Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • PoDV
    replied
    Parašė Tomas Rodyti pranešimą

    Nesunku suprasti, kad to niekada nebus. Va Skardinavijoje ir Suomijoje vietoje balto naudojamas geltonas fonas, nes geriau matosi sniego fone (mažai aktualu Ispanijai ar Graikijai). Vokiečiai miestų pavadinimus rašo ant geltonų lentelių nuo Bismarko laikų. Ir visiems gerai.
    Gal ir galima būtų sutarti dėl apvadų storių visoje Europoje.
    Dėl fonų būtų sudėtingiau. Švedija-Suomija matyt norėtų likti prie geltono fono, nors Norvegija naudoja baltą foną.
    Dar sudėtingiau bus, gal net beviltiška, dėl vaizduojamų simbolių. Suomija pati atliko ženklų dizaino pakeitimus, tai paėmė kai kuriuos simbolius (žmogeliuko) iš daniškų kelio ženklų, o rodyklės dizainą nusikopijavo iš Vokietijos. Abejoju ar Europos šalys lengvai sutars dėl vienodų kelio ženklų simbolių, idealiausiu atveju po kelių dešimtmečių nebent.

    Abejoju, kad Lietuva, bent jau su dabartinė susisiekimo ministerija, keis iš sovietų laikų atėjusius kelio ženklų simbolius. Yra šiokia tokia viltis dėl kelio ženklų įskaitomumo gerinimo (apvadų dizainas ir gal net ženklų įrengimo vietos), bet reiks žiūrėt kokias taisykles parengs UN.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Taip išeina, kad nėra vieningos nuomonės, kaip geriau, ir ne tik vien didžiųjų ar vien mažųjų raidžių naudojimas lemia gerą skaitomumą. Didžiosios raidės esą matosi geriau iš tolo, į ką ir buvau atkreipęs dėmesį. Taip kad, čia kaip diskusija, kas atsirado pirmiau, višta ar kiaušinis.

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    ELTA 2024.04.03 Susisiekimo ministerija: kelio ženklų dizaino keitimas pagal kitų valstybių pavyzdžius stokotų teisinio pagrindo
    Reikia tikėtis, kad ženklų dizaino bus grįžta, kai JT grupė patvirtins Kelio ženklų ir signalų konvencijoje naudojamų kelio ženklų atnaujintus atvaizdus. Gal bus aptartas ir didžiųjų/ mažųjų raidžių naudojimas.
    Paskutinis taisė dsanto; 2024.04.03, 17:23.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Tai teisinis pagrindas ir būtų, jeigu parlamentas nuspręstų.
    O šiaip tai SM kažką pakomentavo, bet realiai nieko nepasakė. Tarsi kitos valstybės, kurių pvz. galėtų būti pasivadovauta nėra ratifikavusios konvencijos ir nesivadovauja jos gairėmis, ar tos komisijos išvadomis, dokumentais. Jokiame tarptautiniame dokumente nėra nurodymo, kad vienai valstybei reikia naudoti vieną šriftą ir vienokio stiliaus simbolius, o kitai - kitokio.
    Juokingiausia, kad SM manymu vadovavimasis GOST"u yra "tvarus ir ilgalaikis", o pvz. paėmimas iš Vokietijos (labai gerai techniškai normuotos ir "pamatuotos" valstybės) būtų "netvarus ir trumpalaikis".
    Kadangi Vokietija, Olandija, UK turi įdirbį, tai tų šalių gerosios kelio ženklinimo praktikos ir turėtų tapti UN kelio ženklų standartu. Tokiu atveju ir Lietuva nusikopijuotų jų praktikas.
    Spėju, tokia logika kol kas.
    Nebent bijoma, kad labai biednom šalims bus per sudėtinga prisitaikyti geriausias vokiškas, olandiškas praktikas, tai UN padarys nuolaidų ir bus gana aptakios taisyklės, kažkas turbūt panašaus yra dabar, tiesiog labai nekonkretūs dizainai, pvz. trikampis su raudonu apvadu (konkretesnių parametrų nepateikiama ženklo įskaitomumo gerinimui).
    Iš kitos pusės, šiais interneto laikais, manau, galima rasti laiko bet kuriai šaliai išsistudijuoti geriausiom praktikom paremtas taisykles ir įgyvendinti pakeitimus savo šalyse.
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.04.03, 17:16.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    ChatGPT nuomonė irgi tai patvirtina:
    When it comes to road signs, readability is crucial for ensuring safety and effective communication with drivers. There isn't a clear-cut answer to whether text with lower case letters or text with capital letters is better for road signs, as it can depend on various factors such as design, font choice, and the specific context of the road sign.

    However, capital letters are generally preferred for road signs because they tend to be more readable from a distance and in various lighting conditions. Capital letters typically have more distinct shapes and larger visual impact compared to lowercase letters. This increased visibility can help drivers quickly recognize and comprehend the information conveyed by the road sign.

    Additionally, capital letters are often used for road signs to comply with traffic sign regulations and standards established by transportation authorities, which may specify the use of uppercase letters for improved legibility and consistency.

    That being said, design considerations such as font type, spacing, and color contrast also play significant roles in ensuring the effectiveness of road signs. It's essential to prioritize clarity and readability when designing road signs to minimize confusion and enhance safety for all road users.

    [Kai kalbama apie kelio ženklų tekstą, svarbu užtikrinti gerą skaitymą, kad būtų užtikrintas saugumas ir veiksminga informacija vairuotojams. Nėra aiškios atsakymo į užklausą, ar geriau naudoti didžiąsias ar mažąsias raides kelio ženklams, nes tai gali priklausyti nuo įvairių veiksnių, tokie kaip dizainas, šrifto pasirinkimas ir konkrečios kelio ženklo aplinkybės.

    Tačiau dažniausiai kelio ženklams naudojamos didžiosios raidės, nes jos paprastai geriau skaitomos iš tolo ir įvairiose apšvietimo sąlygose. Didžiosios raidės dažniausiai turi aiškesnes formas ir didesnį vizualinį poveikį, lyginant su mažosiomis raidėmis. Šis padidėjęs matomumas gali padėti vairuotojams greitai atpažinti ir suprasti kelio ženkluose pateiktą informaciją.

    Be to, didžiosios raidės dažnai naudojamos kelio ženklams, kad būtų laikomasi eismo ženklų reglamentų ir standartų, kurie gali nurodyti didžiųjų raidžių naudojimą, siekiant pagerinti skaitymą ir pasiekti vientisumą.

    Tačiau dizaino aspektai, tokie kaip šrifto tipas, tarpai ir spalvų kontrastas, taip pat labai svarbūs, siekiant užtikrinti kelio ženklų efektyvumą. Būtina pirmenybę teikti aiškumui ir skaitymumo užtikrinimui, kuriant kelio ženklus, siekiant sumažinti painiavą ir padidinti saugumą visiems kelių naudotojams.]

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė RamasN Rodyti pranešimą

    Kai tekstas prieš akis pastoviu atstumu, pilnai sutinku. Aš turėjau galvoje situaciją kai važiuoji ir kelio ženklas artėja. Tai kuriuo atveju iš didesnio atstumo pilnai suprasi, kas parašyta ?
    Greita keliolikos sekundžių google paieška nuvedė į tokią studiją, pagal kurią neišeitų vienareikšmiškai atsakyti kokį tekstą iš didelio atstumo lengviau perskaitysi. Yra daug kintamųjų: šriftas, raidžių plotis, tarpas tarp raidžių ir t.t.
    A COMPARISON OF LOWER CASE AND CAPITAL LETTERS FOR HIGHWAY SIGNS (trb.org)

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    ELTA 2024.04.03
    Susisiekimo ministerija: kelio ženklų dizaino keitimas pagal kitų valstybių pavyzdžius stokotų teisinio pagrindo
    Tai teisinis pagrindas ir būtų, jeigu parlamentas nuspręstų.
    O šiaip tai SM kažką pakomentavo, bet realiai nieko nepasakė. Tarsi kitos valstybės, kurių pvz. galėtų būti pasivadovauta nėra ratifikavusios konvencijos ir nesivadovauja jos gairėmis, ar tos komisijos išvadomis, dokumentais. Jokiame tarptautiniame dokumente nėra nurodymo, kad vienai valstybei reikia naudoti vieną šriftą ir vienokio stiliaus simbolius, o kitai - kitokio.
    Juokingiausia, kad SM manymu vadovavimasis GOST"u yra "tvarus ir ilgalaikis", o pvz. paėmimas iš Vokietijos (labai gerai techniškai normuotos ir "pamatuotos" valstybės) būtų "netvarus ir trumpalaikis".
    Paskutinis taisė sleader; 2024.04.03, 16:31.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė RamasN Rodyti pranešimą

    Kai tekstas prieš akis pastoviu atstumu, pilnai sutinku. Aš turėjau galvoje situaciją kai važiuoji ir kelio ženklas artėja. Tai kuriuo atveju iš didesnio atstumo pilnai suprasi, kas parašyta ?
    Vienareikšmiškai, kai naudojamos mažosios raidės. Jau buvo ne kartą paaiškinta, tai keista, kad kartojami jau atsakyti klausimai.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    ELTA 2024.04.03
    Susisiekimo ministerija: kelio ženklų dizaino keitimas pagal kitų valstybių pavyzdžius stokotų teisinio pagrindo
    Daliai Seimo konservatorių siūlant keisti sovietinio dizaino kelių ženklus, Susisiekimo ministerija sako, kad šiuo metu kelių eismo taisyklėse (KET) įtvirtinti kelio ženklai atitinka Kelio ženklų ir signalų konvencijos nuostatas.
    (...)
    „Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos (JT EEK) Vidaus transporto komiteto Saugaus eismo darbo grupė WP.1, remiantis (...) , 2024 m. užbaigė rengti Kelio ženklų ir signalų konvencijoje naudojamų kelio ženklų atvaizdų atnaujinimus. Galutinis dokumentas bus pateiktas valstybių svarstymui 2024 m. rugsėjo mėnesį“, – Eltai perduotame komentare aiškino Susisiekimo ministerija.
    „Atsižvelgdama į tai, Susisiekimo ministerija mano, kad kelio ženklų dizaino keitimas ne pagal Konvencijos pakeitimus, o pagal kitų valstybių pavyzdžius stokotų teisinio pagrindo, būtų netvarus ir trumpalaikis“, – pridedama komentare.

    Ministerija taip pat pabrėžė, kad vieno standartinio kelio ženklo įrengimas vidutiniškai kainuoja 200 eurų.(...)

    https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...otyse-31241634

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Čia nesusiję su kelio ženklais, o tiesiog tipografijos dėsnis. Mažosios raidės tarpusavyje daug labiau skiriasi nei didžiosios. Dėl to žmogaus akis greičiau pagauna vienos ar kitos raidės kažkokį komponentą pagal kurį gali identifikuoti raidę. Pilna tyrimų šita tema kaip mažosiomis raidėmis gerokai sparčiau skaitoma. Ypač kai +/- žinai kokio teksto tikėtis ir ieškai jo.
    Kai tekstas prieš akis pastoviu atstumu, pilnai sutinku. Aš turėjau galvoje situaciją kai važiuoji ir kelio ženklas artėja. Tai kuriuo atveju iš didesnio atstumo pilnai suprasi, kas parašyta ?

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė RamasN Rodyti pranešimą

    Kodėl ? Kaip tik didžiosiomis raidės yra didesnės ir aiškesnės. Kol regėjimas yra nesugadintas kompų ir išmaniųjų įrenginių, nėra jokio nuovargio (neimam kreašutinumų), nėra akyse minuso leistinose ribose, taip, tik viena didžioji yra "gražiau". Bet ar tikrai įskaitomiau ? Iš kokio atstumo pradedama jau pilnai suprasti, kas parašyta ?
    Čia nesusiję su kelio ženklais, o tiesiog tipografijos dėsnis. Mažosios raidės tarpusavyje daug labiau skiriasi nei didžiosios. Dėl to žmogaus akis greičiau pagauna vienos ar kitos raidės kažkokį komponentą pagal kurį gali identifikuoti raidę. Pilna tyrimų šita tema kaip mažosiomis raidėmis gerokai sparčiau skaitoma. Ypač kai +/- žinai kokio teksto tikėtis ir ieškai jo.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė RamasN Rodyti pranešimą

    Kodėl ? Kaip tik didžiosiomis raidės yra didesnės ir aiškesnės. Kol regėjimas yra nesugadintas kompų ir išmaniųjų įrenginių, nėra jokio nuovargio (neimam kreašutinumų), nėra akyse minuso leistinose ribose, taip, tik viena didžioji yra "gražiau". Bet ar tikrai įskaitomiau ? Iš kokio atstumo pradedama jau pilnai suprasti, kas parašyta ?
    Yra studijų padaryta dėl to. Nepamenu tiksliai per kur, bet berods Discovery kanalu kažkada seniai seniai esu matęs laidą apie Vokietiją, ženklų, šriftų ir kt. parinkimo tematika. Tai ten pasakojo kokie tyrimai buvo daryti, kaip sukurti specialūs šriftai ženklams ir t.t. Tikrai tam tikros šalys, kuriose techninis reglamentavimas aukštame lygyje, ne šiaip sau pasirinko daryti vienaip ar kitaip.
    Man iš tos laidos pagrinde įsiminė vienas faktas, kad buvo akcentuota jog vietovardžiai, kurių pirma raidė didžioji, o kitos mažosios, yra lengviau perskaitomi. Tai tokia mintis atrodė kiek kontraversiška tam, kad pas mus viskas rašoma vien didžiosiomis raidėmis.

    Geras šaltinis pasižvalgyti ir palyginti, kur ženklai geriau atrodo:
    Comparison of European road signs - Wikipedia
    Paskutinis taisė sleader; 2024.04.03, 10:08.

    Komentuoti:


  • RamasN
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą
    Žodžiai parašyti mažosiomis raidėmis yra greičiau perskaitomi nei DIDŽIOSIOMIS.
    Kodėl ? Kaip tik didžiosiomis raidės yra didesnės ir aiškesnės. Kol regėjimas yra nesugadintas kompų ir išmaniųjų įrenginių, nėra jokio nuovargio (neimam kreašutinumų), nėra akyse minuso leistinose ribose, taip, tik viena didžioji yra "gražiau". Bet ar tikrai įskaitomiau ? Iš kokio atstumo pradedama jau pilnai suprasti, kas parašyta ?

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė pavilnojys Rodyti pranešimą
    man tai užtektų įvesti visoje ES ar Šengeno zonoje vienodą kelio ženklų fono spalvą, pavyzdžiui įspėjamieji visoje ES turi būti raudonas apvadas, baltas fonas ir juodas paveiksliukas kaip yra dabar, automagistralės ženklo fonas mėlynas, kitų kelių nuorodos į miestus žalias fonas, miestų ribos kaip ir dabar baltas fonas su juodomis raidėmis ir panašiai
    Nesunku suprasti, kad to niekada nebus. Va Skardinavijoje ir Suomijoje vietoje balto naudojamas geltonas fonas, nes geriau matosi sniego fone (mažai aktualu Ispanijai ar Graikijai). Vokiečiai miestų pavadinimus rašo ant geltonų lentelių nuo Bismarko laikų. Ir visiems gerai.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Nu tai nereikia čia dėl to, kad pareiškiau savo nuomonę, prisipi**nėti prie nežinia ko. Mano nuomone, raidžių aukštis yra irgi svarbus. Nes jei dabartiniuose kelio ženkluose paliksime tokį pat didžiosios raidės aukštį, tik pradėsime rašyti mažosiomis raidėmis, tai bendrai raidžių dydis sumažės. Nežinau, kiek tai prisidės prie geresnio matymo, jei aš tas raides pamatysiu gerokai arčiau privažiavęs ženklą. Suprantu, kad rašymas mažomis raidėmis geriau skaitosi, bet klausimas, kiek bendrai skaitymą lemia trumpi pavieniai žodžiai KAUNAS ir Kaunas. Tiek Latvija, tiek Estija pakeitė dizainą po SSRS žlugimo, bet dideles raides pasiliko. Įdomu, kodėl.
    Estijos vietovardžiai yra vidutiniškai gana trumpi, o Latvijos gana panašaus ilgio. Vokiški vietovardžiai yra labai įvairių ilgių, ir nei viena vokiškai kalbanti šalis nenaudoja didžiųjų raidžių vietovardžiams.

    Dar vienas galimas faktorius, bent jau dėl Estijos, kad tiesiog kaimynai (švedai, suomiai) naudoja didžiąsias raides.

    Lietuva irgi apsupta didžiąsias raides naudojančių šalių, įskaitant net EEZ kaimynę Švediją. Vienintelė šalis, kuri naudoja mažąsias raides yra pietvakariniame šalies pakrašty esanti Lenkija, su kuria yra nedidelė siena.

    Aišku mažąsias raides galima naudoti tik nuo tam tikro aukščio, kuris yra didesnis nei vien tik iš didžiųjų raidžių tekstui.
    Privalumas mažųjų raidžių tekstui, kad jis būna trumpesnis, reiškia galima kurti kelio ženklą, kurio plotis (bet ne ilgis) būtų mažesnis.
    Paskutinis taisė PoDV; 2024.04.03, 01:20.

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Nu tai nereikia čia dėl to, kad pareiškiau savo nuomonę, prisipi**nėti prie nežinia ko. Mano nuomone, raidžių aukštis yra irgi svarbus. Nes jei dabartiniuose kelio ženkluose paliksime tokį pat didžiosios raidės aukštį, tik pradėsime rašyti mažosiomis raidėmis, tai bendrai raidžių dydis sumažės. Nežinau, kiek tai prisidės prie geresnio matymo, jei aš tas raides pamatysiu gerokai arčiau privažiavęs ženklą. Suprantu, kad rašymas mažomis raidėmis geriau skaitosi, bet klausimas, kiek bendrai skaitymą lemia trumpi pavieniai žodžiai KAUNAS ir Kaunas. Tiek Latvija, tiek Estija pakeitė dizainą po SSRS žlugimo, bet dideles raides pasiliko. Įdomu, kodėl.
    Bėda, kai visas „žinojimas“ telpa lentelių skaityme. Ergonomikoje ir žmonių pasirinkimuose lentelės ne visada yra dvimatės ir būtų gerai, jei tai suprastumėte.
    Click image for larger version  Name:	Ekrano nuotrauka iš 2024-04-03 01-07-50.png Views:	1 Size:	569,4 kB ID:	2121742
    Click image for larger version

Name:	Ekrano nuotrauka iš 2024-04-03 01-09-59.png
Views:	306
Size:	528,3 kB
ID:	2121743

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Kelio ženklinimo aukso standartas yra tokios šalys kaip UK, Nyderlandai, Vokietija. Yra gerų priežasčių, kodėl taip yra. Mažosios raidės yra tik vienas iš daugelio komponentų. Yra krūva kitų komponentų, kurie gerą ženklinimą padaro geru, įskaitant šriftus, teksto ir grafikos pozicionavimą ir t.t. Prie to dirbo tos srities profesionalai, kurie paskyrė tam profesines karjeras, studijas ir t.t. Galų gale, pasiektas rezultatas - puikus ir kiekvienam suprantamas ir lengvai skaitomas kelio ženklinimas. Tiesiog taip yra, kad mažosios raidės gerame ženklinime yra universalus dalykas ir bandyti kvestionuoti kodėl čia taip dabar reiktų daryti ir kuo čia tas mūsų šūdinas ženklų dizainas prastesnis, yra beviltiška pozicija.
    Nesiginčysiu, kad tai aukso standartas. Bet kai važiuoji Vokietijos automagistrale ir po suspausto dydžio 120 km/h greičio apribojimo kelio ženklu yra papildoma lentelė, kurioje kažkoks tekstas mikroskopinėmis raidėmis, tai irgi kyla klausimas, ar vokiečiai viską labai ergonomiškai apgalvoję.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą

    Prie ko čia pats? Nesusireikšmink.
    O jei nesupranti kas turėta mintyje apie raidžių aukštį ir plotį, tai pasiskaityk kad ir paskutinį Creatium komentarą. Ten yra dalis tiesos parašyta.
    Nu tai nereikia čia dėl to, kad pareiškiau savo nuomonę, prisipi**nėti prie nežinia ko. Mano nuomone, raidžių aukštis yra irgi svarbus. Nes jei dabartiniuose kelio ženkluose paliksime tokį pat didžiosios raidės aukštį, tik pradėsime rašyti mažosiomis raidėmis, tai bendrai raidžių dydis sumažės. Nežinau, kiek tai prisidės prie geresnio matymo, jei aš tas raides pamatysiu gerokai arčiau privažiavęs ženklą. Suprantu, kad rašymas mažomis raidėmis geriau skaitosi, bet klausimas, kiek bendrai skaitymą lemia trumpi pavieniai žodžiai KAUNAS ir Kaunas. Tiek Latvija, tiek Estija pakeitė dizainą po SSRS žlugimo, bet dideles raides pasiliko. Įdomu, kodėl.

    Komentuoti:


  • PoDV
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Patikrinau lietuviškų ir vokiškų raidžių dydžius.

    Lietuviškų raidžių dydžiai pagal KŽVŽT (https://e-seimas.lrs.lt/portal/legal...S.418378/asr):

    Click image for larger version  Name:	1.jpg Views:	11 Size:	76,0 kB ID:	2121724

    Vokietijoje šrifto aukštis priklauso nuo to, kur stovi ženklas ir koks leistinas greitis (pavyko rasti tik neoficialiuose šaltiniuose).

    Šone kelio statomų ženklų:

    Click image for larger version  Name:	2.jpg Views:	11 Size:	16,5 kB ID:	2121725

    Virš kelio statomų ženklų:

    Click image for larger version  Name:	3.jpg Views:	11 Size:	12,1 kB ID:	2121726
    Mane patį nustebino lentelė, kodėl pagal kelio kategoriją parenkami šriftų aukščiai, kai daug svarbiau įžiūrimumui yra greitis.

    Galima pafantazuot (kol kas) kokio aukščio galėtų būti parinktas šriftas pagal vokišką pavyzdį.
    Nežinau ar labai svarbūs tie smulkūs milimetrai (pvz. 126 mm ar net 210 mm), ar tai susiję su ergonomika, ar tiesiog labai seni šrifto standartai skaičiuojantys ne vieną dešimtmetį.

    šalia kelio statomi ženklai:

    v <= 40 km/h - 100 mm
    v = 50-70 km/h - 150 mm
    v = 80-110 km/h - 200 mm
    v = 120-130 km/h - 400 mm (300 mm - išimtiniais atvejais)

    virš kelio statomi ženklai:

    v <= 70 km/h - 200 mm
    v = 80-100 km/h - 300 mm
    v = 110-130 km/h - 400 mm (300 mm - išimtiniais atvejais)

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą

    Nei aš rengiau kelio ženklų įrengimo taisykles, nei man jos labai įdomios, tai kam čia tas užmetimas... Nesigraudenk, jei taip išmanai ergonomiką ir pirmyn prie rengimo!

    Raidžių dydyje ir turiu omeny jų aukštį ir plotį. Nes dydis ir susideda iš šių matmenų.
    Prie ko čia pats? Nesusireikšmink.
    O jei nesupranti kas turėta mintyje apie raidžių aukštį ir plotį, tai pasiskaityk kad ir paskutinį Creatium komentarą. Ten yra dalis tiesos parašyta.

    Komentuoti:


  • dsanto
    replied
    Parašė KEdas Rodyti pranešimą

    Taip, tai turi labai didelę reikšmę. NL yra net užrašų ilgio ir dydžio parinkimo knygutė, kur nustatyta kokio tipo info keliose eilutėse gali būti rašoma.
    O reikalavimas rašyti sakinio registru visada ten yra privalomas, nes žmonės neskaito paraidžiui. Didžiosiomis parašytas testas suvokiamas 4 kartus lėčiau, nei parašytas sakinio registru. Ir raidžių dydis čia ne prie ko, svarbūs yra raidžių aukščiai, pločiai.
    Graudu, kai ergonomikos neišmanantys asmenys prileidžiami prie ženklų ir signalų taisyklių rengimo.
    Nei aš rengiau kelio ženklų įrengimo taisykles, nei man jos labai įdomios, tai kam čia tas užmetimas... Nesigraudenk, jei taip išmanai ergonomiką ir pirmyn prie rengimo!

    Raidžių dydyje ir turiu omeny jų aukštį ir plotį. Nes dydis ir susideda iš šių matmenų.

    Komentuoti:


  • KEdas
    replied
    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
    Aš suprantu, KAD ILGĄ SAKINĮ SUNKIAU SKAITYTI, KAI JIS PARAŠYTAS DIDŽIOSIOMIS RAIDĖMIS, bet ar tai turi didelę reikšmę, kai matai KAUNAS ar VILNIUS? Ną gal BALBIERIŠKIS jau sunkiau skaitosi
    Taip, tai turi labai didelę reikšmę. NL yra net užrašų ilgio ir dydžio parinkimo knygutė, kur nustatyta kokio tipo info keliose eilutėse gali būti rašoma.
    O reikalavimas rašyti sakinio registru visada ten yra privalomas, nes žmonės neskaito paraidžiui. Didžiosiomis parašytas testas suvokiamas 4 kartus lėčiau, nei parašytas sakinio registru. Ir raidžių dydis čia ne prie ko, svarbūs yra raidžių aukščiai, pločiai.
    Graudu, kai ergonomikos neišmanantys asmenys prileidžiami prie ženklų ir signalų taisyklių rengimo.

    Komentuoti:

Working...
X