Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Diskusijos apie žiedines sankryžas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • sleader
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą

    Pamiršote, kad ir Žygimantų/Vilniaus gatvių sankryža yra reguliuojama žiedinė. Jei jau teigiate, kad Olandų žiedas yra neefektyvus, gal galite palyginti jos laidumą ir asfalto kiekį su aptariamu žiedu?
    Ačiū.
    Tą išties pamiršau. Ir visi matome, kad tai gerai veikia.
    Kad jis (Petro ir Povilo žiedas) neefektyvus, tai galima matyti ir plika akimi važiuojant per sankryžą, kai dėl pėsčiųjų judėjimo per nuovažą, automobiliai stoja žiede ir blokuoja kelią įvažiuojantiems į jį. Nežinau kaip galima daryti palyginimą, kai neaiškūs parametrai. Esama sankryža aiški, o keturšalė kokia būtų, kiek juostų, kokiomis kryptimis? Šiaip gi buvo planai ją perdaryti į paprastą sąnkryžą, tai turėjo būti ir bent minimalus skaičiavimas bei modeliavimas padarytas.
    Paskutinis taisė sleader; 2025.04.15, 14:40.

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą


    Todėl tas žiedas yra netinkamas tokiam reguliavimui ir apskritai turėtų būti perdarytas į paprastą sankryžą, nes iš jo naudos nėra, o yra tik minusai (pvz. nereguliuojamas pėsčiųjų judėjimas).
    Šiaip vieną "žiedinę" sankryžą su reguliavimu mes turime, tai Laisvės pr., Pilaitės pr. ir Narbuto g. sankryža. Kurios niekas žiedu nevadina, bet faktiškai tai yra reguliuojama žiedinė sankryža.
    Pvz. Varšuvoje yra nemažai tokių reguliuojamų žiedinių sankryžų ir jos visai gerai veikia. Todėl pas mus bent jau Gerosios Vilties ir "Pedagoginio" sankryžas be problemų irgi būtų galima padaryti reguliuojamomis.
    Pamiršote, kad ir Žygimantų/Vilniaus gatvių sankryža yra reguliuojama žiedinė. Jei jau teigiate, kad Olandų žiedas yra neefektyvus, gal galite palyginti jos laidumą ir asfalto kiekį su aptariamu žiedu?
    Ačiū.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Net ir su užmiestiniais pėsčiųjų bei dviratininkų kiekiais sakyčiau normaliai. Mindamas užmiestyje niekad neturėjau problemų žieduose. Aišku ir šviesoforas su dviračiu pusė velnio

    Gal mano atmintis apgauna, bet ar nebuvo eksperimento berods Petro/Povilo žiede su reguliavimu kuris greitai buvo užrauktas dėl prastų rezultatų?
    Tiek pėsčiųjų ar dviratininkų kiek būna įprastai užmiestyje, tai galima sakyti "nėra srautų", ten keli žmonės per valandą tikrai nekelia papildomų klausimų

    O dėl Petro ir Povilo žiedo, tai buvo toks eksperimentas, bet tiesiog buvo blogai suprojektuota ir suplanuota. Iš esmės, kad veiktų reguliuojami žiedai, prieš juos reikia papildomų eismo juostų. Todėl tas žiedas yra netinkamas tokiam reguliavimui ir apskritai turėtų būti perdarytas į paprastą sankryžą, nes iš jo naudos nėra, o yra tik minusai (pvz. nereguliuojamas pėsčiųjų judėjimas).
    Šiaip vieną "žiedinę" sankryžą su reguliavimu mes turime, tai Laisvės pr., Pilaitės pr. ir Narbuto g. sankryža. Kurios niekas žiedu nevadina, bet faktiškai tai yra reguliuojama žiedinė sankryža.
    Pvz. Varšuvoje yra nemažai tokių reguliuojamų žiedinių sankryžų ir jos visai gerai veikia. Todėl pas mus bent jau Gerosios Vilties ir "Pedagoginio" sankryžas be problemų irgi būtų galima padaryti reguliuojamomis.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Užmiestyje taip, kai nėra pėsčiųjų, dviratininkų judėjimo. Buvo kalba apie situaciją mieste, tai mieste vienareikšmiškai geriausia yra reguliuoti srautus. Žiedas mieste tikslingas tik mažesnio intensyvumo gatvėse, arba gatvėse su tolygiai paskirstytais srautais, kai iš esmės šviesforo įrengimas yra neekonomiškas.
    Man tai liudniausia, kad mes turėdami pvz. Vilniuje didelio diametro žiedus, nesugebame padaryti jų reguliuojamų ir taip pagerinti pralaidumo gatvėmis.
    Net ir su užmiestiniais pėsčiųjų bei dviratininkų kiekiais sakyčiau normaliai. Mindamas užmiestyje niekad neturėjau problemų žieduose. Aišku ir šviesoforas su dviračiu pusė velnio

    Gal mano atmintis apgauna, bet ar nebuvo eksperimento berods Petro/Povilo žiede su reguliavimu kuris greitai buvo užrauktas dėl prastų rezultatų?

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Sakyčiau yra viena išimtis. Užmiestyje net ir 2+2 žiedas yra saugiau nei šviesoforas. Prieš žiedą prisistabdo visi, o šviesoforas užmiestyje yra problematiška dėl stabdančių ir bandančių prašokt.
    Užmiestyje taip, kai nėra pėsčiųjų, dviratininkų judėjimo. Buvo kalba apie situaciją mieste, tai mieste vienareikšmiškai geriausia yra reguliuoti srautus. Žiedas mieste tikslingas tik mažesnio intensyvumo gatvėse, arba gatvėse su tolygiai paskirstytais srautais, kai iš esmės šviesforo įrengimas yra neekonomiškas.
    Man tai liudniausia, kad mes turėdami pvz. Vilniuje didelio diametro žiedus, nesugebame padaryti jų reguliuojamų ir taip pagerinti pralaidumo gatvėmis.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą

    Žiedai saugesni kai jie yra maži, t.y. vienos eismo juostos. Kai žiedas yra su 2+ juostomis, tai tas saugumas, lyginant su reguliuojama sankryžą - pranyksta. Miesto sąlygomis reguliuojami srautai šviesoforais yra geriau. Žiedai mieste galėtų pilnai būti kokiose C kategorijos gatvėse, kai jos 1+1.
    Sakyčiau yra viena išimtis. Užmiestyje net ir 2+2 žiedas yra saugiau nei šviesoforas. Prieš žiedą prisistabdo visi, o šviesoforas užmiestyje yra problematiška dėl stabdančių ir bandančių prašokt.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Kas yra efetyvus? Žiedų pirminė funkcija yra tai kad jie yra daug saugesni nei sankryža.
    Žiedai sukurti mažoms gatvėms, bet nekaip ne tranzitui pvz Geležinio Vilko/Savanorių sankryža tai įrodo.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Kas yra efetyvus? Žiedų pirminė funkcija yra tai kad jie yra daug saugesni nei sankryža.
    Žiedai saugesni kai jie yra maži, t.y. vienos eismo juostos. Kai žiedas yra su 2+ juostomis, tai tas saugumas, lyginant su reguliuojama sankryžą - pranyksta. Miesto sąlygomis reguliuojami srautai šviesoforais yra geriau. Žiedai mieste galėtų pilnai būti kokiose C kategorijos gatvėse, kai jos 1+1.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Vinecko Rodyti pranešimą

    Renkam normalią tarybą ir perdaro tegul. Šiaip dideli žiedai nėra efektyvus. Šioje vietoje sutikčiau su Zuoku, kad juos reikia į normalias sankryžas perdaryti.
    Kas yra efetyvus? Žiedų pirminė funkcija yra tai kad jie yra daug saugesni nei sankryža.

    Komentuoti:


  • Vinecko
    replied
    Parašė spekas Rodyti pranešimą
    Arba medį reikėjo nupjaut ir vietoj jo:
    Renkam normalią tarybą ir perdaro tegul. Šiaip dideli žiedai nėra efektyvus. Šioje vietoje sutikčiau su Zuoku, kad juos reikia į normalias sankryžas perdaryti.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Šiaip nuoroda
    Lietuviškos "Via Balticos" A5 temoje diskutuojama apie Marijampolės vakarinio mazgo (Tarpučių) dvi žiedines "kaulo formos" sankryžas
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Galima palyginti, kuo Tarpučiuose (Marijampolėje) ir Augustave skiriasi žiedinės "kaulo formos" sankryžos:
    (...)

    Tarpučiai (Marijampolė Vakarai)
    Foto 2025.01
    Pirma "kaulo formos" sankryža. Pavaizduotas ovalas, o ne "kaulas"
    ​​

    Nusukimas į A5.
    Turbūt pas mus tokie standartai, kad:
    - krypčių nuroda yra nedidelė,
    - kelių numeriai parašyti mažu šriftu ir pateikiamas perteklinis kilometražas


    Antra "kaulo formos" žiedinė sankryža su nusukimu į "fūrų" stovėjimo aikštelę


    Augustavas
    GSW foto 2024.09
    Artėjimas prie "kaulo" sankryžos nuo Augustavo.
    Atvaizduota "kaulo" forma


    Pirmas "kaulo" mazgas


    "Kaulo" viduryje yra dar viena išankstinė krypčių nuoroda


    Antras "kaulo" mazgas

    (...)
    Tokioje svarbioje A5 / A7 sankryžoje buvo galima pastatyti didesnes krypčių nuorodas.

    https://www.miestai.net/forumas/foru...altica/page105

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

    Įmeskite "eismo aikštės" pavyzdį ir platesnį komentarą.

    Ką žiedas palengvina? išsukimą iš D į kairę.
    Čia: https://www.wegenwiki.nl/Voorrangsplein

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą

    Tai juk rašiau kodėl: nes D kategorijos gatvė bus naudojama kaip C. O jei nebus naudojama, tai vargu ar atitiks metodiniuose nurodymuose keliamą atšakų tolygaus apkrovimo sąlygą.
    Žiūrėti į STR kaip į nekvestionuojamų lentelių rinkinį nereikėtų, nes tas dokumentas yra tik apie tai, kas privaloma, o ne apie rekomendacijas ir gerąsias praktikas.
    Pvz. NL D ir C sankryžoms žiedai netaikomi ne be reikalo. Vietoj jų naudojama „eismo aikštė“, kurioje C gatve važiuojantieji turi pirmumą.
    Kad ir toje lentelėje yra pateikta informacija, kuri kai ką klaidina. Pažymiu tariamus neatitikimus. Tariamus, nes „+“ nereiškia, kad negalioja anksčiau rastas reikalavimas „atsižvelgti į urbanistinę aplinką“.
    N.B. Kalbame apie Alytuje įrengtą MINI žiedinę sankryžą. Tokią įrengti tarp C ir D kategorijų gatvių galima tik „pritaikius papildomus eismo organizavimo inžinerinius sprendimus“. Kokie gi sprendimai čia pritaikyti, kad D kategorijos gatvė nebūtų naudojama tranzitiniam eismui?
    Įmeskite "eismo aikštės" pavyzdį ir platesnį komentarą.

    Nelabai suprantu kaip galima apriboti "tranzitą" atsižvelgti į urbanistinę aplinką? Įrengti aklakelį?

    Ką žiedas palengvina? išsukimą iš D į kairę.

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Parašė Fulgur Rodyti pranešimą

    Kodėl?

    STR vertinama "Sankryžos tarp D ir B/C kategorijos gatvių" kaip "tinkama", punktas 75
    D1-933 Dėl statybos techninio reglamento STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji...
    Tai juk rašiau kodėl: nes D kategorijos gatvė bus naudojama kaip C. O jei nebus naudojama, tai vargu ar atitiks metodiniuose nurodymuose keliamą atšakų tolygaus apkrovimo sąlygą.
    Žiūrėti į STR kaip į nekvestionuojamų lentelių rinkinį nereikėtų, nes tas dokumentas yra tik apie tai, kas privaloma, o ne apie rekomendacijas ir gerąsias praktikas.
    Pvz. NL D ir C sankryžoms žiedai netaikomi ne be reikalo. Vietoj jų naudojama „eismo aikštė“, kurioje C gatve važiuojantieji turi pirmumą.
    Kad ir toje lentelėje yra pateikta informacija, kuri kai ką klaidina. Pažymiu tariamus neatitikimus. Tariamus, nes „+“ nereiškia, kad negalioja anksčiau rastas reikalavimas „atsižvelgti į urbanistinę aplinką“.
    N.B. Kalbame apie Alytuje įrengtą MINI žiedinę sankryžą. Tokią įrengti tarp C ir D kategorijų gatvių galima tik „pritaikius papildomus eismo organizavimo inžinerinius sprendimus“. Kokie gi sprendimai čia pritaikyti, kad D kategorijos gatvė nebūtų naudojama tranzitiniam eismui?
    Click image for larger version

Name:	Ekrano nuotrauka 2025-01-04 162821.jpg
Views:	706
Size:	106,3 kB
ID:	2174499

    Komentuoti:


  • Kaid
    replied
    Matosi, jog pirma žiedinė sankryža buvo padaryta esamų bortų ribose, prisuko kažkokių plastikinių salelių ir žiedo viduje medį nukirto. Vėliau įrengė žiedą pagal reglamentus, pakeičiant visus elementus. Ukmergėje, Žiedo ir Deltuvos gatvių sankryžoje savivaldybė taip pat buvo įrengusi žiedą iš plastikinių blokų, vėliau perdarė su projektu. Sakyčiau sveikintini dalykai, kai padaro eksperimentus, pamato realų poreikį ir problemas, tai įvertinus įgyvendina projektus.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Tai kad buvo aprašyta, kaip netinkamai suprojektuotoje žiedinėje sankryžoje neišsiteko miškovežis arba autobusas dar nereiškia, kad ten "purbvaskaida" ar vairuotojas yra paspirtukinuinkų mėgstama "janina". Labiau panašu, kad problemą sukūrė atgrubnagiai projektuotojai.
    Gerai, kad po 9 metų Želvos žiedinė sankryža buvo pagaliu praplatinta ir problema išspręsta.
    Labai patogiai peršokai temą, bet čia pritarsiu. Dabar padaryta žymiai geriau.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Sutvarkė Želvoje kryptinį apšvietimą. Bravo.

    https://maps.app.goo.gl/mko7hBMFRUhqLmVr5

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
    Pats gi davei nuorodą į straipsnį su paburbėjimu. Dabar ir pats tesi kaltinimus kažką kažkur darant be pagrindo (tą patį purvo skleidimą), net nereaguodamas į atsakymus
    Tai kad buvo aprašyta, kaip netinkamai suprojektuotoje žiedinėje sankryžoje neišsiteko miškovežis arba autobusas dar nereiškia, kad ten "purbvaskaida" ar vairuotojas yra paspirtukinuinkų mėgstama "janina". Labiau panašu, kad problemą sukūrė atgrubnagiai projektuotojai.
    Gerai, kad po 9 metų Želvos žiedinė sankryža buvo pagaliau praplatinta ir problema išspręsta.
    Paskutinis taisė Romas; 2025.01.04, 10:15.

    Komentuoti:


  • Fulgur
    replied
    Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

    Gera ženklų gamintojams bei ekspertizes atliekantiesms saugaus eismo specialistams. Bloga perteklinių išlaidų bei vizualinio triukšmo prasme.
    Jo, vizualinis per didelis.
    Šioje vietoje aš Šimašiaus fanas - bandė tvarkytis.

    Visgi ši perėja neturi apšvietimo... Ją turėtų panaikinti

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą

    Ar galima paklausti, kam vienoje šoninėje gatvėje net 8 perėjos ženklai? Čia tokie "normatyvai"?
    Apibrauktose vietose atvažiuojant iš šoninės gatvės tų ženklų išvis nesimatoa rba jie iš tos pusės "nedalyvauja eisme".
    Kuo čia dėta "purvasklaida", jei sankryžų projektuotojai taško pinigus be jokio racionalaus pagrindimo.
    Taip, tokie normatyvai.
    Pats gi davei nuorodą į straipsnį su paburbėjimu. Dabar ir pats tesi kaltinimus kažką kažkur darant be pagrindo (tą patį purvo skleidimą), net nereaguodamas į atsakymus

    Komentuoti:

Working...
X