Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie žiedines sankryžas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • gerietis
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kelmėje ir Vievyje yra aiškus krypčių žymėjimas, o Zarasuose kažkokia abrakadabra.
    Zarasuose krypčių žymėjimas geras, problema kad sunku rasti patį „žiedą”.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Jei neina kitaip išlaužti posūkio spindulio parametrų, tai labai geras sprendimas. Nes alternatyva - pirmyn atgal stumdyti, kad išsukti dešinėn.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Fish-Bone Rodyti pranešimą
    Tokia pati situacija krvininiam transportui žiede yra ir Kėlmėje:
    Click image for larger version  Name:	Screenshot 2025-10-17 at 13.03.39.png Views:	24 Size:	1,28 MB ID:	2225408
    Kelmėje ir Vievyje yra aiškus krypčių žymėjimas, o Zarasuose kažkokia abrakadabra.

    Komentuoti:


  • Fish-Bone
    replied
    Tokia pati situacija krvininiam transportui žiede yra ir Kėlmėje:
    Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-10-17 at 13.03.39.png
Views:	174
Size:	1,28 MB
ID:	2225408

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Klaipėda, Banginis mazgas link A1:

    https://maps.app.goo.gl/EvKehL5pFfL1pAjs7

    Dalis žmonių nusigrauš nagus, kad tik sutaupyt kuro, užuot apvažiavus ratą žiedu.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Lietuvos rytas kiek perspaudė su rėksminga antrašte, o kelininkai nepersistengė su žiedinės sankryžos žymėjimu

    LRytas.lt 2025.10.16
    Pamatę retą kelio ženklą internautai pašėlo: niekas nesupranta, ką jis reiškia
    Socialiniuose tinkluose Zarasų gyventojai ėmė dalintis retai Lietuvos keliuose sutinkamu ženklu. Jie piktinosi, kad žmonės nesupranta, kaip važiuoti (...)


    Žmonės piktinosi, kad toks kelio ženklas Lietuvos keliuose sutinkamas itin retai, todėl reikia stabtelėti, kad suprantum, kaip važiuoti. „Bet juk nesustosi viduryje kelio ir nežiūrėsi, kaip čia pagal tuos ženklus dabar važiuoti“, – komentavo tokio ženklo nematęs vairuotojas. Vienas kitam antrino ir kiti komentatoriai.
    Vienas rašė: „Zarasiškiai pirmą žiedą gyvenime pamatė, prasidėjo panika, baisu pagalvoti, jeigu šviesoforą pastatytų, kamščiai būtų, panikos pilnomis akimis miestelėnai sumaištį keltų mieste“. „Aš atvažiavau į Zarasus nuo Ignalinos pusės. Tai reikėjo laiko sustojus susigaudyt, kaip čia kas, kaip judėjimas vyksta. <...> Kai pažįsti pasikeitimą ok, pirmą kartą važiuojant tikrai reikėjo pagalvot“, – sakė dar vienas.

    Portalas Lrytas pasidomėjo, ką reiškia tokia ženklų kombinacija ir kaip vairuotojams reikėtų elgis kelyje. „Regitros“ atstovas paaiškino, kad tokia kombinacija reiškia, jog apvažiavus žiedą reikia važiuoti į kairėje esančią važiuojamąją dalį, o ne į tą pačią, iš kurios atvažiuota.

    Minėtas kelio ruožas, kuriame įrengta kelio ženklų kombinacija, priklauso AB „Via Lietuva“. Šiuo metu ten vykdomi magistralinio kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis 180-ajame kilometre esančio viaduko rekonstrukcijos darbai, kuriuos atlieka rangovas UAB „Tilsta“.
    Zarasų rajono savivaldybės viešųjų ryšių atstovė Jurgita Ulkienė sako, kad ženklų kombinaciją įrenginėjo ne savivaldybė, o „Via Lietuva“ tad, kodėl pasirinkta tokia kombinacija, galima tik spėti. Anot jos, ji galėjo būti pasirinkta dėl to, jog žiedinė sankryža sunkiasvoriam transportui pasirodė per ankšta išsisukti įprastu būdu, todėl buvo nurodytas alternatyvus apsisukimo variantas. „Tačiau tai – tik prielaida, kurią galėtų patvirtinti tik minėti kelio savininkas ar darbų rangovas“, – portalui Lrytas komentavo J.Ulkienė.
    Ji priminė, kad viaduko rekonstrukcijos darbai pradėti šių metų rugpjūčio 5 d. ir planuojama juos užbaigti iki 2026 m. gruodžio mėn. Rekonstrukcijos metu viadukas yra visiškai uždarytas, o transporto srautas, įskaitant specialųjį ir viešąjį transportą, nukreiptas laikinuoju apvažiavimu per Turmanto gatvėje įrengtą žiedinę sankryžą.

    https://www.lrytas.lt/auto/radaras/2...iskia-39845838
    Eismo pokyčiai Zarasuose
    Veiksmo vieta iki rekonstrukcijos

    https://maps.app.goo.gl/AeucVmvV9F9at7a89

    Originali nuotrauka iš [https://www.facebook.com/groups/zarasubardakas]FB Zarasų bardakas[url]
    Iš tiesų reikia pasistengti norint įžiūrėti natūroje "žiedinę sankryžą"
    O ženklas labiau primena ne judėjimo kryptį, o kažkokia proga pakabintą kaspiną, pvz. "vaiko lyties atskleidimo šventės" proga.

    FB Zarasų bardakas 2025.10.08

    https://www.facebook.com/groups/zarasubardakas

    Panašus eismo organizavimas (tiesa, stichiškas, be jokių ženklų) pasitaiko Lentvario mazge - kai "fūros" neišsitenka važiuodamos iš Vilniaus (Lentvario g.) link tunelio (buv. pervažos) - jos be jokių ženklų
    padaro garbės ratą ir tada įsuka link tunelio. o gal kas nors susiprato pakabinti "fūras" nukreipiantį ženkklą

    https://maps.app.goo.gl/qFaaMbPp9jv5hFcq5

    Radau kaip panaši problema sprendžiama Vievyje, aiškai pažymint važiavimo kryptį, kad niekam nekiltų klausimų
    KK221 Semeliškės -Vievis ir Semeliškių g.žiedinė sankryžą
    Foto 2025.03

    Vieta: https://maps.app.goo.gl/SeQqzJG5QU7txEJ4A

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Nežinau kur geriau rašyti dviprasmiškas krypčių nuorodas išvažiuojant iš žiedinių sankryžų.

    Anksčiau išvažiavimas iš žiedinės sankryžos buvo žymimas įstriža rodykle. Pvz. A14 žiedinė sankyža su keliu KK111 Molėtai -Kaltanėnai
    Gal būtų aiškiau kelio numeris, o ne kilometražas, tačiau dviprasmybių su tokiomsi nuorodomis nėra




    Aišku, ženklų dydis ir aiškumas ne toks kaip, pvz. Lenkijoje, tačiau su įstiržomis išvažiavimo rodyklėmis irgi nėra dviprasmybių


    Dabar atsirado nauja mada (ar standartas) - žymėti išvažiavimo kryptį apvalioje žiedinėje sankryžoje ne į šoną, o tiesiai
    Pagal tokią "logiką" gal dabar reikės rodyti posūkį į kairę pasilikus žiedinėje sankryžoje, o ne rodyti dešinį posūkį išsukant iš jos.

    KK119 Molėtai - Anykščiai, žiedinė sankryža ties naujuoju Molėtų vidiniu aplinkkeliu (Molėtūno g.)


    Išvažiavimo rodyklė - kažkodėl tiesiai, nors vairą reikia sukti į dešinę




    Molėtų sankryžoje toks nelogiškas žymėjimas didelių pasekmių gal neturės.

    Tačiau kitu atveju toks krypčių žymėjimas gali rimtai suklaidinti.
    Per TV3 žinias 2025.08.18 d. rodė, kad KK108 ir A14 "Nemenčinėlės" sankryžoje, kur įvyko dvi gyvybes nusinešusi avarija, gali būti, kad prie avarijos prisidėjo klaidinanti nuoroda, siūlanti į Vilnių važiuoti tiesiai. Vairuotojui (nepriklausomai nuo amžiaus) galėjo atrodyti, kad sukti į Vilnių reikia kitame (sekančiame) posūkyje, kur projektuotojai pasistengė padaryt patogius užapvalinimus važiavimui prieš eismą
    https://www.google.com/maps/@54.8650...oASAFQAw%3D%3D

    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą
    Žinoma vėl etatiniai advokatai sakys "specialistai ir projektuotojai geriau žino", bet klausimas: kam šioje vietoje dešinysis "kaulo" kraštas taip užapvalinamas? kam tas išplatinimas? Kad sukdamas prieš eismą padangų negadintum?
    Beje ten, kur yra užapvalinimas važiavimui prieš eismą į pagrindinį kelią A14, palikta nemažai vėžių - turbūt ne vienas vairuotojas pasiklysta tame "kaulo formos" labirinte
    https://www.google.com/maps/@54.8647...oASAFQAw%3D%3D
    Paskutinis taisė Romas; 2025.09.21, 23:41.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Kadangi paimti diametrai, tai rezultatą reikia dalinti pusiau.

    Išplatėjimai skiriasi išvelkant skirtingomis kryptimis; bet taip, saugus išplatėjimas yra 6m. Jis gali būti bendras gretimoms juostoms, jei juose tuo pačiu metu nevyksta TP judėjimas.
    Na taip, teisingai - pagalvojau apie spindulį

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    Skaičiuojant diametrus dažnai pamirštama, kad ir "užsimetimui" reikia atitinkamo pločio. Pagal paties pateiktus skaičius, apsisukant minimaliu žiedu eismo juostos plotis gaunasi 12m (26,55-14,7=11,85).
    Kadangi paimti diametrai, tai rezultatą reikia dalinti pusiau.

    Išplatėjimai skiriasi išvelkant skirtingomis kryptimis; bet taip, saugus išplatėjimas yra 6m. Jis gali būti bendras gretimoms juostoms, jei juose tuo pačiu metu nevyksta TP judėjimas.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Jei mes kalbam apie tą patį žiedą, tai jo vidinės eismo juostos vidinis diametras yra 30 m. Vilkiko su puspriekabe minimalus vidinis apsisukimo 180° diametras yra 14,7 m, o minimalus išorinis - 26,55 m. Išvada - kažkas nemoka vairuoti.

    Jei kyla kausimų dėl betoninių trinkelių centre - jos ten sudėtos specialiai ir jų pagrindas atlaiko sunkiojo transporto apkrovas.

    Aš lygioje aikštelėje sunkiąjam transportui priimdavau 12 m vidinį posūkio spindulį ir išplatėjimus skaičiuodavau į išorę.
    Skaičiuojant diametrus dažnai pamirštama, kad ir "užsimetimui" reikia atitinkamo pločio. Pagal paties pateiktus skaičius, apsisukant minimaliu žiedu eismo juostos plotis gaunasi 12m (26,55-14,7=11,85).

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

    Siulau kada nors del idomumo pastoveti 15 minuciu prie to ziedo ivaziuojant i Trakus ir paziureti kaip ji pravaziuoja furos su priekabomis. Tai vat jos varo skersai per tas juostas ir betono bortus, kitaip issukti joms ten tiesiog neimanoma. Tai toks ziedas butu rakstis uzpakalyje nuo pat pirmos dienos ir prakeiktas visu - ir pesciuju ir furistu ir visu kitu, jei ji idetu prie Liepkalnio. O ir srautai Liepkalnyje zymiai didesni nei ivaziuojant i Trakus.
    Jei mes kalbam apie tą patį žiedą, tai jo vidinės eismo juostos vidinis diametras yra 30 m. Vilkiko su puspriekabe minimalus vidinis apsisukimo 180° diametras yra 14,7 m, o minimalus išorinis - 26,55 m. Išvada - kažkas nemoka vairuoti.

    Jei kyla kausimų dėl betoninių trinkelių centre - jos ten sudėtos specialiai ir jų pagrindas atlaiko sunkiojo transporto apkrovas.

    Aš lygioje aikštelėje sunkiąjam transportui priimdavau 12 m vidinį posūkio spindulį ir išplatėjimus skaičiuodavau į išorę.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Vinecko Rodyti pranešimą

    Žiedai efektyviai veikia tik mažo/vidutinio intensyvumo gatvėse kur juostų skaičius 1+1 (dažniausiai). O didėli žiedai tai jau tarybinio mąstymo šedevras “juk gražu ir nedaug kainuoja”. Realiai šviesoforas didelio intensyvumo gatvėse tvarkosi geriau. Tačiau jeigu kalbame apie magistrales ir aplink kelius tai sankryžos skirtingame lygyje.
    Kiek pamenu forumiuke ne kartą buvo skaičių, kad pvz Petro/Povilo žiedas efektyviau už hipotetinę sankryžą toje vietoje. Toli gražu ne visada šviesoforas laimi.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

    Siulau kada nors del idomumo pastoveti 15 minuciu prie to ziedo ivaziuojant i Trakus ir paziureti kaip ji pravaziuoja furos su priekabomis. Tai vat jos varo skersai per tas juostas ir betono bortus, kitaip issukti joms ten tiesiog neimanoma. Tai toks ziedas butu rakstis uzpakalyje nuo pat pirmos dienos ir prakeiktas visu - ir pesciuju ir furistu ir visu kitu, jei ji idetu prie Liepkalnio. O ir srautai Liepkalnyje zymiai didesni nei ivaziuojant i Trakus.
    Žiedai efektyviai veikia tik mažo/vidutinio intensyvumo gatvėse kur juostų skaičius 1+1 (dažniausiai). O didėli žiedai tai jau tarybinio mąstymo šedevras “juk gražu ir nedaug kainuoja”. Realiai šviesoforas didelio intensyvumo gatvėse tvarkosi geriau. Tačiau jeigu kalbame apie magistrales ir aplink kelius tai sankryžos skirtingame lygyje.

    Komentuoti:


  • SoulMulticast
    replied
    Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą

    Pedagoginio ar Savanorių žiedų gabaritas nustatytas pagal ideologinius, o ne transportinius reikalavimus.
    Įvažiuojant į Trakus yra 2 juostų (ar 2,5) žiedas ir jis tikrai ne minimų žiedų gabaritų. Analogiški yra pvz Panevėžio aplinkkelyje.

    Ir toks statinys Liepkalnio g./ VA mazge puikiai telpa.
    Siulau kada nors del idomumo pastoveti 15 minuciu prie to ziedo ivaziuojant i Trakus ir paziureti kaip ji pravaziuoja furos su priekabomis. Tai vat jos varo skersai per tas juostas ir betono bortus, kitaip issukti joms ten tiesiog neimanoma. Tai toks ziedas butu rakstis uzpakalyje nuo pat pirmos dienos ir prakeiktas visu - ir pesciuju ir furistu ir visu kitu, jei ji idetu prie Liepkalnio. O ir srautai Liepkalnyje zymiai didesni nei ivaziuojant i Trakus.

    Komentuoti:


  • ejs-ejs
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
    O kalbant apie Liepkalnio sankryza, ten labai didelis tp srautas. Labai visi peikia vienos juostos gatves, kad mazyte avarija ir viskas uzsikimsa, bet vienos juostos ziedas atrodo kazkodel cia esantiems normalus sprendimas. Vienos, nes kad jis butu dvieju juostu, turetu buti zymiai zymiai didesnis, kaip pvz minetas Pedagoginio ar Savanorių.
    Pedagoginio ar Savanorių žiedų gabaritas nustatytas pagal ideologinius, o ne transportinius reikalavimus.
    Įvažiuojant į Trakus yra 2 juostų (ar 2,5) žiedas ir jis tikrai ne minimų žiedų gabaritų. Analogiški yra pvz Panevėžio aplinkkelyje.

    Ir toks statinys Liepkalnio g./ VA mazge puikiai telpa.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą

    Prie ko čia VGTU ir duomenys apie sankryžų efektyvumą? Juk pats pasakėte, kad duomenų neturite.
    Bet jei dėstė Vytautas Grigonis, tai diplomą tikrai galite išmesti, nes tokio chaltūrščiko neteko matyti. Na, gal, nebent Audrius Dudėnas iš „Via Projecta“ jį gali perspjauti
    Tiesiog kažkada esu matęs skaičiukus, bet tikrai tikslių neatsimenų, o duomenų šaltinių neturių išsisaugojęs. Taigi kažkur iš skrybelės neištrauksiu ir ginčyti nieko neketinu

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Na va, pasirodo VGTU studijuojantiems dėsto tikrovės neatitinkančią informaciją. Reiks rimtai apsvarstyti ką dabar su savo diplomu daryt :/
    Prie ko čia VGTU ir duomenys apie sankryžų efektyvumą? Juk pats pasakėte, kad duomenų neturite.
    Bet jei dėstė Vytautas Grigonis, tai diplomą tikrai galite išmesti, nes tokio chaltūrščiko neteko matyti. Na, gal, nebent Audrius Dudėnas iš „Via Projecta“ jį gali perspjauti

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą

    Tai šnekate neturėdamas duomenų? Stipru.
    Na va, pasirodo VGTU studijuojantiems dėsto tikrovės neatitinkančią informaciją. Reiks rimtai apsvarstyti ką dabar su savo diplomu daryt :/

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą

    Tai šnekate neturėdamas duomenų? Stipru.
    Kadangi dalyvavau tose žiedo pavertimo šviesoforine sankryža „studijose“, tai galiu užtikrinti, kad žiedas yra net LABAI efektyvus ir statyti ten šviesoforus būtų nusikaltimas. Faktiniais matavimais nustatė, kad laidumas viršija teorinius į,manomus (4500 vs 3500) ir Grigonis sumodeliavo šviesoforinę sankryžą būtent 3500 laidumui. Tiesa, pamiršo į laidumo skaičiavimus įtraukti pėstiesiems skirtą šviesoforų laiką, t.y. to nevertino
    Po to Poderskis dalinosi studija, kur irgi matavo Olandų ir Minsko žiedų laidumą iš dronų. Studija buvo atviruose duomenyse, bet neberandu.
    Ateis Zuokas ir pasakys: mums reikia Olandų žiedą paversti į sankryžą. Darysime 3 lygių, kad būtų nepertraukiamas eismas tarp Žirmūnų tilto ir Olandų g. bei tarp Antakalnio ir T. Kosciuškos g.

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Tą išties pamiršau. Ir visi matome, kad tai gerai veikia.
    Kad jis (Petro ir Povilo žiedas) neefektyvus, tai galima matyti ir plika akimi važiuojant per sankryžą, kai dėl pėsčiųjų judėjimo per nuovažą, automobiliai stoja žiede ir blokuoja kelią įvažiuojantiems į jį. Nežinau kaip galima daryti palyginimą, kai neaiškūs parametrai. Esama sankryža aiški, o keturšalė kokia būtų, kiek juostų, kokiomis kryptimis? Šiaip gi buvo planai ją perdaryti į paprastą sąnkryžą, tai turėjo būti ir bent minimalus skaičiavimas bei modeliavimas padarytas.
    Tai šnekate neturėdamas duomenų? Stipru.
    Kadangi dalyvavau tose žiedo pavertimo šviesoforine sankryža „studijose“, tai galiu užtikrinti, kad žiedas yra net LABAI efektyvus ir statyti ten šviesoforus būtų nusikaltimas. Faktiniais matavimais nustatė, kad laidumas viršija teorinius į,manomus (4500 vs 3500) ir Grigonis sumodeliavo šviesoforinę sankryžą būtent 3500 laidumui. Tiesa, pamiršo į laidumo skaičiavimus įtraukti pėstiesiems skirtą šviesoforų laiką, t.y. to nevertino
    Po to Poderskis dalinosi studija, kur irgi matavo Olandų ir Minsko žiedų laidumą iš dronų. Studija buvo atviruose duomenyse, bet neberandu.

    Komentuoti:

Working...
X