Parašė Red Neck
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Vilnius Connect - stoties rajono rekonstrukcija
Collapse
X
-
-
Šiandien kaip tik pro ten teko eiti vakare. Ta vieta ties autobusų stoties įėjimu, tie kioskai, snarglinės, ištrupėję šaligatviai. Ne, rodykit kokias norit BVP lenteles, niekas nepadės, visiškas Rytų Europos užkampis.
- 14 patinka
Komentuoti:
-
Sudėtų brangias granitines plyteles tam kvartale, pasodintų gražių augalų,perdažytų slaviško stiliaus geležinkelio stoties stogą, pastatytų naują autobusų stotį-bent vaizdas kitas būtų, dabar tai sovietinės sostinės rajoniukas…
- 2 patinka
Komentuoti:
-
spekas nekomentuosiu, nes gaučiau ban'ą.
Trumpas atsakymas - ne, reikiamos kvalifikacijos specialistų Lietuvoje nėra. ZHA nors ir nėra geriausias įmanomas sprendimas, bet jie bent turi kompetencijas stočių projektavimui.
O pradėtu reiktų nuo to, kad iki šiol neturime pvz vertėjų, kurie sugebėtų korektiškai išversti specializuotą techninį tekstą.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Reiktų pasikviest olandus ar vokiečius, būtent stočių kompleksų projektuotojus, kurie turi atitinkamos patirties. Visokios Hadid tai tik įvaizdis ir architektūrinės fantazijos. Jos gerai atrodo renderiuose, bet mažai praktiškumo, funkcionalumo. Pinigų išmetimas dėl įvaizdžio. Palikim tai kazachams.
- 18 patinka
Komentuoti:
-
Be to, Hadid projekto masyvus minusas, kad jie, atrodo, nenumato pilnavertiško uždengimo virš patekimo į / iš traukinius
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Resursus, kurių reikėtų teritorijoms dešinėje gatvės pusėje atnaujinti, nukreipti ir sukoncentruoti į stoties kompleksą / hub'ą
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Hadid projekte numatytas ne tik išsiplėtimas išilgai, bet ir į dabartinės autostoties teritoriją, teritoriją priešais stotį (ją būtinai reikia tvarkyti, tik ne tokiais amfiteatrais kaip numatyta)
Komentuoti:
-
Nesuprantu. Pvz jei paimti ir baltai apibrėžtus pastatus sujungti į vieną ištisinį pastatą ir į jį sudėti visas reikalingas funkcijas: auto stotis, traukinių stotis, laukiamieji, parkingas jei reikia, gal kokios parduotuvės, gal kas su maitinimu, kitos reikalingos funkcijos - ir turim hub'ą. Panagrinėjus senus pastatus, manau rastume ir įdomios architektūros, kurią būtų galima integruoti kaip naujos stoties interjero dalis, gal pvz į laukiamąjį gal kokį garvežį atitemti - ir turim įdomų interjerą.
Čia nėra kažkoks išskirtinai aukštas mokslas - tereikia architektų, kitų specų, kurie žinotų funkcinius poreikius, susisiekimo poreikius, architektūrą ir būtų padaryta. Esu tikras, kad LIetuvoje turim tokių žmonių. Idėja - pvz duoti užduotį kokiem architektūros magistro studentams ar panašiai tegu padaro savo vizijas, o jei būtų išrinktas variantas ar keli, tegu jie komandoje išvysto bendrą projektą. Jei kompetencijos pritrūksta - pasitelkia specus iš kitur ir važiuojam. Esu tikras, kad entuziasmo padaryti gerai netruktų, nes skyrus gerą piniginę premiją bus noras ne tik gerai uždirbti, bet ir būti autoriais. Architektūrą žmonės studijuoja ne vien dėl pinigų. Manau, kad net ne pagrindinė varomoji jų jėga yra pinigai.
O jei Geležinkeliai yra stabdis, tuomet gauti iš jų leidimą vystyti projektą už juos. Ir galima pasiūlyti net apmokėti viską pvz miestui, kad tik projektas būtų įvykdytas, kad Geležinkeliai neturėtų atmazų, kad jie pinigų neturi ar dar kas.
Paskutinis taisė spekas; 2025.06.15, 15:07.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
neveiklumas elementariai, ten pagerint reikalus nereiketu dideliu investiciju.
Komentuoti:
-
Prioritetas turi būti kuo greičiau autobusų stotį nugriauti ir tą visą kioskyną/bomžyną. Visiška Lietuvos gėdą ir dar vienas Vilniaus nuo visos Lietuvos atsilikimo pavyzdys. Dabar kai jau Panevėžys sugebėjo pasistatyt stotį, tikriausiai Utena yra didžiausias miestas su apmaudžia stotimi (bet ir ji ne iš tarybinių laikų kaip Vilniaus ir tikriausiai nesmirda alaus bambaliais). Absoliučiai visi kiti miestai su jau senai padoriomis stotimis.
Taigi - būtina bet kaip forsuoti stoties ir aplinkos (aikštės) projektą kuo greičiau, pertvarkant ir sujungimą su traukinių stotim (be bridimo per kažkokius taksiorų asfalto laukus), bei autobusų/troleibusų stoteles, žiedą.Paskutinis taisė Wintautas; 2025.06.15, 02:37.
- 7 patinka
Komentuoti:
-
Parašė spekas Rodyti pranešimąAš irgi už tai, kad viską panaikinti ir pradėti nuo švaraus lapo, nes kitaip čia nieko nebus. Man svarbiausia turėti gerai funkcionuojantį hub'ą: autobusai, traukiniai, atvykimas, išvykimas, susisiekimo ryšiai suprojektuoti, kad veiktų sklandžiai kaip vienas kūnas, vieninga sistema. Jau tada geriau daryti jei ne maksimaliai tai bent stipriai ekonominį variantą, bet kad būtų padaryta gerai.
Kad nebūtų tokių bajerių kaip atskira autobusį stotis nuo traukinių stoties, kuri neturi net pilnaverčių stogelių laukimo zonoje, o kad susisiekti - bėgioji per gatvę lietui lyjant ar pūgai siaučiant su bagažu ir taip toliau... Jau tada man geriau nieko nedaryti, taupyti, projektuoti ir daryti tik gerai.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Aš irgi už tai, kad viską panaikinti ir pradėti nuo švaraus lapo, nes kitaip čia nieko nebus. Man svarbiausia turėti gerai funkcionuojantį hub'ą: autobusai, traukiniai, atvykimas, išvykimas, susisiekimo ryšiai suprojektuoti, kad veiktų sklandžiai kaip vienas kūnas, vieninga sistema. Jau tada geriau daryti jei ne maksimaliai tai bent stipriai ekonominį variantą, bet kad būtų padaryta gerai.
Kad nebūtų tokių bajerių kaip atskira autobusį stotis nuo traukinių stoties, kuri neturi net pilnaverčių stogelių laukimo zonoje, o kad susisiekti - bėgioji per gatvę lietui lyjant ar pūgai siaučiant su bagažu ir taip toliau... Jau tada man geriau nieko nedaryti, taupyti, projektuoti ir daryti tik gerai.
- 9 patinka
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimąNebus jokio Hadid projekto, manau jau laikas pamiršti.
Komentuoti:
-
Man kažkaip atrodo, kad geriausia būtų tiesiog palaidoti ir Hadid projektą su tom nesąmoningom aikštėm ir amfiteatrais, ir tą nesusipratimą, kurį VMS vadina nauju autobusų stoties projektu. Jeigu Lietuvos Geležinkeliai out, tada tiesiog tegul VMS padaro naują konkursą visos aplinkinės teritorijos kartu su autobusu stotimi pertvarkymui ir palieka geležinkelio stoties dalį geresniems laikams.
Tokiu būdu miestas bent turėtų sutvarkytą aplinkinę infrastruktūrą, gal net kažką panašaus į naują rajoną, o kokiais 2030 (ar kada ten planuoja užbaiginėti Rail Balticą) beliktų tik pastatyti naują geležinkelio stotį, kuriai irgi padarytų naują konkursą, o ne statytų projektuotą prieš 10 metų.
- 13 patinka
Komentuoti:
-
Svarbiausia, kad jie suvoktų skirtingų stočių integravimo tarpusavyje svarbą ir susisiekimo ryšių svarbą (požeminiai /antžemyniniai ryšiai, gatvės, šaligatviai ir tt.).
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė B.S. Rodyti pranešimąGaila aišku. Tačiau mega projektų stabdymas nestebina. Turbūt reiks laukti karo pabaigos.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Podkastas 2025.06.09
Pokalbis su Vilniaus meru – apie Nacionalinį stadioną, NT mokestį, kamščius ir laivybą Nerimi
https://www.vz.lt/verslo-aplinka/202...-nerimi-569011
VZ.lt tekstinė versija 2025.06.13
Ištrauka iš mero V. Benkunsko interviu "Verslo žinioms"
- Stoties rajono konversija?
Turbūt šis projektas man labiausiai skauda, dėl jo tokio labai inertiško ėjimo į priekį yra skaudžiausia, nes pati teritorija, kur yra ir autobusų, ir geležinkelio stotys, ir nebenaudojami bėgiai, jau tikrai šaukiasi konversijų ir naujo požiūrio.
Iš savo pirmtako paveldėjau vadinamąjį „Vilnius Connect“ projektą, bet, deja, turim „Lietuvos geležinkelių“ susvyravimų, kuriems, žinoma, yra iššūkių po to, kai užsidarė kryptys į Klaipėdos uostą, sumažėjo finansiniai srautai.
Tad iš esmės dabar laukiame sprendimo iš „Lietuvos geležinkelių“ ir Susisiekimo ministerijos, ar jie eina kartu su mumis į techninio projekto rengimą. Geležinkeliai turėtų suprojektuoti visą savo teritoriją, o miestas – tą aikštę, vadinamąsias prieigas prie pačios stoties.
Deja, turėjome tokią pusantrų metų užšaldytą situaciją, kai buvo pauzė iš „Lietuvos geležinkelių“.
Galiu pasakyti, kad jeigu „Lietuvos geležinkeliai“ nuspręstų, jog ne laikas, per brangu ir pan., ir jie nieko nedarytų, miestas vis tiek ruoštų savo projektus, judėsime tolyn tiek su autobusų stoties pertvarka, tiek su aikštės teritorija. Artimiausiu metu, šią vasarą, turėtume pasirašyti projektavimo sutartį ir rengti techninį projektą.
https://www.vz.lt/verslo-aplinka/202...istykla-569164
- 5 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: