Parašė Romas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Diskusijos apie žiedines sankryžas
Collapse
X
-
Jei neina kitaip išlaužti posūkio spindulio parametrų, tai labai geras sprendimas. Nes alternatyva - pirmyn atgal stumdyti, kad išsukti dešinėn.
Komentuoti:
-
Kelmėje ir Vievyje yra aiškus krypčių žymėjimas, o Zarasuose kažkokia abrakadabra.Parašė Fish-Bone Rodyti pranešimąTokia pati situacija krvininiam transportui žiede yra ir Kėlmėje:
Komentuoti:
-
Tokia pati situacija krvininiam transportui žiede yra ir Kėlmėje:
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Klaipėda, Banginis mazgas link A1:
https://maps.app.goo.gl/EvKehL5pFfL1pAjs7
Dalis žmonių nusigrauš nagus, kad tik sutaupyt kuro, užuot apvažiavus ratą žiedu.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Lietuvos rytas kiek perspaudė su rėksminga antrašte, o kelininkai nepersistengė su žiedinės sankryžos žymėjimu
LRytas.lt 2025.10.16
Pamatę retą kelio ženklą internautai pašėlo: niekas nesupranta, ką jis reiškia
Eismo pokyčiai ZarasuoseSocialiniuose tinkluose Zarasų gyventojai ėmė dalintis retai Lietuvos keliuose sutinkamu ženklu. Jie piktinosi, kad žmonės nesupranta, kaip važiuoti (...)

Žmonės piktinosi, kad toks kelio ženklas Lietuvos keliuose sutinkamas itin retai, todėl reikia stabtelėti, kad suprantum, kaip važiuoti. „Bet juk nesustosi viduryje kelio ir nežiūrėsi, kaip čia pagal tuos ženklus dabar važiuoti“, – komentavo tokio ženklo nematęs vairuotojas. Vienas kitam antrino ir kiti komentatoriai.
Vienas rašė: „Zarasiškiai pirmą žiedą gyvenime pamatė, prasidėjo panika, baisu pagalvoti, jeigu šviesoforą pastatytų, kamščiai būtų, panikos pilnomis akimis miestelėnai sumaištį keltų mieste“. „Aš atvažiavau į Zarasus nuo Ignalinos pusės. Tai reikėjo laiko sustojus susigaudyt, kaip čia kas, kaip judėjimas vyksta. <...> Kai pažįsti pasikeitimą ok, pirmą kartą važiuojant tikrai reikėjo pagalvot“, – sakė dar vienas.
Portalas Lrytas pasidomėjo, ką reiškia tokia ženklų kombinacija ir kaip vairuotojams reikėtų elgis kelyje. „Regitros“ atstovas paaiškino, kad tokia kombinacija reiškia, jog apvažiavus žiedą reikia važiuoti į kairėje esančią važiuojamąją dalį, o ne į tą pačią, iš kurios atvažiuota.
Minėtas kelio ruožas, kuriame įrengta kelio ženklų kombinacija, priklauso AB „Via Lietuva“. Šiuo metu ten vykdomi magistralinio kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis 180-ajame kilometre esančio viaduko rekonstrukcijos darbai, kuriuos atlieka rangovas UAB „Tilsta“.
Zarasų rajono savivaldybės viešųjų ryšių atstovė Jurgita Ulkienė sako, kad ženklų kombinaciją įrenginėjo ne savivaldybė, o „Via Lietuva“ tad, kodėl pasirinkta tokia kombinacija, galima tik spėti. Anot jos, ji galėjo būti pasirinkta dėl to, jog žiedinė sankryža sunkiasvoriam transportui pasirodė per ankšta išsisukti įprastu būdu, todėl buvo nurodytas alternatyvus apsisukimo variantas. „Tačiau tai – tik prielaida, kurią galėtų patvirtinti tik minėti kelio savininkas ar darbų rangovas“, – portalui Lrytas komentavo J.Ulkienė.
Ji priminė, kad viaduko rekonstrukcijos darbai pradėti šių metų rugpjūčio 5 d. ir planuojama juos užbaigti iki 2026 m. gruodžio mėn. Rekonstrukcijos metu viadukas yra visiškai uždarytas, o transporto srautas, įskaitant specialųjį ir viešąjį transportą, nukreiptas laikinuoju apvažiavimu per Turmanto gatvėje įrengtą žiedinę sankryžą.
https://www.lrytas.lt/auto/radaras/2...iskia-39845838
Veiksmo vieta iki rekonstrukcijos

https://maps.app.goo.gl/AeucVmvV9F9at7a89
Originali nuotrauka iš [https://www.facebook.com/groups/zarasubardakas]FB Zarasų bardakas[url]
Iš tiesų reikia pasistengti norint įžiūrėti natūroje "žiedinę sankryžą"
O ženklas labiau primena ne judėjimo kryptį, o kažkokia proga pakabintą kaspiną, pvz. "vaiko lyties atskleidimo šventės" proga.
FB Zarasų bardakas 2025.10.08

https://www.facebook.com/groups/zarasubardakas
Panašus eismo organizavimas (tiesa, stichiškas, be jokių ženklų) pasitaiko Lentvario mazge - kai "fūros" neišsitenka važiuodamos iš Vilniaus (Lentvario g.) link tunelio (buv. pervažos) - jos be jokių ženklų
padaro garbės ratą ir tada įsuka link tunelio. o gal kas nors susiprato pakabinti "fūras" nukreipiantį ženkklą

https://maps.app.goo.gl/qFaaMbPp9jv5hFcq5
Radau kaip panaši problema sprendžiama Vievyje, aiškai pažymint važiavimo kryptį, kad niekam nekiltų klausimų
KK221 Semeliškės -Vievis ir Semeliškių g.žiedinė sankryžą
Foto 2025.03

Vieta: https://maps.app.goo.gl/SeQqzJG5QU7txEJ4A
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Nežinau kur geriau rašyti dviprasmiškas krypčių nuorodas išvažiuojant iš žiedinių sankryžų.
Anksčiau išvažiavimas iš žiedinės sankryžos buvo žymimas įstriža rodykle. Pvz. A14 žiedinė sankyža su keliu KK111 Molėtai -Kaltanėnai
Gal būtų aiškiau kelio numeris, o ne kilometražas, tačiau dviprasmybių su tokiomsi nuorodomis nėra


Aišku, ženklų dydis ir aiškumas ne toks kaip, pvz. Lenkijoje, tačiau su įstiržomis išvažiavimo rodyklėmis irgi nėra dviprasmybių

Dabar atsirado nauja mada (ar standartas) - žymėti išvažiavimo kryptį apvalioje žiedinėje sankryžoje ne į šoną, o tiesiai
Pagal tokią "logiką" gal dabar reikės rodyti posūkį į kairę pasilikus žiedinėje sankryžoje, o ne rodyti dešinį posūkį išsukant iš jos.
KK119 Molėtai - Anykščiai, žiedinė sankryža ties naujuoju Molėtų vidiniu aplinkkeliu (Molėtūno g.)

Išvažiavimo rodyklė - kažkodėl tiesiai, nors vairą reikia sukti į dešinę


Molėtų sankryžoje toks nelogiškas žymėjimas didelių pasekmių gal neturės.
Tačiau kitu atveju toks krypčių žymėjimas gali rimtai suklaidinti.
Per TV3 žinias 2025.08.18 d. rodė, kad KK108 ir A14 "Nemenčinėlės" sankryžoje, kur įvyko dvi gyvybes nusinešusi avarija, gali būti, kad prie avarijos prisidėjo klaidinanti nuoroda, siūlanti į Vilnių važiuoti tiesiai. Vairuotojui (nepriklausomai nuo amžiaus) galėjo atrodyti, kad sukti į Vilnių reikia kitame (sekančiame) posūkyje, kur projektuotojai pasistengė padaryt patogius užapvalinimus važiavimui prieš eismą

https://www.google.com/maps/@54.8650...oASAFQAw%3D%3D
Beje ten, kur yra užapvalinimas važiavimui prieš eismą į pagrindinį kelią A14, palikta nemažai vėžių - turbūt ne vienas vairuotojas pasiklysta tame "kaulo formos" labirinteParašė PredatorGTR Rodyti pranešimąŽinoma vėl etatiniai advokatai sakys "specialistai ir projektuotojai geriau žino", bet klausimas: kam šioje vietoje dešinysis "kaulo" kraštas taip užapvalinamas? kam tas išplatinimas? Kad sukdamas prieš eismą padangų negadintum?
https://www.google.com/maps/@54.8647...oASAFQAw%3D%3D
Paskutinis taisė Romas; 2025.09.21, 23:41.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Na taip, teisingai - pagalvojau apie spindulįParašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Kadangi paimti diametrai, tai rezultatą reikia dalinti pusiau.
Išplatėjimai skiriasi išvelkant skirtingomis kryptimis; bet taip, saugus išplatėjimas yra 6m. Jis gali būti bendras gretimoms juostoms, jei juose tuo pačiu metu nevyksta TP judėjimas.
Komentuoti:
-
Kadangi paimti diametrai, tai rezultatą reikia dalinti pusiau.Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
Skaičiuojant diametrus dažnai pamirštama, kad ir "užsimetimui" reikia atitinkamo pločio. Pagal paties pateiktus skaičius, apsisukant minimaliu žiedu eismo juostos plotis gaunasi 12m (26,55-14,7=11,85).
Išplatėjimai skiriasi išvelkant skirtingomis kryptimis; bet taip, saugus išplatėjimas yra 6m. Jis gali būti bendras gretimoms juostoms, jei juose tuo pačiu metu nevyksta TP judėjimas.
Komentuoti:
-
Skaičiuojant diametrus dažnai pamirštama, kad ir "užsimetimui" reikia atitinkamo pločio. Pagal paties pateiktus skaičius, apsisukant minimaliu žiedu eismo juostos plotis gaunasi 12m (26,55-14,7=11,85).Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Jei mes kalbam apie tą patį žiedą, tai jo vidinės eismo juostos vidinis diametras yra 30 m. Vilkiko su puspriekabe minimalus vidinis apsisukimo 180° diametras yra 14,7 m, o minimalus išorinis - 26,55 m. Išvada - kažkas nemoka vairuoti.
Jei kyla kausimų dėl betoninių trinkelių centre - jos ten sudėtos specialiai ir jų pagrindas atlaiko sunkiojo transporto apkrovas.
Aš lygioje aikštelėje sunkiąjam transportui priimdavau 12 m vidinį posūkio spindulį ir išplatėjimus skaičiuodavau į išorę.
Komentuoti:
-
Jei mes kalbam apie tą patį žiedą, tai jo vidinės eismo juostos vidinis diametras yra 30 m. Vilkiko su puspriekabe minimalus vidinis apsisukimo 180° diametras yra 14,7 m, o minimalus išorinis - 26,55 m. Išvada - kažkas nemoka vairuoti.Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
Siulau kada nors del idomumo pastoveti 15 minuciu prie to ziedo ivaziuojant i Trakus ir paziureti kaip ji pravaziuoja furos su priekabomis. Tai vat jos varo skersai per tas juostas ir betono bortus, kitaip issukti joms ten tiesiog neimanoma. Tai toks ziedas butu rakstis uzpakalyje nuo pat pirmos dienos ir prakeiktas visu - ir pesciuju ir furistu ir visu kitu, jei ji idetu prie Liepkalnio. O ir srautai Liepkalnyje zymiai didesni nei ivaziuojant i Trakus.
Jei kyla kausimų dėl betoninių trinkelių centre - jos ten sudėtos specialiai ir jų pagrindas atlaiko sunkiojo transporto apkrovas.
Aš lygioje aikštelėje sunkiąjam transportui priimdavau 12 m vidinį posūkio spindulį ir išplatėjimus skaičiuodavau į išorę.
Komentuoti:
-
Kiek pamenu forumiuke ne kartą buvo skaičių, kad pvz Petro/Povilo žiedas efektyviau už hipotetinę sankryžą toje vietoje. Toli gražu ne visada šviesoforas laimi.Parašė Vinecko Rodyti pranešimą
Žiedai efektyviai veikia tik mažo/vidutinio intensyvumo gatvėse kur juostų skaičius 1+1 (dažniausiai). O didėli žiedai tai jau tarybinio mąstymo šedevras “juk gražu ir nedaug kainuoja”. Realiai šviesoforas didelio intensyvumo gatvėse tvarkosi geriau. Tačiau jeigu kalbame apie magistrales ir aplink kelius tai sankryžos skirtingame lygyje.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Žiedai efektyviai veikia tik mažo/vidutinio intensyvumo gatvėse kur juostų skaičius 1+1 (dažniausiai). O didėli žiedai tai jau tarybinio mąstymo šedevras “juk gražu ir nedaug kainuoja”. Realiai šviesoforas didelio intensyvumo gatvėse tvarkosi geriau. Tačiau jeigu kalbame apie magistrales ir aplink kelius tai sankryžos skirtingame lygyje.Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
Siulau kada nors del idomumo pastoveti 15 minuciu prie to ziedo ivaziuojant i Trakus ir paziureti kaip ji pravaziuoja furos su priekabomis. Tai vat jos varo skersai per tas juostas ir betono bortus, kitaip issukti joms ten tiesiog neimanoma. Tai toks ziedas butu rakstis uzpakalyje nuo pat pirmos dienos ir prakeiktas visu - ir pesciuju ir furistu ir visu kitu, jei ji idetu prie Liepkalnio. O ir srautai Liepkalnyje zymiai didesni nei ivaziuojant i Trakus.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Siulau kada nors del idomumo pastoveti 15 minuciu prie to ziedo ivaziuojant i Trakus ir paziureti kaip ji pravaziuoja furos su priekabomis. Tai vat jos varo skersai per tas juostas ir betono bortus, kitaip issukti joms ten tiesiog neimanoma. Tai toks ziedas butu rakstis uzpakalyje nuo pat pirmos dienos ir prakeiktas visu - ir pesciuju ir furistu ir visu kitu, jei ji idetu prie Liepkalnio. O ir srautai Liepkalnyje zymiai didesni nei ivaziuojant i Trakus.Parašė ejs-ejs Rodyti pranešimą
Pedagoginio ar Savanorių žiedų gabaritas nustatytas pagal ideologinius, o ne transportinius reikalavimus.
Įvažiuojant į Trakus yra 2 juostų (ar 2,5) žiedas ir jis tikrai ne minimų žiedų gabaritų. Analogiški yra pvz Panevėžio aplinkkelyje.
Ir toks statinys Liepkalnio g./ VA mazge puikiai telpa.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Pedagoginio ar Savanorių žiedų gabaritas nustatytas pagal ideologinius, o ne transportinius reikalavimus.Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimąO kalbant apie Liepkalnio sankryza, ten labai didelis tp srautas. Labai visi peikia vienos juostos gatves, kad mazyte avarija ir viskas uzsikimsa, bet vienos juostos ziedas atrodo kazkodel cia esantiems normalus sprendimas. Vienos, nes kad jis butu dvieju juostu, turetu buti zymiai zymiai didesnis, kaip pvz minetas Pedagoginio ar Savanorių.
Įvažiuojant į Trakus yra 2 juostų (ar 2,5) žiedas ir jis tikrai ne minimų žiedų gabaritų. Analogiški yra pvz Panevėžio aplinkkelyje.
Ir toks statinys Liepkalnio g./ VA mazge puikiai telpa.
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Tiesiog kažkada esu matęs skaičiukus, bet tikrai tikslių neatsimenų, o duomenų šaltinių neturių išsisaugojęs. Taigi kažkur iš skrybelės neištrauksiu ir ginčyti nieko neketinuParašė KEdas Rodyti pranešimą
Prie ko čia VGTU ir duomenys apie sankryžų efektyvumą? Juk pats pasakėte, kad duomenų neturite.
Bet jei dėstė Vytautas Grigonis, tai diplomą tikrai galite išmesti, nes tokio chaltūrščiko neteko matyti. Na, gal, nebent Audrius Dudėnas iš „Via Projecta“ jį gali perspjauti
Komentuoti:
-
Prie ko čia VGTU ir duomenys apie sankryžų efektyvumą? Juk pats pasakėte, kad duomenų neturite.Parašė sleader Rodyti pranešimą
Na va, pasirodo VGTU studijuojantiems dėsto tikrovės neatitinkančią informaciją. Reiks rimtai apsvarstyti ką dabar su savo diplomu daryt :/
Bet jei dėstė Vytautas Grigonis, tai diplomą tikrai galite išmesti, nes tokio chaltūrščiko neteko matyti. Na, gal, nebent Audrius Dudėnas iš „Via Projecta“ jį gali perspjauti
Komentuoti:
-
Na va, pasirodo VGTU studijuojantiems dėsto tikrovės neatitinkančią informaciją. Reiks rimtai apsvarstyti ką dabar su savo diplomu daryt :/Parašė KEdas Rodyti pranešimą
Tai šnekate neturėdamas duomenų? Stipru.
Komentuoti:
-
Ateis Zuokas ir pasakys: mums reikia Olandų žiedą paversti į sankryžą. Darysime 3 lygių, kad būtų nepertraukiamas eismas tarp Žirmūnų tilto ir Olandų g. bei tarp Antakalnio ir T. Kosciuškos g.Parašė KEdas Rodyti pranešimą
Tai šnekate neturėdamas duomenų? Stipru.
Kadangi dalyvavau tose žiedo pavertimo šviesoforine sankryža „studijose“, tai galiu užtikrinti, kad žiedas yra net LABAI efektyvus ir statyti ten šviesoforus būtų nusikaltimas. Faktiniais matavimais nustatė, kad laidumas viršija teorinius į,manomus (4500 vs 3500) ir Grigonis sumodeliavo šviesoforinę sankryžą būtent 3500 laidumui. Tiesa, pamiršo į laidumo skaičiavimus įtraukti pėstiesiems skirtą šviesoforų laiką, t.y. to nevertino
Po to Poderskis dalinosi studija, kur irgi matavo Olandų ir Minsko žiedų laidumą iš dronų. Studija buvo atviruose duomenyse, bet neberandu.
Komentuoti:
-
Tai šnekate neturėdamas duomenų? Stipru.Parašė sleader Rodyti pranešimą
Tą išties pamiršau. Ir visi matome, kad tai gerai veikia.
Kad jis (Petro ir Povilo žiedas) neefektyvus, tai galima matyti ir plika akimi važiuojant per sankryžą, kai dėl pėsčiųjų judėjimo per nuovažą, automobiliai stoja žiede ir blokuoja kelią įvažiuojantiems į jį. Nežinau kaip galima daryti palyginimą, kai neaiškūs parametrai. Esama sankryža aiški, o keturšalė kokia būtų, kiek juostų, kokiomis kryptimis? Šiaip gi buvo planai ją perdaryti į paprastą sąnkryžą, tai turėjo būti ir bent minimalus skaičiavimas bei modeliavimas padarytas.
Kadangi dalyvavau tose žiedo pavertimo šviesoforine sankryža „studijose“, tai galiu užtikrinti, kad žiedas yra net LABAI efektyvus ir statyti ten šviesoforus būtų nusikaltimas. Faktiniais matavimais nustatė, kad laidumas viršija teorinius į,manomus (4500 vs 3500) ir Grigonis sumodeliavo šviesoforinę sankryžą būtent 3500 laidumui. Tiesa, pamiršo į laidumo skaičiavimus įtraukti pėstiesiems skirtą šviesoforų laiką, t.y. to nevertino
Po to Poderskis dalinosi studija, kur irgi matavo Olandų ir Minsko žiedų laidumą iš dronų. Studija buvo atviruose duomenyse, bet neberandu.
- 4 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: