Nes stipriai permokėti vien už vardą ir kelias plastiškas linijas aišku niekas nenori. Kitas dalis turbūt vis vien vietinė subranga darys už nedidelę šios sumos dalį.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Problema, kaip suprantu, yra ne statybose, o projektavime. Neoficialiai kalbama, kad už projektavimo paslaugas autoriai prašo 30 mln. Eur. Tai dėl to čia vyksta ir derybos su autoriais ir galvojama ar pavyktų rasti tokias lėšas vien projektavimui. Suprantu, kad viena priežasčių kodėl kaina išaugo yra atsiradęs poreikis slėptuvei, dėl ko galimai kiek keičiasi parkingo lokacijos ir pan., o tai tada liečia požeminius tinklus, jų iškėlimus.

    O jau kai suprojektuos, tai galima bus nors ir per 10 etapų įgyvendint. Dalimis daryt, beje, ir planuojama, nes savivaldybė darys savo dalį (VT terminalas, aikštė), o LTG - savo.

    Bet dabar esmė, kad negalima projektavimo skaidyt pagal viešųjų pirkimų išaiškinimą.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Na statybų kainos tikrai padidėjo. Ar tai "dėl karo Ukrainoje" ar tiesiog dėl kitų priežasčių, kurias ne visi gali teisingai įvardinti, bet faktas, kad statyti dabar gerokai brangiau, nei kažkas galėjo skaičiuoti 2019 ar 2020 m.
    Kitas dalykas, kad realistiškiausia visą šį projektą vykdyti trimis etapais/dalimis:
    a) Viešoji edrvė priešais stotį - miesto dalis. Galima ir reikia daryti nepriklausomai ar bus statomas stoties priestatas, įrengiami nauji peronai, vėžės ar kt.
    b) Esamo stoties pastato modernizacija iš išorės. Kadangi vidus neseniai sutvarkytas, o vizualizacijose matomi tik fasado, stogo spalvos pokyčiai, tai šitą dalyka galima irgi pasidaryti visiškai atskirai ir nenutempiant. Nes visa likusi stoties dalis ir dalis kitapus bėgių jau bus statoma kaip priestatas, funkcionuojant esamai stočiai.
    c) Naujas stoties priestatas, peronų atnaujinimas. Brangiausia ir daugiausia investicijų reikalaujanti dalis, kuri priklauso nuo daugybės aplinkybių (ta pati RB vėžė iki Vilniaus, komercinių patalpų poreikiai ir t.t.). Galima daryti paskutiniu atskiru etapu.

    Taigi bendrai reikėtų pasidaryti A ir B, bei orientuotis į kuo greitesnį to atlikimą, nes viską tempti dėl grandiozinio pastato praplėtimo - kvaila ir netikslinga, nes tai nesipjauna su priestato projektu.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Zahos stoties projektas, panašu, yra padėtas giliai stalčiuje ir be kažkokio naujo proveržio iš ten nebeiškils. Ale kas galėjo pagalvoti, juk niekas niekada anksčiau nesakė, kad taip galėtų būti

    Grandiozinė Vilniaus stoties pertvarka neišjuda iš pirmosios stotelės brangstant „Zaha Hadid“ paslaugoms - Verslo žinios

    Praėjus daugiau nei dvejiems metams nuo architektūros konkurso Vilniaus geležinkelio stoties konversijai, vadinamai „Vilnius Connect“, vis dar nėra pasirašyta sutartis su projektuotojais. Atrodo, kad procesas įstrigo dėl itin išaugusios paslaugų kainos, kuri gali siekti dešimtis milijonų.
    Nei „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG), nei Vilniaus miesto savivaldybė į klausimus, kodėl derybos su tarptautiniu architektų biuru „Zaha Hadid Architects“ iki šiol neužbaigtos, kaip keičiasi projekto įgyvendinimo terminai ar apskritai projektas dar perspektyvus, kategoriškai neatsako.
    Kas neturi VZ prenumeratos, pabandysiu trumpai summarizuoti.

    - Kairienė "tiki", kad LTG "neatsisakys" projekto
    - Kaina "padidėjo dėl Karo Ukrainoje" (bullshit)
    - Vis dar "vyksta derybos" su ZHA
    - Kairienė kalba apie hipotetines galimybes VMS ir LTG tolesnius "dublius daryti atskirai"

    Žoooodžiu, Kairienė sako kažką nekonkrečiai, kad gal kažkaip čia taip, o gal kažkaip čia anaip, gal karas Ukrainoj, gal pabrango, gal LTG, gal atskirai kažką dariti reikia, nu bet esmė manau aiški - ZHA projektas yra numarintas ir tai, ko gero, yra pabaiga, ką ir sakiau dar prieš metus ar seniau, beje. Tik dabar jau tai ima lįsti per tokius šaltinius, kaip VZ.
    Paskutinis taisė John; 2025.01.22, 11:58.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Ogi toks, kad nuo pat Juodšilių iki Kyviškių nėra galimybės pervažiuoti iš vienio kelio į kitą. Be to dvikeliui jau greitai bus 10 metų, o čia kažkada prieš porą metų ar trejetą buvo per Vilniaus stotį nukreipta dalis krovininių srauto. Vienai dienai ar porai. Dabar nepamenu. Bet būnant stotyje pravažiavo sąstatas. Ir tai nebuvo tas vienas rinktinis, kuris numatytas grafike per Vilniaus stotį. Taigi, kokios priežastys - remontas (didelis), viaduko statyba, traukinio nuriedėjimas ar kitokia nelaimė.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Skirtingų vėžių keliams reikia aktyvaus rezervo abiems vėžėms. Todėl kelių reikia daugiau. Be to yra ir krovininis eismas per Vilniau stotį ir niekur jis nedings, ypač jei bus remontuojamas aplinkkelis, tai per Vilnių bus leidžiamas visas krovinių srautas. Tegul ir dieną ar dvi, bet tam reikalingi papildomi pajėgumai. O dar tarptautinis peronas, kurio statusas neaiškus. Anksčiau iš jo leisdavo ir priemiestinius, kai nebūdavo tarptautinių. Vėliau sugriežtino ir jau priemiestinių neleisdavo. Pagal dabartinį traukinių kiekį 12 kelių užteks, bet plėtrai ateityje potencialo nebus. O anksčiau ar vėliau visgi Vilniuje gal atsiras miesto geležinkelis, o jam, kaip normaliose šalyse, paprastai išskiriami konkretūs keliai ir peronai ir jokie kiti traukiniai ten nesimaišo.
    Nu jau. Koks jau ten remontas turėtų būti, kad reiktų uždaryti abu aplinkkelio kelius? Turėtų būti kokia rimta purvo nuošliauža ar 9 balų žemės drebėjimas?
    Aišku, iš Daugpilio pusės turbūt nelabai patogu būtų naudotis aplinkkeliu, bet koks iš ten krovinių srautas paskutiniu metu?

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    O anksčiau ar vėliau visgi Vilniuje gal atsiras miesto geležinkelis, .


    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Skirtingų vėžių keliams reikia aktyvaus rezervo abiems vėžėms. Todėl kelių reikia daugiau. Be to yra ir krovininis eismas per Vilniau stotį ir niekur jis nedings, ypač jei bus remontuojamas aplinkkelis, tai per Vilnių bus leidžiamas visas krovinių srautas. Tegul ir dieną ar dvi, bet tam reikalingi papildomi pajėgumai. O dar tarptautinis peronas, kurio statusas neaiškus. Anksčiau iš jo leisdavo ir priemiestinius, kai nebūdavo tarptautinių. Vėliau sugriežtino ir jau priemiestinių neleisdavo. Pagal dabartinį traukinių kiekį 12 kelių užteks, bet plėtrai ateityje potencialo nebus. O anksčiau ar vėliau visgi Vilniuje gal atsiras miesto geležinkelis, o jam, kaip normaliose šalyse, paprastai išskiriami konkretūs keliai ir peronai ir jokie kiti traukiniai ten nesimaišo.
    Paskutinis taisė Al1; 2024.09.30, 06:22.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    8 tai turiu omenyje, kad kelių tikriausiai bus be perspektyvos plėtrai, už pagrindą imant dabartinius poreikius ir nedidelį rezervą. O jei dar RB su skirtinga vėže, tai 11-12 kelių yra mažai. Nes dabar yra 11 kelių, iš kurių 2 "manevrinis", o 6 - aklikelis (kažkada buvo pilnvertis, bet paplatinus peroną, buvo sutrumpintas). 10 kelio nėra (kažkada buvo).
    Šiaip tai 11-12 kelių sočiai užtenka. Ir čia su visais plėtros potencialais, įskaitant anksčiau ar vėliau sugrįšiantį maršrutą į Minską ir visus galimus priemiestinių maršrutų plėtros potencialus. Pavyzdžiui, Londono St. Pancras (iš kur vaikšto Eurostaras ir krūva kitų maršrutų) turi 15 kelių. Vilniuje tokio traukinių trafiko niekada net iš tolo nebus net šlapiuose geležinkelių entuziastų sapnuose.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    8 tai turiu omenyje, kad kelių tikriausiai bus be perspektyvos plėtrai, už pagrindą imant dabartinius poreikius ir nedidelį rezervą. O jei dar RB su skirtinga vėže, tai 11-12 kelių yra mažai. Nes dabar yra 11 kelių, iš kurių 2 "manevrinis", o 6 - aklikelis (kažkada buvo pilnvertis, bet paplatinus peroną, buvo sutrumpintas). 10 kelio nėra (kažkada buvo).
    Ir dabar pilnai pakanka 5-6 kelių. Tačiau pvz Turmanto krypties keleivius vis tiek grūda į 9ą kelią, nors artimesni tušti. Kažkur girdėjau, kad taip pigiau ?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    8 tai turiu omenyje, kad kelių tikriausiai bus be perspektyvos plėtrai, už pagrindą imant dabartinius poreikius ir nedidelį rezervą. O jei dar RB su skirtinga vėže, tai 11-12 kelių yra mažai. Nes dabar yra 11 kelių, iš kurių 2 "manevrinis", o 6 - aklikelis (kažkada buvo pilnvertis, bet paplatinus peroną, buvo sutrumpintas). 10 kelio nėra (kažkada buvo).

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Geriau ir nepradėtų, nes iš to, kas pateikiama, matosi, kad VT vieta tame projekte kaip šuniui penkta koja. O to grandiozinio projekto tikslas yra įsisavinti valstybinė, todėl neįvertintą realia kaina, žemę geroje vietoje. Geležinkeliui paliekant kokius 8 kelius be perspektyvos plėstis, autobusų stotį sumažinant iki rajoninės tarybinių laikų dydžio stoties su 10-12 išvykimo aikštelių ir taipogi be jokios perspektyvos plėsti ateityje. Vadinasi, visas Vilnius ir toliau stovės kamščiuose, nes susisiekimo klausimas nesprendžiamas, priešingai, VT tik bloginamas, o susisiekimo pagrindu laikomas nuosavas autotransportas...
    Dėl VT tiesa, bet iš kur tu sugalvojai apie 8 kelius? Net renderiuose matosi bent 11-12 kelių.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Geriau ir nepradėtų, nes iš to, kas pateikiama, matosi, kad VT vieta tame projekte kaip šuniui penkta koja. O to grandiozinio projekto tikslas yra įsisavinti valstybinė, todėl neįvertintą realia kaina, žemę geroje vietoje. Geležinkeliui paliekant kokius 8 kelius be perspektyvos plėstis, autobusų stotį sumažinant iki rajoninės tarybinių laikų dydžio stoties su 10-12 išvykimo aikštelių ir taipogi be jokios perspektyvos plėsti ateityje. Vadinasi, visas Vilnius ir toliau stovės kamščiuose, nes susisiekimo klausimas nesprendžiamas, priešingai, VT tik bloginamas, o susisiekimo pagrindu laikomas nuosavas autotransportas...

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Aik aik, kaip čia taip netikėtai dar nepasirašė. Kas galėjo pagalvoti, kad taip nutiks

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Geležinkelio stoties konversijos projekto, vadinamo „Vilnius Connect“, projektavimo sutartis vis dar nepasirašyta, nors tai padaryti planuota iki 2024 m. antro ketvirčio. Tai VŽ patvirtino „Lietuvos geležinkeliai“ ir Vilniaus miesto savivaldybė.
    https://www.vz.lt/nekilnojamasis-tur...rties-dar-nera

    Komentuoti:


  • Ciurlionis
    replied
    Parašė ttttt Rodyti pranešimą

    Ką? Benkunskas yra mūsų Šimašiaus kritikos padarinys? Čia mes kalbam apie tą patį Benkunską, kuris daug metų buvo Šimašiaus vicemeru ir už kurį pats Šimašius savo rinkėjus skatino balsuoti, ar apie kažkokį kitą?
    O kaip tu garantuosi dsrbų tęstinumą?

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Čia gal ne visai į temą, bet man irgi labai patiko tamstos ir Jonelio pastovus varymas ant Šimašiaus kur reikia ir nereikia, ir kokia to išdava - ogi Benkunskas
    Ką? Benkunskas yra mūsų Šimašiaus kritikos padarinys? Čia mes kalbam apie tą patį Benkunską, kuris daug metų buvo Šimašiaus vicemeru ir už kurį pats Šimašius savo rinkėjus skatino balsuoti, ar apie kažkokį kitą?

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Čia gal ne visai į temą, bet man irgi labai patiko tamstos ir Jonelio pastovus varymas ant Šimašiaus kur reikia ir nereikia, ir kokia to išdava - ogi Benkunskas

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Manau ir pats puikiai supranti, kad yra kur kas didesnė tikimybė, kad Elonas Muskas iki 2026 pastatys Marse žmonių gyvenvietę, nei kad 2026 prasidės kokios nors su nauja stotimi susijusios statybos. Dėl to apie jokius 20 metų kaip kažkokį milestone neverta kalbėti, nes kas nors galbūt judės nebent dar po 10 metų, o gal ir vėliau. Ypač turint omeny, kad Rail Baltica atšaka į Vilnių iš esmės nucancelinta.
    Dabar gan juokinga nukeliaut šioje temoje į praeitį ir pasiskaityt Šimašiaus ir VMS pro bono advokatų 2-3 metų senumo aiškinimus, kad tai yra legit projektas (tikrai ne Ukmergės gatvės rekonstrukciija 2.0) ir nū tikrai jau va tuoj gi va viskas prasidės, nū gerai, kitais va metais jau 100%...

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Manau ir pats puikiai supranti, kad yra kur kas didesnė tikimybė, kad Elonas Muskas iki 2026 pastatys Marse žmonių gyvenvietę, nei kad 2026 prasidės kokios nors su nauja stotimi susijusios statybos. Dėl to apie jokius 20 metų kaip kažkokį milestone neverta kalbėti, nes kas nors galbūt judės nebent dar po 10 metų, o gal ir vėliau. Ypač turint omeny, kad Rail Baltica atšaka į Vilnių iš esmės nucancelinta.
    uzskaitau... mmm manau kad tikrai yra didesne tikimybe kad starship skris i marsa (kad ir be zmoniu) nei kad prasides statybos!

    Komentuoti:

Working...
X