Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie žiedines sankryžas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • tajus2
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Man kaip tik patinka minimalistiniai latviški žiedai. Kai Lietuvoje artėju prie žiedo, mane ima purtyti – nes jau kokį puskilometrį prieš žiedą jau reikia stebėti kelio ženklus, kur ir kaip persirikiuoti, iš kokios juostos įvažiuoti, nes paskui rizikuoji užsirauti ant kokio borto ir išvažiuoti ne ten kur tau reikia. Latvijoje tuo tarpu jokių parkių – atvažiuoji kaip nori, išvažiuoji kur nori.

    P.S. Olandijoje turbo žiedai naudojami retai.
    Man rodos Tomui yra kokie 165 metai ir jį purto nuo bet kokių, net pačių patogiausių naujovių

    Kas čia taip sunku suprasti, kad jei važiuosi tiesiai ar į kairę žiede tai paimi antrą juostą, o jei suksi į dešinę (arba važiuosi tiesiai), tai pirmą juostą. Ne raketų mokslas. Kai sankryžoje reikia žiūrėti į šviesoforą ir negali kada panorėjęs išvažiuoti, tai irgi purto? Nes gi prieš 100 metų visi Kaune važinėjo be šviesoforų ir nieko, išgyveno.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą

    Lietuvoje kaip tik labai patogu - pasižiūrėjai į ženklus, ir viskas aišku.
    Latvijoje pamatai „eismo ratu“ ženklą ir viskas aišku.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
    Man kaip tik patinka minimalistiniai latviški žiedai. Kai Lietuvoje artėju prie žiedo, mane ima purtyti – nes jau kokį puskilometrį prieš žiedą jau reikia stebėti kelio ženklus, kur ir kaip persirikiuoti, iš kokios juostos įvažiuoti, nes paskui rizikuoji užsirauti ant kokio borto ir išvažiuoti ne ten kur tau reikia. Latvijoje tuo tarpu jokių parkių – atvažiuoji kaip nori, išvažiuoji kur nori.

    P.S. Olandijoje turbo žiedai naudojami retai.
    Lietuvoje kaip tik labai patogu - pasižiūrėjai į ženklus, ir viskas aišku. Vilniuje daug kur ženklai prieš žiedus išskirtinai protingiems pastatyti net kelis kartus. Viskas subraižyta, visur rodyklės - tiesiog neįmanoma susipainioti.

    Dėl panašios priežasties, kaip Latvijoje, prieš keletą metų teko prasikeikti Paryžiaus žieduose. Beje, aplink Triumfo arką einančiame žiede linijos nusitrynusios, ir ilgai stovėjau, žiūrėjau ir negalėjau suprasti:

    1. Kiek šiame žiede juostų,
    2. Iš kur vietiniai žino, kaip įsukti ir išsukti,
    3. Kaip jie sugeba nesusidurti vienas su kitu.

    Latvija eina link Paryžiaus, nors kiek girdėjau, dabar ir ten didelės pertvarkos - greitis mažinamas, gatvės siaurinamos, gal pagaliau ir žiedus padarė normalius.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Man kaip tik patinka minimalistiniai latviški žiedai. Kai Lietuvoje artėju prie žiedo, mane ima purtyti – nes jau kokį puskilometrį prieš žiedą jau reikia stebėti kelio ženklus, kur ir kaip persirikiuoti, iš kokios juostos įvažiuoti, nes paskui rizikuoji užsirauti ant kokio borto ir išvažiuoti ne ten kur tau reikia. Latvijoje tuo tarpu jokių parkių – atvažiuoji kaip nori, išvažiuoji kur nori.

    P.S. Olandijoje turbo žiedai naudojami retai.

    Komentuoti:


  • Tomizmas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Dėl kelių dar. Ar nekeista, kad visiškai naujai rekonstruoti keliai, įskaitant žiedus, daromi pagal maždaug 1980 standartus? Horizontalus ženklinimas, saugumo priemonės etc. Jie naujuose keliuose daro tas gal 2.5m pločio asfaltuotas šalikeles, kurių dėka eismo kultūra tampa panaši į Bangladešo arba Lenkijos prieš 20 metų. Jie realiai sunaudoja kokiu 1/3 daugiau asfalto ir moka daugiau pinigų tam, kad padarytų BLOGIAU ir nesaugiau. Nauji žiedai ženklinami panašiai kaip, tarkim, Vilniaus pedagoginio žiedas prieš 20 metų. Visiškas nindfuck ir šalies dydžiu to niekaip neina paaiškinti.
    Šitą pastebėjau. Važiavau šią ir praėjusią vasarą iš Rygos į Taliną, tai kas mane užknisdavo, tai važinėjimas pagal "paniatkes" - jeigu tau iš galo kažkas privažiuoja, esi vos ne psichologiškai prievartaujamas trauktis į kelkraštį (prisiklijuoja iš galo, net mirksi), kad tave aplenktų, bet kas dar blogiau - atlekia kas nors iš priekio, ir turi pasitraukti. O jeigu ten kelkraštyje kažkas su dviračiu važiuoja, kokių ten gana nemažai? Arba gal kažkas nepatyręs ir dar neišmokęs žiūrėti periferiniu matymu, ramiai važiuodamas savo juosta kelias sekundes atitrauks dėmesį šilumai pareguliuoti? Tokie dalykai gali baigtis tragiškai. Net ramiau pasidarė, kai pagaliau kelkraščiai susiaurėjo (kiek pamenu, dar nepasiekus Estijos).

    Kam taip daryti? Tai tada arba pilnavertiškas 2+2 kelias, arba visai nereikia tokių kelkraščių. Dabar realiai pusantros juostos. Bent bauduotų žostkai už tokius "manevrus", bet kad ne, važinėja taip visi.

    Parašė John Rodyti pranešimą
    Kaip atrodo neseniai rekonstruotas/renovuotas žiedas Latvijos A5 (aplinkkelio) ir A7 sankryžoje. Atkreipkit dėmesį į Sovietmečio laikų horizontalųjų ženklinimą. Paskutiniai tvarkymai (nauja danga, stulpeliai, žvyruotos šalikelės) daryta kažkada po 2019, nes tų metų Google Street view dar atrodė šiek tiek kitaip.

    Žodžiu, jei Lietuvoje žiedai jau kokius 10 metų tvarkomi panašiu stiliumi ir su panašiomis saugumo priemonėmis, kaip Nyderlanduose ar kitose normaliose šalyse, tai Latvijoje 2021 kelius tvarko maždaug taip, kaip tvarkė Rusijoje kokiais 1980. Čia buvo turbūt labiausiai šokiruojantis dalykas, kokį mačiau Latvijoje per praėjusio savaitgalio kelionę

    Būtent šitame žiede, toje pačioje vietoje, turėjau labai keistą ir lengvai sudiorginusią situaciją. Pristabdžiau, kas manau yra normalu - įsitikinti, ar žiedu niekas nevažiuoja, ir saugiai į jį įsukti. Nesustojau gi pilnai, nekirtau staiga per stabdžius, kas tikrai galėjo sukelti važiuojantiems iš galo nepatogumų - tiesiog normaliai, sklandžiai šiek tiek sumažinau greitį. Iš paskos važiavęs pilietis (numeriai latviški) staiga pradėjo signalinti, davė staiga į kairę, įlėkė į žiedą nepristabdęs ir nulėkė link Jūrmalos. Likau absoliučiai nesupratęs.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą
    Tai čia gal tas turbo žiedas?

    Dauguma žiedų Lietuvoje su paprastom juostom.

    Ta prasme Kaune pbz 6 forto žiedas, Urmo bazės žiedas kaip 1 pavyzdys. O tokių kaip antras esu matęs tarpmiestiniuose keliuose, o pačiame mieste nelabai.

    Galvojau lyginai paprastų juostų žiedus Lv su paprastų juostų žiedais Lg, tik, kad ženklinimas skiriasi.
    Čia labiau kalbu apie užmiesčio žiedus. Bet dėl Kauno, tai taip. Aš kaskart važiuodamas Kaune pro žiedus keikiuosi ir galvoju, kas čia per velniava ir kodėl iki šiol nesutvarkė. VI forto žiede, beje, lyg bandyta padaryti normaliai, tik nežinau, ar iki galo padaryta. Klaipėdos žiedai berods irgi nesutvarkyti dar. Bet visi kiti Lietuvoje, kiek mačiau, arba turbo, arba tokie kaip didieji 4 žiedai Vilniuje (jie gal irgi turbo skaitosi?) arba tie mažiukai su viena juosta ir trinkelėmis arčiau vidurio. Estijoj, kiek permečiau Google streetview, irgi einama panašiu keliu, kaip Lietuva t.y. daromi arba turbo arba vienos juostos žiedai, nors senų dar irgi matosi. O Latvijoje vis dar kaip prie Brežnevo.

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Tai čia gal tas turbo žiedas?

    Dauguma žiedų Lietuvoje su paprastom juostom.

    Ta prasme Kaune pbz 6 forto žiedas, Urmo bazės žiedas kaip 1 pavyzdys. O tokių kaip antras esu matęs tarpmiestiniuose keliuose, o pačiame mieste nelabai.

    Galvojau lyginai paprastų juostų žiedus Lv su paprastų juostų žiedais Lg, tik, kad ženklinimas skiriasi.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Gator Rodyti pranešimą
    Detalizuok kas ten kitokio nei Lt mažiau pastabiems detalėms

    O jei konkrečiai dėl žiedų, tai jie ten žymimi taip, kaip pas mus buvo prieš kokiue 15-20 metų t.y. pagal Sovietmečio standartus, kai visas žiedas yra 2 arba net 3 juostos be jokios papildomos navigacijos ir saugumo logikos. Nu maždaug toks (čia tas pats žiedas Latvijoje, beje)



    Kaip šitie dalykai atrodo civilizuotose šalyse.

    Lietuva


    Nyderlandai

    Komentuoti:


  • Gator
    replied
    Detalizuok kas ten kitokio nei Lt mažiau pastabiems detalėms

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Kaip atrodo neseniai rekonstruotas/renovuotas žiedas Latvijos A5 (aplinkkelio) ir A7 sankryžoje. Atkreipkit dėmesį į Sovietmečio laikų horizontalųjų ženklinimą. Paskutiniai tvarkymai (nauja danga, stulpeliai, žvyruotos šalikelės) daryta kažkada po 2019, nes tų metų Google Street view dar atrodė šiek tiek kitaip.

    Žodžiu, jei Lietuvoje žiedai jau kokius 10 metų tvarkomi panašiu stiliumi ir su panašiomis saugumo priemonėmis, kaip Nyderlanduose ar kitose normaliose šalyse, tai Latvijoje 2021 kelius tvarko maždaug taip, kaip tvarkė Rusijoje kokiais 1980. Čia buvo turbūt labiausiai šokiruojantis dalykas, kokį mačiau Latvijoje per praėjusio savaitgalio kelionę

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė acetonas Rodyti pranešimą

    Klaipėdoje iš žiedų galima išvažiuot tiek pirma tiek antra juosta. Tačiau tai vistiek nesprendžia antros juostos perkrovos problemos.
    Kai įvažiuoti gali tik antra juosta (nes pirma atiduota išvažiuojantiems dešinėn) tai ir gauni antros juostos perkrovą.

    Komentuoti:


  • acetonas
    replied
    Parašė booraz Rodyti pranešimą

    Pritariu, kad UK, Airijos žiedų važiavimo taisyklės yra logiškesnės, ypač kai dvi įvažiavimo juostos, tai pralaidumas tikrai geresnis, negu likęs pas mus sovietinis bardakas su pirma išvažiavimo juosta tiktai. Reikia kaip UK, jei įvažiuoji į žiedą pirma juosta - tai tiesiai arba į dešinę, jei antra juosta - tai tiesiai, į kairę arba atgal.
    Klaipėdoje iš žiedų galima išvažiuot tiek pirma tiek antra juosta. Tačiau tai vistiek nesprendžia antros juostos perkrovos problemos.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Kauno žiedus perbraižyt analogiškai kaip Vilniuje Jokių punktyras-ištisinė-punktyras.

    Komentuoti:


  • booraz
    replied
    Parašė AudriusV Rodyti pranešimą
    Manau, nėra racionalu esant dviem įvažiavimo juostoms į žiedą, pirmą juostą naudoti tik iki pirmo išvažiavimo, kaip tai yra dabar, kai nėra kelio ženklų prieš žiedą.
    Man pasirodė racionali UK tvarka, kur nesant kelio ženklams, iš pirmos juostos galima išvažiuoti ties 12 val. kryptimi, iš antros virš.

    https://youtu.be/Diu1k_5H45k

    Nors yra ir sudėtingesnių variantų, bet daugumoje atvejų visur taikomi daugumaž vienodi sprendimai, kas leidžia vairuotojui elgtis panašiai.

    https://youtu.be/koK_a4KYs-E

    Vilniuje kiekviename žiede savo logika ir savo įvažiavimo/išvažiavimo juostų tvarka, todėl ankstesnė patirtis vairuotojui neleidžia tikėtis kažko panašaus.
    Pritariu, kad UK, Airijos žiedų važiavimo taisyklės yra logiškesnės, ypač kai dvi įvažiavimo juostos, tai pralaidumas tikrai geresnis, negu likęs pas mus sovietinis bardakas su pirma išvažiavimo juosta tiktai. Reikia kaip UK, jei įvažiuoji į žiedą pirma juosta - tai tiesiai arba į dešinę, jei antra juosta - tai tiesiai, į kairę arba atgal.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Na važiavimas ant 80 50 km/h zonoje Tikro Vilniečio neturėtų gąsdinti O kai išmoksi pervažiuoti Taikos pr., 6 forto ir Pilies žiedus, galėsi laikyti save viru ir pagaliau apgreidintis nuo litrinio golfo į bent jau 535.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Kaune visada buvo visokių žiedų. Bet pagrindinis standartinio žiedo pliusas - kad į jį gali įvažiuoti iš abiejų juostų (kai įvažiavimo gatvė 2+2), o ne vienos.
    Man tai patinka tas didelis žiedas Taikos pr, kur visi rauna ane 80 ir visiškai neaišku, kur ir kaip viskas turi vykti. Aš irgi įsijautęs į vietinio vairuotojo vaidmenį pradėjau imt beveik dugną ir pypsint visokiems asilams, kurie per lėtai važiuoja per tą žiedą. Tai skaitau visi žiedai tokie turi būti, nes pagamina daug adrenaino ir netgi 1L Golfe pažadina žvėriuką.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Taip, Vilniuje ir Klaipėdoje "standartiniame" žiede pirma juosta būdavo skirta tik važiavimui dešinėn.

    Vėlgi Rygoje padaryta protingiau - dažnai, jei yra didelis srautas dešinėn, yra padarytas nusukimas prieš žiedą, o pats žiedas paliktas paprastas, 2 pilnaverčių juostų.

    Komentuoti:


  • AudriusV
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Kai nėra kelio ženklų pirma juosta gali suktis ratu kiek nori.
    Jūs teisus. Tačiau daugumoje žiedinių sankryžų kelio ženklai paprastai yra ir ilgą laiką buvo tokie, kad kita juostų pasirinkimo tvarka tapo neįprasta. Vilniuje buvo gal kokios dvi sankryžos, kur žiedu važiuoti buvo galima ir pasirinkus pirmą juostą, jas dar prieš 20 metų man akcentavo instruktorius .Dabar jau neprisimenu, ar juose buvo kitoks ženklinimas pirmai juostai, ar nebuvo,bet visi jose važiuodavo lyg būtų kaip ir kitur. Todėl eksperimentuoti, nors ir būnant teisiam, nebuvo didelio noro.

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė AudriusV Rodyti pranešimą
    Manau, nėra racionalu esant dviem įvažiavimo juostoms į žiedą, pirmą juostą naudoti tik iki pirmo išvažiavimo, kaip tai yra dabar, kai nėra kelio ženklų prieš žiedą.
    Kai nėra kelio ženklų pirma juosta gali suktis ratu kiek nori.

    Komentuoti:


  • AudriusV
    replied
    Manau, nėra racionalu esant dviem įvažiavimo juostoms į žiedą, pirmą juostą naudoti tik iki pirmo išvažiavimo, kaip tai yra dabar, kai nėra kelio ženklų prieš žiedą.
    Man pasirodė racionali UK tvarka, kur nesant kelio ženklams, iš pirmos juostos galima išvažiuoti ties 12 val. kryptimi, iš antros virš.

    https://youtu.be/Diu1k_5H45k

    Nors yra ir sudėtingesnių variantų, bet daugumoje atvejų visur taikomi daugumaž vienodi sprendimai, kas leidžia vairuotojui elgtis panašiai.

    https://youtu.be/koK_a4KYs-E

    Vilniuje kiekviename žiede savo logika ir savo įvažiavimo/išvažiavimo juostų tvarka, todėl ankstesnė patirtis vairuotojui neleidžia tikėtis kažko panašaus.

    Komentuoti:

Working...
X