Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Šiaurinė gatvė Vilniuje. Pašilaičiai-Šeškinė-Žirmūnai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Riedutis
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Neretai, jau naujo amžiaus pradžioje kamščiai būdavo nuo pat Lazdynų kinoteatro. Rašau kaip pravažinėjęs ten kasdien 11 metų.
    Tuomet dar automobilių mieste buvo 1,5 karto mažiau nei dabar apskritai.
    Tiesa, aš nenorėjau per daug dramatizuot, bet iš tiesų tai kamščiai irgi būdavo ilgesni, nei nuo Sodros. Atsimenu, vieną vakarą grįžininėjome pasimaudę iš Trakų, tai nuo daugmaž "Pasakų parko" iki "Mados" važiavom gal 40 min. Ir panašūs kamščiai ten buvo beveik kasdienybė.

    Aš tubūt 5x čia šitą dalyką pakartosiu (nes realiai, ši tema sukasi ciklais: ateina kokia naujienų nuotrupa apie gatvę, ir vėl visi tas pačias daineles dainuoja): yra labai didelis skirtumas tarp "Just one more lane, bro" ir tarp "Gal pabaikime neišbaigtą gatvių tinklą, kuris buvo numatytas nuo originalių rajonų projektavimo etapų, kai dar visi rajonai buvo užmiesčio pievos, laikai ir miškai".
    Paskutinis taisė Riedutis; 2025.05.03, 09:30.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Neretai, jau naujo amžiaus pradžioje kamščiai būdavo nuo pat Lazdynų kinoteatro. Rašau kaip pravažinėjęs ten kasdien 11 metų.
    Tuomet dar automobilių mieste buvo 1,5 karto mažiau nei dabar apskritai.
    Fakenews. Dabar kamščiai sugrįžo kaip buvę, o gal ir didesni. Kas nesutinka, skaitykite ankstesnius postus.
    p.s. trolinu rašytus kliedesius.
    p.p.s aš sutinku, kad galima diskutuoti dėl Šiaurinės konfigūracijos, bet nematyti bendrai rytų-vakarų kryptimis jungčių nebuvimą šiaurinėje miesto dalyje ir pushinti linijinį parką gali tik NIMBY sektantas ar glušas iš prigimties kuris nesugeba pateikti protingo argumentuoto sprendimo, kuris būtų tinkamas pvz 60% žmonių gyvenančių toje miesto dalyje. Ir ne už 2 jardus pinigų nutiesti totaliai požeminę.
    Paskutinis taisė Arunasx; 2025.05.03, 09:12.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą

    Kaip Vilnietis, teigiu, kad dar atsimenu laikus (vėlyvieji 90-ieji), kai vakare važiuojant Laisvės prospektu tekdavo stovėti kamščiuose nuo Karoliniškių vietos, kur daugmaž dabar yra Sodra iki "Mados".
    Kas dabar yra, yra nepalyginamai geriau, negu tai, kas buvo iki VA.
    Neretai, jau naujo amžiaus pradžioje kamščiai būdavo nuo pat Lazdynų kinoteatro. Rašau kaip pravažinėjęs ten kasdien 11 metų.
    Tuomet dar automobilių mieste buvo 1,5 karto mažiau nei dabar apskritai.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą

    Panašiai kaip VA atsiradimas sukėlė transporto srautų po langais žiaurų padidėjimą palei Laisvės pr. nuo Lazdynų iki Viršuliškių.
    Siūlau pažiūrėti į žemėlapį ir nors truputį objektyvumo nekartojant banalybių.
    Praėjo keli metai, ir kamščiai Laisvės pr. sugrįžo, ir atsidaro dar nauji Asanavičiūtės g, Vakariniam. VA bent nukreipė tranzitinį srautą nuo miesto centro. Kam tranzitinį srautą nuims Šiaurinė?

    Supraskit mane teisingai, man irgi žiūrint į žemėlapį norisi įpaišytą tą trūkstamą liniją. Bet kaip visas tas per 60 metų sukauptas mokslas, kad plačių gatvių statymas vidutinę kelionės trukmę tik padidina? Ką reikia daryti, kad šiuo atveju to neatsitiktų? Tiesiog numoti kaip NIMBY ir dviratininkų nusišnekėjimus, bent šitam forume, nesolidu. Juk mes domimės urbanistika ir žinom kiek daugiau, nei eilinis praeivis. 3+3 su VT juostom yra būtent toks planas, kuriam tas vidutinis praeivis pritartų, bet kuris remiasi klaidingomis, jau prieš dešimtmečius diskredituotomis prielaidomis.

    Komentuoti:


  • liootas
    replied
    Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
    Tai ar "nebūtų šabakštynas, jeigu,...", ar visgi "visų vietinių pamėgtas parkas"?
    Blemba, tie visi NIMBY (kurie AKIVAIZDŽIAI negyvena tose apylinkėse) patys negali nuspręsti, kurią dainelę giedoti.
    Nu nėra juoda balta. Ir dabar daug žmonių ten lankosi, nes kur jiems vargšams dar dėtis su vaikais ir šunimis. Bet vėlgi - induced demand. Jeigu bus sutvarkyta, lankytojų dar padaugės.

    Smagu, kad į mano argumentus tiesiog atsakyta NIMBY ir tiek. Diskusija nelabai tada vystosi

    Komentuoti:


  • Riedutis
    replied
    Parašė liootas Rodyti pranešimą
    Nebūtų šabakštynas, jeigu būtų nuspręsta tai perdaryti į parką. Dabar tai tiesiog pliki plotai, rezervuoti galimai gatvei ateityje. Tai nesuprantu argumento, kai sakoma, kad ten šabakštynai ir neverta jo palikti, geriau tiesti gatvę.

    Turėtume svarstyti: įrengti gatvę VS įrengti parką (atsisakant gatvės idėjos ateityje), o ne gatvė VS status quo-šabakštynas.
    Tai ar "nebūtų šabakštynas, jeigu,...", ar visgi "visų vietinių pamėgtas parkas"?
    Blemba, tie visi NIMBY (kurie AKIVAIZDŽIAI negyvena tose apylinkėse) patys negali nuspręsti, kurią dainelę giedoti.

    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

    as kaip Karoliniskiu gyventojas teigiu kad padidejo ir srautai ir triuksmas ir uzterstumas irengus VA ....
    Kaip Vilnietis, teigiu, kad dar atsimenu laikus (vėlyvieji 90-ieji), kai vakare važiuojant Laisvės prospektu tekdavo stovėti kamščiuose nuo Karoliniškių vietos, kur daugmaž dabar yra Sodra iki "Mados".
    Kas dabar yra, yra nepalyginamai geriau, negu tai, kas buvo iki VA.
    Paskutinis taisė Riedutis; 2025.05.02, 22:06.

    Komentuoti:


  • liootas
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

    Visuomenes uzklausos tramvajui nera. Nes gyventojai nesupranta ir netiki, kad viesuoju vaziuoti patogiau nei savo automobiliu. Tiesiog salia Vilniaus nera jokio miesto, kur taip butu, 90% nera to gyvenime pajute, nes negyveno tokiose miestose. Nesupranta nieko apie tai ir VMS, o jiems tai ir paranku, nes jokio planavimo i ateiti tiesiog neegzistuoja. Jis yra max iki kadencijos pabaigos, tad tokie projektai kaip tramvajus niekam neidomus. Kam dabar Benkunskui tai pradeti, kad sekantis meras pasiimtu sau visus liaupsus? Geriau nieko nedaryti, daugiau sansu buti perrinktam.
    Ar gyventojų nuomonė paneigia mano argumentus, kodėl dabar ne metas prioretizuoti Šiaurinės tiesimą? Gyventojai tai norėtų Los Andželo lygio automagistralių per visą miestą, tą mes žinom.

    Komentuoti:


  • SoulMulticast
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    NIMBY
    O dėl: paskui atsistate i pradine busena.
    yra totalus bullshit. Gyvenu visą gyvenimą ir dirbu Vilniuje miegamųjų rajonų pusėje (vakarinė dalis iš esmės) ir galiu tikrai ne iš lempos spręsti. Po VA įrengimo Laisvės pr labai atlaisvėjo ir tikrai neatsistatė. Puikiai atsimenu, kas būdavo ypač ryte ties Spaudos rūmais, nes buvo butelio kakliuka kuriame prisijungdavo srautas iš Justiniškių gatvės, Totalus kamštis.
    Srautas nuo Mados + srautas iš Justiniškių gatvės => į centrą nuo kalno ir į Lazdynų pusę.
    O dėl plovyklų tai senais laikais buvo labai fengšui kieme po langais plauti ir visi džiaugėsi.
    o as sakyciau del Spaudos rumu kamsciu didele itaka turejo ir tiltas per Laisves prospekta. Piko valandomis kamsciai stovi ir dabar ant jo.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
    as kaip Karoliniskiu gyventojas teigiu kad padidejo ir srautai ir triuksmas ir uzterstumas irengus VA. Laisves pr srautas kelis metus buvo sumazejes, paskui atsistate i pradine busena. Srautu padidejima bendrai nurasyciau tiesiog automobiliu kiekio padidejimui. Nesu pries VA, nes jis nueme butent sunkiasvorio transporto srauta labai stipriai nuo Laisves pr. Bet ar mano, kaip rajono gyventojo, kokybe nuo to pagerejo, manau kad NE, nes gyvenu arciau aplinkkelio ir toliau nuo Laisves pr. Miestui aisku jis labai daug dave.
    Tad ir Pasilaiciu gyventojai, manau, tie kurie gyvens salia Siaurines gatves tikrai nemanau kad daugumoje dziaugsis smarve diena nakti ir triuksmu vietoj pievos ramybes.
    O toliau jau einam pagal Vilniaus praktikas - dziaugtis teks ir auto plovyklomis ir naujomis degalinemis po langais ir visais kitais auto traukos taskais.
    NIMBY
    O dėl: paskui atsistate i pradine busena.
    yra totalus bullshit. Gyvenu visą gyvenimą ir dirbu Vilniuje miegamųjų rajonų pusėje (vakarinė dalis iš esmės) ir galiu tikrai ne iš lempos spręsti. Po VA įrengimo Laisvės pr labai atlaisvėjo ir tikrai neatsistatė. Puikiai atsimenu, kas būdavo ypač ryte ties Spaudos rūmais, nes buvo butelio kakliuka kuriame prisijungdavo srautas iš Justiniškių gatvės, Totalus kamštis.
    Srautas nuo Mados + srautas iš Justiniškių gatvės => į centrą nuo kalno ir į Lazdynų pusę.
    O dėl plovyklų tai senais laikais buvo labai fengšui kieme po langais plauti ir visi džiaugėsi.

    Komentuoti:


  • SoulMulticast
    replied
    Parašė liootas Rodyti pranešimą
    Bet man atrodo prioritetai turi būti VT ir žaliosios erdvės, o ne mylimi automobiliai. Kai bus padaryta dėl VT tai, ko dešimtmečiais Vilnius nepadarė, tada tikrai bus galima ir naujas ilgas gatves tiesti.
    Visuomenes uzklausos tramvajui nera. Nes gyventojai nesupranta ir netiki, kad viesuoju vaziuoti patogiau nei savo automobiliu. Tiesiog salia Vilniaus nera jokio miesto, kur taip butu, 90% nera to gyvenime pajute, nes negyveno tokiose miestose. Nesupranta nieko apie tai ir VMS, o jiems tai ir paranku, nes jokio planavimo i ateiti tiesiog neegzistuoja. Jis yra max iki kadencijos pabaigos, tad tokie projektai kaip tramvajus niekam neidomus. Kam dabar Benkunskui tai pradeti, kad sekantis meras pasiimtu sau visus liaupsus? Geriau nieko nedaryti, daugiau sansu buti perrinktam.

    Komentuoti:


  • dondc
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Aš manau kategoriškai nesutinkantys su Šiaurine patenka bent į 1 iš šių 3 grupių:

    2. Totalūs dviračių maniakai, kurie mano, kad visus galima pasodinti ant dviračių su kuprinėmis.
    Dviratistai tikrai negali pykti, kai suprojektuota 7 m pločio dviračių važiuojamoji dalis per abi kelio puses bendrai. Dar atskirta atstumu nuo pėsčiųjų ir mašinų. Pykti gali bėginio VT norėtojai ar bent normalių A juostų norėtojai (pvz. kelio viduryje).

    Komentuoti:


  • liootas
    replied
    Mano argumentacija tai būtų tokia:

    1. Didžiausia problema Vilniuje šiais dešimtmečiais yra vis labiau prastėjanti VT kokybė ir didėjanti automobilizacija Vilniuje. Dėl to didžiausios investicijos turi eiti ten - kuo skubiau planuoti tramvajaus tinklą (kodėl būtent tramvajus - kita diskusija). Neneigiu, kad gatvių tinklas nėra pilnai išbaigtas be Šiaurinės, tačiau pinigų kiekis Vilniuje (ir valstybėje) ribotas ir reikia prioretizuoti lėšas tinkamai.
    2. Daugiau žmonių, kurie naudosis VT, lems, kad automobilių kamščiai sumažės ir dabartinis gatvių tinklas be Šiaurinės g. sugebės atlaikyti srautus (kaip ir jis atlaikė tiek metų). Net negali vilniečius kaltinti, kad beveik visi važinėja mašina, nes tiesiog geros alternatyvos (patogaus VT) nėra.
    3. Be to, eilė tyrimų įrodė, kad veikia induced demand efektas. Kai sukuriama pasiūla, atsiranda paklausa. Šiaurinė gatvė ne tik užpildys spragas gatvių tinkle, bet ir taps patogia alternatyva kelionėms mašina - efektas, kurio norime išvengti mieste, kur jau ir taip yra 300k automobilių. Tramvajus taip pat kurs induced demand, tik pozityvų - daugiau žmonių nei dabar rinksis VT.
    4. Kalbant apie argumentą, kad Šiaurinė g. sukurs ir svarbias VT jungtis, tai jis yra iš dalies tiesa. Tačiau matau, kad šitas argumentas naudojamas žyyymiai per daug ir tik tam, kad pateisintų gatvės tiesimą automobiliams. Tikimybė, kad automobilistų rinkėjų išrinktas miestas pasirinks 1+1+2A didžio gatvėlę yra maža, o rizika, kad atsiras Karaliaus Mindaugo dydžio autostrada vidury Vilniaus - didelė.
    5. Sovietiniai Vilniaus rajonais sensta labai greitai ir gyvenimo kokybė juose nuolat mažėja. Be to, tarp senų daugiabučių vis įspraudžiami naujos statybos daugiabučiai tik dar blogina situaciją. Žaliųjų erdvių išsaugojimas Šiaurinės zonoje žymiai gerintų situaciją ir būtų bent jau viena priežastis, kodėl tie rajonai vis dar galėtų būti patrauklūs žmonėms.
    6. Taip, idėja, kad tie šabakštynai yra "linijinis parkas" šiuo metu skamba juokingai. Taip, pasodinus medžius, užtruks laiko. Bet sutvarkius tuos šabakštynus, nutiesus takus ir dviračių takus, tai taptų patraukli vieta. Dviračių takai ir iš dalies padengtų tą poreikį turėti VT trasą toje vietoje.
    7. Nutiesus gatvę, tikimybė, kad ateityje ji bus nugriauta, beveik nebelieka. Tai beveik nebeatgręžiamas sprendimas. Žaliųjų erdvių Vilniuje ir taip nuolat mažėja (pvz. Lūžių parko situacija Justiniškėse). Jos turi būti laikomos vertybe. Todėl labai reiktų rimtai pasvarstyti Šiaurinės gatvės tiesimą.
    8. Galbūt reiktų svarstyti pačius minimaliausius sprendimus, pavyzdžiui VA sujungimą su Justiniškių g. ir ten sustoti? Trumpa atkarpa, kuri panaikintų durną Talino gatvės apvažiavimą, bet išlaikytų žaliąsias erdves.

    Tai aš neneigiu Šiaurinės gatvės poreikio ar dabartinio šabakštyno baisuokliškumo. Bet man atrodo prioritetai turi būti VT ir žaliosios erdvės, o ne mylimi automobiliai. Kai bus padaryta dėl VT tai, ko dešimtmečiais Vilnius nepadarė, tada tikrai bus galima ir naujas ilgas gatves tiesti.
    Paskutinis taisė liootas; 2025.05.02, 20:05.

    Komentuoti:


  • SoulMulticast
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą

    Panašiai kaip VA atsiradimas sukėlė transporto srautų po langais žiaurų padidėjimą palei Laisvės pr. nuo Lazdynų iki Viršuliškių.
    Siūlau pažiūrėti į žemėlapį ir nors truputį objektyvumo nekartojant banalybių.
    as kaip Karoliniskiu gyventojas teigiu kad padidejo ir srautai ir triuksmas ir uzterstumas irengus VA. Laisves pr srautas kelis metus buvo sumazejes, paskui atsistate i pradine busena. Srautu padidejima bendrai nurasyciau tiesiog automobiliu kiekio padidejimui. Nesu pries VA, nes jis nueme butent sunkiasvorio transporto srauta labai stipriai nuo Laisves pr. Bet ar mano, kaip rajono gyventojo, kokybe nuo to pagerejo, manau kad NE, nes gyvenu arciau aplinkkelio ir toliau nuo Laisves pr. Miestui aisku jis labai daug dave.
    Tad ir Pasilaiciu gyventojai, manau, tie kurie gyvens salia Siaurines gatves tikrai nemanau kad daugumoje dziaugsis smarve diena nakti ir triuksmu vietoj pievos ramybes.

    O toliau jau einam pagal Vilniaus praktikas - dziaugtis teks ir auto plovyklomis ir naujomis degalinemis po langais ir visais kitais auto traukos taskais.
    Paskutinis taisė SoulMulticast; 2025.05.02, 19:59.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Aš manau kategoriškai nesutinkantys su Šiaurine patenka bent į 1 iš šių 3 grupių:
    1. NIMBY
    2. Totalūs dviračių maniakai, kurie mano, kad visus galima pasodinti ant dviračių su kuprinėmis.
    3. Tiesiog nekenčiantys gyventi mieste, kuriame egzituoja automobiliai, kurie yra daugumai būtinybė (nebūtinai asmeniniai, taip pat krovininis transportas ir šikpopieriui atvežti iki pardės)

    Komentuoti:


  • Premier
    replied
    kliedintiems apie parką. ar jūs įsivaizduojant kiek metų reikia kad medžiai užaugtų ir sudarytų jaukų miško parką? kokios 80-100 metų! pvz. Vingio parkas, Ažuolynas, antakalnio miškai ir t.t.
    tai jei dabar būtų nuspręsta sodinti/įrengti parką, tai jis realiai būtų tik po N metų. o jei turit minty, parkelį su mažais medeliai ir krūmeliais, ačiū, tokio mums nereikia

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė alga Rodyti pranešimą
    Rimtai? Kas gali garantuoti, kad Šiaurinės statymas nesukels jiems transporto srautų po langais padidėjimo po kokių 5 metų? Kaip ta daugybė studijų ir pavyzdžių, kad kelių tinklo plėtimas nemažina eismo intensyvumo?
    Panašiai kaip VA atsiradimas sukėlė transporto srautų po langais žiaurų padidėjimą palei Laisvės pr. nuo Lazdynų iki Viršuliškių.
    Siūlau pažiūrėti į žemėlapį ir nors truputį objektyvumo nekartojant banalybių.

    Komentuoti:


  • alga
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Siūlau nueiti ir surengti apklausą Pašilaičių, Justiniškių , Viršuliškių gyventojams:
    Ar sutinkate, kad amžinai po Jūsų langais judėtų didelis srautas transporto ir nebūtų tiesiama nauja Šiaurinė gatvė nuo Vakarinio aplinkkelio iki Ukmergės gatvės kuri sukurtų galimybes perkelti dabartinį eismą iš Jūsų mažų gatvių į naują gatvę:
    1. Taip
    2. Ne.
    Rimtai? Kas gali garantuoti, kad Šiaurinės statymas nesukels jiems transporto srautų po langais padidėjimo po kokių 5 metų? Kaip ta daugybė studijų ir pavyzdžių, kad kelių tinklo plėtimas nemažina eismo intensyvumo?

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė liootas Rodyti pranešimą
    Nebūtų šabakštynas, jeigu būtų nuspręsta tai perdaryti į parką. Dabar tai tiesiog pliki plotai, rezervuoti galimai gatvei ateityje. Tai nesuprantu argumento, kai sakoma, kad ten šabakštynai ir neverta jo palikti, geriau tiesti gatvę.
    Turėtume svarstyti: įrengti gatvę VS įrengti parką (atsisakant gatvės idėjos ateityje), o ne gatvė VS status quo-šabakštynas.
    Siūlau nueiti ir surengti apklausą Pašilaičių, Justiniškių , Viršuliškių gyventojams:
    Ar sutinkate, kad amžinai po Jūsų langais judėtų didelis srautas transporto ir nebūtų tiesiama nauja Šiaurinė gatvė nuo Vakarinio aplinkkelio iki Ukmergės gatvės kuri sukurtų galimybes perkelti dabartinį eismą iš Jūsų mažų gatvių į naują gatvę:
    1. Taip
    2. Ne.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė liootas Rodyti pranešimą
    Turėtume svarstyti: įrengti gatvę VS įrengti parką (atsisakant gatvės idėjos ateityje), o ne gatvė VS status quo-šabakštynas.
    Vienas kitam netrukdo, net nekišant gatvės po žemė lieka tūkstančiai hektarų parkams. Niekur vakaruose panašiose vietose gatvės nėra kišamos po žeme net kur yra realiai veikiantys įrengti parkai, vandens telkiniai ir pan.

    Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	367
Size:	278,3 kB
ID:	2198618
    Paskutinis taisė Lettered; 2025.05.02, 15:36.

    Komentuoti:


  • liootas
    replied
    Nebūtų šabakštynas, jeigu būtų nuspręsta tai perdaryti į parką. Dabar tai tiesiog pliki plotai, rezervuoti galimai gatvei ateityje. Tai nesuprantu argumento, kai sakoma, kad ten šabakštynai ir neverta jo palikti, geriau tiesti gatvę.

    Turėtume svarstyti: įrengti gatvę VS įrengti parką (atsisakant gatvės idėjos ateityje), o ne gatvė VS status quo-šabakštynas.

    Komentuoti:

Working...
X