Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje
Collapse
X
-
Lenkti draudžiama reiktų ten kur matomumas mažesnis nei 100 metrų į priekį. Tik reiktų įvertinti kokiam aukštyje yra matomas kelias. Iš fūros kelias matosi lengviau ir toliau (pvz. baigiant užkilti į kalną), iš lengvosios sunkiau. Tai reiktų atsižvelgti į lengvojo automobilio vairuotojo akių aukštį ir dar su atsarga, kad tai žemesnis automobilis. Taip pat bendruoju atveju nereiktų drausti lenkti ties sankryžomis kai esi pagrindiniame kelyje. Išimtis kada reiktų draust lenkt yra aukštesnis eismo intensyvumas ir didesnio intensyvumo sankryžos (pvz. sankryža su keliu turinčiu bent pora šimtų automobilių per parą). Jau net nekalbu apie atvejus kai prieš sankryžos yra įrengtos salelės, kurie fiziškai apriboja lenkimą. Sudėtingiausi atvejai yra kai yra prastai matomas išvažiavimas iš žemos reikšmės kelio, kai net matant sankryžą iš toli gali netikėtai iš šalutinio išlįst auto. Pilna ir visokių keliukų kur mašinų eismo beveik nėra, bet dėl jų lenkimo ribojimus įvedinėti būtų neadekvatu.Paskutinis taisė PoDV; 2025.09.27, 17:11.
- 1 patinka
-
Čia toks LAKD ir rangovo sumanymas.Parašė Premier Rodyti pranešimąten dirbtinio intelekto darytas koliažas? ar išties yra "per daug" ženklų tame kelyje?
Komentuoti:
-
Tačiau taip ir nėra rišlaus paaiškinimo, kam reikia išvis statyti tokį patį greičio ribojimo ženklą už 10 metrų.
Paaiškinimai apie "laikino ženklinimo projektą rekonstrukcijos metu" gal tiktų dabartiniam "kultūros ministrui", o ne loginį mąstymą turintiems turėti kelininkų inžinieriams.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Ai, jei nusuko vieną ženklą, tai viskas gerai.
Po to važiuos laikiną visai nuimti. E - Efektyvumas.
Bet užtai BVP kyla.
Komentuoti:
-
15min.lt 2025.09.24
Kelio ženklų labirintas rekonstruotame kelyje
Automobilių apžvalgininkas Justas Lengvinas atkreipė dėmesį į keistą situaciją kelyje: ar tik nepersistengta su ženklais kelyje Vievis-Aukštadvaris?
iki rekonstrukcojos šis kelias buvo labai nelygus, juo važiuoti greitai nebuvo saugu. Tačiau tokių ženklų iki asfalto dangos pagerinimo nebuvo.
„Čia jau matyt visai visai negalima lenkti? Net jei labai nori?
Visur lenkti draudžiama, o greitis 50 km/val. Ir taip virš 30 km.
O lenkimą draudžiantys ženklai kas kelis šimtus metrų susodinti. Anksčiau, kai asfaltas labiau priminė prastą žvyrkelį, greitis čia buvo 90 km/val.
Tai išvada – kad nauji keliai mažiau saugūs už senus?
Logikos daug nerandu, bet turbūt Via Lietuva tą logiką gali paaiškinti? Panaši istorija ir naujame Utenos kelyje“, – rašo Justas Lengvinas.

„Via Lietuva“ komunikacijos projektų vadovas Vytenis Radžiūnas paaiškino, kad pirmadienį vienas iš pastatytų ženklų „Lenkti draudžiama“ minėtoje vietoje buvo nusuktas: (...)
Rangovas, atlikdamas darbus, turi naudoti laikinas aptvėrimo schemas (ženklus), tuo pačiu metu rangovas įrengia ženklus, kurie numatyti pagal projektą. Šiuo atveju nutiko taip, kad laikini ženklai beveik sutapo su nuolatiniais.
https://www.15min.lt/verslas/naujien...i-1662-2531368Paskutinis taisė Romas; 2025.09.27, 08:55.
Komentuoti:
-
Man įdomu, kaip vairuotojai pamatys tuos ženklus, kai jie net nėra ištempti dėl perspektyvos iš vairuotojo pozicijos..
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Kadangi įrengti ant apšvietimo stulpų, didelė tikimybė, kad jie veikia tik tamsiu paros metu - dienomis stulpuose nėra fazės, o kad ji buvo specialiai atvesta iš nuotraukos irgi nepanašu.
Komentuoti:
-
Tokio ženklinimo didelis pliusas yra tas kad po metų nebus nublukęs išvažinėtas ir neįskaitomas. Aišku dar kyla klausimas kiek ilgai tie projektoriai veiks be priežiūros.
Įdomu, kaip šitas ženklas atrodytu saulės nušviestoje gatvėje, ar matytųsi?
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Eismo dalyvius nustebino nauji kelio ženklai
Klaipėdiečiai pastebėjo, jog miesto centre eismo dalyvius apie dviračių takus informuoja neįprasti kelio ženklai – šviečia ant stulpų pakabinti prožektoriai, o ant asfalto atsispindi jų projekcija. Idėjos autoriai viliasi, jog toks ženklinimas bus saugesnis nei įprastas.
Klaipėdos senamiestyje dviračių takuose spindi ryškiai mėlyni ženklai, kurie informuoja, jog šioje kelio dalyje vyksta dviratininkų eismas, o vairuotojai nuo jų turi palikti bent 1,5 metro atstumą, kad būtų išvengta nelaimių.
Tokią inovaciją pastebėję uostamiesčio gyventojai su portalu „Delfi“ pasidalijo savo mintimis. Esą toks vaizdas nustebino gerąja prasme – ženklai atrodo gerai, yra ryškūs ir puikiai matomi. Be to, nereikės jų nuolat peržiūrėti. Tiesa, kiek suabejojo jų naudingumu dienos metu.
Paskutinis taisė digital; 2025.09.25, 17:58.
- 10 patinka
Komentuoti:
-
Nesiskundžiu, bet šiaip įdomu: praneši apie smegduobę / įgriuvą, nuvažiuoja pažiūrėt po 10 d. https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/435378
Komentuoti:
-
Tokiose vietose užtektų trijų juostų ir „apsaugotų“ kairiųjų posūkių. Aišku, tam reikėtų ir juostas perbraižyt, ir perprojektuoti prieigas, kadangi pagrindinė važiuojamoji dalis pasislenka.. Taigi, pasirinktas paprasčiausias būdas ir bet kaip primontuotas asfalto šmotas iš abiejų pusių.Parašė sleader Rodyti pranešimą
Tai, kad čia ne lėtėjimo juosta, o "aplenkimo iš dešinės juosta", nes ja galima važiuoti ir tiesiai. Kas yra visiška nesąmonė. Tokį "genialų" sprendimą esu matęs tik pas mus, Baltarusijoje ir Rusijoje. Matosi iš kur buvo imamasi "eismo saugumo sprendinių" įkvėpimo. Jeigu būtų daroma (kas dabar ir daroma su aptariamu naikinimu) taip kaip geriausios vakarų praktikos, tai tokių "genialių sprendimų" net nebūtų atsiradę.
Komentuoti:
-
Dėkui, logiška.Parašė digital Rodyti pranešimąMatyt galima surasti juodų atkarpų žemėlapiuose?
Komentuoti:
-
Tai, kad čia ne lėtėjimo juosta, o "aplenkimo iš dešinės juosta", nes ja galima važiuoti ir tiesiai. Kas yra visiška nesąmonė. Tokį "genialų" sprendimą esu matęs tik pas mus, Baltarusijoje ir Rusijoje. Matosi iš kur buvo imamasi "eismo saugumo sprendinių" įkvėpimo. Jeigu būtų daroma (kas dabar ir daroma su aptariamu naikinimu) taip kaip geriausios vakarų praktikos, tai tokių "genialių sprendimų" net nebūtų atsiradę.Parašė thomcius Rodyti pranešimąGal kas galite paaiškinti kodėl kai kuriose vietose naikinamos lėtėjimo, greitėjimo juostos?
Kažkokie nauji saugumo standartai?
Pavyzdžiui ties Daugais (Alytaus r.) panaikino lėtėjimo juostas į Viados degalinę ir pačius Daugus.
Kaip buvo anksčiau galima matyti Google mapsuose:
https://maps.app.goo.gl/bjbSYWUFzfgCHict9?g_st=ac
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Na viskas gi vardan menamo "saugumo" pigiausiu keliu...Parašė thomcius Rodyti pranešimąGal kas galite paaiškinti kodėl kai kuriose vietose naikinamos lėtėjimo, greitėjimo juostos?
Kažkokie nauji saugumo standartai?
Pavyzdžiui ties Daugais (Alytaus r.) panaikino lėtėjimo juostas į Viados degalinę ir pačius Daugus.
Kaip buvo anksčiau galima matyti Google mapsuose:
https://maps.app.goo.gl/bjbSYWUFzfgCHict9?g_st=ac
Kitas gerai matomas pavyzdys ties Šeduva A9 kelį.
2019 metų vaizdas
https://maps.app.goo.gl/3scQ9qocxTY4zUdy9?g_st=ac
2022 metų vaizdas
https://maps.app.goo.gl/fLeUPWYBPDTErfcL6?g_st=ac
Tikiu yra ir daugiau
Bent Šeduvos atveju didelė tikimybė, kad panaikinta dėl matomumo. Kadangi nemažai būna sukančių į Baisiogalos pusę, tai jie užstoja važiuojančius Panevėžio kryptimi. Sukantys iš šalutinio jų nebemato ir bumt...
Kiek saugiau dabar - klausimas, kai visi vorele ir laukti tarpo tenka žymiai ilgiau...
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Gal kas galite paaiškinti kodėl kai kuriose vietose naikinamos lėtėjimo, greitėjimo juostos?
Kažkokie nauji saugumo standartai?
Pavyzdžiui ties Daugais (Alytaus r.) panaikino lėtėjimo juostas į Viados degalinę ir pačius Daugus.
Kaip buvo anksčiau galima matyti Google mapsuose:
https://maps.app.goo.gl/bjbSYWUFzfgCHict9?g_st=ac
Kitas gerai matomas pavyzdys ties Šeduva A9 kelį.
2019 metų vaizdas
https://maps.app.goo.gl/3scQ9qocxTY4zUdy9?g_st=ac
2022 metų vaizdas
https://maps.app.goo.gl/fLeUPWYBPDTErfcL6?g_st=ac
Tikiu yra ir daugiau
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Bet Panevėžio aplinkkelyje (vėlgi, geras pavyzdys) ten, kur 2+1 ir yra toks ženklinimas - nei juoda zona, nei avaringas ruožas.. reiškia veikia. Dėl apiforminimo, jei yra akivaizdus trūkumas - siūlymas geras.Parašė PoDV Rodyti pranešimąNurodomasis juostos pabaigos išankstinis ženklinimas su papildoma lentele būtų efektyvesnis..
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Reiktų įspėti vairuotoją apie juostos pabaigą kai tai nėra greitėjimo juosta. Lenkijoje, Estijoje, Vokietijoje, Švedijoje visada siekiama įspėti apie juostos pabaigą. 300-400 m atstumu. Apie greitėjimo juostos pabaigą neįspėjama, bet ten ir nėra greitėjimo juostos specialaus vertikaliojo ženklinimo dažniausiai nėra. Nesiūlau atsisakyti ženklint greitėjimo juostų (ženklais kaip greitėjimo juostos pabaiga).
Vertikalus ženklinimas būtų efektyvesnis nei horizontalus. Jis iš toliau matosi.
Perskaičiau vertikaliojo ženklinimo taisykles (dabar galiojančias po 2022 m.), tai nieko neužsimenama apie išankstinį informavimą apie juostos pabaigą. Radau, kad įspėjamasis ženklas susiaurėjimas iš kairės gali būt naudojamas įspėt apie juostos pabaigą, bet neteko matyt to ženklo naudojimo praktikoje išskyrus remontų vietas. Nurodomasis juostos pabaigos išankstinis ženklinimas su papildoma lentele būtų efektyvesnis. Panevėžio aplinkkelio pavyzdys yra neblogas, bet turėtų būti oficialiai apiformintas vertikaliojo ženklinimo taisyklių dokumente kaip privalomas tokio tipo keliuose. Dar geriau, dubliuotas iš abejų pusių kaip Estijoje.
Ženklas eismo juostos pabaiga galėtų būti didesnis jei jis įspėja būtent apie juostos pabaigą, o ne greitėjimo juostos pabaigą. Gali būt dvejų dizainų (tipų) ženklai skirtingiems poreikiams. Didesnis ženklas geriau derėtų su geltonais remontų darbus įspėjančiais ženklais palaikant dizaino vienodumą. Taip kaip jis dera Vokietijoje, Lenkijoje. Nepatinka man Estijoje naudojami mažiukai geltoni ženklai įspėjantys apie juostų pasikeitimus, atrodo šiek tiek pigiai ir sunkiau įžiūrėt konfigūracijas (aceit irgi priderinti prie mėlynų nurodomųjų ženklų, bet išlaikyti mažiukai ženklai).
Greitėjimo juostą ženklint siūlyčiau įspėjamuoju ženklu kaip Lenkijoje (ir beje Airiją, JAV, Izraelį galima paminėt), o greitėjimo juostos pabaigą (ar artėjimą prie jos) dabartiniu kelio ženklu.Paskutinis taisė PoDV; 2025.06.28, 23:49.
Komentuoti:
Komentuoti: