Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilnius Connect - stoties rajono rekonstrukcija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • sleader
    replied
    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Vilnius auga, klesti ir pamažu tampa Lagosu prie Baltijos, tuo tarpu mirštanti Ryga stato stotis ir kitą infrą. Kokie tie latviai atsilikėliai!
    Rygai tai normalios stoties verkiant reikia, nes dabar ten stotis kaip koks turgus, kur norint nueiti į traukinį turi įveikti labirintus ir stačius laiptus. Stotyje aš noriu ateitį ir važiuoti, jei turiu laiko - nusipirkti spurgą ir kavos, o ne klaidžioti tarp kačių kraiko ir dulkių siurblių antgalių parduotuvių

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Nelabai suprantu to didelio poreikio kažkur laukti traukinio, grūstis ar pan. Vilnius iš esmės yra galinė kelionės stotelė, praktiškai visomis kryptimis. Gal ten kokie 10-20 žmonių valandos bėgyje keliauja ir su persėdimų, bet didžioji dalis atvyksta į stotį kitų būdu ir eina į traukinius, arba išlipę iškart palieka stotį ir eina kažkur kitur. Taigi kadangi beveik visi maršrutai prasideda čia, tai atvykus 10-15 min iki išvykimo galima eiti iškart į traukinį, nes jis jau būna vietoje. Vat ko realiai reikia, tai sugrąžinti galimybę nuo viaduko patekti tiesiai į visus peronus, o ne versti žmones vaikščioti ratais. Pvz. aš keliaudamas į stotį atvykstu automobilių, pasistatau jį Pelėsos g., eidamas per viaduką nusiperku bilietą ir einu į traukinį. Tik dabar tenka dar ratais per pirmą peroną pavaikščioti, kai normaliomis sąlygomis eičiau tiesiai prie reikiamo traukinio ir tiek tos stoties pastatų tereikėtų.

    Komentuoti:


  • Obi-Wan Kenobi
    replied
    Vilnius auga, klesti ir pamažu tampa Lagosu prie Baltijos, tuo tarpu mirštanti Ryga stato stotis ir kitą infrą. Kokie tie latviai atsilikėliai!

    Komentuoti:


  • VLR
    replied
    Dar reiktų pridurti, kad erdvė stotyje nėra lygi erdvei stotyje. Paprastai stotys dideliuose miestuose būna terminalinės, tad nuo gatvės lygio dažnai gali eiti tiesiog tiesiai prie savo platformos ir ten laukti traukinio šiltai ir po stogu bei matydamas savo platformą. Vilniaus stotis yra pravažiuojama, kas yra gerai, bet toks variantas dabartinėje stotyje nėra įmanomas. Dėl to dabartinio pastato vietoje gali būti kad ir stadiono dydžio laukiamoji salė, vis tiek visi keleivių srautai galiausiai sueis į tą butelio kakliuką po platformomis, kur reikia grūstis su visų platformų keleiviais ir tiek su atvažiavusių, tiek su išvažiuojančių keleivių srautais. Tai prideda streso keliaujant - daug žmonių eina ant platformos gerokai anksčiau, nei galėtų, ant jos laukia net ir prastame ore.

    Visi naujieji stoties projektai išsprendžia tą problemą sukurdami naują erdvę virš bėgių, kuri ne tik sukuria daug naudingų kvadratinių metrų vienoje brangiausių šalies vietų ir leidžia pasilikti pravažiuojamos stoties pliusus, bet ir sukuria terminalinės stoties įlipimo patirtį. Nusipirkęs bilietą tiesiog eini prie savo platformos (viršuje) ir lauki tik su žmonėmis, kurie lips į tą patį traukinį. Traukiniui atvažiavus, pranešėjas praneša, kad jau galima lipti ir su visu srautu eini į traukinį nesimaišydamas su jokiais kitais srautais ir nestovėdamas lauke lietuje ar šaltyje. Tokia patirtis yra visai kito lygio lyginant su tipinės pravažiuojamosios stoties laukiamaisiais.

    Tačiau, mano supratimu, kai Estija ir Latvija išsiderėjo savo stotis (Latvija - net dvi Rygoje) ir didžiulius transporto integracijos darbus mieste Rail Baltica projekto apimtyje, Lietuvoje to kažkodėl padaryta nebuvo. Panašu, kad Vilnius prisijungė prie stočių konkursų tik tam, kad neatsiliktų nuo kaimynių. Tačiau, kai visos kitos stotys yra statomos ir bus pilnai ar dalinai pastatytos jau pirmojoje Rail Baltica fazėje*, Vilniuje, vieninteliame mieste, kur jokių rimtų infrastruktūros darbų daryti nereikia, net paties pastato projektavimo paslaugos tampa per brangios. Pasiteisinimai irgi gana keisti - prie ko čia Ukraina? Kodėl Ukraina nepaveikė pvz. Liepkalnio sankryžos projekto, bet paveikė visai šaliai svarbius objektus kaip sostinės centrinis mazgas? Tas skirstymas į tai, ką turi daryti LTG, ką - VMS irgi atrodo, kaip vandens drumstimas. Labai tikiuosi, kad klystu.

    * Ryga gavo palaiminimą perskirstyti pinigus iš kitų ES infrastruktūros fondų ir pirmojoje fazėje pilnai užbaigs oro uosto stotį ir pusę centrinės stoties, kuri pilnai pakeis dabartinę centrinę stotį ir suteiks viršuje minėtus pliusus
    Paskutinis taisė VLR; 2025.01.25, 10:34.

    Komentuoti:


  • TrippleA
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Antros vietos projekto didžiausias minusas ir yra tos erdvės priešais stotį perteklinė rekonstrukcija. Ten priplanuota stočių ir stotelių po perdangomis, pastatais virš jų, kurių niekam nereikia. T.y. pasiūlytas projektas visiškai neatitinka realių miesto poreikių. Mes ne koks Tokijas ar Paryžius, kur norint kažką naujo pastatyti, reikia griauti esamus pastatus, arba tiesiog statyti virš kažko. Priešais stotį yra ~2,5 ha ploto plynė, kurioje galima lengvai sutalpinti skverą, aikštę, VT terminalą ir kažkokius statinius reikalingus prie to terminalo. Ką realiai puikiai išsprendė ZHA.
    Niekam tų m2 naujuose pastatuose nereikia, nes biurų pastatai ir dabar stovi pustuščiai, o kiek dar visokio komercinio ploto yra priprojektuota kitose miesto vietose (apie gyv. paskirtį turbūt net neverta kalbėti tokioje vietoje). Vienintelis prasmingas antros vietos pasiūlymo įgyvendinimas būtų, jeigu pvz. kokį Ministerijų miestelį planuotų ir statytų tokioje vietoje, kur ministerijos ar kt. valdžios įstaigos įsikurtų patogiai iš Lietuvos teritorijos VT pasiekiamoje vietoje. Tačiau pas mus viskas daroma kitaip, nei reikalautų elementari logika ir mes tokius miestelius statomes ten, kur VT išvis nelabai yra ir nėra tiesioginio susisiekimo su stotimi.

    Kaip jau minėjau, apskritai labai kvestionuotinas poreikis tokio projekto, koks dabar yra Vilnius Connect įgyvendinimui. Nes čia yra grynai "matavimasis" su Ryga ar Talinu (o gal ir dar kažkuom), kas "šustresnę" stotį pasistatytis, daugia nieko. Poreikio tam visiškai nėra. Dabartinėje stotyje pilna erdvių, kurios nėra įveiklintos ir stovi naujai įrengtos "salelės" prekybai ar paslaugoms tuščios. Kitos patalpos atiduotos pvz. geležinkelių muziejui ar dar kažkam kitam, nes tiesiog nėra kaip daugiau jas įveiklinti. Toks jausmas, kad pasižiūrėję į kitų stočių paveiksliukus ar nuotraukas, pamirštame pasižiūrėti dar į keleivių kiekius, bei srautus. Norime pasistatyti didesnę stotį, net už tas, kurios aptarnauja 4-5 kartus daugiau keleivių. Pagal mūsų stoties apkrovimą, galime dairytis į tokias stotis kaip pvz. Balstogė (~-2-3 kartus mažesnio miesto) ir žiūrėti ko realiai reikia pagal tai. Kas tame naujame priestate viršuje ten bus? Tuščia erdvė, kurios šildymui žiemą tiesiog bus švaistomos lėšos? Ar bus įsivaizduojama, kad bus milijoniniai keleivių srautai, kai per visą Lietuvą LTG Link pervaža tik ~5,5 mln. keleivių. Nesame koks Kataras ar UAE, jog galėtume milijonus švaistyti vien pompastikai. Geriau tuos kelis šimtus mln. eur skirti susisiekimo gerinimui, naujiems traukiniams, maršrutams, pagaliau sukurti kažkokį miesto/priemiesčio susisiekimą geležinkeliu. Vat tada, kai bus daugiau keleivių, bus jų keliaujančių su persėdimais, bus galima galvoti apie stoties priestatų statybą.
    As suprantu, kad siuo momentu keleiviu tiek nera, kad siulomas priestatas butu uzpildytas, bet reikia ziureti i atetity ir ne tik i trumpojo laikotarpio, bet ir 10-20-30 metu ateiti. Ziurint i ateiti, susiekimas su Vilnium traukiniais geres, tiek Lietuvoje, tiek su uzsieniu. Taip pat, manau, kad isvysim ir pagerejusi susiekima Vilniaus mieste ir regione, kas prides dar dagiau keleiviu. Dabartine stotis neturi dengtu peronu, kas yra minusas keleiviam ir nedaro kelioniu traukiniais patruaklesniu.

    Kitas aspektas, tai pacios stoties, kaip pastato konceptas. Lietuvoje, sovietmeciu, susiformavo, kad stotis vieta kur renkasi alkoholikai ir narkomanai ir norisi is ten kuo greiciau dingti. Tuo tarpu Vakaru Eurpoje, stotys, tai vartai i miesta, kuriuose yra parduotuves, kavines, restoranai, barai. Zmones ateina i stotis ne tik kazkur keliauti, bet ir pasitikt/islydet zmoniu, apsipirkt maisto ir pan. Taip pat, toks didesnis prekybinis/paslaugu plotas padeda stotim issilaikyt. Dabartiniai atnaujinimai pagerino situacija, taciau ju iki pilnos laimes neuztenka ir reikia padaryt dar daugiau, kad turetumem pilnaverte miesto stoti, o ne per labai dideli traukiniu sustojima miesto centre. Pirma investuojam, o tada laukiam grazos, o ne atvirksciai.

    As pilnai suprantu, kad taskyt pinigu nereikia ir, kad Zaha Hadid biuro uzsiprasyta suma gali but per didele. Tam yra antros vietos nugaletojai suomiai ir tada su jais galima pradet paralelias derybas, taip gaunant ir alternatyva ZHA projektui ir pasapaudziant juos deretis del kainos.

    Kas del erdves priesais stoti, tai cia jau nuo pradziu turejo but atskiras reikalas ir skelbiamas atskiras konkursas, nes jau miesto reikalas, o ne Lietuvos Gelezinkeliu. Net ir jau ivykus dabartiniam konkursui vis dar galima skelti sios teritorijos tvarkyma atskirai ir test derybas su ZHA ir keitais konkursantais, tik del pacios stoties, skelbiant prieeigu konkursa atskirai.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė geriantis Rodyti pranešimą

    Čia viską galima apversti aukštyn kojom. Po soties rekonstrukcijos, kai aplinka pagražės, tai sukurs pridėtinę vertę aplink statyti aukštesnės vertės nekilnojamą turtą - biurai, viešbučiai, daugiabučiai ir t.t. Tada atsiras poreikis kaip privežti srautus prie traukos objektų, tada jau galvoji apie naujus traukinius, maršrutus ir t.t. Jeigu nieko nedarysi, tai nieko ir nebus. Geri projektai reikalauja daug pinigų, todėl jie po to ir vadinasi gerais projektais, taupyti nepatartina.
    Galima, bet ne taip pasaulyje viskas veikia.
    Dėl stoties prieigų sutvarkymo aš nieko nesakau, jas reikia seniai sutvarkyti, bet tą sutvarkymą reikia daryti protingai ir racionaliai. Niekas ten nesiverš statyti biurų ar kt. pastatų 20-30 proc. brangiau nei pvz. už ~600m į šoną prie Algirdo, Panerių g. esančiuose sklypuose, kur be problemų gali statyti ant lygios žemės be brangių konstrukcijų ir brangesnio tolimesnio eksploatavimo. Juo labiau Vilniuje pilną sklypų ir teritorijų, kurios ne tik patrauklesnės atitinkamai paskirčiai, bet ten galima ir gerokai pigiau pastatyti. Niekas neinvestuos DABAR ten didesnių sumų, su viltimi, kad NEAPIBRĖŽTOJE ATEITYJE ten bus daugiau traukinių, didesnis žmonių judėjimas ir t.t.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Iš kur toks noras kuo daugiau mūsų visų sumokėtų mokesčių pinigų istratinti? Už tuos 30 mln. galima ir visas stoties prieigas rekonstruoti (statybos darbai), o čia bandoma pateisinti, kad 10 ar daugiau proc. dalis projektavimui yra ok, kai realiai pastatuose projektavimo kaina sukasi apie 5 proc., o ten susisiekimo statiniuose ar kokiuose parkuose ir dar mažiau.
    Ir ačiū už nuotraukas, kuriose puikiai matosi jog Rygoje konstruktyvo prasme pats stoties pastatas sudaro gal tik 10 proc. darbų apimties. Kai Vilniuje bus gerokai kitaip.
    ​​​​
    ​​​​
    Todėl, kad meras turėtų kuom pasipuokuoti, juk niekam įspūdžio nepadarysi, jei pvz. senamiestyje nebeliktų išdaužytų šaligatvių ar asfalto, todėl ir stumia visais įmanomais būdais tokius projektus. Panašiai galioja ir multifunkcinio komplekso atveju.

    Komentuoti:


  • geriantis
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Kaip jau minėjau, apskritai labai kvestionuotinas poreikis tokio projekto, koks dabar yra Vilnius Connect įgyvendinimui. Nes čia yra grynai "matavimasis" su Ryga ar Talinu (o gal ir dar kažkuom), kas "šustresnę" stotį pasistatytis, daugia nieko. Poreikio tam visiškai nėra. Dabartinėje stotyje pilna erdvių, kurios nėra įveiklintos ir stovi naujai įrengtos "salelės" prekybai ar paslaugoms tuščios. Kitos patalpos atiduotos pvz. geležinkelių muziejui ar dar kažkam kitam, nes tiesiog nėra kaip daugiau jas įveiklinti. Toks jausmas, kad pasižiūrėję į kitų stočių paveiksliukus ar nuotraukas, pamirštame pasižiūrėti dar į keleivių kiekius, bei srautus. Norime pasistatyti didesnę stotį, net už tas, kurios aptarnauja 4-5 kartus daugiau keleivių. Pagal mūsų stoties apkrovimą, galime dairytis į tokias stotis kaip pvz. Balstogė (~-2-3 kartus mažesnio miesto) ir žiūrėti ko realiai reikia pagal tai. Kas tame naujame priestate viršuje ten bus? Tuščia erdvė, kurios šildymui žiemą tiesiog bus švaistomos lėšos? Ar bus įsivaizduojama, kad bus milijoniniai keleivių srautai, kai per visą Lietuvą LTG Link pervaža tik ~5,5 mln. keleivių. Nesame koks Kataras ar UAE, jog galėtume milijonus švaistyti vien pompastikai. Geriau tuos kelis šimtus mln. eur skirti susisiekimo gerinimui, naujiems traukiniams, maršrutams, pagaliau sukurti kažkokį miesto/priemiesčio susisiekimą geležinkeliu. Vat tada, kai bus daugiau keleivių, bus jų keliaujančių su persėdimais, bus galima galvoti apie stoties priestatų statybą.
    Čia viską galima apversti aukštyn kojom. Po soties rekonstrukcijos, kai aplinka pagražės, tai sukurs pridėtinę vertę aplink statyti aukštesnės vertės nekilnojamą turtą - biurai, viešbučiai, daugiabučiai ir t.t. Tada atsiras poreikis kaip privežti srautus prie traukos objektų, tada jau galvoji apie naujus traukinius, maršrutus ir t.t. Jeigu nieko nedarysi, tai nieko ir nebus. Geri projektai reikalauja daug pinigų, todėl jie po to ir vadinasi gerais projektais, taupyti nepatartina.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Ne noras, bet poreikis išklausyti abi puses. Mes nežinome kokia tiksliai yra darbų apimtis ir kokias rizikas vertina projektuotojai.

    Toliau, pagal AM kainų nustatymo rekomendacija [https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...8f0092944/asr], III grupės statinio, kurio statybos kaina >10M projektavimo kaina galėtų būti 7% +PVM nuo sąmatos (be PVM). ×1,3 už rekonstrukciją = 9,1%. Pataisa infliacijai per 10 metų dar tarkim ×1,2 (skaičiuojant 2% infliaciją) = 10,92% nuo statybos sąmatos. Plius PVM, 10,92*1,21 = 13,21% (nuo statybos sąmatos be PVM). Štai tokia pradinė derybinė pozicija.
    Priklausomai nuo mokėjimų grafikų, šią kainą įmanoma mažinti. Kadangi dirbama su pageidavimu choru, o ne Užsakovu, projektuotojas tikrai nenorės nuleisti kainos. Kažkokių svertų nėra.

    ZHA tai tik vienas iš daugelio objektų, į kurį kažkiek investuota ir kažkiek atgauta; nenorit mūsų - dekit praga^H^H^H^H^H eiliname idėjos konkurse.
    Nors gal tai ne ta, tema, kurioje reikėtų apie koeficientus plėtis, bet tiesiog norint pagrįsti galima visus įmanomus sudėti ir rodyti, kad va - tiek gaunasi.
    Tačiau pries naudojant koeficientus reikėtų gal pagalvoti kodėl jie tokie yra. Pvz. kodėl yra tas 1,3 už rekonstrukcija čia įtraukiamas? Jokia iš esmės čia ne rekonstrukcija (rekonstruojama tik maža dalis, bet patogiai galima dėl to pūsti sumą). Pats koeficientas yra skirtas tam, kad mažesnės statybos vertės konkursuose (nes dažniausiai pastatų rekonstrukcijos darbai atsieina pigiau nei naujos statybos) būtų galima padidinti dalį projektavimui, kadangi projekto sudėtis praktiškai nesiskiria nuo naujos statybos, o kartais projektuotojų įdirbio reikia net ir daugiau. Tai tiesiog tam, kad būtų kas projektuoja ir nesigautų jog projektavimui reikia skirti labai mažai ir už tiek niekas nieko negalės pasiūlyti.
    Tokiems ypatingai brangiems projektams turėtų būti naudojami ne kainą didinantys, o kaip tik - mažinantys koeficientai. Tačiau turbūt nėra palyginamosios bazės, kad būtų galima jį apskaičiuoti logiškai ir įvertinti metodologijoje.

    ZHA aišku tai eilinis projektas. Tačiau nesinori, kad vien dėl vardo, už mano mokesčių pinigus, pasaulyje padaugėtų milijonierių, kai gaunama suma bus gerokai didesnė nei realūs kaštai.

    Parašė TrippleA Rodyti pranešimą

    Is esmes pritariu. Ypac kai tai nera pacios Zaha Hadid kurinys, o tik jos vardo biuro, skirtingai negu panuotas Gugeheimo muziejus Vilniuj. Todel moket 30mln. uz toki projekta jau vien del to neverta. Kitas reikalas, tai Zaha Hadid biuro projektas nelabai kazkuo skirias nuo tarkim antros vietos projekto. Kaip tik antros vietos projektas aikstej priesais Stoti, kur yra McDonalds siulo pastatus, o ne palikt praktiskai nepakitusi skvera, kur sedi visokie asocialai. Taip pat, papildomi pastatai=papildomi parduoti kvadratai=papildomi pinigai stoties projektui vystyt, o matant dabartine situacija, tai pinigu siam projektui tikrai reikes.
    Antros vietos projekto didžiausias minusas ir yra tos erdvės priešais stotį perteklinė rekonstrukcija. Ten priplanuota stočių ir stotelių po perdangomis, pastatais virš jų, kurių niekam nereikia. T.y. pasiūlytas projektas visiškai neatitinka realių miesto poreikių. Mes ne koks Tokijas ar Paryžius, kur norint kažką naujo pastatyti, reikia griauti esamus pastatus, arba tiesiog statyti virš kažko. Priešais stotį yra ~2,5 ha ploto plynė, kurioje galima lengvai sutalpinti skverą, aikštę, VT terminalą ir kažkokius statinius reikalingus prie to terminalo. Ką realiai puikiai išsprendė ZHA.
    Niekam tų m2 naujuose pastatuose nereikia, nes biurų pastatai ir dabar stovi pustuščiai, o kiek dar visokio komercinio ploto yra priprojektuota kitose miesto vietose (apie gyv. paskirtį turbūt net neverta kalbėti tokioje vietoje). Vienintelis prasmingas antros vietos pasiūlymo įgyvendinimas būtų, jeigu pvz. kokį Ministerijų miestelį planuotų ir statytų tokioje vietoje, kur ministerijos ar kt. valdžios įstaigos įsikurtų patogiai iš Lietuvos teritorijos VT pasiekiamoje vietoje. Tačiau pas mus viskas daroma kitaip, nei reikalautų elementari logika ir mes tokius miestelius statomes ten, kur VT išvis nelabai yra ir nėra tiesioginio susisiekimo su stotimi.

    Kaip jau minėjau, apskritai labai kvestionuotinas poreikis tokio projekto, koks dabar yra Vilnius Connect įgyvendinimui. Nes čia yra grynai "matavimasis" su Ryga ar Talinu (o gal ir dar kažkuom), kas "šustresnę" stotį pasistatytis, daugia nieko. Poreikio tam visiškai nėra. Dabartinėje stotyje pilna erdvių, kurios nėra įveiklintos ir stovi naujai įrengtos "salelės" prekybai ar paslaugoms tuščios. Kitos patalpos atiduotos pvz. geležinkelių muziejui ar dar kažkam kitam, nes tiesiog nėra kaip daugiau jas įveiklinti. Toks jausmas, kad pasižiūrėję į kitų stočių paveiksliukus ar nuotraukas, pamirštame pasižiūrėti dar į keleivių kiekius, bei srautus. Norime pasistatyti didesnę stotį, net už tas, kurios aptarnauja 4-5 kartus daugiau keleivių. Pagal mūsų stoties apkrovimą, galime dairytis į tokias stotis kaip pvz. Balstogė (~-2-3 kartus mažesnio miesto) ir žiūrėti ko realiai reikia pagal tai. Kas tame naujame priestate viršuje ten bus? Tuščia erdvė, kurios šildymui žiemą tiesiog bus švaistomos lėšos? Ar bus įsivaizduojama, kad bus milijoniniai keleivių srautai, kai per visą Lietuvą LTG Link pervaža tik ~5,5 mln. keleivių. Nesame koks Kataras ar UAE, jog galėtume milijonus švaistyti vien pompastikai. Geriau tuos kelis šimtus mln. eur skirti susisiekimo gerinimui, naujiems traukiniams, maršrutams, pagaliau sukurti kažkokį miesto/priemiesčio susisiekimą geležinkeliu. Vat tada, kai bus daugiau keleivių, bus jų keliaujančių su persėdimais, bus galima galvoti apie stoties priestatų statybą.
    Paskutinis taisė sleader; 2025.01.24, 10:13.

    Komentuoti:


  • TrippleA
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Iš kur toks noras kuo daugiau mūsų visų sumokėtų mokesčių pinigų istratinti? Už tuos 30 mln. galima ir visas stoties prieigas rekonstruoti (statybos darbai), o čia bandoma pateisinti, kad 10 ar daugiau proc. dalis projektavimui yra ok, kai realiai pastatuose projektavimo kaina sukasi apie 5 proc., o ten susisiekimo statiniuose ar kokiuose parkuose ir dar mažiau.
    Ir ačiū už nuotraukas, kuriose puikiai matosi jog Rygoje konstruktyvo prasme pats stoties pastatas sudaro gal tik 10 proc. darbų apimties. Kai Vilniuje bus gerokai kitaip.
    ​​​​
    ​​​​
    Is esmes pritariu. Ypac kai tai nera pacios Zaha Hadid kurinys, o tik jos vardo biuro, skirtingai negu panuotas Gugeheimo muziejus Vilniuj. Todel moket 30mln. uz toki projekta jau vien del to neverta. Kitas reikalas, tai Zaha Hadid biuro projektas nelabai kazkuo skirias nuo tarkim antros vietos projekto. Kaip tik antros vietos projektas aikstej priesais Stoti, kur yra McDonalds siulo pastatus, o ne palikt praktiskai nepakitusi skvera, kur sedi visokie asocialai. Taip pat, papildomi pastatai=papildomi parduoti kvadratai=papildomi pinigai stoties projektui vystyt, o matant dabartine situacija, tai pinigu siam projektui tikrai reikes.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Iš kur toks noras kuo daugiau mūsų visų sumokėtų mokesčių pinigų istratinti? Už tuos 30 mln. galima ir visas stoties prieigas rekonstruoti (statybos darbai), o čia bandoma pateisinti, kad 10 ar daugiau proc. dalis projektavimui yra ok, kai realiai pastatuose projektavimo kaina sukasi apie 5 proc., o ten susisiekimo statiniuose ar kokiuose parkuose ir dar mažiau.
    Ir ačiū už nuotraukas, kuriose puikiai matosi jog Rygoje konstruktyvo prasme pats stoties pastatas sudaro gal tik 10 proc. darbų apimties. Kai Vilniuje bus gerokai kitaip.
    ​​​​
    ​​​​
    Ne noras, bet poreikis išklausyti abi puses. Mes nežinome kokia tiksliai yra darbų apimtis ir kokias rizikas vertina projektuotojai.

    Toliau, pagal AM kainų nustatymo rekomendacija [https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...8f0092944/asr], III grupės statinio, kurio statybos kaina >10M projektavimo kaina galėtų būti 7% +PVM nuo sąmatos (be PVM). ×1,3 už rekonstrukciją = 9,1%. Pataisa infliacijai per 10 metų dar tarkim ×1,2 (skaičiuojant 2% infliaciją) = 10,92% nuo statybos sąmatos. Plius PVM, 10,92*1,21 = 13,21% (nuo statybos sąmatos be PVM). Štai tokia pradinė derybinė pozicija.
    Priklausomai nuo mokėjimų grafikų, šią kainą įmanoma mažinti. Kadangi dirbama su pageidavimu choru, o ne Užsakovu, projektuotojas tikrai nenorės nuleisti kainos. Kažkokių svertų nėra.

    ZHA tai tik vienas iš daugelio objektų, į kurį kažkiek investuota ir kažkiek atgauta; nenorit mūsų - dekit praga^H^H^H^H^H eiliname idėjos konkurse.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Iš kur toks noras kuo daugiau mūsų visų sumokėtų mokesčių pinigų istratinti? Už tuos 30 mln. galima ir visas stoties prieigas rekonstruoti (statybos darbai), o čia bandoma pateisinti, kad 10 ar daugiau proc. dalis projektavimui yra ok, kai realiai pastatuose projektavimo kaina sukasi apie 5 proc., o ten susisiekimo statiniuose ar kokiuose parkuose ir dar mažiau.
    Ir ačiū už nuotraukas, kuriose puikiai matosi jog Rygoje konstruktyvo prasme pats stoties pastatas sudaro gal tik 10 proc. darbų apimties. Kai Vilniuje bus gerokai kitaip.
    ​​​​
    ​​​​

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Lyginate nesulyginamus dalykus. Rygoje buvo nugriauti pastatai, padaryta konstrukcija kelynui virš autobusų stoties, daug atraminių sienučių, tuneliai, pravažiavimai. T.y. RB vėže tiesiama naujai greta esamo kelyno. Taline irgi daug inžinerinių statinių, tuneliai, pravažiavimai, nes irgi keliams daroma vieta šalia esamo kelyno. Kai tuo tarpu pats stoties terminalas (pastatas) vertinamas 80-100 mln. EUR.
    Kai tuo tarpu pas mus Vilnius Connect apima tik patį stoties pastatą, priestato statybą su peronais ir jų prieigas (VMS dalis). Vėžė į ši projektą nepatenka ir kelynas nebus plečiamas, nes kiek matosi iš vizualizacijų 1435 keliai atsiras vietoje bėgių parko arba vietoje kitu keliu priešingoje pusėje. Bet faktas ,kad Vilniuje nereikės išlyginti teritorijų, statyti atraminių, pylimų ir kt. Nebent nugriauti kelis pastatėlius.
    Kaip čia švelniau parašius ... ZHA projektas apima tiek LTG, tiek VMS dalį.
    Ir jei kalba eina apie abi projekto dalis, 30M mano supratimu yra ta suma, nuo kurios prasideda derybos. ir ji pagrista.
    O dabar, let the image talk.

    Click image for larger version  Name:	firefox_pnfPWeDfQ7.jpg Views:	1 Size:	231,7 kB ID:	2178689
    Click image for larger version  Name:	firefox_VYkM9ZBUx2.jpg Views:	1 Size:	395,9 kB ID:	2178690

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Kiek kainuos Rygos Hbf? kKiek kainuos Talino Ülemiste? Štai ir atsakymas gali ar negali nauja stotis su kelių rekonstrukcija ir aikštės prieigos kainuoti 300M.

    Be to pastatas miesto pakraštyje nėra tas pat, kas teritorija veikiančiame transporto mazge, su archeologų priežiūra ir galimais sprogmenimis.
    Lyginate nesulyginamus dalykus. Rygoje buvo nugriauti pastatai, padaryta konstrukcija kelynui virš autobusų stoties, daug atraminių sienučių, tuneliai, pravažiavimai. T.y. RB vėže tiesiama naujai greta esamo kelyno. Taline irgi daug inžinerinių statinių, tuneliai, pravažiavimai, nes irgi keliams daroma vieta šalia esamo kelyno. Kai tuo tarpu pats stoties terminalas (pastatas) vertinamas 80-100 mln. EUR.
    Kai tuo tarpu pas mus Vilnius Connect apima tik patį stoties pastatą, priestato statybą su peronais ir jų prieigas (VMS dalis). Vėžė į ši projektą nepatenka ir kelynas nebus plečiamas, nes kiek matosi iš vizualizacijų 1435 keliai atsiras vietoje bėgių parko arba vietoje kitu keliu priešingoje pusėje. Bet faktas ,kad Vilniuje nereikės išlyginti teritorijų, statyti atraminių, pylimų ir kt. Nebent nugriauti kelis pastatėlius.

    Aišku norint išleisti daug pinigų, galima statyti taip, kad net 500 mln. neužteks, bet ar to reikia? Iš principo, žiūrint realistiškai, užtenka ir esamo stoties pastato, reikėtų tik uždengti peronus ir padaryti normalią, plačią požeminę perėją su liftais ir eskalatoriais. Kam išvis tą pompastiška stotis, pakaifuoti žiūrint į nuotraukas? Paskutinius tris kartus kai važiavau traukiniu į pastatą net neužėjau. Labai gaila, kad nuo viaduko nebeliko praėjimo tiesiai į kitus peronus, išskyrus pirmąjį. Tai priverstinai reikia vaikščioti ratais ir trintis aplink tą stotį.
    Paskutinis taisė sleader; 2025.01.23, 21:19.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Juk konkurse ir kažkas iš vietinių dalyvavo, tai vargu ar jie prašė 30mln. už projektą. Pvz. LRT naują pastatą, kurio planuojama kaina apie 60 mln. berods už 1,5 mln. EUR projektuoja vietiniai. Tai čia stotis tikrai negali kainuoti 300+ mln., nes niekada tokios kainos projektas viena už stotį neišjudės.
    Kiek kainuos Rygos Hbf? kKiek kainuos Talino Ülemiste? Štai ir atsakymas gali ar negali nauja stotis su kelių rekonstrukcija ir aikštės prieigos kainuoti 300M.

    Be to pastatas miesto pakraštyje nėra tas pat, kas teritorija veikiančiame transporto mazge, su archeologų priežiūra ir galimais sprogmenimis.

    Komentuoti:


  • TrippleA
    replied
    Man keistai cia atrodo. Tai jei neeina susitarti su pirmos vietos laimetojais, del adekvacios projektavimo kainos, tai kodel tada neeinama tartis su antros vietos nugaletojais?

    Sitas projektas:
    https://vilniusconnect.lt/en/future/...agination&pa=A
    https://www.onearchitects.fi/project...tation-complex

    Bent jau kiek zinau, tai tokia praktika yra dazniausiai taikoma.
    Paskutinis taisė TrippleA; 2025.01.23, 18:30.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Juk konkurse ir kažkas iš vietinių dalyvavo, tai vargu ar jie prašė 30mln. už projektą. Pvz. LRT naują pastatą, kurio planuojama kaina apie 60 mln. berods už 1,5 mln. EUR projektuoja vietiniai. Tai čia stotis tikrai negali kainuoti 300+ mln., nes niekada tokios kainos projektas viena už stotį neišjudės.
    Kitas dalykas, kad jei norėjosi garsaus vardo stoties pastatui, gal ir ok, bet reikėjo protingai viską apgalvoti. Tik tada stoties prieigas reikėjo atskirai projektuoti ir taip turėti racionalią šios dalies kaina. Kadangi kažkokio stebuklo prieigų projekte nėra ir nereikia. Sutvarkyti aikšte ir padaryti VT mazgą su peronais bei kokių gražesniu paslaugų "kioskeliu", tikrai nereikia pasaulinio garso vardo.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Iš kitos pusės toks jausmas, kad VMS neįgali iš esmės kokį nors didesnį projektą vykdyti. Toks skyriaus lygio mąstymas, bet ne Vilniaus CEO.
    Pvz.: Laivai pilnas dalbajobi.mas
    Iš trečios pusės, kvietiesi pasaulinį grandą papudruoti nosytę ir nustembi kad jis už tai nori DAUG pinigų. 30M, jei tai už visą projektą, yra normali kaina, 7-10% nuo samatinės kainos. Jei kas padarysit taip pat gerai, bet pigiau - o kur jūs buvot anksčiau? Vietiniai už 7M padarys? Tiesiog įdomu kas jie tokie, kad galėtų skirti atitinkamos kvalifikacijos žmones 5-7 metams į projektą.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Teisybės dėlei visi kas netingi pasauliniu mastu didina paslaugų kainas pradedant nuo Microsoft licencijų ir t.t.
    Visuotina didelė infliacija po ES ir JAV pinigų pripumpavimo į rinkas.
    Iš kitos pusės toks jausmas, kad VMS neįgali iš esmės kokį nors didesnį projektą vykdyti. Toks skyriaus lygio mąstymas, bet ne Vilniaus CEO.
    Pvz.: Laivai pilnas dalbajobi.mas

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Kažkokie koeficientai, kuriuos nauja kaina viršija, yra įvardinami straipsnyje. Tai kažkas sustatyta buvo.

    Komentuoti:

Working...
X