Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilnius Connect - stoties rajono rekonstrukcija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silber418
    replied
    Parašė Red Neck Rodyti pranešimą
    Šiandien kaip tik pro ten teko eiti vakare. Ta vieta ties autobusų stoties įėjimu, tie kioskai, snarglinės, ištrupėję šaligatviai. Ne, rodykit kokias norit BVP lenteles, niekas nepadės, visiškas Rytų Europos užkampis.
    Neinvestuojant į infrastruktūrą visumoje BVP augimas lėtės. Važinėsime naujomis autotransporto priemonėmis, o vaikščioti aplink kelius negalėsime dėl "išartų" takų su plytelių trupiniais.

    Komentuoti:


  • Red Neck
    replied
    Šiandien kaip tik pro ten teko eiti vakare. Ta vieta ties autobusų stoties įėjimu, tie kioskai, snarglinės, ištrupėję šaligatviai. Ne, rodykit kokias norit BVP lenteles, niekas nepadės, visiškas Rytų Europos užkampis.

    Komentuoti:


  • karolis1993
    replied
    Sudėtų brangias granitines plyteles tam kvartale, pasodintų gražių augalų,perdažytų slaviško stiliaus geležinkelio stoties stogą, pastatytų naują autobusų stotį-bent vaizdas kitas būtų, dabar tai sovietinės sostinės rajoniukas…

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    spekas nekomentuosiu, nes gaučiau ban'ą.
    Trumpas atsakymas - ne, reikiamos kvalifikacijos specialistų Lietuvoje nėra. ZHA nors ir nėra geriausias įmanomas sprendimas, bet jie bent turi kompetencijas stočių projektavimui.

    O pradėtu reiktų nuo to, kad iki šiol neturime pvz vertėjų, kurie sugebėtų korektiškai išversti specializuotą techninį tekstą.

    Komentuoti:


  • Red Neck
    replied
    Reiktų pasikviest olandus ar vokiečius, būtent stočių kompleksų projektuotojus, kurie turi atitinkamos patirties. Visokios Hadid tai tik įvaizdis ir architektūrinės fantazijos. Jos gerai atrodo renderiuose, bet mažai praktiškumo, funkcionalumo. Pinigų išmetimas dėl įvaizdžio. Palikim tai kazachams.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Be to, Hadid projekto masyvus minusas, kad jie, atrodo, nenumato pilnavertiško uždengimo virš patekimo į / iš traukinius

    Click image for larger version

Name:	Capture4.JPG
Views:	1051
Size:	152,9 kB
ID:	2205681

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Resursus, kurių reikėtų teritorijoms dešinėje gatvės pusėje atnaujinti, nukreipti ir sukoncentruoti į stoties kompleksą / hub'ą

    Click image for larger version

Name:	Capture2.JPG
Views:	1041
Size:	209,4 kB
ID:	2205678

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Hadid projekte numatytas ne tik išsiplėtimas išilgai, bet ir į dabartinės autostoties teritoriją, teritoriją priešais stotį (ją būtinai reikia tvarkyti, tik ne tokiais amfiteatrais kaip numatyta)

    Click image for larger version

Name:	citify-vilnius-connect-14.jpg
Views:	1055
Size:	206,2 kB
ID:	2205676

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Nesuprantu. Pvz jei paimti ir baltai apibrėžtus pastatus sujungti į vieną ištisinį pastatą ir į jį sudėti visas reikalingas funkcijas: auto stotis, traukinių stotis, laukiamieji, parkingas jei reikia, gal kokios parduotuvės, gal kas su maitinimu, kitos reikalingos funkcijos - ir turim hub'ą. Panagrinėjus senus pastatus, manau rastume ir įdomios architektūros, kurią būtų galima integruoti kaip naujos stoties interjero dalis, gal pvz į laukiamąjį gal kokį garvežį atitemti - ir turim įdomų interjerą.

    Čia nėra kažkoks išskirtinai aukštas mokslas - tereikia architektų, kitų specų, kurie žinotų funkcinius poreikius, susisiekimo poreikius, architektūrą ir būtų padaryta. Esu tikras, kad LIetuvoje turim tokių žmonių. Idėja - pvz duoti užduotį kokiem architektūros magistro studentams ar panašiai tegu padaro savo vizijas, o jei būtų išrinktas variantas ar keli, tegu jie komandoje išvysto bendrą projektą. Jei kompetencijos pritrūksta - pasitelkia specus iš kitur ir važiuojam. Esu tikras, kad entuziasmo padaryti gerai netruktų, nes skyrus gerą piniginę premiją bus noras ne tik gerai uždirbti, bet ir būti autoriais. Architektūrą žmonės studijuoja ne vien dėl pinigų. Manau, kad net ne pagrindinė varomoji jų jėga yra pinigai.

    O jei Geležinkeliai yra stabdis, tuomet gauti iš jų leidimą vystyti projektą už juos. Ir galima pasiūlyti net apmokėti viską pvz miestui, kad tik projektas būtų įvykdytas, kad Geležinkeliai neturėtų atmazų, kad jie pinigų neturi ar dar kas.


    Click image for larger version  Name:	Capture - Copy.JPG Views:	0 Size:	408,7 kB ID:	2205672
    Click image for larger version  Name:	Capture3.JPG Views:	0 Size:	276,8 kB ID:	2205673
    Paskutinis taisė spekas; 2025.06.15, 15:07.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    - Ar ilgai reikės laukti permainų?
    - Jei lauksi - ilgai.

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    neveiklumas elementariai, ten pagerint reikalus nereiketu dideliu investiciju.

    Komentuoti:


  • Wintautas
    replied
    Prioritetas turi būti kuo greičiau autobusų stotį nugriauti ir tą visą kioskyną/bomžyną. Visiška Lietuvos gėdą ir dar vienas Vilniaus nuo visos Lietuvos atsilikimo pavyzdys. Dabar kai jau Panevėžys sugebėjo pasistatyt stotį, tikriausiai Utena yra didžiausias miestas su apmaudžia stotimi (bet ir ji ne iš tarybinių laikų kaip Vilniaus ir tikriausiai nesmirda alaus bambaliais). Absoliučiai visi kiti miestai su jau senai padoriomis stotimis.

    Taigi - būtina bet kaip forsuoti stoties ir aplinkos (aikštės) projektą kuo greičiau, pertvarkant ir sujungimą su traukinių stotim (be bridimo per kažkokius taksiorų asfalto laukus), bei autobusų/troleibusų stoteles, žiedą.
    Paskutinis taisė Wintautas; 2025.06.15, 02:37.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Aš irgi už tai, kad viską panaikinti ir pradėti nuo švaraus lapo, nes kitaip čia nieko nebus. Man svarbiausia turėti gerai funkcionuojantį hub'ą: autobusai, traukiniai, atvykimas, išvykimas, susisiekimo ryšiai suprojektuoti, kad veiktų sklandžiai kaip vienas kūnas, vieninga sistema. Jau tada geriau daryti jei ne maksimaliai tai bent stipriai ekonominį variantą, bet kad būtų padaryta gerai.

    Kad nebūtų tokių bajerių kaip atskira autobusį stotis nuo traukinių stoties, kuri neturi net pilnaverčių stogelių laukimo zonoje, o kad susisiekti - bėgioji per gatvę lietui lyjant ar pūgai siaučiant su bagažu ir taip toliau... Jau tada man geriau nieko nedaryti, taupyti, projektuoti ir daryti tik gerai.
    Deja, turbūt taip. Padaryti kažkokį labiau biudžetinį variantą, tiesiog pagerinant infrastruktūrą, aplinką, accessibility ir panašius dalykus. Kol kas tiesiog nemokam įgyvendinti didelių projektų ir turbūt, bent kol kas, reiktų ir nebebandyti.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Aš irgi už tai, kad viską panaikinti ir pradėti nuo švaraus lapo, nes kitaip čia nieko nebus. Man svarbiausia turėti gerai funkcionuojantį hub'ą: autobusai, traukiniai, atvykimas, išvykimas, susisiekimo ryšiai suprojektuoti, kad veiktų sklandžiai kaip vienas kūnas, vieninga sistema. Jau tada geriau daryti jei ne maksimaliai tai bent stipriai ekonominį variantą, bet kad būtų padaryta gerai.

    Kad nebūtų tokių bajerių kaip atskira autobusį stotis nuo traukinių stoties, kuri neturi net pilnaverčių stogelių laukimo zonoje, o kad susisiekti - bėgioji per gatvę lietui lyjant ar pūgai siaučiant su bagažu ir taip toliau... Jau tada man geriau nieko nedaryti, taupyti, projektuoti ir daryti tik gerai.

    Komentuoti:


  • DeSadas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Nebus jokio Hadid projekto, manau jau laikas pamiršti.
    jei ir bus tai tikrai be amfiteatru, bus viskas supaprastinta. Tokie aukso vertes plotai tusti nebus palikti, bent automobiliams po zeme tai tikrai ten padarys.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Nebus jokio Hadid projekto, manau jau laikas pamiršti.

    Komentuoti:


  • ttttt
    replied
    Man kažkaip atrodo, kad geriausia būtų tiesiog palaidoti ir Hadid projektą su tom nesąmoningom aikštėm ir amfiteatrais, ir tą nesusipratimą, kurį VMS vadina nauju autobusų stoties projektu. Jeigu Lietuvos Geležinkeliai out, tada tiesiog tegul VMS padaro naują konkursą visos aplinkinės teritorijos kartu su autobusu stotimi pertvarkymui ir palieka geležinkelio stoties dalį geresniems laikams.

    Tokiu būdu miestas bent turėtų sutvarkytą aplinkinę infrastruktūrą, gal net kažką panašaus į naują rajoną, o kokiais 2030 (ar kada ten planuoja užbaiginėti Rail Balticą) beliktų tik pastatyti naują geležinkelio stotį, kuriai irgi padarytų naują konkursą, o ne statytų projektuotą prieš 10 metų.

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Svarbiausia, kad jie suvoktų skirtingų stočių integravimo tarpusavyje svarbą ir susisiekimo ryšių svarbą (požeminiai /antžemyniniai ryšiai, gatvės, šaligatviai ir tt.).

    Komentuoti:


  • spekas
    replied
    Parašė B.S. Rodyti pranešimą
    Gaila aišku. Tačiau mega projektų stabdymas nestebina. Turbūt reiks laukti karo pabaigos.
    Tada, tikėtina, eis kiti atmazai.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Podkastas 2025.06.09
    Pokalbis su Vilniaus meru – apie Nacionalinį stadioną, NT mokestį, kamščius ir laivybą Nerimi
    https://www.vz.lt/verslo-aplinka/202...-nerimi-569011

    VZ.lt tekstinė versija 2025.06.13
    Ištrauka iš mero V. Benkunsko interviu "Verslo žinioms"
    - Stoties rajono konversija?
    Turbūt šis projektas man labiausiai skauda, dėl jo tokio labai inertiško ėjimo į priekį yra skaudžiausia, nes pati teritorija, kur yra ir autobusų, ir geležinkelio stotys, ir nebenaudojami bėgiai, jau tikrai šaukiasi konversijų ir naujo požiūrio.
    Iš savo pirmtako paveldėjau vadinamąjį „Vilnius Connect“ projektą, bet, deja, turim „Lietuvos geležinkelių“ susvyravimų, kuriems, žinoma, yra iššūkių po to, kai užsidarė kryptys į Klaipėdos uostą, sumažėjo finansiniai srautai.

    Tad iš esmės dabar laukiame sprendimo iš „Lietuvos geležinkelių“ ir Susisiekimo ministerijos, ar jie eina kartu su mumis į techninio projekto rengimą. Geležinkeliai turėtų suprojektuoti visą savo teritoriją, o miestas – tą aikštę, vadinamąsias prieigas prie pačios stoties.
    Deja, turėjome tokią pusantrų metų užšaldytą situaciją, kai buvo pauzė iš „Lietuvos geležinkelių“.

    Galiu pasakyti, kad jeigu „Lietuvos geležinkeliai“ nuspręstų, jog ne laikas, per brangu ir pan., ir jie nieko nedarytų, miestas vis tiek ruoštų savo projektus, judėsime tolyn tiek su autobusų stoties pertvarka, tiek su aikštės teritorija. Artimiausiu metu, šią vasarą, turėtume pasirašyti projektavimo sutartį ir rengti techninį projektą.

    https://www.vz.lt/verslo-aplinka/202...istykla-569164

    Komentuoti:

Working...
X